Geniaal.quote:Op donderdag 3 november 2011 23:50 schreef Taurus het volgende:
"Och jezus, come on mens lighten up, echt serieus"
Correctquote:Op donderdag 3 november 2011 23:48 schreef whitetiger300 het volgende:
[..]
Vanuit een ondernemers oogpunt helemaal niet zo vreemd. Vele producenten proberen hun product emoties mee te geven. Het is gewoon marketing om bij je doelgroep gevoelens op te roepen. Als de energie man dat kon zou hij het ook doen maar daar is energie niet zo geschikt voor.
Sterker nog: Er worden zelfs menselijke eigenschappen aan producten toegekend, door klant en bedrijf.quote:Op donderdag 3 november 2011 23:52 schreef Fabss het volgende:
[..]
Correct. Veel reclames spelen in op emotie of refereren naar een levensstijl. Producten die erg op elkaar lijken moeten het daar van hebben. Coca Cola en Pepsi kunnen elkaar niet beconcurreren op kwaliteit, maar wel door het overbrengen van emotie. Bij kleding is het idem.
. Luchtjes zijn misschien nog wel het grootste voorbeeld ervan
Ze kan zonder enige moeite iedereen het bloed onder de nagels vandaan halen. Wat een zeldzaam irritant wijfquote:Op donderdag 3 november 2011 23:51 schreef Q.E.D. het volgende:
Stiekem kan Ingeborg al dat ondernemer-tuig makkelijk aan.
Zo kan je het ook zeggen...quote:Op donderdag 3 november 2011 23:53 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Ze kan zonder enige moeite iedereen het bloed onder z'n nagels vandaan halen. Wat een zeldzaam irritant wijf
Maar vrouwen zijn over het algemeen meer geraakt door emotie, dus dan zouden reclame dus voornamelijk op vrouwen zijn gericht? In sommige gevallen wel, maar vaak ook niet, toch.quote:Op donderdag 3 november 2011 23:52 schreef Fabss het volgende:
[..]
Correct. Veel reclames spelen in op emotie of refereren naar een levensstijl. Producten die erg op elkaar lijken moeten het daar van hebben. Coca Cola en Pepsi kunnen elkaar niet beconcurreren op kwaliteit, maar wel door het overbrengen van emotie. Bij kleding is het idem.
. Luchtjes zijn misschien nog wel het grootste voorbeeld ervan
Als je een lekker wijf op de motorkap van een auto legt, ga je die auto ook sneller kopen.quote:Op donderdag 3 november 2011 23:57 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
Maar vrouwen zijn over het algemeen meer geraakt door emotie, dus dan zouden reclame dus voornamelijk op vrouwen zijn gericht? In sommige gevallen wel, maar vaak ook niet, toch.
Reclames voor auto's en voor bier, zelfde verhaal, maar dan voor mannen.quote:Op donderdag 3 november 2011 23:57 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
Maar vrouwen zijn over het algemeen meer geraakt door emotie, dus dan zouden reclame dus voornamelijk op vrouwen zijn gericht? In sommige gevallen wel, maar vaak ook niet, toch.
Dat dus, het geldt voor mannen net zo goed. Die kicken denk ik zelfs nog meer op status. Ik zie meer mannen dan vrouwen met merkkleding lopen.quote:Op donderdag 3 november 2011 23:58 schreef marcodej het volgende:
[..]
Als je een lekker wijf op de motorkap van een auto legt, ga je die auto ook sneller kopen.
Nahjah, dát, plus 't feit dat een autoreclame vaak 'vrijheid' aanhangt. Hoe vaak zie je een auto reclame waar de auto in de file staat?quote:Op donderdag 3 november 2011 23:58 schreef marcodej het volgende:
[..]
Als je een lekker wijf op de motorkap van een auto legt, ga je die auto ook sneller kopen.
Haar zusje is een oud collega van me, die is lekker. Alleen wat jongquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
Precies! Zo wordt een abstractie (vrijheid/rechtvaardigheid/stoerheid) gekoppeld aan een product.quote:Op vrijdag 4 november 2011 00:00 schreef Roland. het volgende:
[..]
Nahjah, dát, plus 't feit dat een autoreclame vaak 'vrijheid' aanhangt. Hoe vaak zie je een auto reclame waar de auto in de file staat?
klopt! Reclame is een mooi psychologisch spel. Om nog maar niet te beginnen over de 'framing' van boodschappen.quote:Op donderdag 3 november 2011 23:58 schreef Q.E.D. het volgende:
[..]
Reclames voor auto's en voor bier, zelfde verhaal, maar dan voor mannen.
Ja, hier schreef Marx over in de 19e eeuw:quote:Op vrijdag 4 november 2011 00:04 schreef Fabss het volgende:
[..]
klopt! Reclame is een mooi psychologisch spel. Om nog maar niet te beginnen over de 'framing' van boodschappen.
Zie ook : Warenfetisjismequote:Marx argues that reification is an inherent and necessary characteristic of economic value such as it manifests itself in market trade, i.e. the inversion in thought between object and subject, or between means and ends, reflects a real practice where attributes (properties, characteristics, features, powers) which exist only by virtue of a social relationship between people are treated as if they are the inherent, natural characteristics of things, or vice versa, attributes of inanimate things are treated as if they are attributes of human subjects.
This implies that objects are transformed into subjects and subjects are turned into objects, with the result that subjects are rendered passive or determined, while objects are rendered as the active, determining factor. Hypostatization refers to an effect of reification which results from supposing that whatever can be named, or conceived abstractly, must actually exist, an ontological and epistemological fallacy.
The concept is related to, but is distinct from, Marx's theories of alienation and commodity fetishism. Alienation is the general condition of human estrangement. Reification is a specific form of alienation. Commodity fetishism is a specific form of reification.
Geen zin in.quote:Op vrijdag 4 november 2011 00:09 schreef DrDentzz het volgende:
En als ik dat nu verander op wikipedia, quote je dan iets anders?
Misschien... Bling bling enzo?quote:Op vrijdag 4 november 2011 00:10 schreef Baszh het volgende:
Misschien Veblen wat relevanter dan Marx
Zoiets, kopen vanwege de status die het geeft.quote:
Ja. Dat staat daar zeker mee in verband. Maar Marx was eerder.quote:Op vrijdag 4 november 2011 00:14 schreef Baszh het volgende:
[..]
Zoiets, kopen vanwege de status die het geeft.
Dat is een ander onderwerp in zijn werk, maar je zit in dezelfde richting.quote:
Al zou het gratis zijn zou ik er niet heen willenquote:Op vrijdag 4 november 2011 00:19 schreef DrDentzz het volgende:
Ik zag in de krant dat Arjen Ederveen hier in de lokale schouwburg komt met zijn one-man-show.. zal ik gaan? Kan wel meezingen met Stuk, je bent een stuk, ik lig in bed en ruk, dat is voor jou te druk.
Ja dat is ook iets anders.quote:Op vrijdag 4 november 2011 00:26 schreef Baszh het volgende:
Dat is een veel voorkomende strategie inderdaad.
Maar net iets anders lijkt het me wanneer ze inspelen op hoe stoer of exclusief iets is. Zodat je je in verhouding tot anderen beter voelt.
Woorden manipulatie is leuk. Maar kleuren manipulatie is leuker.. Blauw-Geel: Goedkoop. Rood-Geel: honger-associatie. Noem maar een paar bedrijven op die hier aan gekoppeld zijn..quote:Op vrijdag 4 november 2011 00:21 schreef Q.E.D. het volgende:
@Baszh, het mooiste voorbeeld van reificiation is:
[ afbeelding ]
Reclame zegt: Van deze pindakaas wordt je sterk.
Implicatie: Als je het niet eet, ben je minder sterk dan je klasgenootjes.
De abstractie kracht gaat op in het product pindakaas.
Dat is meest psychologische vorm van kapitalisme. Dat u het weet.
Dan snap je ook waarom stoere auto's nooit in het roze worden verkocht.quote:Op vrijdag 4 november 2011 00:29 schreef Roland. het volgende:
[..]
Woorden manipulatie is leuk. Maar kleuren manipulatie is leuker.. Blauw-Geel: Goedkoop. Rood-Geel: honger-associatie. Noem maar een paar bedrijven op die hier aan gekoppeld zijn..
Vrouwelijk stoer! Whehe..quote:Op vrijdag 4 november 2011 00:31 schreef Q.E.D. het volgende:
[..]
Dan snap je ook waarom stoere auto's nooit in het roze worden verkocht.
Open deur...
Dat is eigenlijk het hele idee waar 'merken' op inspelen.quote:Op vrijdag 4 november 2011 00:26 schreef Baszh het volgende:
Dat is een veel voorkomende strategie inderdaad.
Maar net iets anders lijkt het me wanneer ze inspelen op hoe stoer of exclusief iets is. Zodat je je in verhouding tot anderen beter voelt.
hoe kom je rbijquote:
Ze onderbreekt mensen constant, voor de heer Jaap ten Haar volgens mij heeft ze nog iets van respect maar die andere dame snoerde ze gewoon direct de mond.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |