Claudia ik lees het nu pas.
Begrijp helemaal hoe je je voelt, het is naar om te horen. (en ik was vroeger ook dun, haast te dun, at niks, dat werd ook benadrukt. Dat is niet leuk. Gelukkig lieten ne ouders me al vrij snel los daarin, en is alles gewoon goedgekomen. Maar ik was niet zo dun al Mette nu is).
Ik zou het komende half jaar anders elke maand even gaan wegen. Niks aan zijn eetpatroon veranderen, jullie geven naar mijn inzicht Ivan zeer goed en gebalanceerd eten. Je kan misschien kijken of je daarbinnen nog minder calorieen kan aanbieden. Dan hoef je hem niks te ontzeggen. Maar eerlijk gezegd zou ik daarmee wachten tot over een half jaar.
Ik zou voor de beweging optie gaan. Hebben jullie een speeltuin in de buurt? Dat werkt nog beter dan lopen volgens mij. Mette gaat altijd in de overdrive in de speeltuin, rennen, klimmen en klauteren. Klinkt misschien heel stom maar iets van peuterdans of gym? Dat is leuk en leerzaam. Ik denk ook dat als jullie straks verhuist zijn hij veel meer gaat bewegen (ik zeg niet dat hij dat nu niet doet!) Maar hij zal dan dagelijks gaan traplopen. Veel buiten zijn, rustigere buurt dus makkelijker even een blokje om enz.
En anders over een half jaar maar eens een keer een oriënterend consult doen met een dietiste.
Hier werkt het dus de andere kant op, ik kan Mette niet meer met het avond eten niet laten eten. Dus testgedrag kan ik niet tegengaan door haar dan niet te laten eten. We moeten haar dan toch brood nageven. Dat vind ik erg moeilijk, Mette is echt een testertje en weet precies wat ze lekker vindt. Ik wil niet dat ze daardoor straks geen avond eten meer eet omdat ze weet dat ze daarna toch nog wel wat anders krijgt.
Moeilijk.. at ze maar wat meer, zat ze maar ooit eens stil (ze kan niet stilzitten is altijd aan het rondrennen en slepen).
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..