Wat een gelul zegquote:Op vrijdag 4 april 2008 14:30 schreef TheChemeng het volgende:
Harvard, MIT, Yale, etc. zijn echt alleen interessant om te netwerken of als je in de top van je klas kunt komen anders doe je er echt veel beter aan om een universiteit als de Erasmus te kiezen. Deze presteert op vergelijkbaar niveau (zie de rankings) en het kost je 1500 euro per jaar.
Harvard is een merk niks meer niks minder. Op sommige vlakken doen ze het goed en op sommige vlakken doen ze het minder. Harvard is interessant mits je of in Amerika wil werken of je in het onderzoek wil blijven anders zijn er genoeg universiteiten die toch wel degelijk de voorkeur verkiezen.quote:Op zaterdag 19 april 2008 08:29 schreef Shivo het volgende:
Wat een gelul zeg. Kom hier maar eens een paar jaar werken of studeren, dan snap waarom Harvard Harvard is. Het niveau (financieel, denkniveau, doorzettingsvermogen) ligt hier zoveel hoger dan waar dan ook in Nederland.
Je opmerking over ranking is trouwens ook gelul. Ik heb al meerdere bekeken en in elke staat Harvard in de top 3 (meestal op 1), ver uit de buurt van de Nederlandse universiteiten...quote:Op zaterdag 19 april 2008 08:47 schreef TheChemeng het volgende:
[..]
Harvard is een merk niks meer niks minder. Op sommige vlakken doen ze het goed en op sommige vlakken doen ze het minder. Harvard is interessant mits je of in Amerika wil werken of je in het onderzoek wil blijven anders zijn er genoeg universiteiten die toch wel degelijk de voorkeur verkiezen.
Het is gewoon allemaal Brand Equity (een begrip waar Nederlandse universiteiten helaas geen kaas van gegeten hebben).
Harvard is inderdaad een merk waar redelijk wat merchandise van verkocht wordt. Maar lees mijn reply nog eens, want daar staat precies in waarom Harvard zo goed is. En er zijn geen vlakken waarop Harvard minder is; in praktisch alle staatjes staat Harvard op 1.quote:Op zaterdag 19 april 2008 08:47 schreef TheChemeng het volgende:
[..]
Harvard is een merk niks meer niks minder. Op sommige vlakken doen ze het goed en op sommige vlakken doen ze het minder. Harvard is interessant mits je of in Amerika wil werken of je in het onderzoek wil blijven anders zijn er genoeg universiteiten die toch wel degelijk de voorkeur verkiezen.
Het is gewoon allemaal Brand Equity (een begrip waar Nederlandse universiteiten helaas geen kaas van gegeten hebben).
Heb je dan ook gekeken waar universiteiten zoals de Erasmus, Nijenrode, Tu Delft en Wageningen eindigen. In bepaalde vakgebieden staat Nederland nog steeds gewoon aan de top hoor.quote:Op zaterdag 19 april 2008 09:28 schreef Evil_Jur het volgende:
Je opmerking over ranking is trouwens ook gelul. Ik heb al meerdere bekeken en in elke staat Harvard in de top 3 (meestal op 1), ver uit de buurt van de Nederlandse universiteiten...
Je weet niet waar je over praat en liegt hier zelfs! Iedereen die het nodig heeft krijgt van Harvard een flinke beurs. Naar nationaliteit wordt op Harvard niet gekeken. Gezinnen die minder dan $60.000 verdienen krijgen een full-ride, en zelfs tussen de $120.000 en $180.000 hoef je maar 10% van je inkomen te betalen! Waarom zit niet heel Oost-Europa op Harvard? Omdat je ook nog toegelaten moet worden, en daarvoor moet je heel goed zijn, gezien het toelatingspercentage dat dit jaar op 7,1% ligt.quote:Op zaterdag 19 april 2008 11:13 schreef TheChemeng het volgende:
[..]
Maar, dat betekend niet dat het voor de gemiddelde Nederlander de beste (of zelfs een goede) keuze is. Zoals ik eerder al aangaf kost het vaak gewoon bakken met geld, als het je lukt om een beurs te krijgen oke, maar ze staan echt niet in de rij in Amerika om Nederlandse studenten te steunen (als het echt zo simpel is en ze betalen alles voor je waarom studeert niet heel oost europa aan Harvard en Yale).
Behalve in businessquote:Op zaterdag 19 april 2008 09:36 schreef Shivo het volgende:
[..]
En er zijn geen vlakken waarop Harvard minder is; in praktisch alle staatjes staat Harvard op 1.
Dit is ook de manier zoals ik het heb gedaan, alleen dan voor farmacie. Ik kom net terug uit de VS waar ik onderzoek heb gedaan aan de UCSD (staat een plaats onder Yale op de ranking). Het is een hele goede ervaring, maar er zijn heel veel dingen die toch erg anders waren dan mijn verwachtingen. Zoals al die frats en sororities heb je veel meer op de state universities. Daar is echt een campus leven met al die dingen die je in films tegenkomt. Op de betere universiteiten wordt gewoon full time gestudeerd en wat mij opviel is dat ze op de uni's als UCSD, Berkeley en Stanford echt heel veel Aziaten hebben en dan bedoel ik dus dat je eigenlijk geen anderen ziet.quote:Op woensdag 2 april 2008 15:14 schreef Grumpey het volgende:
Je doet gewoon hier in Nederland een onderzoeksmaster. De meeste onderzoeksmasters hebben daarin ook een half jaar (of soms zelfs een jaar) aan onderzoeksstages. Je regelt deze gewoon bij een prof. aan een van deze buitenlandse universiteiten. Deze profs zitten heel erg te wachten op mensen met vakkennis die (soort van gratis) werk doen voor ze aangezien ze vanuit hun eigen uni alleen maar bachelorstages kennen (dus met minder kennis van zaken). Het mes snijdt aan twee kanten, want het is dan voor nederlandse studenten weer een goede leerschool qua goed onderzoek.
Het houdt in dat je daar onderzoek doet, publiceert, en ondertussen beetje cursussen aan die uni meepikt (naast studentenleven).
Het staat leuk op CV, zeker omdat ik 9 heb gekregen, maar het is vooral erg leuk om te doen
Goede source, ik zou eerst FT en BW geloven...quote:Op zaterdag 19 april 2008 14:31 schreef Repeat het volgende:
[..]
Owja?
http://grad-schools.usnews.rankingsandreviews.com/grad/mba/search
Waarom? Niks mis met U.S. News hoor, die zijn ook niet nieuw in het maken van lijstjes...quote:Op zaterdag 19 april 2008 15:02 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Goede source, ik zou eerst FT en BW geloven...
Upenn ftw!
quote:Op zaterdag 19 april 2008 13:58 schreef nickybol het volgende:
Je weet niet waar je over praat en liegt hier zelfs! Iedereen die het nodig heeft krijgt van Harvard een flinke beurs. Naar nationaliteit wordt op Harvard niet gekeken. Gezinnen die minder dan $60.000 verdienen krijgen een full-ride, en zelfs tussen de $120.000 en $180.000 hoef je maar 10% van je inkomen te betalen! Waarom zit niet heel Oost-Europa op Harvard? Omdat je ook nog toegelaten moet worden, en daarvoor moet je heel goed zijn, gezien het toelatingspercentage dat dit jaar op 7,1% ligt.
kun je beter ook maar niet naar luisterenquote:A U.S. education is an expensive goal. While the U.S. government has financial aid programs available to qualified American students, most Americans go into considerable debt to pay for their degrees. International students face the same financial challenges, but do not qualify for many of the sources of financial aid that U.S. students do.
Ze nemen de slimsten en meest potentiele studenten gratis in om zo later (mond-op-mond) reclame te krijgen, alsmede hun reputatie opkrikken. Want de meest slimme hebben ook het meeste kans om het het verst te schoppen in hun carriere, dus krijg je zinnen in de media als "AON topbestuurder mr X, die bij Harvard gestudeerd heeft, zorgt voor een nieuwe record-winst"quote:Op maandag 21 april 2008 19:46 schreef Repeat het volgende:
Wat ik me dan toch afvraag is, wat wint Harvard ermee om studenten gratis te laten studeren?
en waar komt dat geld dan vandaan? Nazi- oorlogsschatten? De schat van Indiana Jones?quote:Op maandag 21 april 2008 21:42 schreef nickybol het volgende:
Harvard heeft een vermogen van 34,9 miljard dollar,
Giften van Alumni en organisaties vooral dus, en dan slim investeren.quote:Op maandag 21 april 2008 21:51 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
en waar komt dat geld dan vandaan? Nazi- oorlogsschatten? De schat van Indiana Jones?
Ik denk dat je daar nog verbaasd van staat te kijken, hoeveel geld Harvard jaarlijks terugkrijgt van alumni. En er lopen hier inderdaad veel Aziaten rond, maar de undergrads zijn over het algemeen (in mijn medische sector) hier opgegroeid en hebben de zelfde 'voor wat hoort wat' mentaliteit.quote:Op maandag 21 april 2008 21:31 schreef Repeat het volgende:
Maargoed, dan zit het over enkele jaren vol met slimme en zeer gemotiveerde Aziaten en Indiërs die allemaal niks betalen... Die instelling moet toch ergens van draaien, het zijn geen filantropen...
De universiteiten (althans de prive universiteiten zoals Harvard) besluiten zelf wie ze aannemen en eerdere schoolprestaties zijn daarbij niet het enige criterium. Er wordt daarom ook bewust een klas met diversiteit samengesteld. Ze kunnen dus zelf vermijden dat er alleen maar Aziaten worden aangenomen.quote:Op maandag 21 april 2008 21:31 schreef Repeat het volgende:
Maargoed, dan zit het over enkele jaren vol met slimme en zeer gemotiveerde Aziaten en Indiërs die allemaal niks betalen... Die instelling moet toch ergens van draaien, het zijn geen filantropen...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |