abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103993985
Persoonlijk vind ik dit een heel moeilijk onderwerp, mannen en vrouwen zijn qua lichaam namelijk niet gelijk, dus moet er een bepaalde afweging gemaakt worden...

Stem je als man in voor kinderen als je seks hebt met iemand zonder te vragen of ze enige vorm van anticonceptie gebruikt? Is het gewoon logisch dat iemand gelijk kinderen van je wilt? Lijkt me niet... maar de gevolgen zijn groot: je wordt vader, je mag alimentatie betalen, en je wou helemaal geen kinderen!
Nu probeer ik een beetje sympathie te krijgen voor hoe zoiets zou kunnen lopen maar dat kan ik gewoon niet. Dit kan toch in geen mogelijkheid een ''ongelukje'' zijn van de vrouw?

Is het terecht dat een man net zo verantwoordelijk is voor een potentiële zwangerschap als de vrouw, of zou de vrouw hier meer verantwoording in moeten nemen? Het is immers haar lichaam... Zij weet meer wat er speelt, of ze zwanger kan raken.

Persoonlijk snap ik wel hoe dit risico genomen kan worden. In the heat of the moment zou het best kunnen dat je er niet aan denkt, dat je maar één ding wilt, maar als dat moment voorbij is snap je toch wel wat er net gebeurt is? Dan ga je toch een morning-afterpil pil halen? Dan zeg je het toch tegen je sekspartner?
Ik kijk er echt niet raar van op dat als je als man er verder niks van mee krijgt van de vrouw dat je ervan uitgaat dat het wel goed zit... Maar dat kaart precies die ongelijkheid aan... als man weet je niet wat een vrouw slikt of dat ze een spiraaltje heeft oid, moet je jezelf daar constant van op de hoogte stellen of mag je als man wel iets meer vertrouwen hebben in de vrouw waarmee je seks hebt?

Dus: Zou een vrouw meer verantwoording moeten nemen omtrent anticonceptie?
Rustig aan.
  zaterdag 5 november 2011 @ 13:34:02 #2
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_103994115
Hoe lost dat het probleem van de man op die niet weet of ze het goed geregeld heeft?
The love you take is equal to the love you make.
pi_103994118
Nee, beiden hebben hun eigen verantwoordelijkheid...wil je als man geen kinderen maar wel seks dan gebruik je een condoom en als de vrouw zeker wil zijn dat niet zwanger kan worden dan gebruikt ze ook een anticonceptiemiddel. Niet alleen je edele delen maar ook je hersenen gebruiken voordat je seks hebt. :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  Moderator zaterdag 5 november 2011 @ 13:34:21 #4
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_103994126
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 13:29 schreef kingtoppie het volgende:
Dus: Zou een vrouw meer verantwoording moeten nemen omtrent anticonceptie?
Ja, het is uiteindelijk haar lichaam.

Voor een man is het 'slechts' een onderhoudingsplicht (in het ergste geval), voor vrouwen is het 9 maanden zwangerschap en een kind om op te voeden, met alle gevolgen voor je leven die erbij horen. Een slimme meid denkt dus eerst aan zichzelf.
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_103994167
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 november 2011 13:34 schreef belsen het volgende:

[..]

Ja, het is uiteindelijk haar lichaam.

Voor een man is het 'slechts' een onderhoudingsplicht (in het ergste geval), voor vrouwen is het 9 maanden zwangerschap en een kind om op te voeden. Een slimme meid denkt dus eerst aan zichzelf.
Je vergeet het emotionele deel van het feit dat die man een kind op de wereld zet....het is wel zijn kind.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_103994184
Je moet natuurlijk gewoon een condoom om je aanhangsel doen, en die dus ook gewoon altijd bij je hebben. Ik sta verbaasd van de mannen die het 'liever zonder' doen, ook als ze me niet kennen. De risico's die mannen nemen, gewoon om te kunnen neuken, zijn echt idioot.
pi_103994216
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 13:34 schreef trovey het volgende:
Nee, beiden hebben hun eigen verantwoordelijkheid...wil je als man geen kinderen maar wel seks dan gebruik je een condoom en als de vrouw zeker wil zijn dat niet zwanger kan worden dan gebruikt ze ook een anticonceptiemiddel. Niet alleen je edele delen maar ook je hersenen gebruiken voordat je seks hebt. :P
Dit dus! ^O^

Seks heb je met z'n 2en (of meer) en daar heeft ieder zijn eigen verantwoordelijkheid in.
S. 2014
J. 2016
pi_103994222
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 13:34 schreef Lienekien het volgende:
Hoe lost dat het probleem van de man op die niet weet of ze het goed geregeld heeft?
Dan zou een vader volledig afwezig bij de opvoeding kunnen blijven i.p.v. dat hij alimentatie betaald etc
Rustig aan.
  zaterdag 5 november 2011 @ 13:37:44 #9
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_103994243
Nav de Kamphues-case?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  zaterdag 5 november 2011 @ 13:38:24 #10
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_103994272
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 13:36 schreef Taurus het volgende:
Je moet natuurlijk gewoon een condoom om je aanhangsel doen, en die dus ook gewoon altijd bij je hebben. Ik sta verbaasd van de mannen die het 'liever zonder' doen, ook als ze me niet kennen. De risico's die mannen nemen, gewoon om te kunnen neuken, zijn echt idioot.
Wat Kingtoppie wil is dat jij de pil slikt, een spiraaltje hebt, morningafterpillen op voorraad hebt en je elke drie maanden aantoonbaar laat testen op SOA's.
pi_103994305
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 13:34 schreef trovey het volgende:
Ik probeerde net eigenlijk aan te tekenen met dat het gebeurt was in ''the heat of the moment'' Is het dan raar dat je als man denkt dat het wel goed zit? Of moet je nadrukkelijk ''eisen'' dat ze morgen een morning-afterpil pil slikt?
Rustig aan.
  Moderator zaterdag 5 november 2011 @ 13:39:32 #12
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_103994309
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 13:35 schreef trovey het volgende:

[..]

Je vergeet het emotionele deel van het feit dat die man een kind op de wereld zet....het is wel zijn kind.
Heel naief. Dat kan een groot deel van de mannen niet boeien, vooral niet als het voorafgaande niet voortkomt uit een relatie.
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 13:37 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Dit dus! ^O^

Seks heb je met z'n 2en (of meer) en daar heeft ieder zijn eigen verantwoordelijkheid in.
Daarom gaat het dus ook zo vaak mis.

quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 13:36 schreef Taurus het volgende:
Dat dus.
  zaterdag 5 november 2011 @ 13:39:38 #13
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_103994312
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 13:37 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Dan zou een vader volledig afwezig bij de opvoeding kunnen blijven i.p.v. dat hij alimentatie betaald etc
Oh, je bedoelt juridisch en niet qua anti- conceptie. Lekker duidelijk.
pi_103994332
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 november 2011 13:38 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Wat Kingtoppie wil is dat jij de pil slikt, een spiraaltje hebt, morningafterpillen op voorraad hebt en je elke drie maanden aantoonbaar laat testen op SOA's.
Niet oordelen svp, dit is alles behalve een persoonlijke questie, ik sta alleen versteld van sommige verhalen en het aantal kanttekeningen in deze questie.. ik wil het gewoon iets genuanceerder hebben.
Rustig aan.
  zaterdag 5 november 2011 @ 13:40:29 #15
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_103994339
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 13:39 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Ik probeerde net eigenlijk aan te tekenen met dat het gebeurt was in ''the heat of the moment'' Is het dan raar dat je als man denkt dat het wel goed zit? Of moet je nadrukkelijk ''eisen'' dat ze morgen een morning-afterpil pil slikt?
Dat is niet raar, dat is heel dom. HEEL DOM.
pi_103994345
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 november 2011 13:38 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ja, de groeten. Ik weet niet of Kingtoppie weet hoe ongezond al die troep is, een condoom is veel minder moeite en minder schadelijk voor de gezondheid. Maar ja, 'het is minder lekker'.
  zaterdag 5 november 2011 @ 13:41:09 #17
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_103994357
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 13:40 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Niet oordelen svp, dit is alles behalve een persoonlijke questie, ik sta alleen versteld van sommige verhalen en het aantal kanttekeningen in deze questie.. ik wil het gewoon iets genuanceerder hebben.
Ik ben je punt een beetje kwijt, lieve schat.
  Moderator zaterdag 5 november 2011 @ 13:41:55 #18
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_103994376
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 13:40 schreef Taurus het volgende:

[..]

Ja, de groeten. Ik weet niet of Kingtoppie weet hoe ongezond al die troep is, een condoom is veel minder moeite en minder schadelijk voor de gezondheid. Maar ja, 'het is minder lekker'.
Waar zegt ie dat dan? :')

Maar realiseer je wel dat condoomgebruik ook zijn risico's kent.
pi_103994396
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 november 2011 13:41 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik ben je punt een beetje kwijt, lieve schat.
Dat je aan het oordelen bent over mij terwijl ik er helemaal geen duidelijk idee over heb.
Rustig aan.
  zaterdag 5 november 2011 @ 13:42:58 #20
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_103994415
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 13:40 schreef Taurus het volgende:
Ik vind condooms ook helemaal niks. Zwangerschappen vind ik nog minder aantrekkelijk. En dus neem ik mijn eigen verantwoordelijkheid heel serieus. Want het is mijn lijf waarin een evt vrucht zich kan nestelen. Dat maakt mijn verantwoordelijkheid voor mij in ieder geval urgenter.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  zaterdag 5 november 2011 @ 13:43:40 #21
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_103994431
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 13:42 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Dat je aan het oordelen bent over mij terwijl ik er helemaal geen duidelijk idee over heb.
Nee, het punt van je topic.
  Moderator zaterdag 5 november 2011 @ 13:43:41 #22
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_103994432
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 13:42 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ik vind condooms ook helemaal niks. Zwangerschappen vind ik nog minder aantrekkelijk. En dus neem ik mijn eigen verantwoordelijkheid heel serieus. Want het is mijn lijf waarin een evt vrucht zich kan nestelen. Dat maakt mijn verantwoordelijkheid voor mij in ieder geval urgenter.
Precies mijn punt. ^O^
pi_103994511
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 november 2011 13:41 schreef belsen het volgende:

[..]

Waar zegt ie dat dan? :')

Maar realiseer je wel dat condoomgebruik ook zijn risico's kent.
Ik bedoelde niet dat Kingtoppie dat zegt, dat zeggen mannen in het algemeen. Die ik meemaak, althans. :P

Tuurlijk moet je je met condoomgebruik ook regelmatig laten testen als je meerdere seksuele contacten hebt, maar als je het goed doet gebeurt er vrij weinig hoor. Ik heb ook jaren de anticonceptiepil geslikt en vaak hebben mannen dat gevraagd: 'slik je de pil?', als in 'dus het kan zonder condoom'. Mooi niet.
pi_103994528
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 november 2011 13:39 schreef belsen het volgende:

[..]

Heel naief. Dat kan een groot deel van de mannen niet boeien, vooral niet als het voorafgaande niet voortkomt uit een relatie.

[..]

Daarom gaat het dus ook zo vaak mis.

[..]

Dat dus.
Dan moet je niet aan seks doen, of op de blaren zitten, Je kunt niet qua veiligheid toch niet alleen er vanuit gaan dat de vrouw het wel regelt, Misschien is ze wel aan de pil, of heeft ze een spiraal, maar heeft ze ook een soa, Of heeft de man een soa, en daar helpt de pil niet tegen :P
Ik blijf erbij, verantwoording voor beide!
S. 2014
J. 2016
pi_103994554
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 13:42 schreef Copycat het volgende:

[..]

Bij een vaste relatie vind ik condooms ook niet meer nodig (ik vind het niet vervelend of iets dergelijks) maar bij wisselende contacten kan ik moeilijk zelf verantwoordelijkheid nemen, dan moet de man toch ook 'n rubbertje omschuiven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')