abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104221604
Oh en vol was echt volvol. Ongeveer drie keer formaatje Ivan zeg maar.
pi_104221783
Wat mooi dat Ko jouw zwangerschap bewuster mee kan maken dan Ivan de mijne indertijd, oeke. O+

Miss, maak daar eens een filmpje van! Je blijft er zelf vast ook heel fit onder, haha.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_104222120
Lijkt me zo bijzonder als je kind je zwangerschap bewuster meemaakt. Ik zag dat ook bij mijn zusje toen ze zwanger was van de derde. Vooral de oudste heeft dat natuurlijk echt meegekregen.

Ik krijg inderdaad een hoop beweging zo, Claudia, haha. Ik vind dat ook wel mooi om te zien. Vanaf het begin hebben we veel met haar gelopen, naar de Vomar en naar de Hema enzo. Naar de Hema was in het begin een volledige ochtendwandeling. Vandaag gingen we nog even naar de Etos einde van de middag en dan zijn we echt heul snel weer terug :D
Filmpje maak ik wel een keer als we met drieen zijn, want als ze zo hard gaat, durf ik niet met iets anders bezig te zijn dan opletten wat ze doet. En maar roepen "voor je kijken", "pas op voor die meneer", "uitkijken voor die paal", "stop, daar moeten we oversteken" :')
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_104222545
Haha Miss. Ik zie het al helemaal voor me. En wat leuk dat ze het al zo ged kan. Hoe oud is Senna nu?

Oh, ik verheug me ontzettend op een een loopfietsende R. Ik zie ze al gaan samen <3.
pi_104222587
Claudia ik lees het nu pas. :*
Begrijp helemaal hoe je je voelt, het is naar om te horen. (en ik was vroeger ook dun, haast te dun, at niks, dat werd ook benadrukt. Dat is niet leuk. Gelukkig lieten ne ouders me al vrij snel los daarin, en is alles gewoon goedgekomen. Maar ik was niet zo dun al Mette nu is).

Ik zou het komende half jaar anders elke maand even gaan wegen. Niks aan zijn eetpatroon veranderen, jullie geven naar mijn inzicht Ivan zeer goed en gebalanceerd eten. Je kan misschien kijken of je daarbinnen nog minder calorieen kan aanbieden. Dan hoef je hem niks te ontzeggen. Maar eerlijk gezegd zou ik daarmee wachten tot over een half jaar.

Ik zou voor de beweging optie gaan. Hebben jullie een speeltuin in de buurt? Dat werkt nog beter dan lopen volgens mij. Mette gaat altijd in de overdrive in de speeltuin, rennen, klimmen en klauteren. Klinkt misschien heel stom maar iets van peuterdans of gym? Dat is leuk en leerzaam. Ik denk ook dat als jullie straks verhuist zijn hij veel meer gaat bewegen (ik zeg niet dat hij dat nu niet doet!) Maar hij zal dan dagelijks gaan traplopen. Veel buiten zijn, rustigere buurt dus makkelijker even een blokje om enz.

En anders over een half jaar maar eens een keer een oriënterend consult doen met een dietiste.

Hier werkt het dus de andere kant op, ik kan Mette niet meer met het avond eten niet laten eten. Dus testgedrag kan ik niet tegengaan door haar dan niet te laten eten. We moeten haar dan toch brood nageven. Dat vind ik erg moeilijk, Mette is echt een testertje en weet precies wat ze lekker vindt. Ik wil niet dat ze daardoor straks geen avond eten meer eet omdat ze weet dat ze daarna toch nog wel wat anders krijgt.
Moeilijk.. at ze maar wat meer, zat ze maar ooit eens stil (ze kan niet stilzitten is altijd aan het rondrennen en slepen).
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_104222893
Dat lijkt me ook lastig Wickie. Jee.
pi_104223110
Claudia, wat rot om dat zo te horen, ik voel met je mee. Al hebben wij dan precies het tegenovergestelde probleem. Driekus zakt steeds verder weg op de gewichtscurve, hij zat altijd op -1 maar nu dus al op -2. En echt lekker in de lengte groeien doet ie ook niet.

Verklaringen genoeg: de winter van vorig jaar die er zo inhakte met zijn longontsteking en daarna de infecties die maar bleven komen, de waterpokken deze zomer die er inhakten, de slechte zomer waardoor ie puf moest blijven gebruiken. Hij beweegt veel, snelle stofwisseling (wij hebben regelmatig 5 normale poepluiers op een dag) en is geen grote eter als het warm eten is. We zijn hier dus, in navolging van Asy, gestart met het project wintervetjes: roomboter, volle melk, volle yoghurt. Ik ben benieuwd. Ooit zal ie de 12 kilo toch wel gaan halen. De 90 cm die haalt ie inmiddels wel, maar van 11 naar 12 kilo duurt nu al dik 10 maanden.

Volgens mij mama was ik ook zo vroeger. En mijn zusje was een bolletje. Letterlijk. En als je nu kijkt: zij heeft heupen maar een taille om jaloers op te zijn en ik ben veel forser gebouwd. Kortom, Ivan gaat vast gewoon de lucht in schieten!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_104223370
O Wickie, dan heb ik hier de mannelijke uitvoering van jouw Mette. Stilzitten is geen optie, altijd rennen, spelen, springen. En het is dan wel geen echte tester, hij weet heel goed wat ie wel lekker vindt en dat wil ie dan ook best eten. Gelukkig is ie ook dol op fruit. Maar ja, gisteren was het avondeten 5 happen rijst en een mandarijn. Dat is gewoon te weinig. Maar meer krijg je er niet in, dwingen heeft geen zin. Hij knijpt zijn mond stijf dicht of gaat zo hard gillen/brullen dat we zijn puf nodig hebben om em er uit te krijgen. Wij geven dus vrij makkelijk toe nu, dan maar een boterham of fruit, als er maar iets in gaat.

Wat ik trouwens wel heel stoer vond: hij kreeg gisteren zijn griepprik en heeft niet gehuild! Wat we dan de hele avond hebben moeten horen, dat wel ;(
pi_104223547
Mefke, dat was ik ook nog vergeten, snelle stofwisseling (standaard tussen de 3 a 5 poepluiers per dag).

Wies gaat Mette waarschijnlijk voor haar eerste jaar inhalen in gewicht :X
pi_104223621
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 21:34 schreef Claudia_x het volgende:
Ja ach, je gaat er niet heen voor je lol maar omdat er iets is, en dat is gewoon niet fijn. Ik kan bovendien 100 andere dingen bedenken die ook nog moeten. Eerst maar eens rust in de tent en dan maken we de balans op.
Sorry, ik roep het ook wel erg gemakkelijk.

Maar ik sta er wél blanco in. Net als Ivan.

Weet je, ik probeer (ook) vaak (te) angstvallig om Lente de nare ervaringen uit mijn jeugd te besparen. En soms sla ik daar wel eens een beetje in door. Dan dénk ik bijvoorbeeld een trek van mn vader in mezelf te ontdekken en probeer ik die vervolgens angstvallig te vermijden, terwijl dat mss een heel normale menselijke reactie is die niet alleen typerend is voor mijn vader en waar Lente heus geen trauma aan zal overhouden.

Wat ik ermee wil zeggen is dat ik bij Lente heel bewust probeer om opnieuw te beginnen en mijn verleden niet bepalend te laten zijn voor haar beleving.
pi_104223658
groofs, ze is van 20 juli, dus, even rekenen, bijna 28 maanden.

wickie, dat lijkt me echt zo lastig. Sowieso al dat je de zorgen hebt om haar gewicht, maar ook dat je dus anders met je kind om moet gaan dan je eigenlijk wil. Wij doen hier inderdaad ook niet moeilijk over niet eten, maar ze krijgt niets anders. Lastig als je dat dan toch moet gaan doen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 10 november 2011 @ 22:09:23 #262
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_104223735
Jeetje Wickie! Is er iets dat je vaak in kleine beetjes kan geven? Toen mijn middelste zo ziek is geweest woog hij nog maar 18 kilo toen hij uit het ziekenhuis kwam (hij was 5 en 1.25 ofzo) die hebben we toen met kale honeyloops geloof ik bijgevoed. Gewoon als chipsjes. Hij was er gek op. Geen idee of dit verantwoord is maar het hielp hem een beetje bij te zetten. Mijn idee: kleine beetjes, vult niet erg, geeft wel calorieen, en laat ze wel nog gewoon eten ernaast)Hij is altijd spriet gebleven, maar ondergewicht heeft ie niet meer. ( en dan te bedenken dat hij ook op de 'te dik lijst' stond bij de vpk.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_104223806
Lastig als je kindjes zo weinig eten.
Of juist teveel.
Ko eet ook ong maar 5 happen bij het avondeten, en dan is het veel. Maar hij kreeg dus juist een waarschuwing. Gek toch hoe dat voor elk kindje ook weer anders werkt.
Afijn, sterkte voor Wickie en Mefke, want te dun is ook echt niet leuk. :N

Haha Miss, dat klinkt herkenbaar. Ko rent heel hard. We hebben zelfs een filmpje van Ko die kneiterhard voor de Aya Sofia rent. En ik met mijn buikje erachteraan, inderdaad, pas op voor die pilaar, die mevrouw etc.
Istanboel was daardoor ook een moeilijke stad, hij mocht er niet op straat rennen terwijl hij wel in al die kleine vissersdorpjes kon rennen.

Oja, filmpje van een paar dagen terug. Hij maakt een foutje en je ziet het ook echt, de 6 slaat hij over. Na 4 keer goed tellen was de camera erbij toch een afleiding.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 10 november 2011 @ 22:11:44 #264
147316 crew  DJMO
#trut
pi_104223880
Mijn peuter leeft ook van de liefde en de lucht op 't moment. Hoe het kan dat hij niet afvalt, geen idee :') Soms heb ik wel eens woorden met mijn man: als hij z'n bord niet leegeet krijgt hij geen toetje. Nee, geen toetje, maar wél z'n zakje knijpfruit! . Ik heb hier nu de stelregel: avondeten mág, fruit moet, en toetje is optioneel. (dus mits goed gegeten :P )

Wat ik ook gedaan heb om Jan iig wat te laten aankomen en niet af te laten vallen: wat vaker theebiscuitjes en / of een handje kaasknabbels geven. Oh en voor het tandenpoetsen een beker zuiveldrank (perziksmaak) te laten drinken. Wellicht dat het voor jullie peuters nog een optie is om peutergroeimelk te geven (gewoon koud uit de koelkast)?? Daar zitten toch net wat extra dingen in die in koemelk niet zitten.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_104223924
ik wilde net in het gezicht van mijn peuter gillen

ga gewoon slapen man :P

en oeks! elin sloeg eerder ook de 6 over..en de 14 :D
pi_104224070
Oei, KD, ook dat is herkenbaar! Komt hier nog niet zo vaak voor gelukkig! :P
Deed Elin structureel de 6 overslaan? Op dit filmpje sloeg Ko de 6 op, op een volgend filmpje dat ik daarna maakte sloeg hij de 5 over. :D
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  donderdag 10 november 2011 @ 22:16:42 #267
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_104224185
Ik zou persoonlijk niet kiezen voor koek en snoep tussendoortjes. Ik wilde iets geven waar ook iets voedzaams aanzit. Ik vond het al rottig dat ik het toch in de suikers moest zoeken. Maar dan dus volkorenachtige cornflakes. Eventueel met melk (volle)
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_104224287
mijnes eet tegenwoordig helemaal niets meer 's avonds :') en in zn totaliteit 1 tot anderhalve snee brood overdag. Fruit gaat er altijd wel in, vooral banaan, van de rest van het fruit eet ze tegenwoordig niet heel lekker meer.

Maar och, ze kan wel een stootje hebben :P dus daarom maak ik me er verder niet druk om.
:)
  donderdag 10 november 2011 @ 22:18:04 #269
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_104224296
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 22:12 schreef Kleurdoos het volgende:
ik wilde net in het gezicht van mijn peuter gillen

ga gewoon slapen man :P

en oeks! elin sloeg eerder ook de 6 over..en de 14 :D
Mijn jonste zoon is nog elke dag tot minstens 22.00 wakker [/ voorwaarschuwing]
pi_104224373
quote:
12s.gif Op donderdag 10 november 2011 22:11 schreef DJMO het volgende:
Mijn peuter leeft ook van de liefde en de lucht op 't moment. Hoe het kan dat hij niet afvalt, geen idee :') Soms heb ik wel eens woorden met mijn man: als hij z'n bord niet leegeet krijgt hij geen toetje. Nee, geen toetje, maar wél z'n zakje knijpfruit! . Ik heb hier nu de stelregel: avondeten mág, fruit moet, en toetje is optioneel. (dus mits goed gegeten :P )

Wat ik ook gedaan heb om Jan iig wat te laten aankomen en niet af te laten vallen: wat vaker theebiscuitjes en / of een handje kaasknabbels geven. Oh en voor het tandenpoetsen een beker zuiveldrank (perziksmaak) te laten drinken. Wellicht dat het voor jullie peuters nog een optie is om peutergroeimelk te geven (gewoon koud uit de koelkast)?? Daar zitten toch net wat extra dingen in die in koemelk niet zitten.
Djmo Toetje is hier standaard, of Roy nu eet of niet, het hoort bij de maaltijd. Ik zou dat zeker niet afpakken omdat hij een keer niet wilt eten.

Kaas is gezond en vetter, ik zou dat eerder kiezen dan snoep, maar goed hier ook geen snoep en koek in huis.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_104224484
melk geven, en zeker in de avond, is hier geen optie. Dat zorgt voor extra slijm, dus meer hoesten, dus minder slapen. Dat doen we dus maar niet.
Het lastige: de ontstekingsremmers die hij krijgt voor zijn luchtwegen kunnen de groei ook vertragen. Maar eigenlijk alleen bij hoge doseringen...we kijken het nog even aan, doen wat we kunnen en anders maar naar de huisarts voor overleg. Zonder medicijnen is ook geen optie, al geprobeerd.
  donderdag 10 november 2011 @ 22:23:04 #272
35189 Troel
scherp en bot
pi_104224610
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 22:16 schreef debuurvrouw het volgende:
Ik zou persoonlijk niet kiezen voor koek en snoep tussendoortjes. Ik wilde iets geven waar ook iets voedzaams aanzit. Ik vond het al rottig dat ik het toch in de suikers moest zoeken. Maar dan dus volkorenachtige cornflakes. Eventueel met melk (volle)
Hier is het volkoren brood, volkoren macaroni, spaghetti, vlindertjes, slakjes, spirelli. Zilvervliesrijst, Volkoren crackers, volkoren toastjes, volkoren, volkoren, volkoren :)
Vezels omdat ze weinig groenten eten :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_104224656
Dat gaat ze wel lekker vinden denk ik. Cornflakes, kan ik zelf mooi ook eten als vervanger van chips.

Buurvrouw, weet he nog welke oordruppels je gebruikte?

Miss, wij maken er nooit een issue van dat ze niks eet met avondeten. Ik wil niet dat het een strijd wordt. Maar geven erna dus niks, dit als signaal. Maar dat gaat dus niet meer.
Misschien móet ik ook maar een 's middags warm eten proberen. Met de lunch eet ze altijd graag, misschien eet ze dan een warm prakkie beter.
Ik geef haar ook vaak de pasta die over is van de dag ervoor met de lunch, dat werkt ook altijd goed.
pi_104224707
Lastig Wick! Kan me voorstellen dat je in een spagaat zit. Enerzijds wil je juist de maaltijd ontspannen houden; anderzijds móet ze gewoon eten.

Ik was als kind ook véél te dun en had nooit honger. Avondeten was drama, elke avond opnieuw. Het werd zo'n ding, uren aan tafel bijvoorbeeld waarbij ik gedwongen werd om te eten, dat mn leek letterlijk blokkeerde. Ik ben zelfs een keer gedwongen om mn eigen uitgekotste eten weer terug op te eten.

Ik probeer dat nu uit alle mocht bij ons aan tafel te voorkomen en ben daardoor soms wel te gemakkelijk.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 10 november 2011 @ 22:27:26 #275
147316 crew  DJMO
#trut
pi_104224877
Wij hebben dus eigenlijk nooit een toetje, en behandelen het knijpfruit van Jan als z'n toetje zeg maar. Ik heb ook wel pakken houdbare vla in huis, maar omdat wij zelf zelden toetjes eten, bederft zelfs een pak houdbare zooi bij ons. Heeft Jan een keer (echt) goed gegeten, dan willen we nog wel eens zeggen dat hij een waterijsje extra mag bijvoorbeeld. Verder is Jan dus niet echt van het zoete: kaas en worst lust hij graag, vooral bij opa thuis ( :') )

Overigens met boodschappen doen weet hij tegenwoordig precies te benoemen voor wie welke boodschappen zijn haha. Fruit (vers) is voor Geert, Knijpfruit is voor Jan, een pak sap is voor papa, en luiers zijn voor hem en geert. Afgezien van de krijsbuien om Taksi in de winkel, lach ik me soms rot om dat bijdehante snoetje tussen de schappen :D
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')