abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104154810
Italie staat nu echt aan de rand van de afgrond. Rente staat nu boven 7%. Nog even en ze kunnen geen geld meer lenen. :{

Zet de geldpersen maar aan..
  woensdag 9 november 2011 @ 11:31:24 #152
111528 Viajero
Who dares wins
pi_104155334
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 20:24 schreef LXIV het volgende:

[..]

Nou, in ieder geval zijn het in dit topic vooral de vrouwen en de enkele homoseksueel die anti-Silvio zijn.
Van de vele mensen die ik in Florence ken (ik heb er ruim een jaar gewoond en gewerkt) is er welgeteld 1 pro-Berlusconi. De rest, mannen en vrouwen, vinden het echt beschamend dat hij Italie leidt...
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_104155447
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 11:31 schreef Viajero het volgende:

[..]

Van de vele mensen die ik in Florence ken (ik heb er ruim een jaar gewoond en gewerkt) is er welgeteld 1 pro-Berlusconi. De rest, mannen en vrouwen, vinden het echt beschamend dat hij Italie leidt...
De enigen die nog achter Il Bunga aanlopen zijn zgn. eindbazen op FOK! en Geenstijl. :'). De rest vd wereld heeft al door wat een idioot die man is namelijk.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  woensdag 9 november 2011 @ 11:37:23 #154
104871 remlof
Europees federalist
pi_104155534
quote:
15s.gif Op woensdag 9 november 2011 11:13 schreef Confetti het volgende:
Italie staat nu echt aan de rand van de afgrond. Rente staat nu boven 7%. Nog even en ze kunnen geen geld meer lenen. :{

[ afbeelding ]

Dat is precies de reden dat Berluska vandaag nog z'n ontslag moet aanbieden aan de President.
Zie ook Italiaanse rente boven 7%
pi_104155557
eindelijk opgezout, blij toe.
pi_104155632
En dan zul je zien dat die stomme Italianen ome Berlus weer herkiezen bij de verkiezingen in februari 2012. :')
  woensdag 9 november 2011 @ 11:56:12 #157
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_104156132
quote:
15s.gif Op woensdag 9 november 2011 11:13 schreef Confetti het volgende:

[ afbeelding ]

We moeten de Euro redden ook al kost het de wereld. Al sluiten we alle staatsziekenhuizen, scholen, bejaardentehuizen en andere voorzieningen waar het volk al voor heeft betaald. De Euro is belangrijk want anders verliezen we onze welvaart en zal het net zo slecht zijn als voor de Euro. Ken je die donkere tijden nog? Ik moet er ook niet aan denken... brrr!
reset
  woensdag 9 november 2011 @ 11:59:42 #158
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_104156266
Als Berlusconi ook echt gaat dan zal het feest zijn bij The Economist. *O* Ik voorzie gratis uitgaven. *O*

Bijzonder dat PUB hier zo sterk aanwezig is om 'ome Berlus' te eren. Wat die idioot heeft gedaan gaan ook jullie ook voelen als je belasting begint te betalen. :D
reset
pi_104156307
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 11:56 schreef Individual het volgende:

[..]

We moeten de Euro redden ook al kost het de wereld. Al sluiten we alle staatsziekenhuizen, scholen, bejaardentehuizen en andere voorzieningen waar het volk al voor heeft betaald. De Euro is belangrijk want anders verliezen we onze welvaart en zal het net zo slecht zijn als voor de Euro. Ken je die donkere tijden nog? Ik moet er ook niet aan denken... brrr!
Het was inderdaad verschrikkelijk voor de invoering van de euro. Toen je brood nog bij de bakker moest kopen en vlees bij de slager. :')
  woensdag 9 november 2011 @ 12:01:23 #160
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_104156325
1/674

reset
pi_104156419
Dat persoonlijk geneuzel omdat iemand een andere mening heeft, maakt de discussie echt niet beter. Komt alleen maar over alsof iedereen jouw mening moet delen anders zijn ze dom i.p.v. willen discussiëren door ze met tegenargumenten te proberen te overtuigen. De enige pubers zijn dus de users die anderen dom en pubers noemt.

Ga dan gewoon niet in op oneliners.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  woensdag 9 november 2011 @ 12:05:48 #162
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_104156473
quote:
15s.gif Op woensdag 9 november 2011 12:04 schreef paddy het volgende:
Dat persoonlijk geneuzel omdat iemand een andere mening heeft, maakt de discussie echt niet beter. Komt alleen maar over alsof iedereen jouw mening moet delen anders zijn ze dom i.p.v. willen discussiëren door ze met tegenargumenten te proberen te overtuigen. De enige pubers zijn dus de users die anderen dom en pubers noemt.
Ja sorry ik had de ijzersterke argumenten natuurlijk niet zo onder de tafel mogen vegen. _O-
reset
pi_104156530
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 12:05 schreef Individual het volgende:

[..]

Ja sorry ik had de ijzersterke argumenten natuurlijk niet zo onder de tafel mogen vegen. _O-
Zoals ik boven toevoegde..... Ga dan niet in op in jouw ogen oneliners. Beetje met woordgebrek strooien maakt je echt niet anders.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
pi_104156676
De vervanger gaat het niet eenvoudig krijgen. Zie die ellende daar naar eens recht te breien.

Ik las voor een tijd terug dat bepaald inkomen (maffia) niet belast werd? Topic stond ergens in NWS.

Ging ook om miljarden. Kan het topic zo niet weer vinden. Iemand daar nog weer iets over gehoord?

En denk wel qua mening dat de reactie "hij moet er voor het volk zijn i.p.v het volk voor hem" mijn mening is.
  woensdag 9 november 2011 @ 12:23:19 #165
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_104157049
Punt is dat het een schoolvoorbeeld is waarom het huidige Europa niet werkt. Het lijkt een beetje op Argentinie dat denkt dat het gelijkstellen van de Argenrijne Peso aan de US Dollar een goed idee is (1991-2002). En toen konden ze de schulden niet meer betalen en kwamen ze in een diepe recessie. Europa is natuurlijk wel compleet anders volgens de EU-bobo's.
reset
pi_104157105
quote:
6s.gif Op dinsdag 8 november 2011 20:47 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Zoals ik al jaren zei: er is niets mis met Berlusconi.
Dat kun je toch niet menen zeker? Die vent is het schoolvoorbeeld van fout, alleen die tronie van 'em al.
pi_104157207
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 11:56 schreef Individual het volgende:

[..]

Vetgedrukte was sarcasme neem ik aan? -edit- Ja dus :P

Ik vraag mij ook steeds meer af wat de gewone burger nu eigenlijk aan de euro heeft gehad. En wanneer ik de staatsschuld de pan uit zie vliegen met 406 miljard vraag ik mij ook steeds meer af wat Nederland er nu beter aan is geworden :) Moet ik wel toegeven dat ik die cijfers zie en dus de Euro wantrouw. Wil niet zeggen dat ik daar gelijk in heb.

Met leiders als Berlusconi is Italië er ook niet echt beter op geworden. Maar ga er langzamerhand ook vanuit dat presidenten meer voor aapjes kijken er zijn, en uiteindelijk niet zij degenen zijn die het beleid maken.

In Nederland toch al gezien dat op een of andere manier heel anders beleid maakten in de politiek, dan toen ze minister af waren. Ineens zag ik weinig meer van hun standpunten qua te hoge lonen terug bijvoorbeeld.

Ik vraag me dus af of Berlusconi daar idd zelf het beleid maakte.
  woensdag 9 november 2011 @ 12:49:03 #168
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_104157869
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 12:28 schreef paddy het volgende:

[..]

Vetgedrukte was sarcasme neem ik aan? -edit- Ja dus :P

Dat was sarcasme idd. ;)

Vanaf de invoering was ik er sterk tegen en zag het al foutlopen in de toekomst. Het is nu de toekomst en ik had het zo graag fout gehad.

[sarcasme]Maar ja ik ben een simpele ziel zonder universitair economie papiertje dus wat weet ik? Ik ben half niet zo slim als Zalm natuurlijk (en dus kan ik niet rekenen). Je moet wel heel speciaal zijn om voor een land miljarden het schip in te gaan met een munt en weer, bij een bank te werken die miljarden aan belastingsgeld nodig heeft.[/sarcasme]

Berlusconi was zowat alleenheerser van een van de grootste economien van Europa en door mensen als Zalm (en huidige politici van zijn partij) zullen we dat in NL ook voelen.
reset
  † In Memoriam † woensdag 9 november 2011 @ 12:59:53 #169
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_104158201
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 12:28 schreef paddy het volgende:

Met leiders als Berlusconi is Italië er ook niet echt beter op geworden. Maar ga er langzamerhand ook vanuit dat presidenten meer voor aapjes kijken er zijn, en uiteindelijk niet zij degenen zijn die het beleid maken.

Ik vraag me dus af of Berlusconi daar idd zelf het beleid maakte.
Ik ben het eens met je post op zich maar... Berlusconi is niet de president, dat is Napolitano. Berlusconi is de premier. Hij maakte daar wel degelijk het beleid...(in zijn persoonlijke voordeel dan nog).

Als ik zie hoe mijn Italiaanse familie er op achteruit gegaan is...op alle fronten. Dat is gewoon verschrikkelijk. In mijn ogen is Berlusconi niet beter dan een dictator. Zijn monopoly op de Italiaanse media is daar het beste voorbeeld van.
Are you fokking to me?
  † In Memoriam † woensdag 9 november 2011 @ 13:03:48 #170
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_104158328
En nu op het Belgische nieuws (zender Eén): Italiaanse staatsobligaties staan nu ook boven de symbolische 7% grens. Dat wordt als onhoudbaar en moeilijk redbaar beschouwd...
Are you fokking to me?
  woensdag 9 november 2011 @ 13:09:46 #171
111528 Viajero
Who dares wins
pi_104158494
quote:
14s.gif Op woensdag 9 november 2011 12:59 schreef Marie30 het volgende:

[..]

Ik ben het eens met je post op zich maar... Berlusconi is niet de president, dat is Napolitano. Berlusconi is de premier. Hij maakte daar wel degelijk het beleid...(in zijn persoonlijke voordeel dan nog).

Als ik zie hoe mijn Italiaanse familie er op achteruit gegaan is...op alle fronten. Dat is gewoon verschrikkelijk. In mijn ogen is Berlusconi niet beter dan een dictator. Zijn monopoly op de Italiaanse media is daar het beste voorbeeld van.
Hij is officieel ook geen premier, hij is Presidente del Consiglio dei Ministri.

quote:
In Italia il Presidente del Consiglio dei Ministri (spesso denominato in maniera non corretta premier,
http://it.wikipedia.org/wiki/Presidente_del_consiglio

Verder ben ik het wel helemaal met je eens.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  woensdag 9 november 2011 @ 14:42:23 #172
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_104161642
De beerput zal nu wel opengetrokken worden in Italië. De opvolger van Berlusconi zal nog een zware kluif hebben aan het op de rails krijgen van de economie.

Maar met een beetje hulp van EU-geld zal het wel weer goed komen..
pi_104188367
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 11:31 schreef Viajero het volgende:

[..]

Die achterlijke Italianen hebben zelf massaal op hem gestemd, terwijl ze wisten dat hij een incompetente malloot is........ een echte Italiaan dus.
pi_104188576
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 20:49 schreef LXIV het volgende:

[..]

Waarom hebben sommigen altijd moeite met andermans meningen en gaan gelijk trol roepen als die anders is? Omdat jij je niet kunt voorstellen dat mensen anders denken over bepaalde zaken?

Berlusconi is gewoon gekozen door de Italianen hoor. Waren dat dan ook allemaal trollen?
ongelooflijk domme trollen.
pi_104190810
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 00:16 schreef stekelzwijn het volgende:

[..]

ongelooflijk domme trollen.
Ik weiger te geloven dat Berlusconi verantwoordelijk is voor de crisis die er nu is in Italië.
Het is daar al zolang een land geweest met een enorme inflatie en relatief hoge werkloosheid. Italië is gewoon te vergelijken met Griekenland. Het zijn de Europeanen zelf die zo dom geweest zijn om dit soort landen bij de EU te betrekken.
Maar over Berlusconi kan ik met alle wil van de wereld geen kwaad woord verzinnen, die man gedraagt zich gewoon als wie hij is. En of je het nu leuk vind of niet, ik zie dat liever dan politici die zich standaard achter een masker verschuilen.

Nogmaals een man onder de mannen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')