Ik heb echter nergens staan dat ik dat antwoord heb gekregen op mijn vraag. Is mijn woord tegen het zijne.quote:Op zondag 6 november 2011 01:22 schreef R-T-B het volgende:
Je zou het kunnen gooien op dwaling? hiermee huurcontract proberen te beëindigen of laten aanpassen in jouw voordeel
Lekker contract heb je je dan aan laten smeren...quote:Op zondag 6 november 2011 01:22 schreef Blue_note het volgende:
Huur opzeggen gaat niet doordat huur minimaal een jaar dient te duren. Ik zit er net sinds 1-11-2011.
Voor de zoveelste keer op Fok!-WGR, maar niet alles wat in een contract staat is geldig. Alles wat tegen de wet is nietig. De opzegtermijn van een huurcontract is 1 betaalperiode met volgens mij een maximum van 3 maand (dat van 3 maand weet ik niet zeker).quote:Op zondag 6 november 2011 01:22 schreef Blue_note het volgende:
Huur opzeggen gaat niet doordat huur minimaal een jaar dient te duren. Ik zit er net sinds 1-11-2011.
Ik heb uiteraard overdag ook wat getest met geluid, maar wist niet dat het 's nachts zoveel erger zou zijn natuurlijk.
Ahh, je eerste weekend dus.quote:Op zondag 6 november 2011 01:22 schreef Blue_note het volgende:
Ik heb uiteraard overdag ook wat getest met geluid, maar wist niet dat het 's nachts zoveel erger zou zijn natuurlijk.
Het contract geeft aan dat er geen financiële vergoedingen mogelijk zijn als er sprake van geluidsoverlast is door het wonen in het centrumquote:Op zondag 6 november 2011 01:24 schreef Blue_note het volgende:
[..]
Ik heb echter nergens staan dat ik dat antwoord heb gekregen op mijn vraag. Is mijn woord tegen het zijne.
Het huurcontract geeft ook aan dat er geen financiële vergoedingen mogelijk zijn als er sprake is van (geluids)overlast door het wonen in het centrum.
Anders huur een huis onder een aanvliegroute van Schiphol. Open je daar weer een topic over.quote:Op zondag 6 november 2011 02:38 schreef Blue_note het volgende:
Ik ben echt geen zeikerd, maar dit is gewoon niet uit te houden voor een langere periode imo.
Het is een tikje naïef om de mate overlast van een kroeg overdag te bepalen. Jij duikt de kroeg toch ook niet in voor 20:00 uur ?quote:Op zondag 6 november 2011 01:24 schreef Blue_note het volgende:
[..]
Ik heb echter nergens staan dat ik dat antwoord heb gekregen op mijn vraag. Is mijn woord tegen het zijne.
Het huurcontract geeft ook aan dat er geen financiële vergoedingen mogelijk zijn als er sprake is van (geluids)overlast door het wonen in het centrum.
Hij woont in een straat die grenst aan een straat waar 2 kroegen zijn.quote:Op zondag 6 november 2011 05:23 schreef Monopoly het volgende:
Boven een kroeg gaan wonen en geen geluidsoverlast verwachten_!
Serieus, het zal wel klote zijn, maar dit zag je vanaf 100 km wel aan komen toch ?
Dat kan ook betekenen dat het pand waar TS woont met de achterzijde grenst aan het pand waar die kroegen zitten. Dat kan dan behoorlijk doordreunen. Maar 70dB is inderdaad best veel. Waarmee is dat gemeten?quote:Op zondag 6 november 2011 07:13 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
Hij woont in een straat die grenst aan een straat waar 2 kroegen zijn.
Als TS nog 70dB meet van muziek van 2 cafés, die om de hoek liggen, dan moeten die 2 bars wel een teringherrie maken dat ver boven de wettelijk toegelaten geluidsnormen ligt.
In dat geval moet TS politie maar eens een pv-tje laten opmaken.
Klinkt hetzelfde als onder de rook van Schiphol gaan wonen en dan klagen dat er veel vliegtuigen overkomenquote:Op zondag 6 november 2011 13:04 schreef fratsman het volgende:
In het centrum gaan wonen en dan klagen over geluidsoverlast.
Zelfs al meet je 70db met ramen dicht wil dat toch wel dat er op straat 100+ dB wordt gemeten welk niet toegelaten is.Zoals ik al zei, pv-tje dus.quote:Op zondag 6 november 2011 13:03 schreef Blue_note het volgende:
Niet met professionele aparatuur, maar een simpele decibel meter van de bouwmarkt o.i.d. Gemeten met ramen dicht trouwens.
De zijkant van mijn pand ligt schuin tegenover de uitgang van het café.
Ow maar da's wat anders dan dB, bass en de trillingen zijn echt niet tegen te houden, ik vrees dat zelf oordopjes weinig gaan veranderen.quote:Op zondag 6 november 2011 18:43 schreef Blue_note het volgende:
Ik heb totaal geen probleem met wat geluid of stemmen o.i.d. Maar het bass gedreun en de trillingen daarvan zijn gewoon zwaar irritant.
Ik ga deze week oordopjes op maat laten maken, kijken of dit helpt. Zijn weinig andere opties.
¤300,- per maand in het centrum? Dan mag je alleen wooncomfort verwachten als het ~15 vierkante meter isquote:Op zondag 6 november 2011 18:53 schreef Blue_note het volgende:
Ik vind trouwens dat ook al betaal je ¤300,- per maand he wooncomfort mag verwachten, daar niet van.
waarom ga je eigenlijk niet naar de politie? Dat is iig 1 optie waar je niet op reageert.quote:Op zondag 6 november 2011 18:43 schreef Blue_note het volgende:
Ik heb totaal geen probleem met wat geluid of stemmen o.i.d. Maar het bass gedreun en de trillingen daarvan zijn gewoon zwaar irritant.
Ik ga deze week oordopjes op maat laten maken, kijken of dit helpt. Zijn weinig andere opties.
Met alle respect... denk je echt dat de verhuurder voor je aan het werk gaat ? Die heeft een contract met je lopen... als jij weg wilt moet je of uitzitten of dokken.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 14:45 schreef Blue_note het volgende:
Nou even een kick.
Ik zit eraan te denken om de verhuurder voor te stellen of hij mogelijk opzoek wil gaan naar een nieuwe huurder. Indien hij een nieuwe huurder heeft gevonden, kan ik er uit.
Win-win toch? Ik blij, hij verdient bijna ¤1000,- commissie.
Of zie ik nadelen voor hem/mij over het hoofd? Waarom zou hij er niet mee akkoord willen gaan bijvoorbeeld?
Och, gezien wat TS qua vakantie voor budget heeft, zou dat uitkopen ook niet al te moeilijk moeten zijn.quote:Op woensdag 2 mei 2012 00:47 schreef klusfoobje het volgende:
[..]
Met alle respect... denk je echt dat de verhuurder voor je aan het werk gaat ? Die heeft een contract met je lopen... als jij weg wilt moet je of uitzitten of dokken.
quote:Op woensdag 2 mei 2012 01:22 schreef bas-beest het volgende:
[..]
Och, gezien wat TS qua vakantie voor budget heeft, zou dat uitkopen ook niet al te moeilijk moeten zijn.
Een huurcontract voor bepaalde tijd kun je ook gewoon opzeggen. Bij de opzegging moet de volgende termijnen in acht worden genomen:quote:Op woensdag 2 mei 2012 11:22 schreef Blue_note het volgende:
Dat lees ik wel vaker, maar dan blijkt dat dit niet zo is als er eerst een minimale termijn in het contract is opgenomen.
Dat heb ik ooit eens meegemaakt tegenover de Tivoli.quote:Op woensdag 2 mei 2012 09:19 schreef Nielsch het volgende:
Naar de gemeente stappen en vragen om een meting. Hier in Utrecht worden genoeg kroegen gesloten ivm overlast.
De verhuurder krijgt toch sowieso huur als jij blijft zitten?quote:Op woensdag 2 mei 2012 10:51 schreef Blue_note het volgende:
Ja dat begrijp ik, maar dan nog krijgt hij 1 maand huur.
Als ik blijf zitten krijgt 'ie niks. Dus ik snap je opmerking 'voor niks werken' niet helemaal.
Ja wellicht van mijn kant wat onduidelijk, maar inderdaad de makelaar/tussenpersoon die deze commissie ontvangt.quote:Op woensdag 2 mei 2012 11:51 schreef Leandra het volgende:
[..]
De verhuurder krijgt toch sowieso huur als jij blijft zitten?
Of bedoel je degene die de verhuur regelt, de makelaar (of wat er voor doorgaat) in dit geval.
Nogal onduidelijk ja, dat is echt iemand anders dan de verhuurder.quote:Op woensdag 2 mei 2012 11:59 schreef Blue_note het volgende:
[..]
Ja wellicht van mijn kant wat onduidelijk, maar inderdaad de makelaar/tussenpersoon die deze commissie ontvangt.
Ja inderdaad. Kan gebeuren niet?quote:Op woensdag 2 mei 2012 12:11 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nogal onduidelijk ja, dat is echt iemand anders dan de verhuurder.
Heb je het hem al gevraagd?quote:Op woensdag 2 mei 2012 12:14 schreef Blue_note het volgende:
[..]
Ja inderdaad. Kan gebeuren niet?
De makelaar/tussenpersoon gaat opzoek naar een nieuwe huurder en ontvangt van die nieuwe huurder 1 maand huur.
Het is zeker ook een hele oude woning,quote:Op zondag 6 november 2011 01:12 schreef Blue_note het volgende:
Ik woon sinds kort in een huur appartement in het centrum. De straat grenst aan een straat waar 2 café's liggen. Ik heb voor de huur aan de verhuurder gevraagd of dit geen grote overlast geeft. Hij zei dat dit door de dubbele beglazing heel erg meeviel.
Dat klopt overdag. Echter na 21:30 gaat de muziek keihard aan, wat ik nog niet zo'n probleem vind, totdat ik ga slapen.
Momenteel meet ik 70 decibel in de slaapkamer. Ik slaap met oordoppen die 35 decibel verminderen, echter voel ik het gedreun van de bass nog steeds en hoor ik ook de muziek nog.
Dit is heel frustrerend want dit gaat door tot 03:00 uur. Dit is echt geen woongenot meer.
Maar wat kan ik hiermee? Contract ontbinden zal niet gaan neem ik aan? Ik kan bij de gemeente gaan klagen maar ook dat zal weinig helpen aangezien die café's me een vergunning lijken te hebben.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |