abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103942414
Adriaan
pi_103942416
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 23:49 schreef DrDentzz het volgende:
Lighten up bitch gewoon
_O_
know'm sayin?
×
word? word.
pi_103942417
quote:
9s.gif Op donderdag 3 november 2011 23:49 schreef Tem het volgende:
Dat worden weer nachtmerries vannacht.
Ik dacht dat ik de enige was ;(
pi_103942422
Echt serieus,..
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  donderdag 3 november 2011 @ 23:50:18 #105
267150 Q.E.D.
qat erat ad vundum
pi_103942423
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 23:50 schreef Taurus het volgende:
"Och jezus, come on mens lighten up, echt serieus"

_O-
Geniaal.
Hetgeen bewezen en beklonken moest worden.
pi_103942431
Ik doe mee met de wedstrijd :Y
pi_103942469
Godverdomme, Adriaan met zijn verstopte zakje.
  donderdag 3 november 2011 @ 23:51:23 #108
267150 Q.E.D.
qat erat ad vundum
pi_103942480
Stiekem kan Ingeborg al dat ondernemer-tuig makkelijk aan.

:P
Hetgeen bewezen en beklonken moest worden.
pi_103942536
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 23:48 schreef whitetiger300 het volgende:

[..]

Vanuit een ondernemers oogpunt helemaal niet zo vreemd. Vele producenten proberen hun product emoties mee te geven. Het is gewoon marketing om bij je doelgroep gevoelens op te roepen. Als de energie man dat kon zou hij het ook doen maar daar is energie niet zo geschikt voor.
Correct :) . Veel reclames spelen in op emotie of refereren naar een levensstijl. Producten die erg op elkaar lijken moeten het daar van hebben. Coca Cola en Pepsi kunnen elkaar niet beconcurreren op kwaliteit, maar wel door het overbrengen van emotie. Bij kleding is het idem. :) . Luchtjes zijn misschien nog wel het grootste voorbeeld ervan ;)
  donderdag 3 november 2011 @ 23:53:41 #110
267150 Q.E.D.
qat erat ad vundum
pi_103942600
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 23:52 schreef Fabss het volgende:

[..]

Correct :) . Veel reclames spelen in op emotie of refereren naar een levensstijl. Producten die erg op elkaar lijken moeten het daar van hebben. Coca Cola en Pepsi kunnen elkaar niet beconcurreren op kwaliteit, maar wel door het overbrengen van emotie. Bij kleding is het idem. :) . Luchtjes zijn misschien nog wel het grootste voorbeeld ervan ;)
Sterker nog: Er worden zelfs menselijke eigenschappen aan producten toegekend, door klant en bedrijf.

http://en.wikipedia.org/wiki/Reification_%28Marxism%29
Hetgeen bewezen en beklonken moest worden.
pi_103942607
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 23:51 schreef Q.E.D. het volgende:
Stiekem kan Ingeborg al dat ondernemer-tuig makkelijk aan.

:P
Ze kan zonder enige moeite iedereen het bloed onder de nagels vandaan halen. Wat een zeldzaam irritant wijf :D
  donderdag 3 november 2011 @ 23:54:12 #112
267150 Q.E.D.
qat erat ad vundum
pi_103942631
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 23:53 schreef DoorgestokenKaart het volgende:

[..]

Ze kan zonder enige moeite iedereen het bloed onder z'n nagels vandaan halen. Wat een zeldzaam irritant wijf :D
Zo kan je het ook zeggen... :P
Hetgeen bewezen en beklonken moest worden.
pi_103942766
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 23:52 schreef Fabss het volgende:

[..]

Correct :) . Veel reclames spelen in op emotie of refereren naar een levensstijl. Producten die erg op elkaar lijken moeten het daar van hebben. Coca Cola en Pepsi kunnen elkaar niet beconcurreren op kwaliteit, maar wel door het overbrengen van emotie. Bij kleding is het idem. :) . Luchtjes zijn misschien nog wel het grootste voorbeeld ervan ;)
Maar vrouwen zijn over het algemeen meer geraakt door emotie, dus dan zouden reclame dus voornamelijk op vrouwen zijn gericht? In sommige gevallen wel, maar vaak ook niet, toch.
There are only 151 Pokémon.
pi_103942815
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 23:57 schreef Eenskijken het volgende:

[..]

Maar vrouwen zijn over het algemeen meer geraakt door emotie, dus dan zouden reclame dus voornamelijk op vrouwen zijn gericht? In sommige gevallen wel, maar vaak ook niet, toch.
Als je een lekker wijf op de motorkap van een auto legt, ga je die auto ook sneller kopen.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  donderdag 3 november 2011 @ 23:58:48 #115
267150 Q.E.D.
qat erat ad vundum
pi_103942819
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 23:57 schreef Eenskijken het volgende:

[..]

Maar vrouwen zijn over het algemeen meer geraakt door emotie, dus dan zouden reclame dus voornamelijk op vrouwen zijn gericht? In sommige gevallen wel, maar vaak ook niet, toch.
Reclames voor auto's en voor bier, zelfde verhaal, maar dan voor mannen.
Hetgeen bewezen en beklonken moest worden.
pi_103942856
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 23:58 schreef marcodej het volgende:

[..]

Als je een lekker wijf op de motorkap van een auto legt, ga je die auto ook sneller kopen.
Dat dus, het geldt voor mannen net zo goed. Die kicken denk ik zelfs nog meer op status. Ik zie meer mannen dan vrouwen met merkkleding lopen.
know'm sayin?
×
word? word.
pi_103942886
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 23:58 schreef marcodej het volgende:

[..]

Als je een lekker wijf op de motorkap van een auto legt, ga je die auto ook sneller kopen.
Nahjah, dát, plus 't feit dat een autoreclame vaak 'vrijheid' aanhangt. Hoe vaak zie je een auto reclame waar de auto in de file staat?
  vrijdag 4 november 2011 @ 00:01:57 #118
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_103942942
quote:
7s.gif Op donderdag 3 november 2011 23:37 schreef Q.E.D. het volgende:
Ik vind het wel een leuk popje.
Haar zusje is een oud collega van me, die is lekker. Alleen wat jong :@

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  vrijdag 4 november 2011 @ 00:02:15 #119
267150 Q.E.D.
qat erat ad vundum
pi_103942957
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 00:00 schreef Roland. het volgende:

[..]

Nahjah, dát, plus 't feit dat een autoreclame vaak 'vrijheid' aanhangt. Hoe vaak zie je een auto reclame waar de auto in de file staat?
Precies! Zo wordt een abstractie (vrijheid/rechtvaardigheid/stoerheid) gekoppeld aan een product.
Hetgeen bewezen en beklonken moest worden.
pi_103943075
quote:
14s.gif Op donderdag 3 november 2011 23:58 schreef Q.E.D. het volgende:

[..]

Reclames voor auto's en voor bier, zelfde verhaal, maar dan voor mannen.
klopt! Reclame is een mooi psychologisch spel. Om nog maar niet te beginnen over de 'framing' van boodschappen.
  vrijdag 4 november 2011 @ 00:07:57 #121
267150 Q.E.D.
qat erat ad vundum
pi_103943198
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 00:04 schreef Fabss het volgende:

[..]

klopt! Reclame is een mooi psychologisch spel. Om nog maar niet te beginnen over de 'framing' van boodschappen.
Ja, hier schreef Marx over in de 19e eeuw:

quote:
Marx argues that reification is an inherent and necessary characteristic of economic value such as it manifests itself in market trade, i.e. the inversion in thought between object and subject, or between means and ends, reflects a real practice where attributes (properties, characteristics, features, powers) which exist only by virtue of a social relationship between people are treated as if they are the inherent, natural characteristics of things, or vice versa, attributes of inanimate things are treated as if they are attributes of human subjects.

This implies that objects are transformed into subjects and subjects are turned into objects, with the result that subjects are rendered passive or determined, while objects are rendered as the active, determining factor. Hypostatization refers to an effect of reification which results from supposing that whatever can be named, or conceived abstractly, must actually exist, an ontological and epistemological fallacy.

The concept is related to, but is distinct from, Marx's theories of alienation and commodity fetishism. Alienation is the general condition of human estrangement. Reification is a specific form of alienation. Commodity fetishism is a specific form of reification.
Zie ook : Warenfetisjisme :)

http://en.wikipedia.org/wiki/Reification_%28Marxism%29
http://nl.wikipedia.org/wiki/Warenfetisjisme
Hetgeen bewezen en beklonken moest worden.
pi_103943253
En als ik dat nu verander op wikipedia, quote je dan iets anders?
  vrijdag 4 november 2011 @ 00:09:42 #123
267150 Q.E.D.
qat erat ad vundum
pi_103943265
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 00:09 schreef DrDentzz het volgende:
En als ik dat nu verander op wikipedia, quote je dan iets anders?
Geen zin in. :W
Hetgeen bewezen en beklonken moest worden.
  vrijdag 4 november 2011 @ 00:10:23 #124
202546 Baszh
The Dude abides
pi_103943293
Misschien Veblen wat relevanter dan Marx
Waarom uitstellen tot morgen als je het overmorgen nog kunt doen?
  vrijdag 4 november 2011 @ 00:12:03 #125
267150 Q.E.D.
qat erat ad vundum
pi_103943360
quote:
2s.gif Op vrijdag 4 november 2011 00:10 schreef Baszh het volgende:
Misschien Veblen wat relevanter dan Marx
Misschien... Bling bling enzo?
Hetgeen bewezen en beklonken moest worden.
  vrijdag 4 november 2011 @ 00:14:35 #126
202546 Baszh
The Dude abides
pi_103943446
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 00:12 schreef Q.E.D. het volgende:

[..]

Misschien... Bling bling enzo?
Zoiets, kopen vanwege de status die het geeft.
Waarom uitstellen tot morgen als je het overmorgen nog kunt doen?
  vrijdag 4 november 2011 @ 00:15:28 #127
267150 Q.E.D.
qat erat ad vundum
pi_103943482
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 00:14 schreef Baszh het volgende:

[..]

Zoiets, kopen vanwege de status die het geeft.
Ja. Dat staat daar zeker mee in verband. Maar Marx was eerder. :P
Vooral het fenomeen: Auto geeft je vrijheid, deze auto meer dan andere. Dat is precies de marktwerking waar Marx over schreef.
Een gegeven abstractie gaat op in het product.
Hetgeen bewezen en beklonken moest worden.
  vrijdag 4 november 2011 @ 00:16:48 #128
202546 Baszh
The Dude abides
pi_103943521
Dat was toch meer over vervreemding ? :P
Waarom uitstellen tot morgen als je het overmorgen nog kunt doen?
  vrijdag 4 november 2011 @ 00:17:35 #129
267150 Q.E.D.
qat erat ad vundum
pi_103943551
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 00:16 schreef Baszh het volgende:
Dat was toch meer over vervreemding ? :P
Dat is een ander onderwerp in zijn werk, maar je zit in dezelfde richting. :P
Hetgeen bewezen en beklonken moest worden.
pi_103943630
Ik zag in de krant dat Arjen Ederveen hier in de lokale schouwburg komt met zijn one-man-show.. zal ik gaan? Kan wel meezingen met Stuk, je bent een stuk, ik lig in bed en ruk, dat is voor jou te druk.
  vrijdag 4 november 2011 @ 00:21:20 #131
202546 Baszh
The Dude abides
pi_103943674
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 00:19 schreef DrDentzz het volgende:
Ik zag in de krant dat Arjen Ederveen hier in de lokale schouwburg komt met zijn one-man-show.. zal ik gaan? Kan wel meezingen met Stuk, je bent een stuk, ik lig in bed en ruk, dat is voor jou te druk.
Al zou het gratis zijn zou ik er niet heen willen :P
Waarom uitstellen tot morgen als je het overmorgen nog kunt doen?
  vrijdag 4 november 2011 @ 00:21:53 #132
267150 Q.E.D.
qat erat ad vundum
pi_103943692
@Baszh, het mooiste voorbeeld van reificiation is:



Reclame zegt: Van deze pindakaas wordt je sterk.

Implicatie: Als je het niet eet, ben je minder sterk dan je klasgenootjes.

De abstractie kracht gaat op in het product pindakaas. :P

Dat is meest psychologische vorm van kapitalisme. Dat u het weet. :D
Hetgeen bewezen en beklonken moest worden.
  vrijdag 4 november 2011 @ 00:26:33 #133
202546 Baszh
The Dude abides
pi_103943809
Dat is een veel voorkomende strategie inderdaad.
Maar net iets anders lijkt het me wanneer ze inspelen op hoe stoer of exclusief iets is. Zodat je je in verhouding tot anderen beter voelt.
Waarom uitstellen tot morgen als je het overmorgen nog kunt doen?
  vrijdag 4 november 2011 @ 00:28:01 #134
267150 Q.E.D.
qat erat ad vundum
pi_103943839
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 00:26 schreef Baszh het volgende:
Dat is een veel voorkomende strategie inderdaad.
Maar net iets anders lijkt het me wanneer ze inspelen op hoe stoer of exclusief iets is. Zodat je je in verhouding tot anderen beter voelt.
Ja dat is ook iets anders. :)
Maar het zit beide in de categorie: Hoe werkt de markt met betrekking tot menselijke emoties.
Hetgeen bewezen en beklonken moest worden.
pi_103943865
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 00:21 schreef Q.E.D. het volgende:
@Baszh, het mooiste voorbeeld van reificiation is:

[ afbeelding ]

Reclame zegt: Van deze pindakaas wordt je sterk.

Implicatie: Als je het niet eet, ben je minder sterk dan je klasgenootjes.

De abstractie kracht gaat op in het product pindakaas. :P

Dat is meest psychologische vorm van kapitalisme. Dat u het weet. :D
Woorden manipulatie is leuk. Maar kleuren manipulatie is leuker.. Blauw-Geel: Goedkoop. Rood-Geel: honger-associatie. Noem maar een paar bedrijven op die hier aan gekoppeld zijn..
pi_103943890
Deze aflevering had Prem hard nodig, dan krijg je meteen een andere dynamiek. *)
  vrijdag 4 november 2011 @ 00:30:13 #137
267150 Q.E.D.
qat erat ad vundum
pi_103943892
LIDL
McDonald's
Hetgeen bewezen en beklonken moest worden.
pi_103943911
Wat een irritant wijf die blonde :r
  vrijdag 4 november 2011 @ 00:31:32 #139
267150 Q.E.D.
qat erat ad vundum
pi_103943939
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 november 2011 00:29 schreef Roland. het volgende:

[..]

Woorden manipulatie is leuk. Maar kleuren manipulatie is leuker.. Blauw-Geel: Goedkoop. Rood-Geel: honger-associatie. Noem maar een paar bedrijven op die hier aan gekoppeld zijn..
Dan snap je ook waarom stoere auto's nooit in het roze worden verkocht. :P
Open deur... :D
Hetgeen bewezen en beklonken moest worden.
  vrijdag 4 november 2011 @ 00:32:21 #140
202546 Baszh
The Dude abides
pi_103943953
Dat terwijl vroeger roze voor jongetjes was
Waarom uitstellen tot morgen als je het overmorgen nog kunt doen?
pi_103943982
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 00:31 schreef Q.E.D. het volgende:

[..]

Dan snap je ook waarom stoere auto's nooit in het roze worden verkocht. :P
Open deur... :D
Vrouwelijk stoer! Whehe..
pi_103944018
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 00:26 schreef Baszh het volgende:
Dat is een veel voorkomende strategie inderdaad.
Maar net iets anders lijkt het me wanneer ze inspelen op hoe stoer of exclusief iets is. Zodat je je in verhouding tot anderen beter voelt.
Dat is eigenlijk het hele idee waar 'merken' op inspelen.

Maar het is vrij logisch. Vroeger hadden mensen veel minder de behoefte om hun identiteit zo te 'uiten'. Sinds de intrede van de globalisering is 'identiteit' een veel grotere rol gaan spelen en zo dus ook in reclame.
  vrijdag 4 november 2011 @ 00:34:45 #143
267150 Q.E.D.
qat erat ad vundum
pi_103944020
Veel plezier met de herhaling, laterrr. :W
Hetgeen bewezen en beklonken moest worden.
  vrijdag 4 november 2011 @ 00:35:18 #144
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_103944036
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 00:30 schreef Kandijfijn het volgende:
Wat een irritant wijf die blonde :r
hoe kom je rbij
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_103944041
Wtf ''oorlogsschuld'' wtf, kunnen ze dat wijf niet gewoon doodschieten wegens stompzinnigheid. :')
pi_103944064
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 00:35 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

hoe kom je rbij
Ze onderbreekt mensen constant, voor de heer Jaap ten Haar volgens mij heeft ze nog iets van respect maar die andere dame snoerde ze gewoon direct de mond.

En constant stem verheffen e.d. teken van zwakte vind ik dat.
  vrijdag 4 november 2011 @ 00:47:00 #147
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_103944299
Ik wil Olcay geven.
  vrijdag 4 november 2011 @ 00:51:23 #148
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_103944399
De Duitser heette Wolfgang ^O^
  vrijdag 4 november 2011 @ 09:48:48 #149
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_103948625
Ondernemers altijd ^O^. En Olcay Gulsen _O_. Je moet wel een hele zure muts zijn om haar belachelijk te willen maken. :').
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_103948677
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')