abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104206263
Vanmiddag had ik een gesprek met een goede vriendin. De vrouw van haar broer is net bevallen van hun tweede kind, het andere kind is nu 6 en gaat al naar school. Volgens mijn vriendin is de opvoeding van het Nederlandse kind steeds meer achteruit gegaan. Waar wij, kinderen uit de jaren 80, nog streng werden opgevoed, U moesten zeggen tegen elke volwassene en billekoek kregen als we stout waren, laten ouders van nu hun kind volledig vrij.

Niet alleen toont het kind geen respect meer naar ouderen, het is tegenwoordig nog brutaal genoeg om diegene uit te schelden als het iets niet wil. Slaan mag niet meer, maar de ouders doen niks om het kind op een andere manier te straffen. Volgens mijn vriendin zijn de klasgenootjes van haar nichtje allemaal kindjes die zogenaamd zelf wel weten wat goed voor ze is. En dus gaan deze vrije blagen allemaal om 12 uur 's nachts naar bed waardoor ze de volgende dag in de klas niet te genieten zijn, eten ze kilo's suiker omdat ze zelf wel beslissen of snoep slecht is of niet, en als ze iets niet willen doen dan moet het ook niet. Ook krijgen kinderen tegenwoordig vaak ook kado's als een broertje/nichtje/vriendje jarig is, want o wee als zij eens zouden moeten wachten op hun beurt, of erger nog, delen. Mama en papa zijn geen vader of moeder meer, maar Henk en Ingrid. Juf is niet juf of mevrouw meer, maar "he jij daar".

Mijn buurvrouw is basisschool lerares en zij klaagde steen en been over de kinderen van nu. Zo zit er in groep 4 een kind dat zijn billen niet eens zelf af wil vegen, want dat doet mama voor hem. Een ander kind pakt altijd het eten van klasgenootjes af, want als hij thuis iets niet lust mag hij ook wat anders pakken. Veel kinderen schoppen enorme scenes als ze iets niet mogen, want thuis mogen ze alles. Aangezien papa en mama vaak beiden fulltime werken wordt het kind overladen met kado's, maar blijft de opvoeding uit.

Een andere vriend van me is psycholoog bij Punt P en hij werkt soms met kinderen die onterecht gediagnosticeerd worden met ADHD en andere stoornissen. Hij denkt dat veel van die kinderen zo vrij gelaten worden dat ze daardoor raar gedrag gaan vertonen omdat ze structuur missen.

Binnenkort wil ik ook kinderen, en ik weet zeker dat ik het nooit zo wil doen. Ik ben alleen bang dat dit straks de norm is en ik problemen krijg met Jeugdzorg als ik mijn kind van 10 een klap op de kont geef, hem berisp in het openbaar en boos wordt als hij zijn best niet doet... Dingen die voor mij toch zo normaal waren.
  donderdag 10 november 2011 @ 16:24:51 #2
331084 utopie
onkruid vergaat niet
pi_104206275
leuk verhaal
  donderdag 10 november 2011 @ 16:26:56 #3
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_104206374
ik ben nu 21 en kreeg ook gewoon een knal in mijn opvoeding.
niks mis mee om eerlijk te zijn.

je leert je maar gewoon gedragen.
pi_104206382
edit

[ Bericht 99% gewijzigd door LudoSanders op 10-11-2011 16:44:41 (je leest het maar of je blijft weg) ]
pi_104206416
Eensch.
pi_104206456
Goed topic. terechte klacht. Heb wel eens de neiging om de ouder eens een lesje te leren als ik een kind hoor zeggen: "maar ik lust dat eten niet"

Je eet wat ik je voorzet, kutkind.
Hij zij tegen mij dat hij m'n piemel kapot zou maken zodat ik een nieuwe van mijn moeder kon krijgen.
pi_104206477
Verplaats naar R&P , geen zin in domme opmerkingen of trolls.
  donderdag 10 november 2011 @ 16:30:10 #8
331084 utopie
onkruid vergaat niet
pi_104206522
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 16:29 schreef Philosopheraptor het volgende:
Verplaats naar R&P , geen zin in domme opmerkingen of trolls.
moet je ff een TR maken, anders kom je nog niet verder
pi_104206569
Daarom. Ik wil nooit kinderen. Niet alleen erger ik me groen en geel aan de kutkinderen van tegenwoordig, je wilt ook niet dat je eigen kinderen opgroeien tussen al die andere verwende kutkoters.

Ik krijg hier echt wurgneigingen van. :{w
Kinderen. :')
pi_104206586
Oke:).

Ik vind het sowieso een kwalijke ontwikkeling dat speciale scholen steeds meer worden afgeschaft. De meest gestoorde persoonlijkheden komen nu in een klas met normale kinderen terecht, vraag me echt af hoe een Pabo volstaat met zulke kinderen in de klas.
pi_104206587
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 16:24 schreef Philosopheraptor het volgende:
Juf is niet juf of mevrouw meer, maar "he jij daar".
Tot daar was het realisitsch.
pi_104206625
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 16:31 schreef twaalf het volgende:

[..]

Tot daar was het realisitsch.
Ik vind dat je iemand die hoger in machtspositie staat dan jij altijd u moet noemen.
pi_104206642
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 16:24 schreef Philosopheraptor het volgende:
Binnenkort wil ik ook kinderen, en ik weet zeker dat ik het nooit zo wil doen.
Nee, jij wilt zeker de hele dag lekker thuis blijven zitten om kinderen op te voeden. Werkschuw :r
pi_104206664
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 16:32 schreef Philosopheraptor het volgende:

[..]

Ik vind dat je iemand die hoger in machtspositie staat dan jij altijd u moet noemen.
Kinderen zeggen niet 'he jij daar' tegen een leraar. Daarom zeg ik: tot daar was je verhaal realistisch.
pi_104206666
Goed punt

Dit: Ik ben alleen bang dat dit straks de norm is en ik problemen krijg met Jeugdzorg als ik mijn kind van 10 een klap op de kont geef, hem berisp in het openbaar en boos wordt als hij zijn best niet doet... Dingen die voor mij toch zo normaal waren. zal wel meevallen.

Vervelende tendens idd. Toch wel het idee dat ouders van nu (jaren '80) meer naar de 'rust reinheid regelmaat" neigen. Tenminste, wat ik zelf ervaar op de opvang bij andere ouders.
pi_104206676
Zou ook niet weten wat er ongeveer gebeurd over 20 jaar...Krijg je een generatie met allemaal mongolen die geen normen en waarden meer kennen.
Hij zij tegen mij dat hij m'n piemel kapot zou maken zodat ik een nieuwe van mijn moeder kon krijgen.
pi_104206681
Ja hallo die kinderen hebben er niet voor gekozen om geboren te worden!
5 Ferrari's op videoband!
  donderdag 10 november 2011 @ 16:34:39 #18
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_104206698
Als je als leraar nu een kind laat nablijven of zo heb je toch ook grote kans dat pa en ma Tokkie wel eens even langs school komen om te bitchen? :')

En dit:
quote:
7s.gif Op donderdag 10 november 2011 16:26 schreef lipjes het volgende:
je leert je maar gewoon gedragen.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_104206714
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 16:34 schreef Id_do_her het volgende:
Als je als leraar nu een kind laat nablijven of zo heb je toch ook grote kans dat pa en ma Tokkie wel eens even langs school komen om te bitchen? :')
Of pa komt de leraar wel even in elkaar slaan :')
pi_104206737
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 16:34 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Ja hallo die kinderen hebben er niet voor gekozen om geboren te worden!
Dit is ook waar.
pi_104206747
Ik werd gewoon stevig bij de arm gepakt en toen had ik mijn lesje wel geleerd.
Jellyfish float by.
pi_104206785
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 16:33 schreef twaalf het volgende:

[..]

Kinderen zeggen niet 'he jij daar' tegen een leraar. Daarom zeg ik: tot daar was je verhaal realistisch.
Ik heb verschillende contacten in het onderwijs en dat doen ze dus wel.
pi_104206803
quote:
7s.gif Op donderdag 10 november 2011 16:35 schreef BoemBats het volgende:
Angst is de juiste aanpak, mits je het kind fysiek niet te hard aanpakt. :Y
pi_104206834
Precies. Als ik weer eens stout was geweest dan vreesde ik meer de klappen met de pollelepel dan als mama boos was en even ging schreeuwen, schreeuwen doet geen pijn.
pi_104206943
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 16:38 schreef Philosopheraptor het volgende:
Precies. Als ik weer eens stout was geweest dan vreesde ik meer de klappen met de pollelepel dan als mama boos was en even ging schreeuwen, schreeuwen doet geen pijn.
Sommige kinderen worden verbaal kapotgemaakt hoor. Dat het toevallig bij jou anders uitpakte is een ander verhaal. Sommige kinderen hebben liever drie tikken op de vingers en 'NIET MEER DOEN!' dan 'WAT VOOR KUTKIND HEB IK NOU WEER OP DE WERELD GEZET? GEEN WONDER DAT JE VADER WEG IS! IK GA JE NOG UIT HUIS PLAATSEN WANT ALS JE ZO DOET HOUDT NIEMAND VAN JOU!'

Ouders kunnen het soms zo fout doen.
pi_104206964
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 16:36 schreef Philosopheraptor het volgende:

[..]

Ik heb verschillende contacten in het onderwijs en dat doen ze dus wel.
Wat een loser van juffrouws/meesters dan :') Beter gaan ze een ander beroep kiezen.

Een beetje goede leraar heeft natuurlijk overwicht en straalt gezag uit en is streng doch rechtvaardig waardoor die kinderen zich beleefd gedragen.
5 Ferrari's op videoband!
pi_104206984
Ja en die kinderen geven natuurlijk een betrouwbare indruk van alle basisschoolkinderen :')
pi_104206998
quote:
2s.gif Op donderdag 10 november 2011 16:34 schreef Zenato het volgende:
Zou ook niet weten wat er ongeveer gebeurd over 20 jaar...Krijg je een generatie met allemaal mongolen die geen normen en waarden meer kennen.
Gelukkig zijn we daar al rustig mee begonnen.
quote:
7s.gif Op donderdag 10 november 2011 16:35 schreef BoemBats het volgende:
Tegenwoordig staat jeugdzorg direct op de stoep wegens mishandeling.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_104207096
Eens. Echter toen ik een keer een topic maakte over mijn zusje met de klacht dat zij teveel verwend werd, niet in de gaten gehouden wordt, regelmatig te laat en pas na het donker thuiskomt en alles krijgt wat ze wil (dus ook een cadeau als iemand anders jarig is) en ik als zus zijnde daartegen ben omdat ik weet dat zij later ook een probleemkind gaat worden hierdoor en haar probeer op te voeden werd ik helemaal afgeblaft als bemoeizuchtige en jaloerse zus ;(

Wil gewoon dat het goed komt met haar en ze niet zo een blackberry snol wordt :(
pi_104207127
Ach, toen ik op de basisschool zat, waren er ook genoeg die zich niet konden gedragen. En je haalt nu wel allemaal slechte gevallen aan. Van degene die namelijk wel een goede opvoeding krijgen, hoor je namelijk niet zoveel. Dus ik denk dat het allemaal wel meevalt en zeker met die doemscenario's die hier geschetst worden.

Wat jij als incapabel beschouwt, is voor die mensen de normaalste zaak van de wereld. Het is allemaal redelijk relatief te noemen, want iedereen denkt dat zij de beste manier van opvoeden hebben.
Who motivates the motivator?
pi_104207136
quote:
16s.gif Op donderdag 10 november 2011 16:44 schreef Phantomesse het volgende:
Eens. Echter toen ik een keer een topic maakte over mijn zusje met de klacht dat zij teveel verwend werd, niet in de gaten gehouden wordt en alles krijgt wat ze wil en ik als zus zijnde daartegen ben en haar probeer op te voeden werd ik helemaal afgeblaft als bemoeizuchtige zus ;(
Je kunt jaloers overkomen doordat jijzelf niet hebt mogen genieten van dat soort dingen.
pi_104207139
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 16:42 schreef Aether het volgende:

[..]

Tegenwoordig staat jeugdzorg direct op de stoep wegens mishandeling.
Het is eigenlijk gewoon gek dat als een ouder een kind in het openbaar zo een "klein" tikje geeft, er al meteen mensen gaan bellen...Wtf is wrong with you?
pi_104207162
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 16:45 schreef WhyAreTheyAllTaken het volgende:

[..]

Je kunt jaloers overkomen doordat jijzelf niet hebt mogen genieten van dat soort dingen.
Ik ben blij dat ik van dergelijke dingen niet heb kunnen genieten.

Trouwens, ik kon ook gewoon te laat thuiskomen altijd en ,mijn pa heel makkelijk beinvloeden, ik weet waar dat toe geleid heeft :') Jeugdzorg *O* Internaten *O* jeeuuhhhjjj!

Was ik maar streng opgeoed :(
pi_104207203
mensen :')
pi_104207204
quote:
16s.gif Op donderdag 10 november 2011 16:46 schreef Phantomesse het volgende:

[..]

Ik ben blij dat ik van dergelijke dingen niet heb kunnen genieten.
Ja ik ook hoor. Ik heb wel geleerd dat je hard moet werken voor dingen. Eigenlijk wel grappig want vandaag loopt mijn broertje de hele tijd te bitchen om een spel dat hij niet krijgt. Ik had dat soort dingen niet toen ik klein was.
pi_104207225
quote:
14s.gif Op donderdag 10 november 2011 16:45 schreef Zenato het volgende:

[..]

Het is eigenlijk gewoon gek dat als een ouder een kind in het openbaar zo een "klein" tikje geeft, er al meteen mensen gaan bellen...Wtf is wrong with you?
Tja, die campagnes die al een paar jaar gevoerd worden. Tuurlijk zit er een goede boodschap achter, maar sommige mensen drijven het ontzettend door inderdaad.
Who motivates the motivator?
pi_104207258
Zo kwam ik laatst de c1000 uit met een gogo, komt zo'n kind zeuren 'mag ik uw gogo's?'. Dus ik geef hem dat ding, durfde die me serieus nog na te roepen 'ééntje maar?'. Pleur op kutkind.
pi_104207302
Maargoed, ik geef mijn zusje dus alleen cadeau's op gelegenheid. Als ze een goed rapport heeft, met haar verjaardag, kerst, sinterklaas enzo.

Verder natuurlijk ook wel als we door de stad lopen of een boodschap doen dat ze af en toe een hebbedingetje krijgt of ijsjes uit mag zoeken maar verder, nee.

Heb hier wel een paar schoenen voor haar bovenop de kast liggen, waarvan ze nog niet weet dat ze die krijgt. Eerst even een tijdje op tijd thuiskomen, bord netjes leegeten en geen grote mond hebben tegen haar moeder, dan krijgt ze ze.
pi_104207307
quote:
Vanmiddag had ik een gesprek met een goede vriendin. De vrouw van haar broer is net bevallen van hun tweede kind, het andere kind is nu 6 en gaat al naar school. Volgens mijn vriendin is de opvoeding van het Nederlandse kind steeds meer achteruit gegaan. Waar wij, kinderen uit de jaren 80, nog streng werden opgevoed, U moesten zeggen tegen elke volwassene en billekoek kregen als we stout waren, laten ouders van nu hun kind volledig vrij.

Niet alleen toont het kind geen respect meer naar ouderen, het is tegenwoordig nog brutaal genoeg om diegene uit te schelden als het iets niet wil. Slaan mag niet meer, maar de ouders doen niks om het kind op een andere manier te straffen. Volgens mijn vriendin zijn de klasgenootjes van haar nichtje allemaal kindjes die zogenaamd zelf wel weten wat goed voor ze is. En dus gaan deze vrije blagen allemaal om 12 uur 's nachts naar bed waardoor ze de volgende dag in de klas niet te genieten zijn, eten ze kilo's suiker omdat ze zelf wel beslissen of snoep slecht is of niet, en als ze iets niet willen doen dan moet het ook niet. Ook krijgen kinderen tegenwoordig vaak ook kado's als een broertje/nichtje/vriendje jarig is, want o wee als zij eens zouden moeten wachten op hun beurt, of erger nog, delen. Mama en papa zijn geen vader of moeder meer, maar Henk en Ingrid. Juf is niet juf of mevrouw meer, maar "he jij daar".

Mijn buurvrouw is basisschool lerares en zij klaagde steen en been over de kinderen van nu. Zo zit er in groep 4 een kind dat zijn billen niet eens zelf af wil vegen, want dat doet mama voor hem. Een ander kind pakt altijd het eten van klasgenootjes af, want als hij thuis iets niet lust mag hij ook wat anders pakken. Veel kinderen schoppen enorme scenes als ze iets niet mogen, want thuis mogen ze alles. Aangezien papa en mama vaak beiden fulltime werken wordt het kind overladen met kado's, maar blijft de opvoeding uit.

Een andere vriend van me is psycholoog bij Punt P en hij werkt soms met kinderen die onterecht gediagnosticeerd worden met ADHD en andere stoornissen. Hij denkt dat veel van die kinderen zo vrij gelaten worden dat ze daardoor raar gedrag gaan vertonen omdat ze structuur missen.

Binnenkort wil ik ook kinderen, en ik weet zeker dat ik het nooit zo wil doen. Ik ben alleen bang dat dit straks de norm is en ik problemen krijg met Jeugdzorg als ik mijn kind van 10 een klap op de kont geef, hem berisp in het openbaar en boos wordt als hij zijn best niet doet... Dingen die voor mij toch zo normaal waren.
Eens met de klacht. Er zijn uitzonderingen maar de meeste ouders doen niet meer aan opvoeden. Kan ook niet in dat ene uurtje tussen het KDV en slapen in he :).

In de ochtend naar de creche/school , in de middag naar de naschoolse opvang. Thuis eten, nog snel even tv kijken en naar bed. Tja....wanneer is dan de opvoeding?????
pi_104207366
Ik begin zelf ook steeds meer tegen het idee op te hikken om zelf kinderen te krijgen. Met de economie en de hedendaagse instelling durf ik mijn kinderen niet op deze wereld neer te zetten :')
pi_104207390
quote:
16s.gif Op donderdag 10 november 2011 16:49 schreef Phantomesse het volgende:
Maargoed, ik geef mijn zusje dus alleen cadeau's op gelegenheid. Als ze een goed rapport heeft, met haar verjaardag, kerst, sinterklaas enzo.

Verder natuurlijk ook wel als we door de stad lopen of een boodschap doen dat ze af en toe een hebbedingetje krijgt of ijsjes uit mag zoeken maar verder, nee.

Heb hier wel een paar schoenen voor haar bovenop de kast liggen, waarvan ze nog niet weet dat ze die krijgt. Eerst even een tijdje op tijd thuiskomen, bord netjes leegeten en geen grote mond hebben tegen haar moeder, dan krijgt ze ze.
Vinden jouw ouders je niet bemoeizuchtig dan? Die zullen wel eens denken: 'Mijn dochter probeert mijn andere dochter op te voeden. Ze denkt zeker dat ik het niet goed doe, terwijl ik haar ook heb opgevoed.'
Ten minste, ik weet niet hoe je ouders zijn hoor, maar zoiets zou ik wel denken. Ik zou bij mezelf te rade gaan wat er dus mis is.
pi_104207398
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 16:48 schreef billie112 het volgende:
Zo kwam ik laatst de c1000 uit met een gogo, komt zo'n kind zeuren 'mag ik uw gogo's?'. Dus ik geef hem dat ding, durfde die me serieus nog na te roepen 'ééntje maar?'. Pleur op kutkind.
Hij vroeg ook in meervoud.
Gewoon terugnemen en zeggen ‘Nee, nul’.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_104207460
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 16:47 schreef WhyAreTheyAllTaken het volgende:

[..]

Ja ik ook hoor. Ik heb wel geleerd dat je hard moet werken voor dingen. Eigenlijk wel grappig want vandaag loopt mijn broertje de hele tijd te bitchen om een spel dat hij niet krijgt. Ik had dat soort dingen niet toen ik klein was.
Terug in de tijd werd je ook beter opgevoed door je omgeving, je zag hoe mensen zich gedroegen, en zo gedroeg jij je dus ook.

Als ik zie hoe kinderen zich nu gedragen dan is dat gewoon debiel, kinderen nemen dit dus over van andere kinderen die niet correct zijn opgevoed door de ouders.

Kijk maar wat het resultaat is :N Ik zie het ook tijdens het uitgaan.
pi_104207542
Had ik achteraf ook moeten doen maar ik was te verbaasd door de brutaliteit van dat kreng.
  donderdag 10 november 2011 @ 16:57:33 #45
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_104207634
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 16:31 schreef WhyAreTheyAllTaken het volgende:
Daarom. Ik wil nooit kinderen. Niet alleen erger ik me groen en geel aan de kutkinderen van tegenwoordig, je wilt ook niet dat je eigen kinderen opgroeien tussen al die andere verwende kutkoters.

[ afbeelding ]
Ik krijg hier echt wurgneigingen van. :{w
Kinderen. :')
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
pi_104207769
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 16:52 schreef WhyAreTheyAllTaken het volgende:

[..]

Vinden jouw ouders je niet bemoeizuchtig dan? Die zullen wel eens denken: 'Mijn dochter probeert mijn andere dochter op te voeden. Ze denkt zeker dat ik het niet goed doe, terwijl ik haar ook heb opgevoed.'
Ten minste, ik weet niet hoe je ouders zijn hoor, maar zoiets zou ik wel denken. Ik zou bij mezelf te rade gaan wat er dus mis is.
Nou, juist door hun doe ik het. Kijk, mijn pa heeft een vriendin en het is een stiefzusje. MAar zij schuiven best veel verantwoordelijkheden op mij af. Zo ben ik degene die al maandenlang met haar naar logopedie gaat, ben ik degene die haar bij haar huiswerk helpt en ben ik degene die mee moet naar tandartsbezoekjes.

Dat vind ik allemaal niet erg om te doen hoor, en volgens mij zijn ze eerder blij dat ik het doe. Bijvoorbeeld bij het eten, dan zit mijn stiefma met haar neus in haar beeldscherm en af en toe schreeuwt ze naar haar dochter (het is nieteens mijn bloedzusje maar mijn stiefzusje van 8 dat hier nu anderhalf jaar woont, ze is vanuit Thailand geemigreerd) dat ze moet eten maar verder niet. Ze zet niet de tv uit ofzo, en ik ben dan iemand die zegt 'J. luister eens even naar je moeder, nu eten, en ook je groente.' en dan zegt haar moeder instemmend 'Ja J.!'

Ik heb best wel redelijk invloed op dat meisje, op een goede manier. Ik ben niet bazig en zal nooit tegen haar snauwen ofzo, maar ik schenk gewoon heel veel persoonlijke aandacht aan haar en daardoor trekt ze toch veel naar mij toe ofzo.
pi_104207838
quote:
16s.gif Op donderdag 10 november 2011 17:01 schreef Phantomesse het volgende:

[..]

Nou, juist door hun doe ik het. Kijk, mijn pa heeft een vriendin en het is een stiefzusje. MAar zij schuiven best veel verantwoordelijkheden op mij af. Zo ben ik degene die al maandenlang met haar naar logopedie gaat, ben ik degene die haar bij haar huiswerk helpt en ben ik degene die mee moet naar tandartsbezoekjes.

Dat vind ik allemaal niet erg om te doen hoor, en volgens mij zijn ze eerder blij dat ik het doe. Bijvoorbeeld bij het eten, dan zit mijn stiefma met haar neus in haar beeldscherm en af en toe schreeuwt ze naar haar dochter (het is nieteens mijn bloedzusje maar mijn stiefzusje van 8 dat hier nu anderhalf jaar woont, ze is vanuit Thailand geemigreerd) dat ze moet eten maar verder niet. Ze zet niet de tv uit ofzo, en ik ben dan iemand die zegt 'J. luister eens even naar je moeder, nu eten, en ook je groente.' en dan zegt haar moeder instemmend 'Ja J.!'

Ik heb best wel redelijk invloed op dat meisje, op een goede manier. Ik ben niet bazig en zal nooit tegen haar snauwen ofzo, maar ik schenk gewoon heel veel persoonlijke aandacht aan haar en daardoor trekt ze toch veel naar mij toe ofzo.
Kudo's voor jou!
pi_104207909
Voor mijn pa is het alleen maar een mooie uitkomst dat ik dat doe, want dan hoeft hij het niet te doen. Hij probeerde ook haar zaterdagse zwemlessen die ze binnenkort gaat krijgen op mij af te schuiven. Ik kwam thuis en hij zegt doodleuk: "Hey A. Ik heb Jane opgegeven voor zwemles dus dan mag jij mooi elke zaterdag dat gaan doen met haar." *proest* :{w "Je denkt toch niet serieus dat ik dat ga doen he? Met alle respect, jij hebt de voogdij over haar genomen, niet ik. Mooi bedacht van jou maar je weet dat ik op zaterdagen pas rond 12 uur thuis aan kom strompelen en de rest van de dag op mijn nest lig om me op te laden voor de nacht." :W
pi_104207910
quote:
16s.gif Op donderdag 10 november 2011 17:01 schreef Phantomesse het volgende:

[..]

Het is net de natuur, nu ziet ze jou dus als moeder.
pi_104207994
kinderen vatten het gewoon verkeerd op.
ik heb een redelijk vrije opvoeding gehad maar ik denk dat ik toch wel redelijk normaal ben.
soms vindt ik het ook echt te ver gaan/
''jeugd van tegenwoordig:P''
pi_104208064
quote:
14s.gif Op donderdag 10 november 2011 17:04 schreef Zenato het volgende:

[..]

Het is net de natuur, nu ziet ze jou dus als moeder.
Hahahahaha, nee ik ben gewoon de zorgzame en speelse grote zus. Ik ben wel heel erg blij, ze praat tegen haar familie in Thailand echt vol lof over ons. Ik vroeg haar laatst of ze Thailand niet miste en ze begon helemala te glunderen: "Nee want ik heb hier 2 grote zussen! :D "

Oké, ik ga even smoken en daarna Wii'en met de kleine.
  donderdag 10 november 2011 @ 17:10:20 #52
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_104208124
Terechte klacht. Zeker over dat ADHD-verhaal. Kinderen krijgen al snel een ADHD-stempel opgedrukt als excuus voor het onhandelbaar zijn van het kind... :')

Ouders moeten allebei werken voor hun dikke huis en dito auto`s en worden dus bij opa en oma gedropt waar ze alles mogen of bij de opvang waar alleen maar chaos heerst. :X

Ja, nogal logisch dat het kind dan onhandelbaar wordt. :{w

Onze buren hebben ook zo`n etterpuist. Gillen en springen de hele tijd.Jaja heeft ADHD.. 8)7
Ja, als dat kind van amper 5 om 11 uur s`avonds nog rond rent, ja dan vraag je er om... :r
pi_104208230
quote:
14s.gif Op donderdag 10 november 2011 17:10 schreef penny-wise het volgende:
Terechte klacht. Zeker over dat ADHD-verhaal. Kinderen krijgen al snel een ADHD-stempel opgedrukt als excuus voor het onhandelbaar zijn van het kind... :')

Ouders moeten allebei werken voor hun dikke huis en dito auto`s en worden dus bij opa en oma gedropt waar ze alles mogen of bij de opvang waar alleen maar chaos heerst. :X

Onze buren hebben ook zo`n etterpuist. Gillen en springen de hele tijd.Jaja heeft ADHD.. 8)7
Ja, als dat kind van amper 5 om 11 uur s`avonds nog rond rent, ja dan vraag je er om... :r
En de volgende dag zijn het allemaal wrakken :')
pi_104208282
quote:
14s.gif Op donderdag 10 november 2011 17:10 schreef penny-wise het volgende:

Dat snap ik inderdaad ook niet. Hier komen vaak in de avond, zelfs nu het donker is, nog kinderen aan de deur of mijn zusje buiten mag komen spelen. Wat dacht je van nee? :') Ten eerste ze is 8, in de zomer om half 8/8 uur thuis, nog even een spelletje ofzo spelen en dan douchen en naar bed in de winter gewoon voor het donker thuis zijn. Ten tweede: wtf is er met jouw ouders?! Waarom loop jij nog buiten?!

Mijn overburen zijn Somaliers en die kinderen die lopen gewoon om elf uur nog buiten :') Ze zijn 5, 7 en 9. Ontzettend lieve kinders die ook welkom zijn hier maar om elf uur... wat doe je?!
  donderdag 10 november 2011 @ 17:15:59 #55
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_104208332
quote:
16s.gif Op donderdag 10 november 2011 17:14 schreef Phantomesse het volgende:

[..]

Dat snap ik inderdaad ook niet. Hier komen vaak in de avond, zelfs nu het donker is, nog kinderen aan de deur of mijn zusje buiten mag komen spelen. Wat dacht je van nee? :') Ten eerste ze is 8, in de zomer om half 8/8 uur thuis, nog even een spelletje ofzo spelen en dan douchen en naar bed in de winter gewoon voor het donker thuis zijn. Ten tweede: wtf is er met jouw ouders?! Waarom loop jij nog buiten?!

Mijn overburen zijn Somaliers en die kinderen die lopen gewoon om elf uur nog buiten :') Ze zijn 5, 7 en 9. Ontzettend lieve kinders die ook welkom zijn hier maar om elf uur... wat doe je?!
Hé, bij ons komen kinderen uit Somalië ook in drietallen.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_104208351
quote:
7s.gif Op donderdag 10 november 2011 17:15 schreef Euribob het volgende:

[..]

Hé, bij ons komen kinderen uit Somalië ook in drietallen.
Zou het een samenzwering zijn?
  donderdag 10 november 2011 @ 17:17:04 #57
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_104208375
quote:
16s.gif Op donderdag 10 november 2011 17:16 schreef Phantomesse het volgende:

[..]

Om de ouders van de toekomst het leven onmogelijk te maken? Zeker.
pi_104208394
Net zoals dat je elke nerd een autist kan gaan noemen :')
Soms is het beter niet te weten wat je toch niet wist .
  donderdag 10 november 2011 @ 17:18:46 #59
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_104208429
quote:
16s.gif Op donderdag 10 november 2011 17:16 schreef Phantomesse het volgende:

[..]

Hoe weet jij trouwens die leeftijden van die Somaliërs? Voor mij is het al moeilijk genoeg om te zien of het een mannetje of een vrouwtje is.
pi_104208546
quote:
9s.gif Op donderdag 10 november 2011 17:18 schreef Euribob het volgende:

[..]

Hoe weet jij trouwens die leeftijden van die Somaliërs? Voor mij is het al moeilijk genoeg om te zien of het een mannetje of een vrouwtje is.
bril
pi_104208611
quote:
9s.gif Op donderdag 10 november 2011 17:18 schreef Euribob het volgende:

[..]

Ik heb redelijk wat interactie met ze gehad sinds ze hier wonen. Ze werden nogal gediscrimineerd door mijn buurjongetjes en daar heb ik tussen bemiddeld, nu worden ze gewoon geaccepteerd. Welkomstcadeau was een steen door de ruiten ;( vond ik ontzettend zielig. Kom je hier, wil je meedraaien in de maatschappij, krijg je dit. Nee, vond ik niet kunnen. Gezien ik the girl next door ben :') hier in de straat (en al jaaaarenlang elke winter vrolijk meedoe met sneeuwforten bouwen en de daaropvolgende sneeuwbalgevechten) en ze sowieso al van kinds af aan ken luisteren mijn puberende buurjongetjes goed naar me :D

In ieder geval, ik ken die kinderen gewoon persoonlijk :') En ook hun persoonlijkheden, wat ze doen, leeftijd enzo.

Ik klink als een typische goede buur/zorgzame moeder en iemand die een stoofpot langs komt brengen ;(

Valt best wel mee hoor :D
  donderdag 10 november 2011 @ 17:33:26 #62
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_104208930
quote:
16s.gif Op donderdag 10 november 2011 17:23 schreef Phantomesse het volgende:

[..]

Ik heb redelijk wat interactie met ze gehad sinds ze hier wonen. Ze werden nogal gediscrimineerd door mijn buurjongetjes en daar heb ik tussen bemiddeld, nu worden ze gewoon geaccepteerd. Welkomstcadeau was een steen door de ruiten ;( vond ik ontzettend zielig. Kom je hier, wil je meedraaien in de maatschappij, krijg je dit. Nee, vond ik niet kunnen. Gezien ik the girl next door ben :') hier in de straat (en al jaaaarenlang elke winter vrolijk meedoe met sneeuwforten bouwen en de daaropvolgende sneeuwbalgevechten) en ze sowieso al van kinds af aan ken luisteren mijn puberende buurjongetjes goed naar me :D

In ieder geval, ik ken die kinderen gewoon persoonlijk :') En ook hun persoonlijkheden, wat ze doen, leeftijd enzo.

Ik klink als een typische goede buur/zorgzame moeder en iemand die een stoofpot langs komt brengen ;(

Valt best wel mee hoor :D
Dat was mijn taak op de basisschool altijd; zorgen dat er niemand gepest werd.
Was best een kleine school, dus dan ken je ook iedereen bij naam en naar iemand uit groep 8 luisterden ze dan opeens wel (god, nu ik erover nadenk hadden die kinderen meer ontzag voor de oudste kinderen dan voor de leraren, gaat toch iets fout in ons onderwijssysteem.. :') ). :)

Maarja, mijn zusje is ook gewoon een verwend nest. Gelukkig durft ze dat buitenshuis niet te tonen want dan is ze te ''verlegen'', nadeel is wel dat niemand je gelof als je zegt dat ze een verwend nest is. ;(
pi_104208980
Wat valt onder "de kinderen van tegenwoordig" ik kom uit de 90's , maar ben het hier nog wel redelijk mee eens. :')

Sowieso verdienen kinder tot een jaar of 12 totaal geen eigen keuzes en hebben ze eigenlijk maar te gehoorzamen. Ik, anders dan andere was altijd gehoorzaam. Mijn broer, die je af en toe flink kon horen gillen als hij weer iets had fout gedaan was dus wat minder gehoorzaam.
Ik denk dat ik nog net voor het verwende kinder tijdperk val omdat mijn ouders ook al wat ouder zijn en ik hal hun 3e kind was (bij mijn geboorte waren ze mam's 36 pap's 39)
Ik merkte wel bij mij op school dat kinderen met wat jongere pappie's en mammie's verwend waren en naar mijn mening ook vrij egocentrisch.

Als ik nu rond kijk; bijvoorbeeld het zusje van mijn vriend, die 7 jaar oud is, krijgt 50 euro zakgeld per maand. Ik kreeg er op m'n 12e 10.
Ook schelde die kindjes van tegenwoordig veel. van die kindjes uit groep 2-3 die "klootzak" roepen is toch niet normaal. Voor mij was het "Mevrouw" en "Meneer". Absoluut geen klootzak. Als ik een standje kreeg van mijn leraar dan kon ik thuis meer verwachten en niet dat mijn ma naar school ging rennen om de leraar uit te gaan schelden :')
I dare you all to write one more thing that you won't say to my face. - Marilyn Manson
  donderdag 10 november 2011 @ 17:38:28 #64
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_104209082
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 17:34 schreef Demon_from_heaven het volgende:
Als ik nu rond kijk; bijvoorbeeld het zusje van mijn vriend, die 7 jaar oud is, krijgt 50 euro zakgeld per maand. Ik kreeg er op m'n 12e 10.
Jezus, ik krijg 10,- per week en ik ben 15. Zo leer je toch ook niet de waarde van geld kennen? :N
pi_104209226
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 17:34 schreef Demon_from_heaven het volgende:
Wat valt onder "de kinderen van tegenwoordig" ik kom uit de 90's , maar ben het hier nog wel redelijk mee eens. :')

Sowieso verdienen kinder tot een jaar of 12 totaal geen eigen keuzes en hebben ze eigenlijk maar te gehoorzamen. Ik, anders dan andere was altijd gehoorzaam. Mijn broer, die je af en toe flink kon horen gillen als hij weer iets had fout gedaan was dus wat minder gehoorzaam.
Ik denk dat ik nog net voor het verwende kinder tijdperk val omdat mijn ouders ook al wat ouder zijn en ik hal hun 3e kind was (bij mijn geboorte waren ze mam's 36 pap's 39)
Ik merkte wel bij mij op school dat kinderen met wat jongere pappie's en mammie's verwend waren en naar mijn mening ook vrij egocentrisch.

Ook schelde die kindjes van tegenwoordig veel. van die kindjes uit groep 2-3 die "klootzak" roepen is toch niet normaal. Voor mij was het "Mevrouw" en "Meneer". Absoluut geen klootzak. Als ik een standje kreeg van mijn leraar dan kon ik thuis meer verwachten en niet dat mijn ma naar school ging rennen om de leraar uit te gaan schelden :')
Eind 9oies, begin 2000. Dus kinderen tussen de 0 en de 13 ofzo, basisschool leeftijd.
pi_104209229
Ik kreeg nieteens zakgeld _O-

Kleding was ook echt op gelegenheid :') was echt een schooier vroeger, snap niet dat mijn pa zich niet helemaal kapotschaamde t.o. andere ouders of als mijn oom ging shoppen en uit medelijden kleding voor mij kocht.
pi_104209254
Ik kreeg de middelbare school lang 40 euro per maand. Kleding werd betaald, dat wel, maar mocht geen merkkleding.
pi_104209285
Kleding is ook herkenbaar. Ik besteed misschien 400 euro per jaar aan kleding. En dat kind heeft laats nieuwe schoenen van 240 euro weg gegeven :')
I dare you all to write one more thing that you won't say to my face. - Marilyn Manson
pi_104209330
Mijn zusje krijgt ook allemaal broeken van 160 euro en jassen van United Color of Benneton enzo van een meisje hier uit de straat :') Dat meisje word dan ook echt ontiegelijk verwend door haar vader. Mooi wel want nu loopt mijn zusje gratis erbij als een pimpende bazin :7
  donderdag 10 november 2011 @ 17:45:42 #70
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_104209331
Dat de kinderen zo`n grote waffel hebben komt ook merendeels door wat ze op internet doen en op wat ze op TV zien. Kijk maar eens wat voor zooi erop is de hele dag.

Vroeger hadden wij alleen maar Ned 1 en 2 en de Duitse zenders. Braaf naar Die Sendung mit die maus kijken en Hallo Spencer. Verstond er geen reet van maar het is niks vergeleken met wat er nu op is....

En dan die games die je kan kopen, sommige laten hun kinderen gewoon vechtgames spelen. Ja en dan nog klagen over het gedrag :')
pi_104209356
Wel 'n terechte klacht, opvoeden is 'n kunst die maar weinig mensen tegenwoordig nog lijken te beheersen. :') En kinderen worden ook zo opgehemeld: kijk alleen maar naar 't OUD forum hier. :')
Hallon!
pi_104209370
quote:
16s.gif Op donderdag 10 november 2011 17:45 schreef Phantomesse het volgende:
Mijn zusje krijgt ook allemaal broeken van 160 euro en jassen van United Color of Benneton enzo van een meisje hier uit de straat :') Dat meisje word dan ook echt ontiegelijk verwend door haar vader. Mooi wel want nu loopt mijn zusje gratis erbij als een pimpende bazin :7
Wtf :o Die is rijk. D'r vader is FOK!'er?
pi_104209383
quote:

Sowieso ouders die leraren willen uitschelden en/of in elkaar willen slaan. Heb je wel eens op een praktijkschool rondgekeken? Als die kinderen een net wat hardere aanpak van de leraren krijgen, halen ze meteen hun vader erbij die de leraar wel even "in elkaar komt slaan :N " (niet alle kinderen daar)

Vind het maar achterlijk, ik ben niet blind of oud, maar ik zie wel degelijk dat kinderen een soort van schuimbekkende mongooltjes aan het worden zijn.
  donderdag 10 november 2011 @ 17:49:04 #74
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_104209461
Helemaal eens.

Ik ben blij dat ik geen kinderen heb, ik zou werkelijk niet weten hoe je rust, regelmaat en structuur kunt aanbrengen als het alleen al op school zo'n grenzeloze wanboel is.
  donderdag 10 november 2011 @ 17:49:58 #75
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_104209495
quote:
14s.gif Op donderdag 10 november 2011 17:47 schreef Zenato het volgende:

Vind het maar achterlijk, ik ben niet blind of oud, maar ik zie wel degelijk dat kinderen een soort van schuimbekkende mongooltjes aan het worden zijn.
Mooie omschrijving!
pi_104209511
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 17:46 schreef WhyAreTheyAllTaken het volgende:

[..]

Wtf :o Die is rijk. D'r vader is FOK!'er?
Haar pa heeft een goede baan, dus hij kan ernaar leven. Woont sinds een weekje hier in de straat ook, eindelijk een koophuis gekocht (mijn pa heeft ook een koophuis maar is niet achterlijk rijk verder) en dat ook echt ontzettend duur en mooi ingericht. Mja zijn dochter loopt echt alleen maar in merk kleding en zit op iets van 5 sporten waaronder paardrijden. Verder is het wel een erg lief meisje hoor en ze doet ook niet uit de hoogte (tegen mij dan, hoe ze tegen leeftijdsgenootjes is weet ik niet), eigenlijk is ze gewoon heel zorgzaam, over mijn zusje ook.

Mja die pa die heeft wel een ligfiets voor haar gekocht van 1500 euro waar ze 3 keer gebruik van heeft gemaakt ofzo :')

Zijn zoon daarentegen is hij heel anders tegen, die word niet zo verwend en krijgt veel op zijn flikker.
pi_104209529
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 17:49 schreef Boca_Raton het volgende:
Helemaal eens.

Ik ben blij dat ik geen kinderen heb, ik zou werkelijk niet weten hoe je rust, regelmaat en structuur kunt aanbrengen als het alleen al op school zo'n grenzeloze wanboel is.
Kwaliteit van leraren keldert ook keihard. Het is gewoon een samenvoeging van al die elementen die er voor zorgt dat Nederland stukje bij beetje afbrokkelt. En dan ben ik nog niet begonnen over Amerika.
pi_104209581
quote:
16s.gif Op donderdag 10 november 2011 17:50 schreef Phantomesse het volgende:

[..]

Haar pa heeft een goede baan, dus hij kan ernaar leven. Woont sinds een weekje hier in de straat ook, eindelijk een koophuis gekocht (mijn pa heeft ook een koophuis maar is niet achterlijk rijk verder) en dat ook echt ontzettend duur en mooi ingericht. Mja zijn dochter loopt echt alleen maar in merk kleding en zit op iets van 5 sporten waaronder paardrijden. Verder is het wel een erg lief meisje hoor en ze doet ook niet uit de hoogte (tegen mij dan, hoe ze tegen leeftijdsgenootjes is weet ik niet), eigenlijk is ze gewoon heel zorgzaam, over mijn zusje ook.

Mja die pa die heeft wel een ligfiets voor haar gekocht van 1500 euro waar ze 3 keer gebruik van heeft gemaakt ofzo :')

Zijn zoon daarentegen is hij heel anders tegen, die word niet zo verwend en krijgt veel op zijn flikker.
Oh dat zie je vaker hè. Vaders beschermen de dochters meer en de zonen worden meestal wel achtergesteld. De oudste heeft het ook altijd gedaan.
pi_104209594
Stiekem zou ik wel een beetje heel erg keihard moeten lachen als december 2012 ook gewoon echt blijkt te zijn :') Ik zou er niet mee kunnen zitten, deze wereld, deze mensheid, het is rijp voor de sloop.
pi_104209610
quote:
16s.gif Op donderdag 10 november 2011 17:52 schreef Phantomesse het volgende:
Stiekem zou ik wel een beetje heel erg keihard moeten lachen als december 2012 ook gewoon echt blijkt te zijn :') Ik zou er niet mee kunnen zitten, deze wereld, deze mensheid, het is rijp voor de sloop.
Great minds think alike. :) Het had eergisteravond al kunnen gebeuren.
pi_104209665
quote:
Niet zoveel smoken, jij.
pi_104209677
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 17:53 schreef WhyAreTheyAllTaken het volgende:

[..]

Great minds think alike. :) Het had gisteravond (?) al kunnen gebeuren.
Mee eens haha.

Ik ben totaal niet depressief hoor, en ik hou van het leven. Maar man oh man wat maken we er met zijn allen toch een potje van.

Al die koppen als het echt blijkt te zijn, onvergetelijk, oh wat zal ik me vermaken zeg :') Ik pak een tuinstoel, een fles whisky, pomp goede muziek en verwelkom zo het einde.
pi_104209692
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 17:45 schreef penny-wise het volgende:
Dat de kinderen zo`n grote waffel hebben komt ook merendeels door wat ze op internet doen en op wat ze op TV zien. Kijk maar eens wat voor zooi erop is de hele dag.

Vroeger hadden wij alleen maar Ned 1 en 2 en de Duitse zenders. Braaf naar Die Sendung mit die maus kijken en Hallo Spencer. Verstond er geen reet van maar het is niks vergeleken met wat er nu op is....

En dan die games die je kan kopen, sommige laten hun kinderen gewoon vec Ik htgames spelen. Ja en dan nog klagen over het gedrag :')
Ik speelde als kind Quake en keek naar films als Terminator 2, vond ik enig. Ik heb nooit gevochten in de buurt.
pi_104209728
quote:
16s.gif Op donderdag 10 november 2011 17:54 schreef Phantomesse het volgende:

[..]

Mee eens haha.

Ik ben totaal niet depressief hoor, en ik hou van het leven. Maar man oh man wat maken we er met zijn allen toch een potje van.

Al die koppen als het echt blijkt te zijn, onvergetelijk, oh wat zal ik me vermaken zeg :') Ik pak een tuinstoel, een fles whisky, pomp goede muziek en verwelkom zo het einde.
Haha is precies hoe ik er ook over denk. Ik ben ook niet depressief maar ik zou het niet eens zo heel erg vinden. We gaan toch met zijn allen dood. :D Wat er dan komt zien we wel

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_104209732
quote:
7s.gif Op donderdag 10 november 2011 17:54 schreef Allure_ het volgende:

[..]

Niet zoveel smoken, jij.
Ik geloof er verder totaal niet in hoor :D
Het is theoretisch gewoon niet mogelijk, maar als het wel zo blijkt te zijn dan hihi :D
  donderdag 10 november 2011 @ 17:56:27 #86
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_104209766
quote:
16s.gif Op donderdag 10 november 2011 17:55 schreef Phantomesse het volgende:

[..]

Ik geloof er verder totaal niet in hoor :D
Het is theoretisch gewoon niet mogelijk, maar als het wel zo blijkt te zijn dan hihi :D
Als de zon uitdooft zijn we snel klaar hoor.
  donderdag 10 november 2011 @ 17:56:52 #87
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_104209776
quote:
14s.gif Op donderdag 10 november 2011 17:56 schreef Euribob het volgende:

[..]

Jezus, mijn post voelt echt misplaatst aan. :')
pi_104209779
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 17:54 schreef Philosopheraptor het volgende:

[..]

Ik speelde als kind Quake en keek naar films als Terminator 2, vond ik enig. Ik heb nooit gevochten in de buurt.
Zelfde geval hier. Quake, GTA etc. gespeeld, Terminator films, Scary Movies, Saw films, DragonBall gezien. Was nooit agressief.
pi_104209792
Ik zit zelf op Speciaal Onderwijs omdat ik ADHD heb, maar sommige ouders man man man..
Ouders die tegen hun kinderen zeggen: Wat een kutschool''.
Of ouders die elke keer bellen blablabla.
Van die zeikertjes, kan er echt niet tegen :')
pi_104209800
quote:

[..]

Dat duurt toch nog een aantal miljard jaar.
pi_104209812
quote:

[..]

Duurt nog wel een tijdje hoor, dan sterf je vrij langzaam. Liever een zwart gat ingezogen, binnen paar milliseconden ben je dood.
pi_104209824
quote:

[..]

De zon dooft volgend jaar niet, de zon die leeft naar schatting nog zo'n 4 a 5 miljard jaar. Wat wel gebeurt is dat over zo'n 20 jaar (grofweg geschat) de zon zo sterk zal zijn dat de signalen van electrische apparaten op/om aarde niet meer goed werkzaam zijn waardoor bijvoorbeeld internet het niet meer zou doen. Ik denk dat ze hier voor die tijd wel een oplossing voor gevonden hebben :)
  donderdag 10 november 2011 @ 17:58:20 #93
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_104209827
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 17:57 schreef WhyAreTheyAllTaken het volgende:

[..]

Dat duurt toch nog een aantal miljard jaar.
Ja, en men dacht vroeger dat we met 7 computers de wereld draaiende konden houden.
pi_104209852
quote:
Hier ben ik het strak mee eens. Één van je beste posts die je hier op FOK! hebt neergeplundert.
Ik ben niet verzuurd ofzo hoor, alles loopt op z'n rolletjes. Maar als we doodgaan, dan maakt het eigenlijk geen fuck uit.

quote:
14s.gif Op donderdag 10 november 2011 17:49 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Mooie omschrijving!
Bedankt :)
pi_104209922
Voor mijn part sterven alle paupers uit en overleven alleen de besten:P
  donderdag 10 november 2011 @ 18:01:47 #96
352286 Kutstudent
Hitsige hertjes hengelen
pi_104209953
Zeer terechte klacht, en het komt deels door de tendens dat een tik en dergelijke uit den boze is en deels door het feminisme. Als vrouwen gewoon thuis zouden blijven en zich fatsoenlijk met de opvoeding zouden bezig houden, zoals het hoort, dan zou dit ook al veel minder erg zijn.
You can call me scarface, snortin' mountains of cocaine.
pi_104209959
quote:
14s.gif Op donderdag 10 november 2011 17:58 schreef Zenato het volgende:

[..]

Hier ben ik het strak mee eens. Één van je beste posts die je hier op FOK! hebt neergeplundert.
Ik ben niet verzuurd ofzo hoor, alles loopt op z'n rolletjes. Maar als we doodgaan, dan maakt het eigenlijk geen fuck uit.

[..]

Bedankt :)
Ghehe, danku. Ja, nja als het gebeurt laat me dan ook maar gewoon doodgaan want ik zit er niet zo op te wachten om in een ijsgrot te gaan wonen ofzo in mijn eentje met ergens 3 lichtjaar verderop nog een overlever.
  donderdag 10 november 2011 @ 18:03:01 #98
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_104209986
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 18:00 schreef Philosopheraptor het volgende:
Voor mijn part sterven alle paupers uit en overleven alleen de besten:P
Maar, dan heb je zegmaar alleen nog maar mensen die normaal kunnen praten en normale normen en waarden hebben. En dat gaat vervelen hoor, voor je het weet heb je weer een groep die pauper wordt gevonden. :)
pi_104210001
quote:
16s.gif Op donderdag 10 november 2011 17:58 schreef Phantomesse het volgende:

[..]

De zon dooft volgend jaar niet, de zon die leeft naar schatting nog zo'n 4 a 5 miljard jaar. Wat wel gebeurt is dat over zo'n 20 jaar (grofweg geschat) de zon zo sterk zal zijn dat de signalen van electrische apparaten op/om aarde niet meer goed werkzaam zijn waardoor bijvoorbeeld internet het niet meer zou doen. Ik denk dat ze hier voor die tijd wel een oplossing voor gevonden hebben :)
Ik denk iets met koeling en een goede bescherm-laag. Ik denk ook dat als we merken dat de aarde opwarmt, we ook al daartegen iets hebben gevonden.
pi_104210019
quote:
14s.gif Op donderdag 10 november 2011 18:01 schreef Kutstudent het volgende:
Zeer terechte klacht, en het komt deels door de tendens dat een tik en dergelijke uit den boze is en deels door het feminisme. Als vrouwen gewoon thuis zouden blijven en zich fatsoenlijk met de opvoeding zouden bezig houden, zoals het hoort, dan zou dit ook al veel minder erg zijn.
Kk op gek. En dan lekker elke week aan mijn man geld moeten vragen om leuke dingen voor mezelf van te kunnen kopen :+ Flikkerop, straks gaat die gek zich nog superieur aan mijn voelen omdat ik afhankelijk ben van hem :r

Of nóg erger, ik blijf thuis omdat hij dat wil en ik zorg voor de kinderen en dan opeens is hij gierig ;(

Loop ik daar in mijn Zeeman kloffie, NOOIT :(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')