Hier kun je alles kwijt over sollicitaties, werksituaties, belastingen, (handelen op) de beurs, hypotheken, beleggingen en salarissen, arbeidscontracten of geschillen met je (huis)baas. Alles over werk, geldzaken en recht dus.
Welkom in het topic speciaal voor studentchauffeurs!
Belangrijke regels voordat je post in dit topic!!! -Noem geen (klant)namen, adressen, telefoonnummers, etc.! Klantnamen zijn in dit geval niet per se de namen van de leasemaatschappijen, maar van bedrijven waar wij de auto's brengen. -Bij het plaatsen van foto's van auto's, wis dan het kenteken en enig ander dat gelinkt kan worden aan de klant uit met behulp van Paint o.i.d. -Kijk uit met wat je zegt over klanten! -Bedenk bij het posten van wat dan ook, dat Easyway zelf waarschijnlijk wel op de hoogte is van dit forum, en dat je door vermelding van auto en overige ritinfo wellicht wel makkelijk te traceren bent.
Wat is het? Studentchauffeurs zijn -hoe kan het anders- studenten die -hoe kan het nogmaals anders- chauffeursdiensten uitvoeren. We maken onderscheid tussen twee functies: de hiker en de privéchauffeur. Gezien de meeste studentchauffeurs op dit forum voor EasyWay b.v. werken, is het topic ook wat toegespitst op dit chauffeursbedrijf.
Hiker Als hiker transporteer je in opdracht van opdrachtgevers, lege auto's van en naar hun klanten. Opdrachtgevers zijn voornamelijk leasemaatschappijen, auto-importeurs en autoverhuurbedrijven. Een leuke en afwisselende job met een grote mate van zelfstandigheid en vrijheid. Je bent werkzaam vanuit je eigen woonplaats en je werkterrein is heel Nederland. Het werk is uitsluitend op werkdagen, niet in het weekend. Bron: www.easyway.nl
Privéchauffeur Als privé-chauffeur rijdt je relaties in hun eigen, meestal zeer luxe auto, naar de diverse bestemmingen in het hele land of zelfs daarbuiten. Dit geeft hen de mogelijkheid om door te werken terwijl jij de zorg draagt voor een veilige reis van A naar B. De ritopdrachten zijn zeer divers en afhankelijk van het programma van de meneer of mevrouw achterin. Voorbeelden zijn: diverse bestemmingen door het hele land, woon- werkverkeer projecten, thuisbrengdiensten etc. Het is een zeer dienstverlenende functie waarbij er een groot beroep gedaan wordt op je verantwoordelijkheidsgevoel en flexibiliteit.
In deze functie sta je vaak in contact met directeuren en managers van bedrijven. Een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal, goede rijvaardigheid, een goede representatie en correcte omgangsvormen zijn aspecten die wij als vanzelfsprekend achten. Bron: www.easyway.nl
Waarom studenten? Studenten zijn jong, en dus goedkoop. Daarnaast heeft de student een OV kaart waarmee hij (doordeweeks) gratis kan reizen. Dit scheelt een hoop OV kosten, waardoor de chauffeursdienst goedkoper kan worden uitgevoerd. Studenten zijn ook erg flexibel, waardoor ze makkelijk en vaak in te zetten zijn.
Sollicitatieprocedure In de voorgaande topics werd vaak de vraag gesteld hoe het solliciteren in zijn werk gaat. Dit gaat bij EasyWay als volgt. Op de website vul je een sollicitatieformulier in. Je krijgt dan een bericht dat je op de wachtlijst staat en dat er contact met je zal worden opgenomen. Het is niet precies te zeggen hoe lang dat duurt. Bij de een duurt het een week, bij de ander twee maanden. Het hangt veelal van de periode af dat je solliciteert. Met het begin van het studiejaar heb je de meeste kans. Als je teruggebeld bent om een afspraak te maken voor een solliciatiegesprek, moet je éénmalig naar het hoofdkantoor in Breda komen. Nette kleding daarbij is wel een pre (een compleet pakt is ook overdreven, maar zorg in ieder geval voor een pantalon en net shirt). Na een kort gesprek moet je een rijtest ondergaan en krijg je een uitgebreide instructie. Meer info, hier. Na je sollicitatie, die in totaal zo'n 3 uur duurt, krijg je na een paar dagen een inlogcode voor de chauffeurssite. Daar kun je per dag opgeven of je wilt en kunt werken. Daarnaast kun je nog een opmerking plaatsen als je bijvoorbeeld vanuit een andere stad wilt werken. Meestal is het zo dat als je teruggebeld wordt, je eigenlijk al aangenomen bent. Of je moet je eerste indruk en rijtest wel heel erg verpesten. Het sollicitatieformulier vindt je hier.
Kledingvoorschriften Easyway heeft een vrij streng kledingbeleid. Dit betekent dat je je zou moeten kleden in overhemd en pantalon, met daaronder nette schoenen. Hikers houden zich hier echter niet altijd aan, want ze vinden een pantalon vaak overdreven. Wij adviseren je gewoon aan de regels van Easyway te houden!
FAQ: Veel gestelde vragen Omdat het merendeel van de posters in dit topic werkt voor Easyway BV uit Breda, zijn de antwoorden gerelateerd aan dit bedrijf. Waar Easyway staat, kan natuurlijk ook bijvoorbeeld Autoreset of een andere opdrachtgever gelezen worden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tips-on-the-road Mensen die uit het oosten des lands komen en de A1 pakken om daarna de A28 opgaan hebben vaak last van file bij die oprit bij Amersfoort. Als je bij die afslag nou doorrijdt naar Amersfoort Noord, daar erafgaat en weer teruggaat over de A1, dan pak je dat knooppunt van de andere kant. Nergens een file te bekennen, je kunt heerlijk doorkarren. Kreeg die tip laatst van m'n oom, dat ik daar zelf nog nooit op was gekomen. (thanks to Jorian29)
OV tips 'n tricks Na een korte carrière toch maar besloten dit deel weg te laten vanwege geheimhoudingsregels met betrekking tot klanten. Mocht je niet uit je OV planning komen, kun je het wellicht wat verbloemd vragen, of via PM/DM.
Filmpjes
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.EasyWay b.v. Website: www.easyway.nl Login: www.easyway.nl/login Aantal chauffeurs: rond de 1250 Salaris: (>23) ¤9,61 en meer Hikers: ja Privéchauffeur: ja Minimaal aantaal jaar rijbewijs hiking en privéchauffeur: 6 respectievelijk 24 maanden. Minimale leeftijd: 18 OV verplicht: Ja; week-OV Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid Overige eisen: Nette kleding (d.w.z. pantalon en overhemd) voor hikers en een compleet kostuum voor privéchauffeurs
Overige chauffeursdiensten:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Chauffeurs die we regelmatig terugzien in dit topic: Als hikers meer dan 90 dagen niet meer actief zijn in dit topic worden ze uit de OP verwijderd.
Ik lurk ook weer wat mee De laatste tijd maak ik lange dagen (12 uur of langer / privé chauffeur), verdient wel lekker natuurlijk, maar dan is zo'n dag toch best zwaar. Vooral als je geconcentreerd de ochtend- en avondspits doorrijdt. In de OP zie ik trouwens vooral hikers, hangen hier geen privé chauffeurs rond?
Op donderdag 10 november 2011 19:02 schreef Dalliance het volgende: Ik lurk ook weer wat mee De laatste tijd maak ik lange dagen (12 uur of langer / privé chauffeur), verdient wel lekker natuurlijk, maar dan is zo'n dag toch best zwaar. Vooral als je geconcentreerd de ochtend- en avondspits doorrijdt. In de OP zie ik trouwens vooral hikers, hangen hier geen privé chauffeurs rond?
BetweenTheRays of zoiets is ook PC, maar die staat niet in de OP.
Wat een toepasselijke ad trouwens onder dit topic (van 'de grote oranje leasemaatschappij').
[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 10-11-2011 19:28:18 ]
Op donderdag 10 november 2011 19:02 schreef Dalliance het volgende: Ik lurk ook weer wat mee De laatste tijd maak ik lange dagen (12 uur of langer / privé chauffeur), verdient wel lekker natuurlijk, maar dan is zo'n dag toch best zwaar. Vooral als je geconcentreerd de ochtend- en avondspits doorrijdt. In de OP zie ik trouwens vooral hikers, hangen hier geen privé chauffeurs rond?
Morgen een ritje Keulen-Meerkerk in een V50 1.6. Helaas niet echt knallen op de Autobahn dus. Wel knallen in de trein. 200km/h met de ICE. Helaas ook hier geen topsnelheid.
Wel een hoop geregel zeg, trein reserveren en zulks. En flink wat voorschieten. Maar ik ga wel een aantal uren maken gelukkig!
Haha als ze dat er bij zetten moet het wel heel erg zijn.
En, hoe vies was ie?
quote:
Alle andere berichten op de laatste pagina van vorige topic.
quote:
Op donderdag 10 november 2011 17:00 schreef Irritatie100 het volgende: Wordt net gesmst voor vestigingswerkzaamheden voor morgen in Rotterdam. Misschien dat ik dat wel ga doen, anders vraag ik wel of er andere ritjes zijn. Heb ze dan toch aan de lijn.
Ik ook, maar dan voor maandag in Nieuwegein. Mooi niet!
quote:
Op donderdag 10 november 2011 17:41 schreef Irritatie100 het volgende: Weet niet of iemand mij kan helpen, maar de ritinfo voor m'n 2e rit is een beetje vaag. Ze hebben het over een auto afleveren bij DL of ophalen bij DL. Voor beiden heb je een ander transportformulier nodig. Alleen ik haal de auto op bij een bedrijf en lever hem af bij een Audi-dealer. Wat dan?
Je moet ze beide meenemen. Eén invullen en tekenen bij ophalen, de ander bij afleveren. Als het goed is is je schadenotatie hetzelfde.
[ Bericht 23% gewijzigd door Hojdhopper op 10-11-2011 20:23:10 ]
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
Morgen een ritje Keulen-Meerkerk in een V50 1.6. Helaas niet echt knallen op de Autobahn dus. Wel knallen in de trein. 200km/h met de ICE. Helaas ook hier geen topsnelheid.
Wel een hoop geregel zeg, trein reserveren en zulks. En flink wat voorschieten. Maar ik ga wel een aantal uren maken gelukkig!
[..]
Je moet ze beide meenemen. Eén invullen en tekenen bij ophalen, de ander bij afleveren. Als het goed is is je schadenotatie hetzelfde.
Nice Dat zijn wel de leukere dagen
[..]
Als hij het over het bedrijf heeft waar ik denk dat hij het over heeft is dat niet het geval. Voor het inleveren in Oldenzaal heb je daar een transportformulier van een ander bedrijf nodig die de schadecontrole doet. Als je voor dat bedrijf zelf rijdt heb je het formulier van DL zelf nodig (volgens mij is er daar maar één van).
Morgen lekker weer een 5 serie mee, daarna een opel corsa. Ook prima. Eindelijk weer een iPhone, dus snel even navi erop zetten en geen gezeik meer met routebeschrijvingen enzo
Op donderdag 10 november 2011 21:18 schreef Chapelle het volgende: Morgen lekker weer een 5 serie mee, daarna een opel corsa. Ook prima. Eindelijk weer een iPhone, dus snel even navi erop zetten en geen gezeik meer met routebeschrijvingen enzo
Nice, beetje motor?
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
Nice vanuit Keulen. Daar heb ik een keer een V50 1.6 gebracht, moet je naar Meerkerk snelweg? Want dan zou het zomaar dezelfde kunnen zijn En ik heb Hojd en Panthera even een PM gestuurd over het bedrijf
Op donderdag 10 november 2011 21:48 schreef Irritatie100 het volgende: Nice vanuit Keulen. Daar heb ik een keer een V50 1.6 gebracht, moet je naar Meerkerk snelweg? Want dan zou het zomaar dezelfde kunnen zijn En ik heb Hojd en Panthera even een PM gestuurd over het bedrijf
Er is trouwens ook een nieuwe telefoniste. Ik dacht al zoiets toen ik haar aan de lijn had (kon de naam niet goed verstaan) maar we hebben een nieuwe collega op de centrale
Op donderdag 10 november 2011 23:03 schreef joppie_saus het volgende: Doordeweekse vrijdag? Maar ik heb het inderdaad wel eens rustiger gehad. Ik werd nu om kwart voor 5 overigens pas gebeld, had het niet meer verwacht.
Doordemaandse vrijdag eigenlijk Geen maandwissel dus.
Jij word nooit later dan kwart voor vijf gebeld? ik werd vandaag om vijf over half 6 gebeld en vaak genoeg ook na vijven.
Stond morgen reserve, mag morgen ook weer opdraven Blijft voor mij altijd spannend wat de ritten worden, krijgen ze pas op de vestiging. Moesten speciaal mij hebben, dus zal wel weer inwerken worden ofzo
Mensen van Autoreset; Dat stukje over dat vergeten van die sleutels Dit krijg je toch te horen als je die rit aangeboden krijgt? Hoe kun je alsnog zo stupide zijn om dan die sleutel in je auto te laten liggen.
Gister trouwens een lekke band met mijn eigen auto, ik ga toch echt maar even oefenen met het banden wisselen, want wachten op de ANWB (gelukkig wel thuis) is ook niet echt prettig als je langs de weg staat.
Op vrijdag 11 november 2011 07:51 schreef -tape- het volgende: Mensen van Autoreset; Dat stukje over dat vergeten van die sleutels Dit krijg je toch te horen als je die rit aangeboden krijgt? Hoe kun je alsnog zo stupide zijn om dan die sleutel in je auto te laten liggen.
Gister trouwens een lekke band met mijn eigen auto, ik ga toch echt maar even oefenen met het banden wisselen, want wachten op de ANWB (gelukkig wel thuis) is ook niet echt prettig als je langs de weg staat.
Haha ja, heb ik gelezen. Zou me niks verbazen als een senior dat heeft gedaan. Studenten krijgen vaak de naam niet netjes te zijn, maar bij AR heb ik al meerdere keren meegemaakt dat juist die senioren en onverzorgd bij lopen en zich niet aan de opdracht houden..
Sta bij een tankstation op te warmen. Wat is het irritant als je op hetzelfde industrieterrein moet zijn maar anderhalf uur wachttijd hebt. En de enige bus naar het centrum reed ook net voorbij.
Heb nog geluk dat hier een bemand station zit, want buiten is het koud.
Nice, kon meerijden met iemand die toevallig naar Emmen moest. Scheelt een uur! Kreeg koffie enzo, toffe mensen. Alle busaansluitingen kwamen ook precies uit.. dus ben heeeeeeeel snel weer thuis Kort dagje dus
Meh. Moest voor het bedrijf waarvoor je naar EW moet bellen na controle rijden. Kreeg op de snelweg een steentje tegen de ruit, klein putje. En ook nog een krasje op het dak over het hoofd gezien. Verder wel echt 10 miniscule krasjes en gebruikssporen genoteerd, werden ook allemaal nagelopen... Benieuwd of ik daar nog wat van hoor.
Ik zit in een lekker warme bus en pas nu gps fix op mijn telefoon.... Lexus Ct was lekker wagentje om te rijden. Nu nog 3,5 uur ov naar huis, geen ritje meer gekregen vanaf hier.
Nog even over de ranzige auto van gister, ik had geen tijd meer om het hier te posten... Het bleek uiteindelijk goddank wel mee te vallen allemaal. De stoelen, het stuur en de pook waren iig nog schoon. Maar voor de rest leek de eigenaar het bos mee de auto in genomen te hebben ... Ik moet trouwens zeggen dat die auto behoorlijk zenuwachtig reed, en als ik op de rem trapte begon ie te hobbelen
Was een moeizaam dagje. Het begon allemaal goed en was netjes op tijd in rdv. Misschien Pizzabodem tegengekomen, stond jij toevallig achter mij in de portocabin? Ik had een bruine jas aan en was er rond 10.40! Toen naar mijn 2e adres in Houten. Adres bleek niet te kloppen en ben zowel door de receptie als de planning van AR wel 3x een andere kant opgestuurd Toen net de bus gemist, dus een half uur moeten wachten bij de Vleugelboot. Dat is met deze kou geen pretje, je kunt niet eens ergens zitten.. Ondertussen nog een spoedje gekregen Nieuwegein - Meerkerk in een A4. Kentekenpapieren waren niet aanwezig, dus heb daar ook nog een half uur staan wachten en bellen. Nu eindelijk in de bus naar huis
Op vrijdag 11 november 2011 13:27 schreef Panthera. het volgende: Meh. Moest voor het bedrijf waarvoor je naar EW moet bellen na controle rijden. Kreeg op de snelweg een steentje tegen de ruit, klein putje. En ook nog een krasje op het dak over het hoofd gezien. Verder wel echt 10 miniscule krasjes en gebruikssporen genoteerd, werden ook allemaal nagelopen... Benieuwd of ik daar nog wat van hoor.
Dat had ik dus ook een keer. Gelukkig was het een afmelding, maar bij die leasemaatschappij ligt de verantwoordelijkheid dus echt bij de chauffeurs. Heb ze heel soms, ik heb dan liever de maatschappijen waar je geen schades hoeft te noteren.
Vanaf volgende week weer lekker veel werken tot en met m'n stage, rooster is ideaal. Bijna altijd 4 dagen in de week vrij. $$$
Dat had ik dus ook een keer. Gelukkig was het een afmelding, maar bij die leasemaatschappij ligt de verantwoordelijkheid dus echt bij de chauffeurs. Heb ze heel soms, ik heb dan liever de maatschappijen waar je geen schades hoeft te noteren.
Vanaf volgende week weer lekker veel werken tot en met m'n stage, rooster is ideaal. Bijna altijd 4 dagen in de week vrij. $$$
Heb je er nog wat van gehoord?
Ik kan echt boos worden om zulk soort dingen. Ik vind het prima om schade te controleren en snap waarom we het moeten doen, maar we zijn toch helemaal niet opgeleid voor een expert schade controle?
Maar goed, de man die de auto innam was wel aardig, heeft me nog een lift gegeven naar het station zelfs. Denk dat het wel losloopt, maar wel weer een waarschuwing voor als je voor dat bedrijf moet rijden...
Nee, ik heb nog nooit iets gehoord over enige schade die ik over het hoofd zou hebben gezien. Dus maak je niet teveel zorgen, jij kan er niks aan doen dat dat steentje op je voorruit komt. Als je nou je hele voorkant in de prikkelbosjes had geragd, tja, ander verhaal. Bovendien staat de handtekening van die meneer toch op je trafor? Dan was het ook wel een beetje zijn verantwoordelijkheid om te kijken of de schades overeenkomen, tenzij je die schades nog snel hebt opgeschreven en er dus een verschil zit tussen de trafor bij vertrek en de trafor bij aankomst.
Maar volgens mij is het meer bangmakerij, ik hoor weinig verhalen dat er eigen risico's aangeboord moeten worden.
Had vanochtend een megane van 8 maanden jong mee. Dat ding leek wel een zwijnenstal. Overal zand, beide achterlichten misten glas, krass. en buiten en in interieur. En plakkend stuur+pook. Hele tijd de melding 'onderhoud' tussen de tellers
Op vrijdag 11 november 2011 15:48 schreef Pizzabodem het volgende: Ik was er ook rond die tijd. Had ook een bruine leren jas aan. Voor mij stond idd ook iemand met een bruine jas, volgens mij met gmail(uu) printjes...
Klopt, dat was ik! Had ook wel zo'n vermoeden dat jij het was, maar om nou te vragen "hee, ben jij toevallig Pizzabodem op Fok!" is ook een beetje
Op vrijdag 11 november 2011 16:02 schreef Jorian29 het volgende: Nee, ik heb nog nooit iets gehoord over enige schade die ik over het hoofd zou hebben gezien. Dus maak je niet teveel zorgen, jij kan er niks aan doen dat dat steentje op je voorruit komt. Als je nou je hele voorkant in de prikkelbosjes had geragd, tja, ander verhaal. Bovendien staat de handtekening van die meneer toch op je trafor? Dan was het ook wel een beetje zijn verantwoordelijkheid om te kijken of de schades overeenkomen, tenzij je die schades nog snel hebt opgeschreven en er dus een verschil zit tussen de trafor bij vertrek en de trafor bij aankomst.
Maar volgens mij is het meer bangmakerij, ik hoor weinig verhalen dat er eigen risico's aangeboord moeten worden.
Hij heeft het volgens mij wel op zijn kopie gezet. Maar ja, het zal ook wel. Ga me er niet meer druk om maken.
Op donderdag 10 november 2011 21:48 schreef Irritatie100 het volgende: Nice vanuit Keulen. Daar heb ik een keer een V50 1.6 gebracht, moet je naar Meerkerk snelweg? Want dan zou het zomaar dezelfde kunnen zijn En ik heb Hojd en Panthera even een PM gestuurd over het bedrijf
Hahaha wat toevallig. Die was het inderdaad.
Alles ging flink soepel! De trein, de metro.. het sloot allemaal aan dus alles volgens schema. Op de Autobahn op zijn staart getrapt dus dat ging ook vlot. Maarr... rij ik verdomme 10 km voor Meerkerk verkeerd. Ik kwam vanaf de A15 en het zat in mijn hoofd dat Meerkerk tussen Gorinchem en Breda lag. Stomme fout, dus ik keer om. Staat er file. Hierdoor dus drie kwartier langer erover gedaan. Dat was best een faal! Verder een lekker dagje. Waren alle treinen in NL maar zoals de ICE.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
Lekker dagje gehad. De Passat was heerlijk. Full option volgens mij met beige lederen bekleding, DSG-bak, stoelverwarming en Adaptive Cruise Control. Dat laatste was echt heerlijk, heb maar één keer moeten remmen omdat ik dacht dat de ACC niet ging ingrijpen maar dat deed hij zelfs alsnog, heerlijk systeem. Stoelverwarming was ook wel lekker met dit koude weer.
De Mégane die ik daarna moest ophalen viel weer wat tegen. Hele kale auto was het met een onbegrijpelijke achteraf ingebouwde cruisecontrol. Maar goed wel lekker dagje met +/- 450 KM en geen enkele trein van binnen gezien.
Op vrijdag 11 november 2011 16:22 schreef RangeRover het volgende: Lekker dagje gehad. De Passat was heerlijk. Full option volgens mij met beige lederen bekleding, DSG-bak, stoelverwarming en Adaptive Cruise Control. Dat laatste was echt heerlijk, heb maar één keer moeten remmen omdat ik dacht dat de ACC niet ging ingrijpen maar dat deed hij zelfs alsnog, heerlijk systeem. Stoelverwarming was ook wel lekker met dit koude weer.
De Mégane die ik daarna moest ophalen viel weer wat tegen. Hele kale auto was het met een onbegrijpelijke achteraf ingebouwde cruisecontrol. Maar goed wel lekker dagje met +/- 450 KM en geen enkele trein van binnen gezien.
Lekker zo'n Passat. Ik heb nog nooit een auto met Adaptive Cruise Control gehad helaas.
Was iemand van hier vandaag rond 14:45 in Meerkerk? ik kwam namelijk 3 hikers tegen maar niemand zei ook maar hoi.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
Begonnen in Rotterdam met een Trafic van het welbekende telecombedrijf. Alleen er zat een of ander wazig alarmsysteem in dat ik niet uitgeschakeld kreeg Zelfs toen ik de motor gestart had en al 30 reed ging ie luid toeterend af Uiteindelijk bleek er ergens in het handschoenenkastje een kastje te liggen met een knopje waarmee ik het uit kon zetten dus dat ging toen goed. Daarna Waalwijk - Krimpen a/d IJssel met een Peugeot 407, prima auto wel.
Lekker zo'n Passat. Ik heb nog nooit een auto met Adaptive Cruise Control gehad helaas.
Was iemand van hier vandaag rond 14:45 in Meerkerk? ik kwam namelijk 3 hikers tegen maar niemand zei ook maar hoi.
Het zijn niet voor niks hikers
Ik had net zoiets als jij, moest van Veenendaal naar Zwolle. Bij Arnhem dus de A50 op richting het noorden. Ik had de navigatie aan vanwege onbekend eindadres, die zei niks, maar ik ging met m'n nog slaperige kop zo vanaf de A12 de A50 op richting het zuiden (die afslag is een paar km eerder)
Vandaag in een C4 Picasso gereden, rijdt ook verrassend lekker.
Pff. Om 1723u een voicemail ingesproken door EW dat ze ritten voor me hadden maandag met de mededeling dat ze vastgehouden worden, dus ik bel terug om 1735u zijn de ritten alweer vergeven
Was een 520d dus instappertje. Maar reed prima hoor! Ook grappig die blikken van afgunst als je als 'broekie' ergens uitstapt om wat te eten in een dikke auto
Op vrijdag 11 november 2011 17:39 schreef joppie_saus het volgende: Pff. Om 1723u een voicemail ingesproken door EW dat ze ritten voor me hadden maandag met de mededeling dat ze vastgehouden worden, dus ik bel terug om 1735u zijn de ritten alweer vergeven
Mja ze willen er voor het weekend vanaf hé, half 6 gaan ze meestal dicht geloof ik.
Op vrijdag 11 november 2011 10:51 schreef -tape- het volgende: Moet nu wachten bij mijn garage/dealer.. Ach er is koffie en mooie 2e hands auto's.
Er staat hier een 650i 2007, 45.000¤. Als ik toch geld had gehad
Nice. Ik moest gisteren een auto afleveren bij zo'n automuseum o.i.d. in Raamsdonksveer. Kom ik binnenlopen staat er een lexus lfa van 7 ton. Als ik het geld toch had
Alles ging flink soepel! De trein, de metro.. het sloot allemaal aan dus alles volgens schema. Op de Autobahn op zijn staart getrapt dus dat ging ook vlot. Maarr... rij ik verdomme 10 km voor Meerkerk verkeerd. Ik kwam vanaf de A15 en het zat in mijn hoofd dat Meerkerk tussen Gorinchem en Breda lag. Stomme fout, dus ik keer om. Staat er file. Hierdoor dus drie kwartier langer erover gedaan. Dat was best een faal! Verder een lekker dagje. Waren alle treinen in NL maar zoals de ICE.
Klinkt goed. En zo'n fout van verkeerd rijden heb ik ook wel eens gemaakt. Heb je vaak bij plekken waar je vaak komt. Dan ga je op de autopilot en krijg je dat. Hoop dat ik binnenkort ook een naar het buitenland wordt gestuurd of voor een meerdaagse PC-rit (komende week wel vaak 2 dagen achter elkaar werken)
quote:
Op vrijdag 11 november 2011 16:22 schreef RangeRover het volgende: Lekker dagje gehad. De Passat was heerlijk. Full option volgens mij met beige lederen bekleding, DSG-bak, stoelverwarming en Adaptive Cruise Control. Dat laatste was echt heerlijk, heb maar één keer moeten remmen omdat ik dacht dat de ACC niet ging ingrijpen maar dat deed hij zelfs alsnog, heerlijk systeem. Stoelverwarming was ook wel lekker met dit koude weer.
Klinkt ideaal! Zou ik ook best wel eens willen uitproberen. Denk dat het het wel wat relaxeter maakt
quote:
Op vrijdag 11 november 2011 16:02 schreef Jorian29 het volgende: Nee, ik heb nog nooit iets gehoord over enige schade die ik over het hoofd zou hebben gezien. Dus maak je niet teveel zorgen, jij kan er niks aan doen dat dat steentje op je voorruit komt. Als je nou je hele voorkant in de prikkelbosjes had geragd, tja, ander verhaal. Bovendien staat de handtekening van die meneer toch op je trafor? Dan was het ook wel een beetje zijn verantwoordelijkheid om te kijken of de schades overeenkomen, tenzij je die schades nog snel hebt opgeschreven en er dus een verschil zit tussen de trafor bij vertrek en de trafor bij aankomst.
Maar volgens mij is het meer bangmakerij, ik hoor weinig verhalen dat er eigen risico's aangeboord moeten worden.
Als de CP op aankomst eenmaal zijn krabbel zet kunnen ze je volgens mij niks meer maken.
Als de CP op aankomst eenmaal zijn krabbel zet kunnen ze je volgens mij niks meer maken.
Ik weet niet. De schadeopname die je maakt is niet bindend (staat onderaan het formulier altijd). Dus als zij dat aan mij laten zien hebben en opgeschreven hebben weet ik niet hoe het zit.
Dat adaptive CC lijkt me trouwens ontzettend irritant. Ten eerste krijg je dus altijd remlichten en op de snelweg rem je niet. Ten tweede vertrouw je volledig op techniek, weet niet of ik dat durf
Op vrijdag 11 november 2011 14:06 schreef Pizzabodem het volgende: Ik groet jullie vanaf een winderig bedrijven terrein in groningen. Nu de bus vinden. Bij deze halte komt de bus pas 15.04...
Kon je de 73 niet nemen?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jawel, ik was onderweg naar de halte van 73 (Osloweg) en toen bij de rotonde 200meter vanaf de halte kwam de bus voorbij gereden...
Toen maar 2 minuten doorgelopen naar PR Euroborg en daar de bus genomen. 13:50 vertrokken vanaf afleveradres, en 14:34 zat ik pas in een bus. Maar vertraging door verkeerde bus heb ik niet opgelopen, kwam gewoon binnen de door 9292ov (via een andere route) opgegeven tijd thuis aan.
Goed, laatst mail gekregen, 1 december sollicitatiegesprek in Breda. Maar nu de hamvraag: Wat zijn de do's en don't's in zo'n sollicitatiegesprek bij EW? Aangezien jullie de meeste ervaring hebben vraag ik het maar hier;)
You can have it fast, good and cheap.. but pick only two.
Op vrijdag 11 november 2011 19:55 schreef Kevindinhinho het volgende: Goed, laatst mail gekregen, 1 december sollicitatiegesprek in Breda. Maar nu de hamvraag: Wat zijn de do's en don't's in zo'n sollicitatiegesprek bij EW? Aangezien jullie de meeste ervaring hebben vraag ik het maar hier;)
Sollicitatieprocedure In de voorgaande topics werd vaak de vraag gesteld hoe het solliciteren in zijn werk gaat. Dit gaat bij EasyWay als volgt. Op de website vul je een sollicitatieformulier in. Je krijgt dan een bericht dat je op de wachtlijst staat en dat er contact met je zal worden opgenomen. Het is niet precies te zeggen hoe lang dat duurt. Bij de een duurt het een week, bij de ander twee maanden. Het hangt veelal van de periode af dat je solliciteert. Met het begin van het studiejaar heb je de meeste kans. Als je teruggebeld bent om een afspraak te maken voor een solliciatiegesprek, moet je éénmalig naar het hoofdkantoor in Breda komen. Nette kleding daarbij is wel een pre (een compleet pakt is ook overdreven, maar zorg in ieder geval voor een pantalon en net shirt). Na een kort gesprek moet je een rijtest ondergaan en krijg je een uitgebreide instructie. Meer info, hier. Na je sollicitatie, die in totaal zo'n 3 uur duurt, krijg je na een paar dagen een inlogcode voor de chauffeurssite. Daar kun je per dag opgeven of je wilt en kunt werken. Daarnaast kun je nog een opmerking plaatsen als je bijvoorbeeld vanuit een andere stad wilt werken. Meestal is het zo dat als je teruggebeld wordt, je eigenlijk al aangenomen bent. Of je moet je eerste indruk en rijtest wel heel erg verpesten. Het sollicitatieformulier vindt je hier.
Edit: wie heeft de OP geschreven? Een gigantische taalfout, of ben ik nou gek
Sollicitatieprocedure In de voorgaande topics werd vaak de vraag gesteld hoe het solliciteren in zijn werk gaat. Dit gaat bij EasyWay als volgt. Op de website vul je een sollicitatieformulier in. Je krijgt dan een bericht dat je op de wachtlijst staat en dat er contact met je zal worden opgenomen. Het is niet precies te zeggen hoe lang dat duurt. Bij de een duurt het een week, bij de ander twee maanden. Het hangt veelal van de periode af dat je solliciteert. Met het begin van het studiejaar heb je de meeste kans. Als je teruggebeld bent om een afspraak te maken voor een solliciatiegesprek, moet je éénmalig naar het hoofdkantoor in Breda komen. Nette kleding daarbij is wel een pre (een compleet pakt is ook overdreven, maar zorg in ieder geval voor een pantalon en net shirt). Na een kort gesprek moet je een rijtest ondergaan en krijg je een uitgebreide instructie. Meer info, hier. Na je sollicitatie, die in totaal zo'n 3 uur duurt, krijg je na een paar dagen een inlogcode voor de chauffeurssite. Daar kun je per dag opgeven of je wilt en kunt werken. Daarnaast kun je nog een opmerking plaatsen als je bijvoorbeeld vanuit een andere stad wilt werken. Meestal is het zo dat als je teruggebeld wordt, je eigenlijk al aangenomen bent. Of je moet je eerste indruk en rijtest wel heel erg verpesten. Het sollicitatieformulier vindt je hier.
Edit: wie heeft de OP geschreven? Een gigantische taalfout, of ben ik nou gek
dat stond ook in de mail die ik kreeg, maar ik ben op zoek naar inside information Gewoon over het rijden bijvoorbeeld. Waar moet je heen, wat moet je doen, wat wordt er van je verwacht etc.
You can have it fast, good and cheap.. but pick only two.
dat stond ook in de mail die ik kreeg, maar ik ben op zoek naar inside information Gewoon over het rijden bijvoorbeeld. Waar moet je heen, wat moet je doen, wat wordt er van je verwacht etc.
Veel te hard rijden, afsnijden en nooit richting aangeven.
Dan nemen ze je niet aan.
Nee serieus, als je gewoon fatsoenlijk rijdt en een goede indruk maakt tijdens het gesprek is er niks aan de hand. Ik vergat een keer vrij dom voorrang te verlenen van rechts, zag dat pas heel laat, was totaal geen probleem.
Op vrijdag 11 november 2011 19:55 schreef Kevindinhinho het volgende: Goed, laatst mail gekregen, 1 december sollicitatiegesprek in Breda. Maar nu de hamvraag: Wat zijn de do's en don't's in zo'n sollicitatiegesprek bij EW? Aangezien jullie de meeste ervaring hebben vraag ik het maar hier;)
Sollicitatieprocedure In de voorgaande topics werd vaak de vraag gesteld hoe het solliciteren in zijn werk gaat. Dit gaat bij EasyWay als volgt. Op de website vul je een sollicitatieformulier in. Je krijgt dan een bericht dat je op de wachtlijst staat en dat er contact met je zal worden opgenomen. Het is niet precies te zeggen hoe lang dat duurt. Bij de een duurt het een week, bij de ander twee maanden. Het hangt veelal van de periode af dat je solliciteert. Met het begin van het studiejaar heb je de meeste kans. Als je teruggebeld bent om een afspraak te maken voor een solliciatiegesprek, moet je éénmalig naar het hoofdkantoor in Breda komen. Nette kleding daarbij is wel een pre (een compleet pakt is ook overdreven, maar zorg in ieder geval voor een pantalon en net shirt). Na een kort gesprek moet je een rijtest ondergaan en krijg je een uitgebreide instructie. Meer info, hier. Na je sollicitatie, die in totaal zo'n 3 uur duurt, krijg je na een paar dagen een inlogcode voor de chauffeurssite. Daar kun je per dag opgeven of je wilt en kunt werken. Daarnaast kun je nog een opmerking plaatsen als je bijvoorbeeld vanuit een andere stad wilt werken. Meestal is het zo dat als je teruggebeld wordt, je eigenlijk al aangenomen bent. Of je moet je eerste indruk en rijtest wel heel erg verpesten. Het sollicitatieformulier vindt je hier.
Edit: wie heeft de OP geschreven? Een gigantische taalfout, of ben ik nou gek
Sorry....!!! Ik zal het verbeteren voor de volgende!
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
Komt vanzelf, ik had in mijn eerste maanden ook niks bijzonders. Op een gegeven moment had ik elke dag dat ik werkte een Audi of BMW of een keer een Mercedes en Alfa GT. Nu ben ik weer terug bij de Citroëns, Peugeots en Mitsubishus.
Van mijn laatste 6 auto's waren er 3 een 3-cilinder en de maximale motorinhoud was 1.6