quote:
Op woensdag 9 november 2011 12:33 schreef R0N1N het volgende:[..]
Dan moet je het ook als dusdanig verkondigen en niet als waarheid / feit. Doe 'je' dat wel, moet je niet mauwen als daar commentaar op komt. (ook al is dat vaak ook weer niet nodig, dat commentaar)
[..]
Je begint alweer verkeerd & biased.
Pietje heeft ERGENS last van in huis en VERMOED dat het geesten zijn.
Om van zijn probleem af te komen zul je echter eerst de werkelijke OORZAAK ervan moeten achterhalen. "Is het wel een geest ?" is dan een UITERST relevante vraag.
Je hebt nu eenmaal niks aan neusspray voor longontsteking.
Pietje kan het ook anders brengen: b.v.: Ik heb een probleem in huis, stel dat geesten de oorzaak zijn, hoe kom ik er dan vanaf ?
Geen fatsoenlijke sceptic die daar een probleem van maakt. Alleen de echte troll pubers die je verder ook nooit in TRU ziet posten komen dan nog lollig doen.
[..]
Goedemiddag

Je hebt gelijk, dat is waar. Pietje kan bijvoorbeeld lucht in de waterpijpen hebben zitten wat een gorgelend geluid maakt, het
hoeft geen geest te wezen.
Maar nogmaals, en daarna hou ik er gewoon over op want het is als praten tegen een muur.
Dit is TRU 1. We gaan er van uit dat geesten bestaan.
2. Pietje wil graag ervaringen delen met mensen die ook geloven dat ze bestaan.
3. Pietje wil niet de discussie hebben of ze wel bestaan.
Ik begrijp dat het voor heel veel mensen erg moeilijk is om iemand in zijn waarde en geloof te laten, maar op TRU proberen we dat wel. Althans, toen Lavenderr en ik hier modden was dat wel het uitgangspunt, wat nieuwe mods doen of toelaten ga ik verder niet over maar we hebben geprobeerd om er een open welkome omgeving voor 'paranormale en esotherische activiteiten' van te maken. En anderzijds ook de ruimte te geven voor de critici, open een topic "waarom zou deze vreemde activiteit een geest wezen, en niet lucht in de verwarmingbuis" kan een relevante vraag wezen die mits
respectvol een mooi topic kan geven.
Ik maak respectvol dikgedrukt omdat als men het idee heeft voor gek versleten te worden, dan zul je dus geen welkome omgeving meer hebben.
Dat was (of is nog steeds) de insteek voor TRU.
Dus de kenmerken 'waarheid', 'feit', 'bewijs', zijn van secondair belang op dit kleine stukje forum. Dat is in de geest van TRU dus geenszins 'biased' of 'verkeerd' en vergt van de deelnemende users een stukje begrip.
Kennelijk is bovenstaande bijna onhaalbaar en ik begin zelfs te denken haast onmogelijke op FOK! zeker als de mods (met alle respect) slechts in deeltijd modden.
Stel dat er een stukje geloofsovertuiging forum is op FOK! waar EO'ers onder elkaar kunnen vertoeven en spreken over de invloed van God in hun leven, heeft het dan nut om er topics te blijven openen dat God bewezen moet worden? Is het werkelijk onmogelijk om mensen in hun waarde te laten? Dat is het punt namelijk wel.
Alsof ik in PTA constant wil verkondigen dat auto's toch erg milieuvervuilend zijn, in CUL constant verkondig dat alleen halal vlees goed is of sterker nog de vega ga uithangen in ieder topic wat met het bereiden van vlees te maken heeft.
Nee.. dat doe je ook niet, en als je dat wel doet dan word je er op aangesproken. Nu, dat is eender hier op TRU.
Maar goed, daar laat ik het verder bij ook. Het is een utopie wat ik niet meer hoef en wil najagen, sterker nog, ik heb niet eens meer zin om te posten op TRU en mijn ideeen te delen.
Onwil, onbegrip, en het niet gunnen van iemand zijn overtuiging ben ik meer dan zat.
En niet persoonlijk bedoeld naar jou overigens hoor, ik vind jou altijd
wel respectvol posten maar zeg dit in zijn algemeenheid.