Iedere maand heb je toch maar zo'n 15% kans om zwanger te worden? Dus het is ook wel behoorlijk geluk hebben. Ga ervan uit dat het bij jou ook gewoon gaat lukken hoor!quote:Op maandag 14 november 2011 22:58 schreef Labelloo het volgende:
Pfff... weet het ff niet meer. Nu al 8 rondes achter de rug. Daarvan houdt ik nu 6 rondes alles bij, temp en ovutesten. Dan zou het toch moeten lukken denk je?
15 % maar??? das ook niet veel..quote:Op dinsdag 15 november 2011 07:45 schreef Cocotrimonium het volgende:
Iedere maand heb je toch maar zo'n 15% kans om zwanger te worden? Dus het is ook wel behoorlijk geluk hebben. Ga ervan uit dat het bij jou ook gewoon gaat lukken hoor!
Dat van die 15% klopt inderdaad, vertelde mijn ha ook. Beterschap voor jou!quote:Op dinsdag 15 november 2011 07:45 schreef Cocotrimonium het volgende:
Iedere maand heb je toch maar zo'n 15% kans om zwanger te worden? Dus het is ook wel behoorlijk geluk hebben. Ga ervan uit dat het bij jou ook gewoon gaat lukken hoor!
AED: jammer, op naar de volgende ronde
Ik heb zelf een griepje te pakken. Sinds gisteren ziek thuis. Komt het klussen natuurlijk niet ten goede
quote:Op dinsdag 15 november 2011 15:58 schreef Fenne het volgende:
Wat een vervelende berichten hier allemaal,voor degenen die het even kunnen gebruiken.
Ikzelf had vorige week mijn NOD, maar wilde nog niet testen. Ik had deze maand namelijk getemperatuurd en bleek een late eisprong te hebben (net op dat moment dat manlief echt even geen zin had).
Maar gister dacht ik: toch maar een testje en jawel! Een plusje!
De enige dingen waarvoor dat geloof ik wel geldt is alcohol en roken, omdat die de vruchtbaarheid kunnen beïnvloeden. De rest maakt niet uit, omdat er de eerste weken nog geen bloedcontact isquote:Op dinsdag 15 november 2011 16:29 schreef Kwisted het volgende:
Sethiwe, volgens mij hoeft dat niet. Maar ik moet zeggen dat ik na mijn eisprong totdat ik ongesteld ben ook al oplet wat ik eet. Gewoon voor het geval dat ik zwanger ben.
En ik vind het ook geen grote moeite.Maar volgens mij hoeft dat officieel dus eigenlijk niet.
Ah, fijn, goed nieuwsquote:Op dinsdag 15 november 2011 15:58 schreef Fenne het volgende:
Wat een vervelende berichten hier allemaal,voor degenen die het even kunnen gebruiken.
Ikzelf had vorige week mijn NOD, maar wilde nog niet testen. Ik had deze maand namelijk getemperatuurd en bleek een late eisprong te hebben (net op dat moment dat manlief echt even geen zin had).
Maar gister dacht ik: toch maar een testje en jawel! Een plusje!
ik heb ook een multivitamine ( Davitamon Femvit) met foliumzuur er in..quote:Op woensdag 16 november 2011 13:50 schreef Women86 het volgende:
nanadu, ik voel nog niets! kan dat trouwens wel zo snel? net na de eisprong?
Hoewel ik het wel spannend vind merk ik wel dat ik rustiger ben dan vorige maand(en), niet meer zo erg er mee bezig.
Kwisted; bedankt voor de tip, ik zal mijn borsten in de gaten houden![]()
barreltje: ik heb een multivitamine met foliumzuur erin maar inderdaad de één is veel duurder als de ander en het lijkt mij toch ook dat het toch allemaal hetzelfde is? Volgens mij betaal je ook wel voor de merknaam.
Oh nee, zo vervelend is het niet hoor. Enige irritante is dat ik nu misschien ongesteld word op een moment dat het echt niet handig is. Als ik college sta te geven ofzoquote:Op woensdag 16 november 2011 14:57 schreef Sethiwe het volgende:
Coco vervelend het wachten, hopelijk heb je snel duidelijkheid.
Ja ik heb gewoon van de kruidvatquote:Op woensdag 16 november 2011 13:03 schreef Barreltje het volgende:
Zo..
ik ben vandaag bij poging 3 geslaagd voor het foliumzuur..
maar..
wat een verschillen zeg!
het etos merk : 150 tabletten 2,50
duur merk: 84 tabletten : 8,50
![]()
foliumzuur is toch gewoon foliumzuur??
In de beginpost staan volgens mij wat handige linkjes, maar in principe, als je een cyclus van 28 dagen heb, heb je na ongeveer 14 dagen je eisprong. Die springt dan in je eileider, daar zoekt die zaadcel 'm op, bevrucht 'm, en doet er dan ongeveer 5 dagen over om af te dalen naar je baarmoeder. Bevrucht of onbevrucht. En dan nestelt ie in of je wordt ongesteldquote:Op woensdag 16 november 2011 13:56 schreef Barreltje het volgende:
[..]
ik heb ook een multivitamine ( Davitamon Femvit) met foliumzuur er in..
en nu dus ook van de etos..
las op de wiki dat het maximale 1000 mg is en dat dat toch niet echt het maximale isen daar kom ik dan niet aan ..
van de week eens bij een vriendinnetje een "wat-je-moet-weten-om-zwanger-te-worden"-boekje ophalen
ohh.. en nog een vraagje![]()
hoelang zit er eigenlijk tussen het klussen, de bevruchting en de innesteling??
Ik heb Albert Heijn eigen merkquote:Op woensdag 16 november 2011 19:03 schreef Enfermera het volgende:
Ja ik heb gewoon van de kruidvatGeen idee of dat de goedkoopste is eik
Lindala, welkomquote:Op donderdag 17 november 2011 12:53 schreef Lindala het volgende:
Joehoe! Ik doe graag mee![]()
Ik heb 8 oktober mijn laatste pil ingenomen en heb zojuist mijn menstruatie achter de rug. Hiermee zou ik een cyclus van 30 dagen hebben. Het eerste zwangerschapspakket heb ik al in huis; ik begin volgende week met ovu - testen. Dat wordt dus ronde nummer 1!
Ik ben direct na het stoppen met de pil begonnen met het slikken van multi vitamine, maar na dit topic doorgespit te hebben zal ik ook maar eens een tripje maken naar de drogist voor een potje foliumzuur. Eten doe ik sowieso al bewust, maar ik ben wel een roker. Volgende week mijn laatste sigaret en daarbij ook de keuze gemaakt ook meer te gaan bewegen.
Ik vind het erg spannend allemaal![]()
^^quote:Op donderdag 17 november 2011 13:57 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Lindala, welkomSpannend is het zeker
![]()
Wat goed dat je stopt met roken!
Is je dat vroeger eigenlijk ook opgevallen? Of pas sinds je er nu bewust op let? Ik merk zelf namelijk dat me dingetjes opvallen die vroeger echt compleet aan me voorbij zouden zijn gegaanquote:Op donderdag 17 november 2011 14:03 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
^^
Ik heb zo'n gevoel dat het deze maand niet raak is.
Ik voelde me helemaal crappy na mijn eisprong, ma/di ontzettend moe, overdag ontzettend last van brainfog, kreeg bijna niksgedaan op werkUit werk ook gelijk in bed gedoken enzo. En gister was eigenlijk een normale dag.
Irritante is dat ik me dus iedere keer zo voel na de eisprong
Vroeger had ik nooit last van kwaaltjes of dingetjes. Gewoon iedere dag happy bunny, 7 jaar lang.quote:Op donderdag 17 november 2011 14:24 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Is je dat vroeger eigenlijk ook opgevallen? Of pas sinds je er nu bewust op let? Ik merk zelf namelijk dat me dingetjes opvallen die vroeger echt compleet aan me voorbij zouden zijn gegaan![]()
![]()
Jammer dat het niet raak is. Ik heb zelf geen idee hoe het ervoor staat. Vorige keer toen ik zwanger bleek, voelde het juist alsof ik ongesteld moest worden. En aangezien ik nu *niks* voel, ga ik er vooralsnog van uit dat het ook niet raak is(als is dat sowieso mijn standaard uitgangspunt
).
Volgens mij hoor ik volgend weekend ongesteld te wordenquote:Op donderdag 17 november 2011 14:34 schreef Freubelot het volgende:
Lindala welkom! En idd goed dat je stopt met roken, hoef je dat straks niet meer te doen.
Aurum, wanneer moet (niet) ongesteld worden? Ik voelde ook niets.. (dus wie weet)..
Coco, jij hebt toch net je eisprong gehad? Ik vind echt dat je er positief in staat! Ik had daar gisteravond even moeite mee. Ik ben blij dat ik ongesteld ben geworden en dat mijn lichaam het weer 'goed doet'. Maar op de een of andere manier vond ik dat bloed wel een beetje confronterend. Maar ja, dat was een momentje dat ik weer even in het gevoel van vier weken geleden zat. Nu is alles weer ok en kan ik het weer relativeren..
Ik ga gewoon voor decemberstreepjes en een alcohol vrij kerst en oud&nieuw
Oh ja, natuurlijk. Dat merk ik ook. Ineens weer pukkels enzoquote:Op donderdag 17 november 2011 14:40 schreef _aurum_ het volgende:
Vroeger had ik nooit last van kwaaltjes of dingetjes. Gewoon iedere dag happy bunny, 7 jaar lang.
En nu ben ik van de hormonen af en is het dikke drama. Ik heb het al eerder gezegd, ik ga met een mirena onder mijn arm mijn bevalling in. One comes out, other goes in.....ofzo
die kwaaltjes had ik allemaal al..quote:Op donderdag 17 november 2011 15:33 schreef Women86 het volgende:
welkom lindala!
Hier ook veel meer kwaaltjes sinds ik van de hormonen af ben
Ik heb na het stoppen met de pil heuse 'zwangerschapsklachten' gehad. Dat was best verwarrend, eigenlijk. Ik hoop niet dat deze klachten maandelijks terug komen (i.c.m. het niet daadwerkelijk zwanger zijn in ieder gevalquote:Op donderdag 17 november 2011 15:33 schreef Women86 het volgende:
welkom lindala!
Hier ook veel meer kwaaltjes sinds ik van de hormonen af ben
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |