Pure angst? Op het moment zelf het wel weten maar niks durven doen, en later voor die beslissing geen verantwoordelijkheid durven nemen en daarom liegen.quote:Op dinsdag 8 november 2011 08:59 schreef Hathor het volgende:
Op welke gronden hij loog? Eigenbelang.
Ja, maar als je dáár bang voor bent, moet je geen militair worden. Dat lijkt me duidelijk.quote:Op dinsdag 8 november 2011 09:02 schreef fruityloop het volgende:
Hij zal vast wel een professioneel vermoeden hebben gehad ja, wat die Serviërs deden was in de hogere NATO echelons al wel bekend. Vraag is natuurlijk, had hij iets kunnen doen, of had hij dan alleen zijn eigen dode manschappen aan zijn geweten toe mogen voegen, en waren de Serviërs als nog hun gang gegaan?
Hij is ook geen militair geworden om zijn manschappen zinloos af te laten slachten lijkt me. Dutchbat III bestond maar voor een deel uit echte gevechtstroepen, met slechts een minimale hoeveelheid wapens en bijbehorende munitie, die hadden geen reële kans om iets te beginnen tegen die Servische troepen. De rest was medisch personeel, en genietroepen etc die bezig waren de bevolking te helpen.quote:Op dinsdag 8 november 2011 09:06 schreef Kiegie het volgende:
[..]
Ja, maar als je dáár bang voor bent, moet je geen militair worden. Dat lijkt me duidelijk.
Dat.quote:Op dinsdag 8 november 2011 09:12 schreef BertV het volgende:
Uiteindelijk had Karremans daar te weinig middelen om het tegen te kunnen houden.
Ik weet niet of hij dit toen duidelijk heeft gemaakt aan de politiek (lijkt me wel?)
De toenmalige politici blijven mij veel te veel buiten schot.
Of je gaat in oorlog in en je gaat er voor, of je gaat helemaal niet.
Politietrainer-mentaliteit van Den-haag.
Karremans is al aangeschoten en gestigmatiseerd, die man kan gewoon nooit meer iets terugzeggen. Dus lekker makkelijk voor 'journalisten'. De politici en bondgenoten van toen, daar zouden ze eens in moeten duiken.quote:Uiteindelijk had Karremans daar te weinig middelen om het tegen te kunnen houden.
Ik weet niet of hij dit toen duidelijk heeft gemaakt aan de politiek (lijkt me wel?)
Of je gaat in oorlog in en je gaat er voor, of je gaat helemaal niet.
Politietrainer-mentaliteit van Den-haag.
angst, doodsangstquote:Op dinsdag 8 november 2011 08:59 schreef Hathor het volgende:
Op welke gronden hij loog? Eigenbelang.
Hat was zijn taak om die mensen te verdedigen en dan doe je dat, al moet je jezelf vastketenen aan die mensenquote:Op dinsdag 8 november 2011 09:10 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Hij is ook geen militair geworden om zijn manschappen zinloos af te laten slachten lijkt me. Dutchbat III bestond maar voor een deel uit echte gevechtstroepen, met slechts een minimale hoeveelheid wapens en bijbehorende munitie, die hadden geen reële kans om iets te beginnen tegen die Servische troepen. De rest was medisch personeel, en genietroepen etc die bezig waren de bevolking te helpen.
In het boek met interviews van soldaten die er zijn geweest, is ook te lezen dat er veelvuldig met Den Haag gecommuniceerd werd dat de taak belachelijk was; er waren simpelweg te weinig manschappen en wapens om ook maar iets te betekenen. De moslis waren beter bewapend dan de Nederlanders...quote:Op dinsdag 8 november 2011 09:12 schreef BertV het volgende:
Uiteindelijk had Karremans daar te weinig middelen om het tegen te kunnen houden.
Jij hebt makkelijk praten van achter je veilige pc in Nederland natuurlijk.quote:Op dinsdag 8 november 2011 09:20 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Hat was zijn taak om die mensen te verdedigen en dan doe je dat, al moet je jezelf vastketenen aan die mensen
Dat is je opdracht en dat doe jequote:Op dinsdag 8 november 2011 09:25 schreef fruityloop het volgende:
"Beste verpleegsters en genie-troepen, pak je geweren en vecht tot de laatste man tegen die tanks en grote meerderheid aan troepen,
" het zal niet goed met ze aflopen," daar bedoelde hij mee , dat ze geen kadootje van sinterklaas zullen krijgenquote:Op dinsdag 8 november 2011 09:30 schreef DS4 het volgende:
Sinds wanneer is "het zal niet goed met ze aflopen" synoniem aan "ik weet dat ze vermoord zullen worden"?
Sinds Hollywood dat in de jaren '50 geïntroduceerd heeft.quote:Op dinsdag 8 november 2011 09:30 schreef DS4 het volgende:
Sinds wanneer is "het zal niet goed met ze aflopen" synoniem aan "ik weet dat ze vermoord zullen worden"?
Je moet eens wat vaker in de grote boze mensenwereld komen, dan zal je zien dat mensen en hun emoties geen stoer filmscript volgen.quote:Op dinsdag 8 november 2011 09:28 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat is je opdracht en dat doe je
Ga er zelf dan staan tegenover de woedende slager van Srebrenica.quote:Op dinsdag 8 november 2011 09:28 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat is je opdracht en dat doe je
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |