Nee, maar daar gebeurt nog iets waar het gevoel van occupy bij hoort geloof ik.quote:
Occupy natuurlijk. Weg met die lanterfanters die de aandacht van hun werkweigering willen afwenden met deze fopshow.quote:Op donderdag 17 november 2011 23:57 schreef Gray het volgende:
[..]
MSM-zooi of Occupy? Want die link gaat over MSM-verslaggevers die verslag doen over Occupy.
Werkweigering? Leg uit.quote:Op vrijdag 18 november 2011 09:04 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Occupy natuurlijk. Weg met die lanterfanters die de aandacht van hun werkweigering willen afwenden met deze fopshow.
Ja, lijkt me wel, uiteindelijk.quote:Op vrijdag 18 november 2011 09:19 schreef heartz het volgende:
So much voor een tijdelijke opruiming.
Want wat willen ze nou? Een definitieve opruiming?
Dat wordt een chaos, ben ik bang.quote:Op vrijdag 18 november 2011 09:20 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja, lijkt me wel, uiteindelijk.
Heb je al die wacko figuren daar al rond zien lopen? Dat zijn geen working class.quote:
Want jij liep ertussen ofzoquote:Op vrijdag 18 november 2011 09:23 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Heb je al die wacko figuren daar al rond zien lopen? Dat zijn geen wroking class.
Die 2-3 uitzonderingen maken het voor de rest niet goed ofcourse.
So?quote:
Ik zie dezelfde beelden als jij lieverd. Tis een kampement van kanslozen, lanterfanters en uitschot.quote:
In leeuwarden/Ljouwert loopt er eentje rond die zich meer bezig houdt met occupy dan met haar eigen dochter die door jeugdzorg uit huis wordt gehaald.quote:Op vrijdag 18 november 2011 09:25 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Ik zie dezelfde beelden als jij lieverd. Tis een kampement van kanslozen, lanterfanters en uitschot.
Nou ik ben in LA geweest en heb daar ongeveer 3/4 weken geleden wat rondgekeken met kenissen van ons.quote:Op vrijdag 18 november 2011 09:25 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Ik zie dezelfde beelden als jij lieverd. Tis een kampement van kanslozen, lanterfanters en uitschot.
Exactly. Je onderstreept mijn punt.quote:Op vrijdag 18 november 2011 09:29 schreef heartz het volgende:
[..]
Nou ik ben in LA geweest en heb daar ongeveer 3/4 weken geleden wat rondgekeken met kenissen van ons.
Er zitten ook veel studenten bij met torenhoge schulden met een prima of zelfs goede collegedegree, die gewoon niet aan werk komen daar.
Dus ik denk niet dat wij hetzelfde gezien hebben.
Kanslozen, lanterfanter en uitschot? Wie plaats jij in zulke hokjes?
Burgers worden niet bestolen door hun overheid?quote:Op vrijdag 18 november 2011 09:32 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Exactly. Je onderstreept mijn punt.
Dat studenten geen werk kunnen vinden is van alle tijden. Maar sinds de crisis, waar zo lekker eenvoudig met het vingertje naar de banken gewezen kan worden, is ALLES de schuld van de banken en hun topinkomen managers.
Ik had van die studenten meer inzicht verwacht. Maar goed, het onderstreept mijn punt dat ze maar meelopen bij gebrek aan beter, inzet om werk te blijven zoeken danwel andere oplossingen te bedenken.
LA = Amerika, en zeker qua arbeidsmarkt niet te vergelijken met Nederland. Ook niet qua pensioenen, of de gezondheidszorg. En onze huizenmarkt is door het gedegen kadastrale systeem, en de strengere hypotheek-eisen ook een stuk robuuster. Wij ondervinden vooral de (mindere) neven-effecten van de crisis hier in Nederland.quote:Op vrijdag 18 november 2011 09:29 schreef heartz het volgende:
[..]
Nou ik ben in LA geweest en heb daar ongeveer 3/4 weken geleden wat rondgekeken met kenissen van ons.
Er zitten ook veel studenten bij met torenhoge schulden met een prima of zelfs goede collegedegree, die gewoon niet aan werk komen daar.
Dus ik denk niet dat wij hetzelfde gezien hebben.
Kanslozen, lanterfanter en uitschot? Wie plaats jij in zulke hokjes?
Dat klopt denk ik grotendeels wel.quote:Op vrijdag 18 november 2011 09:39 schreef fruityloop het volgende:
[..]
LA = Amerika, en zeker qua arbeidsmarkt niet te vergelijken met Nederland. Ook niet qua pensioenen, of de gezondheidszorg. En onze huizenmarkt is door het gedegen kadastrale systeem, en de strengere hypotheek-eisen ook een stuk robuuster. Wij ondervinden vooral de (mindere) neven-effecten van de crisis hier in Nederland.
Waarschuw me ff als wij ook de banken moeten redden , ons spaargeld word geroofd en de bankiers de regering overnemen en we in Europa een centrale bank krijgen die niet gecontroleerd kan worden .quote:Op vrijdag 18 november 2011 09:43 schreef heartz het volgende:
[..]
Dat klopt denk ik grotendeels wel.
Daar is het echt een ramp als je geïnvesteerd hebt in je studie en je komt niet aan de bak.
Ook zie ik ze daar vaak een hardere werkmentaliteit hebben. Het verbaast me dan ook dat ze zo uitgescholden worden voor nietsnutten. Volgens mij begrijpen vele hier, de omstandigheden daar niet zo. En je hier misschien soms dan nog gemakzuchtig kan zijn, als onderlaag van de bevolking. Dat is daar echt niet mogelijk. Ik hoop alleen niet dat we meer die kant opgaan, en daar lijkt het wel op.
*zucht*quote:Op vrijdag 18 november 2011 09:39 schreef heartz het volgende:
[..]
Burgers worden niet bestolen door hun overheid?
Of jij staat erachter dat onze centjes oa worden gebruikt voor voeren van oorlog?
Alles alleen de schuld van banken? Dat denk ik niet. Wie heb je zo zien denken dan?
Nee vele mensen hebben daar beter door wat er gebeurt dan hier. Maar goed misschien kan je de 2 landen niet met elkaar vergelelijken, wegens grootte alleen al.
Wat zie jij als alternatieve actie dan, vroeg ik eerder?
En wat denk jij eigenlijk dat er aan de hand is?
Moeten ze zich maar gedragen.quote:Op vrijdag 18 november 2011 10:19 schreef Summers het volgende:
Meer dan 400 arrestaties in NYC gisteren dus in totaal al meer dan 4000 arrestaties sinds september .
Nou ja, als Amerika iets wil...quote:Op vrijdag 18 november 2011 10:03 schreef 3-voud het volgende:
[..]
*zucht*
Wat is precies bestolen worden door de overheid? En zit je nu alle landen door elkaar te halen?
Je klinkt me als zon gekke hippie in de oren die in elke kast een spook ziet.
Ik heb het vooral te danken aan mijn eigen harde werk en doorzettingsvermogen en de mensen om me heen. Hoezo heb ik het te danken aan kapitalisme?quote:Ik zal je het uitleggen en de oplossing geven:
Ik begrijp het wel. Verschil tussen arm en rijk. Aangezien ieder mens gelijk is mag dat verschil eigenlijk niet bestaan. Maarja, de mens is het enige dier dat zich als beest kan gedragen. Dus zo verwonderlijk is het niet. Ik heb hele goede mensen zien veranderen zodra ze in de buurt kwamen van geld en macht. Hun eerdere standpunten draaiden langzaam bij naarmate ze beter bekend waren met de argumenten om het goed te praten.
Het voordeel van kapitalisme is dat het voorspoed en welvaart brengt. Dat jij nu vanuit een comfortabele positie tegen de gevestigde orde aan kunt schoppen, heb je te danken aan kapitalisme. Een soort van in de hand bijten die je voed.
Dus als het kapitalisme zou verdwijnen zouden we allemaal Amish achtig worden ofzo?quote:Ik geef alles direct op voor een wereld waarin iedereen gelijk is en evenveel bezit. Sterker, beetje de Amish gedachte dat volkeren elkaar voort helpen in de omgeving. Het haalt wel veel spanning en sensatie uit het leven want ik kan me voorstellen dat een dergelijke wereld heel saai wordt. Ook dat is killing voor de mens. Dus ergens zit de drang in de mens om het spel rondom kapitalisme in gang te houden. Enkel, als je buiten de boot valt ben je de sjaak.
Ik denk dat je wel meer opties hebt hoor.quote:Ik ben in deze wereld gekomen waar deze spelregels al bepaald waren. Ertegenaan schoppen is geen goed idee. Mijn moraal breekt mij persoonlijk af als ik me enkel inzet voor anderen. De meeste anderen geven nagenoeg ook geen zak om mij. Ook wordt die suggestie wel altijd gewekt. Ik heb dus 2 keuzes:
1. ertegen schoppen want de wereld is ziek
2. meedoen en er het beste van maken
Dus de rijksten zijn de gezondsten en gelukkigsten?quote:Daarbij ben ik van mening dat geld gelukkig maakt. Iemand die zegt van niet, kan niet met geld omgaan. Je kunt namelijk alles kopen met geld. Van eigenwaarde tot gezondheid. Het stomme is dat de tegenstanders die dit onzin vinden, het wel eens zijn dat een werkloze die een baan vind, goed is voor zijn eigenbeeld. Wederom, hypocriet.
Ik heb je geen egoïst genoemd hoor, dat doe je hier zelf.quote:Blijft voor mij over dat ik maar mee doe met dit ganzenbord waar ik ook maar opgezet ben. Vind men mij daarom arrogant en een egoïst? Boeit me niet. Ik hoef niet de hele wereld te vriend te hebben en na mijn dood heb ik geen verantwoording af te leggen of iemand in de ogen te kijken. Tenminste, voor zover ik weet.
Wat bedoel je precies?quote:Wat ook niemand begrijpt is dat als we dit doorzetten, onze taart met iedereen gedeeld moet worden. Vanuit ons comfortabele positie is dat een leuk "gevoel". Maar de werkelijkheid betekent dat wij als westers land er enorm op achteruit gaan. Ik zou al die zweefteven wel eens wille zien na een dergelijke ommekeer. Ineens kunnen ze niet meer wat ze voorheen wel konden. Hoe lang zou het duren voor ze heimelijk wensen naar de tijd voorheen? Als ze het eerlijk durven toegeven natuurlijk. Want die hypocrisie die ze bezaten is niet opeens verdwenen.
Je leeft al in een kapitalistisch land. Stel je Nederland voor als Somalië. Denk je nog steeds dat met jouw harde werk en doorzettingsvermogen je hetzelfde bereikt had?quote:Op vrijdag 18 november 2011 10:25 schreef heartz het volgende:
Ik heb het vooral te danken aan mijn eigen harde werk en doorzettingsvermogen en de mensen om me heen. Hoezo heb ik het te danken aan kapitalisme?
Wut?quote:Dus als het kapitalisme zou verdwijnen zouden we allemaal Amish achtig worden ofzo?
Nogmaals: wut?quote:En degenen die de Sjaak zijn dan? Dus buiten boot vallen, moeten we laten verdrinken?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |