1. Flamen, bashen en baggeren wordt standaard niet getolereerd.quote:Het wordt niet getolereerd als er handleidingen of iets dergelijks worden uitgewisseld om zelf zwaar vuurwerk in elkaar te freubelen of zgn extreem zware vuurwerkbommen te maken.
quote:Dorp krijgt gratis vuurwerk na 'foutje'
Het Schotse dorp Oban krijgt een gratis vuurwerkshow, nadat afgelopen vrijdag al het vuurwerk in één keer de lucht in was geschoten.
Op Youtube is te zien dat er een enorme hoeveelheid vuurwerk tegelijkertijd wordt afgestoken. Het ging om vuurwerk ter waarde van 6000 pond, zo'n 7000 euro. Het werd afgestoken ter ere van Guy Fawkes Night, de herdenking van het verijdelen van een complot in 1605 om het Britse Hogerhuis op te blazen.
Door een technisch mankement duurde het spektakel maar een minuut in plaats van het gebruikelijke half uurtje. Honderden dorpsbewoners die naar het jaarlijkse hoogtepunt waren komen kijken, keerden teleurgesteld huiswaarts.
Het bedrijf dat de vuurwerkshow organiseerde, zal eind deze maand tijdens het winterfestival in Oban opnieuw een poging wagen.
quote:
Hij kostte mij 19.5 euroquote:
Probleem is dat vele niet zouden kunnen kiezenquote:Op maandag 7 november 2011 21:23 schreef Frutsel het volgende:
Misschien is het nog een idee om voor elke vaste vuurwerktopic ganger in de OP zijn/haar favo vuurwerkpot te posten via een youtubefilmpje
Er is helaas geen plek voor tig keuzesquote:Op maandag 7 november 2011 21:33 schreef Vulcanic het volgende:
[..]
Probleem is dat vele niet zouden kunnen kiezen. Het idee is wel goed.
Linkje?quote:Op maandag 7 november 2011 21:40 schreef Nectar het volgende:
Goede OP, misschien die poll die ik had gemaakt in het vorige topic er bij zetten?
Ik heb niet één favoriete pot, maar onderste NL-potten zijn wel tof!quote:Op maandag 7 november 2011 21:23 schreef Frutsel het volgende:
Misschien is het nog een idee om voor elke vaste vuurwerktopic ganger in de OP zijn/haar favo vuurwerkpot te posten via een youtubefilmpje
Mooi spul, zou ze allemaal halen als ik al niet besteld hadquote:Op maandag 7 november 2011 21:44 schreef GuitarJJ het volgende:
[..]
Ik heb niet één favoriete pot, maar onderste NL-potten zijn wel tof!![]()
In het echt ziet het goud er nog veel vetter uit!
25 euro (Zena NL, dus legaal)
IGoud en zilver
bovenste is zekers nicequote:Op maandag 7 november 2011 21:44 schreef GuitarJJ het volgende:
[..]
Ik heb niet één favoriete pot, maar onderste NL-potten zijn wel tof!![]()
In het echt ziet het goud er nog veel vetter uit!
25 euro (Zena NL, dus legaal)
IGoud en zilver
Wat denk je zelf...quote:Op dinsdag 8 november 2011 07:28 schreef DeRakker. het volgende:
Maar bestellen jullie gewoon vuurwerk op een site of echt een winkel in de buurt?
Beide, grootte dingen bestel ik via een site (35-40% korting) de kleine spullen bij lokale winkels.quote:Op dinsdag 8 november 2011 07:28 schreef DeRakker. het volgende:
Maar bestellen jullie gewoon vuurwerk op een site of echt een winkel in de buurt?
Daarom bestel ik nooit te vroeg omdat ik weet dat ik toch weer ga veranderen en er alsnog wat bij haalquote:Op maandag 7 november 2011 22:11 schreef Vulcanic het volgende:
[..]
Mooi spul, zou ze allemaal halen als ik al niet besteld had
Tot nu toe nooit via een site, hooguit vooraf bij een winkel, vooral de potten waarvan ik 100% zeker ben die ik wil hebben om te voorkomen dat ik ze misloopquote:Op dinsdag 8 november 2011 07:28 schreef DeRakker. het volgende:
quote:Op dinsdag 8 november 2011 07:54 schreef Sjapoela het volgende:
[..]
Wat denk je zelf...Je moet het zien, ruiken, vergelijken, een half uur in de rij wachten (
) etc etc, dat is de charme van oud & nieuw!
Staat d'r bijquote:
www.Freakpyromaniacs.comquote:(Heb je meer linkjes voor de OP of andere nuttige toevoegingen? Meldt het een MOD!)
AVP, VWC en FPM enige echte.quote:
Normaal kijk ik altijd van tevoren filmpjes enz. en maak ik een keuze.quote:Op dinsdag 8 november 2011 07:54 schreef Sjapoela het volgende:
[..]
Wat denk je zelf...Je moet het zien, ruiken, vergelijken, een half uur in de rij wachten (
) etc etc, dat is de charme van oud & nieuw!
Het heeft wel een nadeel, ik koop er weer van alles bij...
Ik ben geen kenner, haal het altijd bij de vuurwerkdiscount, regio Almelo, als je goedkoper dan daar wil moet je erg goed zoeken. Ook veel acties enzo.quote:Op dinsdag 8 november 2011 13:27 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Normaal kijk ik altijd van tevoren filmpjes enz. en maak ik een keuze.
Dan kom je er ook achter dat meer geld niet betekent dat het mooier/vetter is.
Dan bestel ik het gewoon met zon folder bij een winkel vantevoren.
Zo mooi als ik het dan ophaal en dan dingen willen kopen en dat er dan nauwelijks nog keus is![]()
Marja je keuze is wel wat beperkt.... voor de kortingen kan je vaak het beste bij 1 winkel alles kopen als je bijv. een gratis pot erbij krijgt.
Echte? Dat forum doet niks met commercieel vuurwerk maar bespreekt louter alle aspecten omtrent zelfbouw. Best interessant om te lezen. Voor dit soort dingen heb ik enkel respect en geloof ik wel dat ze weten waar ze mee bezig zijn:quote:
Mogen ze nu in Nederland ook al connectorcakes verkopen? 2000 gram;quote:Op woensdag 9 november 2011 13:16 schreef jappy-b het volgende:
[ afbeelding ]
Black Spanish Cracker
INTRODUCTIEPRIJS! 4.95
EXCLUSIEF BIJ VUURWERKLAND-STEENBERGEN.NL!
De welbekende spaanse knallers nu legaal verkrijgbaar, met extra harde knal!
waar gaat het heen, waar gaat het heen?
Buskruit zit erin en knalt ietsjes harder als een rotje.quote:Op woensdag 9 november 2011 13:16 schreef jappy-b het volgende:
[ afbeelding ]
Black Spanish Cracker
INTRODUCTIEPRIJS! 4.95
officieel niet. maar door de CE keuring is het toegestaan om een reserverlont aan te brengen aan je product voor het geval hij halverwege in eens stopt o.i.d.quote:Op woensdag 9 november 2011 13:29 schreef GuitarJJ het volgende:
[..]
Mogen ze nu in Nederland ook al connectorcakes verkopen? 2000 gram;
http://www.vuurwerkshop-steenbergen.nl/shop/contents/nl/p211.html
om het filmpje zie je er 3 tegelijk hequote:Op woensdag 9 november 2011 13:38 schreef GuitarJJ het volgende:
Deze ziet er trouwens nog best lekker uit:
http://www.vuurwerkshop-steenbergen.nl/shop/contents/nl/p98.html
Inderdaad, vorig jaar bij een vuurwerkshow van hun geweest, staken ze ook 3 tegelijk af.quote:Op woensdag 9 november 2011 13:48 schreef jappy-b het volgende:
[..]
om het filmpje zie je er 3 tegelijk he![]()
Je zou bijna zeggen, een rotje met vlinder tape erom heenquote:Op woensdag 9 november 2011 13:16 schreef jappy-b het volgende:
[ afbeelding ]
Black Spanish Cracker
INTRODUCTIEPRIJS! 4.95
kan ook prima, we hebben betere veiligheidsmaatregelen om het op te slaan enzquote:Op woensdag 9 november 2011 18:03 schreef drumstickNL het volgende:
Vuurwerk in Nederland is zodirect zwaarder dan in de buurlanden.
met al dat hout en klei is het al zwaarderquote:Op woensdag 9 november 2011 18:03 schreef drumstickNL het volgende:
Vuurwerk in Nederland is zodirect zwaarder dan in de buurlanden.
Als je onder het papier in de tube kunt kijken, laat ik het altijd zitten. Is eerder gevaarlijker dan noodzakelijk. Dat strakke plastic haal ik er traditie getrouw de avond van te voren van al m'n cakes af.quote:Op vrijdag 11 november 2011 13:53 schreef thethoryd het volgende:
Heb trouwens echt een noob vraag;
Heb altijd bij cakes het papier+plastic erafgehaald, maar dit kost nogal wat werk. Weet iemand of dat überhaupt wel nodig is?
ok, thanks!quote:Op vrijdag 11 november 2011 13:55 schreef Mercurial het volgende:
[..]
Als je onder het papier in de tube kunt kijken, laat ik het altijd zitten. Is eerder gevaarlijker dan noodzakelijk. Dat strakke plastic haal ik er traditie getrouw de avond van te voren van al m'n cakes af.
niks niet grootste forum, dat is AVPquote:Op dinsdag 8 november 2011 07:57 schreef FL_Freak het volgende:
Voeg deze site maar toe aan de OP.
www.vuurwerkcrew.nl
Grootste vuurwerk forum van Nederland en kan je mooi dingen opzoeken
Ik haal alles eraf mooi met een mesje, zodat je recht in de tubes kan kijken. Zo heb je een mooie dummy als die is afgeschoten.quote:Op vrijdag 11 november 2011 13:53 schreef thethoryd het volgende:
Heb altijd bij cakes het papier+plastic erafgehaald, maar dit kost nogal wat werk. Weet iemand of dat überhaupt wel nodig is?
Vroeger ja.quote:Op vrijdag 11 november 2011 16:56 schreef xRaven het volgende:
[..]
niks niet grootste forum, dat is AVP
nohhh vwc uiteraardquote:Op vrijdag 11 november 2011 16:56 schreef xRaven het volgende:
[..]
dat hebben ze gedaan in de beginjaren. alleen er was niemand tussen maart en september te vinden daar...quote:Op vrijdag 11 november 2011 19:54 schreef TJV het volgende:
AVP moet eens kappen met dat elk jaar totaal opnieuw beginnen..
ga jij maar lekker door met mortiergranaten afsteeknquote:Op vrijdag 11 november 2011 21:28 schreef Autodrop het volgende:
AVP
Het meeste actieve topic is daar volgens mij "Tellen met plaatjes", dat zegt volgens mij genoeg over de groep die daar komt...
Genoeg, succubbus 300, duitse ground salute voor consumenten. 300g flashquote:Op zaterdag 12 november 2011 01:25 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Opeens dit jaar totaal geen interesse meer in vuurwerk.
Voorgaande jaren altijd al vanaf augustus volop ermee bezig, maar nu heb ik echt helemaal niets meer met vuurwerk.
Is er al iets extremers op de markt gekomen dan cobra 6/delova ding?
Fijn om te weten dat er weer een hoop 16 jarigen met dat soort spul rondlopenquote:Op zaterdag 12 november 2011 01:55 schreef xRaven het volgende:
[..]
Genoeg, succubbus 300, duitse ground salute voor consumenten. 300g flash
Zit amper nog in de handel, ook nieuw is de BSC Italia 6 / Caramella 6. Cobra 6 2G met vlinder papiertjequote:Op zaterdag 12 november 2011 01:58 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Fijn om te weten dat er weer een hoop 16 jarigen met dat soort spul rondlopen.
Zelf ook gedaan, maar ik acht mezelf een stuk verantwoordelijker dan de meerderheid.
Cobra 6 2G heeft toch geen vlinderpapier?quote:Op zaterdag 12 november 2011 02:00 schreef xRaven het volgende:
[..]
Zit amper nog in de handel, ook nieuw is de BSC Italia 6 / Caramella 6. Cobra 6 2G met vlinder papiertje
Totaal niet nodig.. De inhoud van zo'n tube vliegt er met meer dan 200km/u uit hoor, dat gaat echt wel stuk.quote:Op vrijdag 11 november 2011 13:53 schreef thethoryd het volgende:
Ik zie de lol niet.quote:
http://www.vuurwerkcrew.nl/forum/showthread.php?t=23715quote:Op zaterdag 12 november 2011 12:55 schreef GuitarJJ het volgende:
[..]
Cobra 6 2G heeft toch geen vlinderpapier?
[ afbeelding ]
Legaal, mits niet groter dan 75 cm. Daarnaast mag er geen metaal meer inzitten.quote:Op zaterdag 12 november 2011 18:56 schreef Adelante het volgende:
Weet iemand of die thaise balonnen die je kunt aansteken en oplaten nu legaal zijn? Of zijn die ook alleen met oud en nieuw toegestaan
hoe gaan ze dat controleren dan?quote:Veiligheidsafspraken
Wensballonnen die niet voldoen aan de afspraken worden geacht een gevaar op te leveren. De VWA treedt daar vanaf 1 maart 2010 ook tegen op.
AVPquote:Op vrijdag 11 november 2011 16:56 schreef xRaven het volgende:
[..]
Je zal er maar wonenquote:Op zaterdag 12 november 2011 19:08 schreef Neo-Mullen het volgende:
Pure waanzin
En er zijn nog tig van die filmpjes
Echt, WTF is dat
Awwwww, wat jammer dat AVP elk jaar opnieuw begint,quote:Op zondag 13 november 2011 15:27 schreef Rode_banaan het volgende:
[..]
AVP
Hoeveel berichten zijn er gepost?
Er zijn 8.191 topics gemaakt waarin 58.411 berichten zijn gepost door 5.549 leden.
We verwelkomen ons nieuwste lid Hideyowife
VWC
Discussies: 19.112, Berichten: 339.469, Leden: 12.511
We verwelkomen ons nieuwste forumlid, Basje
Inderdaad. AVP is inderdaad vele malen groter als Vuurwerkcrew. n00bje
quote:Op zaterdag 12 november 2011 19:08 schreef Neo-Mullen het volgende:
Pure waanzin
En er zijn nog tig van die filmpjes
Echt, WTF is dat
Het niveau is hoger dan FOK!quote:Op maandag 14 november 2011 00:25 schreef Tha_T het volgende:
Who cares? Als ik het niveau van discussie zie op die fora zou ik er nog niet dood gevonden willen worden.
Eej jappyquote:Op zondag 13 november 2011 15:47 schreef jappy-b het volgende:
de leden blijven bestaan op avp dus noobje? veel meer leden op vwc wie is er nou groter?
wat bedoel je daarmee of ze hier te koop zijn?quote:Op dinsdag 15 november 2011 23:49 schreef Faazz het volgende:
Iemand meer info over de 500gr. potten die nu ook in Belgie beschikbaar zijn?
Ik lees hier en daar verhalen, maar nog geen concrete info.
Geen info over potten met 25gr kruitinhoud per tube van 30mm gevonden tot nu toe en waar te koop. Ik heb enkel gelezen dat er in Olen een lijn 500gr. potten te koop zijn, maar jah... that's about it.
Is er ook een verschil in het aantal decibel wat toegestaan is?quote:Op woensdag 16 november 2011 18:12 schreef Faazz het volgende:
Sinds de nieuwe regeling in Belgie is ingegaan (vorig jaar) zijn daar nu ook 500gr cakes te koop voor consumenten. Het verschil echter is als volgt:
NL:
Tube ID = Max. 25mm
Max load per tube = 15gr sas.
BE:
Tube ID = Max. 30mm
Max load per tube = 25gr sas.
Ah dankje, zijn voor potten andere regels opgestelt als het gaat om de knallen?quote:Op woensdag 16 november 2011 18:47 schreef Faazz het volgende:
Volgens de verkoper van de winkel in Olen, waar ik vorig jaar een keer heen geweest ben, mocht het aantal dB in Belgie niet hoger zijn dan 156 of 153 of zo iets.
In ieder geval net zo hard als dat het Nederlandse consumentenvuurwerk mag, als het om knallers gaat dan. De toegestane hoeveelheid flash ligt in Belgie op de 2gr per knaller. In Nederland 0.
Geen idee eerlijk gezegd. De Nederlandse wet zegt dit als het gaat om cakes:quote:Op woensdag 16 november 2011 19:39 schreef Vulcanic het volgende:
[..]
Ah dankje, zijn voor potten andere regels opgestelt als het gaat om de knallen?
Vraag ik me toch af hoe ze producten zoals de Silver Salutequote:Op woensdag 16 november 2011 20:07 schreef Faazz het volgende:
[..]
Geen idee eerlijk gezegd. De Nederlandse wet zegt dit als het gaat om cakes:
"500 gram pyrotechnische stoffen of preparaten in totaal; per compartiment maximaal 15 gram pyrotechnische stoffen of preparaten; per compartiment als burstlading of maximaal 10 gram zwart buskruit of maximaal 4 gram nitraat/metaal of maximaal 2 gram perchloraat/metaal; knallading is niet toegestaan"
Hoe het in Belgie gesteld is met de maximale hoeveelheid burst per shot en van welk type dat is weet ik niet.
Verklaart ook meteen waarom de originele legale thunder king 4 balletjes (groen of rood) had die wegschoten, voor het siereffect hoef je die dingen niet te halen.quote:Op woensdag 16 november 2011 20:22 schreef Faazz het volgende:
Ja dat klopt, maar er komt ook een klein boeket van af omdat er titanium doorheen zit, dus misschien "omzeilen" ze hiermee de regel. De Binkies en andere singleshots die eerder genoemd werden, zijn ook verplicht aangepast met een extra effect in de vorm van een klein lichtballetje. Dat het nauwelijks toedoet is een andere zaak, zolang het maar gaat volgens de regels.
koop dan gelijk een karton, en nooit dat jij fenix FP3 hebtquote:Op woensdag 16 november 2011 21:40 schreef Haasbeuntje het volgende:
Ik heb al een paar slof Fenix nitraten besteld, nu maar hopen dat ik er niet zo snel doorheen ben, net als vorig jaar
Dat is altijd zo jammer, 10 stuks, 5 stuks 0 stuks
in Nederland is flash verboden, en dat gaat VWC omhoog prijzen.quote:Op donderdag 17 november 2011 00:44 schreef jappy-b het volgende:
bij mijn weten hebben zowel de belgische als de nederlandse allebei een max van 2 gram flash als burst charge
Mooi!quote:Op donderdag 17 november 2011 16:40 schreef GuitarJJ het volgende:
De eerste vuurwerkfolders schijnen al weer verspreidt te zijn! Kan niet wachten!
Idd, heb alleen nog geen foldertjes binnengekregen. Vorig jaar waren ze er al op 20 novemberquote:Op donderdag 17 november 2011 17:53 schreef Faazz het volgende:
[..]
Mooi!![]()
Het gaat goed jeuken ondertussen!
quote:Beste bezoeker, Door een crash van de MYSQL DB is het forum tijdelijk offline voor reparatie. Met vriendelijke groet, Vuurwerkcrew.nl
ey Sniper, moet je s kijken in KLB, is miss wat voor jouquote:Op vrijdag 18 november 2011 21:40 schreef Toto69 het volgende:
@ koenie ja 1 karton rainbow van hardix voor 53 euro (12 potten , megadeal)
jij?
En oke thoryd.
VWC is weer online.
Da's best veul euro'squote:Op vrijdag 18 november 2011 21:42 schreef koenie95 het volgende:
Oke netjes.
Ik heb alles al besteld namelijk het volgende:
1x Screaming Salute
1x Wodka Blue
1x Treasure Island
8x silver salute
1x The Cube
1x Panter
20x Binkies
1x Crosette Queen
6x Hoogmoed
2x Hot chains
1x Exploding box
4x Fast Fortune
3x Midnight Delight
1x Imperial
1x heavy load 500
2x Heavy legend 25
1x Fire emblem
1x Goud
1x City lights
Panter en Treasure Island zijn erg mooi!quote:Op vrijdag 18 november 2011 21:42 schreef koenie95 het volgende:
Oke netjes.
Ik heb alles al besteld namelijk het volgende:
1x Screaming Salute
1x Wodka Blue
1x Treasure Island
8x silver salute
1x The Cube
1x Panter
20x Binkies
1x Crosette Queen
6x Hoogmoed
2x Hot chains
1x Exploding box
4x Fast Fortune
3x Midnight Delight
1x Imperial
1x heavy load 500
2x Heavy legend 25
1x Fire emblem
1x Goud
1x City lights
Welke pijlen? De camera mist ze steeds?quote:Op zaterdag 19 november 2011 12:43 schreef GuitarJJ het volgende:
[..]
Panter en Treasure Island zijn erg mooi!![]()
Check deze pijlen trouwens!
Ja maar ik heb het er voor over. Zit ook een flinke korting op dus dat scheelt alweer.quote:
Ja die zijn zeker mooi, maar de rest gelukkig ookquote:Op zaterdag 19 november 2011 12:43 schreef GuitarJJ het volgende:
[..]
Erg leukquote:Op zaterdag 19 november 2011 12:43 schreef GuitarJJ het volgende:
[..]
Check deze pijlen trouwens!
...quote:Treasure Island
Yes. Panter en Sniper zijn wat mij betreft de toppertjes van Dynasty.quote:Op zaterdag 19 november 2011 18:31 schreef Frutsel het volgende:
[..]
...
ik vind hem te eentonig..![]()
als ik althans het goeie filmpje bekeek van Bon ?
De Panter is van Dynasty of niet? Das een leuke pot, maar ook die neem ik niet
Een euro of 40. Best prijzig, dat wel weer..quote:Op zaterdag 19 november 2011 19:12 schreef Frutsel het volgende:
Wat was de (richt)prijs voor de Sniper dan ?
Mmm..dan dok ik liever een tientje meer voor de Outblastquote:Op zaterdag 19 november 2011 19:33 schreef GuitarJJ het volgende:
[..]
Een euro of 40. Best prijzig, dat wel weer..
ja he wel zijn er hier al een aantal online bereikbaarquote:Op zondag 20 november 2011 13:38 schreef thethoryd het volgende:
Nog steeds geen folder.. duurt wel heel lang zo
Iedere dag is het te langquote:Op zondag 20 november 2011 13:38 schreef thethoryd het volgende:
Nog steeds geen folder.. duurt wel heel lang zo
En op de 1e denken we....quote:Op zondag 20 november 2011 15:29 schreef Vulcanic het volgende:
[..]
Iedere dag is het te langBehalve de 31ste zelf.
Herkenbaarquote:Op zondag 20 november 2011 16:13 schreef Frutsel het volgende:
[..]
En op de 1e denken we....
kutzooi... weer een jaar wachten
Meestal is mijn drang om te stoken dan wel voor 4-5 maanden gesust. Ik wacht dus niet het HELE jaarquote:Op zondag 20 november 2011 16:13 schreef Frutsel het volgende:
[..]
En op de 1e denken we....
kutzooi... weer een jaar wachten
nee dat was vroegahquote:Op zondag 20 november 2011 16:18 schreef Sjapoela het volgende:
[..]
HerkenbaarEn dan met de vuilniszak de straar op, hoort erbij he!
Oh zo bedoel jequote:Op zondag 20 november 2011 18:43 schreef Sjapoela het volgende:
[..]
Jij bent er zo een die zijn rotzooi laat liggen?
wtfquote:Op zondag 20 november 2011 19:00 schreef GuitarJJ het volgende:
De Nederlandse (legale) zinkpijlen zijn ook best bruut!
10 stuks voor ~ 60 euro.
http://www.freakpyromania(...)ijlen-nederland.html
Vette pijlenquote:Op zondag 20 november 2011 19:00 schreef GuitarJJ het volgende:
De Nederlandse (legale) zinkpijlen zijn ook best bruut!
10 stuks voor ~ 60 euro.
http://www.freakpyromania(...)ijlen-nederland.html
Zijn ook niet zo veel dealers die deze verkopen, inderdaad.quote:Op zondag 20 november 2011 20:27 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Vette pijlen
vorig jaar nog naar gekeken maar kon tot op heden geen dealer in de regio vinden hier die die krengen had
Mooie dingen, heb al een pakketje besteld (met flinke kortingquote:Op maandag 21 november 2011 17:03 schreef GuitarJJ het volgende:
[..]
Zijn ook niet zo veel dealers die deze verkopen, inderdaad.
Er komen trouwens ook steeds meer producten van Zena/Herlat/Thor/Original Fireworks in de Nederlandse winkels!![]()
30 euro voor 10 pijlen!
wie wat waar dan?quote:Op maandag 21 november 2011 17:07 schreef Vulcanic het volgende:
[..]
Mooie dingen, heb al een pakketje besteld (met flinke korting).
Goedkopervuurwerk.nl te Lopik (Net ten zuiden van Utrecht) met 25-35% korting.quote:
Ook mooi ja! Worden wel steeds duurderquote:Op maandag 21 november 2011 19:10 schreef Mercurial het volgende:
Killing Arrow (Wolff) beste pijlen van Nederland.
Mooi, maar wel redelijk prijzig!quote:Op maandag 21 november 2011 19:10 schreef Mercurial het volgende:
Killing Arrow (Wolff) beste pijlen van Nederland.
Ik vind die Killing Arrows machtig mooi. Zo'n verschrikkelijk groot effect haal je niet uit een cake. Hoewel ik ook meer van de cakes ben.quote:Op maandag 21 november 2011 19:38 schreef Vulcanic het volgende:
Zelf koop ik nauwlijks pijlen vergeleken met het aantal euro's dat ik aan cakes besteed trouwens, de prijs/effect verhouding is gewoon wat minder dan cakes.
Per 1 buis niet nee, maar vaak schieten de grotere cakes in salvo's en dan komen ze er wel hoorquote:Op maandag 21 november 2011 19:39 schreef Mercurial het volgende:
[..]
Ik vind die Killing Arrows machtig mooi. Zo'n verschrikkelijk groot effect haal je niet uit een cake. Hoewel ik ook meer van de cakes ben.
Maar dan is 1 zo'n pijl weer goedkoperquote:Op maandag 21 november 2011 20:02 schreef Vulcanic het volgende:
[..]
Per 1 buis niet nee, maar vaak schieten de grotere cakes in salvo's en dan komen ze er wel hoor
Dan hou je nog zo'n 30-33 gram overquote:Op maandag 21 november 2011 20:11 schreef Faazz het volgende:
40gr vs 15gr..
Wat trouwens wel genaaid is dat die 40gr voor pijlen inclusief stijglading is...
1300 uur werk voor die man.quote:
Nope. Doet de politie al lang niet meer. Misschien steekproefsgewijs, maar de grote fuiken behoren al een tijdje tot het verleden!quote:Op dinsdag 22 november 2011 14:33 schreef mitchelll0181 het volgende:
Stel ik ga morgen naar belgie, grote kans dat er gecontroleerd gaat worden op vuurwerk ??
Hmm ik zal even iemand contacteren die ook iets soortgelijks op youtube heeft staan.quote:
Ik vind het ook prima. Ik ben zelfs voor een minimale leeftijd van 18 te doen voor het kopen en afsteken van vuurwerk.quote:Op dinsdag 22 november 2011 14:29 schreef Faazz het volgende:
Haha, ja, die reacties op AVP. Was wel te voorspellen, maar ik vind het een goede zet van de overheid. Lui van 16 horen niet te stunten met cobra's en zo. Hoor mij nou de ouwe lul zijn, maar kom op. 50gr flash in een kokertje is geen speelgoed meer.
Hmm hier van en naar Duitsland waren ze wel af en toe bezig met grote controles vorig jaarquote:Op dinsdag 22 november 2011 14:43 schreef Faazz het volgende:
[..]
Nope. Doet de politie al lang niet meer. Misschien steekproefsgewijs, maar de grote fuiken behoren al een tijdje tot het verleden!
Elke achterlijke idioot die vuurwerkbommen maakt en er grappen mee uithaalt (en daarmee anderen in gevaar brengt) mogen ze wel ff laten brommen. Vaak zijn onschuldige omstanders de dupe... Vuurwerk is gewoon mooi, maar als dit doorgaat dan is het nog een kwestie van jaren voor er toch echt een verbod voor consumenten komt.quote:OM dreigt met celstraf voor illegaal vuurwerk
Justitie gaat hard optreden tegen mensen die illegaal vuurwerk maken of afsteken. Tot nu toe kwamen zij weg met een taakstraf, maar justitie gaat celstraffen eisen.
OM dreigt met celstraf voor illegaal vuurwerk
Justitie heeft samen met de politie en Consument en Veiligheid de Task Force Opsporing Vuurwerk Bommenmakers in het leven geroepen. Die gaat actief op jacht naar makers van illegaal vuurwerk.
Vuurwerkfilmpjes op Youtube
Daarbij wordt vooral Youtube afgestruind omdat daar vaak filmpjes met illegaal vuurwerk en stunts worden geplaatst. De maker van de filmpjes wordt gewaarschuwd voor de nieuwe strafeis en verzocht de filmpjes van zijn account te verwijderen. Als dat niet gebeurt, wordt de politie en het OM ingeschakeld.
Steeds meer zwaargewonden
Er vallen volgens justitie steeds meer zwaargewonden door vuurwerk. De afgelopen jaarwisseling was het percentage ziekenhuisopnamen met 17% het hoogst over de afgelopen 10 jaar. Illegaal vuurwerk en zelfgefabriceerde bommen zorgden samen voor 21% van alle 710 vuurwerkletsels, die Spoedeisende Hulpafdelingen van ziekenhuizen rond de laatste jaarwisseling behandelden.
Waarschuwen met hogere straffen
Hogere straffen moeten mensen nu waarschuwen. Hoofdofficier van Justitie, Hessel Schuth: "Overtreders komen er niet meer vanaf met een lichte straf, maar kunnen zelfs een gevangenisstraf en dus een strafblad krijgen."
Vroeg in de ochtend wanneer ze nog in de nest te liggen ronken?quote:Op dinsdag 22 november 2011 17:53 schreef mitchelll0181 het volgende:
Hoe laat was dat ? Wat zijn goede tijden om te rijden ?
nope, helaas... Het nieuwe vuurwerkbesluit is er nog niet door. er zijn nog wat punten die aangepast moeten worden. waarschijnlijk mogen we volgens jaar wel 25 kilo mee naar huis nemenquote:Op dinsdag 22 november 2011 18:26 schreef Qunix het volgende:
[..]
Dat is toch sinds dit jaar 25 kilo geworden?
1 check op wikipedia:quote:Op woensdag 23 november 2011 10:24 schreef Kirov het volgende:
Ik las net ergens dat er in een Cobra 6 meer kruit zit als in een handgranaat
48 t.o.v. 40 gram flash
Gelukkig zit er in een c6 maar 24g flashquote:Op woensdag 23 november 2011 10:24 schreef Kirov het volgende:
Ik las net ergens dat er in een Cobra 6 meer kruit zit als in een handgranaat
48 t.o.v. 40 gram flash
Ja maar er zijn duidezendveel verschillende handgranaten.quote:
Ze verzinnen ook altijd de leukste namen;quote:Op woensdag 23 november 2011 17:57 schreef Faazz het volgende:
Ja maar dat is dan sensatiemedia.
Net als nitraten die, volgens RTL4, gevels van woningen konden ontzetten etc.
Echt bizar hoe de media is omgegaan met vuurwerk, de laatste jaren.
Ik weet niet wat de bedoeling daarvan is. Er voor zorgen dat (buitenlands) vuurwerk een slechte naam krijgt, of gewoon sensatie brengen?
Want behalve het afsteken van een Belgische vlinder in een rauwe kip, heb ik verdomd weinig wetenschappelijk onderzoek gezien.
quote:Op woensdag 23 november 2011 18:50 schreef GuitarJJ het volgende:
[..]
Ze verzinnen ook altijd de leukste namen;
mortierbommen (terwijl een mortier de buis is)
vlinderbommen
nitraatgranaten
nitraatvlinder
...
Joo, nitraatgranaatmortiervlinderbommen kopen??
nee,quote:Op woensdag 23 november 2011 19:14 schreef Vulcanic het volgende:
[..]
Heb je ook Lawinanitraathandgranaten?
Die hoef ik niet, kan je net zo goed een kat in de zak kopenquote:
Om 7:00 beginnen met inkopen, na het inkopen tijdelijk bij je kennis in Duitsland (als je die hebt), en dan 's avonds na 20:00 ophalen.quote:Op dinsdag 22 november 2011 18:40 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Vroeg in de ochtend wanneer ze nog in de nest te liggen ronken?![]()
Uurtje of 6-7?
Ja inderdaad, met vooral enorme nadruk op "BOMMEN" en zo.quote:Op woensdag 23 november 2011 18:50 schreef GuitarJJ het volgende:
[..]
Ze verzinnen ook altijd de leukste namen;
mortierbommen (terwijl een mortier de buis is)
vlinderbommen
nitraatgranaten
nitraatvlinder
...
zekerquote:
Die van intranet staat (indirect) ook al online.quote:Op woensdag 23 november 2011 21:22 schreef Vulcanic het volgende:
[..]
zeker
http://berendsnet.nl/gallery/
Let op dat alle rechten gaan naar Broekhoff BV, als ze willen dat ik deze verwijder zal ik dit meteen doen
mortierbom is toevallig wel een correcte benaming voor shell, de rest is natuurlijk gewoon onzin en sensatiemakerijquote:Op woensdag 23 november 2011 20:05 schreef Faazz het volgende:
[..]
Ja inderdaad, met vooral enorme nadruk op "BOMMEN" en zo.
Hoewel mortierbom gewoon goed is overigens.
Das een flowerbed ja, mooi dingetje. Vind ze zelf een beetje te duur.quote:
Ach, maar zo'n E1300,-...quote:Op donderdag 24 november 2011 14:51 schreef Vulcanic het volgende:
[..]
Das een flowerbed ja, mooi dingetje. Vind ze zelf een beetje te duur.
Haha ja.quote:Op donderdag 24 november 2011 16:03 schreef Phyrexy het volgende:
[..]
Koop je een blok van 1300 euro om vervolgens de verkeerde lont aan te steken
Wat een mongool die filmert (of kneus die erbij staat) met z'n kutmuziek en 'JEEJZUS!'quote:
Hij had ook z'n muil kunnen houden en die muziektroep stil kunnen zetten (muziek tijdens vuurwerkquote:Op donderdag 24 november 2011 21:36 schreef Faazz het volgende:
Zonder die mongool/kneus had jij dat filmpje niet kunnen zien.
Kijk of je er 1 kan vinden met meerdere merken en een goede korting en haal daar alles.quote:Op donderdag 24 november 2011 22:34 schreef TJV het volgende:
Blijf het toch lastig vinden om een lijstje te maken... Wolff, Broekhoff, Lesli, Breeschoten, GVB, Schuurmans... Wat moet ik kiezen? Alle winkels maar af gaan?
Links om je hierbij te helpen:quote:Op donderdag 24 november 2011 22:55 schreef Vulcanic het volgende:
[..]
Kijk of je er 1 kan vinden met meerdere merken en een goede korting en haal daar alles.
Dit jaar rond de 350 euro.quote:Op donderdag 24 november 2011 23:42 schreef flyingpigsarecool het volgende:
Hoeveel geven jullie uit aan vuurwerk?Ik weet nog niet of ik wat ga halen dit jaar. Al 2 jaar niets gehaald i.v.m. vakanties in het buitenland. Dit jaar blijf ik hoogstwaarschijnlijk thuis, dus ik zie wel
.
Wolff beste uit je lijstje.quote:Op donderdag 24 november 2011 22:34 schreef TJV het volgende:
Blijf het toch lastig vinden om een lijstje te maken... Wolff, Broekhoff, Lesli, Breeschoten, GVB, Schuurmans... Wat moet ik kiezen? Alle winkels maar af gaan?
Idd, GBV heeft anders ook wel leuk spulquote:
Er zijn winkels in IJmuiden, Maarssen (Wolff), Vechtweelde en Leiden+Leiderdorp die je zou kunnen bekijken. Voor wat korting moet je een beetje kachelen overhebben.quote:Op zaterdag 26 november 2011 19:19 schreef TJV het volgende:
Het korte is dat er geen dealer in de buurt van Haarlem is die korting geeft, alleen maar gratis vuurwerk en meestal is dat kutspul.
Hermans in IJmuiden heeft Broekhoff, daar word je genaaid waar je bij staat. En ik heb geen auto dus Maarssen is een beetje overdreven dan.quote:Op zaterdag 26 november 2011 19:24 schreef Mercurial het volgende:
[..]
Er zijn winkels in IJmuiden, Maarssen (Wolff), Vechtweelde en Leiden+Leiderdorp die je zou kunnen bekijken. Voor wat korting moet je een beetje kachelen overhebben.
Dat is zeker een mooi showtje! Doen ze dit ieder jaar voor de demo?quote:Op zondag 27 november 2011 17:20 schreef jappy-b het volgende:
is er niemand bij de ANO demo geweest in milheeze dit weekend?
leuke profshow op en op het eind nog een 16"
Ik was er ook (woon in de buurt) en stond volgens mij krek schuin achter je. Camera met een driepoot ... ?quote:Op zondag 27 november 2011 17:20 schreef jappy-b het volgende:
is er niemand bij de ANO demo geweest in milheeze dit weekend?
leuke profshow op en op het eind nog een 16"
vorig jaar en dit jaar wel... de jaren daarvoor weet ik niet. vorig jaar schoten ze iig op muziek met als finale 3x 8"quote:Op zondag 27 november 2011 21:34 schreef Vulcanic het volgende:
[..]
Dat is zeker een mooi showtje! Doen ze dit ieder jaar voor de demo?
ik heb heel veel statieven zien staan. wij stonden ergens in het midden van het publiek naast ons stond nog iemand met een statief. verder stonden de mensen met camera's meer naar voren of naar achteren.quote:Op zondag 27 november 2011 23:24 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Ik was er ook (woon in de buurt) en stond volgens mij krek schuin achter je. Camera met een driepoot ... ?
Anonieme tip.quote:In een woning in Rotterdam-Lombardijen is vanmiddag ongeveer 800 kilo aan vuurwerk aangetroffen.
Buurtbewoners hadden gezamenlijk dozen Pools knal- en siervuurwerk ingekocht. De 40 dozen waren opgeslagen in de garage van de woning en is na de vondst vanmiddag vrijwel direct vernietigd. De politie was de partij op het spoor gekomen door een anonieme tip.
http://www.powned.tv/nieu(...)0_kilo_vuurwerk.html
Ik had het ook gedaan als die idioot naast mij woonde.quote:Op maandag 28 november 2011 22:53 schreef Specularium het volgende:
[..]
Anonieme tip..
De zeikerd van de straat die iedereen haat. Soms zitten ze ook bij De Rijdende Rechter.
Een beetje domme reactie!quote:Op maandag 28 november 2011 22:53 schreef Specularium het volgende:
[..]
Anonieme tip..
De zeikerd van de straat die iedereen haat. Soms zitten ze ook bij De Rijdende Rechter.
Het betere werk!quote:
helaas me neitherquote:Op dinsdag 29 november 2011 22:28 schreef Adelante het volgende:
De foldertjes heb ik nog niet gespot in m'n brievenbus
Ja.quote:Op woensdag 30 november 2011 10:45 schreef MissionPhailed het volgende:
Nog meer mensen die vuurwerk in Duitsland gaan halen? De prijsverschillen met Nederlands vuurwerk zijn nog steeds bestaand?
haha ken je dat filmpje nog van vorig jaar?quote:
Erg vet deze! Vind die color change toch een van de mooiste effecten.quote:
Welkom terugquote:Op woensdag 30 november 2011 18:41 schreef Nectar het volgende:
Hallo iedereen, daar ben ik dan weer.
Hoe ben je dat van plan te gaan doen?quote:Op woensdag 30 november 2011 18:48 schreef RhytmicalRemedy het volgende:
Was vanplan dit jaar zelf vuurwerk te gaan maken maar heb het geld er nu niet voor.
Misschien volgend jaar
Daar brn ik ook erg benieuwd naar...quote:Op woensdag 30 november 2011 20:24 schreef Faazz het volgende:
[..]
Hoe ben je dat van plan te gaan doen?
Doe dat nou niet, anders krijg je weer berichten als 'Jongen zwaargewond na vuurwerkbom' in het nieuws. Of heb je er serieus verstand van?quote:Op woensdag 30 november 2011 18:48 schreef RhytmicalRemedy het volgende:
Was vanplan dit jaar zelf vuurwerk te gaan maken maar heb het geld er nu niet voor.
Misschien volgend jaar
Dit is inderdaad anders. Kan daar best respect voor hebben.quote:Op woensdag 30 november 2011 21:33 schreef Faazz het volgende:
Maar dat is geen vuurwerk maken, dat is freubelen aan bestaand vuurwerk.
Zelf buskruit maken, zelf motoren persen, zelf lont trekken, zelf composities mixen, zelf stars rollen, etc. is vuurwerk maken.
Mensen die daar mee bezig zijn onderscheiden zich van de sukkels die flessen benzine aan cobra's tapen.
quote:
Opzich is zelf vuurwerk maken uit bestaand vuurwerk ook wel link.quote:Op woensdag 30 november 2011 21:37 schreef GuitarJJ het volgende:
[..]
Dit is inderdaad anders. Kan daar best respect voor hebben.
Die mensen weten meestal ook wel waar ze mee bezig zijn.
Met bestaand vuurwerk kloten dat heet knutselen.quote:Op woensdag 30 november 2011 21:01 schreef GuitarJJ het volgende:
[..]
Doe dat nou niet, anders krijg je weer berichten als 'Jongen zwaargewond na vuurwerkbom' in het nieuws. Of heb je er serieus verstand van?
Ik heb namelijk wel eens mensen gezien die nitraten en vlinders aan het opensnijden waren. Met buskruit (rotjes) kan dat, met flitspoeder zou ik daar toch wel mee oppassen.
In NL zoals al eerder door mij gezegd: Wolff - Killing Arrow 43 euro. Mega boeketten van zilver en goud.quote:Op vrijdag 2 december 2011 13:41 schreef drumstickNL het volgende:
Zoals elk jaar begint in december mijn zoektocht weer naar de grootste vuurpijlen.Iemand nog tips? Mag ook buitenlands spul zijn.
Zink pijlen zijn erg mooi!quote:Op vrijdag 2 december 2011 13:41 schreef drumstickNL het volgende:
Zoals elk jaar begint in december mijn zoektocht weer naar de grootste vuurpijlen.Iemand nog tips? Mag ook buitenlands spul zijn.
Zink pijlen, Killing Arrow en Light-year (van Thor).quote:Op vrijdag 2 december 2011 13:41 schreef drumstickNL het volgende:
Er zijn meer Zink pijlen zijn dan 901 en 902 hé!quote:Op vrijdag 2 december 2011 21:23 schreef drumstickNL het volgende:
Hmm die had ik vorig jaar ook, erg mooi die killing arrow.Zink vind ik niet heel spectaculair.
Vorig jaar gedaan, lekker op de 30e in de dikke mist naar Hamminkeln gereden.quote:Op woensdag 30 november 2011 10:45 schreef MissionPhailed het volgende:
Nog meer mensen die vuurwerk in Duitsland gaan halen? De prijsverschillen met Nederlands vuurwerk zijn nog steeds bestaand?
quote:Op zondag 4 december 2011 00:00 schreef Adelante het volgende:
De eerste foldertjes zaten er vandaag bij
Je weet waar Belgie ligt... rij dr heen zou ik zeggenquote:
Ik heb geen autoquote:Op zondag 4 december 2011 00:25 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Je weet waar Belgie ligt... rij dr heen zou ik zeggen
nog maar 1 folder binnen, misschien maar goed ook, want anders koop ik teveel
Als je het puur rationeel bekijkt is het inderdaad een onzinnige bezigheid.quote:Op zondag 4 december 2011 01:20 schreef Faazz het volgende:
Nou ja ik gebruik er zelf ook nooit één maar ja, kan maar beter gewoon wel doen toch
Ik zag zo'n docu vandaag, stond ook op avp.
http://orde.artsennet.nl/(...)p-na-de-vuurpijl.htm
Niet dat ik er daarvoor nooit bij stilstond, maar dit triggert wel op de een of andere manier.
Ik kan ook niet echt beschrijven welke behoeftes vuurwerk in mij vervult. Maar ik ben nu 25 en ben de afgelopen weken met niks anders meer bezig. Ik weet niet of ik met mn tas weer de straten door ga, want dat heb ik vorig jaar ook niet gedaan, maar deze hobby zal mij nooit vervelen.quote:Op zondag 4 december 2011 01:45 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Als je het puur rationeel bekijkt is het inderdaad een onzinnige bezigheid.
Dat idee heb ik nu ook, maar de vorige 12 jaar was vuurwerk vanaf het einde van de zomer mijn grootste hobby.
ja hier is pas 1 krantjequote:Op zondag 4 december 2011 14:54 schreef xRaven het volgende:
Achja, de krantjes staan hier vol met leuk spul
Ik ben wel benieuwd naar die blokken van Heron (123 en 456). Nieuw, en ik snap niet hoe dat legaal verkocht mag worden. Twee kilo kruit en 150 schoten. Ik dacht dat 500 gram het maximum was.quote:Op zondag 4 december 2011 15:43 schreef Adelante het volgende:
Iemand ervaring met vuurwerk24.nl, is hier net over de grens in Elten. Siervuurwerk op de site ziet er best aardig uit
Heftig man...quote:Op zondag 4 december 2011 01:20 schreef Faazz het volgende:
Nou ja ik gebruik er zelf ook nooit één maar ja, kan maar beter gewoon wel doen toch
Ik zag zo'n docu vandaag, stond ook op avp.
http://orde.artsennet.nl/(...)p-na-de-vuurpijl.htm
Niet dat ik er daarvoor nooit bij stilstond, maar dit triggert wel op de een of andere manier.
Duitsland heeft misschien andere regelgeving??quote:Op zondag 4 december 2011 15:56 schreef GuitarJJ het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd naar die blokken van Heron (123 en 456). Nieuw, en ik snap niet hoe dat legaal verkocht mag worden. Twee kilo kruit en 150 schoten. Ik dacht dat 500 gram het maximum was.
edit: Ahh, doorgelont dus.
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |