dit is voor columbia uni trouwens niet voor harvard, maar ik verwacht dat ze niet teveel van elkaar verschillen.quote:Op woensdag 9 november 2011 20:53 schreef Epsix het volgende:
Voor undegrads weet ik de regeling niet, maar ik zit nu midden in een phd aanvraag procedure en die gaat als volgt.
Je doet de GRE test en die moet je met een behoorlijke score afleggen.
Je moet 3 recommendatiebrieven hebben van professoren van je graduate universiteit.
Komt er op neer dat je wel over een behoorlijk IQ moet beschikken, en al indruk gemaakt moet hebben op andere academici.
Maar als ik eerlijk ben denk ik dat een 6,5-7 student niks te zoeken heeft op een Ivy league universiteit. Niet alleen moet je met twee vingers in je neus met een 8 of hoger afstuderen, je zult daar moeten concurreren met het slimste wat Azie te bieden heeft. En dat is fockin slim hoor! Ze hanteren daar de bell curve, en het komt er op neer dat als je in de onderste 15% van je klas zit je gewoon een onvoldoende krijgt.
nee volgens mij maken je cijfers niet uit. Je moet een gestandaardiseerde test doen zoals GRE of SAT. Voor Hardvard business school is het zeker GRE. Maar ik bedoel te zeggen dat als je punten zo laag zijn dat ik je kansen klein acht dat je wel hoog voor die tests zal scoren.quote:Op woensdag 9 november 2011 20:57 schreef Blendator het volgende:
Ik ben goed in Engels, ik heb 4 jaar tweetalig onderwijs gehad. Is tot de 4e klas, en kan me in engeland uitstekend verstaanbaar maken, ik ben in de 2e ook 5 dagen naar engeland geweest.
@ angel-joy hoe kom je bij het feit dat mijn cijfers rond de 7 moeten zijn? @epsix zegt rond de 8???
Wie moet ik geloven??![]()
Ik las ook dat je soms alle kosten vergoed krijgt als je ouders minder dan 60000 dollar per jaar verdienen. en als ze 60000-180000 dollar per jaar verdienen, dat de kosten hoogstens 10% zijn.
Nope, 3tvwo, moet dit jaar mijn Cambridge examen halen, hopelijk advancedquote:Op woensdag 9 november 2011 21:05 schreef Blendator het volgende:
Ik krijg binnenkort ook het Cambridge engels examen.
@angel-joy Zit je ook in 5vwo?
dit dus. zelfs al kun je het niveau aan, dan nog is het maar de vraag of je binnenkomt. Ze eisen meer dan dat je eigenlijk hoeft op te brengen. Als je echt overtuigd bent van jezelf kun je beter je undergrad ergens anders doen en het met je grad bij de ivy-league universiteiten proberen. De concurrentie is wat minder, en je krijgt de kans om jezelf te onderscheiden van de andere uitstekende studenten.quote:Op woensdag 9 november 2011 21:24 schreef Physics het volgende:
1) Met een 7 zit je ver onder niveau
2) Je moet top scores op de SAT halen
3) Als je Ivy-league materiaal bent, kun je dit meestal prima zelf uitzoeken
4) Meeste mensen hebben zo'n beetje alle beschikbare vakken op hun school gedaan
5) Nog andere bijzondere verrichtingen
Een profiel van een student die niet-geaccepteerd werd op welke Ivy-league uni dan ook, maar wel bij enkele op gesprek mocht komen:
8.5 gemiddeld VWO, 2 profielen
Topsport
Vloeiend in 3 talen, verder nog aardig goed in 2 andere talen
SAT scores in 90-95e percentiel
= Jij? ofquote:Op woensdag 9 november 2011 21:24 schreef Physics het volgende:
1) Met een 7 zit je ver onder niveau
2) Je moet top scores op de SAT halen
3) Als je Ivy-league materiaal bent, kun je dit meestal prima zelf uitzoeken
4) Meeste mensen hebben zo'n beetje alle beschikbare vakken op hun school gedaan
5) Nog andere bijzondere verrichtingen
Een profiel van een student die niet-geaccepteerd werd op welke Ivy-league uni dan ook, maar wel bij enkele op gesprek mocht komen:
8.5 gemiddeld VWO, 2 profielen
Topsport
Vloeiend in 3 talen, verder nog aardig goed in 2 andere talen
SAT scores in 90-95e percentiel
Veel succes dus
Ik had toen niks over zoveel talen gehoord hoorquote:Op woensdag 9 november 2011 21:24 schreef Physics het volgende:
1) Met een 7 zit je ver onder niveau
2) Je moet top scores op de SAT halen
3) Als je Ivy-league materiaal bent, kun je dit meestal prima zelf uitzoeken
4) Meeste mensen hebben zo'n beetje alle beschikbare vakken op hun school gedaan
5) Nog andere bijzondere verrichtingen
Een profiel van een student die niet-geaccepteerd werd op welke Ivy-league uni dan ook, maar wel bij enkele op gesprek mocht komen:
8.5 gemiddeld VWO, 2 profielen
Topsport
Vloeiend in 3 talen, verder nog aardig goed in 2 andere talen
SAT scores in 90-95e percentiel
Veel succes dus
Minder duur als in ~ ¤15k per jaar ipv ~ ¤50k aan collegegeld?quote:Op woensdag 9 november 2011 22:52 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Zijn die Ivy-League universiteiten niet veel kieskeuriger (vraag-aanbod-verhouding) t.o.v. buitenlanders dan t.o.v. Americanen?
Hoe dan ook, ik zou eerder mikken op Oxbridge, IC enz.
Dat is ook uitstekend, dat opent ook alle deuren en het is veel minder duur.
Dit is verder niet zo relevant helaas. Meestal moet je een testresultaat overleggen dat maximaal één tot twee jaar oud is. Het tvwo biedt je enkel een klein voordeel wat betreft voorbereiding.quote:Op woensdag 9 november 2011 20:57 schreef Blendator het volgende:
Ik ben goed in Engels, ik heb 4 jaar tweetalig onderwijs gehad. Is tot de 4e klas, en kan me in engeland uitstekend verstaanbaar maken, ik ben in de 2e ook 5 dagen naar engeland geweest.
Je kan het proberen, maar ik denk dat ze gewoon een algemeen certificaat willen. Ze gaan niet de tijd nemen om je portfolio helemaal door te kijken e.d. Waarschijnlijk zal je gewoon een TOEFL of IELTS toets moeten doen en daar een hoge score voor moeten halen.quote:Op donderdag 10 november 2011 07:30 schreef Blendator het volgende:
@finsdefis maar ik heb nog wel een heel portfolio, waarmee ik kan aantonen dat ik goed engels heb gehad. ook heb ik meerdere certificaten voor mijn engels(cambridge junior(zoiets) , dat ik op een tto school heb gezeten en nog iets. Kan je dat wel gebruiken??
Inderdaad. Maar als je TTO gehad hebt is zo'n toets een eitje.quote:Op donderdag 10 november 2011 09:53 schreef finsdefis het volgende:
[..]
Je kan het proberen, maar ik denk dat ze gewoon een algemeen certificaat willen. Ze gaan niet de tijd nemen om je portfolio helemaal door te kijken e.d. Waarschijnlijk zal je gewoon een TOEFL of IELTS toets moeten doen en daar een hoge score voor moeten halen.
ik denk dat je vaardigheid in de engelse taal sowieso geen punt van discussie mag zijn. de GRE en SAT tests worden veelal vergeleken met de IQ test. En dan niet die halve zooi op internet waar iedereen een IQ van 160 heeft, maar van echte gecoördineerde IQ tests die je kan afleggen. Het idee van die tests is dat ze een aantal vaardigheden van je meten die iets anders representeren dan je cijfers op school. Op school kun je je voorbereiden, en dat verklaart voor veel mensen tot wel 80% van de variatie van hun punt. Voor een GRE of SAT kun je je niet voorbereiden.quote:Op donderdag 10 november 2011 11:48 schreef thenxero het volgende:
[..]
Inderdaad. Maar als je TTO gehad hebt is zo'n toets een eitje.
Onzin, alles is te trainen. Heel ambitieus Amerika spendeert dan ook heel veel tijd aan het oefenen van de GRE/SAT.quote:Op donderdag 10 november 2011 12:22 schreef Epsix het volgende:
[..]
ik denk dat je vaardigheid in de engelse taal sowieso geen punt van discussie mag zijn. de GRE en SAT tests worden veelal vergeleken met de IQ test. En dan niet die halve zooi op internet waar iedereen een IQ van 160 heeft, maar van echte gecoördineerde IQ tests die je kan afleggen. Het idee van die tests is dat ze een aantal vaardigheden van je meten die iets anders representeren dan je cijfers op school. Op school kun je je voorbereiden, en dat verklaart voor veel mensen tot wel 80% van de variatie van hun punt. Voor een GRE of SAT kun je je niet voorbereiden.
Veel mensen die niet zo hard leren denken dat dit eerlijker is omdat het je "echte vaardigheden" meet. Maar dit is natuurlijk onzin. Veel vaardigheden scherp je aan juist door veel te leren, zoals concentratie, begrijpend lezen en het innemen van veel verschillende perspectieven. Ik blijf erbij, als je jezelf nu niet onderscheid van de andere studenten, dan heb je niks te zoeken op een ivy-league universiteit.
Mag ik vragen welke studie? Ik vraag mij vaak af of het niveau aan prestigieuze Engelse of Noord-Amerikaanse universiteiten (veel) hoger is dan aan Nederlandse universiteiten. Als wat jij zegt klopt, dan zie ik er het nut niet van in om je bont en blauw te betalen om aan een dergelijke universiteit te studeren. No offense. Het staat leuk op je cv, het is een "hele ervaring", maar afgezien daarvan?quote:Op woensdag 9 november 2011 22:49 schreef netflanders het volgende:
Zelf heb ik zelf een tijdje aan Cambridge gestudeerd - het niveau is niet gek veel hoger dan in Leiden. Meer middelen en vaak betere docenten, maar de tentamens en essays waren niet veel lastiger qua niveau.
Anekdotisch van iemand die aan MIT studeert: Ja, het niveau is veel hoger. De mensen gemiddeld intelligenter, beter in hun vak en werken harder.quote:Op donderdag 10 november 2011 16:45 schreef Biekuh het volgende:
[..]
Mag ik vragen welke studie? Ik vraag mij vaak af of het niveau aan prestigieuze Engelse of Noord-Amerikaanse universiteiten (veel) hoger is dan aan Nederlandse universiteiten. Als wat jij zegt klopt, dan zie ik er het nut niet van in om je bont en blauw te betalen om aan een dergelijke universiteit te studeren. No offense. Het staat leuk op je cv, het is een "hele ervaring", maar afgezien daarvan?
Op basis waarvan denk je dat university college in NL een falend concept is?quote:Op donderdag 10 november 2011 16:40 schreef twaalf het volgende:
Het wordt natuurlijk allemaal overschat. Als een Nederlandse universiteit zulke strenge selecties zou toepassen, zou die universiteit vanzelf ook elitair worden en gewild bij het bedrijfsleven*, ook al is het onderwijs hetzelfde.
* tenzij je het koppelt aan een falend concept als university college
Aan welke universiteit had hij dan nog meer gestudeerd?quote:Anekdotisch van iemand die aan MIT studeert: Ja, het niveau is veel hoger. De mensen gemiddeld intelligenter, beter in hun vak en werken harder.
De echte bètastudies natuurlijkquote:Op donderdag 10 november 2011 18:38 schreef Blendator het volgende:
@bram van loon, kun je voorbeelden noemen?:?
IBA is gewoon bedrijfskunde, maar dan in het Engels. Zo speciaal en moeilijk is het niet. De wiskunde is van een bedroevend niveau.quote:Op donderdag 10 november 2011 18:26 schreef Blendator het volgende:
Oke ik denk dat ik dan harvard en stanford maar laat zitten.
Maar misschien is cambridge nog wel mogelijk??
Ik heb met mijn decaan er over gesproken, en die zei:
Je kan het beste een bachelor in nederland doen met stage naar het buitenland(vs of engeland).
En dan je master in zijn geheel in het buitenland.
Qua studies zit ik te denken aan:
-International business administration
-International bachelor economics and business economics.
Beide bij de Erasmus universiteit.
Ik weet ook niet of er iets vergelijkbaars is in cambridge/oxford oid.
Ik wil ook gaan proefstuderen maar voor international business administration is dat niet mogelijk![]()
Ik ben wiskundig normaal, maar het is niet mijn ideale vak.
Daarom is international business administration beter.
Ik hoor graag wat jullie ervan vinden
B
Ik geloof niet dat ik een geslacht had genoemdquote:Op donderdag 10 november 2011 18:33 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Aan welke universiteit had hij dan nog meer gestudeerd?
Het zal wellicht ook sterk van de studierichting afhangen? Er zijn studierichtingen die sowieso al de slimmere studenten trekken, IVY-League of geen IVY-League.
Er is geen duidelijk doel voor ogen. Men dacht 'laten we wat leuks proberen', dus we gooien wat vakken door elkaar, verspillen kostbare tijd en verliezen diepgang. Men dacht dat er dan allemaal goede studenten zouden komen, maar ten eerste willen die misschien liever een echte studie doen, ten tweede trek je voornamelijk mensen aan die het nog niet weten. Zo'n selectieprocedure doet daar niets aan af.quote:Op donderdag 10 november 2011 16:55 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Op basis waarvan denk je dat university college in NL een falend concept is?
Ik heb het GRE oefenboek hier liggen. Grootste geldverspilling ooit. Zoals ik al aangaf, als je je hele studentenleven gewend bent om regelmatig te leren, veel te lezen en gewoon je vraagstukken probeert op te lossen, dan is dat de beste voorbereiding die je kunt hebben voor zo'n test. Moet er wel bijzeggen dat ik een beta ben, dus het analytische en logische aspect ervan is iets dat ik de afgelopen 6 jaar dag in dag uit beoefend hebt. Ik weet niet of andere studierichtingen dat voordeel ook hebben.quote:Op donderdag 10 november 2011 14:04 schreef JohnSpek het volgende:
[..]
Onzin, alles is te trainen. Heel ambitieus Amerika spendeert dan ook heel veel tijd aan het oefenen van de GRE/SAT.
dit stelde ik in het begin ook al voor. Je kunt je undergrad beter in Nederland doen. Effe doordrukken om het cum laude te halen, en als je je dan inzet maak je een betere kans om door een selectie heen te komen.quote:Op donderdag 10 november 2011 18:26 schreef Blendator het volgende:
Oke ik denk dat ik dan harvard en stanford maar laat zitten.
Maar misschien is cambridge nog wel mogelijk??
Ik heb met mijn decaan er over gesproken, en die zei:
Je kan het beste een bachelor in nederland doen met stage naar het buitenland(vs of engeland).
En dan je master in zijn geheel in het buitenland.
Qua studies zit ik te denken aan:
-International business administration
-International bachelor economics and business economics.
Beide bij de Erasmus universiteit.
Ik weet ook niet of er iets vergelijkbaars is in cambridge/oxford oid.
Ik wil ook gaan proefstuderen maar voor international business administration is dat niet mogelijk![]()
Ik ben wiskundig normaal, maar het is niet mijn ideale vak.
Daarom is international business administration beter.
Ik hoor graag wat jullie ervan vinden
B
maar dit is niet het enige wat er gebeurt. Het feit dat een school prestigieus wordt brengt voordelen met zich mee. Harvard en Columbia trekken per jaar tientallen miljoenen binnen alleen al aan giften van oud alumni. Het is bijna semi-verplicht om geld af te staan als je later succesvol bent. Van dat geld trekken ze de beste mensen van de vakgebieden aan. Zij zullen in hun eentje niet het niveau omhoog halen, maar gek genoeg lijkt de omgeving zich aan zo'n persoon omhoog te trekken. Ambitieuze mensen melden zich vanzelf al aan als de prof beroemd is.quote:Op donderdag 10 november 2011 20:47 schreef twaalf het volgende:
Wat denk je dat er zou gebeuren als een Nederlandse universiteit ervoor zou kiezen om bij een grote studie als psychologie, bedrijfskunde of rechten net zo streng te selecteren als Harvard? Ik denk dat zo'n studie gewilder wordt bij goede studenten en bedrijven, omdat het een mogelijkheid biedt zich te onderscheiden van duizenden andere studenten. Betekent dat dat het onderwijs dan beter wordt? Slechts marginaal.
Als je je zoals jij op 10 van zulke universiteiten inschrijft, is de kans dat je aangenomen wordt op ten minste 1 universiteit dus gelijk aan 1-(1-0.07)^10=52%quote:Op donderdag 10 november 2011 21:06 schreef Oliviertje1994 het volgende:
Bedenk ook dat universiteiten als Harvard & Princeton maar 7% van de aanmeldingen accepteren.
Je hebt veel te weinig info om daar wat over te zeggen. Wie zegt dat de mensen die aangenomen worden niet meerdere aanbiedingen krijgen en zo dubbel in de statistieken komen? Als je jouw redenatie volgt zou je, als je je inschrijft bij 50 universiteiten, 97,3% kans hebben om ingedeeld te worden. Don't think so..quote:Op donderdag 10 november 2011 21:46 schreef twaalf het volgende:
[..]
Als je je zoals jij op 10 van zulke universiteiten inschrijft, is de kans dat je aangenomen wordt op ten minste 1 universiteit dus gelijk aan 1-(1-0.07)^10=52%
Afgewezen door UCU? Mijn ervaring van Nederlanders die een master in het buitenland doen (VK, topsholen alleen, mensen die naar Norwich of Manchester gaan tel ik niet): 50% UC volk (vaak zonder het daar bijzonder goed te hebben gedaan), een handvol techneuten en gamma's(de betere), de rest(de beste). Van mijn master, in de afgelopen 3 jaar: 5x UC, 1x R'dam econometrie, 1x iets anders.quote:Op donderdag 10 november 2011 20:42 schreef twaalf het volgende:
[..]
Er is geen duidelijk doel voor ogen. Men dacht 'laten we wat leuks proberen', dus we gooien wat vakken door elkaar, verspillen kostbare tijd en verliezen diepgang. Men dacht dat er dan allemaal goede studenten zouden komen, maar ten eerste willen die misschien liever een echte studie doen, ten tweede trek je voornamelijk mensen aan die het nog niet weten. Zo'n selectieprocedure doet daar niets aan af.
Op welke universiteit geven 2de jaars college? Dat neem je toch niet serieus?quote:Op vrijdag 11 november 2011 00:34 schreef miro86 het volgende:
Bij top uni's gaat het zelden om het onderwijs, het draait om onderzoek. Verwacht er niet bijzonder veel van. Je hebt een aantal briljante docenten en je krijgt nooit college van een 2e jaars student (wel eens meegemaakt in NL), maar ze zijn niet allemaal even goed en doen allemaal liever iets anders dan les geven. Het zijn eenmaal profs aan een uni en geen middelbareschool leraren, ze doen het nooit om het lesgeven.
In Nederland hangt dit sterk van de opleiding af. Bij kleinschalige studies is de begeleiding (vanzelfsprekend) beter. Ik zit regelmatig met ongeveer 30 man in een collegezaal, of met vijf bij een werkcollege.quote:Op vrijdag 11 november 2011 00:21 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Worden de lessen op die rijkere universiteiten professioneler verzorgd?
Ik heb de indruk dat Nederlandse universiteiten nogal gierig zijn op het vlak van onderwijs: erg grote groepen voor werkcolleges en practica en relatief weinig begeleiding.
Dat lijkt me inderdaad vrij grootschalig, maar niet onoverkomelijk. Ik ben overigens ook wel geïnteresseerd in de schaal en de opzet van het onderwijs op de oxbridge of ivy league universiteiten. Ik kan me voorstellen dat deze een veel groter budget hebben, en daardoor intensievere begeleiding en betere voorzieningen.quote:Op vrijdag 11 november 2011 18:03 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik volg ook een ´kleinschaligere` studie, zo'n 80 studenten in het eerste jaar.
Desalniettemin vind ik het onderwijs eerder grootschalig, hoorcollege volgen met 100 man is natuurlijk geen probleem, al begrijp ik niet waarom ze geen grotere schermen gebruiken en van een grotere afstand projecteren (soms niet goed zichtbaar) maar de zalen zullen wel dateren uit de tijd dat er nog weinig of geen projectieschermen werden gebruikt (als je momenteel op een professionele wijze een auditorium ontwerpt dan plan je bovenin wat extra ruimte voor een projector.
De 80 studenten worden voor de meeste practica en werkcolleges onderverdeeld in groepen van 40 studenten wat ik echt te groot vind, 20 man lijkt me zo'n beetje het maximum als je efficiënt wil werken (per docent).
Waar studeer je? Ik dacht dat bètaopleidingen wel wat kleinschaliger waren trouwens.quote:Op vrijdag 11 november 2011 18:41 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Het aantal begeleiders verschilt wel van vak tot vak per groep. Zo hebben we bij het ene practicum met 40 studenten 1 docent en bij het andere practicum met 40 studenten 2 assistenten (mensen die geslaagd zijn (master) maar die nog niet zijn gepromoveerd).
Bij werkcolleges voor een meer theoretisch vak is er 1 docent op 40 studenten of 2 docenten plus een paar student-assistenten (zo'n 4) op 80 studenten.
Maar ja, 1 docent op 40 studenten komt dus wel voor.
Dat is dan ook het rare van die ranglijsten die je altijd ziet. Onderwijs en onderzoek wordt op één hoop gegooid in de einduitslag. Zeker als bachelorstudent ben je gebaat bij goed onderwijs en slechts in mindere mate bij goed onderzoek omdat je eerst een basis op moet bouwen en het gaat dan vaak om een basis waar al redelijke wetenschappelijke consensus over bestaat. Een goede onderzoeksuniversiteit hoeft niet perse een goede onderwijsuniversiteit te zijn, en vice versa.quote:Op vrijdag 11 november 2011 00:34 schreef miro86 het volgende:
Bij top uni's gaat het zelden om het onderwijs, het draait om onderzoek. Verwacht er niet bijzonder veel van. Je hebt een aantal briljante docenten en je krijgt nooit college van een 2e jaars student (wel eens meegemaakt in NL), maar ze zijn niet allemaal even goed en doen allemaal liever iets anders dan les geven. Het zijn eenmaal profs aan een uni en geen middelbareschool leraren, ze doen het nooit om het lesgeven.
Een keer meegemaakt in Maastricht.quote:Op vrijdag 11 november 2011 07:00 schreef Renzoku het volgende:
[..]
Op welke universiteit geven 2de jaars college? Dat neem je toch niet serieus?
Maar dat is dan zeker omdat een docent ziek is en dat een werkcollegebegeleider het overneemt onder het motto: beter iets dan niets. Ik kan me niet voorstellen dat ze een tweedejaars structureel hoorcolleges laten geven.quote:Op zaterdag 12 november 2011 14:04 schreef miro86 het volgende:
[..]
Een keer meegemaakt in Maastricht.
Een blok lang.quote:Op zaterdag 12 november 2011 15:25 schreef thenxero het volgende:
[..]
Maar dat is dan zeker omdat een docent ziek is en dat een werkcollegebegeleider het overneemt onder het motto: beter iets dan niets. Ik kan me niet voorstellen dat ze een tweedejaars structureel hoorcolleges laten geven.
IBA = theorie, bedrijfskundequote:Op vrijdag 11 november 2011 07:52 schreef Blendator het volgende:
bedankt epsix! Maar wat vinden jullie verder dan van de mogelijkheden om naar cambridge te gaan?
En wat vinden jullie van de studies: International business administration en international bachelor of economics and business economics. Het is me nu ook duidelijk dat ik harder ga werken voor school, Thanks hiervoor. Hoor het allemaal graag!
b
Dan noem je er ook wel 1.quote:Op zaterdag 12 november 2011 14:04 schreef miro86 het volgende:
[..]
Een keer meegemaakt in Maastricht.
Bij Nederlands Recht? Ik weet dat aan de UvT structureel werkcolleges worden verzorgd door studenten. Of dat door tweedejaarsstudenten gebeurt weet ik niet, al zijn het masterstudenten: dan vind ik het nog steeds niet kunnen.quote:
Krijgen ze daar niet minder dan 10 contacturen per week voor alle studierichtingen?quote:Dan noem je er ook wel 1.
Aan mijn universiteit (TU) worden ook werkstudenten ingezet maar zij doceren niet, zij hebben als taak om vragen te beantwoorden (calculus) en om als mentor te functioneren. Misschien dat ze ook voor practica worden ingezet, dat is voor mij nog niet helemaal duidelijk. Bij de werkcolleges van calculus worden ze ingezet naast de docenten. Concreet voor calculus: 3 docenten en een vijftal werkstudenten voor 80 studenten.quote:Bij Nederlands Recht? Ik weet dat aan de UvT structureel werkcolleges worden verzorgd door studenten. Of dat door tweedejaarsstudenten gebeurt weet ik niet, al zijn het masterstudenten: dan vind ik het nog steeds niet kunnen.
Nee, International Business, ook best kansloos. In maastricht worden studenten structureel ingezet voor werkcolleges(tutorial groups), meestal masterstudenten, maar nog steeds. Ik dacht dat het zelfs verplicht was om les te geven bij psychologie. Om eerlijk te zijn, dit is niet zo erg, het is veel beter dan een ongemotiveerde prof, maar nog steeds.quote:Op zondag 13 november 2011 12:42 schreef Biekuh het volgende:
[..]
Bij Nederlands Recht? Ik weet dat aan de UvT structureel werkcolleges worden verzorgd door studenten. Of dat door tweedejaarsstudenten gebeurt weet ik niet, al zijn het masterstudenten: dan vind ik het nog steeds niet kunnen.
Voor werkcolleges wel. Hoorcolleges niet.quote:Op zondag 13 november 2011 20:14 schreef Foleor het volgende:
Werkcolleges op de Radboud Universiteit in Nijmegen worden ook door 3e jaars of masterstudenten verzorgd. Volgensmij is dit vrij normaal in Nederland.
Dat is waar volgensmij iedereen het over heeft hier. Als hoorcolleges door studenten worden gegeven zou dat inderdaad belabberd zijn.quote:Op zondag 13 november 2011 20:17 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Voor werkcolleges wel. Hoorcolleges niet.
Het tweede, maar dat is een vals dilemma. In het ideale geval geeft de u(h)d of hl zelf werkcolleges. Als dat om organisatorische redenen niet kan, wordt dat overgedragen aan ofwel een aio, ofwel een student. En in zo'n geval is een aio meestal verplicht om onderwijstaken uit te voeren, terwijl een student wordt uitgekozen op basis van kwaliteiten in het vak en in doceren. Je begrijpt wie er dan beter een weco kan verzorgen.quote:Op zondag 13 november 2011 20:56 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Meestal staan vakken niet los van andere vakken die die studenten eventueel nog niet hebben gehad.
Een concreet voorbeeldje, heb jij liever werkcolleges calculus van iemand die een goed cijfer haalde voor calculus of van iemand die een goed cijfer haalde voor calculus en voor tal van analysevakken?
quote:Op zondag 13 november 2011 20:56 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Meestal staan vakken niet los van andere vakken die die studenten eventueel nog niet hebben gehad.
Een concreet voorbeeldje, heb jij liever werkcolleges calculus van iemand die een goed cijfer haalde voor calculus of van iemand die een goed cijfer haalde voor calculus en voor tal van analysevakken?
1 Als er geen verwevenheid is in de stof (niet het vak!) dan ben ik daar indifferent tussenquote:Op zondag 13 november 2011 21:19 schreef twaalf het volgende:
[..]
Het tweede, maar dat is een vals dilemma. In het ideale geval geeft de u(h)d of hl zelf werkcolleges. Als dat om organisatorische redenen niet kan, wordt dat overgedragen aan ofwel een aio, ofwel een student. En in zo'n geval is een aio meestal verplicht om onderwijstaken uit te voeren, terwijl een student wordt uitgekozen op basis van kwaliteiten in het vak en in doceren. Je begrijpt wie er dan beter een weco kan verzorgen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |