abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 3 november 2011 @ 09:52:27 #1
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_103907394
*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*
100513_112545_haaktopic.gif

The basics

handig linkje met tekst en uitleg:
http://www.jessica-tromp.(...)ie_steek_haakles.htm

SPOILER: Handige sites
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Vorige delen

Topicreeks: Het grote haaktopic

Haaksels uit het vorige topic

Lyssa's eenhoorn 'Ziggy Stardust, the glamrock unicorn!'

Dottey's omhaakte pottey

Truis kussentje

Brainteasers dekentje:

[ Bericht 4% gewijzigd door trui op 03-11-2011 09:58:53 ]
in de haak.
  donderdag 3 november 2011 @ 10:01:49 #2
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_103907600
Mirjam vroeg naar manieren om vierkantjes aan elkaar te haken. De antwoorden tot nu toe:
quote:
1s.gif Op woensdag 2 november 2011 23:41 schreef SunshineFlower het volgende:

[..]

Ik neem gewoon een stuk van het zelfde draad als de grannys en dan steek ik de naald gewoon van het ene 'v-tje' in het 'v-tje' van de andere granny. Wel eerst vasthechten aan de granny en op het eind ook. :)
Er is mij hier namelijk verteld dat als je ze aan elkaar haakt, je een 'opstaand' randje krijgt.
quote:
6s.gif Op donderdag 3 november 2011 07:17 schreef kirsten. het volgende:
Ik ken 2 manieren eigenlijk naast het gewone 'aan elkaar naaien'

Idd het aan elkaar haken. Wat je doet is de squares tegen elkaar aan leggen en dan (ik doe meestal dóór de hele steek heen, alsof ik er nog een extra rij vasten op maak) vasten maken die gewoon de hele lengte van je deken/kussenhoes doen). Ik heb dat bij mijn tas gedaan van laatst en dan krijg je idd een extra opstaand randje.

Wat ik heb gedaan bij mijn deken is 'on the go joinen', dus het laatste randje heb ik gelijk vastgehaakt aan de anderen. Dan maak je op het stuk waar hij aan de anderen vast moet komen te zitten steeds een verbinding in de ruimtes tussen de granny squares, zoals dit: http://www.crochetcabana.com/tutorials/joining_squares3.htm . Feitelijk drukte ik ze gewoon tegen elkaar aan en maakte ik een losse 'om' de losse van het andere vierkantje.
Het ziet er lelijk uit bij dat voorbeeld maar bij mijn deken zag je het totaal niet en leek het net of ze overal aan elkaar vastzitten.. Pas als je hem erg gaan uitrekken zie je zegmaar gaatjes verschijnen waar hij niet vastzat (dus bij de vaste stukken van de granny clusters).
Dit is alleen een methode die je bij de laatste rij van je grannies moet toepassen... dus helaas niet te gebruiken als je ze steeds afmaakt zegmaar. Ik heb die hele rijen toen in het wit gedaan nadat ik m'n squares af had gemaakt.
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 09:48 schreef trui het volgende:
je kunt 't ook aan de achterkant aan elkaar haken, zonder dat je een extra opstaand randje krijgt. met halve vasten, alleen door 't achterste lusje. Dus je legt dan de goede kanten tegen elkaar, en haakt door de twee buitenste lusjes heen. als je slipstitch / halve vasten gebruikt, komt er geen extra randje onder. zie deze tutorial van lucy.

dit geldt overigens ook voor het aan elkaar naaien met naald & draad. sunshine flower noemt de manier om door beide lusjes te naaien, maar je kunt ook kiezen voor alleen de achterste lusjes.

Ah, gevonden. Nieslief had ook een rijtje handige manieren verzameld, zie haar linkje op ravelry. waarvan vooral de onderste hier van toepassing zou kunnen zijn denk ik: de
invisible seam reverse mattress stitch. :)

Joining-as-you-go is inderdaad vaak ook heel handig. zie bijv. de manier die Lucy uitlegt. of deze, weer net een beetje anders: http://carinascraftblog.w(...)oining-tutorial.html
(sorry kirsten, ik kan zo gauw niet zien of dit hetzelfde is als wat jij noemde).
in de haak.
  donderdag 3 november 2011 @ 10:17:35 #3
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_103907970
Goede tips! Ik weet nog niet hoe ik mijn squares deken ooit aan elkaar ga zetten, als hij af is. (en dat duurt nog een jaar of...)
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_103908715
Bedankt voor alle handige linkjes! :) Heb er meteen een paar opgeslagen, omdat ik hier straks met m'n Up natuurlijk ook tegenaan loop!

En Mirjam ook bedankt natuurlijk! ;) Wat ga je voor moois maken met al je squares?
Smile, tomorrow will be worse...
pi_103909177
bedankt voor alle tips :D O+
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  donderdag 3 november 2011 @ 11:21:35 #6
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_103909354
Ben een tijdje niet zo aanwezig geweest (mag van de fysio niet teveel achter de pc :) ), maar heb wel n projectje weer af.

Er staan nog meer foto's op mn Ravelry-account. Zo heb ik de ridder ook kleine oortjes en haar gegeven. In t originele patroon issie hartstikke kaal en dat vond ik zielig ;)
pi_103910087
Leuk NijntjesUK! :D Heb m'n schoonzus ook aangestoken met het haakvirus, die is nu ook bezig met die draak volgens mij!
Smile, tomorrow will be worse...
  donderdag 3 november 2011 @ 11:51:41 #8
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_103910234
geweldig nijntjesUK! O+
in de haak.
pi_103910343
*O* *O* *O* *O* even snel......Trui bedankt dat je de link van Trovey nog even voor me omhooggehaald had, iets met blijmetdraadjes........ben aan een wokkelsjaal begonnen.................
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_103910934
Ik maak squares aan elkaar door de squares tegen elkaar te houden.

buik tegen buik zeg maar. Foute kant buiten. Dan pak ik een naald en maak ik ze aan elkaar vast door de(elfde kleur) draad te halen door elke steek (door dezelfde steek van beide squares).

In de Hoekjes haal ik ze door het gat, dan krijg ik een soort patroontje.

hoekje voorkant

achterkant

overzicht

ik ben een babydeken aan het haken. Ben nog de rand aan het verzinnen.
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_103911133
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 12:16 schreef Dottey het volgende:
Ik maak squares aan elkaar door de squares tegen elkaar te houden.

buik tegen buik zeg maar. Foute kant buiten. Dan pak ik een naald en maak ik ze aan elkaar vast door de(elfde kleur) draad te halen door elke steek (door dezelfde steek van beide squares).

In de Hoekjes haal ik ze door het gat, dan krijg ik een soort patroontje.

hoekje voorkant [ afbeelding ]

achterkant [ afbeelding ]

overzicht [ afbeelding ]

ik ben een babydeken aan het haken. Ben nog de rand aan het verzinnen.
cool!
dus gewoon stopnaald, en draadje steeds door de overliggende steken halen?
neem je dan het hele V'tje?
pi_103911296
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 12:22 schreef Mirjam het volgende:

[..]

cool!
dus gewoon stopnaald, en draadje steeds door de overliggende steken halen?
neem je dan het hele V'tje?
stap 1, leg ze buik aan buik aan elkaar.

stap 2,haal de draad door de hoek

stap 3,steek de naald door de steken de precies tegenover elkaar liggen.

werk tot de andere hoek,haal hem door het gat en dan werk ik de draad af.

:*

[ Bericht 42% gewijzigd door Dottey op 03-11-2011 12:40:26 ]
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_103912988
geweldig, bedankt!
hoe werk je de draad af? leg je er gewoon een knoopje in ofxo?
pi_103913211
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 13:30 schreef Mirjam het volgende:
geweldig, bedankt!
hoe werk je de draad af? leg je er gewoon een knoopje in ofxo?
ik maak hem gewoon af door hem door de laatste draden hen te kopen en te verstoppen :D
Als ik weer eens zover ben (en ik er aan denk )zal ik het vastleggen.

wel grappig dat ik als beginner ineens expert aan elkaar naaier ben :7
  donderdag 3 november 2011 @ 17:01:38 #15
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_103919743
Hoi Hoi! Ik ben er ook weer...(ben ondertussen alweer bijna een week terug van vakantie, maar goed) Mijn haaknaalden en schaar hebben de doanne overleefd, maar heb op vakantie eigenlijk niet veel gehaakt.
Ik wilde eerst eigenlijk 2 van die rare spicky balls maken, weten jullie nog? Maar dat lukte niet en heb daarom besloten om maar iets anders te maken.
Ik ben toen begonnen aan de granny squares voor een kussen en heb nu bijna 3 hele squares af.

Maar ik moest van mezelf eerst die granny square tas afmaken, waarmee ik al vanaf begin augustus mee bezig ben. Dus dat heb ik deze week gedaan. En hij is eindelijke klaar! Ben zo blij (dat ie af is dan....want vind hem zelf niet meer leuk en ook niet echt geweldig maar goed :P hij is voor mijn moeder ;))

sorry, verder niet echt bijgelezen enzo :@
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
  donderdag 3 november 2011 @ 17:11:36 #16
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_103920034
leuke tas tyler-girl! heb je 'm ook gevoerd? en waar heb je de hengsels vandaan?
in de haak.
  donderdag 3 november 2011 @ 17:25:45 #17
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_103920517
Nee hij is (nog) niet gevoerd....ik kan niet met een naaimachine overweg (lees...ik weet niet eens hoe dat ding werkt) maar mijn moeder wil er volgens mij wel graag een voering in, dus die moet ze zelf maken.

Ik heb het pakket (bolletjes, handleiding, naald) en de hengsels bij Echtstudio gekocht. Ze zijn wel een beetje groot voor de tas, maar goed :p

Zijn er trouwens nog mensen die naar de KreaDoe beurs gaan of zijn geweest?
Ik ga zaterdag nog en hoop dat er wat bolletjes over zijn voor mij :D
  donderdag 3 november 2011 @ 17:33:10 #18
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_103920811
TylerGirl als je 'm niet voert gaat de tas denk ik heel erg rekken...en ik ben altijd bang dat als je het met de naaimachine doet je het hele haakwerk om zeep helpt dus ik doe het altijd met de hand ;)
Het is een kutwerk maar zeker de moeite waard
ik vind hem verder wel mooi trouwens :D

Nijntje wat een lieve joris en de draak :D (toch?)

Ik hoopte dat mn hengsel zou komen vandaag maar helaas nog niks :( wel een Knifty Knitter gekocht! :)
pi_103923031
:o gave tas, heel lief dat je hem aan je moeder geeft maar stiekem zal ik hem af en toe van haar lenen hoor, is net als op dat plaatje van tig topic`s terug

en welkom terug *O*
  donderdag 3 november 2011 @ 19:18:07 #20
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_103924733
Nou ik heb hem niet aan mijn moeder gegeven....zij vroeg of ik hem voor haar wilde maken dus het is altijd mijn moeders tas geweest zeg maar :P

Misschien kunnen we op de kreadoe wel een leuk stofje vinden om hem mee te voeren.....al zou ik nog niet weten hoe ik dat met de hand moet doen....moet me daar toch maar eens in verdiepen dan...

Bedankt voor de complimenten O+
pi_103926479
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 17:25 schreef Tyler-Girl het volgende:
Nee hij is (nog) niet gevoerd....ik kan niet met een naaimachine overweg (lees...ik weet niet eens hoe dat ding werkt) maar mijn moeder wil er volgens mij wel graag een voering in, dus die moet ze zelf maken.

Ik heb het pakket (bolletjes, handleiding, naald) en de hengsels bij Echtstudio gekocht. Ze zijn wel een beetje groot voor de tas, maar goed :p

Zijn er trouwens nog mensen die naar de KreaDoe beurs gaan of zijn geweest?Ik ga zaterdag nog en hoop dat er wat bolletjes over zijn voor mij :D
Zit er helaas niet in. ;(
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  donderdag 3 november 2011 @ 19:55:22 #22
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_103926782
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 19:50 schreef trovey het volgende:

[..]

Zit er helaas niet in. ;(
Ow dat is jammer.....
Ik hoop dat het wat is...heb al leuke foto's gezien maar ben bang dat het een chaos wordt :P
pi_103931260
Ik ga helaas wrsch. ook niet, mij te duur en bovendien komt het niet zo heel goed uit. Maar veel plezier alvast Tyler-Girl :)
pi_103934900
Die tas is leuk zeg!
Hier ben ik aan het speed-haken, aangezien ik voor zaterdag een kleed af moet hebben :') er moeten nog 3 rondes omheen en een sierrandje, hij is nu ong 90 breed en 170 lang... Wat een werk zeg!
People take different roads seeking fulfillment and happiness. Just because they're not on your road doesn't mean they've gotten lost.
-- Dalai Lama
pi_103948473
Had mijn sprei (vierkantjes) gewoon met stopnaald aan de achterkant met zig zag steekjes vastgemaakt (gewoon zelfde wol,wit), je krijgt dan een heel klein **opzet** randje..............

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')