SPOILER: Handige sitesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vorige delen
Topicreeks: Het grote haaktopic
Haaksels uit het vorige topic
Lyssa's eenhoorn 'Ziggy Stardust, the glamrock unicorn!'
Dottey's omhaakte pottey
Truis kussentje
Brainteasers dekentje:
[ Bericht 4% gewijzigd door trui op 03-11-2011 09:58:53 ]in de haak.
quote:Op woensdag 2 november 2011 23:41 schreef SunshineFlower het volgende:
[..]
Ik neem gewoon een stuk van het zelfde draad als de grannys en dan steek ik de naald gewoon van het ene 'v-tje' in het 'v-tje' van de andere granny. Wel eerst vasthechten aan de granny en op het eind ook.
Er is mij hier namelijk verteld dat als je ze aan elkaar haakt, je een 'opstaand' randje krijgt.
quote:Op donderdag 3 november 2011 07:17 schreef kirsten. het volgende:
Ik ken 2 manieren eigenlijk naast het gewone 'aan elkaar naaien'
Idd het aan elkaar haken. Wat je doet is de squares tegen elkaar aan leggen en dan (ik doe meestal dóór de hele steek heen, alsof ik er nog een extra rij vasten op maak) vasten maken die gewoon de hele lengte van je deken/kussenhoes doen). Ik heb dat bij mijn tas gedaan van laatst en dan krijg je idd een extra opstaand randje.
Wat ik heb gedaan bij mijn deken is 'on the go joinen', dus het laatste randje heb ik gelijk vastgehaakt aan de anderen. Dan maak je op het stuk waar hij aan de anderen vast moet komen te zitten steeds een verbinding in de ruimtes tussen de granny squares, zoals dit: http://www.crochetcabana.com/tutorials/joining_squares3.htm . Feitelijk drukte ik ze gewoon tegen elkaar aan en maakte ik een losse 'om' de losse van het andere vierkantje.
Het ziet er lelijk uit bij dat voorbeeld maar bij mijn deken zag je het totaal niet en leek het net of ze overal aan elkaar vastzitten.. Pas als je hem erg gaan uitrekken zie je zegmaar gaatjes verschijnen waar hij niet vastzat (dus bij de vaste stukken van de granny clusters).
Dit is alleen een methode die je bij de laatste rij van je grannies moet toepassen... dus helaas niet te gebruiken als je ze steeds afmaakt zegmaar. Ik heb die hele rijen toen in het wit gedaan nadat ik m'n squares af had gemaakt.
quote:Op donderdag 3 november 2011 09:48 schreef trui het volgende:
je kunt 't ook aan de achterkant aan elkaar haken, zonder dat je een extra opstaand randje krijgt. met halve vasten, alleen door 't achterste lusje. Dus je legt dan de goede kanten tegen elkaar, en haakt door de twee buitenste lusjes heen. als je slipstitch / halve vasten gebruikt, komt er geen extra randje onder. zie deze tutorial van lucy.
dit geldt overigens ook voor het aan elkaar naaien met naald & draad. sunshine flower noemt de manier om door beide lusjes te naaien, maar je kunt ook kiezen voor alleen de achterste lusjes.
Ah, gevonden. Nieslief had ook een rijtje handige manieren verzameld, zie haar linkje op ravelry. waarvan vooral de onderste hier van toepassing zou kunnen zijn denk ik: de
invisible seam reverse mattress stitch.
Joining-as-you-go is inderdaad vaak ook heel handig. zie bijv. de manier die Lucy uitlegt. of deze, weer net een beetje anders: http://carinascraftblog.w(...)oining-tutorial.html
(sorry kirsten, ik kan zo gauw niet zien of dit hetzelfde is als wat jij noemde).
cool!quote:Op donderdag 3 november 2011 12:16 schreef Dottey het volgende:
Ik maak squares aan elkaar door de squares tegen elkaar te houden.
buik tegen buik zeg maar. Foute kant buiten. Dan pak ik een naald en maak ik ze aan elkaar vast door de(elfde kleur) draad te halen door elke steek (door dezelfde steek van beide squares).
In de Hoekjes haal ik ze door het gat, dan krijg ik een soort patroontje.
hoekje voorkant [ afbeelding ]
achterkant [ afbeelding ]
overzicht [ afbeelding ]
ik ben een babydeken aan het haken. Ben nog de rand aan het verzinnen.
stap 1, leg ze buik aan buik aan elkaar.quote:Op donderdag 3 november 2011 12:22 schreef Mirjam het volgende:
[..]
cool!
dus gewoon stopnaald, en draadje steeds door de overliggende steken halen?
neem je dan het hele V'tje?
ik maak hem gewoon af door hem door de laatste draden hen te kopen en te verstoppenquote:Op donderdag 3 november 2011 13:30 schreef Mirjam het volgende:
geweldig, bedankt!
hoe werk je de draad af? leg je er gewoon een knoopje in ofxo?
Zit er helaas niet in.quote:Op donderdag 3 november 2011 17:25 schreef Tyler-Girl het volgende:
Nee hij is (nog) niet gevoerd....ik kan niet met een naaimachine overweg (lees...ik weet niet eens hoe dat ding werkt) maar mijn moeder wil er volgens mij wel graag een voering in, dus die moet ze zelf maken.
Ik heb het pakket (bolletjes, handleiding, naald) en de hengsels bij Echtstudio gekocht. Ze zijn wel een beetje groot voor de tas, maar goed :p
Zijn er trouwens nog mensen die naar de KreaDoe beurs gaan of zijn geweest?Ik ga zaterdag nog en hoop dat er wat bolletjes over zijn voor mij
Ow dat is jammer.....quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |