Nee, dat was ik dan weer nietquote:Op zaterdag 5 november 2011 23:46 schreef VixenFromHell het volgende:
Was jij ook degene die opmerkte dat er iemand wel flink populair was, en dat het allemaal rouwkaarten bleken te zijn ?
Dat had ik laatst ook ja! Nog bijna een opmerking tegen de bewoner gemaakt ook ( in de trant van: "Zo, u heeft zeker een mooi feestje voor de boeg" ofzo)... Gelukkig zag ik net op tijd dat het om rouwkaarten ging jaquote:Op zaterdag 5 november 2011 23:46 schreef VixenFromHell het volgende:
Was jij ook degene die opmerkte dat er iemand wel flink populair was, en dat het allemaal rouwkaarten bleken te zijn ?
Als hij niet wil dat die postzegels ongeldig worden gemaakt moet hij ze niet op de envelop plakken, lijkt mij. Als ik in de bus stap en aan de chauffeur vraag om mijn strippenkaart niet af te stempelen omdat ik strippenkaarten spaar, dan zal hij daar toch ook geen gehoor aan geven?quote:Op zaterdag 5 november 2011 16:16 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Het is idd correcte handelswijze, maar ik vind het wel erg flauw van haar, die chauffeur dan.
Opgespaard verlof is 5 jaar geldig, dat staat ergens in deel 7 van het Burgerlijk Wetboek. Daar mag PostNL niet van afwijken!quote:Op zondag 6 november 2011 00:07 schreef Deezertje het volgende:
Over verlofuren gesproken. Kreeg vandaag ook dat benullige lijstje (slecht afgedrukt zeg!)
Daar staat in dat het niet de bedoeling is dat je verlofuren meeneemt naar volgend jaar... alleen heb ik nog zo'n 80 uur over (werk er al 3,5 jaar).... Die gaan hopelijk toch wel mee naar volgend jaar, net als voorgaande jaren? Zou het wel wat voor PostNL vinden om die 80 uur te schrappen uit kostenbesparing ofzo
Vergelijking met strippenkaart gaat niet op, die zijn allemaal hetzelfde, op het aantal zones na danquote:Op zondag 6 november 2011 08:48 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Als hij niet wil dat die postzegels ongeldig worden gemaakt moet hij ze niet op de envelop plakken, lijkt mij. Als ik in de bus stap en aan de chauffeur vraag om mijn strippenkaart niet af te stempelen omdat ik strippenkaarten spaar, dan zal hij daar toch ook geen gehoor aan geven?(Oké, we hebben nu de OV-chipkaart maar het gat om de analogie)
En je hebt ook verschillende kleuren, blauw, roze, grijs, en dan nog lokale acties, zoals weekendkaartjes. En je hebt natuurlijk in elk land verschillende kaarten. Dus ze zijn zeker niet allemaal hetzelfde. Maar de bottom line is dat ze ongeldig gemaakt moeten worden, anders kan men ze hergebruiken, wat niet de bedoeling is.quote:Op zondag 6 november 2011 12:53 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Vergelijking met strippenkaart gaat niet op, die zijn allemaal hetzelfde, op het aantal zones na dan
Verder, hij, die verzamelaar plakt ze niet op de envelope, maar de verzender.
Dat dat hergebruiken niet de bedoeling is moge duidelijk zijn. Echter, deze man is een verzamelaar. Zelf ben ik ook een verzamelaar van militaria, en dan wil ik ook graag dat alles in een goede staat verkeerd.quote:Op zondag 6 november 2011 13:01 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
En je hebt ook verschillende kleuren, blauw, roze, grijs, en dan nog lokale acties, zoals weekendkaartjes. En je hebt natuurlijk in elk land verschillende kaarten. Dus ze zijn zeker niet allemaal hetzelfde. Maar de bottom line is dat ze ongeldig gemaakt moeten worden, anders kan men ze hergebruiken, wat niet de bedoeling is.
Uiteraard, en dat moeten postbodes/postbezorgers die ook deel uitmaken van postNL dan dus herstellen, hoort gewoon ook bij je werk.quote:Op zondag 6 november 2011 13:10 schreef ErwinRommel het volgende:
En trouwens, het is de fout van PostNL zelf dat ze niet altijd afgestemleld zijn.
Ikzelf let er nooit op.quote:Op zondag 6 november 2011 13:13 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Uiteraard, en dat moeten postbodes/postbezorgers die ook deel uitmaken van postNL dan dus herstellen, hoort gewoon ook bij je werk.
Ja, die kosten kan je op het bedrijf verhalen.quote:Op zaterdag 5 november 2011 23:50 schreef VixenFromHell het volgende:
Is het ook niet zo dat je compensatie hoort te krijgen wanneer ze bijv wegens nood je vrije dag intrekken en je had al plannen die geld gekost hebben? Zoiets heb ik wel een keer gehoord.
Waarschijnlijk wordt dat 1,5 jaar per 2012.quote:Op zondag 6 november 2011 08:50 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Opgespaard verlof is 5 jaar geldig, dat staat ergens in deel 7 van het Burgerlijk Wetboek. Daar mag PostNL niet van afwijken!
(Als ze dat zouden invoeren dan zou ik met onmiddellijke ingang vrij nemen t/m april!)
TC is niet dom geweest, Subco kwam afspraken niet na.quote:Op zaterdag 5 november 2011 23:46 schreef Loll het volgende:
ik had het geëist hoor. Je moet nuiten je tijden werken omdat je tc zo dom is geweest.
Ik ben ook verzamelaar, dus ik kan me voorstellen dat de man het jammer vindt. Overigens is het niet de bedoeling dat je tijdens de bestelling postzegels ongeldig maakt met een dikke viltstift. Dit moet met een blauwe of zwarte pen, dmv een klein streepje door de linker benedenhoek.quote:Op zondag 6 november 2011 13:06 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dat dat hergebruiken niet de bedoeling is moge duidelijk zijn. Echter, deze man is een verzamelaar. Zelf ben ik ook een verzamelaar van militaria, en dan wil ik ook graag dat alles in een goede staat verkeerd.
En als je dat weet, waarom zou je dan mooie postzegels (en dat waren ze ook, heb ze mogen aanschouwen) verknallen door er met een stift overheen te knallen? Die beste man gaat ze niet hergebruiken, stopt ze gewoon in postzegelalbums. Niks mis mee lijkt me.
Je hebt wel gelijk hoor, dat ga ik ook niet betwistenquote:Op zondag 6 november 2011 13:35 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik ben ook verzamelaar, dus ik kan me voorstellen dat de man het jammer vindt. Overigens is het niet de bedoeling dat je tijdens de bestelling postzegels ongeldig maakt met een dikke viltstift. Dit moet met een blauwe of zwarte pen, dmv een klein streepje door de linker benedenhoek.
Punt is dat de beste man niet van ons mag verwachten dat wij de zegels niet ongeldig maken, net zo min als ik mag verwachten dat een buschauffeur m'n strippenkaart niet afstempelt (zelfs al ben ik een oprechte verzamelaar van strippenkaarten van over de hele wereld). Als er geen pennestreep door heen had gestaan, dan wel een of meerdere stempels!
Als de goede man per ongeluk niet afgestempelde zegels tegenkomt is dat een mazzeltje voor hem, maar zeker niet iets wat hij mag eisen van ons.
Als hij het zonde vindt dat postzegels ongeldig worden gemaakt, moet hij ze niet gebruiken! Dan moet hij gewoon aan de afzender vragen of hij hem die postzegels in een envelop verstuurt, en dan frankeren met saaie 13 in een dozijn-zegels.
Dan is de klacht terecht. Een streepje door de hoek mag, helemaal doorkrassen is verboden. Er is trouwens een uitzondering: eerstedagomslagen mag je niet afstempelen of doorstrepen.quote:Op zondag 6 november 2011 13:37 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Je hebt wel gelijk hoor, dat ga ik ook niet betwisten
Maar het is wel flauw van die chauffeur, terwijl ze dat dus echt wist, te doen. En dan ook echt doorkrassen, niet ff een streepje zetten.
Mischien een domme vraag, maar wat zijn "eerstedagomslagen"?quote:Op zondag 6 november 2011 13:39 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dan is de klacht terecht. Een streepje door de hoek mag, helemaal doorkrassen is verboden. Er is trouwens een uitzondering: eerstedagomslagen mag je niet afstempelen of doorstrepen.
http://nvph.nl.testbyte.n(...)iew&id=62&Itemid=117quote:Op zondag 6 november 2011 13:43 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Mischien een domme vraag, maar wat zijn "eerstedagomslagen"?
quote:Op zaterdag 5 november 2011 17:39 schreef donald_dick het volgende:
je krijgt toch bij exttar@home een smsje en dag van te voren dat je pakket wordt geleverd?
en dat gaat dan per dagdeel, maar hoeveel dagdelen zijn er?
Dank, weer wat geleerd.quote:Op zondag 6 november 2011 13:54 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
http://nvph.nl.testbyte.n(...)iew&id=62&Itemid=117
Volgens mij 4, ochtend, middag, avond en nacht.quote:
Dat was ik.quote:Op zaterdag 5 november 2011 23:46 schreef VixenFromHell het volgende:
Hij rookte ook in de auto.quote:Op zondag 6 november 2011 21:07 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Gnagna, net een collega bij Wegmisbruikers die een bekeuring kreeg omdat íe 90 reed waar je 60 mocht. Bekeuring van EUR 193, zegt ie "Gvd, daar moet ik een hele maand voor werken!"
Voor declaraties heb je echt een bon nodig.quote:Op zondag 6 november 2011 21:18 schreef gridjuh het volgende:
Ik heb een vraagje...ik moet mijn fiets laten maken voor ¤ 111,19, maar heb simpelweg niet zoveel geld op spaarrekening...ivm sinterklaas/kerst.
Heb al een offerte laten maken, zou ik die nu kunnen inleveren, en einde van deze maand op mijn rekening krijgen....of trapt mijn baas daar niet in denken jullie
tnx! Dan hoef ik tenminste geen vrij te nemenquote:Op zondag 6 november 2011 14:04 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Volgens mij 4, ochtend, middag, avond en nacht.
Ik heb de offerte, maar daar staat niet boven dat het een offerte is, ziet er gewoon als de bon uit dus...quote:Op maandag 7 november 2011 00:23 schreef TokenW het volgende:
[..]
Voor declaraties heb je echt een bon nodig.
Hoe laat deed je dat pakket/envelop op de bus? Na 17:00 mag de bus pas geligd worden. Dus chauffeur kan ook pas om 18:30 langskomen.quote:Op zondag 6 november 2011 20:00 schreef peerlat het volgende:
Wat moet je doen als je merkt dat de bus niet gelicht is?
Ik ging net een boek op de bus doen en kon het helemaal bovenop leggen.
de bus bij ons word normaal geleegd na 17.00 uur.
het komt vaker voor en mijn tc zei dat ik dan maar meteen klantenservice zou moeten bellen, dan zou de bus alsnog gelicht moeten worden. maar de klantenservice is alleen tijdens kantooruren te bereiken
Dat heb ik ook wel eens zien gebeurenquote:Op dinsdag 8 november 2011 09:48 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Over collega's die in hun vrije tijd zelfs nog in dienstkleding lopen gesproken.............
Wat is dat voor idiote reclame met die student die zelfs in z'n postjas naar college gaat?
Het is wel een nepjas, zonder logoquote:Op dinsdag 8 november 2011 09:48 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Over collega's die in hun vrije tijd zelfs nog in dienstkleding lopen gesproken.............
Wat is dat voor idiote reclame met die student die zelfs in z'n postjas naar college gaat?
Ja maar dat is omdat ze nog geen nieuwe kleding hebben. Dus gebruiken ze maar TNT jassen zonder tnt logosquote:
Iedereen kijkt naar je uit is anders best een aardige.quote:Op dinsdag 8 november 2011 13:50 schreef carboni het volgende:
[..]
Ja maar dat is omdat ze nog geen nieuwe kleding hebben. Dus gebruiken ze maar TNT jassen zonder tnt logos
Maar ze moeten eens een andere reclamebureau inhuren. Eerst die "iedereen kijkt naar je uit" en nu deze weer.
Oh ja sure we canquote:Op dinsdag 8 november 2011 13:53 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Iedereen kijkt naar je uit is anders best een aardige.
Sure we can, die is pas om te huilen.
De nieuwe slogan is anders ook behoorlijk slecht: "Morgen is vandaag". Waar slaat dat nu weer op? Zeker als er weer een wijk is blijven staan, krijg je morgen de pas de post van vandaagquote:
het was kwart over 7,quote:Op maandag 7 november 2011 14:25 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Hoe laat deed je dat pakket/envelop op de bus? Na 17:00 mag de bus pas geligd worden. Dus chauffeur kan ook pas om 18:30 langskomen.
Bij buslichtingen moet de chauffeur altijd scannen. gemist is terug. Althans dat is het beleid.
Die scanpennen moeten worden uitgelezen na de haalritten op de vestiging waarna de gegevens online verstuurd worden naar "bizzTalk". Dan krijg je een uitgeprint formulier welke je moet ondertekenen. Tevens moet je je afmelden, telefonetisch, in Nieuwegein.
heb ik wel eens gedaan, als ik om 13 uur een wijkje weg moest brengen. daarvoor nog ff naar collegequote:Op dinsdag 8 november 2011 09:48 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Pfff, waarheen je moet bellen weet ik ook zo 1 2 3 niet. Ja, de gewone lijn waar je 10ct p/m voor betaaldquote:Op dinsdag 8 november 2011 17:05 schreef peerlat het volgende:
[..]
het was kwart over 7,
en ik weet dat de chauffeur normaal gesproken rond half 6/ 6 uur komt.
Maar het is niet de eerste keer, dus daarom vraag ik me af waar je heen kunt bellen dat ze niet geweest zijn 's avonds zoals mijn tc zei.
doe ik ook, maar daar wordt dan verder niets mee gedaan. sinds het autobedrijf is ingevoerd bij ons komen dit soort dingen steeds vaker voor. Waar ze nu ook heel goed in zijn is post op het verkeerde depot zetten.quote:
Ik voel me niet echt geroepen om in dienstkleding naar school te gaan.quote:Op dinsdag 8 november 2011 09:48 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Wat dan?quote:Op dinsdag 8 november 2011 19:11 schreef kip-kerrie het volgende:
Heb 1 nachtje gedraaid als postsorteerder in de nachtdienst, wat is dat een troosteloze bedoeling zeg.
Zou het wel knap vinden als iemand in zo'n enorme sorteerfabriek die dagelijks miljoenen poststukken verwerkt net jouw post eruit weet te vissen..................quote:Op dinsdag 8 november 2011 23:32 schreef Piepelepeetje het volgende:
Hee hallo,
hopelijk vinden jullie het niet erg dat ik even kom binenvallen met een ietwat vreemde vraag misschien.
Stel, iemand heeft de pik op je en die persoon werkt in een sorteercentrum, Kan die dan stiekem post van je pikken? Wordt daarop gecontroleerd?
Groeten Piepelepeetje!
Brieven van de Belastingdienst worden ook vaak door Sandd bezorgd (of niet).quote:Op dinsdag 8 november 2011 23:53 schreef Piepelepeetje het volgende:
pussywillow, bedankt voor je antwoord. Heb vanavond een klacht per mail gestuurd.
Ik mis inmiddels een geboortekaart, loonstrook, pakket met een bestelling en 2 brieven van de belastingdienst. Allemaal dingen waarvan ik dus zeker weet dat ik ze had moeten krijgen.![]()
We hebben een vaste bezorger in de wijk, aardige vent, komt hier al jaren dus die verdenk ik er niet van![]()
Maargoed, ik zal jullie nu niet verder lastigvallen met geklaag...en het verder regelen met de klantenservice die hier voor is.
Erg bedankt in elk geval, ik ben wat gerustgesteld vwb mijn eerste vraag.
Op een VBG zou het kunnen... Maar je word wel heel verdacht als je daar post in je zakken gaat steken ofzo.quote:Op dinsdag 8 november 2011 23:36 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Zou het wel knap vinden als iemand in zo'n enorme sorteerfabriek die dagelijks miljoenen poststukken verwerkt net jouw post eruit weet te vissen..................
geen idee. Je kunt mazzel hebben dat het gewoon bezorgd wordt of niet en dan moet de ontvanger betalen, tenzij deze dat weigert. Dan gaan het spul retour.quote:Op woensdag 9 november 2011 00:12 schreef Snoepje5 het volgende:
Op een brievenbusenvelop van 100gram perongeluk maar 2 postzegels op gedaan.
Wat gebreurt er nu mee?.. Dom van mij.
verklaring omtrent gedrag.quote:Op woensdag 9 november 2011 00:16 schreef Piepelepeetje het volgende:
Kramerica, okee, maar dan nog blijft de rest verdacht....
carboni, weet niet welke eisen er worden gesteld aan iemand die op een VBG werkt?
Staat geen retour op..quote:Op woensdag 9 november 2011 00:21 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
geen idee. Je kunt mazzel hebben dat het gewoon bezorgd wordt of niet en dan moet de ontvanger betalen, tenzij deze dat weigert. Dan gaan het spul retour.
Eigenlijk al oud nieuws, maar de tekst die ik even vet gedrukt hebt baart me wel wat zorgen. Ga je tussen twee bestellingen ff naar huis voor een bakje koffie of een broodnodige sanitaire, belt gelijk de TC op of je een beetje door wil lopen!quote:08 november 2011 - Vijftig postbezorgers in Zoetermeer en IJmuiden maken tijdelijk gebruik van smartphones. Via een app op hun toestel krijgen zij informatie over onder meer de hoeveelheid te bezorgen post en huis-aan-huis. Vanaf vandaag melden ze via hun telefoon ook de afgifte van Bol.com-buspakjes
Het gaat om een proef, die in september begon en eind november stopt. Hiermee wordt onderzocht of de smartphone een geschikt middel is om informatie uit te wisselen tussen postbezorgers en hun leidinggevende.
Informatie uitwisselen
De teamcoach stuurt via de smartphone informatie over het werkpakket en eventuele verstoringen (post te laat op depot). Bovendien kan hij dankzij de GPS op de smartphone volgen waar de bezorger zich bevindt. Omgekeerd meldt de postbezorger eventuele bijzonderheden, zoals te weinig huis-aan-huisfolders.
Buspakjes registreren
Deze maand wordt de smartphone ook gebruikt om de bezorging van buspakjes van Bol.com door te geven. Kan een pakketje niet worden afgegeven, bijvoorbeeld vanwege een te kleine brievenbus, dan wordt dat ook gemeld, inclusief de reden.
De proef met de buspakjes moet inzicht geven in de vraag of postbezorgers klanten extra service kunnen bieden, bijvoorbeeld Track & Trace van buspakjes.
Iedereen een smartphone?
“In het begin vonden de postbezorgers de smartphone een beetje eng, maar het wende snel”, zegt projectleider Femke Biemans. “Of we in de toekomst alle bezorgers een smartphone geven, weten we nog niet. We zetten alle voor- en nadelen op een rij en kijken welk kostenplaatje eraan hangt. Deze proef is vooral bedoeld om te kijken of het technisch werkt.”
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |