abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104052031
Ik ben sinds slechts 3 weken in bezit van m´n eigen auto. Vervolgens parkeer je hem natuurlijk in je eigen straat. Nu is het zo dat ik gisterenavond thuiskwam en dan verteld mijn moeder me dat er een brief aan mijn auto hing. Ik was natuurlijk helemaal verbaasd en ging de brief lezen. Nou, wat ik las sloeg helemaal nergens op. Hieronder staat dan ook de exacte brief:
quote:
Beste bestuurder van dit voertuig
Bij deze wilde ik u vriendelijke verzoeken en vragen of u in het vervolg uw voertuig bij u eigen neer wilt parkeren.

Er zijn namelijk ook mensen die ook graag bij hun eigen voor de deur willen parkeren, en dat belemmerd u.

Hopend dat u ons als bewoners van de Mariannestraat kunt begrijpen.

Vriendelijk bedankt.
De auto stond 3 parkeerplaatsen verder van m'n huis omdat ook direct voor mijn deur auto's stonden. Maar om nou zo'n laffe brief te schrijven? Sowieso ga ik hem ook gewoon blijven parkeren waar ik wil in mijn eigen straat. Maar nog eventuele tips of iets waar ik op kan/moet letten? :')
pi_104052136
Op eventuele schades letten?
pi_104052213
Ga op jezelf wonen ipv bij je mamma.. Of GBA uitdraai voor je raam leggen?
  zondag 6 november 2011 @ 21:34:00 #4
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_104052262
Sjonnies zijn meestal te lui om 50 meter te lopen en willen per se voor hun eigen deur parkeren.
Ik zou in een dergelijk geval ook bang zijn voor krassen in de toekomst...
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_104052292
Ik zou een antwoord onder je eigen ruitenwisser leggen, met een uitnodiging voor een kop koffie bij jou thuis, 3 huizen verderop ^O^
Ja doei.
  zondag 6 november 2011 @ 21:34:36 #6
235552 Mr.Houdoe
Officiële Timur-fanboy
pi_104052304
Waarom zou je er überhaupt iets mee moeten doen? :') Lekker laten varen
  Moderator zondag 6 november 2011 @ 21:36:11 #7
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_104052418
Typisch Nederlands weer.... Ik wil parkeren voor mijn deur dit-dat.
En dan ondertussen de auto ook ZO voor je deur parkeren en NIET aansluiten zodat de laatste bewoner van de straat altijd de sjaak is om 5 stappen meer te gaan lopen doordat de auto een blok verderop moet parkeren.

Ach en wee...
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  zondag 6 november 2011 @ 21:37:29 #8
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_104052505
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 21:36 schreef Renesite het volgende:
Typisch Nederlands weer.... Ik wil parkeren voor mijn deur dit-dat.
En dan ondertussen de auto ook ZO voor je deur parkeren en NIET aansluiten zodat de laatste bewoner van de straat altijd de sjaak is om 5 stappen meer te gaan lopen doordat de auto een blok verderop moet parkeren.

Ach en wee...
Ik heb meegemaakt dat auto's bewust klem werden gezet omdat ze het waagden voor iemands deur te parkeren. :P
I am just a dreamer, but you are just a dream
  Moderator zondag 6 november 2011 @ 21:37:45 #9
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_104052531
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 21:37 schreef Dromer het volgende:

[..]

Ik heb meegemaakt dat auto's bewust klem werden gezet omdat ze het waagden voor iemands deur te parkeren. :P
Klein burgerlijke poldercultuur. #yes.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  † In Memoriam † zondag 6 november 2011 @ 21:39:02 #10
25682 2cv
Niet subtiel
pi_104052632
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 21:37 schreef Dromer het volgende:

[..]

Ik zou het tof vinden als dat eens met mijn auto zou gebeuren.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  zondag 6 november 2011 @ 21:39:45 #11
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_104052671
Ik zou onder elke autoruit van de autos in de straat een briefje met dezelfde tekst neerleggen.
En dan in het correct Nederlands.
En dan nog eronder, groetjes buurman van nr 5

Maargoed, ik heb 5 jaar tegenover een sportschool gewoond. De sportschool had en heeft een hele grote parkeerplaats naast het gebouw. Maar veel mensen zij te lam om nog 1 meter door te rijden (sowieso naar de sportschool met de auto) en parkeren dus in de straat. Waaronder dus ook voor mijn deur.
Kom ik aanrijden na een dag werken, moet ik op het terrein van de sportschool parkeren, wat helemaal leeg is, omdat alle 'sporters' de lege plek in de straat gebruiken.
En je mag er niks van zeggen...
Met de buuf een keer briefjes onder de ruitenwissers gedaan, of ze gebruik wilden maken van het parkeerterrein, maar dat werd ons niet in dank afgenomen door de eigenaar van de sportschool.
Sindsdien parkeerde ik dus op de STOEP voor de ingang. Jammer alleen dat bezoekers dat opmerkten, en zij dat dus ook gingen doen.
pi_104052928
Overigens valt er wel iets te zeggen voor het feit dat huishoudens met twee of soms zelfs 3 auto's wel een pest kunnen zijn voor een straat waarin rekening is gehouden met 1 parkeerplaats per huis. Als paps dan zijn mercedes, mams haar yaris en zoonlief zijn zesdehands starlet alledrie voor de deur/in de straat willen parkeren waardoor eigenlijk de naaste buren al hun 'eigen' (let op, 'eigen', tussen aanhalingstekens! want er zijn natuurlijk geen eigen plekken) plekken kwijt zijn, als het ware.

Zelf ook in zo'n straat gewoond en er waren best veel mensen met meerdere auto's per huishouden en dan was het gewoon voller dan vol. Je kúnt er niets van zeggen (want het is natuurlijk zo dat jij daar ook gewoon woont en dus als het ware recht hebt om er te parkeren), maar het is ergens wel heel vervelend :P
Ja doei.
pi_104053016
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 21:32 schreef cyberterrorist het volgende:
Op eventuele schades letten?
Ja, het is sowieso een oude auto. Heb het 2e hands gekocht. Betreft een Hyundai Excel, bouwjaar 2000. Heeft een kleine stukje lak eraf linksachter bij bumper, maar niet opvallend door de donkere kleur van de auto. En dan nog overal wat krasjes enzo.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 21:33 schreef brulaap112 het volgende:
Ga op jezelf wonen ipv bij je mamma.. Of GBA uitdraai voor je raam leggen?
Ben 19 jaar en heb het prima hier thuis :)
pi_104053101
De straat is niet van hun en Nederlands kunnen ze ook al niet
  Licht Ontvlambaar zondag 6 november 2011 @ 21:46:04 #15
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_104053104
Nou ja, het ligt er een klein beetje aan natuurlijk. Ik weet dat in de wijk hier vlakbij het Mecc (congrescentrum) met grotere evenementen, de wijk, volledig klemgeparkeerd werd vroeger. Lekker gratisch... Als dat vaak voorkomt, kan ik me op een bepaald moment de frustratie wel voorstellen.

Bij mij voor de deur is een halve parkeerplaats. Idioot van een architect die bedacht had dat de bomen door de hele straat op exact dezelfde afstand moesten staan, maar even vergeten was dat onze huizen per stuk een meter breder zijn. Dat levert rare parkeerplaatsen op, terwijl gewoon op de scheiding van elke tweeondereenkap twee fatsoenlijke parkeerplaatsen geweest waren. Nu zal het mij over het algemeen niet interesseren of er iemand parkeert, zolang ik mijn oprit gewoon op en af kan. Maar je hebt dus van die suffe figuren die een meter van de boom af gaan staan en dus hun auto volledig voor mijn oprit zetten. Die krijgen van mij een briefje met de vraag of ze op herhalingscursus theorie willen gaan :P

TS, leg een tijdje een briefje aan de stoeprand onder het raam met de mededeling: Ja, vreemde auto in de straat, eigenaar woont op nummer ...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  zondag 6 november 2011 @ 21:47:08 #16
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_104053181
Dat briefje :D Ik zou een A4tje met een hele grote " :') " erop onder z'n ruitenwisser stoppen.
pi_104053437
wat een sjonnies in je straat TS. Misschien moet je ze voorstellen een taalcursus te volgen.

ik heb wel een garage, maar mijn huurbaas heeft zijn porsche daar geparkeerd. Daardoor gebruiken wij de oprit en parkeerplaats voor de deur. Je kan met een beetje mazzel 2 op de oprit, maar als mijn huisgenootje m daar parkeert, kan ik niet meer weg en andersom. We hebben nog een huisgenootje, maar die komt gelukkig niet vaak met de auto.

Onze 2 onder 1 kap woning is dus verhuurd aan 3 personen.
pi_104053471
Wat ongelofelijk triest :')
Hier in de straat zet men gewoon de auto neer waar ruimte is, dan loop je toch 20 meter :')

quote:
Hopend dat u ons als bewoners van de Mariannestraat kunt begrijpen.
Vast maar één contactgestoorde.
Als jij al je vrienden mee neemt kom ik ook alleen
pi_104053683
Bel bij iedereen in je straat aan om te vragen of ze dat briefje hebben geschreven en lach de persoon in kwestie even keihard in het gezicht uit.
pi_104055105
De schrijver van de brief kent jouw auto niet en gaat ervan uit dat het hier gaat om iemand uit een andere straat en/of iemand die in de straat niks te zoeken heeft. Dat lijkt me het meest waarschijnlijk.
Desondanks is zo'n brief schrijven natuurijk wel ontzettend kansloos. :')
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_104055455
Briefje laten zitten (onder je ruit) en er even bijschrijven dat je op nummer 123 woont (of whatever je huisnummer is).
  zondag 6 november 2011 @ 22:23:42 #22
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_104055521
Gut, wat een samenhang daar in de Mariannestraat, zogenaamd "namens de bewoners" een briefje schrijven maar niet weten dat de 3 huizen verderop buurjongen al 3 weken een eigen auto heeft... |:(
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 6 november 2011 @ 22:27:11 #23
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_104055729
Mensen zat die het liefst voor de deur en zo mogelijk in de woning willen parkeren om te voorkomen dat ze ook maar een meter te ver moeten lopen. Zolang het een openbare parkeerplaats is hebben ze weinig te willen.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  zondag 6 november 2011 @ 22:28:19 #24
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_104055790
Niks mee doen, aangezien jij een bewoner bent.
Tics van je petten.
pi_104056068
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 21:43 schreef motorbloempje het volgende:
Overigens valt er wel iets te zeggen voor het feit dat huishoudens met twee of soms zelfs 3 auto's wel een pest kunnen zijn voor een straat waarin rekening is gehouden met 1 parkeerplaats per huis. Als paps dan zijn mercedes, mams haar yaris en zoonlief zijn zesdehands starlet alledrie voor de deur/in de straat willen parkeren waardoor eigenlijk de naaste buren al hun 'eigen' (let op, 'eigen', tussen aanhalingstekens! want er zijn natuurlijk geen eigen plekken) plekken kwijt zijn, als het ware.

Zelf ook in zo'n straat gewoond en er waren best veel mensen met meerdere auto's per huishouden en dan was het gewoon voller dan vol. Je kúnt er niets van zeggen (want het is natuurlijk zo dat jij daar ook gewoon woont en dus als het ware recht hebt om er te parkeren), maar het is ergens wel heel vervelend :P
Zoiets hadden we bij m'n vorige adres ook. De overbuurman verzamelde oldtimer eenden. Wegenbelastingvrij en alle 6 op dezelfde verzamelpolis van 50 euro/jaar. 4 ervan reden volgens mij niet eens. Toen hij de zevende gekocht had heeft z'n buurman eens een heel hartig woordje met hem gesproken en sindsdien kromp de populatie gestaag :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')