abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104069129

Hoe te posten in dit topic :?
Simpel! Zet de titel van de zojuist gekeken film neer, al dan niet bold plus IMDb-linkje. Vervolgens een mooie filmposter of frappant screenshot (geen gele kikkers of Moviemeterplaatjes!) en daaronder een verhaaltje wat je nu zo gaaf of niet gaaf aan de film vindt. Let op: controversiële meningen worden ten zeerste gewaardeerd! Ter afsluiting geef je de film nog de waardering in of sterren of een cijfer van 1 tot en met 10. Of je doet toch iets heel anders, dat mag ook.

Meningen en vragen over het plot dienen gemarkeerd te worden met de spoiler-tag zodat je voor anderen de film niet verpest, als men ooit besluit de film nog eens te kijken :).

Dat we elkaar mogen aansteken tot het kijken van elkaars filmkeuze ^O^

Vorige topics.

OP topicreeks
pi_104069135
I'm Still Here (2010, Casey Affleck)

Joaquin Phoenix stopt met acteren en probeert rapper te worden, faalt daarin constant op tragische wijze, en Casey Affleck documenteert het allemaal.
Veel in opspraak geweest omdat Phoenix de act 2 jaar heeft volgehouden, onder ander met een beschamend interview bij David Letterman en andere absurde publieke vertoningen. Uiteindelijk blijkt godzijdank dat het allemaal fake is en de film dus een zogenaamde mockumentary is.

Het idee is geinig, en het is knap van Phoenix dat hij de act zolang heeft volgehouden (maar een paar mensen wisten dat het nep was), maar de film was erg irritant. Je zit anderhalf uur te kijken naar een man die zich de helft van de tijd gedraagt als een verwend kind en de andere helft als een apatische lamzak. Er gebeurt amper wat grappigs, en wie hij nou precies op de hak probeert te nemen is ook niet helemaal duidelijk.

5/10

Dune (1984, David Lynch)

Ik ben gewoonlijk een groot liefhebber van Lynch (o.a. twee van zijn films in mijn top 100) maar dit was echt verschrikkelijk. Het gelijknamige boek uit 1965 geldt toch wel als een klassieker in de sci-fi, en het was duidelijk dat Lynch er een flinke kluif aan zou hebben om het te verfilmen. Te groot, naar mijn mening.

Ik kan niet eens precies navertellen waar het over ging. Twee clans van verschillende planeten strijden om een derde planeet waar het o zo waardevolle 'spice' kan worden gewonnen, en iets met heel erg grote wormen. Ik had vanaf het begin al geen idee wie waarbij hoorde, de kostuums en settings waren interessant maar straalden heel erg hard jaren '80 uit, en de special effects waren zelfs voor die tijd ronduit slecht.

Hoofdrollen waren onder andere voor Kyle MacLachlan, Sting en Patrick Stewart, die me geen van allen konden bekoren (ondanks MacLachlan's geweldige prestaties in Twin Peaks). De enige acteur die nog enigszins stabiel speelde was Max von Sydow, maar die had niet veel interessants in zijn script staan.

Jammer, toch nog een film van Lynch die ik een dikke onvoldoende geef, en wederom bevestigd dat ik geen sci-fi liefhebber ben.

3/10

If... (1968, Lindsay Anderson)

Een satirische blik op de samenleving en vooral de cultuur op jongensscholen in Groot Brittannië in de jaren '60. Malcolm McDowell's debuut (en de reden dat hij werd gekozen om Alex te spelen in A Clockwork Orange), en wát een debuut.

De film gaat over een paar groepjes mensen op een Britse school, met name de nieuwkomers ('Scum'), de laatstejaars ('Whips') die extra privileges hebben en de Scum als hun persoonlijke slaafjes gebruiken, en een groepje rebelse jongens die niet zoveel moeten hebben van deze oubollige hierarchie. In deze laatste groep staat Mick (McDowell) centraal.

In eerste instantie laat de film rustigaan zien hoe het eraan toegaat op zo'n school, maar gedurende de film worden scenes steeds surrealistischer, en begin je door te krijgen dat er een en ander aan fantasie verweven zit door de 'gewone' scenes. Mick en zijn vrienden maken steeds vreemdere dingen mee, en rebelleren steeds harder en bruter tegen de gevestigde orde.

De titel slaat natuurlijk op deze fantasie-scene's, die voornamelijk een mijmering opwekken: 'wat als.. de rebellen dít zouden doen'. Helaas duurde het wel even voor ik dit doorhad, vooral ook omdat ik erg slecht bekend ben met de Britse cultuur in de jaren '60 en ik dus veel moeite had met zien wat werkelijkheid en wat satire was. Pas halverwege de film had ik überhaupt door dat het comedy/satire was en niet compleet realistisch.
Ook het compleet willekeurig gebruik van zwart-wit af en toe was een klein minpuntje.

Vandaar een 7.5/10, maar dat zou na nog een keer kijken prima een 8 kunnen worden.
pi_104069759
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 09:51 schreef SnuggLe het volgende:
Weer 2 films aan mijn to-wacht toegevoegd: I Saw the Devil & City Island! Top! ^O^

Zelf gezien:
Drive Angry - lol, vage maar wel onderhoudende simpele film. Een 6je.
Carandiru - wat een juweeltje! Soort van Shawshank Redemption, maar dan rauwer. Geweldige verhalen / flashbacks van de gevangenen. Top film!!!!
Laat even weten wat jij van City Island vindt! Iedereen bij wie ik hemheb aangeraden is er wel over te spreken, sommige mensen spreekt hij natuurlijk meer aan dan anderen. Carandiru zet ik ook even op m'n lijstje.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tobi-wan op 07-11-2011 12:10:57 ]
  maandag 7 november 2011 @ 12:28:47 #4
288966 Nitrouz
Voor die leventje
pi_104070618

The Burning Moon
The Burning Moon bestaat uit twee verhalen die een broer zijn jongere zusje vertelt voor het slapen gaan. Het eerste morbide verhaal gaat over een seriemoordenaar, het tweede verhaal over een moordlustige, psychotische priester.
Toffe film weer van Olaf Ittenbach, de Duitse meester van gore brengt weer een lekker smerige film. Het eerste verhaal keek lekker weg, acteerwerk is verschrikkelijk slecht maar de gore verschrikkelijk goed. Het tweede verhaal is iets saaier maar bevat een geweldig einde waar Olaf Ittenbach zijn idee van de hel geeft, erg ziek.
  maandag 7 november 2011 @ 15:45:08 #5
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_104077410
Conan the Barbarian (2011)

Slechte man vermoord de hele stam van Conan en jonge Conan is de enige overlevende. De film slaat dan een paar jaar over en jonge Conan is nu een gespierde vechter die goed is met een zwaard en dat wil de regisseur graag laten zien. De film gaat van gevecht naar gevecht en er is weinig ruimte voor dialoog.
Het is jammer dat het camerawerk nogal slecht is waardoor je weleens wat mist tijdens de gevechten. Tevens mis ik wat gore (afgehakte ledematen zijn altijd een plus). De gevechten zijn te clean. Het origineel met Arnie is 10x beter.

Mijn Cijfer: 4/10
IMDB Rating: 5.3/10
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
  maandag 7 november 2011 @ 15:51:22 #6
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_104077651
Alphaville, une étrange aventure de Lemmy Caution (1965, Fr, Jean-Luc Godard)
Lemmy Caution reist naar de stad Alphaville, die geregeerd wordt door de computer alpha 60. Die de stad regeert via pure logica en daarom alle onlogische (lees emotionele) acties heeft verboden. Deze computer is gemaakt door professor von Braun. Eerst ontmoet Lemmy de dochter van de professor Natacha.
Maar het is meer een film noir qua sfeer dan een scifi.
Ik kan begrijpen dat er genoeg in de film zit waar anderen zich aan zouden kunnen ergeren, zoals die filosofische voice-over en typische Godard jump-cuts, maar de hele film heeft zo'n coole sfeer dat ik me er niet aan ergerde. Sterker nog ze versterken de film op een manier. Godard vraagt ok wel heel erg om je suspense of disbelief op te rekken Zo hebben ze het over een ruimteschip als een auto bedoelt wordt, de snelweg is de oneindige ruimte enz. Dat vraagt er veel van de kijker. Maar ik vond het op een rare manier werken.
En de film heeft Anna Karina, atlijd een +
cijfer: 8.5

Simón del desierto (Simon of the Desert) (1965, Mexico, Luis Buñuel)
Simon is een streng gelovige man, die z'n leven wijdt aan God door boven op een pilaar te leven. De duivel probeert hem in vorm van een verleidelijke vrouw van z'n pad te krijgen.
Ondanks dat ik zelf niet religieus ben, vind ik dit altijd wel interessante films om te zien. Het is soms moelijk om te geloven dat deze film gemaakt is door één van de meest anti-kerkelijke regisseurs, een man die ooit zei: “Thank God I’m still an atheist.” Aan de ene kant lijkt Buñuel namelijk diep respect te hebben voor de vroomheid en toewijding van Simon. Echter aan de andere kant leeft Simon zo sterk naar het woord van God, dat hij overkomt als een irritante arrogante betweter, die totaal los staat van de realiteit als hij anderen de les leest. Ook de volgelingen en andere priesters worden door Buñuel op de hak genomen. Zo gebruikt één volgeling z'n door een wonder vers aangegroeide handen als eerste om z'n dochter te slaan.
Op het eind heeft Buñuel nog een grote twist voor der kijker in petto.Die de kijker goed aan het nadenken zet over de betekenis ervan.
cijfer: 8

Sei donne per l'assassino (Blood and Black Lace) (1964, It, Mario Bava)
Typisch B-film die onderhoudend is om te kijken omdat er de hand van een tegendraadse regisseur duidelijk merkbaar is. Bava was zo verveelt met de routine klus van een whodunnit, wat de film oorspronkelijk had moeten worden, dat hij de aandacht verlegde naar de moorden zelf. Iets wat toentertijd nog revolutionair was. Daarmee is de film de grondlegger van de Italiaanse giallo films alsmede de latere slasherhorrors.
Het opvallendste aan de film is het felle kleurgebruik. Het plot en acteerwerk blijft jammer genoeg te veel dat van een B-film. Dit alles zorgt ervoor dat het een vermakelijk film is om te zien, maar ook eentje die nooit echt spannend wordt.
cijfer: 7
  maandag 7 november 2011 @ 15:54:57 #7
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_104077798

The French Connection (1971)
Met een Gene Hackman die niet oud is, dat is even wennen. Veel van verwacht, maar helaas was de film een teleurstelling. Een bijzondere achtervolging (met de auto een bovengrondse metro achtervolgen), maar vooral een beetje warrig en lastig te volgen. Heeft wat mij betreft de tand des tijds niet helemaal doorstaan.
6,5/10
Overal verstand van.
pi_104082401
Drive ook gezien na alle goede reviews hier. Maar wat een vreselijke kut film. Ik heb de hele film gedacht, wanneer gaat de film nou eens beginnen? Om een paar dingen te noemen:

-De emotieloze en ik-ben-traag-van-begrip Ryan Gosling. Oh wat irritant.
-De irritante deuntjes de hele film op de achtergrond, net alsof er iets engs/spannend gaat gebeuren, maar er gebeurd niks.
-De hele film komt veelte 'kunstig' over. Zonder de soundtrack was dit gewoon een dikke onvoldoende.
-Geen enkele karakterontwikkeling.
-Te kort.

Kortom, een 6, omdat de soundtrack wel goed is.
  maandag 7 november 2011 @ 17:43:23 #9
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_104082567
Fast & Furious
Vin Diesel, droeftoeter onder de droeftoeters is back! Paul Walker draagt een stropdas, want werkt tegenwoordig bij de FBI. Samen trekken ze weer eens ten strijde tegen een lelijk drugskartel. De openingsscene is bijzonder vet, maar daarmee is het hoogtepunt ook meteen gepakt van deze verder niet bijster coole film. Cijfer: 5

Fast Five
THIS IS BRASIL!!!

Ohyeah. Brazilië is het decor van alweer deel vijf in de Fast and Furious-reeks. Een prima sfeertje levert dat op en verrassend genoeg vind ik dit nog het beste deel. Vin Diesel blijft een ergernis opwekkende aap, maar wordt bijgestaan door een leuk team dat een bazige heist onderneemt. Dat blijft een leuk genre, de heist-film 8-). Acteerwerk blijft dramatisch, maar waar het omgaat zijn uiteraard de actiescenes, die dit keer minder focus op het autoracen hadden, maar wel stoer en grappig waren. Cijfer: 6

I pugni in tasca (Fists in the Pocket)
Deze naar Buñuel ruikende film had in potentie nog best een topper geweest kunnen zijn. Sommige thema's en met name de lugubere hoofdpersoon Alessandro waren (lijkt me) voor die tijd redelijk controversieel. Hoe die kerel in elkaar steekt en handelt, wist me wel te intrigreren. Hij helpt zowat de helft van zijn eigen familie om zeep. Wat een fratsen haalt ie uit en blijft er maar koel onder!

Toch is I pugni in tasca niet zo'n hoogvlieger. De rest van de cast fladdert wat in de film en kon mij niet helemaal interesseren. Ik had ook gehoopt op wat spanning in de film, maar ook dat is niet zo heel sterk aanwezig. Maar voor de rest toch wel een okeeje film. Cijfer: 7
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_104082892
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 12:03 schreef Tobi-wan het volgende:

[..]

Laat even weten wat jij van City Island vindt! Iedereen bij wie ik hemheb aangeraden is er wel over te spreken, sommige mensen spreekt hij natuurlijk meer aan dan anderen. Carandiru zet ik ook even op m'n lijstje.
City Island ^O^ Leuke film.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_104083169
City Island is heel tof ja, die heb ik hier destijds nog lopen promoten. Zal hem ook binnenkort weer eens kijken :)
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_104084830
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 17:59 schreef Tim86 het volgende:
City Island is heel tof ja, die heb ik hier destijds nog lopen promoten. Zal hem ook binnenkort weer eens kijken :)
Daardoor heb ik die toen gekeken en toevallig laatst aangeraden aan een collega en die heeft hem laatst weer aangeraden aan de rest van mijn collega's en m'n baas haha.
pi_104086767
Born to Race

quote:
Born To Race is the story of Danny Krueger, a rebellious young street racer on a collision course with trouble. After an accident at an illegal street race, he is sent to a small town to live with his estranged father, a washed up NASCAR racer. When Danny decides to enter the NHRA High School Drags, he's forced to seek his father's help in taking down the local hot shot.

Vol met cliche's zoals jaren verstoten van je vader en nu samen moeten leven. Toevallig dat de vader vroeger nog heeft gereden tegen de vader van jawel zijn grootste rivaal.

Het is allemaal precies zoals verwacht. Meer is het niet en minder eigenlijk ook niet want dt had ik verwacht.

Doe maar fast five kijken toch.
Voordeel! Hij is wel lekker kort.

IMDB: 5.5
Ik: 5
  maandag 7 november 2011 @ 19:33:53 #14
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_104087538

Real Steel

verhaal: Ex boxer Charlie maakt een zooitje van zijn leven en is iedereen geld schuldig. Hij krijgt ook nogeens een zomer lang de voogdij over zijn elfjarige zoon Max, die hij nog nooit heeft gezien. Al gauw vinden de twee één gezamenlijke passie. Prijsvechtende robots! Algoed dit beschrijft de film niet correct maar ik wil ook niet teveel weggeven.

oordeel: op het duidelijk gespeelde bijdehandte gedrag van kleine Max na, zoals Hollywood haar jeugd aanspoort zich te gedragen. Is de rest van de film helemaal niet vervelend. Hugh Jackman zet een egoistische knappe vent neer. En Max is leuk voor de 'ooh wat schattig en aah wat lief'. De robot-actie was erg goed en heb me daarmee niet verveeld. Het enige wat mij het meest stoorde waren de 15 trailers die ik te zien kreeg voordat de film begon (bij Pathé).

iMDB: 9
Mijn Cijfer: 8 7.5

[ Bericht 3% gewijzigd door Schenkstroop op 07-11-2011 19:56:32 ]
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_104088701
ik dacht imdb 9? Die moet ik zien, haha, maar staat 7,6.
  maandag 7 november 2011 @ 19:56:15 #16
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_104088930
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 19:52 schreef JDx het volgende:
Mwa ik stel mijn cijfer ook wel bij naar een 7.5
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_104106899
Killer elite

Verenigde Staten / Australië
Actie / Thriller
105 minuten

geregisseerd door Gary McKendry
met Jason Statham, Robert De Niro en Clive Owen

Danny (Statham) is een ex-Navy Seal die serieus in de problemen komt als Hunter (De Niro), zijn beste vriend en mentor wordt ontvoerd in opdracht van een Arabische sjeik. Die laatste dwingt Danny een moord te plegen. Doet hij dat niet, dan sterft Hunter een ongetwijfeld pijnlijke en tragische dood.

redelijke actie thriller, het begon meer als thriller en eindigde met wat meer actie. Ik vond helaas het begin iets te langdradig.. maar toen de film eenmaal op gang was + het einde was weer erg cool.
Daarom een 6.5
gewoon een toffe film om een keer te zien
pi_104107286
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 19:33 schreef Schenkstroop het volgende:
[ afbeelding ]
Real Steel

verhaal: Ex boxer Charlie maakt een zooitje van zijn leven en is iedereen geld schuldig. Hij krijgt ook nogeens een zomer lang de voogdij over zijn elfjarige zoon Max, die hij nog nooit heeft gezien. Al gauw vinden de twee één gezamenlijke passie. Prijsvechtende robots! Algoed dit beschrijft de film niet correct maar ik wil ook niet teveel weggeven.

oordeel: op het duidelijk gespeelde bijdehandte gedrag van kleine Max na, zoals Hollywood haar jeugd aanspoort zich te gedragen. Is de rest van de film helemaal niet vervelend. Hugh Jackman zet een egoistische knappe vent neer. En Max is leuk voor de 'ooh wat schattig en aah wat lief'. De robot-actie was erg goed en heb me daarmee niet verveeld. Het enige wat mij het meest stoorde waren de 15 trailers die ik te zien kreeg voordat de film begon (bij Pathé).

iMDB: 9
Mijn Cijfer: 8 7.5

Leuk dat je het een goeie film vond.

Maar op imdb heeft ie geen 9 hoor?

quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 19:52 schreef JDx het volgende:
Ah, was al gezegd. :P
pi_104107505
Knowing (2009)

quote:
Een leraar opent een tijdscapsule, die is gevonden bij de kleuterschool van zijn zoon. De capsule bevat voorspellingen, waarvan er sommige al uitgekomen zijn en sommige op het punt staan te gebeuren. Hij vermoedt dat zijn familie een rol speelt in de gebeurtenissen die gaan plaatsvinden.
Afgekraakt door de ene, geprezen door anderen. Persoonlijk heb ik er wel van genoten. Paar scènes zag ik echt niet aankomen, of dingen die je juist verwacht gebeuren ineens heel anders.
Het einde vond ik wel minder; ook anders dan ik had verwacht; persoonlijk had ik de film sterker gevonden als het einde wat meer richting de logica gegaan was.

Maar toch, interessante vulling voor een paar uur.
pi_104107648
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 00:46 schreef Iemand91 het volgende:
Knowing (2009)
[ afbeelding ]

[..]

Afgekraakt door de ene, geprezen door anderen. Persoonlijk heb ik er wel van genoten. Paar scènes zag ik echt niet aankomen, of dingen die je juist verwacht gebeuren ineens heel anders.
Het einde vond ik wel minder; ook anders dan ik had verwacht; persoonlijk had ik de film sterker gevonden als het einde wat meer richting de logica gegaan was.

Maar toch, interessante vulling voor een paar uur.
Is dat niet die film met dat pro-scientology einde? Ik denk dat veel mensen het daarom een kutfilm vonden.
pi_104107731
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 00:53 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Is dat niet die film met dat pro-scientology einde? Ik denk dat veel mensen het daarom een kutfilm vonden.
Ja.
pi_104109134
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 13:02 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

Hee, was dat naar aanleiding van mijn tip van een tijdje terug?
Ik heb hem destijds in de bioscoop gezien, vond het een heel goede film. Maar qua actie misschien niet zoals Cidade de Deus en Machete (de andere films die je noemt heb ik niet gezien).
Ja, dat was hem!

Daarom, de actie vond ik wat tegenvallen, wat juist hoort bij films over dat soort dingen.

Amores Perros kan ik je zeker aanraden, een betere Mexicaanse film.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  dinsdag 8 november 2011 @ 06:45:15 #23
176114 Under_Score
Sarcastische lul
pi_104109383
Fanboys uit 2008. over een groep nerds die op reis gaan om star wars episode 1 te zien door in te breken in lucas ranch.

leuke buddy movie/roadtrip movie. maar voor de mensen die geen star wars/trek fans zijn wat minder amusant denk ik.

een hele boel cameo's quotes uit de films en andere referenties naar beide franchises maken dit voor fans toch een leuke film.

ik geef hem een goede 7.5/10 een 7.5 omdat sommige dingen erg voor de hand liggen, en anderen net iets te ver gezocht zijn. maar niet lager omdat de cameo's en de hele sfeer wel goed uit de verf komen.
pi_104115000
quote:
Dune (1984, David Lynch)

[ afbeelding ]

Ik ben gewoonlijk een groot liefhebber van Lynch (o.a. twee van zijn films in mijn top 100) maar dit was echt verschrikkelijk. Het gelijknamige boek uit 1965 geldt toch wel als een klassieker in de sci-fi, en het was duidelijk dat Lynch er een flinke kluif aan zou hebben om het te verfilmen. Te groot, naar mijn mening.

Ik kan niet eens precies navertellen waar het over ging. Twee clans van verschillende planeten strijden om een derde planeet waar het o zo waardevolle 'spice' kan worden gewonnen, en iets met heel erg grote wormen. Ik had vanaf het begin al geen idee wie waarbij hoorde, de kostuums en settings waren interessant maar straalden heel erg hard jaren '80 uit, en de special effects waren zelfs voor die tijd ronduit slecht.

[ afbeelding ]

Hoofdrollen waren onder andere voor Kyle MacLachlan, Sting en Patrick Stewart, die me geen van allen konden bekoren (ondanks MacLachlan's geweldige prestaties in Twin Peaks). De enige acteur die nog enigszins stabiel speelde was Max von Sydow, maar die had niet veel interessants in zijn script staan.

Jammer, toch nog een film van Lynch die ik een dikke onvoldoende geef, en wederom bevestigd dat ik geen sci-fi liefhebber ben.

3/10

Moet je Children of Dune kijken(miniserie) Die vind ik best goed te pruimen :)
pi_104144665
City Island ook maar gekeken. wel 'n aardige film. af en toe erg grappig en soms een beetje saai.
7
  woensdag 9 november 2011 @ 00:09:57 #26
288966 Nitrouz
Voor die leventje
pi_104147490

Ju-On 2

Actrice Kyoko neemt ondanks dat ze zwanger is een klus aan voor een paranormale TV-show. Het speelt zich in een huis waar een vloek heerst. Al snel krijgt Kyoko's vriend een auto-ongeluk en krijgt ze zelf een miskraam. Toch voelt ze dat er nog iets in haar buik leeft.
Weer een doodenge Ju-On film, het eerste deel was al prima, dit tweede deel is nog beter. Meer scares, meer schrikmomenten. De sfeer is hartstikke aanwezig, en als je deze film kijk ben je constant op je hoede. De film bestaat eigenlijk uit korte delen, ieder deel bevat een personage met zijn of haar dood. Dit alles maakt het een kloppend geheel, daarnaast geeft het de film energie en maakt het het geen moment saai.
  woensdag 9 november 2011 @ 00:14:46 #27
288966 Nitrouz
Voor die leventje
pi_104147647

Pongryeok-Sseokeul (Gangster High)
Een gangsterfilm uit Zuid-Korea met een dramatisch tintje, het dramatische gedeelte is erg zoetsappig, maar de actie is kei- en keihard. Dat laatste maakt Gangster High een toffe actiefilm, maar het drama wist mij helaas niet te raken. Tijdens de gevechten is het camerawerk hartstikke sterk en het kleurgebruik ook meer dan prima, daarnaast eindigt de film erg sterk, maar toch is dit geen film die je lang zal bijblijven.
pi_104152656
110622_344020_RiseOfThePlanetOfTheApes-poster430_1308773301.jpg

Rise of the planet of the apes

quote:
Het verhaal speelt zich af in het huidige San Francisco, waar de wetenschapper Will Rodman zich bezighoudt met genetische manipulatie op apen in z’n strijd tegen Alzheimer. Wanneer één van de proefdieren, Caesar, zich intellectueel snel begint te ontwikkelen, ontstaat een oorlog voor de suprematie tussen mens en aap.
Gisteren deze even gekeken. Wat een vette film :) Mooie CGI en een heel goed verhaal. Goed geacteerd. Je moet deze film echt in 1080p zien!! een 8/10.
pi_104152766

Conan the Babarian

quote:
Vanaf het jaar 2000 werd er al gewerkt aan een derde Conan-film getiteld King Conan: Crown of Iron. Echter, omdat Arnold Schwarzenegger in 2003 gouverneur van Californië werd, besloot men het project voorlopig in de koelkast te zetten. De daaropvolgende vier jaar werd er bij Warner Brothers niet veel gedaan met de film, totdat de rechten op Conan in 2007 aan Image/Millennium Films werden verkocht. In het contract dat voorzag in de verkoop zat een clausule die vroeg om een direct begin van de productie. Nu is die film er eindelijk, met een nieuwe Conan, namelijk Jason Mamoa. In deze reboot is Conan de laatste van zijn volk, en hij zint op wraak. Daartoe begint hij aan een queeste om de moordenaars van zijn volk uit te roeien. Die reis brengt veel gevaren op zijn pad, waaronder enkele mythologische monsters.
Leuke wegkijkert, veel actie, weinig dialoog. Verwacht er niet teveel van dan kom je ook niet bedrogen uit. Toch een 7 voor de setting en de moeite :D
  woensdag 9 november 2011 @ 19:34:28 #30
288966 Nitrouz
Voor die leventje
pi_104173215

Gli Occhi Freddi della Paura (Cold Eyes of Fear)
Een crimineel breekt in een huis van een rechter en terroriseert diens zoon en een Italiaanse prostituee. Er blijkt meer aan de hand te zijn dan een gewone inbraak.
Simpel verhaaltje wordt vertolkt door niet echt bijster goed acteerwerk en matige muziek welke daarnaast tergend slecht gemonteerd is. Het camerawerk is dan wel weer prima wat enkele mooie stukjes oplevert, nergens wordt het echt bijzonder goed, maar nergens wordt het ook écht slecht.
pi_104174110
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 09:45 schreef AciD_Nightmare het volgende:
[ afbeelding ]

Conan the Babarian

[..]

Leuke wegkijkert, veel actie, weinig dialoog. Verwacht er niet teveel van dan kom je ook niet bedrogen uit. Toch een 7 voor de setting en de moeite :D
ja nou je kan er beter helemaal niks van verwachten dan kan die ook niet tegenvallen.
verhaal is goed, de uitwerking ervan is gewoon puur bagger. de eerste pak en beet 15 tot 20 minuten zijn wel goed hoor daarna down hill als wat.
de scenes springen van hier naar daar zonder enige verbinding.
had echt wel better uit gewerkt moeten worden met betere actuers.

van mij krijgt conan een 4/10 + 1 extra voor de special effects
pi_104175436
W. (2008)

Met o.a.: Josh Brolin, Richard Dreyfuss, James Cromwell.

quote:
Hoe je ook over hem denkt, George W. Bush is één van de meest controversiële figuren in de recente geschiedenis. Het leven van de 43ste president van de Verenigde Staten is er één van vele diepe dalen en hoge pieken. Geboren in een vooraanstaande familie ligt er al vanaf jonge leeftijd een hoge druk op George W. Hij kende een redelijk onbezorgde jeugd en een succesvolle periode in het bedrijfsleven maar verloor zichzelf daarna in de drank. De ontmoeting met zijn vrouw en bekering tot het geloof gaven hem de houvast zijn problemen te overwinnen en zich te ontpoppen tot belangrijkste leider van het Westen.
Ik weet niet in hoeverre het plot van deze film klopt en/of dat Oliver Stone even een flinke schep er bovenop heeft gedaan; maar interessant om te zien. Hoe zijn (oudere) jeugd wordt geportretteerd is wel heel erg... (degene die het gezien hebben weet ik wel wat ik bedoel; het eten/drinken etc.)
Het feitelijke presidentschap is wel insightful: het moment in de boardroom waar de mislukte delegatie duidelijk wordt is sprekend en sterk.
De scenes met de daadwerkelijke inval zijn kolderiek met die muziek, WTF was Stone aan het denken toen hij die muziek koos. _O-
Ook lijken een groot deel van de cast sprekend op de persoon die ze neerzetten!:

Daarna nog het overgrote deel van Man of the Year (2006) gezien.

Met o.a. Robin Williams, Christopher Walken, Lewis Black.

quote:
Tom Dobbs (Robin Williams) is presentator van een talkshow die zich bij wijze van grap kandidaat stelt bij de presidentsverkiezingen. Winnen is niet de bedoeling, dus is zijn campagne verfrissend eerlijk: hij hoeft immers geen vriendjes te blijven met het bedrijfsleven, religieuze actiegroepen of wie dan ook. En dát waarderen de kijkers. Helaas waarderen ze het ook als ze eenmaal bij het stemhokje staan en daar had Dobbs niet op gerekend....
Even luchtiger dan bovenstaande film. Grappig, gewoon grappig. Niets hoogstaands maar om eerlijk te zijn legt Robin Williams toch een paar pijnlijke zaken over de overheid/regeren open.
Persoonlijk kan ik Williams wel waarderen (Good morning, Vietnam _O_ ) en ook hier kwam hij wel goed uit. Ook een paar bekende namen die óf zichzelf spelen (o.a. Tina Fey) of een rol zoals onderstaande Lewis Black ^O^

* Iemand91 zoekt nog eens Lewis Black op op youtube :9 ...

EDIT: is het trouwens slim/prettiger om éérst de eerste Godfather film te kijken, voordat je nr.2 gaat kijken?

[ Bericht 24% gewijzigd door Iemand91 op 11-11-2011 00:51:26 (Plaatje deed niet meer...) ]
  woensdag 9 november 2011 @ 20:39:04 #33
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_104176772
quote:
0s.gif [b]Op woensdag 9 november 2011 20:12

EDIT: is het trouwens slim/prettiger om éérst de eerste Godfather film te kijken, voordat je nr.2 gaat kijken?
Ja.
pi_104176822
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 20:39 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Ja.
Zonder twijfel ja, eerst deel 2 kijken zou nergens op slaan :')
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_104176879
Iemand ideetjes welke van deze films interessant zou kunnen zijn? :?

http://www.mardelplatafilmfest.com/26/en/programme/november_9
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_104176974
quote:
15s.gif Op woensdag 9 november 2011 20:41 schreef El_Matador het volgende:

Melancholia is hier een aantal keer genoemd. Maar het is maar net wat je genre is natuurlijk...

Gremlins. O+
pi_104177014
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 20:43 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Melancholia is hier een aantal keer genoemd. Maar het is maar net wat je genre is natuurlijk...
Ja, de enige die ik herken. Maar die heb ik thuis ook liggen. En heb wisselende verhalen gehoord. Misschien een verrassender titel, die misschien door een van de filmfreaks hier gezien is en aan te raden?

pi_104177251
quote:
14s.gif Op maandag 7 november 2011 11:49 schreef picodealion het volgende:

If... (1968, Lindsay Anderson)

[ afbeelding ]
-

Vandaar een 7.5/10, maar dat zou na nog een keer kijken prima een 8 kunnen worden.
Bedankt voor de recensie, die ga ik zo snel mogelijk kijken.
pi_104178111
quote:
14s.gif Op woensdag 9 november 2011 20:49 schreef Adames het volgende:

[..]

Bedankt voor de recensie, die ga ik zo snel mogelijk kijken.
Ik ben benieuwd :7.

quote:

The Future. Nog niet gezien, maar alles wat Miranda July doet vind ik tof B-).
pi_104179032
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 20:43 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Gremlins. O+
Tja ik vond het een boeiende film en idd is er al veel over de film gesproken hier. Het thema sprak me aan. Van Triers films zijn niet echt voor een groot publiek. De beelden zijn prachtig, als je er van houdt is het best een top film. Je kan je ergeren en opwinden. Haten of niet.
Gewoon kijken ;)
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_104182921
Morgen gaat het beter.

Nederlandse film uit 1939 met Lily Bouwmeester, een naar verluid legendarische actrice uit de jaren voor en na WO2. Over hoe de jonge Willy Verhulst tegenslagen overwint en uiteindelijk een mooie carriere krijgt bij de radio.
Vreselijk gedateerd maar wel erg leuk om te kijken als tijdsbeeld. De omgangsvormen, het taalgebruik, de grappen en de romances, bij vlagen hilarisch met de blik van nu maar wel boeiend. Kwaliteit van het materiaal is ook niet altijd even best maar dat stoort niet.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_104185073
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 09:41 schreef AciD_Nightmare het volgende:
[ afbeelding ]

Rise of the planet of the apes

[..]

Gisteren deze even gekeken. Wat een vette film :) Mooie CGI en een heel goed verhaal. Goed geacteerd. Je moet deze film echt in 1080p zien!! een 8/10.
Ik was ook compleet weggeblazen van deze film. Geniaal, voor mij 1 van de tofste films van dit jaar.
  woensdag 9 november 2011 @ 23:12:30 #43
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_104185530
Vanavond het laatste deel uit de Star Wars blu-ray box gekeken:

Star Wars: Episode III - Revenge Of The Sith
Dit is verreweg het beste deel uit "De Nieuwe Trilogie". Na het slechte The Phantom Menace en het al een stuk betere Attack of The Clones wordt de reeks gelukkig wel op een geweldige wijze afgesloten. Vanaf het allereerste is het tempo hoog en dat blijft het tot het einde. Door dit hoge tempo, de non-stop actie en de slimme en goede montage valt het nog steeds houterige acteerwerk van Christensen en McGregor gelukkig iets minder op (hoewel gezegd moet worden dat het al een stuk beter is dan in Episode II).
De wijze waarop de verhaallijnen worden verbonden met "De Oude Trilogie" is fantastisch en zorgt op het einde zelfs voor kippenvel.
En met "Order 66" brengt Lucas één van de meest indrukwekkende scenes van de afgelopen jaren op het scherm.
Een zeer, zéér sterk einde van een matig-tot-redelijke trilogie, misschien wel de op één na beste film van alle Star Wars films.

IMDB Cijfer: 7,8/10
Mijn Cijfer: 9,0/10
  woensdag 9 november 2011 @ 23:14:56 #44
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_104185658
Dat meen je niet? :P
O)))
  donderdag 10 november 2011 @ 00:26:04 #45
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_104188849
quote:

Beetje laat maar als je nog een dag hebt en hij draait nog is Tyrannosaur echt een aanrader. Tenminste als je van goede rauwe realistische drama's houdt.

Real Steel (2011, VS, Shawn Levy)
De film is een prima combinatie van de vervreemde vader bindt met verloren zoon en de underdog wint formule. Hoewel doordat we de regels van de formule kennen de uitkomst al vast staat, weet de film toch prima om alle bijbehorende emoties op te roepen. Het doet vergeten dat we dit al tig keer hebben gezien, zodat we gewoon achteruit kunnen gaan zitten en genieten. Heel veel meer kan van een film als dit niet vragen.
Bovendien zijn de gevechten tussen de robots ook gewoon gaaf om te zien.
cijfer: 7.5
  donderdag 10 november 2011 @ 20:57:58 #46
288966 Nitrouz
Voor die leventje
pi_104219080

Autumn
Miljarden zijn dood, slechts enkelen hebben overleefd, ze beginnen te beseffen dat ze niet alleen zijn, de doden komen tot leven. Een vijftal besluit een veilige plek te zoeken.
Erg lange zombiefilml waarin vrijwel geen gore in voorkomt, niemand wordt opgegeten of gebeten. De acteerprestaties zijn prima, de regie minder en het verhaal wordt niet uitgelegd. De kijker blijft met een leeg gevoel achter, geen vragen worden beantwoord.
  donderdag 10 november 2011 @ 21:00:28 #47
288966 Nitrouz
Voor die leventje
pi_104219267

Baise-Moi (Fuck Me)
2 vrouwen besluiten samen hun 2 favoriete bezigheden, seks en geweldpleging, te combineren met het genieten van het leven, dit kan nooit goed gaan.
Franse exploitation film uit 2000, weet echter geen moment te shockeren, lijkt bij vlagen meer op softporn en het geweld weet de kijker geen moment te raken. Slechte 'film'.
pi_104219783
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 21:00 schreef Nitrouz het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Baise-Moi (Fuck Me)
2 vrouwen besluiten samen hun 2 favoriete bezigheden, seks en geweldpleging, te combineren met het genieten van het leven, dit kan nooit goed gaan.
Franse exploitation film uit 2000, weet echter geen moment te shockeren, lijkt bij vlagen meer op softporn en het geweld weet de kijker geen moment te raken. Slechte 'film'.
Inderdaad, na al die controverse was het een enorme tegenvaller.
pi_104230432
In time

Verenigde Staten
Sciencefiction / Thriller
109 minuten

geregisseerd door Andrew Niccol
met Amanda Seyfried, Justin Timberlake en Olivia Wilde

Welkom in een wereld waar tijd het ultieme betaalmiddel is geworden. Het verouderingsproces stopt op de leeftijd van 25 jaar, maar er zit een addertje onder het gras: je bent genetisch gemanipuleerd om nog één jaar te leven, tenzij je je nakende dood kan afkopen. De rijken “verdienen” tientallen jaren per keer (en blijven 25 jaar), waardoor ze nagenoeg onsterfelijk worden, terwijl de rest genoeg uren bij elkaar smeekt, leent of steelt om de dag door te komen. Wanneer een jonge man (Timberlake) in het bezit komt van een fortuin aan tijd, wordt hij valselijk beschuldigd van moord. Hij wordt gedwongen op de vlucht te slaan met een mooie gijzelaar (Seyfried). De liefde van het duo, dat van minuut tot minuut leeft, wordt een sterk wapen in hun oorlog tegen het systeem.

toffe sf thriller!, echt een aanrader om te zien. Interessant verhaal en film kijkt lekker weg. Had alleen miss wel wat meer willen weten over de wereld en achtergrond verhaal...
maar goeie acteer prestaties en film verveelt geen seconde. echt leuk om te zien!
7+
pi_104231457
Ghost Town (2008)

quote:
Bertram Pincus, is a man whose people skills leave much to be desired. When Pincus dies unexpectedly, but is miraculously revived after seven minutes, he wakes up to discover that he now has the annoying ability to see ghosts.
Net als in The invention of lying (2009) heeft hier Ricky Gervais weer een 'gave'. Ook net als bij die film helaas wat te veel Hollywood (lees: zoetzappig). Doch grappig; Greg Kinnear die ik eigenlijk alleen nog maar ken van het serieuse The Kennedys (2011) em Little Miss Sunshine (2006) vond ik persoonlijk grappig hier. Geen 'in-your-face' grappen maar subtieler. Zoals de scene met bovenstaand paard hond. _O-

Je stuitert misschien niet van de bank af maar ik heb me geamuseerd.
pi_104232629
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 00:14 schreef casper019 het volgende:
In time

[ afbeelding ]

Verenigde Staten
109 minuten

Welkom in een wereld waar tijd het ultieme betaalmiddel is geworden. Het verouderingsproces stopt op de leeftijd van 25 jaar, maar er zit een addertje onder het gras: je bent genetisch gemanipuleerd om nog één jaar te leven, tenzij je je nakende dood kan afkopen. De rijken “verdienen” tientallen jaren per keer (en blijven 25 jaar), waardoor ze nagenoeg onsterfelijk worden, terwijl de rest genoeg uren bij elkaar smeekt, leent of steelt om de dag door te komen. Wanneer een jonge man (Timberlake) in het bezit komt van een fortuin aan tijd, wordt hij valselijk beschuldigd van moord. Hij wordt gedwongen op de vlucht te slaan met een mooie gijzelaar (Seyfried). De liefde van het duo, dat van minuut tot minuut leeft, wordt een sterk wapen in hun oorlog tegen het systeem.

toffe sf thriller!, echt een aanrader om te zien. Interessant verhaal en film kijkt lekker weg. Had alleen miss wel wat meer willen weten over de wereld en achtergrond verhaal...
maar goeie acteer prestaties en film verveelt geen seconde. echt leuk om te zien!
7+
Die wilde ik nog gaan kijken. Nu zeker. ^O^

Je zegt trouwens wel heel vaak dat je je geen seconde hebt verveeld bij een film (no offense). :P
pi_104233126
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 00:14 schreef casper019 het volgende:
In time

[ afbeelding ]

Verenigde Staten
109 minuten

7+
hier ben ik het groten deels wel mee eens maar:

waarom blijft die timberlake maar acteren... ik vind echt niet dat hij dat kan.. bij elk poging tot emotie schiet ik in een nerveuse achtige lach bij hem en heb ik echt iets van: wtf :')

quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 01:41 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Die wilde ik nog gaan kijken. Nu zeker. ^O^

Je zegt trouwens wel heel vaak dat je je geen seconde hebt verveeld bij een film (no offense). :P
time is money (& money is time) dus ach.. waarom niet? :P
pi_104233586
The Firm ( 2009)

Beetje neppe film over hooliganisme in Engeland mid jaren 80. Maar totaal niet geloofwaardig neergezet.

Limitless (2011)

In een adem uitgekeken. Werkelijk geweldige film O+
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_104243717
Arthur

Arthur is een ultrarijk groot kind en wordt verliefd. Dat is eigenlijk het verhaaltje en verder is het bijna 2 uur aan cliche's en grappen die goed hadden kúnnen zijn maar veelal de plank misslaan.

5
  vrijdag 11 november 2011 @ 13:41:31 #55
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_104244084
Buiten het verschrikkelijke acteerwerk om trouwens.
Ik geef hem eveneens een 5
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
  vrijdag 11 november 2011 @ 14:20:29 #56
286575 Roces18
Chef de party
pi_104245510
Another Earth

Goed concept, met betrekking tot de gespiegelde 2e wereld en hoe men daar mee om zal gaan. Maar slecht uitgewerkt, en de hoofdpersoon is een saaie donder en om haar draait het hele verhaal. Er gebeurt nagenoeg niks in de film en tja, ik zou hem lekker laten voor wat het is...
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_104245621
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 13:41 schreef jpg97 het volgende:
Buiten het verschrikkelijke acteerwerk om trouwens.
Ik geef hem eveneens een 5
idd. Russel Brand was ik met dat drukke gedoe na een half uur helemaal zat. Ben dan ook in slaap gevallen een tijdje geleden. Gisteren het resterende half uurtje toch maar gekeken en kwam tot de conclusie dat het niet lag aan mijn gemoedstoestand van destijds
  vrijdag 11 november 2011 @ 19:39:42 #58
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_104258868
Echt weer heel veel gezien de laatste tijd maar deze sprong er toch wel bovenuit.

quote:
Een succesvolle bankier, Johnny, is ontzettend verliefd op zijn verloofde, Lisa, en is van plan volgende maand te trouwen. Zijn plannen nemen een vreselijke wending wanneer hij de waarheid over Lisa en de mensen om hem heen ontdekt.
Handsdown de slechtste film die ik ooit gezien heb en daardoor extreem vermakelijk. Dat accent van die dude :') Continu al die mensen die binnen komen lopen en weer weg gaan binnen 1 minuut :') Gebeurtenissen uit het niets die totaal niks met het verhaal te maken hebben en waar je nooit meer wat van hoort :')

Deze film heeft door zijn slechtheid een ware cultfollowing gekregen en wordt regelmatig op het grote doek geshowed. Mooie is dat de producer/schrijver/hoofdrolspeler/director Tommy Wiseau nu beweert dat hij een zwarte comedy wilde maken terwijl de rest van de cast beweert dat dat duidelijk niet het geval was.

Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
  vrijdag 11 november 2011 @ 21:16:39 #59
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_104263962
Gisteren eindelijk gezien:

The Adventures Of TinTin - The Secret Of The Unicorn
Het duurde "even" maar daar is ie dan toch eindelijk: de zeeeeer lang verwachte Kuifje film. Gelukkig is het het wachten meer dan waard geweest. Vanaf de geniale Hitchcock/Saul Bass-achtige opening tot aan dat typische strip-einde: het is 106 minuten lang met de mond open genieten genieten geblazen.

Het ziet er allemaal prachtig uit, de overgangen zijn super en (wat mij betreft het grootste voordeel) eindelijk zijn de "dode ogen" in de personages weg. Eindelijk zien we er emoties in.
De manier waarop de verhalen van de drie boeken die zijn samen gevoegd is ook goed gedaan. Ik had persoonlijk niet in de gaten dat het eigenlijk om drie verschillende verhalen ging. Maar misschien kwam dat ook omdat ik juist deze drie Kuifje boeken niet gelezen heb...

Hergé wilde dat enkel Spielberg zijn geliefde reporter zou verfilmen en het is duidelijk waarom. The Secret of the Unicorn is duidelijk een labour of love en is een aanrader voor iedereen, ook voor niet-ingewijden in de strips.
Het is te hopen dat de twee vervolgen er ook echt gaan komen!

MDB Cijfer: 7,8/10
Mijn Cijfer: 9,0/10
  vrijdag 11 november 2011 @ 21:22:14 #60
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_104264267
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 november 2011 19:39 schreef HAL9000S het volgende:
Mooie is dat de producer/schrijver/hoofdrolspeler/director Tommy Wiseau nu beweert dat hij een zwarte comedy wilde maken terwijl de rest van de cast beweert dat dat duidelijk niet het geval was.
Doet me denken aan die regisseur van Troll 2, die had ook een heel andere mening dan zijn acteurs nadat zijn bagger per ongeluk cult werd.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zaterdag 12 november 2011 @ 11:21:49 #61
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_104280201
quote:
2s.gif Op vrijdag 11 november 2011 21:22 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Doet me denken aan die regisseur van Troll 2, die had ook een heel andere mening dan zijn acteurs nadat zijn bagger per ongeluk cult werd.
Haha, die gekke Italiaan inderdaad _O- Die was echt diep beledigd :')
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
  zaterdag 12 november 2011 @ 12:33:37 #62
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_104281855
Steamboat Bill, Jr.

Deze Keaton wordt steeds beter en spectaculairder. In het begin deed het nogal routineus en flauwtjes aan, maar de laatste scenes (en dan doel ik met name op het stormachtige slot) zijn supergaaf om te zien en bovendien ook knap uitgevoerd. Op de valreep een prima cijfer! Cijfer: 7,5

Romeo + Juliet
Die authentieke dialogen, die verhogen niet het kijkplezier bij deze gemoderniseerde versie van Romeo + Juliet. Af en toe word je wel erg afgeleid door de ouderwetse woordkeuzes en zinopbouw. Erg irritant dus! Maar goed al met al was het uiterlijk wel een feestje. Zag er echt bijzonder gaaf uit, die knallende kleurrijke stijl. Het welbekende verhaal was ook leuk om weer eens verteld te zien. Cijfer: 6

42nd Street
Mwaoh, gaat wel, deze één van de eerste musicals. In het begin passeren bordkartonnen karakters de revue en zat ik maar te wachten totdat er iets gebeurt. Pas tegen het eind worden alle registers opengetrokken in 42nd Street met meerdere musicalnummers en eerlijk is eerlijk, dat klinkt en ziet er nog best oke uit! Cijfer: 6,5

Super 8
Als je deze film met de insteek 'Stand By Me in een modern jasje' bekijkt, is dit nog best leuk. Een stadje wordt opgeschrikt door een treinongeluk en daarna gebeuren er vreemde dingen! Gelukkig is er geen vergezochte oorzaak voor al die bizarriteiten, het is gewoon een afzichtelijke alien die de boel op stelten zet ^O^. Uiteraard is Super 8 nog steeds kinds met bijvoorbeeld telkens die blaag die continu te koop loopt met zijn fascinatie om dingen in de fik steken. Maar al met al is het wel een aangename film geworden, op het te gemakkelijke einde na dan. Wat voor een afknapper was dat dan!
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zaterdag 12 november 2011 @ 12:36:39 #63
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_104281974
Pas de Heineken Ontvoering gezien in de bios. Zeker voor een NL film een goede film. Goed geacteerd, met name van Holleder. Het blijft wel een NL film dus het is allemaal wel langdradig met overbodige quasi-emotionele scenes.
Cijfer: 7,5
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
  zaterdag 12 november 2011 @ 14:17:56 #64
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_104285116
Sleuth (1972, VS/VK, Joseph L. Mankiewicz)
Milo Tindle (Michael Caine) wordt door Andrew Dyke (Laurence Olivier), een excentrieke rijke detective-romanschrijver, uitgenodigd voor een gesprek in z'n grote landhuis. Milo is namelijk de minnaar van Andrew's vrouw. Andrew wil best van z'n vrouw af, maar alleen als Milo in staat is haar financieel te ondersteunen. Daarom komt hij met een plan waarin Milo de juwelen van haar steelt, zodat hij die kan verkopen en Andrew het geld van de verzekering terug kan krijgen. Iedereen wint. Of toch niet? Langzaam aan ontpopt het plot zich steeds verder. En spelen de mannen een spelletje met elkaar met verstrekkende gevolgen.
Het is moeilijk om een review van het plot te schrijven, omdat het zo vol twisten zit.
Een film als dit staat of valt door de acteurs. Maar met Sir Laurence en Sir Michael zit dat wel snor. De film werkt extra goed juist omdat hun acteerstijlen verschillen. Olivier heeft meer het flamboyante theatrale van oudere films (ouder dan 1972 ;) ) en Caine juist meer het ingetogenere onderhuidse acteerstijl. Deze stijlen passen goed bij hun karakters. Vooral Olivier heeft duidelijk ook heel veel plezier in de film. Andrew Dyke is dan ook een filmkarakter dat je niet snel vergeet.
Sleuth is daarmee een perfect voorbeeld van hoe je met weinig simpele middelen, twee acteurs en één locatie, een heerlijke film kan maken.
  zaterdag 12 november 2011 @ 14:34:00 #65
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_104285434

Planet of the Apes 1968

Verhaal: Een groepje van vier verlaat de aarde. Voor de lange reis gaan zij in stase/slaap. Als zij ontwaken blijken zij belandt te zijn op een nieuw planeet. Wonder boven wonder is alles ongeveer hetzelfde. Er is lucht, zon, water, gebergte, woestijn. Al gauw komen zij geevolueerde apen tegen en inboorlingen die precies lijken op mensen. De rollen blijken echter omgekeerd. Apen zwaaien de scepter en mensen praten niet, Gaandeweg blijkt ook waarom niet.

Oordeel: Wat is Hollywood in die 40 jaar verbeterd zeg. Of was PotA een art-nouveau film uit die tijd? Ik mistte nog net de go-go muziek en de plateau-schoenen. De acteer-prestaties waren nog erger. Het leuke was dat het chauvistische erg duidelijk naar voren kwam. En ook de arrogantie van Westerlingen. Geen idee of dat expres was of niet.

imdb: 8
mijn cijfer: 6
  zaterdag 12 november 2011 @ 14:36:24 #66
8369 speknek
Another day another slay
pi_104285488
Ja de film is inderdaad een maatschappijkritiek.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_104293540
Killer Elite

Redelijk standaard Stathem actiefilm met bijrollen voor De Niro en Clive Owen. Met 2 uur iets te lang maar wel een lekker tempo, gewoon goed in beeld gebrachte actie die af en toe imponeert en een vermakelijk verhaal.

Niets nieuws of origineels maar tussen alle actiefilms net iets beter dan het gemiddelde. Ook door de prima cast met zelfs nog een rolletje voor OZ held Adebisi

7.7
  zaterdag 12 november 2011 @ 20:31:08 #68
286575 Roces18
Chef de party
pi_104295076
Rise of the planet of the Apes

Al vaker voorbij gekomen maar het is echt een must-see. De originele planet of the apes delen vond ik maar so so, maar dat kwam vooral omdat de tijd de SFX geen goed had gedaan. Een nieuw deel, en het ziet er werkelijk fenomenaal uit. De relatie tussen de apen en de mensen is mooi weergegeven en de hele opbouw is leuk om te zien. Staat voorlopig toch zeker in de top 3 van dit jaar met HP deel 2 & Drive. ^O^
pi_104298185
Life in a day

Wereldwijd werden gebruikers van YouTube gevraagd om op 24 juli 2010 een moment uit hun leven vast te leggen en te uploaden naar dat videoplatform. Uit meer dan 4.500 uur aan filmmateriaal uit 192 landen zijn de meest spraakmakende clips uitgekozen en verwerkt in de documentaire.

Ben normaal niet zo van de docu's maar deze vond ik erg geslaagd! Mooie beelden (en muziek) en ook prachtig om te zien hoe verschillende etniciteiten de dag doorbrengen.
Imdb: http://www.imdb.com/title/tt1687247/ (8/10)
Amsterdamse Football Club Ajax - Liverpool F.C.
pi_104298943

http://www.imdb.com/title/tt1661099/

De film x uit Australie. Besloten om deze film te kijken na een tip in deze topicreeks.

Deze film gaat over de prostitutie waarin een jong meisje terecht komt. Ze leert een opperhoer ;) kennen en deze 2 meiden raken verstrengeld in een avontuurtje.

Ondanks alle positieve reacties en reviews op imdb ben ik iets minder positief. De film kijkt wel lekker weg maar er zitten te veel losse eindjes aan. Veel onsamenhangende dingen die in de film gezet zijn om maar te zorgen dat de film lang genoeg duurt.

imdb cijfer: niet bekend
mijn cijfer: 5.8
Zo niet.. dan toch!
pi_104299207
Captain America: The First Avenger

quote:
After being deemed unfit for military service, Steve Rogers volunteers for a top secret research project that turns him into Captain America, a superhero dedicated to defending America's ideals.

Captain America to save the world. Ik hou er eigenlijk wel van. Een kneus die ze maken tot superheld die de wereld moet redden. De American dream! Ik heb geen kennis van de comics en kon er dus met een frisse blik in. Een superheld in een setting van WO2 werkt eigenlijk best verfrissend. De geheime wapens van de Nazi's zijn vaker voer geweest voor voorhalen, films en boeken en ook deze film doet zijn duit in het zakje. Zonder vervelend te worden maar eigenlijk vrij orgineel.

De setting, de acteurs, het liefdesverhaal en de bad guy zijn eigenlijk best in orde. Ik zou misschien nog iets minder gezien willen hebben zodat we wat dieper in konden gaan op wat we hebben gezien. Iets meer volume aan de scenes en de karakters. Nu was het wat gehaast.

Toch een prettige film om te kijken.

Een 7.
  zondag 13 november 2011 @ 00:18:50 #72
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_104304180
Non si sevizia un paperino (Don't Torture a Duckling) (1972, It, Lucio Fulci)
In een dorpje worden verschillende jongetjes vermoord.
Fulci is een visueel sterke regisseur. Het ziet er dan ook allemaal prima uit. Alleen wil de film jammer genoeg nooit echt spannend worden, zelfs niet tijdens de moorden zelf. Het geflirt met het bovennatuurlijke en twists over de identiteit van de moordenaar maken de film nog wel de moeite van het kijken waard.
cijfer: 6.5

Deliverance (1972, VS, John Boorman)
Een paar stadse vrienden maken een kano-tocht over een rivier. Maar krijgen meer voor hun kiezen dan ze gevraagd hebben.
De film is vanaf het begin goed dreigend. Er is constant het gevoel dat er iets kan gaan gebeuren. De film wordt helemaal interessant vanaf het moment
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De film deed me ook herinneren wat een goed acteur Jon Voight toch is. Niet dat Ned Beatty, Ronny Cox en Burt Reynolds het niet goed doen, maar Voight viel me extra op.
  zondag 13 november 2011 @ 10:48:05 #73
286575 Roces18
Chef de party
pi_104310564
The Devil's Double

Latif wordt uitgekozen om de dubbelganger te zijn van de zoon van Saddam Hussein; Uday. Dit gaat echter niet helemaal soepeltjes. Veel potentie maar uiteindelijk toch middelmatig. Het is trouwens een Nederlands/Belgische productie en voor zulke kleine landjes is het wel een goede productie geweest. De film blijft helaas steken op het egoïsme & psychotische gedrag van Uday en tijd voor enige vorm van diepgang is er niet. Maar Cooper speelt zijn dubbelrol wel erg geslaagd, veel goeds is er niet over te zeggen en zelfs de "babe" van de film is een lelijkerd :r

6,5
pi_104312428
A History of Violence

quote:
A mild-mannered man becomes a local hero through an act of violence, which sets off repercussions that will shake his family to its very core.

Een hardwerkend gezin uit een klein dorpje in de VS. Vader runt een diner en op een avond wordt hij bruut overvallen. Dit zit de film in gang met goed spel.

Een hele aardige drama film dus prettig actereer werk. Het tempo en de setting alles zit goed in elkaar. Geen echte hoogtepunten en misschien geen top250 film amar zeker eentje om te kijken!

Een 7.5

Exam

quote:
Eight talented candidates have reached the final stage of selection to join the ranks of a mysterious and powerful corporation.

Een klas vol kandidaten voor een absolute topfunctie gaat de strijd aan met elkaar. Opgesloten in een kleine kamer en met weinig informatie moeten ze antwoorden zien te vinden. Een mindfuck zo blijkt. Maar wel een redelijk voorspelbare mindfuck. Misschien niet de uitkomst van het verhaal maar de weg er naar toe is vrij recht toe en bijna voorspelbaar.

Het acteer werk van de verschillende kandidaten kan ook niet echt overtuigen.

Een 5.5
pi_104312903
A History of Violence, ook een van mijn favoriete films. :)
  zondag 13 november 2011 @ 12:43:04 #76
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_104313069
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 november 2011 14:17 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Sleuth (1972, VS/VK, Joseph L. Mankiewicz)
Milo Tindle (Michael Caine) wordt door Andrew Dyke (Laurence Olivier), een excentrieke rijke detective-romanschrijver, uitgenodigd voor een gesprek in z'n grote landhuis. Milo is namelijk de minnaar van Andrew's vrouw. Andrew wil best van z'n vrouw af, maar alleen als Milo in staat is haar financieel te ondersteunen. Daarom komt hij met een plan waarin Milo de juwelen van haar steelt, zodat hij die kan verkopen en Andrew het geld van de verzekering terug kan krijgen. Iedereen wint. Of toch niet? Langzaam aan ontpopt het plot zich steeds verder. En spelen de mannen een spelletje met elkaar met verstrekkende gevolgen.
Het is moeilijk om een review van het plot te schrijven, omdat het zo vol twisten zit.
Een film als dit staat of valt door de acteurs. Maar met Sir Laurence en Sir Michael zit dat wel snor. De film werkt extra goed juist omdat hun acteerstijlen verschillen. Olivier heeft meer het flamboyante theatrale van oudere films (ouder dan 1972 ;) ) en Caine juist meer het ingetogenere onderhuidse acteerstijl. Deze stijlen passen goed bij hun karakters. Vooral Olivier heeft duidelijk ook heel veel plezier in de film. Andrew Dyke is dan ook een filmkarakter dat je niet snel vergeet.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Briljante film, laatste zin is spoiler
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
  zondag 13 november 2011 @ 13:54:01 #77
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_104315168
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2011 12:43 schreef One_conundrum het volgende:

[..]

Briljante film, laatste zin is spoiler
:? Wat is daar spoiler aan?
pi_104324843
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 19:47 schreef planethugo het volgende:
Killer Elite
[ afbeelding ]
Redelijk standaard Stathem actiefilm met bijrollen voor De Niro en Clive Owen. Met 2 uur iets te lang maar wel een lekker tempo, gewoon goed in beeld gebrachte actie die af en toe imponeert en een vermakelijk verhaal.

Niets nieuws of origineels maar tussen alle actiefilms net iets beter dan het gemiddelde. Ook door de prima cast met zelfs nog een rolletje voor OZ held Adebisi

7.7
Eens met de review. Ik vond 'm ook een beetje langdradig, maar zeker een vette actiefilm.
  zondag 13 november 2011 @ 23:02:33 #79
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_104337451
Tian xia di yi quan (King Boxer/Five Fingers of Death) (1972, HK, Chang-hwa Jeong)
Gewoon weer zo'n lekkere vermakelijke kung-fu film. Er is een verhaal over een held, die naar een andere school wordt gestuurd door z'n leraar om nog beter te worden voor het opkomende toernooi en een aantal slechteriken dat ook dat toernooi willen winnen en daarom tegenstanders uit de weg ruimen. Maar who cares? Het gaat om de actie. En die is top. Ook lekker bloederig, met als hoogtepunt ogen die worden uitgestoken. Ja Quentin heeft meer geleend uit deze film dan alleen de befaamde tune.
cijfer: 7.5

Super Fly (1972, VS, Gordon Parks Jr.)
Één van de weinige films waarbij de soundtrack meer opbracht dan de film. Wat niet heel raar is, aangezien de soundtrack door de wijlen Curtis Mayfield echt fantastisch is. De film zelf is vermakelijk.
De kwaliteit van de film is ronduit belabberd en ook het acteerwerk laat te wensen over. Behalve dan van hoofdrolspeler Ron O'Neal, die het wel prima doet. Echter dit verhoogt wel het idee van een stel mensen, die met weinig middelen een film maken over de andere kant van het leven op straat dat in grote producties niet wordt getoond. Want onder al het vermaak is de film ook wel degelijk een aanklacht tegen de positie van Afro-Amerikanen, die alleen d.m.v. criminaliteit geld kunnen verdienen.
cijfer: 7
pi_104339459
Puss in boots

Verenigde Staten
Avontuur / Animatie
90 minuten

geregisseerd door Chris Miller (I)
met de stemmen van Antonio Banderas, Zach Galifianakis en Salma Hayek

Puss in Boots, één van de meest geliefde personages uit het Shrek-universum, gaat over de hilarische en moedige avonturen van Puss (Antonio Banderas) wanneer hij samen met het meesterbrein Humpty Dumpty (Zach Galifianakis) en de straatkat Kitty (Salma Hayek) op zoek gaat naar de befaamde Gans met de Gouden Eieren.

coole avontuurlijke animatie film!, zowel leuk voor jong en oud! - miste wel een klein beetje de humor van shrek - maar heb zeker een aantal keer kunnen lachen, en heb me prima met de film vermaakt.. kijkt lekker weg - leuk vermaak!
7+
pi_104340213
Scream 4

Ik ben met die films opgegroeid, velen vonden het tegenvallen ik vind hem wel lekker wegkijken. Gelukkig stukken malen beter dan deel 3.

The Raven (1963) 6.1
Vincent Price, Peter Lorre, Jack Nicholson en Boris Karloff spelen in deze film. Met zo'n cast kan het haast niet eens meer misgaan. Het is een heerlijke wegkijk met hele gedateerde special effects maar dat heeft juist zijn charme. Ideaal voor op de zondag.
pi_104340562
Panic button (2011) ^O^
  maandag 14 november 2011 @ 08:37:53 #83
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_104342884
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 12:03 schreef Tobi-wan het volgende:

[..]

Doe ik. Er ging iets mis met subtitels e.d., dus moet nog even wachten met kijken.
pi_104345124

The devil's double

quote:
Baghdad, de stad waar rijke en beruchte mensen samenkomen. Alles kan hier gekocht worden, maar tegen een prijs. Dit is de wereld van Uday Hussein, de beruchte zoon van Saddam Hussein. Tegelijk is Baghdad de stad waar luitenant Latif Yahia woont. Hij lijkt enorm op Uday, en wordt daarom ook naar het paleis van Saddam opgeroepen. Daar krijgt hij een keus: of hij wordt Uday’s dubbelganger, of zijn familie wordt ter dood veroordeeld. Als hij ervoor kiest om Uday’s dubbelganger te zijn, wordt hij daarbij een van de beruchtste inwoners van Irak. The Devil’s Double is gebaseerd op het waargebeurde verhaal van Latif Yahia.
Gisteravond deze even gekeken. Heel erg toffe film. Veel actie en erg mooi gefilmd. Top verhaal en goede dialogen. Zeker van aanrader! een 8!!
pi_104345828
Rise of the Planet of the Apes

Vooraf al grote verwachtingen en die worden ook waargemaakt. Adembenemend spektakel en (redelijk) realistisch neergezet hoe de apen de macht over nemen.

Enige minpuntje is dat hij best wat langer had mogen duren, maarja er moet natuurlijk een franchise van gemaakt worden. En dat is verder ook prima. Dat ze maar snel beginnen met het vervolg :Y

9
  maandag 14 november 2011 @ 12:13:20 #86
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_104347801

Horrible Bosses

Verhaal: 3 werknemers werken lieve rniet voor hun verschirkkelijke baas en komen op het idee om hen omteleggen.

Oordeel: Kijkt lekker weg maar is de zoveelste comedy met overdreven situaties, hysterische nerds, en veel naakte vrouwen. Niet super bijzonder. Jennifer Aniston redt de hele film imho.

Mijn cijfer: 6.5
  maandag 14 november 2011 @ 12:19:23 #87
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_104347981
Friends with Benefits met Justin Timberlake.

Het verhaal is natuurlijk voor de verandering wel eens geinig. En Justin deed het verrassend goed. Maar op een gegeven moment werd ik te moe van al die tekst die ze hadden. En het duurde en duurde maar (want het einde is natuurlijk TE voorspelbaar).
Daarom ook savonds maar uitgezet en bij t ontbijt maar even afgekeken.

score: 6,5
pi_104350335
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 05:10 schreef Stokstaart het volgende:
Limitless (2011)
[ afbeelding ]

In een adem uitgekeken. Werkelijk geweldige film O+
Die film is een terechte aanrader. Echt puike film ^O^
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_104352725
Mary and Max

Australië
Animatie / Drama
93 minuten

geregisseerd door Adam Elliot
met de stemmen van Toni Collette, Philip Seymour Hoffman en Eric Bana

Mary Dinkle, een 8-jarig, mollig en eenzaam meisje leeft in de achterbuurten van Melbourne. Max Horovitz, een 44-jarige man met het syndroom van Asperger woont in New York. Ondanks hun enorme verschil in leeftijd, hun levensstijl en de grote zee tussen hun in weten ze dankzij het schrijven van brieven een hechte vriendschap op te bouwen.

Toppertje hoor, voor wie hem niet kent, kijken!
Als je hoort hoe het klokje thuis tikt, zit je niet in het café.
pi_104353400
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 14:55 schreef Chr1st1aan het volgende:
Mary and Max

[ afbeelding ]

Australië
Animatie / Drama
93 minuten

geregisseerd door Adam Elliot
met de stemmen van Toni Collette, Philip Seymour Hoffman en Eric Bana

Mary Dinkle, een 8-jarig, mollig en eenzaam meisje leeft in de achterbuurten van Melbourne. Max Horovitz, een 44-jarige man met het syndroom van Asperger woont in New York. Ondanks hun enorme verschil in leeftijd, hun levensstijl en de grote zee tussen hun in weten ze dankzij het schrijven van brieven een hechte vriendschap op te bouwen.

Toppertje hoor, voor wie hem niet kent, kijken!
Ik heb deze film niet compleet gezien, maar het is erg leuk om te zien, ja. Het heeft een aparte stijl en humor. Heel interessant. :Y
Op dinsdag 13 november 2012 21:54 schreef tong80 het volgende:
Ik laat je kreunen en smeken naar genade als ik je achterlangs neem.
:P
pi_104353434
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 14:55 schreef Chr1st1aan het volgende:
Mary and Max
Hele mooie film idd.
Hun eerder gemaakte short Harvie Krumpet is ook erg mooi.
pi_104353685
Liberté (2009)

Voor een trailertje met ondertiteling. Want het is een Franse film.
http://www.film1.nl/films/35696-Liberte.html

Film over zigeuners van Tony Gatlif. De eerdere films van hem vond ik niet zo, maar deze wel. Lekkere opzwepende zigeunermuziek en één personage is werkelijk fenomenaal gespeeld. Taloche. Een gekke gipsy die af en toe gewoon lekker door de natuur wil rennen. Dat personage maakt de film helemaal af.

In tijden niet zo'n goede film gezien.

Cijfer: 8
Football. Glorious football. Dont care what it looks like.
  dinsdag 15 november 2011 @ 14:14:50 #93
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_104393658
Drive (2011)
Goede film van Amerikaanse bodem maar Deense regisseur. Langzaam qua tempo en veel wordt er niet gesproken. Onzinnig verhaal maar toch geloofwaardig gebracht, en mooie romantische hoek. Alleen wtf wat een bloederige zooi af en toe!

8/10
Overal verstand van.
  dinsdag 15 november 2011 @ 22:41:43 #94
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_104419334
Gisteren in de bioscoop (!!!) gezien:

The Godfather
In het kader van het project "Hollywood Classics" wordt in een aantal bioscopen door het hele land iedere maand een Grote Klassieker gedraaid. Wanneer mijn favoriete film aller tijden aan de beurt is dan moet ik daar natuurlijk bij zijn. Eindelijk de kans om het meesterwerk dat ik al zo vaak op een klein scherm had gezien te zien op de plaats waar je `m hoort te zien: op het grote doek.

Wat `n geweldige ervaring was het! In de meest recent gerestaureerde versie, met een geweldige beeldkwaliteit (die hoeveelheid grain die over het beeld ligt was om van te smullen!).

Over de film zelf hoef ik natuurlijk niet veel meer te zeggen, die is nog steeds even goed. Het lijkt zelfs of ie nog steeds beter wordt bij iedere kijkbeurt. En ook al zag ik `m al voor de tweede keer dit jaar, vervelen doet ie nog steeds niet.

Het was genieten van begin tot einde, en wat ben ik blij dat ik `m op het grote doek heb mogen en kunnen aanschouwen.

IMDB Cijfer: 9,2/10
Mijn Cijfer: 10/10
  dinsdag 15 november 2011 @ 23:08:06 #95
182073 invine
blablabla etc.
pi_104420742
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 november 2011 22:41 schreef Timo20 het volgende:
Gisteren in de bioscoop (!!!) gezien:

The Godfather
In het kader van het project "Hollywood Classics" wordt in een aantal bioscopen door het hele land iedere maand een Grote Klassieker gedraaid. Wanneer mijn favoriete film aller tijden aan de beurt is dan moet ik daar natuurlijk bij zijn. Eindelijk de kans om het meesterwerk dat ik al zo vaak op een klein scherm had gezien te zien op de plaats waar je `m hoort te zien: op het grote doek.

Wat `n geweldige ervaring was het! In de meest recent gerestaureerde versie, met een geweldige beeldkwaliteit (die hoeveelheid grain die over het beeld ligt was om van te smullen!).

Over de film zelf hoef ik natuurlijk niet veel meer te zeggen, die is nog steeds even goed. Het lijkt zelfs of ie nog steeds beter wordt bij iedere kijkbeurt. En ook al zag ik `m al voor de tweede keer dit jaar, vervelen doet ie nog steeds niet.

Het was genieten van begin tot einde, en wat ben ik blij dat ik `m op het grote doek heb mogen en kunnen aanschouwen.

IMDB Cijfer: 9,2/10
Mijn Cijfer: 10/10
Welke bios was dit?
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
  dinsdag 15 november 2011 @ 23:09:53 #96
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_104420824
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 23:08 schreef invine het volgende:

[..]

Welke bios was dit?
Royal, Heerlen. Maar in de folder die ze hadden staat dat ie door meerdere bioscopen in `t land wordt gedraaid.
Op www.hollywoodclassics.nl staat als het goed is een overzicht van alle bioscopen :s)
  woensdag 16 november 2011 @ 10:08:00 #97
22579 Momitsu
Ignorance is bliss
pi_104427756
Afgelopen weekend Der Räuber gezien.
http://www.imdb.com/title/tt1339161/

De film verteld het verhaal van een Oosterrijkse marathon loper die als hobby banken beroofd. Hij komt steeds verder in het nauw nadat de politie hem wederom op het spoor zijn. Erg sterk spel van de hoofdrolspelers.

Gebaseerd op een real-life story van Johann Kastenberger.

Imdb : 6.9
Mijn : 7.5

[ Bericht 3% gewijzigd door Momitsu op 16-11-2011 10:53:12 ]
  woensdag 16 november 2011 @ 10:24:16 #98
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_104428128
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 23:09 schreef Timo20 het volgende:

[..]

Royal, Heerlen. Maar in de folder die ze hadden staat dat ie door meerdere bioscopen in `t land wordt gedraaid.
Op www.hollywoodclassics.nl staat als het goed is een overzicht van alle bioscopen :s)
Als je in Den Haag woont kan je binnenkort zelfs naar een complete Godfather marathon in de bioscoop :)
pi_104435367
Harold & Kumar Go to White Castle (2004)

quote:
Harold en Kumar zijn twee vrienden en wonen samen op kamers. Na een vermoeiende week werken en een mislukte sollicitatie eindigen de twee op vrijdagavond blowend op de bank. Opeens krijgen ze enorme zin in een hamburger van White Castle. Ze moeten en zullen die avond een hamburger eten van White Castle. Er is alleen één probleem; de hamburgertent is verhuisd en Harold en Kumar weten het niet meer te vinden. Vanaf dan start een grote zoektocht naar White Castle waar ze onderweg hulp krijgen van de meest bizarre figuren. Eén ding is duidelijk: ze moeten hoe dan ook die avond een White Castle hamburger eten.
Leuk, grappig en soms zo heerlijk simpel. Idiote scenes tussendoor (De slechte - maar daarom juist perfecte - jachtluipaard scene _O- ).
Wilde deel 2 d'r achteraan kijken maar werd voor de tv weggetrapt door iemand die P&W wilde zien. }:| :(

[ Bericht 1% gewijzigd door Iemand91 op 16-11-2011 14:38:54 ]
pi_104436467
Harold & Kumar 1 -> 9!
Harold & Kumar 2 -> 8!
Harold & Kumar 3 -> Komt met kerst! :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')