quote:Op zaterdag 5 november 2011 10:16 schreef Budapestenaar het volgende:
Vanuit een andere hoek genomen, maar (volgens mij) onmiskenbaar hetzelfde gebouw.
Het Lincoln Memorial in Washington DC, USA.
bewijs
Euj die wist ikquote:Op woensdag 2 november 2011 20:42 schreef Skande het volgende:
De opdracht uit het vorige deel:
[ afbeelding ]
Hint 1: Het gebouw centraal op de foto is vernoemd naar een andere stad in hetzelfde land.
Het is dat ik er een keer ben geweest...quote:Op zaterdag 5 november 2011 10:40 schreef Budapestenaar het volgende:
En ik maar denken dat ik een moeilijke foto had gevonden![]()
quote:
Maar dan is het land toch inderdaad Frankrijk?quote:Op donderdag 3 november 2011 18:18 schreef Skande het volgende:
Hint 3: Het gebouw centraal op de foto is een treinstation.
Spelletje heet 'Raad de Stad' niet 'Raad het Land'quote:Maar dan is het land toch inderdaad Frankrijk?
quote:Op zaterdag 5 november 2011 11:07 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
[..]
Maar dan is het land toch inderdaad Frankrijk?
Dat, en:quote:Op zaterdag 5 november 2011 11:10 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Spelletje heet 'Raad de Stad' niet 'Raad het Land'
Bewijs hoeft niet persé, maar is wel prettig om de voortgang van het spel te bespoedigen.quote:Op woensdag 2 november 2011 20:41 schreef Skande het volgende:
- RADEN OPDRACHT (PIC): Bij raden/gokken altijd plaatsnaam en land en vermelden, met een link naar het bewijs. [ url=http://www.url.nl]bewijs[/url] *.
Muur, torens, mwahquote:
bewijsquote:Op zaterdag 5 november 2011 12:36 schreef Igen het volgende:
Bratislava, Slowakije - een poosje geleden toen het kasteel nog niet wit geverfd was?
Is het nu wit geverfd?quote:Op zaterdag 5 november 2011 12:36 schreef Igen het volgende:
Bratislava, Slowakije - een poosje geleden toen het kasteel nog niet wit geverfd was?
Caramelwitquote:Op zaterdag 5 november 2011 12:52 schreef OA het volgende:
[..]
Is het nu wit geverfd?
Dit was op een verregende zomerdag in 2005
wilde gok, legermuseum in Warschau?quote:Op zaterdag 5 november 2011 12:44 schreef Igen het volgende:
Nieuwe!
[ afbeelding ]
Moeilijk steeds weer wat nieuws te bedenken
Ik zie een Japanse vlag.quote:Op zondag 6 november 2011 23:27 schreef Igen het volgende:
[..]
Nee.
Hint: Het is in een ander werelddeel. En het is een stadhuis.
quote:Op maandag 7 november 2011 11:55 schreef Terpentin07 het volgende:
Kyoto
http://en.wikipedia.org/wiki/File:Kyoto_city_hall.JPG
O ja. Was er niet ook zo'n verhaal (evt van jou?) dat tegenwoordig in elke auto in Zimbabwe een gevarendriehoek verplicht is die een door de Zimbabwaanse overheid gecertificeerd serienummer moet hebben? Zodat elke Zimbabwaan en elke toerist bij een vriendje van Mugabe zo'n driehoek moet kopen.quote:Op maandag 21 november 2011 20:36 schreef Individual het volgende:
![]()
Hoeveel nullen vandaag?
[ afbeelding ]
En zo is Piet Hein ook een held in NL. Moet je de Spanjaarden maar eens vragen.quote:Op donderdag 24 november 2011 16:03 schreef quirigua het volgende:
en hier is dan de relatie met "sir" francis drake (die we tegenwoordig een oorlogscrimineel zouden noemen, zoiets als khadaffi in Lybie) ;
nota bene : "drake had the full support from the british king",
piraat en koning, als broeders ;
over de spanjaarden in de koloniale tijd is al genoeg gezegd ; terecht, ook criminelen ; met dank aan en ondersteuning door de katholieke prelaten ;
http://www.expatify.com/e(...)tad-el-salvador.html
srry, ik was drie dagen afwezig, daarom bleef een hint uit ; ondertussen heeft rollufie het gevonden : knap, want zo makkelijk was het nietquote:Op dinsdag 29 november 2011 18:41 schreef buishuis het volgende:
Extra hint?
Rollufie
Om de gang erin te houden
Todtnau , Duitsland
Dat lukt niet als je geen nieuwe postquote:Op donderdag 1 december 2011 23:52 schreef quirigua het volgende:
om (ook) de gang er in te houden () :
in 1 keer goedquote:
thnx for the hint ; hierissie : bariloche panachachelquote:Op dinsdag 6 december 2011 21:00 schreef Individual het volgende:
Heel erg koud. Verkeerd werelddeel zelfs.
Je hebt emquote:Op dinsdag 6 december 2011 21:26 schreef quirigua het volgende:
[..]
thnx for the hint ; hierissie : bariloche panachachel
http://farm5.static.flickr.com/4030/4312239091_43154250f5.jpg
uitkijk vanaf die oever, naar het westen :
http://i.images.cdn.fotop(...)_boats_Guatemala.jpg
life magazine : http://www.life.com/celeb(...)owing-lake-atitlan-p
tenslotte deze :
http://www.life.com/celeb(...)owing-lake-atitlan-p
naar de formele definitie nietquote:Op woensdag 7 december 2011 12:06 schreef Individual het volgende:
Spaans-koloniaal aandoend kerkje, tropisch klimaat en vulkanen? Zijn we weer in Midden Amerika?
oeps, mecca masjid, hierissie : http://www.123muslim.com/(...)-hyderabad-india.jpgquote:
ow ? ! vlag lijkt net zoquote:
En buiten deze grafiek hebben ze ook nog wat. De opdracht zit wel binnen de grafiek.quote:Op vrijdag 9 december 2011 15:32 schreef quirigua het volgende:
Cameron (UK premier) doet niet mee met de euro-stabilisatie, maar blijft wel vasthouden aan de giga-winsten uit financieel London ; clinging to the remnants of the British empire ; rule the waves ;
maar wel een aardige grafiek van wat er territoriaal gebleven is van het british empire van weleer ; keep ruling the waves ; ikbenafgehaakt
Er bleef niet veel meer over haha!quote:
ik doe ook een gok :carribean ? de nummerplaten zijn idd engels type ;quote:Op zaterdag 10 december 2011 14:57 schreef Individual het volgende:
ergens in Maleisie? -Singapore, Hong Kong? iig een voormalige Britse kolonie. De auto's zijn Aziatisch en de nummerborden Britse stijl.
Cariben is lekker warmquote:Op zaterdag 10 december 2011 21:32 schreef quirigua het volgende:
[..]
ik doe ook een gok :carribean ? de nummerplaten zijn idd engels type ;
maar waar moeten we dat plein"tje" van kennen ?
Maar in een eerdere post geef je zelf aan dat het een bekend pleintje isquote:Op zondag 11 december 2011 09:51 schreef dennisd74 het volgende:
[..]
Cariben is lekker warm
Wat bekendheid betreft, tja. Mijn vrouw en ik houden ervan om naar minder bekende oorden te reizen dus zo bekend zou het niet zijn.
Ik denk niet dat er veel zuiderlingen naar toe gaan, terwijl die houden er ook van.
Het is me nu nog niet geheel duidelijk of mijn antwoord ook goed was, eigenlijk?quote:Op maandag 12 december 2011 14:00 schreef dennisd74 het volgende:
Ja, Trinidad (Tobago heeft een andere hoofdstad)
Vooral Tobago is een mooi compact Eiland met een mooie natuur en gelukkig niet zo toeristisch.
Trinidad is zoals veel eiland op de Cariben uitkijken dat je niet in de verkeerde wijk terecht kom want daar schieten ze eerste voordat je berooft word. Ik vond het een ieder geval een stuk leuker dan Curaçao wat voor mijn te duur, toeristisch en commercieel is. Een aanrader is om met Lait Air (elcheapo maatschappij) vanaf ABC eilanden naar een ander Caribisch eiland te vliegen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat doe ik hier?
quote:Op maandag 12 december 2011 16:34 schreef tdrone het volgende:
Catania, Sicilië, Italie
Het beeld:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Zoals ik zei, waarschijnlijk te gemakkelijk...
Fok! Fantasy NHL Champion 2011 | Fok! Fantasy NBA Champion 2011 (Hoops West League)
Toronto is goed, jaar 1918quote:
Die zijn nogal verschillend, maar je bent goed op weg. De text in deze foto geeft veel weg trouwens.quote:Op dinsdag 13 december 2011 11:49 schreef quirigua het volgende:
Ergens in Brazilie ? Of toch in Spanje ??
Ja, dat was inderdaad de hint die me op het spoor zettequote:Op dinsdag 13 december 2011 12:45 schreef Individual het volgende:
[..]![]()
Was het de MMJ Centro Automotivo? Ik zag het pas nadat ik het plaatste.
Chinese Muur?quote:Op woensdag 14 december 2011 13:25 schreef Igen het volgende:
Hint: De plaats waarvandaan deze foto is genomen is Unesco wereldcultuurerfgoed.
Ik had zo'n idee dat het ergens in of rond een stan-land was, maar ben (nog) niet zo bekend in die regio..quote:Op woensdag 14 december 2011 13:25 schreef Igen het volgende:
Hint: De plaats waarvandaan deze foto is genomen is Unesco wereldcultuurerfgoed.
quote:Op zaterdag 17 december 2011 12:33 schreef BusterPosey het volgende:
Roswell, New Mexico
Te herkennen aan de straatlantaarns (en er is ook een El Toro Bravo)
quote:Op zaterdag 17 december 2011 13:15 schreef quirigua het volgende:
[..]
dan doe ik deze 2 gokken : Wales ; of anders lake district
Dat ligt dus niet in Britain, zie het plaatje hier: Raad de stad deel 116quote:
Succes met googlen daaropquote:Op zaterdag 17 december 2011 15:20 schreef quirigua het volgende:
in dat geval kan het alleen in de Pennises zijn, peak district ;
Ik had dat plaatje niet zo in mijn geheugen gegrift. Schijnbaar haal ik Great Brittain en United Kingdom door elkaar.quote:Op zaterdag 17 december 2011 14:28 schreef Skande het volgende:
[..]
Dat ligt dus niet in Britain, zie het plaatje hier: Raad de stad deel 116
Engeland buiten het Lake District dus.
t is dus de town hall ;quote:Op zaterdag 17 december 2011 19:19 schreef Individual het volgende:
Noord Ierland is wel British, maar niet Great Britain. Zelfs dat kaartje is niet compleet. Het is allemaal heel verwarrend. Britain is oorspronkelijk alleen Engeland en Wales, maar wordt tegenwoordig gebruikt voor de UK incl Kanaaleilanden.
Die bergen op de achtergrond doen me denken aan Divis en Black Mountain en dan zou het dus Belfast zijn, maar waar kan ik niet vinden. Is het gebouw een treinstation?
hey, je hebt gelijk, ik was vandaag weg, niet gezien, suf van mijquote:Op zondag 18 december 2011 14:06 schreef Igen het volgende:
Heel leuk en aardig hoor, al die achtergrondinformatie, maar als je nou eens begint met een plaatje dat werkt
en nou maar hopen dat ie blijft ;quote:Op zondag 18 december 2011 14:06 schreef Igen het volgende:
Heel leuk en aardig hoor, al die achtergrondinformatie, maar als je nou eens begint met een plaatje dat werkt
quote:Op donderdag 22 december 2011 15:15 schreef quirigua het volgende:
[..]
and splendid it was, being there, so many years ago
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |