Het was te verwachten (iig volgende maand), maar leuk is het natuurlijk niet.quote:Op donderdag 3 november 2011 14:33 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik schrok daar ook van. Ik snap er niks meer van.
Idd.quote:Op donderdag 3 november 2011 14:38 schreef SeLang het volgende:
[..]
Het was te verwachten (iig volgende maand), maar leuk is het natuurlijk niet.
Wat zijn de langetermijn vooruitzichten? Zal de rente volgend jaar weer stijgen, of krijgen we weer een jaar of twee zo'n lage stand, zoals twee jaar terug?quote:
Bang dat er banken gaan vallen? Dat hou je dan toch niet tegen, deposito of vrij-opneembaar.quote:Op donderdag 3 november 2011 15:02 schreef EchtGaaf het volgende:
Is het wel verstandig om een deposito te nemen? Voor het geval dat er een bankencrisis ontstaat?
Vaak wel maar hoeft niet, banken moeten meer spaartegoeden aan gaan trekken de komende tijd om de ratio's omhoog te krijgen. Dit zal nog wel even door werken in de rentestanden.quote:Op donderdag 3 november 2011 14:47 schreef Greenfolk het volgende:
Dan is de kans groot dat banken hun rentes gaan verlagen.. Of zeg ik nu iets geks?
Daarvoor is vooral euribor belangrijk. Maar euribor is natuurlijk sterk gecorreleerd met de ECB rente. Het is wel zo dat momenteel de crisis ervoor zorgt dat euribor relatief hoog ligt ten opzichte van de ECB rente.quote:Op donderdag 3 november 2011 14:47 schreef Greenfolk het volgende:
Dan is de kans groot dat banken hun rentes gaan verlagen.. Of zeg ik nu iets geks?
Dat weet niemand. De eurozone stevent af op een recessie en dalende inflatie dus dat drukt de rente. Aan de andere kant zijn vooral de kleinere banken momenteel op zoek naar spaargeld en dat drijft spaarrentes weer wat op.quote:Op donderdag 3 november 2011 15:00 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Wat zijn de langetermijn vooruitzichten? Zal de rente volgend jaar weer stijgen, of krijgen we weer een jaar of twee zo'n lage stand, zoals twee jaar terug?
Vind je dat macht? Ik vind eerder een bevestiging dat wij ons geld bij instellingen hebben ondergebracht die bij een bankrun de spaartegoeden niet meer kunnen uitbetalen.quote:Op donderdag 3 november 2011 17:57 schreef MCH het volgende:
Vandaag een leuke uitzending van Premtime waarin het ging over de macht die wij als spaarders hebben. Wij bezitten namelijk gezamenlijk 400 miljard euro aan spaargeld. Daarin kwam ook naar voren dat elke euro die wij weghalen bij een bank als gevolg heeft dat die bank 10 euro minder kan investeren. Het ging niet zozeer om de hoogste rentes maar ook om ethische bezwaren tegenover de grote banken.
Uitzending hier
Verhuis je geld voor meer interessante dingen
Het hele idee dat een bank elke euro 10 keer uitleent is nog steeds belachelijk... Geld scheppen zou moeten zijn voorbehouden aan de overheid.quote:Op donderdag 3 november 2011 17:57 schreef MCH het volgende:
Vandaag een leuke uitzending van Premtime waarin het ging over de macht die wij als spaarders hebben. Wij bezitten namelijk gezamenlijk 400 miljard euro aan spaargeld. Daarin kwam ook naar voren dat elke euro die wij weghalen bij een bank als gevolg heeft dat die bank 10 euro minder kan investeren. Het ging niet zozeer om de hoogste rentes maar ook om ethische bezwaren tegenover de grote banken.
Goed nieuws. De meeste dukaten laat ik namelijk toch daar staan. Geile wijfuh achter de balie en een zacht tapijtje op de vloer. Bij de ING loop je over het Kwantum-laminaat naar een ongeschoren kerel waar je vervolgens op een barkruk mag plaatsnemen. Dat ze in zo'n hut klanten durven te ontvangenquote:Op donderdag 3 november 2011 21:07 schreef SeLang het volgende:
Rabobank Internetsparen 2,4% --> 2,5% (max)
Zo'n beetje alle Raborekeningen gaan vandaag 0,1% omhoog
Maar het blijft te weinig
In de VS vonden velen dat juist prettigquote:Op donderdag 3 november 2011 23:51 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Goed nieuws. De meeste dukaten laat ik namelijk toch daar staan. Geile wijfuh achter de balie en een zacht tapijtje op de vloer. Bij de ING loop je over het Kwantum-laminaat naar een ongeschoren kerel waar je vervolgens op een barkruk mag plaatsnemen. Dat ze in zo'n hut klanten durven te ontvangen![]()
[ afbeelding ]
Die linker is fastfood, de rechter een bankquote:Op vrijdag 4 november 2011 09:58 schreef RemcoDelft het volgende:
Is dat een bank of een fastfoodrestaurant?
WTF lol. Daar loop ik met een grote boog omheen. Ach, voor ieder wat wils, zullen we maar zeggen.quote:Op vrijdag 4 november 2011 08:33 schreef Aether het volgende:
[..]
In de VS vonden velen dat juist prettig(ING direct)
Persoonlijker contact en een ontspannen sfeer in tegenstelling tot de balies waar je vele formulieren mocht invullen en voor elke handeling moest betalen.
[ link | afbeelding ]
Inderdaad. Zo doe ik alles via internet. En mocht ik ooit eens genoeg kapitaal bijeen sprokkelen dat het er écht toe gaat doen, dan mogen ze naar mij toe komenquote:Op zaterdag 5 november 2011 12:12 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
WTF lol. Daar loop ik met een grote boog omheen. Ach, voor ieder wat wils, zullen we maar zeggen.
Tja. Na verlaging van de ECB rente vraag ik me af hoe lang nog.quote:Op maandag 7 november 2011 16:01 schreef SeLang het volgende:
Robeco Roparco BonusSparen 2.40% --> 2.60%
Robeco Xcellent Sparen 2.60% --> 2.80%
Niet interessant imo, maar de rentes zijn wel gestegen dus die trend is nog even intact.
Twee espresso en een depositoquote:Op zaterdag 5 november 2011 12:12 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
WTF lol. Daar loop ik met een grote boog omheen. Ach, voor ieder wat wils, zullen we maar zeggen.
Rente is niet direct gelieerd aan de euribor, banken hebben momenteel gewoon geld nodig wat de rentes omhoog drijft.quote:Op maandag 7 november 2011 16:47 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Tja. Na verlaging van de ECB rente vraag ik me af hoe lang nog.
Klopt, ze waren meen ik onder druk verplicht e.e.a. af te stoten een paar jaar terug.quote:Op maandag 7 november 2011 16:59 schreef SeLang het volgende:
ING-Direct was voor de crisis een enorm succes in de VS. Dat was een van de redenen voor de hoge aandelenkoers van ING in die tijd.
Ik hoop het....quote:Op maandag 7 november 2011 16:59 schreef Stokkie_ het volgende:
[..]
Rente is niet direct gelieerd aan de euribor, banken hebben momenteel gewoon geld nodig wat de rentes omhoog drijft.
Het is niet direct gekoppeld aan euribor maar natuurlijk wel indirect. Banken betalen in feite een premium voor spaargeld omdat het stabieler is dan interbank lenen. Dat zie je ook nu weer tijdens de crisis.quote:Op maandag 7 november 2011 16:59 schreef Stokkie_ het volgende:
[..]
Rente is niet direct gelieerd aan de euribor, banken hebben momenteel gewoon geld nodig wat de rentes omhoog drijft.
Mooie analyse!quote:Op maandag 7 november 2011 17:08 schreef SeLang het volgende:
[..]
Het is niet direct gekoppeld aan euribor maar natuurlijk wel indirect. Banken betalen in feite een premium voor spaargeld omdat het stabieler is dan interbank lenen. Dat zie je ook nu weer tijdens de crisis.
Sommige banken (bijv Rabo) hebben geen moeite om te lenen want zo'n triple-A bank wordt wel vertrouwd. Dus die hebben geen reden om hoge spaarrentes te bieden. En sommige andere banken hebben gewoon niet veel geld nodig omdat er geen vraag is naar leningen. Vooral in de VS zie je momenteel dat banken spaarders zelfs actief wegjagen omdat ze toch geen bestemming hebben voor het spaargeld. Maar met name kleinere banken die moeilijker op de interbank markt terecht kunnen en toch geld nodig hebben die zullen geneigd zijn om hogere rentes te bieden.
Btw: Nederlandse banken hebben relatief veel geld nodig vanwege de hypotheekrente aftrek (die de huizenprijzen kunstmatig hoog houdt en mensen dus hogere hypotheken moeten afsluiten)
Ik zou de boel al lang opgezegd hebben.quote:Op dinsdag 8 november 2011 12:23 schreef SeLang het volgende:
Ik zit nu al 2 maanden te wachten op een password van Ohra. Elke keer wordt het "opnieuw opgestuurd" omdat blijkt dat het nog niet verstuurd was, etc... Wat een prutsbank is dat zeg! En ze hebben het correcte adres in hun administratie want hun welkomsbrief kwam wel gewoon aan.
Er valt weinig op te zeggen want er staat natuurlijk nog geen cent op die rekening.quote:Op dinsdag 8 november 2011 13:15 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik zou de boel al lang opgezegd hebben.
Verkopen?quote:Op dinsdag 8 november 2011 16:43 schreef SeLang het volgende:
Ik heb trouwens nog steeds die ¤75 Bol.com waardebon van die MoneYou actie van vorig jaar. Weet niet wat ik ermee moet
Bezorgen ze niet in Engeland?quote:Op dinsdag 8 november 2011 16:43 schreef SeLang het volgende:
Ik heb trouwens nog steeds die ¤75 Bol.com waardebon van die MoneYou actie van vorig jaar. Weet niet wat ik ermee moet
50 bidquote:Op dinsdag 8 november 2011 16:43 schreef SeLang het volgende:
Ja, maar daar betaal je zo'n 14 euro voor...quote:
60 bidquote:Op dinsdag 8 november 2011 17:12 schreef Aether het volgende:
[..]
Ja, maar daar betaal je zo'n 14 euro voor...
Dat is een mooi bod, staat genoteerdquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |