quote:Voormalig bokskampioen Joe Frazier overleden
NEW YORK - De Amerikaanse bokskampioen 'Smokin' Joe Frazier is maandag op 67-jarige leeftijd overleden aan kanker. Dat heeft zijn familie bekendgemaakt.
Frazier werd de afgelopen weken thuis verpleegd, nadat bij hem leverkanker was geconstateerd.
Frazier was wereldkampioen van 1970 tot 1973 in het zwaargewicht. Hij veroverde in 1964 een gouden olympische medaille. Frazier maakte zich echter onsterfelijk door in 1971 bokslegende Mohammed Ali zijn eerste nederlaag toe te brengen. Dat gebeurde in Madison Square Garden in de 'Fight of the Century' over 15 ronden. Ali nam revanche in 1974 en won uiteindelijk een jaar later op de Filipijnen - 'Thrilla in Manila' - ook het laatste duel in de beroemde trilogie.
Van de 37 officiële gevechten die Frazier voerde won hij er 32. Zijn bokscarièrre duurde van 1965 tot 1976. In 1981 maakte hij op 37-jarige leeftijd een comeback die welgeteld een gevecht duurde.
Yep. om 04.00 uur al voor de zwart wit buisquote:Op dinsdag 8 november 2011 08:01 schreef Karina het volgende:
RIP Joe. Ik kan me nog herinneren dat ik mijn bed uitkwam om naar je te kijken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mij mag je er voor wakker maken.
Dat dus. Begin jaren 70 rechtstreeks op de TV.quote:Op dinsdag 8 november 2011 08:01 schreef Karina het volgende:
RIP Joe. Ik kan me nog herinneren dat ik mijn bed uitkwam om naar je te kijken.
Ik wilde je linkje net posten.quote:Op dinsdag 8 november 2011 13:48 schreef rubbereend het volgende:
http://sport.fok.nl/speci(...)vs-mohammed-ali.html
Mike Tyson vond je niks?quote:Op dinsdag 8 november 2011 13:30 schreef tong80 het volgende:
Toen stelde de prof wereldkampioen zwaargewicht nog iets voor.
Frazier die het als enige serieus tegen Ali kon opnemen.
Als 12 jarige uit bed gehaald worden om ze te zien boksen.
Echt een legende
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
RIPquote:Op dinsdag 8 november 2011 08:01 schreef Karina het volgende:
Ik kan me nog herinneren dat ik mijn bed uitkwam om naar je te kijken.
quote:Op dinsdag 8 november 2011 14:25 schreef Tarado het volgende:
[..]
Mike Tyson vond je niks?Is zeker gepast. De laatste echte boksheld. Die verdient waardering zeker. Maar reäliseer je dat 't het 20 jaar geleden i8s.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tegenwoordig vraag je je af wie de kampioenen zijn. Valuev ken ik nog en Klitsch. Dan houdt het op en die boksen dan tegen bejaarde zakken op retour terwijl ze er voor al niks van kunnen. Je had vroeger één Don King tegenwoordig zijn het er tientallen. Wie het hoogste biedt bokst.
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
En Ali won toch twee keer van Frazier?quote:Op dinsdag 8 november 2011 17:36 schreef tong80 het volgende:
Ali gekozen tot sportman van de eeuw.
En Frazier won van hem.
Zegt genoeg.
Wat vind je er jammer aan ?quote:Op dinsdag 8 november 2011 19:39 schreef Ambrosius het volgende:
Leuk dat ze hier nu veel aandacht aan geven. Vind het wel jammer dat ik er destijds nog niet was.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |