Ik sta hier voor één van de moeilijkste keuzes van mijn leven. Ik heb dus voor mijn opleiding een nieuwe laptop nodig, en ik zit VRESELIJK te twijfelen tussen de goedkope 13 inch Air en de goedkope 13 inch Pro. De hoofdreden waarom ik een Pro zou willen is dat ik ook van plan ben om er Windows bij te installeren voor gebruik van enkele specifieke Windows programma's. Met 128 GB SSD ruimte heb je standaard te weinig om Windows erbij te hebben (Windows neemt al een GB of 20 in beslag, dan heb je nog niets geïnstalleerd). Dit punt is voor mij vrij belangrijk wat de twijfel vrij groot maakt.
De Air heeft natuurlijk een veel mooier scherm, is sneller met de SSD, makkelijker om mee te nemen doordat het 700 gram lichter is , in principe ideaal voor de student. Enige minpunten zijn dus het gemis van een CD drive en geen Mic in (al kan ik altijd een USB koptelefoon kopen, dus ook geen zwaar minpunt).
Weet iemand of het mogelijk is op de MacBook Air om je windows te installeren op een externe HDD zodat hij gewoon Windows zou kunnen laden als ik deze schijf mee heb en dit dus geen kostbare SSD ruimte gaat gebruiken? Het zal niet bepaald snel worden, maar het is in iedergeval iets. Als dit kan, neig ik namelijk naar de Air.
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.