abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104285877
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 13:18 schreef Smack-a-jack het volgende:

[..]

Ik weet niet wat het doel van de westerse landen is, ik denk dat we daarheen gaan en net als in libië, SA, VAE, egypte, libanon, bahrein, jordanie, irak en praktisch elk ander land om een poppenkastregering neer te zetten en het volk te beroven van hun natuurlijke rijkdommen terwijl we ook nog israel beschermen. Ze deden het in Irak, ze deden het in libië en ze proberen het nu in syrie, Iran is een kwestie van tijd. Persoonlijk vind ik het eng hoe deze mensen te werk gaan.

Het kernprogramma gaat om hun binnenlandse energievoorziening. Ik denk dat ze net als Saddam niet willen zeggen dat ze geen kernwapens hebben uit angst voor een inval. De gas én de olie raakt op na een tijdje, het is hun goed recht om te experimenteren met kernenergie. Saudi-Arabië en de andere golflanden liggen veel ingewikkelder. Dat is een probleem wat niet met iran te maken heeft.
vJe baseert je meningen op je onderbuikgevoel en sentimenten uit het verleden? Wat betreft die natuurlijke rijkdommen? Komt er een pijpleiding van Iran tot de VS of vervoeren ze al hun buit per schip? En dan hebben we het over "slechts" 80 miljard omzet op jaarbasis qua olie Ja die sancties doen zijn werk! Een peulenschil qua kosten tegenover de mogelijke kosten van oorlog voeren en dan heb ik het nog niet eens over de kosten van menselijk leed.

Ook kernenergie is beperkt houdbaar. Je hebt ook nog zoiets al brandstof wat op kan raken. En dan heb je zoveel brandstof in je achtertuin en ga je ergens anders shoppen naar brandstof? Dat begrijp ik niet. Hebben we nog niet eens gehad over overcapaciteit, want je kan moeilijk grote hoeveelheden elektra opslaan.

Maar Israël is wel een probleem voor SA, waardoor ik oa 2 paspoorten heb. Dus als Israel mogelijk wordt aangevallen door Iran, kan SA bidden tot Allah dat met zijn wil niks gebeurd? Of zullen de aardse heersers dit probleem willen verkleinen met de aardse beschikbare mogelijkheden?

Ja arm Libie, waar de gewone man zijn eigen hotelletje kan beginnen, wordt op dit moment ook leeg geroofd door het Westen. Ik zeg overgenomen, geplunderd en de wil is ontnomen bij het volk.

Dan vraag ik aan je nogmaals wat voor positief iets kan een mogelijk ontwikkeling van een kernwapen bijdragen aan de wereldbevolking?
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 14:24 schreef paddy het volgende:

Ben sterk voor ontwikkelen van verdediging die zorgen dat wanneer er een atoombom afgevuurd gaat worden die uit de lucht gehaald kan worden boven het land wat de bom af vuurt.
Ik ken een verhaal wat gaat over een jongen die een dijkdoorbraak voorkwam door een gat in de dijk te dicht te houden met zijn vinger. Je kan je wel voor 100 miljard verdedigen, maar een goede aanval hoeft maar 100/k te kosten en je bent nergens meer.
pi_104286077
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 14:24 schreef paddy het volgende:

[..]

Dus dit is allemaal propaganda?

[..]

http://www.rijksoverheid.(...)o-s/sancties-op-iran
'Bewijs dat Iran aan kernwapen werkt'

Ben trouwens fel tegen aanvallen van Iran. Heb daar familie van vrienden wonen. Ben sterk voor ontwikkelen van verdediging die zorgen dat wanneer er een atoombom afgevuurd gaat worden die uit de lucht gehaald kan worden boven het land wat de bom af vuurt.
Oooooooooh... nasty.
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
  zaterdag 12 november 2011 @ 15:15:12 #128
309270 PattyBrard
De enige echte.
pi_104286343
is het al begonnen?
pi_104286409
quote:
Ja, duidelijk toch?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_104288412
om te beginnen ben ik tegen kernwapens maar ergens snap ik iets niet, als Israel wel kernwapens mag hebben waarom Iran dan niet ?, Pakistan heeft ze toch ook? http://nl.wikipedia.org/wiki/Kernmacht
pi_104289249
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 16:40 schreef pinine het volgende:
om te beginnen ben ik tegen kernwapens maar ergens snap ik iets niet, als Israel wel kernwapens mag hebben waarom Iran dan niet ?, Pakistan heeft ze toch ook? http://nl.wikipedia.org/wiki/Kernmacht
Israel heeft (officieel) geen kernwapens
pi_104289714
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 17:12 schreef revolutionarymen het volgende:

[..]

Israel heeft (officieel) geen kernwapens
En de hele wereld speelt het spelletje mee.. hoe hypocriet wil je het hebben?
pi_104290032
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 15:17 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ja, duidelijk toch?
Hoe kan het toch dat alles qua negatieve berichtgeving over Israël en Amerika dan ineens weer geen propaganda is volgens sommigen? Sorry maar ik geloof daar dan net zo min iets van

En is hier trouwens ooit nog iets van vernomen? Wat kwam daaruit?
quote:
De Iraanse president Mahmoud Ahmadinejad heeft een plan voor het besturen van de wereld. Ahmadinejad zei dat dinsdag na aankomst in New York. Hij houdt dinsdagavond in New York een toespraak voor de Algemene Vergadering van de Verenigde Naties.
http://www.nu.nl/algemeen(...)eld-te-besturen.html

quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 16:40 schreef pinine het volgende:
Mja, dat verdrag stelt toch al geen bal voor. Noord-Korea trok zich al eerder terug uit dat verdrag en wil nu opnieuw voor een aangepast verdrag de handtekeningen. De verdere verbreiding van kernwapens bleken gewoon door te gaan daar (na ontkenning) Qua verdrag niet willen tekenen is Israël in ieder geval het enige land wat eerlijk is. Doet niet mee aan dat schijnverdrag.

Iran heeft al (net als Pakistan) voor de kennis betaald, dus neem aan dat die echt niet stil hebben gezeten.

Die walgelijke wapens zijn toch niet meer tegen te houden.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_104290116
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 17:28 schreef Nemephis het volgende:

[..]

En de hele wereld speelt het spelletje mee.. hoe hypocriet wil je het hebben?
Onzin. Nergens wordt ontkend of bekend dt Israël over kernwapens beschikt. Vooral de westese pers praat juist over vermoedens/ bewijzen, en overal op internet worden die vermoedens geuit in het westen.

Wanneer vervolgens hetzelfde over Iran gezegd gaat worden zijn de rapen gaar en is het propaganda?

[ Bericht 1% gewijzigd door paddy op 12-11-2011 17:48:55 ]
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_104290412
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 17:39 schreef paddy het volgende:

[..]

Hoe kan het toch dat alles qua negatieve berichtgeving over Israël en Amerika dan ineens weer geen propaganda is volgens sommigen? Sorry maar ik geloof daar dan net zo min iets van
Er wordt gerept van bewijs, maar er is helemaal geen bewijs. Er zijn hooguit aanwijzingen, gebaseerd op informatie van geheimde diensten van landen, terwijl de baas van IAEA openlijk heeft duidelijk gemaakt waar zijn loyaliteit ligt.

Er wordt gesteld dat Iran het nonproliferatieverdrag schendt, met een linkje naar dat verdrag erbij, maar dat wordt al tijden beweert zonder duidelijk te maken waar die schending dan in bestaat.

Daarnaast wordt gemeld dat de veiligheidsraad eist dat Iran stopt met het verrijken van uranium, maar daar gaat de veiligheidsraad helemaal niet over, daar gaat de IAEA over. Alleen in de veiligheidsraad heeft de VS nog meer macht. Het verrijken van uranium mag wel volgens het verdrag, maar de VS wil zich niet aan dat verdrag houden door veel meer te eisen.

En nu stelt dat verdrag weer geen bal voor..... als het om Israel gaat. Op deze manier niet nee.

Dus als je niet ziet dat dat propaganda is, dan kijk je niet goed. En het is natuurlijk helemaal onzin om te veronderstellen dat al het negatieve over de VS en Israel ook propaganda zou zijn. Dit soort onzin wordt daar niet over verspreid in media die over het algemeen serieus genomen worden, onterecht dus.

Maar goed, je bent zelf Mod en op microniveau zijn jullie ook bezig met dezelfde propaganda, dus je zou moeten weten hoe het werkt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_104293996
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 17:42 schreef paddy het volgende:

[..]

Onzin. Nergens wordt ontkend of bekend dt Israël over kernwapens beschikt. Vooral de westese pers praat juist over vermoedens/ bewijzen, en overal op internet worden die vermoedens geuit in het westen.

Wanneer vervolgens hetzelfde over Iran gezegd gaat worden zijn de rapen gaar en is het propaganda?
The view from nowhere.
  zondag 13 november 2011 @ 14:30:07 #137
353705 Smack-a-jack
and smoke some crack!
pi_104316296
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 14:54 schreef johnnylove het volgende:

[..]

vJe baseert je meningen op je onderbuikgevoel en sentimenten uit het verleden? Wat betreft die natuurlijke rijkdommen? Komt er een pijpleiding van Iran tot de VS of vervoeren ze al hun buit per schip? En dan hebben we het over "slechts" 80 miljard omzet op jaarbasis qua olie Ja die sancties doen zijn werk! Een peulenschil qua kosten tegenover de mogelijke kosten van oorlog voeren en dan heb ik het nog niet eens over de kosten van menselijk leed.

Ook kernenergie is beperkt houdbaar. Je hebt ook nog zoiets al brandstof wat op kan raken. En dan heb je zoveel brandstof in je achtertuin en ga je ergens anders shoppen naar brandstof? Dat begrijp ik niet. Hebben we nog niet eens gehad over overcapaciteit, want je kan moeilijk grote hoeveelheden elektra opslaan.

Maar Israël is wel een probleem voor SA, waardoor ik oa 2 paspoorten heb. Dus als Israel mogelijk wordt aangevallen door Iran, kan SA bidden tot Allah dat met zijn wil niks gebeurd? Of zullen de aardse heersers dit probleem willen verkleinen met de aardse beschikbare mogelijkheden?

Ja arm Libie, waar de gewone man zijn eigen hotelletje kan beginnen, wordt op dit moment ook leeg geroofd door het Westen. Ik zeg overgenomen, geplunderd en de wil is ontnomen bij het volk.

Dan vraag ik aan je nogmaals wat voor positief iets kan een mogelijk ontwikkeling van een kernwapen bijdragen aan de wereldbevolking?

[..]

Ik ken een verhaal wat gaat over een jongen die een dijkdoorbraak voorkwam door een gat in de dijk te dicht te houden met zijn vinger. Je kan je wel voor 100 miljard verdedigen, maar een goede aanval hoeft maar 100/k te kosten en je bent nergens meer.
:')

*mompelt iets over potten en ketels*
Alle rechten voorbehouden.
Niets uit deze uitgave mag worden verveelvoudigd, opgeslagen in een geautomatiseerd gegevensbestand en/of openbaar gemaakt in enige vorm of op enige wijze, hetzij elektronisch, mechanisch, door fotokopieën, opnamen etc.
pi_104325893
of Israel nu kernwapens heeft of niet, ze zijn er toch vooral voor de afschrikking dus het is alleen maar gunstig voor Israel als iedereen denkt dat ze ze hebben
pi_104332567
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2011 19:21 schreef pinine het volgende:
of Israel nu kernwapens heeft of niet, ze zijn er toch vooral voor de afschrikking dus het is alleen maar gunstig voor Israel als iedereen denkt dat ze ze hebben
Als iedereen denkt dat ze er 1 hebt, zo ontstaat er een motivatie om iets ondernemen.
Dat kan goed lopen, maar ook op ergste denkbare kant op.

Isreal kan net goed zeggen "ik heb geen kernbommen, De alle inspecteurs mogen komen kijken, desnoods paar mensen van Iran erbij."

Zodra ze beseft dat Isreal absoluut geen bedreiging vormt, zullen ze rustiger gaan gedragen.
Nu moet je ook er 1 weg doen.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_104337256
quote:
Israël blij met explosie Iraanse legerbasis
JERUZALEM - Israël zal geen tranen laten om de zware explosie zaterdag op een legerbasis in Iran.

''Ik ken de omvang van de ontploffing niet. Maar het zou wenselijk zijn als dit vaker voorkomt'', zei minister van Defensie en oud-premier Ehud Barak zondag. Israël en Iran zijn al tientallen jaren aartsvijanden.
Door een explosie van munitie op een basis van de Iraanse Revolutionaire Garde vielen zaterdag zeker 17 doden en 16 gewonden.

De explosie was tientallen kilometers verderop nog te voelen. Iran gaat uit van een ongeluk. De Revolutionaire Garde is het elitekorps van het Iraanse bewind.
Wat een in- en intrieste reactie zeg, dan ben je ook al je eergevoel verloren.

:').
-
pi_104337579
quote:
13s.gif Op zondag 13 november 2011 22:58 schreef Otis2.0 het volgende:

[..]

Wat een in- en intrieste reactie zeg, dan ben je ook al je eergevoel verloren.

:').
Zo reactie verwacht je toch niet van een gekozen Israëlische minister. :')
  Moderator maandag 14 november 2011 @ 13:28:05 #142
8781 crew  Frutsel
pi_104349757
quote:
Iran opposition will unite with government in case of Israeli attack
Iran's opposition would unite with the government in case of an Israeli attack on its nuclear sites, former president Mohammad Khatami said on his website Monday.

"If there should one day be any military interference in Iran, then all factions, regardless of reformists or non-reformists, would get united and confront the attack," said the cleric, who is a harsh critic of President Mahmoud Ahmadinejad.

Khatami was referring to threats by Israel to attack Iran's nuclear sites after an International Atomic Energy Agency (IAEA) report accused Iran of using its nuclear technology to make warheads.

"There is a bad idea behind these claims and a scenario for increasing pressure on Iran," Khatami said.

University students also said they plan to form a human chain around the Isfahan uranium conversion plant in central Iran, Fars news agency reported Monday.

The demonstration scheduled for Tuesday is intended as a symbolic gesture by the student organizations to show that Iranians are ready to sacrifice their lives if sites are attacked by Israel, it said.

Tehran dismissed the IAEA report as politically motivated and accused the UN nuclear watchdog of having become a political tool of the United States and Israel, both arch-foes of Iran.
pi_104349808
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 13:28 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Leuk, en alle andere etniciteiten in Iran zullen fijntjes tegen het regime blijven vechten.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  Moderator maandag 14 november 2011 @ 13:41:06 #144
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_104350219
wat raketten over en weer schieten lukt nog wel maar ik geloof niet dat beide landen in staat zijn echt oorlog met elkaar te voeren over die afstand!

krijg hier meer een 'blaffende honden bijten niet' gevoel van
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator maandag 14 november 2011 @ 14:53:50 #145
8781 crew  Frutsel
pi_104352660
quote:
Israel achter explosie Iran
Een bron bij een Westerse inlichtingendienst zou tegen Time Magazine gezegd hebben dat Israël achter de explosie van een munitiedepot van het Iraanse leger zit.

Bij de explosie kwamen zaterdag 17 mensen om. Op de basis die aangevallen werd, zouden zich Shahab-raketten bevinden. Die hebben een reikwijdte van 2000 kilometer en zouden Israël kunnen bereiken.

Mossad
Iran noemt de explosie een ongeluk, maar de bron van Time Magazine spreekt dat tegen. Iran zou niets met de explosies van doen hebben gehad, maar de Mossad, de geheime dienst van Israël, zou achter de aanslag hebben gezeten.

De bron voegde daar aan toe dat er meer activiteiten zijn gepland om het Iraanse atoom- en wapenprogramma te frustreren; ‘There are more bullets in the magazine.’

Verheugd
De minister van Defensie van Israël, Ehud Barak, reageerde gisteren verheugd op de explosie en zei te hopen dat zulke explosies vaker zouden voorkomen.

De explosie vond plaats tegen de achtergrond van nieuwe politieke spanningen tussen Iran en de westerse landen. Het Internationaal Atoomagentschap publiceerde afgelopen week een nieuw rapport waarin Iran ervan wordt beschuldigd aan een kernwapen te werken.
pi_104390564
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2011 14:30 schreef Smack-a-jack het volgende:

[..]

:')

*mompelt iets over potten en ketels*
Conclusies trekken is niet je sterkste punt. Ben geen jood en als ik een beetje handel wil drijven in die landen moet ik meerdere paspoorten hebben, anders kom ik het land nog niet eens in.
  Moderator dinsdag 15 november 2011 @ 14:26:52 #147
8781 crew  Frutsel
pi_104394064
quote:
Iranian students form human shield near nuclear site amid fears of Israeli attack

Protesters chant 'Death to Israel' and 'Death to America' in demonstration near Isfahan uranium conversion plant in central Iran.

Hundreds of students on Tuesday formed a human chain around the uranium conversion plant in central Iran, in a demonstration staged by students to show that Iranians were ready to sacrifice their lives if the nuclear sites were attacked by Israel.

It followed a report by the International Atomic Energy Agency (IAEA) that accused Iran of using its nuclear technology to seek atomic warheads. Israel also threatened to attack the Islamic state's nuclear sites.

After holding a noon prayer session in front of the plant's main gate, students from Isfahan universities shouted "Death to Israel" and "Death to America." They vowed to resist in the event of an attack.

The plant in Isfahan and the neighboring uranium enrichment plant of Natanz are two probable targets of a possible Israeli air raid.

Other potential targets are the heavy reactor site of Arak, also in central Iran; a new enrichment site at Fordo south of the capital Tehran; the nuclear power plant in southern Bushehr and the medical reactor in western Tehran.
  dinsdag 15 november 2011 @ 16:02:25 #148
353705 Smack-a-jack
and smoke some crack!
pi_104397701
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 12:24 schreef johnnylove het volgende:

[..]

Conclusies trekken is niet je sterkste punt. Ben geen jood en als ik een beetje handel wil drijven in die landen moet ik meerdere paspoorten hebben, anders kom ik het land nog niet eens in.
Ik zou me dan maar eens wat meer verdiepen in de landen waarmee je handel drijft :')
Alle rechten voorbehouden.
Niets uit deze uitgave mag worden verveelvoudigd, opgeslagen in een geautomatiseerd gegevensbestand en/of openbaar gemaakt in enige vorm of op enige wijze, hetzij elektronisch, mechanisch, door fotokopieën, opnamen etc.
pi_104398773
Ieder keer als de Sepāh in het westerse nieuws komt, worden zo altijd omschreven als elite, keurtroepen en zelfs Special Forces. De meeste soldaten van de Revolutionaire Garde zijn gewoon dienstplichtigen. Ik vind het een complete raadsel waarom ze ook elite worden genoemd, slecht journalistiek in mijn ogen.
  Moderator woensdag 16 november 2011 @ 20:53:36 #150
8781 crew  Frutsel
pi_104451576
quote:
Iran: Missileblast was not the work of Israel
Iran has insisted that an explosion that killed the architect of its missile programme was not carried out by Israel or the US, despite widespread reports that it was the work of the Israeli secret service, the Mossad.

On Saturday a huge blast at the Alghadir missile base at Bid Ganeh, 30 miles to the west of Tehran, killed 17 of the country's elite revolutionary guards, including Major General Hassan Tehrani Moghaddam, a senior commander described as the pioneer of the regime's missile programme.

A senior Iranian military official on Wednesday denied reports that Israel was linked to the blast. Speaking at a ceremony commemorating those killed on Saturday, Iran's armed forces joint chief of staff, Major General Hassan Firouzabadi, said in quotes carried by the semi-official Fars news agency: "The recent incident and blast is not related to Israel or America."

Firouzabadi said that the explosion has disrupted the production of "a very important product" but the base would resume working soon, without elaborating on the nature of what the base had been making.

It is believed that the Alghadir base is a depot for Iran's Shahab-3 missiles, which have a range of 1,200 miles, making them capable of reaching Israel.

After the incident Iran was quick to state publicly that an accident caused the explosion, saying that it happened while ammunitions were being moved. But anonymous sources with close ties to Tel Aviv and Tehran have since spoken to the press alleging that the Mossad was behind it.

Iran regularly points the finger at Israel and the US as the source of internal disputes but this time Tehran leaders are adamant that their enemies are innocent.

In recent years Iran's nuclear programme has experienced a series of dramatic setbacks by the assassination of its scientists and a computer worm believed to have been designed to sabotage the country's enrichment of uranium.

These incidents, seen as part of a covert war against Iran led by Israel, aimed at halting its nuclear activities, have given weight to speculation that Saturday's blast could also be part of a shadow war over Iran's nuclear programme, but this time with the aim of halting the regime's missile progress.

Many analysts believe that Israel and its allies have opted for a covert war instead of a costly military strike, which is believed to be difficult to achieve.

Time magazine reported on Sunday that the Mossad carried out the blast through sabotage, citing western intelligence sources. An Iranian source with close ties to the clerical establishment told the Guardian that Israel was responsible.

If an Israeli link to the blast turns out to be true, the Iranian government would be hugely embarrassed by the extent of the enemy's access to its most sensitive activities.

Several Iranian officials have therefore stepped forward, echoing Firouzabadi's comments and ruling out the possibility of the involvement of a foreign hand, even before an internal investigation has properly begun.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')