Hahahahaha, nee ik ben gewoon de zorgzame en speelse grote zus. Ik ben wel heel erg blij, ze praat tegen haar familie in Thailand echt vol lof over ons. Ik vroeg haar laatst of ze Thailand niet miste en ze begon helemala te glunderen: "Nee want ik heb hier 2 grote zussen!quote:Op donderdag 10 november 2011 17:04 schreef Zenato het volgende:
[..]
Het is net de natuur, nu ziet ze jou dus als moeder.
En de volgende dag zijn het allemaal wrakkenquote:Op donderdag 10 november 2011 17:10 schreef penny-wise het volgende:
Terechte klacht. Zeker over dat ADHD-verhaal. Kinderen krijgen al snel een ADHD-stempel opgedrukt als excuus voor het onhandelbaar zijn van het kind...![]()
Ouders moeten allebei werken voor hun dikke huis en dito auto`s en worden dus bij opa en oma gedropt waar ze alles mogen of bij de opvang waar alleen maar chaos heerst.![]()
Ja, nogal logisch dat het kind dan onhandelbaar wordt.![]()
Onze buren hebben ook zo`n etterpuist. Gillen en springen de hele tijd.Jaja heeft ADHD..![]()
Ja, als dat kind van amper 5 om 11 uur s`avonds nog rond rent, ja dan vraag je er om...
Dat snap ik inderdaad ook niet. Hier komen vaak in de avond, zelfs nu het donker is, nog kinderen aan de deur of mijn zusje buiten mag komen spelen. Wat dacht je van nee?quote:Op donderdag 10 november 2011 17:10 schreef penny-wise het volgende:
Terechte klacht. Zeker over dat ADHD-verhaal. Kinderen krijgen al snel een ADHD-stempel opgedrukt als excuus voor het onhandelbaar zijn van het kind...![]()
Ouders moeten allebei werken voor hun dikke huis en dito auto`s en worden dus bij opa en oma gedropt waar ze alles mogen of bij de opvang waar alleen maar chaos heerst.![]()
Ja, nogal logisch dat het kind dan onhandelbaar wordt.![]()
Onze buren hebben ook zo`n etterpuist. Gillen en springen de hele tijd.Jaja heeft ADHD..![]()
Ja, als dat kind van amper 5 om 11 uur s`avonds nog rond rent, ja dan vraag je er om...
Hé, bij ons komen kinderen uit Somalië ook in drietallen.quote:Op donderdag 10 november 2011 17:14 schreef Phantomesse het volgende:
[..]
Dat snap ik inderdaad ook niet. Hier komen vaak in de avond, zelfs nu het donker is, nog kinderen aan de deur of mijn zusje buiten mag komen spelen. Wat dacht je van nee?Ten eerste ze is 8, in de zomer om half 8/8 uur thuis, nog even een spelletje ofzo spelen en dan douchen en naar bed in de winter gewoon voor het donker thuis zijn. Ten tweede: wtf is er met jouw ouders?! Waarom loop jij nog buiten?!
Mijn overburen zijn Somaliers en die kinderen die lopen gewoon om elf uur nog buitenZe zijn 5, 7 en 9. Ontzettend lieve kinders die ook welkom zijn hier maar om elf uur... wat doe je?!
Zou het een samenzwering zijn?quote:Op donderdag 10 november 2011 17:15 schreef Euribob het volgende:
[..]
Hé, bij ons komen kinderen uit Somalië ook in drietallen.
Om de ouders van de toekomst het leven onmogelijk te maken? Zeker.quote:Op donderdag 10 november 2011 17:16 schreef Phantomesse het volgende:
[..]
Zou het een samenzwering zijn?
Hoe weet jij trouwens die leeftijden van die Somaliërs? Voor mij is het al moeilijk genoeg om te zien of het een mannetje of een vrouwtje is.quote:Op donderdag 10 november 2011 17:16 schreef Phantomesse het volgende:
[..]
Zou het een samenzwering zijn?
brilquote:Op donderdag 10 november 2011 17:18 schreef Euribob het volgende:
[..]
Hoe weet jij trouwens die leeftijden van die Somaliërs? Voor mij is het al moeilijk genoeg om te zien of het een mannetje of een vrouwtje is.
Ik heb redelijk wat interactie met ze gehad sinds ze hier wonen. Ze werden nogal gediscrimineerd door mijn buurjongetjes en daar heb ik tussen bemiddeld, nu worden ze gewoon geaccepteerd. Welkomstcadeau was een steen door de ruitenquote:Op donderdag 10 november 2011 17:18 schreef Euribob het volgende:
[..]
Hoe weet jij trouwens die leeftijden van die Somaliërs? Voor mij is het al moeilijk genoeg om te zien of het een mannetje of een vrouwtje is.
Dat was mijn taak op de basisschool altijd; zorgen dat er niemand gepest werd.quote:Op donderdag 10 november 2011 17:23 schreef Phantomesse het volgende:
[..]
Ik heb redelijk wat interactie met ze gehad sinds ze hier wonen. Ze werden nogal gediscrimineerd door mijn buurjongetjes en daar heb ik tussen bemiddeld, nu worden ze gewoon geaccepteerd. Welkomstcadeau was een steen door de ruitenvond ik ontzettend zielig. Kom je hier, wil je meedraaien in de maatschappij, krijg je dit. Nee, vond ik niet kunnen. Gezien ik the girl next door ben
hier in de straat (en al jaaaarenlang elke winter vrolijk meedoe met sneeuwforten bouwen en de daaropvolgende sneeuwbalgevechten) en ze sowieso al van kinds af aan ken luisteren mijn puberende buurjongetjes goed naar me
![]()
In ieder geval, ik ken die kinderen gewoon persoonlijkEn ook hun persoonlijkheden, wat ze doen, leeftijd enzo.
Ik klink als een typische goede buur/zorgzame moeder en iemand die een stoofpot langs komt brengen![]()
Valt best wel mee hoor
Jezus, ik krijg 10,- per week en ik ben 15. Zo leer je toch ook niet de waarde van geld kennen?quote:Op donderdag 10 november 2011 17:34 schreef Demon_from_heaven het volgende:
Als ik nu rond kijk; bijvoorbeeld het zusje van mijn vriend, die 7 jaar oud is, krijgt 50 euro zakgeld per maand. Ik kreeg er op m'n 12e 10.
Eind 9oies, begin 2000. Dus kinderen tussen de 0 en de 13 ofzo, basisschool leeftijd.quote:Op donderdag 10 november 2011 17:34 schreef Demon_from_heaven het volgende:
Wat valt onder "de kinderen van tegenwoordig" ik kom uit de 90's , maar ben het hier nog wel redelijk mee eens.
Sowieso verdienen kinder tot een jaar of 12 totaal geen eigen keuzes en hebben ze eigenlijk maar te gehoorzamen. Ik, anders dan andere was altijd gehoorzaam. Mijn broer, die je af en toe flink kon horen gillen als hij weer iets had fout gedaan was dus wat minder gehoorzaam.
Ik denk dat ik nog net voor het verwende kinder tijdperk val omdat mijn ouders ook al wat ouder zijn en ik hal hun 3e kind was (bij mijn geboorte waren ze mam's 36 pap's 39)
Ik merkte wel bij mij op school dat kinderen met wat jongere pappie's en mammie's verwend waren en naar mijn mening ook vrij egocentrisch.
Als ik nu rond kijk; bijvoorbeeld het zusje van mijn vriend, die 7 jaar oud is, krijgt 50 euro zakgeld per maand. Ik kreeg er op m'n 12e 10.
Ook schelde die kindjes van tegenwoordig veel. van die kindjes uit groep 2-3 die "klootzak" roepen is toch niet normaal. Voor mij was het "Mevrouw" en "Meneer". Absoluut geen klootzak. Als ik een standje kreeg van mijn leraar dan kon ik thuis meer verwachten en niet dat mijn ma naar school ging rennen om de leraar uit te gaan schelden
Wtfquote:Op donderdag 10 november 2011 17:45 schreef Phantomesse het volgende:
Mijn zusje krijgt ook allemaal broeken van 160 euro en jassen van United Color of Benneton enzo van een meisje hier uit de straatDat meisje word dan ook echt ontiegelijk verwend door haar vader. Mooi wel want nu loopt mijn zusje gratis erbij als een pimpende bazin
Sowieso ouders die leraren willen uitschelden en/of in elkaar willen slaan. Heb je wel eens op een praktijkschool rondgekeken? Als die kinderen een net wat hardere aanpak van de leraren krijgen, halen ze meteen hun vader erbij die de leraar wel even "in elkaar komt slaanquote:Op donderdag 10 november 2011 17:34 schreef Demon_from_heaven het volgende:
Wat valt onder "de kinderen van tegenwoordig" ik kom uit de 90's , maar ben het hier nog wel redelijk mee eens.
Sowieso verdienen kinder tot een jaar of 12 totaal geen eigen keuzes en hebben ze eigenlijk maar te gehoorzamen. Ik, anders dan andere was altijd gehoorzaam. Mijn broer, die je af en toe flink kon horen gillen als hij weer iets had fout gedaan was dus wat minder gehoorzaam.
Ik denk dat ik nog net voor het verwende kinder tijdperk val omdat mijn ouders ook al wat ouder zijn en ik hal hun 3e kind was (bij mijn geboorte waren ze mam's 36 pap's 39)
Ik merkte wel bij mij op school dat kinderen met wat jongere pappie's en mammie's verwend waren en naar mijn mening ook vrij egocentrisch.
Ook schelde die kindjes van tegenwoordig veel. van die kindjes uit groep 2-3 die "klootzak" roepen is toch niet normaal. Voor mij was het "Mevrouw" en "Meneer". Absoluut geen klootzak. Als ik een standje kreeg van mijn leraar dan kon ik thuis meer verwachten en niet dat mijn ma naar school ging rennen om de leraar uit te gaan schelden
Mooie omschrijving!quote:Op donderdag 10 november 2011 17:47 schreef Zenato het volgende:
Vind het maar achterlijk, ik ben niet blind of oud, maar ik zie wel degelijk dat kinderen een soort van schuimbekkende mongooltjes aan het worden zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |