Google zegt dat er alleen gevallen met laagstaande vering zijn, en de garagemeneer heeft nog niks gezegd. Ik ga liever eerst rondvragen om een zogenaamde hoge kostenpost te voorkomen als ik weet dat het iets simpels is...quote:
rudimentair?quote:Op woensdag 2 november 2011 17:06 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Ik heb dat soms met mijn BX, vooral bij redelijk hard remmen voor een verkeerslicht, dan zakt-ie na 10 seconden oid weer een stukkie in met zijn kont. Maar dat is natuurlijk zo ongeveer de meest rudimentaire hydropneumatische vering.
Xantineequote:Op donderdag 3 november 2011 08:41 schreef Prowl het volgende:
Hoogteregelaar kaduuk?
Sowieso C5![]()
BXantia FTW!
Een BX blijft een hobbyhok en geen kilometervreterquote:
Met de mijne reed ik de eerste twee jaar 30.000 km per jaar.quote:Op donderdag 3 november 2011 21:37 schreef Prowl het volgende:
Een BX blijft een hobbyhok en geen kilometervreter
Wel een benzine automaat.quote:
Vroeger zat-ie onder de motorkap, tegenwoordig is het eerder c:\suspension\lecontroleurdehaut\quote:Op vrijdag 4 november 2011 16:54 schreef Ridocar het volgende:
En waar kan ik die hoogteregelaar vinden?
quote:Op vrijdag 4 november 2011 16:55 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Vroeger zat-ie onder de motorkap, tegenwoordig is het eerder c:\suspension\lecontroleurdehaut\
quote:Op vrijdag 4 november 2011 16:55 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Vroeger zat-ie onder de motorkapop de subframes, tegenwoordig is het eerder c:\suspension\lecontroleurdehaut\
tja, veel mensen kijken niet verder dan wat het scherm van de diagnose tester aangeeft, ik kijk even verder. ....quote:Op zaterdag 12 november 2011 17:43 schreef Fer het volgende:
Hier houd ik van. Waar alweer snel de electronica de schuld krijgt, komt een mechanische oorzaak of slecht contact nog heel vaak voor.
Door de regel.is dit idd een easy fixquote:Op zondag 13 november 2011 20:14 schreef Garbageman het volgende:
Meen je dat? Nooit gedacht dat het xantia probleem ook bij de C5 voorkwam.... (nou ja, rotte draagarmlagers komen ook nog steeds voor bij de C5)
Gelukkig is het relatief simpel op te lossen?
Nee. Na een ritje van tien kilometer heb je een verhoogd dak. En een gebroken rug in combinatie met veel bulten op je hoofd.quote:Op maandag 14 november 2011 02:08 schreef Andyy het volgende:
Ik zag laatst een C5 die wel heel erg hoog op zijn poten stond, zou dat nou comfortabel rijden?
Buiten dat je comfort enorm daalt wordt de auto ook niet veiliger. De enige vering komt van je banden. stuiteren dus. Op een provinciale weg nog te doen, maar op de snelweg mag je blij zijn dat je in je eigen rijstrook blijft.quote:Op maandag 14 november 2011 02:18 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Nee. Na een ritje van tien kilometer heb je een verhoogd dak. En een gebroken rug in combinatie met veel bulten op je hoofd.
Ik weet het. In een XM is het niet veel anders. Hoewel ik dat hoogstaande probleem nog niet heb gehad; wel het andere uiterste door een lekke LHM-leiding. En dan tien kilometer naar een garage rijden. Zonder vering, zonder remservo (remmen met de parkeerrem gaat ook) maar vooral zonder stuurservo... dat stuurt als een twintigtonner.quote:Op maandag 14 november 2011 04:47 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Buiten dat je comfort enorm daalt wordt de auto ook niet veiliger. De enige vering komt van je banden. stuiteren dus. Op een provinciale weg nog te doen, maar op de snelweg mag je blij zijn dat je in je eigen rijstrook blijft.
Vergelijk het met rijden in een kart. stuiteren in een bocht en je krijgt overstuur door een uitbrekende achterkant.
Schokbrekersquote:Op zondag 13 november 2011 23:11 schreef Ridocar het volgende:
Dus er moet een sensor op de as van de schokbreker zitten? Dan zet ik m morgen even boven de put op m'n werk.
ik snap stiekem ook wel een beetje de reactie van de gequote persoon door jou (wat een zinquote:Op donderdag 17 november 2011 20:02 schreef 2cv het volgende:
[..]
Schokbrekers![]()
Tip: zoek iemand die een beetje verstand heeft van autotechniek.
nee, de BHI (Boite Hydrauliek Intelligent) zal de achteras meer druk geven zodat deze op de zelfde hoogte blijftquote:
Bij draaiende motor wel ja.quote:Op donderdag 17 november 2011 21:43 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
nee, de BHI (Boite Hydrauliek Intelligent) zal de achteras meer druk geven zodat deze op de zelfde hoogte blijft
bij het "nieuwe" Hyderactive 3+ systeem blijft deze ook op hoogte met de motor UIT.quote:Op donderdag 17 november 2011 21:55 schreef vannelle het volgende:
[..]
Bij draaiende motor wel ja.
Heb bij een BX ooit eens de hele kofferbak volgeladen met dakpannen, naar bestemming gereden, motor uitgezet en de dakpannen uitgeladen.
Hahahahaa, leek wel zo'n dragracer toen! Komt best hoog zo'n achterkant.![]()
Je kwelt me.quote:Op donderdag 17 november 2011 21:43 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
ik snap stiekem ook wel een beetje de reactie van de gequote persoon door jou (wat een zin)
als je inderdaad niet weet dat het hier een hyderactive 3+ systeem betreft zou je denken dat er "gewoon" schokdempers er onderzitten
die zitten bij een Hyderactive systeem er dus niet op !
Of nieuwe terugslagkleppen.quote:Op donderdag 17 november 2011 22:10 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
bij het "nieuwe" Hyderactive 3+ systeem blijft deze ook op hoogte met de motor UIT.
bij de BX idd zakte de boel wel naar de grond als de motor niet liep. er zitten nu extra (sterke) terugslag kleppen in de cilinders die moeten voorkomen dat de kont naar beneden zakt (gebeurt nog steeds, en dan zit je tegen nieuwe cilinders aan te kijken).
en als ik nu eens lekker autodidaktisch wil doen?quote:Op donderdag 17 november 2011 20:02 schreef 2cv het volgende:
[..]
Schokbrekers![]()
Tip: zoek iemand die een beetje verstand heeft van autotechniek.
het HYDERACTIVE systeem van Citroën werkt COMPLEET anders dan luchtvering op vrachtwagens.quote:Op vrijdag 18 november 2011 02:33 schreef 2cv het volgende:
Gelukkig, je bent niet een totale leek.
Zelf ben ik een leek op het gebied van luchtvering. Ik VERMOED dat het principe wel redelijk overeen komt.
Maar kijk uit wat je doet. Op die leidingen staat druk. Druk genoeg om een oog uit je hoofd te blazen als je pech hebt. Sloop die leidingen dus niet. En als je je oog er niet uit blaast, kan je door een lekke leiding geen remmen meer hebben.
Oepsquote:Op vrijdag 18 november 2011 23:01 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
zitten in de achterste cilinders geïntegreerd en zijn NIET los te vervangen
Wat is het verschil ? Nu wil ik het weten ookquote:Op vrijdag 18 november 2011 23:02 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
het HYDERACTIVE systeem van Citroën werkt COMPLEET anders dan luchtvering op vrachtwagens.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |