abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 8 november 2011 @ 08:52:10 #1
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_104110412
Dutchbat-commandant Thom Karremans was er wel degelijk van op de hoogte dat duizenden moslimmannen vermoord zouden worden na de val van Srebrenica in 1995. De ex-commandant loog onder ede tegen het Joegoslavië Tribunaal en de parlementaire enquêtecommissie, toen hij zei dat hij dacht dat de mannen ongedeerd zouden blijven.
Het AD schrijft vandaag dat dit wordt verklaard door een voormalig chirurg van Dutchbat, Ger Kremers, in het tv-programma KRO Profiel dat morgen wordt uitgezonden. Ook militair historicus Christ Klep zegt dat Karremans meineed heeft gepleegd.

Weggevoerd
Volgens kolonel-arts Kremers keek hij samen met Karremans toe toen in juli 1995 achtduizend moslims werden weggevoerd door de manschappen van de Servische generaal Ratko Mladic. Karremans zou letterlijk hebben gezegd dat het 'niet goed met ze zou aflopen'. Volgens Klep wisten 'alle Dutchbatters' dat de moslims vermoord zouden worden, dus ook Karremans.

'Geen meineed'
De Dutchbat-leider houdt vol dat hij niet wist wat er met de moslims zou gebeuren en ontkent zelfs dat hij met eigen ogen zag dat de mannen werden afgevoerd. 'Ik blijf bij mijn eerdere woorden.' Hij stelt daarom ook dat hij geen meineed heeft gepleegd.

Gevoelig moment
De beschuldiging aan Karremans komt op een zeer gevoelig moment. Nadat nabestaanden van de vermoorde moslims vorig jaar aangifte hebben gedaan, onderzoekt justitie of Karremans persoonlijk iets te verwijten valt vanwege de dood van de moslims. Of de uitzending gevolgen heeft voor dat onderzoek, kon een woordvoerster gisteren niet zeggen. Karremans eiste gisteren bij de KRO een verbod op de uitzending, maar de omroep weigert dit.

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)Karremans-loog.dhtml

Niet echt verrassend. Er wordt al jaren gespeculeerd over de rol van onze besnorde vriend Karremans. Ben wel benieuwd of deze onthulling nog gevolgen gaat hebben voor Karremans zelf of voor de bewindslieden van toen. Want op welke gronden loog Karremans? 'Befehl ist Befehl'?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  dinsdag 8 november 2011 @ 08:53:06 #2
280950 samvirus
Testiculos habet llemax
pi_104110431
Doont shoet de pieaanist!
Nobody expects the Spanish Inquisition!
Time for a Game of Disappearing Bears.
Iedereen teken de petitie! Comedy Central wordt kut
http://www.petitiesonline.nl/petitie/comedy-central-wordt-kut/93
pi_104110526
Op welke gronden hij loog? Eigenbelang.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_104110558
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 08:59 schreef Hathor het volgende:
Pure angst? Op het moment zelf het wel weten maar niks durven doen, en later voor die beslissing geen verantwoordelijkheid durven nemen en daarom liegen.
-
pi_104110578
Hij zal vast wel een professioneel vermoeden hebben gehad ja, wat die Serviërs deden was in de hogere NATO echelons al wel bekend. Vraag is natuurlijk, had hij iets kunnen doen, of had hij dan alleen zijn eigen dode manschappen aan zijn geweten toe mogen voegen, en waren de Serviërs als nog hun gang gegaan?
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  dinsdag 8 november 2011 @ 09:06:12 #6
705 Kiegie
Nu niet meer gehackt
pi_104110648
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 09:02 schreef fruityloop het volgende:
Hij zal vast wel een professioneel vermoeden hebben gehad ja, wat die Serviërs deden was in de hogere NATO echelons al wel bekend. Vraag is natuurlijk, had hij iets kunnen doen, of had hij dan alleen zijn eigen dode manschappen aan zijn geweten toe mogen voegen, en waren de Serviërs als nog hun gang gegaan?
Ja, maar als je dáár bang voor bent, moet je geen militair worden. Dat lijkt me duidelijk.
Dat verandert alles
pi_104110712
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 09:06 schreef Kiegie het volgende:

[..]

Ja, maar als je dáár bang voor bent, moet je geen militair worden. Dat lijkt me duidelijk.
Hij is ook geen militair geworden om zijn manschappen zinloos af te laten slachten lijkt me. Dutchbat III bestond maar voor een deel uit echte gevechtstroepen, met slechts een minimale hoeveelheid wapens en bijbehorende munitie, die hadden geen reële kans om iets te beginnen tegen die Servische troepen. De rest was medisch personeel, en genietroepen etc die bezig waren de bevolking te helpen.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  dinsdag 8 november 2011 @ 09:12:04 #8
37248 BertV
Klei indiaan
pi_104110739
Uiteindelijk had Karremans daar te weinig middelen om het tegen te kunnen houden.
Ik weet niet of hij dit toen duidelijk heeft gemaakt aan de politiek (lijkt me wel?)
De toenmalige politici blijven mij veel te veel buiten schot.

Of je gaat in oorlog in en je gaat er voor, of je gaat helemaal niet.

Politietrainer-mentaliteit van Den-haag.
Handgemaakt | Doggerland-overlever
  dinsdag 8 november 2011 @ 09:13:09 #9
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_104110762
Dit gedoe weer?
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 09:12 schreef BertV het volgende:
Uiteindelijk had Karremans daar te weinig middelen om het tegen te kunnen houden.
Ik weet niet of hij dit toen duidelijk heeft gemaakt aan de politiek (lijkt me wel?)

Dat.
With my pack on my back, down the road I will stray.
  dinsdag 8 november 2011 @ 09:17:06 #10
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_104110834
quote:

Karremans is al aangeschoten en gestigmatiseerd, die man kan gewoon nooit meer iets terugzeggen. Dus lekker makkelijk voor 'journalisten'. De politici en bondgenoten van toen, daar zouden ze eens in moeten duiken.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
  dinsdag 8 november 2011 @ 09:19:07 #11
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_104110877
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 08:59 schreef Hathor het volgende:
angst, doodsangst
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  dinsdag 8 november 2011 @ 09:20:40 #12
323876 michaelmoore
pi_104110904
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 09:10 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Hij is ook geen militair geworden om zijn manschappen zinloos af te laten slachten lijkt me. Dutchbat III bestond maar voor een deel uit echte gevechtstroepen, met slechts een minimale hoeveelheid wapens en bijbehorende munitie, die hadden geen reële kans om iets te beginnen tegen die Servische troepen. De rest was medisch personeel, en genietroepen etc die bezig waren de bevolking te helpen.
Hat was zijn taak om die mensen te verdedigen en dan doe je dat, al moet je jezelf vastketenen aan die mensen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  dinsdag 8 november 2011 @ 09:21:46 #13
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_104110928
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 09:12 schreef BertV het volgende:
In het boek met interviews van soldaten die er zijn geweest, is ook te lezen dat er veelvuldig met Den Haag gecommuniceerd werd dat de taak belachelijk was; er waren simpelweg te weinig manschappen en wapens om ook maar iets te betekenen. De moslis waren beter bewapend dan de Nederlanders...
De politiek wilde pas luisteren toen het te laat was; die zijn mogelijk nog meer schuldig omdat ze e militairen niet wilden voorzien inonderstuening, manschappen en wapens (en mandaat).

Maar het is ook wel duidelijk dat Karremans wist wat er ging gebeuren. Ik vraag me af wat er met de Nederlanders was gebeurd als ze niet een stap opzij hadden gedaan. Maar zeker is da duidelijk was wat er ging gebeuren met die mensen. Vraag is dus ook of het überhaupt voorkomen had kunnen worden. En ik denk van niet.
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_104111011
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 09:20 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Hat was zijn taak om die mensen te verdedigen en dan doe je dat, al moet je jezelf vastketenen aan die mensen
Jij hebt makkelijk praten van achter je veilige pc in Nederland natuurlijk. :{w Er waren al eerder incidenten geweest waarbij troepen van Mladic Nederlandse VN soldaten aan waren gevallen, oa een afgeschoten RPG op een Nederlandse pantserwagen, en een gegooide handgranaat op een andere. Wat zou jij als commandant dan roepen? "Beste verpleegsters en genie-troepen, pak je geweren en vecht tot de laatste man tegen die tanks en grote meerderheid aan troepen, terwijl ik voor een 5e keer ga smeken bij de brigade staf en de minister of ze alsjeblieft luchtsteun willen geven?"
  dinsdag 8 november 2011 @ 09:28:59 #15
323876 michaelmoore
pi_104111079
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 09:25 schreef fruityloop het volgende:
"Beste verpleegsters en genie-troepen, pak je geweren en vecht tot de laatste man tegen die tanks en grote meerderheid aan troepen,
Dat is je opdracht en dat doe je
pi_104111104
Sinds wanneer is "het zal niet goed met ze aflopen" synoniem aan "ik weet dat ze vermoord zullen worden"?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  dinsdag 8 november 2011 @ 09:32:33 #17
323876 michaelmoore
pi_104111142
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 09:30 schreef DS4 het volgende:
Sinds wanneer is "het zal niet goed met ze aflopen" synoniem aan "ik weet dat ze vermoord zullen worden"?
" het zal niet goed met ze aflopen," daar bedoelde hij mee , dat ze geen kadootje van sinterklaas zullen krijgen
  dinsdag 8 november 2011 @ 09:33:03 #18
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_104111153
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 09:30 schreef DS4 het volgende:
Sinds Hollywood dat in de jaren '50 geïntroduceerd heeft.
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_104111160
Laat die man toch eens met rust zeg
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_104111179
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 09:28 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Je moet eens wat vaker in de grote boze mensenwereld komen, dan zal je zien dat mensen en hun emoties geen stoer filmscript volgen. :|W
  dinsdag 8 november 2011 @ 09:35:14 #21
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_104111202
Of dit is natuurlijk vanuit Defensie opgezet, zodat Karremans volkomen ongeloofwaardig overkomt als hij zijn superieuren, inclusief de politici, erin probeert te betrekken.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  dinsdag 8 november 2011 @ 09:36:57 #22
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_104111239
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 09:28 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ga er zelf dan staan tegenover de woedende slager van Srebrenica. :')
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_104111283
Vanuit Defensie is er wel (wat) van geleerd hierdoor, in Uruzgan waren er wél genoeg zware wapens voorhanden bijvoorbeeld. De politici is een ander verhaal.
  dinsdag 8 november 2011 @ 09:39:05 #24
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_104111302
Karremans was slechts een "usefull fool" tussen de verschillende grootmachten, een sukkel die zich leende om deze kansloze missie te leiden. Hij zat in een Catch 22 situatie. Ik zou niet in zijn schoenen willen hebben gestaan :')
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
  dinsdag 8 november 2011 @ 09:39:51 #25
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_104111319
De politiek heeft gefaald. Je stuurt een leger zonder wapens zo'n gebied in. Dat kon niet goed gaan.
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
  dinsdag 8 november 2011 @ 09:42:23 #26
323876 michaelmoore
pi_104111380
maar waarom het hierom gaat, dat is, wist Karremans wat er met die mannen zou gaan gebeuren ???

En als hij zei, dat gaat slecht met ze aflopen, vul dan zelf maar in

Ze waren daar niet voor niets om die moslims te beschermen tegen Mladic
  dinsdag 8 november 2011 @ 09:45:27 #27
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_104111441
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 09:06 schreef Kiegie het volgende:

[..]

Terug naar je boom als je zulke onzin uit gaat kramen.
  dinsdag 8 november 2011 @ 09:46:08 #28
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_104111452
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 09:42 schreef michaelmoore het volgende:
maar waarom het hierom gaat, dat is, wist Karremans wat er met die mannen zou gaan gebeuren ???

En als hij zei, dat gaat slecht met ze aflopen, vul dan zelf maar in

Ze waren daar niet voor niets om die moslims te beschermen tegen Mladic
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 09:39 schreef Toekito het volgende:
De politiek heeft gefaald. Je stuurt een leger zonder wapens zo'n gebied in. Dat kon niet goed gaan.
pi_104111453
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 09:25 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Jij hebt makkelijk praten van achter je veilige pc in Nederland natuurlijk. :{w Er waren al eerder incidenten geweest waarbij troepen van Mladic Nederlandse VN soldaten aan waren gevallen, oa een afgeschoten RPG op een Nederlandse pantserwagen, en een gegooide handgranaat op een andere. Wat zou jij als commandant dan roepen? "Beste verpleegsters en genie-troepen, pak je geweren en vecht tot de laatste man tegen die tanks en grote meerderheid aan troepen, terwijl ik voor een 5e keer ga smeken bij de brigade staf en de minister of ze alsjeblieft luchtsteun willen geven?"
Als er gevechten waren uitgebroken was die luchtsteun echt wel gekomen.

Makkelijk vanachter mijn PC. Zal best. Denk dat Meneer Karremans m'n veters nog niet kan strikken eerlijk gezegd.

Als iemand zich daardoor aangesproken voelt kunnen we best een kop koffie drinken.

Altijd dat halfzachte gelul.

Soms moet je de boel escaleren om de noodzakelijke steun van hogerhand te krijgen. Vriendelijk en aanspreekbaar zijn is mooi, maar zeker een militair zou moeten begrijpen wanneer die middelen niet meer toereikend zijn.
My heart is broke, may I have some glue?
Help me inhale and mend it with you.
pi_104111533
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 09:20 schreef michaelmoore het volgende:
Hat was zijn taak om die mensen te verdedigen
Is dat zo? Wat was de precieze omschrijving van de opdracht? (serieuze vraag dus)
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  dinsdag 8 november 2011 @ 09:49:38 #31
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_104111554
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 09:48 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Is dat zo? Wat was de precieze omschrijving van de opdracht? (serieuze vraag dus)
VN missie. Vrede bewaren, niet ingrijpen tenzij je zelf beschoten word. Meen ik.

PS.
Zie dit maar eens te verdedigen :')

pi_104111560
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 09:46 schreef b0ysd0ntcry het volgende:

[..]

Makkelijk vanachter mijn PC. Zal best. Denk dat Meneer Karremans m'n veters nog niet kan strikken eerlijk gezegd.

Als iemand zich daardoor aangesproken voelt kunnen we best een kop koffie drinken.

Soms moet je de boel escaleren om de noodzakelijke steun van hogerhand te krijgen. Vriendelijk en aanspreekbaar zijn is mooi, maar zeker een militair zou moeten begrijpen wanneer die middelen niet meer toereikend zijn.
Wat ben jij een debiel het was de schuld van de politiek zoals het altijd zo is en niet anders.
Ik ga jou met een paar stokjes tegen de taliban laten vechten.
Met je familie en vrienden, dan ga ik toekijken hoe je afgemaakt wordt.
Surely you can't be serious
I am serious... and don't call me Shirley
pi_104111577
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 09:39 schreef Toekito het volgende:
De VN ging uit van een "deterrence by presence" maw, enkel het aanwezig zijn van VN troepen werd voldoende geacht om de Serviërs af te schrikken. Dat was dus niet zo, en die fout is nadien niet meer gemaakt door de VN/Nederland.
  dinsdag 8 november 2011 @ 09:52:54 #34
323876 michaelmoore
pi_104111625
quote:

[..]

Soms moet je de boel escaleren om de noodzakelijke steun van hogerhand te krijgen.
Juist , de pianoplayer is een schande en had zich al overgegeven voor iemand er van wist
pi_104111643
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 09:49 schreef imanidiot het volgende:

[..]

Wat ben jij een debiel het was de schuld van de politiek zoals het altijd zo is en niet anders.
Ik ga jou met een paar stokjes tegen de taliban laten vechten.
Met je familie en vrienden, dan ga ik toekijken hoe je afgemaakt wordt.
Blahblah :D

Als je over je stampvoet-aanval heen bent, wellicht kun je dan inhoudelijk reageren op wat ik zeg.
  dinsdag 8 november 2011 @ 09:55:33 #36
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_104111680
quote:

[..]

Dat was een fiasco geworden, met een slachting van de bevolking en de dutchbatters tot gevolg.

quote:
Ondanks het urgente verzoek luchtsteun te leveren bleef medewerking van de VN uit. Er werden wel enkele tanks beschoten maar mede door bedreigingen werd er geen effectieve tegenaanval ingezet. Er is gesteld dat, als dat wel was gebeurd of als de Nederlandse militairen zich hadden verzet, dat mogelijk tot een verdergaande escalatie had geleid met duizenden extra doden als gevolg[bron?]. Maar dit is puur theorie. Een andere speculatie is dat als de Dutchbat III wel met geweld de invasie van de Bosnische-Serviërs had weerstaan, het Ministerie van Defensie zich bij de VN hard zou hebben gemaakt voor luchtsteun, en zo de slachting had kunnen voorkomen[1]. Dit is uiteraard pure speculatie. De resterende troepen van Dutchbat III ten tijde van de val van de enclave bestond voornamelijk uit ondersteunend personeel (verplegend en bevoorradingspersoneel die onvoldoende waren opgeleid) en even belangrijk: ze beschikten ook niet over voldoende (geschikte) munitie of brandstof om de agressor te kunnen weerstaan. De (Bosnische) Serviërs hadden sinds Dutchbat I in de enclave kwam een tactisch spel gespeeld. Ze waren verantwoordelijk voor het "op de man" controleren van VN-personeel, het weigeren van brandstof- post-, voedsel- en reserveonderdeelkonvooien, en daarmee was het een kwestie van tijd dat de militaire aanwezigheid in Srebrenica tot een stilstand kwam. De voortdurende acties van de "heroïsche" strijders van de BiH binnen de enclave (die zich ook al niets van de VN aantrokken) gaf de BSA alleen maar meer reden om de enclave binnen te vallen.
  dinsdag 8 november 2011 @ 09:56:31 #37
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_104111704
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 09:53 schreef b0ysd0ntcry het volgende:

[..]

Als je over je stampvoet-aanval heen bent, wellicht kun je dan inhoudelijk reageren op wat ik zeg.
Misschien moet je eens praten met wat mensen die daar hebben rondgestapt ;)
pi_104111729
quote:

[..]

Als jij geen anti-tank munitie hebt, en ze komen met tanks etc je compound/sportveldje op denderen, dan heb jij als VN militair weinig keus lijkt me?
pi_104111793
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 09:55 schreef Keltie het volgende:

[..]

Dat was een fiasco geworden, met een slachting van de bevolking en de dutchbatters tot gevolg.

[..]

Ik zie buiten de in het stuk genoemde speculatie vooral staan dat er gewacht is tot het allemaal te laat was. Hoe je het ook wendt of keert... Er is te weinig gebeurd.

Jouw bewering is net zo goed speculatie overigens. Ik denk niet dat het de Servische zaak had geholpen om Dutchbat om zeep te helpen.

En die bevolking is aardig gedecimeerd dacht ik.

Maar als jij vindt dat Karremans een goed militair is (en ook niet te bescheiden om een promotie aan te nemen later *kots*) prima.

Overigens meen ik me te herinneren dat vlak voor hij naar Srebrenica ging er al twijfels waren over zijn geschiktheid.
pi_104111822
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 09:57 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Als jij geen anti-tank munitie hebt, en ze komen met tanks etc je compound/sportveldje op denderen, dan heb jij als VN militair weinig keus lijkt me?
Improvisatie. Maar daar moet je mee beginnen voor het te laat is.

Regeren is vooruitzien.

Hoe je het ook wendt of keert... Karremans is een lachertje.
  dinsdag 8 november 2011 @ 10:06:13 #41
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_104111958
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 09:59 schreef b0ysd0ntcry het volgende:

[..]

Ik zie buiten de in het stuk genoemde speculatie vooral staan dat er gewacht is tot het allemaal te laat was. Hoe je het ook wendt of keert... Er is te weinig gebeurd.
Je moet dat als VN ook niet heen gaan "om de orde te bewaren". Je moet de 2 partijen billenkoek geven. Daar is het al mis gegaan. Maar goed, dat weet de VN ook wel, zie ook Rwanda e.d.

quote:
Jouw bewering is net zo goed speculatie overigens. Ik denk niet dat het de Servische zaak had geholpen om Dutchbat om zeep te helpen.
Alsof daarbij stilgestaan word op zo'n moment.
quote:
En die bevolking is aardig gedecimeerd dacht ik.

Maar als jij vindt dat Karremans een goed militair is (en ook niet te bescheiden om een promotie aan te nemen later *kots*) prima.
Ik vel geen oordeel over Karremans. Ik vind alleen dat hij hierover niet de hoofdverantwoordelijke is.
quote:
Overigens meen ik me te herinneren dat vlak voor hij naar Srebrenica ging er al twijfels waren over zijn geschiktheid.
Dan mag degene die hem gestuurd heeft toch eens een goed stukje uitleg geven.
  dinsdag 8 november 2011 @ 10:06:45 #42
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_104111978
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 10:01 schreef b0ysd0ntcry het volgende:

[..]

Regeren is vooruitzien.

Klinkt heel leuk, maar slaat als een tang op een varken bij zulk soort missies.
  dinsdag 8 november 2011 @ 10:08:09 #43
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_104112012
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 10:01 schreef b0ysd0ntcry het volgende:

[..]

Regeren is vooruitzien.

Karremans was te licht voor zijn taak. Maar bekijk het van een bigger picture: hij had geen kans. Waarom denk je dat ze deze useful fool hadden gekozen?
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
  dinsdag 8 november 2011 @ 10:09:08 #44
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_104112040
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 10:08 schreef SemperSenseo het volgende:

[..]

Karremans was te licht voor zijn taak. Maar bekijk het van een bigger picture: hij had geen kans. Waarom denk je dat ze deze useful fool hadden gekozen?
omdat je dus blijkbaar te laf bent om te zeggen, als VN zijnde: Joh, slacht mekaar maar lekker af. Doei.
pi_104112053
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 10:06 schreef Keltie het volgende:

[..]

Klinkt heel leuk, maar slaat als een tang op een varken bij zulk soort missies.
Je hebt gelijk man.

Ik zou ook NIKS documenteren, af een toe een laf telefoontje plegen maar VOORAL... Niet te hard tegen de schenen schoppen van Den Haag of de NAVO, want je moet ook om je carriere denken. En vooral niks doen als het er op aan komt.

Denk dat we de Karremans methode over 25 jaar als standaard hanteren in dergelijke crisissituaties. Wat jij?
  dinsdag 8 november 2011 @ 10:11:13 #46
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_104112098
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 10:09 schreef b0ysd0ntcry het volgende:

[..]

Je hebt gelijk man.

Ik zou ook NIKS documenteren, af een toe een laf telefoontje plegen maar VOORAL... Niet te hard tegen de schenen schoppen van Den Haag of de NAVO, want je moet ook om je carriere denken. En vooral niks doen als het er op aan komt.

Denk dat we de Karremans methode over 25 jaar als standaard hanteren in dergelijke crisissituaties. Wat jij?
Doen we nu al. Open je ogen toch eens.
pi_104112152
Ik zou mensen die denken dat Dutchbat er echt iets kon betekenen toch eens aanraden dit boek te lezen:

http://www.bol.com/nl/p/n(...)002497904/index.html

Uit de reviews bij Bol.com, en het zegt t allemaal:

Ik heb dit boek met veel interesse gelezen. Door de verhalen voel je de machteloosheid, het onbegrip waar DB3 mee geconfronteerd werd. Juist door deze verhalen- vanuit het perspectief van de soldaten & officieren van DB3 - bekruipt je het gevoel van schaamte: DB3 is door de (inter)nationale politiek in de steek gelaten. Wie werden bij terugkomst scheef en met vol minachting aangekeken? Juist, de jongens en meiden die zich met de schaarse middelen toch probeerden hun missie voort te zetten.
pi_104112207
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 10:11 schreef Keltie het volgende:

[..]

Doen we nu al. Open je ogen toch eens.
Ja, omdat er zo ontstellend veel bange slappe mensen in dit land rondlopen.
pi_104112255
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 10:16 schreef b0ysd0ntcry het volgende:

[..]

Ja, omdat er zo ontstellend veel bange slappe mensen in dit land rondlopen.
Geef het goede voorbeeld zou ik zeggen. ^O^
pi_104112317
quote:

[..]

Wat jij zeg is toch blabla, hij kon niks doen kreeg geen steun en werd door onze pvda regedring in de steek gelaten. Ik had mijn troepen en vrienden niet laten afschieten. :*
Surely you can't be serious
I am serious... and don't call me Shirley
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')