Oh, ze was juist heeel blij omdat ze aandacht wou!quote:Op woensdag 9 november 2011 15:08 schreef Miffy1 het volgende:
Ze kijkt zeker niet happy zeg, heb je haar net proberen te knippenIs het echt nodig dan? Ik dacht dat bij angora-kruising alleen borstelen en kammen ook wel genoeg was, of heeft ze echt klitten en een vervilte vacht? Wil je haar helemaal kortknippen of alleen wat probleemzones?
Ik heb ook zo'n soort konijn gehad en tijdens een zomer toen het echt heel warm was heb ik hem maar helemaal gekortwiekt, kon wel het verschil merken want hij was gelijk een stuk actiever. Aangezien het nu kouder is is het toch niet nodig om de vacht heel kort te knippen?
Geef het hooi.quote:Op woensdag 9 november 2011 10:19 schreef monsterd. het volgende:
Ik vind ze echt heel leuk!
Heeft trouwens iemand tips om mijn konijn bij te knippen (lange vacht)?Ik heb het geprobeerd maar ze vindt het ten eerste niet leuk, ten tweede lukt het me maar half. Waar te beginnen etc..
[ afbeelding ]
En dat is het ook gekomen: er wordt gewassen en knussig naast en tegen elkaar aan gelegen...quote:
Als het een kortharig konijn is hoef je echt niet te knippen, vervilting zie je alleen bij langharige konijnen. Ze wassen zelf hun vacht en tijdens de verhaarperiode alleen wat kammen of borstelen om de overdaad aan haren eruit te halen, maar dat is eerder om een verstopping te voorkomen.quote:Op donderdag 10 november 2011 09:06 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Oh, ze was juist heeel blij omdat ze aandacht wou!Ik heb haar anderhalve week geleden probeert te knippen. Een beetje bovenop gedaan en daarna het laten zitten want toen streste ze heel erg.
Ik begreep dat je sowieso moest knippen, kruising of geen kruising omdat er kans op vervilting bestaat..
Gelukkig maarquote:Op zondag 13 november 2011 13:56 schreef dribbel79 het volgende:
[..]
En dat is het ook gekomen: er wordt gewassen en knussig naast en tegen elkaar aan gelegen...
Wat fijnquote:Op zondag 13 november 2011 13:56 schreef dribbel79 het volgende:
[..]
En dat is het ook gekomen: er wordt gewassen en knussig naast en tegen elkaar aan gelegen...
Ze boffen echt al weken met het weer.quote:Op maandag 14 november 2011 20:57 schreef livelink het volgende:
Mijn konijnen zijn buitenkonijnen. Op dit moment huppelen ze ook in de tuin.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |