abonnement Unibet Coolblue
  One tough cookie zaterdag 10 december 2011 @ 13:45:07 #126
169210 liesje1979
pi_105413414
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 11:34 schreef vannelle het volgende:

[..]

Kee, maar ik ben helaas niet in staat om een pakket te doneren.
Weet dus ook niet wie de ontvangers zijn, het enige wat ik weet is dat ik bereid ben om te bezorgen en zo help ik ook mee om dit tot een geslaagde actie te maken.
Uiterlijk over 2 weken moeten de pakketten bezorgd zijn en tot nu toe heb ik helemaal NIKS gehoord over wat ik kan gaan doen.
Ik snap ook wel dat de organisatie het er druk mee heeft maar bezorging regelen lijkt mij toch ook onderdeel van het organiseren.
Ook al is het niet nodig, dan nog wil ik graag weten waar ik aan toe ben.

Sinds je post dat je er over begon is er meer dan 36 uur verstreken en nog geen enkele reactie van de organisatie geweest in dit topic.

Ik heb er voor gekozen om als bijdrage benzine te verstoken, kost mij ook geld.
Als dat niet nodig is kan ik ook een pakket maken, ik geef immers niks uit aan benzine?

Ik wil daarom gewoon graag weten waar ik aan toe ben, moet ik rijden ja of nee?
Wij hebben niet (Of nog niet) gekeken naar koppelingen met het vervoerstopic,Ik denk dat gevers dat heel goed zelf kunnen doen.
pi_105413812
quote:
11s.gif Op zaterdag 10 december 2011 13:45 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Wij hebben niet (Of nog niet) gekeken naar koppelingen met het vervoerstopic,Ik denk dat gevers dat heel goed zelf kunnen doen.
Ik wil niet zeiken over dit prachtige initiatief maar wellicht is het een idee om wél even naar het vervoerderstopic te kijken?
In mijn ogen worden de bereidwillige vervoerders te veel in het duister gelaten, misschien ingezet als het echt niet anders kan.
Terwijl ik in de veronderstelling was dat dit juist in het leven was geroepen omdat er bij postbezorging vorig jaar nogal wat mis is gegaan in de vorm van niet bezorgde pakketten.

Ik wil wel even benadrukken dat dit geen kritiek is want de actie is gewoon helemaal super.
Alleen puntje van aandacht.
  One tough cookie zaterdag 10 december 2011 @ 13:59:57 #128
169210 liesje1979
pi_105413900
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 13:56 schreef vannelle het volgende:

[..]

Ik wil niet zeiken over dit prachtige initiatief maar wellicht is het een idee om wél even naar het vervoerderstopic te kijken?
In mijn ogen worden de bereidwillige vervoerders te veel in het duister gelaten, misschien ingezet als het echt niet anders kan.
Terwijl ik in de veronderstelling was dat dit juist in het leven was geroepen omdat er bij postbezorging vorig jaar nogal wat mis is gegaan in de vorm van niet bezorgde pakketten.

Ik wil wel even benadrukken dat dit geen kritiek is want de actie is gewoon helemaal super.
Alleen puntje van aandacht.
Ik snap je punt en waar mensen hulp willen kunnen wij dan natuurlijk bieden., Maar om dat te koppelen hebben we ook weer de adressen van de gevers nodig en die hebben we niet geinventariseerd. ;)
pi_105414153
Juist uit praktisch oogpunt is plannen misschien wel aan te raden.
De meeste hulp met vervoer is namelijk regio gebonden, terwijl blijkbaar gevers en ontvangers niet op afstand gekoppeld zijn.
Als gevers dan gebruik willen cq moeten maken van vervoer uit dat vervoerstopic dan kan er wel eens gebruik gemaakt moeten worden van steunpunten (vervoer in meerdere stappen). En dan is het handiger om een rit tussen 2 steunpunten te doen met meer dan 1 pakket, dan voor elk pakket die rit opnieuw te moeten maken.
Juist in die gevallen (gever en ontvanger zitten vrij ver uit elkaar, is niet te overbruggen door 1 vervoerder) is planning wel handig, en is 2 weken misschien al krap.
pi_105414252
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 december 2011 13:59 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Ik snap je punt en waar mensen hulp willen kunnen wij dan natuurlijk bieden., Maar om dat te koppelen hebben we ook weer de adressen van de gevers nodig en die hebben we niet geinventariseerd. ;)
DUH, heel FHF draait toch om hulp bieden? ;)

Maar als je de adressen van de gevers niet geïnventariseerd hebt, waar is dan het vervoerstopic voor?
Tuurlijk is het voor de gever mogelijk om uit dat topic iemand uit de omgeving te kiezen maar als organisatie zijnde zou ik daar persoonlijk graag overzicht in willen houden.
Al is het maar om zeker te weten dat eea geregeld is, het enige wat er nu gebeurt is vraag en aanbod bij elkaar leggen en zoek het maar uit. Verhaal is niet compleet.
Nogmaals, zie het niet als kritiek maar als punt van aandacht. Hou zelf de controle.
pi_105414929
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 14:08 schreef frederik het volgende:
Juist uit praktisch oogpunt is plannen misschien wel aan te raden.
De meeste hulp met vervoer is namelijk regio gebonden, terwijl blijkbaar gevers en ontvangers niet op afstand gekoppeld zijn.
Als gevers dan gebruik willen cq moeten maken van vervoer uit dat vervoerstopic dan kan er wel eens gebruik gemaakt moeten worden van steunpunten (vervoer in meerdere stappen). En dan is het handiger om een rit tussen 2 steunpunten te doen met meer dan 1 pakket, dan voor elk pakket die rit opnieuw te moeten maken.
Juist in die gevallen (gever en ontvanger zitten vrij ver uit elkaar, is niet te overbruggen door 1 vervoerder) is planning wel handig, en is 2 weken misschien al krap.
Psies, uit logistiek oogpunt zou er iets geregeld moeten worden.
Vervoerders zat, volgens mij is elke regio wel gedekt en anders zijn er best wel mensen bereid om verder te rijden, weet ik zeker. Ik wel iig.
Juist door kwijtgeraakte pakketten door de post vorig jaar is dat vervoerderstopic in het leven geroepen.
En dan er vervolgens niks mee doen........ |:(
  Boks-Chick zaterdag 10 december 2011 @ 14:40:53 #132
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_105415031
@ vannelle, ik heb wel even rondgekeken. Naast het gegeven dat er niemand was die ''mijn'' traject aflegt, en gezien de afstand die mijn pakket moet afleggen (ene kant NL naar andere kant) is postnl een veel goedkopere en praktischere keuze. Als in: het scheelt de koerier enorm veel benzinegeld en enorm veel tijd. Daarbij weet ik vanuit DM overleg dat mijn ontvanger met hoge zekerheid zelf thuis is en anders een zeer welwillende buuv heeft die het in ontvangst wil nemen.

Misschien dat dat voor meer mensen zo geldt?
lolwut
pi_105416121
quote:
19s.gif Op zaterdag 10 december 2011 14:40 schreef BrandX het volgende:
@ vannelle, ik heb wel even rondgekeken. Naast het gegeven dat er niemand was die ''mijn'' traject aflegt, en gezien de afstand die mijn pakket moet afleggen (ene kant NL naar andere kant) is postnl een veel goedkopere en praktischere keuze. Als in: het scheelt de koerier enorm veel benzinegeld en enorm veel tijd. Daarbij weet ik vanuit DM overleg dat mijn ontvanger met hoge zekerheid zelf thuis is en anders een zeer welwillende buuv heeft die het in ontvangst wil nemen.

Misschien dat dat voor meer mensen zo geldt?
Ik woon in Brabant, heb familie in Noord-Holland en in Groningen waar ik binnenkort weer heen ga.
Moet jij eens kijken waar ik allemaal langs kom zonder dat het extra kost. Kom er toch langs.
Misschien is dat voor meer mensen zo?

Je DM's weet ik natuurlijk niks van, heb ik mijn mening ook niet op gebaseerd uiteraard.
Maar dat het voor jou logisch is (is dat wel zo? van waar naar waar moet dat pakket?) wil niet zeggen dat dat voor iedereen geldt.
Wat jij eigenlijk zegt is dat het vervoerstopic voor kerstpakketten overbodig is.
Terwijl ik er van overtuigd ben dat dat niet zo is, je probeert het niet eens.
Ik hou mezelf nog steeds beschikbaar als chauffeur maar als iedereen dezelfde gedachtengang heeft als jou verwacht ik niet dat ik m'n auto moet starten voor FHF.
En dat vind ik jammer, rondbrengen was mijn invulling van bijdragen.

O wee als er weer pakketten zoek raken op jouw manier van verzenden. :P

Edit:
Misschien een idee om (zonder namen te noemen) een overzicht te maken van de route die een pakket af moet leggen.
Weet zeker dat er vervoer mogelijk is, niet alle Fokkers blijven altijd thuis. ;)

[ Bericht 7% gewijzigd door vannelle op 10-12-2011 15:22:23 ]
  Boks-Chick zaterdag 10 december 2011 @ 15:37:57 #134
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_105416658
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 15:16 schreef vannelle het volgende:

[..]

Ik woon in Brabant, heb familie in Noord-Holland en in Groningen waar ik binnenkort weer heen ga.
Moet jij eens kijken waar ik allemaal langs kom zonder dat het extra kost. Kom er toch langs.
Misschien is dat voor meer mensen zo?

Je DM's weet ik natuurlijk niks van, heb ik mijn mening ook niet op gebaseerd uiteraard.
Maar dat het voor jou logisch is (is dat wel zo? van waar naar waar moet dat pakket?) wil niet zeggen dat dat voor iedereen geldt.
Wat jij eigenlijk zegt is dat het vervoerstopic voor kerstpakketten overbodig is.
wat een ongeloofelijke kortzichtige conclusie :')
Ik heb het topic gecheckt en dubbelcheckt. Er is niemand die van Den Haag naar Groningen rijdt.
quote:
Terwijl ik er van overtuigd ben dat dat niet zo is, je probeert het niet eens.
wederom wat een ongeloofelijke kortzichtinge conclusie. En of ik het probeer. Maar wat niet aangeboden is ga ik niet vragen.
quote:
Ik hou mezelf nog steeds beschikbaar als chauffeur maar als iedereen dezelfde gedachtengang heeft als jou verwacht ik niet dat ik m'n auto moet starten voor FHF.
En dat vind ik jammer, rondbrengen was mijn invulling van bijdragen.
Sorry hoor, maar waarom ben je zo ongelofeloos enorm op je internetpikkie getrapt :o

ik heb gekeken, niemand die Den Haag-Groningen heeft aangeboden.
Ik heb zelfs nog gekeken of het mogelijk was om twee koeriers in te schakelen, die het pakket van elkaar over zouden nemen. Echt, weer een mega kortzichtige conclusie.
quote:
O wee als er weer pakketten zoek raken op jouw manier van verzenden. :P
Echt, alle krediet jegens jou is weg nu :W Wederom een kortzichtige conclusie en gelijk mij maar even een gigazwaar boetekleed op mijn schouders gooien. Weet je wel wat je zegt?
Daarbij, track en trace bestaat niet voor niets, als het pakket kwijt raakt bij postnl hebben zij een probleem, niet mijn ontvanger, want dan regel ik wat anders.

quote:
Edit:
Misschien een idee om (zonder namen te noemen) een overzicht te maken van de route die een pakket af moet leggen.
Weet zeker dat er vervoer mogelijk is, niet alle Fokkers blijven altijd thuis. ;)
Wederom wil je het bijna een verplichting maken :W
Het is vrijwillig, niets moet. Van jouw kant niet en van mijn kant niet. Pas bij een concrete toezeggen ben je in mijn perceptie, iets verplicht.
Ik heb de toezegging gedaan iets op te sturen, en dat doe ik.

Echt. Met zo'n attitude krijg je het pakket niet eens van me mee. het klinkt bijna alsof ik je god op mijn blote knietjes moet danken dat je wil rijden en dat ik dus verplicht van jouw diensten gebruik moet maken... ehhh... lolwhut?!?

Mag ik je in herinnering brengen dat ik medeoprichter ben van dit liefste hoekje van FOK! en behoorde tot het eerste groepje mods op dit forum? En dat ik dus enorm goed weet hoe het spel gespeeld wordt? Je lult echt mega uit je nek en probeert mij hier in een kwaad daglicht te zetten.
Die BX wil geen gebruik maken van mij, die BX neemt het GIGANTISCHE RISICO ( :')) dat het pakket kwijtraakt, door BX doet iedereen dit, door BX krijgt haar ontvanger niets, enz enz enz. Heb je enig idee wat je heir zegt, mij van beschuldigd (nu al nog voordat er iets is gedaan) en in welk dagllicht je mij willens en wetens stopt :D :') :W.
lolwut
pi_105416713
Mijn moeder zou er denk ik wel weer een graag willen ontvangen. :)
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
  Boks-Chick zaterdag 10 december 2011 @ 15:40:17 #136
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_105416731
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 14:36 schreef vannelle het volgende:

[..]

Psies, uit logistiek oogpunt zou er iets geregeld moeten worden.
Vervoerders zat, volgens mij is elke regio wel gedekt en anders zijn er best wel mensen bereid om verder te rijden, weet ik zeker. Ik wel iig.
Juist door kwijtgeraakte pakketten door de post vorig jaar is dat vervoerderstopic in het leven geroepen.
En dan er vervolgens niks mee doen........ |:(
Ik zo zeggen, als het je zo hoog zit: in het kader van FOK!kers helpen FOK!kers en het ontlasten van de mods die alles er aan doen om dit geregeld te krijgen:
maak het topic aan, maak de linken, maak het overzicht. Niemand die je tegen zal houden :).
lolwut
  zaterdag 10 december 2011 @ 15:47:42 #137
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_105416955
BrandX, ik zie anders niet in het vervoerderstopic een post van jou die aangeeft dat er een pakket is dat van Groningen naar Den Haag moet. Verder denk ik dat je vannelle totaal verkeerd begrijpt.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  Boks-Chick zaterdag 10 december 2011 @ 15:52:52 #138
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_105417098
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 15:47 schreef Scorpie het volgende:
BrandX, ik zie anders niet in het vervoerderstopic een post van jou die aangeeft dat er een pakket is dat van Groningen naar Den Haag moet. Verder denk ik dat je vannelle totaal verkeerd begrijpt.
Dat klopt dat is ook niet aangeboden, en wat ik zei: er is enorm veel aangeboden behalve dat. En omdat het niet aangeboden was wilde ik er niet om vragen, ik dacht gewoon simpel: het is 3 uur heen en 3 uur terug, voor 7 euro doet postnl het. Dus zag de noodzaak niet om het te vragen.

Of ik vannelle verkeerd begrijp, geen idee. Ik opperde een mogelijkheid waarom mensen wellicht geen hulp van de aangeboden koeriers vroegen, en vervolgens krijg ik zijn tirade over mij heen :')
Ik laat al veel te veel over me heen lopen, shit happens, maar als ik dat soort beschuldigingen naar me toe gegooid krijg, pas ik ervoor om het over me heen te laten lopen, dus reageer ik :).
Hij trekt in mijn ogen echt belachelijke vergelijkingen met mij als ''lijdend'' voorwerp :D
lolwut
pi_105418751
Ik vind dat jullie allemaal belachelijk bezig zijn met hier een beetje ruzie te maken -O- , het gaat er niet om wie het meeste of het beste goed doet, ik dacht dat het zeker in dit forum om hulp aan mensen ging.
BrandX als jij in het vervoerstopic een vraag had gesteld over vervoer van Den Haag naar Groningen had misschien iemand kunnen reageren want sommige users willen voor het goede doel nog wel eens eens een stukje extra rijden en ik kan me voorstellen dat als van het vervoertsopic geen gebruik wordt gemaakt omdat iedereen het met de post stuurt (wat hun goed recht is overigens) dat het wel even gemeld kan worden want anders is dat topic idd voor de kat zijn kont .
Verder hoop ik dat iedereen zijn kerstpakketje op tijd krijgt zodat het een mooie kerst gaat worden. *;
Leer van gisteren, droom van morgen, leef vandaag
  zaterdag 10 december 2011 @ 17:03:34 #140
245601 -gt-
gt10b_bo620 Stella
pi_105419137
ben het geheel met BX eens

ff ter info dan maar :P

* -gt- brengt pakket zelf naar ontvanger/ster toe
  zaterdag 10 december 2011 @ 17:14:19 #141
154407 Rucky
Al prutsende wordt men wijs.
pi_105419479
quote:
2s.gif Op zaterdag 10 december 2011 17:03 schreef -gt- het volgende:
ben het geheel met BX eens

ff ter info dan maar :P

* -gt- brengt pakket zelf naar ontvanger/ster toe
^O^
Ik reis dagelijks tuseen Utrecht via Rotterdam nar Delft. Als ik een pakket mee moet nemen laat het me dan maar weten. :Y
Kerst pakketten. *O*
Op zaterdag 14 april 2012 23:50 schreef innepin het volgende: Rucky en Merlijn zijn tof.
Op donderdag 21 juni 2012 00:22 schreef Papabear het volgende: We kennen elkaar, daten elkaar, doen elkaar en helpen elkaar. FHF O+
Op vrijdag 17 december 2010 13:58 schreef smegmanus het volgende: FOK!kers, hard van buiten. Zacht van binnen 8-)
  zaterdag 10 december 2011 @ 17:32:10 #142
124373 Ireth
Sjongejongejonge....
pi_105420042
Ik heb na even lezen in het vervoerderstopic gevraagd aan Scorpie of hij nog steeds kon rijden en dat kon. Mijn pakket komt dus via Scorpie naar degene aan wie het is toegewezen :Y

