abonnement Unibet Coolblue
pi_103928023
Code rood voor Frankrijk en Italië

Frankrijk heeft momenteel te maken met extreme neerslag in het zuiden van het land. Hierdoor is een code rood afgegeven. Ook Italie zal morgen te maken gaan krijgen met een code rood.
De neerslag valt grotendeels als regen, maar zal in de bergen (rond de 2000 meter) voor heel veel sneeuw gaan zorgen.

Op onderstaande kaart is de opgetelde hoeveelheid neerslag te zien tot maandagavond (7 nov).


quote:
De liefhebbers van sneeuw en wintersport komen dit jaar heel vroeg aan hun trekken. Op het einde van de herfstvakantie worden pakken verse sneeuw verwacht in de (hoge) Italiaanse en Franse Alpen. Aan de Italiaanse zijde zou de komende vijf dagen meer dan anderhalve meter sneeuw kunnen vallen, zelfs tot 2 meter sneeuw als de meest onheilspellende berichten uitkomen. Vrijdag gaan de hemelsluizen boven het noordwesten van Italië helemaal open. Het pak sneeuw zal echter vooral boven de 2.000m-grens vallen. Dat meldt sneeuwhoogte.nl.

Anderzijds wordt ook gevreesd voor zware overstromingen in het op dat vlak al zwaar geteisterde Italië. In het rampgebied rond de Ligurische kust werd ondertussen nog een tiende slachtoffer door het noodweer van vorige week aangetroffen.

Natte sneeuw in dalen
Vanaf vrijdag krijgt vooral het noorden van Italië een nieuwe gigantische plas neerslag over zich heen. Boven de 2000 à 2200m wordt dat sneeuw, heel veel sneeuw. In aanhoudende en intensieve neerslag sneeuwt het tot 1800 meter. Enkele Italiaanse en wellicht ook Franse dalen kunnen door neerslagafkoeling ook nog lager sneeuw verwachten. Dit zal echter natte sneeuw zijn, die ook weer voor de nodige problemen kan gaan zorgen. In de Italiaanse en Franse Alpen kan tot maandag 100 tot 150 cm sneeuw gaan vallen. In de boog van de noordwestelijke Italiaanse Alpen (de regio's Piemonte en Valle d'Aosta) is zelfs tot twee meter mogelijk in het strafste scenario. Skiliefhebbers kunnen dan ook best de voorspellingen op de voet blijven volgen.

Drie jaar geleden
Deze situatie doet terugdenken aan november 2008. Ook toen viel er gedurende 5 dagen zeer veel neerslag in deze skigebieden. Zoals wel vaker krijgen de oostelijke Alpen heel andere weerkaarten de komende dagen. Daar blijft het droog en vanaf vandaag komt daar de zuidföhn opzetten.

bron
Estofex geeft een code 2 waarschuwing voor het gebied in Frankrijk.


uitleg estofex
quote:
... S France ...

12 UTC Nimes-Courbessac sounding reveales very impressive low level jet with 25 m/s windspeeds around 800 hPa level transporting nearly satured airmass with moderate CAPE values at warm layers of troposphere. Barcelona 12 UTC shows around 2000 J/kg of MLCAPE and very moist low to mid levels of troposphere. Surface observations reveal mesoscale low development in the lee of Pyrenees, enhancing surface southeasterly flow over the highlighted region. Conditions have become favorable for development of highly effective rain producing convective clusters with likelihood of training pattern over this area, resulting in excessive rainfall, possibly with rain rates over 100 mm/3h. Additionally, even stronger vertical wind shear at lower levels (22 m/s of 0-1 km shear in Nimes sounding) than anticipated by models, low LCLs and high CAPE values till 3 km point to the enhanced chances of tornadoes. Especially at higher elevations, severe wind gusts might occur as well. The tornado threat will be most prominent in the evening hours close to the coastlines.
Morgen gaan de remmen echt los. Er valt onafgebroken neerslag in het Franse, Zuid-Zwitserse en Italiaanse berggebied. Ook de zuidelijke delen van het Oostenrijkse Tirol en Voralberg krijgen er iets van mee, maar staan grote hoeveelheden neerslag nog niet op het programma. Met een dalende nulgradengrens tot rond de 2000 meter kan er vanaf vrijdagnacht tot zaterdag 00.00 UTC in de Franse en Italiaanse Alpen rond de meter sneeuw vallen. In het Zuid-Zwitserse bergebied worden hoeveelheden rond de halve meter berekend. Een föhnwind zorgt in het noorden voor zon, hoge temperaturen en een gevaarlijke harde wind. Zo kan het in de lagere dalen gaan stormen met extreem zware windstoten.

Zaterdag houdt deze situatie aan. Nog altijd is er de depressie boven Frankrijk en de Golf van Lion die eigenlijk alleen nog maar activeert. Het accent van de neerslag komt boven de Franse en Italiaanse Alpen te liggen waar boven de 2000 meter opnieuw rond een meter verse sneeuw kan vallen. Maar ook de zuidkam van de Zwitserse en Oostenrijkse bergen krijgen een enorme neerslag-hoeveelheid te verwerken waar we moeten denken aan sommen tussen de 50 en 100 mm. En het houdt maar aan. Ook zondag blijven de genoemde gebieden te maken houden met overvloedige neerslag wat boven de 2200 tot 2300 meter allemaal als sneeuw zal vallen. Mijn collega Johann Geers woont nu 12 jaren in Zwitserland en heeft een dergelijke extreme situatie maar 2 maal eerder meegemaakt. De Alpenlanden kunnen zich gaan opmaken voor enorme overlast als gevolg van heus noodweer waarbij lawines, overstromingen en modderstromen bijna onafwendbaar zijn. Een extreme situatie!

sneeuwhoogte.nl

Bedoeling van dit topic is om het nieuws, video's, foto's e.d. te verzamelen.
pi_103938880
Estofex voor morgen

  vrijdag 4 november 2011 @ 02:32:14 #4
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_103945778
Ik zal wel foto's en video's plaatsen als ik die tegen ga komen :) het is dikke pech voor die mensen maar op afstand is dat wel heel tof weer. Wel vervelend als je ermee te maken gaat krijgen...Ik ben zelf de afgelopen zomer in het Aosta dal geweest en rond de Mont Blanc en volg het weer daar wel een beetje.
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
pi_103946703
Hier een aantal foto's vanuit Frankrijk

















Bron Midilibre
Weer of geen weer, altijd actueel www.onweer-online.nl
  vrijdag 4 november 2011 @ 10:54:15 #6
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_103950437


http://www.bergfex.ch/zermatt/wetter/

Ze verwachten de grootse sneeuwval op 1 dag record in Zwitserland. dat staat nu nog op 130cm

Grösste Neuschneemenge pro Tag: Klosters 130 cm, 29./30.1.1982
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
pi_103951151
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 07:44 schreef meteo-online het volgende:
Hier een aantal foto's vanuit Frankrijk

WTF :o
Tis weer lekker raak daar net als vorig jaar :{
Zeker twintig doden door noodweer Côte d'Azur
Hopelijk blijft het aantal slachtoffers beperkt
pi_103951494


quote:
Southern Europe heavy rain threat
Heavy rain will soak areas of southern and southwestern Europe through Sunday, potentially triggering damaging floods.

Northern and central Italy, the southern third of France and northern Spain will have the heaviest rain, with falls locally topping 10 cm (4 inches). Rainfall this high is capable of significant flooding, especially if it happens within a day or less.

Highest rainfall is likely to target hilly coasts, as well as foothills and mountains, from the Alps and Apennines to the Pyrenees and Cantabricas.

During bouts of excessive rain, runoff can race down steep slopes, turning streams into dangerous torrents. Such an incident happened in an extreme way last week, when torrential rain along Italy's Ligurian coast sent devastating floodwaters raging through villages.
pi_103951741
quote:
250mm of rain falls in 24 hours
METEO France has issued weather warnings across nearly the whole of France with severe rainstorms expected to last until Saturday.

The Ardèche, Gard, Hérault and Lozère have been put on orange alert for torrential rains and flooding with 8-20mm of rain expected to fall each hour. Already total rainfall in the Cévennes has hit 190mm in Villefort (48) with Météo France recording a peak of 250mm over the past 24 hours.

Storms from the major depression over France are being accompanied by winds gusting up to 80kph on the coast and up to 100kph in the Cévennes gorges. Météo France warned that reduced air pressure in the depression would see higher than normal sea levels, with possible effects on coastal areas.

The storms are expected to continue across the Cévennes tomorrow and spread to the Rhône valley and Provence-Alpes-Côte d'Azur. Forecasters say that as much as 400mm of rain could fall in the next 48 hours.
(Bron: MeteoFrance)
pi_103951899
Er is ook al een tornado waargenomen. 25 daken afgerukt, 50 bomen ontworteld, electriciteitskabels kapot etc etc..

http://www.europe1.fr/Fra(...)appe-le-Gard-800411/
pi_103952062
  vrijdag 4 november 2011 @ 13:48:51 #12
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_103955480
Ondertussen gutsende regens in het zuidoosten van Frankrijk: tijdens de afgelopen 24 uur is in Montpezat (departement Ardèche) 345 en in Bassurels en Villefort (departement Lozère) respectievelijk 330 en 302 mm gevallen. De hevige regenval doet zich inmiddels ook gelden in het noorden van Italië en in zuiden van Zwitserland. In Italië wordt rekening gehouden met hoeveelheden tot 650 mm hetgeen ongetwijfeld zal leiden tot verwoestende overstromingen. In de wijk Quezzi in de havenstad Genua viel vanochtend maar liefst 320 mm. In de bergen valt boven 2000 meter tot meer dan een meter sneeuw.

Echt onvoorstelbare hoeveelheden in zo'n korte tijd. Dat valt hier in de hele herfst niet eens...:P

Koude vrieslucht wint momenteel terrein in Rusland maar in Moskou is het nog zacht. In Moskou werd het de afgelopen nacht niet kouder dan 6,2º tegen -20,2 in Vorkuta en -20,6º in Narjan-Mar.

[ Bericht 6% gewijzigd door INViCTuS op 04-11-2011 13:54:34 ]
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
pi_103955717
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 13:48 schreef INViCTuS het volgende:
Ondertussen gutsende regens in het zuidoosten van Frankrijk: tijdens de afgelopen 24 uur is in Montpezat (departement Ardèche) 345 en in Bassurels en Villefort (departement Lozère) respectievelijk 330 en 302 mm gevallen. De hevige regenval doet zich inmiddels ook gelden in het noorden van Italië en in zuiden van Zwitserland. In Italië wordt rekening gehouden met hoeveelheden tot 650 mm hetgeen ongetwijfeld zal leiden tot verwoestende overstromingen. In de wijk Quezzi in de havenstad Genua viel vanochtend maar liefst 320 mm. In de bergen valt boven 2000 meter tot meer dan een meter sneeuw.

Koude vrieslucht wint momenteel terrein in Rusland maar in Moskou is het nog zacht. In Moskou werd het de afgelopen nacht niet kouder dan 6,2º tegen -20,2 in Vorkuta en -20,6º in Narjan-Mar.
650 mm :{ Dat zijn hoeveelheden die wel bij orkanen voorkomen.
pi_103966938
Nieuw noodweer geselt Italië: 7 doden bij zondvloed Genua

Moeder met twee kindjes meegesleurd door water; leerlingen vast in scholen, ergste moet nog komen


Zware onweders en overstromingen hebben opnieuw het noordwesten van Italië ongemeen hard geteisterd. In Genua traden na een heuse zondvloed waterlopen buiten hun oevers en stonden enkele wijken na hevige regenval onder water. In de Ligurische grootstad is een vrouw om het leven gekomen toen ze werd verpletterd door auto's, die door het water waren meegesleurd. Volgens de brandweer zijn er al zeven doden gevallen en zijn er ook minstens drie vermisten. Onder de doden een Albanese vrouw van 28 die met haar twee kindjes werd meegesleurd door de plotse tsunami van water. Scholen werden ontruimd. In twee scholen zitten alle leerlingen vast op de hogere verdiepingen. Tot overmaat van ramp wordt dit weekend nog meer vreselijk noodweer verwacht met vooral in Piemonte en Valle d'Aosta enorme hoeveelheden neerslag. Hoe erg de zondvloed na een vreselijke wolkbreuk toesloeg, blijkt uit de hallucinante beelden onder dit artikel.

Het centrum van de Ligirusche havenstad Genua stond in een mum van tijd blank na een zelden geziene wolkbreuk. Die deed de rivieren Bisignano, Fereggiano en Sturla uit hun oevers treden. De gevolgen waren ronduit desastreus: minstens zeven doden (drie kinderen en vier volwassenen), twee zwaargewonden (onder wie een kind) en minstens drie vermisten. Op de zwaar getroffen Via Ferreggiano vielen alle doden. Een bejaarde vrouw verloor het leven toen ze verrast werd door de plotse zondvloed en verpletterd werd tussen twee auto's. De brandweer moest haar lichaam vanonder de voertuigen trekken.

Kindje dood uit slijk
Rosario Giola (38), een werkloze arbeider, zag in de Via Fereggiano een nog groter drama, toen een vrouw met haar twee kindjes in de wijk Brignole door het wassende water werden meegesleurd. Het ging om een 28-jarige Albanese vrouw en haar kindjes van één en tien jaar. Hij gooide zich in de modderbrij en slaagde er nog in het jongste kindje uit het slijk te bevrijden. Helaas was het slachtoffertje al overleden.

Mirakel
Gelukkig zijn er ook wonderbaarlijke reddingen. Een man ontsnapte miraculeus aan de dood toen de zondvloed zijn auto dreigde mee te sleuren. "Ik dank twee jongens die mijn voorruit hebben verbrijzeld en mij geholpen hebben uit mijn auto te kruipen", zegt Giovanni De Pellegrini. "Toen ik nog maar net een tunnel ingereden was, zat mijn wagen geblokkeerd in het water. Ik zat opgesloten en het water steeg snel. Die twee jongens hebben met een krik mijn voorruit ingeslagen en me gered. Enkele seconden later viel mijn auto ten prooi aan de zondvloed en knalde tientallen meters verderop op een hoop andere gestrande voertuigen."

Burgemeester
"Een tragedie van een onverwachts grote omvang", stelt burgemeester Marta Vincenzi. "Ik wil hier zeker niemand de schuld geven, want bijvoorbeeld de Fereggiano was een absoluut veilige rivier die bovendien bewaakt werd door de civiele bescherming en de brandweer. In enkele minuten tijd is er echter een muur van water ontstaan, met een hallucinante snelheid. Daar staat iedereen machteloos tegen."

Gasgeur
Nadat de brandweer eerst zoveel mogelijk slachtoffers probeerde te redden, werden gas en elektriciteit afgesloten in het getroffen gebied. Door de overstromingen was een grote gasleiding gebroken en werd een sterke gasgeur waargenomen. Ook enkele scholen moesten ontruimd worden. De autoriteiten roepen de inwoners van Genua via luidsprekers op om naar hogere plaatsen te vluchten, indien mogelijk minstens op de eerste verdieping te slapen en enkel met de auto te rijden als het strikt noodzakelijk is. Gezien de omvang van de ramp zijn hulpdiensten uit andere provincies onderweg.

Vluchten naar dak
Honderden winkels in de buurt van de rivier staan blank. De hulpdiensten moesten met rubberen bootjes uitrukken. Sommige inwoners moesten zelfs naar hun dak vluchten. De brandweerhelikopters worden bij hun redding zwaar gehinderd door de aanhoudende regen. Straten en wegen in de regio zijn afgesloten. De autoriteiten van Ligurië en snelwegenmaatschappij Autostrade per l'Italia raden autorijden naar en in Ligurië af.

Ergste moet nog komen
Elders in Ligurië zijn honderden burgers uit voorzorg geëvacueerd. In de bergachtige regio bestaat het risico op aardverschuivingen en modderstromen. En het ergste moet helaas nog komen. Vanavond en vannacht zal de regen nog intenser worden. Het hoogtepunt van het noodweer wordt verwacht tussen zaterdag en zondagavond. In de komende 72 uur wordt liefst 500 mm neerslag verwacht.

Vorige week
Midden vorige week hadden onweders in Ligurië en Toscane ook al aanzienlijke schade aangericht. Minstens tien mensen kwamen om. Rome riep voor die regio's de noodtoestand uit. Uit voorzorg werden vandaag de bijna duizend inwoners van het dorpje Vernazza in de buurt van Cinque Terre geëvacueerd. Daar had het onweer vorige week het door toeristen bijzonder geliefde haventje volledig vernield. (kh/belga/tma)































hln
  zaterdag 5 november 2011 @ 09:06:34 #18
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_103988395
De zondvloed van Genua: de cijfers zijn haast niet te bevatten. Bij ons vandaag wederom zeer zacht.

Het is haast niet te bevatten hoe zwaar de regens zijn geweest die vrijdag de Italiaanse regio Ligurië hebben getroffen en dan vooral de verwoestende zondvloed die zich in en rond Genua heeft afgespeeld. Via mijn Duitse medewerker Oliver Oeckerath vernam ik dat er in het stadsdeel Quezzi in totaal 542 mm naar beneden is gehoosd. Daarvan viel 74 procent (ruim 400 mm) in 4 uur tijd en 159 mm in een uur. Omstreeks 12:30 uur bedroeg de intensiteit zelfs 50 mm in 5 minuten (!). In Vicomarosso viel in 18 uur tijd 454 mm waarvan 337 mm in 3 uur en 181 mm in één uur. Volgens de Ligurische weerdienst Arpal-Meteo Liguria zijn er nieuwe landelijke neerslagrecords gevestigd. Door de astronomische regenval steeg het waterpeil in de beek Fereggiano tussen 12 en 12:17 uur met maar liefst drie meter.
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
pi_103989998
Momenteel weer hoosbuien in Genua en ZO France, ook te zien op meteox.com
Het blijft maar doorgaan daar.
Life is Music
pi_103994248
Kwam nog wat foto's tegen via deze link:
http://www.newsliguria.com/?p=4448
Kan geen Italiaans, dus geen idee hoe en wat.


Life is Music
pi_103994297
Enkele webcams in Genua:
http://www.liguriawebcam.com/
Life is Music
pi_103994352
Mooi, aangezien ik over een paar weken ga skien in Frankrijk.
  zaterdag 5 november 2011 @ 14:17:16 #23
351045 Ryker
Ik werk met mensen zoals jij
pi_103995640
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 november 2011 13:41 schreef sthomass het volgende:
Mooi, aangezien ik over een paar weken ga skien in Frankrijk.
Dan hoop ik voor jouw dat de infrastructuur dan nog in tact is.
Anders kan je er nog altijd een leuke 4x4 vakantie van maken. :Y
Grtz, Theo
follower since 2001, active in 2011
pi_103995745
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 14:17 schreef Ryker het volgende:

[..]

Dan hoop ik voor jouw dat de infrastructuur dan nog in tact is.
Anders kan je er nog altijd een leuke 4x4 vakantie van maken. :Y
Ik ga met de bus :) , Ik hoop wel dat die de berg opkomt.
pi_103996456
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 13:37 schreef Fredo55 het volgende:
Kwam nog wat foto's tegen via deze link:
http://www.newsliguria.com/?p=4448
Kan geen Italiaans, dus geen idee hoe en wat.
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Vrouw overleden door de in stroming meegesleurde auto's. 4 personen vermist en 30 mensen zitten vast in een warenhuis. Scholen geëvacueerd, vliegveld dicht, treinverkeer lam en A12 gesloten.
pi_104000331
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 14:38 schreef VacaLoca het volgende:

[..]

Vrouw overleden door de in stroming meegesleurde auto's. 4 personen vermist en 30 mensen zitten vast in een warenhuis. Scholen geëvacueerd, vliegveld dicht, treinverkeer lam en A12 gesloten.
Heftig.
Life is Music
pi_104010226
quote:
Jee, hopelijk overleeft die vent dat. Wat een geweld zeg... :{
  zondag 6 november 2011 @ 10:50:26 #29
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
  zondag 6 november 2011 @ 13:43:08 #30
262938 ForzaScuderiaFerrari
Subaru Impreza GT Turbo
pi_104029533
Niet te geloven, wat een hoeveelheden
Forza Scuderia Ferrari
Subaru Power!
pi_104036567


Beeld van gisterenavond in Corsica.

Bron: WS en Infoclimat
pi_104036607
Mooie beelden hier zeg :o! Natuur, je kan er niet tegen winnen vrees ik
  zondag 6 november 2011 @ 16:32:24 #33
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_104037781
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_104040829
quote:
"Pericolo! Pericolo!!!"

Nou, zekers.
  Moderator zondag 6 november 2011 @ 20:10:06 #35
8781 crew  Frutsel
pi_104046568
quote:
Eerste dode in Napels door noodweer
De zware onweerswolken boven Italië zakken vandaag verder af naar het zuiden. Nadat ze de voorbije dagen lelijk huishielden in het noordwestelijke Genua, heeft het noodweer nu ook in Napels een eerste dodelijke slachtoffer geëist. Een man kwam er met wagen en al onder een vallende boom terecht, melden de lokale autoriteiten.

Door het noodweer ligt het publieke leven in Napels momenteel zo goed als stil. De voetbalwedstrijd van vanavond van Napoli tegen Juventus is uitgesteld. Meerdere kerken waren onbereikbaar voor de zondagsmis en op de luchthaven van Napels moesten al drie vluchten geannuleerd en zes andere uitgesteld worden.

Ook in Genua en omstreken blijven de scholen maandag nog dicht. Het lokale aquarium - één van de grootste in Europa - opent wel de deuren, onder meer om een bijdrage te kunnen leveren aan de fondsenwerving die er momenteel georganiseerd wordt.

In het noorden houden de autoriteiten de Po ook nog steeds nauwgezet in de gaten. Het eiland Sardinië kreeg dan weer te maken met hevige windstoten en overvloedige regen, wat het vaarschema van de ferryboten danig in de war stuurde. (afp/lpb)
  Moderator maandag 7 november 2011 @ 10:03:20 #36
8781 crew  Frutsel
pi_104066247
quote:
2000 evacués in departement Var
Zeker 2000 mensen zijn in het departement Var in het zuidoosten van Frankrijk geëvacueerd wegens het noodweer van de afgelopen dagen. Dat heeft de Franse zender Europe 1 maandag gemeld op gezag van de autoriteiten.

De autoriteiten in Var lieten weten dat in 3 dagen tijd 200 tot 300 millimeter regen is gevallen. Meestal valt zo'n hoeveelheid in een periode van 3 maanden. Zeker 3300 mensen hebben geen elektriciteit.

Het zuiden van Frankrijk kampt met zware regenval en overstromingen. Rivieren zijn buiten hun oevers getreden en huizen en straten zijn ondergelopen. In het weekeinde is in het departement Hérault het lichaam van een 51-jarige man gevonden, nadat hij door het water was meegesleurd.

Ook in het noorden van Spanje zijn er problemen door het slechte weer. Het Spaanse persbureau Europa Press meldde dat in de plaats Hernani in de Spaans-Baskische provincie Guipúzcoa zeker 12 mensen door de politie uit hun huizen zijn gered. Door het buiten de oevers treden van een rivier was het water de huizen binnengelopen.
pi_104067807
Wat een water. :{
Beelden uit Frankrijk

  maandag 7 november 2011 @ 19:59:58 #38
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_104089140
Nog meer filmpjes;

http://video.wetteronline(...)=1&pt=1&t=20111107uf

http://video.wetteronline(...)=1&pt=1&t=20111107th

Hier nog enkele foto's;

http://www.tagblatt.ch/na(...)iz/cme188448,1120662

bij 9 en 10 zie je wat de kracht van water is

http://www.wetteronline.d(...)rmassen_in_Genua.htm

[ Bericht 18% gewijzigd door INViCTuS op 07-11-2011 20:07:14 ]
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
  Moderator dinsdag 8 november 2011 @ 11:11:35 #39
8781 crew  Frutsel
pi_104113611
quote:
Rain continues to soak Northern Italy
Rain continuing to soak parts of northern Italy on Monday has extended the threat of flooding following last week's deadly storms.

Continuing rain would pose a risk to "millions of Italians, from Milan to Venice," the BBC reported on Sunday.

Some tributaries to the Po River, along with the main stream itself, have been swelled by runoff following two weeks of rain. The Po River, Italy's longest, drains eastward across the Lombardy Plain of northern Italy to the Adriatic Sea, south of Venice.

A marked rise in the Po at Torino has led to the evacuation of thousands of people, the BBC said. The city's schools, as well as those in Milan, were closed in as a precaution on Monday.

Forecasters at AccuWeather.com believe that the threat of heavy rain will linger through Tuesday in northern Italy. Ongoing flooding could be aggravated.

Elsewhere, rain triggered flooding Sunday in Naples, where a motorist was killed by a falling tree.

Last Friday, flooding turned deadly in Genoa, where 14 inches of rain fell within six hours, according to the UK's Telegraph.

Torrents of runoff swept through streets, scooping up cars and inundating hundreds of shops, the BBC said. The flooding killed six people.
  dinsdag 8 november 2011 @ 11:24:19 #40
11102 knep
Mountainfreak
pi_104114010
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 21:02 schreef cynicus het volgende:

[..]

Jee, hopelijk overleeft die vent dat. Wat een geweld zeg... :{
Volgens een van de commentaren op youtube heeft ie het overleefd :).
Slim dat hij het portier openmaakt zodat er extra ballast onderin de auto komt.
pi_104116026
Systeem draait nog steeds rond in de Middellandse zee. De wind zal nog wel iets aantrekken tot een kracht 9 op zee. En ook zal er nog veel neerslag gaan vallen in Frankrijk en Italie. Vanaf morgen zal de wind en de regen afnemen. Italie en Frankrijk hebben nog een code oranje voor harde wind, neerslag, onweer en overstromingen.



  Moderator dinsdag 8 november 2011 @ 13:24:44 #42
8781 crew  Frutsel
pi_104200336


quote:
Overstromingen eisen nieuwe dode
In de Franse Var is vandaag opnieuw een man verdwenen. De regio wordt getroffen door overstromingen, die al minstens vijf doden hebben geëist.

De man was met een bulldozer aan de slag om een dijk te herstellen. Hij tuimelde met zijn voertuig in het water en werd niet meer teruggevonden.

De overstromingen in het gebied hebben nu al minstens vijf doden geëist, onder wie een Duitse dakloze en een bejaard koppel.

Nice werd vandaag getroffen door hevige winden, die golven van verschillende meters hoog veroorzaken. Ook op verschillende andere plaatsen werd al grote schade aangericht en zijn straten onbruikbaar. (belga/sg)
pi_104712741
quote:
3 doden bij modderstroom op Sicilië
In Sicilië zijn de levenloze lichamen van drie mensen teruggevonden nadat hevige regen het eiland en het zuiden van Italië geteisterd hebben. Onder de doden bevindt zich een 10-jarige jongen. Dat melden verschillende media.

Het kleine stadje Scarcelli nabij Messina in het noordoosten van Sicilië werd getroffen door een modderstroom. Reddingswerkers troffen er nog twee lichamen aan, dat van een vijfiger en zijn zoon van ongeveer 25 jaar oud. Eerder werd een 10-jarige jongen al dood teruggevonden.

In de Siciliaanse steden Barcellona en Milazzo en in de regio Calabria vonden eveneens overstromingen plaats. Wegen en spoorverbindingen liepen er schade op.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')