abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104329556
Het lijkt me niet dat derdejaarsstudenten voldoende ver boven de stof staan om op een verantwoorde manier werkcolleges te geven.
Het is wel lekker goedkoop. Zou dat het motief zijn?
Let op, ik ben niet tegen het inzetten van werkstudenten maar dan als extra hulp en niet als vervangende hulp.
Ik vind werkcolleges overigens veel relevanter dan hoorcolleges, indien ze goed verzorgd worden dan geven die meer rendement voor de studenten wanneer je wiskunde, wetenschappen of techniek studeert. Denk bijv. maar niet dat je calculus leert door naar theorie te luisteren, natuurlijk helpt die theorie maar uiteindelijk moet je het leren door ermee bezig te zijn.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_104330051
Ik ben het daar niet helemaal mee eens, dat ouderejaars niet ver genoeg boven de stof kunnen staan. Er zijn elk jaar genoeg studenten die bizar hoge cijfers voor hun analyse/algebra/statistiek halen. Ik vraag me af of er een meerwaarde is van een PhD student tegenover een tweedejaars die een 10 had voor zijn analyse.. Ik geloof dat er ook een bachelor 2 student is die gemiddeld ~9.5 staat die nu werkcolleges geeft aan eerstejaars.
pi_104330493
Meestal staan vakken niet los van andere vakken die die studenten eventueel nog niet hebben gehad.
Een concreet voorbeeldje, heb jij liever werkcolleges calculus van iemand die een goed cijfer haalde voor calculus of van iemand die een goed cijfer haalde voor calculus en voor tal van analysevakken?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_104331727
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2011 20:56 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Meestal staan vakken niet los van andere vakken die die studenten eventueel nog niet hebben gehad.
Een concreet voorbeeldje, heb jij liever werkcolleges calculus van iemand die een goed cijfer haalde voor calculus of van iemand die een goed cijfer haalde voor calculus en voor tal van analysevakken?
Het tweede, maar dat is een vals dilemma. In het ideale geval geeft de u(h)d of hl zelf werkcolleges. Als dat om organisatorische redenen niet kan, wordt dat overgedragen aan ofwel een aio, ofwel een student. En in zo'n geval is een aio meestal verplicht om onderwijstaken uit te voeren, terwijl een student wordt uitgekozen op basis van kwaliteiten in het vak en in doceren. Je begrijpt wie er dan beter een weco kan verzorgen.
pi_104332910
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2011 20:56 schreef Bram_van_Loon het volgende:
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2011 21:19 schreef twaalf het volgende:

[..]

Het tweede, maar dat is een vals dilemma. In het ideale geval geeft de u(h)d of hl zelf werkcolleges. Als dat om organisatorische redenen niet kan, wordt dat overgedragen aan ofwel een aio, ofwel een student. En in zo'n geval is een aio meestal verplicht om onderwijstaken uit te voeren, terwijl een student wordt uitgekozen op basis van kwaliteiten in het vak en in doceren. Je begrijpt wie er dan beter een weco kan verzorgen.
1 Als er geen verwevenheid is in de stof (niet het vak!) dan ben ik daar indifferent tussen

2 Die vergelijking gaat niet op want die kan je oneindig vaak maken. Binnen een bepaalde budget restrictie moeten er keuzes gemaakt worden en de toegevoegde waarde van zoveel extra kennis is kleiner dan de kosten.
pi_104336773
Ik gaf zelf als tweedejaars student ook werkcolleges aan eerstejaars studenten. Waarom ook niet als je dat vak goed beheerst, hoorcolleges worden wel door de professoren gegeven. Bovendien had ik een collega die wél PhD-student was en het verplicht geven moest, en hij kreeg grappig genoeg de slechtste kritieken van ons allemaal omdat hij telkens onvoorbereid en ongemotiveerd voor de groep stond.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')