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
❤️ #TeamTom ❤️ #TeamPannekoek ❤️
🥳"Als de kijker alles ziet, dan komt dat helemaal goed"🥳
pi_105420734
er word dus wel degelijk gebruik gemaakt van het vervoerstopic :D
de gever weet waar het pakketje heen moet. lijkt me dat de gever heel goed zelf regelen dat het pakketje goed bij de ontvanger aankomt. of moet iedereen aan het handje worden meegenomen?
de mods hebben er al een hoop werk aan met gever/ontvanger koppelen en controleren of alles is aangekomen.
pi_105427440
Sow, wat een discussie hier.
Ik denk (en verwacht) niet dat iedereen inzicht heeft in de tijd die het me kost om wensenlijstjes en adressen van ontvangers te krijgen en gevers te koppelen (waarbij ik in de PM verwijs naar het vervoerstopic). Wellicht heb ik de hoeveelheid werk die erin zit wat onderschat en het blijkt toch vooral een one woman job te zijn. Want met meerdere mensen die aan één schema sleutelen gaat het geheid fout met koppelingen en dat willen we niet.
In die drukte is het me inderdaad ontschoten dat we in de OPs aangaven dat wij (mods) contact met gevers en vervoerders zouden opnemen. Wat dat betreft heeft vannelle gelijk.

Aan de andere kant: in de PMs die gevers hebben gekregen met het adres van hun ontvanger staat ook de tip om in het vervoerstopic en wellicht een koppeling vinden, of hun vraag daar posten. Maar dat wist vannelle dan weer niet. Het is een oplossing die uit praktische nood is geboren want met een 36-urige werkweek (overuren niet meegeteld) en veel kooractiviteiten voor kerstmis gaat me dat gewoon niet lukken.
Ik ben nu net thuis nadat ik vanmorgen om 7 uur ben begonnen met werken en daarna meteen door ben gegaan voor een kooruitvoering. Morgen gaat de wekker weer om 6 uur, en ik ben nu nog wel even bezig om mensen te koppelen zodat iedereen toch nog een beetje tijd heeft om pakketinkopen te doen. Ow ja, en gisteren was ik de hele avond weg ivm repetitie en had om half 12 even geen zin om de pc aan te slingeren (wetende dat ik 6 uur later weer op moest staan).

En dit zeg ik niet om sympathie op te wekken, maar om even aan te geven dat ik niet 24/7 op fok zit om alle details meteen te regelen en beantwoorden.

Dus: qua vraag een prima opmerking van vannelle (aandachtspunt voor ons mods!), maar wel jammer dat de toon later zo negatief wordt.

Kortom: gevers kunnen zelf in het vervoerstopic rondneuzen naar iemand die (een deel van) de benodigde route rijdt. De mods zullen geen actieve rol spelen in het koppelen hiervan.
Ik zal beide OPs ook aanpassen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zaterdag 10 december 2011 @ 22:01:38 #145
124373 Ireth
Sjongejongejonge....
pi_105430944
Mijn hemel, wat een discussie is het geworden nav mijn vraag... sorry! :@
❤️ #TeamTom ❤️ #TeamPannekoek ❤️
🥳"Als de kijker alles ziet, dan komt dat helemaal goed"🥳
pi_105431957
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 22:01 schreef Ireth het volgende:
Mijn hemel, wat een discussie is het geworden nav mijn vraag... sorry! :@
niets sorry, is niet nodig.
dit schept alleen maar duidelijkheid zo.

[ Bericht 1% gewijzigd door loecje op 10-12-2011 22:47:39 ]
pi_105432000
Zullen we nu in het kader van de "kerstgedachte" weer lief zijn tegen elkaar, en elkaar de kleine '
zonde's vergeven? O~)
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
  Boks-Chick zaterdag 10 december 2011 @ 22:31:00 #148
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_105432660
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 22:20 schreef seasushi het volgende:
Zullen we nu in het kader van de "kerstgedachte" weer lief zijn tegen elkaar, en elkaar de kleine '
zonde's vergeven? O~)
*; voor vannelle *O*
lolwut
pi_105433283
Ik ben zo onwijs blij met iedereen die deze actie mogelijk maakt!! ik vind jullie allemaal topdames/heren!

ik kan echt niet vaak genoeg zeggen hoe bijzonder ik dit vind!

<3
Worrying won't keep the bad stuff from happening, it just prevents you from enjoying the good.
  zaterdag 10 december 2011 @ 23:00:37 #150
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_105434189
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 22:20 schreef seasushi het volgende:
Zullen we nu in het kader van de "kerstgedachte" weer lief zijn tegen elkaar, en elkaar de kleine '
zonde's vergeven? O~)
Ja, dat moeten we doen. Want wees er allen gerust van bewust dat iedereen vooral al het goede voor heeft, maar dat het regelen is toch wel a hell of a job. En daar moét wel wat mis in gaan, want anders is het ook raar :Y

Het komt vast beslist in orde O+
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')