Nee echt vreemdgaan.quote:Op dinsdag 1 november 2011 12:14 schreef kwiwi het volgende:
Is het echt voor vreemdgaan of meer voor mensen met een open relatie? (heb de reclames nooit gehoord)
De radio reclames wekken echt de indruk dat het specifiek over vreemdgaan gaat.quote:Op dinsdag 1 november 2011 12:14 schreef kwiwi het volgende:
Is het echt voor vreemdgaan of meer voor mensen met een open relatie? (heb de reclames nooit gehoord)
In dat geval, inderdaad bizarquote:Op dinsdag 1 november 2011 12:15 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Nee echt vreemdgaan.
Vrij bizar eigenlijk.
Zou wel fun zijn als je dan een afspraak plant met iemand, kom je op de hotelkamer, blijkt het je vrouw te zijn.quote:Op dinsdag 1 november 2011 12:16 schreef kwiwi het volgende:
[..]
In dat geval, inderdaad bizarDat mensen hun relatie steeds vaker een meer open invulling geven kan ik me ergens wel voorstellen, niks mis mee ook. Maar dat is toch totaal wat anders dan vreemdgaan
Dan is de sleur tenminste wel uit je relatie.quote:Op dinsdag 1 november 2011 12:17 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Zou wel fun zijn als je dan een afspraak plant met iemand, kom je op de hotelkamer, blijkt het je vrouw te zijn.
quote:Op dinsdag 1 november 2011 12:17 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Zou wel fun zijn als je dan een afspraak plant met iemand, kom je op de hotelkamer, blijkt het je vrouw te zijn.
ik ben het met je eens dat als er een markt voor is, en je doet niks illegaals of schadelijks, dat het gedoogd moet worden. Maar ik vind wel dat er opgetreden mag worden naar de openlijke reclamevoering die deze sites hebben. Ik vind niet dat je dit moet tonen aan jonge kinderen of pubers.quote:Op dinsdag 1 november 2011 12:13 schreef rhubarbje het volgende:
Het viel mij ook op!
Of het slecht is hangt natuurlijk af van jouw waarden ivm relaties
Als jij monogaam zijn belangrijk vind (en op dat gebied ook een deal hebt met je partner) tja dan is het natuurlijk niet zo wenselijk
Maar misschien is de tijd wel aangebroken dat we aan relaties steeds meer een andere invulling gaan geven en richting open relatie gaan?
Er over liegen vind ik wel verwerpelijk maar dat komt omdat ik liegen altijd verwerpelijk vind
Blijkbaar is er markt voor en zijn er genoeg mensen die vreemdgaan niet storend vinden
anders zouden die sites niet zo in opkomst zijn
Tsja, maar aan de andere kant... Moet je alles dat niet strookt met de algemene opinie maar tegenhouden?quote:Op dinsdag 1 november 2011 12:19 schreef Epsix het volgende:
ik keek mensen die "verval van de samenleving" schreeuwen altijd een beetje scheef aan, maar in dit geval geef ik ze gelijk.
[..]
ik ben het met je eens dat als er een markt voor is, en je doet niks illegaals of schadelijks, dat het gedoogd moet worden. Maar ik vind wel dat er opgetreden mag worden naar de openlijke reclamevoering die deze sites hebben. Ik vind niet dat je dit moet tonen aan jonge kinderen of pubers.
Want monogaam zijn is het enige wat onze beschaving overeind houdt wil je zeggen?quote:Op dinsdag 1 november 2011 12:19 schreef Epsix het volgende:
ik keek mensen die "verval van de samenleving" schreeuwen altijd een beetje scheef aan, maar in dit geval geef ik ze gelijk.
[..]
ik ben het met je eens dat als er een markt voor is, en je doet niks illegaals of schadelijks, dat het gedoogd moet worden. Maar ik vind wel dat er opgetreden mag worden naar de openlijke reclamevoering die deze sites hebben. Ik vind niet dat je dit moet tonen aan jonge kinderen of pubers.
nee waarschijnlijk niet. je kunt prima een beschaving hebben onder een dictatuur of oppressieve ideologie/religie. Je kunt zelfs prima leven in anarchie. Maar wil je dat?quote:Op dinsdag 1 november 2011 12:20 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Want monogaam zijn is het enige wat onze beschaving overeind houdt wil je zeggen?
waarom?quote:Op dinsdag 1 november 2011 12:19 schreef Epsix het volgende:
[..]
Want monogaam zijn is het enige wat ons redt van een dictatuur? Ik zie niet echt in hoe dat in het rijtje past?quote:Op dinsdag 1 november 2011 12:22 schreef Epsix het volgende:
[..]
nee waarschijnlijk niet. je kunt prima een beschaving hebben onder een dictatuur of oppressieve ideologie/religie. Je kunt zelfs prima leven in anarchie. Maar wil je dat?
zo kun je over alle waarden filosoferen, daar is een ander subforum voor. Vraag jezelf eens af hoe jij opgevoed had willen worden, en hoe je je nageslacht het liefst opvoed.quote:Op dinsdag 1 november 2011 12:22 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
waarom?
omdat 'wij' als samenleving hebben besloten dat dit verwerpelijk is?
Blijkbaar besluiten een groot deel van de samenleving nu toch dat daar behoefte aan is
moet je dat dan gaan ontkennen?
Volgens mij is er gewoon een waarde verschuiving aan de gang zoals je die door de geschiedenis heen altijd hebt
Nu klink je nogal als een huisvrouw uit de jaren 50 die de emancipatie niet zo zag zitten...
Genoeg mensen die dat toen verwerpelijk vonden en hun kinderen voor die onzin wilde behoeden
Ik snap dat vreemdgaan voor veel mensen een negatieve klank heeft maar het blijft gewoon een waarde invulling die wij als samenleving hebben gemaakt
en blijkbaar willen veel mensen daar nu vanaf
door vreemdgaan komt anarcie?quote:Op dinsdag 1 november 2011 12:22 schreef Epsix het volgende:
[..]
nee waarschijnlijk niet. je kunt prima een beschaving hebben onder een dictatuur of oppressieve ideologie/religie. Je kunt zelfs prima leven in anarchie. Maar wil je dat?
En laat anderen ook nadenken over hoe zij hun leven willen lijden en hun kinderen willen opvoeden, dat hoef jij niet voor hun te bepalen door ze voor te houden dat vreemdgaan leidt tot de ondergang van onze samenleving.quote:Op dinsdag 1 november 2011 12:24 schreef Epsix het volgende:
[..]
zo kun je over alle waarden filosoferen, daar is een ander subforum voor. Vraag jezelf eens af hoe jij opgevoed had willen worden, en hoe je je nageslacht het liefst opvoed.
wij zijn elkaar blijkbaar kwijt. Ik zal het versimpelen.quote:Op dinsdag 1 november 2011 12:23 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Want monogaam zijn is het enige wat ons redt van een dictatuur? Ik zie niet echt in hoe dat in het rijtje past?
Ook met die reclames op de radio kun je je kinderen nog opvoeden zoals je wilt.. Dan moet je ze maar uitleggen waarom jij vindt dat vreemdgaan niet netjes is, en dan kunnen ze later zelf beslissen of ze daarin meegaan of niet.quote:Op dinsdag 1 november 2011 12:24 schreef Epsix het volgende:
[..]
zo kun je over alle waarden filosoferen, daar is een ander subforum voor. Vraag jezelf eens af hoe jij opgevoed had willen worden, en hoe je je nageslacht het liefst opvoed.
Je kunt toch ook over alle waarden filosoferen?quote:Op dinsdag 1 november 2011 12:24 schreef Epsix het volgende:
[..]
Het belangrijkste argument voor monogamie is natuurlijk om een stabiele opvoedbasis te bieden voor kinderen. In samenlevingen waar polygamie aan de orde van de dag is, hebben ze dat op een hele andere manier ingevuld. Dat betekent nog niet dat wij zomaar polygamie in kunnen voeren en alles op rolletjes blijft lopen.quote:Op dinsdag 1 november 2011 12:24 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
door vreemdgaan komt anarcie?
Er zijn genoeg stammen waarbij polygamie de orde van de dag is
volgens mij storten die ook niet meteen in
In nederland hebben we gekozen voor monogamie maar blijkbaar is niet iedereen daar nog zo tevreden over....
tja dan moet je eens na gaan denken wat je wil
Ik persoonlijk niet nee, maar als anderen dat wel willen dan moeten ze dat vooral niet laten. Het is echt niet zo alsof onze complete samenleving meteen onderuit gaat op het moment dat je een norm weghaalt/verandert.quote:Op dinsdag 1 november 2011 12:25 schreef Epsix het volgende:
[..]
wij zijn elkaar blijkbaar kwijt. Ik zal het versimpelen.
ik zeg alleen dat onze huidige samenleving gebaseerd op onze huidige normen niet de enige is dat werkt. Eigenlijk hetzelfde wat jij zegt. Ik stel jou alleen de vraag of je het echt zo anders wilt zien dan als het nu is.
waarom niet?quote:Op dinsdag 1 november 2011 12:26 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Het belangrijkste argument voor monogamie is natuurlijk om een stabiele opvoedbasis te bieden voor kinderen. In samenlevingen waar polygamie aan de orde van de dag is, hebben ze dat op een hele andere manier ingevuld. Dat betekent nog niet dat wij zomaar polygamie in kunnen voeren en alles op rolletjes blijft lopen.
heb ik dat ooit beweert dan?quote:Op dinsdag 1 november 2011 12:27 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Ik persoonlijk niet nee, maar als anderen dat wel willen dan moeten ze dat vooral niet laten. Het is echt niet zo alsof onze complete samenleving meteen onderuit gaat op het moment dat je een norm weghaalt/verandert.
Ja:quote:
quote:ik keek mensen die "verval van de samenleving" schreeuwen altijd een beetje scheef aan, maar in dit geval geef ik ze gelijk.
Als jij samen met iederen was opgevoed met het feit dat het compleet normaal is om meerdere sexuele partners te hebben dan had jij dat samen met de rest heel normaal gevonden.quote:Op dinsdag 1 november 2011 12:24 schreef Epsix het volgende:
[..]
ah, haha, ja daar geef ik je gelijk. Dat was ondoordacht en had ik niet moeten zeggen. Ik moet zeggen dat er toen ik het voor het eerst typte ook wat anders stond hoor, maar ik dacht niet dat iemand er zoveel waarde aan zou hechten.quote:
Als je kijkt naar kinderen die opgroeien in een polygamisch gezin zijn ze daar eigenlijk altijd heel erg blij mee, als je de docusoap Sister wives kijkt dan kan ik eigenlijk niet zeggen dat wat hun doen zo verschrikkelijk is, die kinderen zijn gelukkig, gezond, slim en liefdevol.quote:Op dinsdag 1 november 2011 12:26 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Het belangrijkste argument voor monogamie is natuurlijk om een stabiele opvoedbasis te bieden voor kinderen. In samenlevingen waar polygamie aan de orde van de dag is, hebben ze dat op een hele andere manier ingevuld. Dat betekent nog niet dat wij zomaar polygamie in kunnen voeren en alles op rolletjes blijft lopen.
iedereen mist het punt dat ik probeerde te maken, mede door mijn eigen zorgvuldigheid zoals net aangetoond.quote:Op dinsdag 1 november 2011 12:30 schreef snakelady het volgende:
[..]
Als jij samen met iederen was opgevoed met het feit dat het compleet normaal is om meerdere sexuele partners te hebben dan had jij dat samen met de rest heel normaal gevonden.
Het is maar net waar je mee opgevoed wordt namelijk, kinderen groeien nu op met de gedachte dat vreemdgaan slecht is, in principe is dat net zo geïndoctrineerd als bv geloof.
Ik ook overigens hoor, ik zou het verschrikkelijk vinden als mijn man vreemd zou gaan en zelf doe ik het ook niet, Maar ik moet eerlijk zijn, dat is puur omdat ik ben opgegroeid me het idee dat vreemgaan slecht is.
Wij leren de kinderen dat ze eerlijk moet zijn, hoe ze in de toekomst hun leven willen invullen moeten ze zelf weten.
ik persoonlijk vind het een onaantrekkelijke manier van leven, en ik ga mijn kinderen zo ook niet opvoeden. Het liefst wil ik dat de samenleving een beetje meewerkt door dit soort reclame gericht aan volwassenen ook het liefst alleen maar richting volwassenen te sturen. Is dat nou zo'n raar standpunt?quote:Op dinsdag 1 november 2011 12:19 schreef Epsix het volgende:Ik vind niet dat je dit moet tonen aan jonge kinderen of pubers.
Idd, dan weet je dus dat diegene al een relatie heeft. Lijkt me heel vreemd. Wat zou je daar in vredesnaam uit moeten halen? Echt alleen voor een beetje spanning en seks?quote:Op dinsdag 1 november 2011 12:29 schreef Leandra het volgende:
Reclame voor een affaire
Ik vind het ook bizar trouwens, de eerste keer dat ik de reclame van second love zag (zonder geluid) had ik al zoiets van "je wilt toch nooit iemands 2de liefde zijn...."
Nogmaals ja, want ook op die manier (andermans mening in te perken) probeer je weer de samenleving een bepaalde kant op te sturen terwijl die samenleving prima zelf kan bepalen wat voor richting zij opwellen. En het opvoeden van je kinderen is jouw verantwoordelijk, niet die van alle anderen.quote:Op dinsdag 1 november 2011 12:36 schreef Epsix het volgende:
[..]
iedereen mist het punt dat ik probeerde te maken, mede door mijn eigen zorgvuldigheid zoals net aangetoond.
Jullie doen net alsof ik voor de rest probeer te bepalen wat goed en slecht is, maar het enige wat ik zei was
[..]
ik persoonlijk vind het een onaantrekkelijke manier van leven, en ik ga mijn kinderen zo ook niet opvoeden. Het liefst wil ik dat de samenleving een beetje meewerkt door dit soort reclame gericht aan volwassenen ook het liefst alleen maar richting volwassenen te sturen. Is dat nou zo'n raar standpunt?
Nee, maar dat is dus geen vreemdgaan, die hebben nog niet eens gezoend voordat de andere vrouwen op de hoogte zijn.quote:Op dinsdag 1 november 2011 12:33 schreef snakelady het volgende:
[..]
Als je kijkt naar kinderen die opgroeien in een polygamisch gezin zijn ze daar eigenlijk altijd heel erg blij mee, als je de docusoap Sister wives kijkt dan kan ik eigenlijk niet zeggen dat wat hun doen zo verschrikkelijk is, die kinderen zijn gelukkig, gezond, slim en liefdevol.
Ik zeg niet dat dat mijn manier is, maar dat maakt het niet meteen verkeerd.
Inderdaadquote:Op dinsdag 1 november 2011 12:40 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Nogmaals ja, want ook op die manier (andermans mening in te perken) probeer je weer de samenleving een bepaalde kant op te sturen terwijl die samenleving prima zelf kan bepalen wat voor richting zij opwellen. En het opvoeden van je kinderen is jouw verantwoordelijk, niet die van alle anderen.
dit ging niet over vreemd gaan, dit ging over kinderen opvoeden in een polygame gezinsvormquote:Op dinsdag 1 november 2011 12:40 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, maar dat is dus geen vreemdgaan, die hebben nog niet eens gezoend voordat de andere vrouwen op de hoogte zijn.
Zelfs de eerste date was met instemming van de andere vrouwen.
Niet dat dat wel mijn keuze zou zijn, maar ik vind dat toch iets heel anders dan vreemdgaan.
Want dat is overrated?quote:Op dinsdag 1 november 2011 12:38 schreef GoWithIt het volgende:
[..]
Idd, dan weet je dus dat diegene al een relatie heeft. Lijkt me heel vreemd. Wat zou je daar in vredesnaam uit moeten halen? Echt alleen voor een beetje spanning en seks?
Dat snap ik ook niet, als mensen buiten de deur rommelen dan kan ik me voorstellen dat ze behoefte hebben aan die spanning, want thuis is het na een paar jaar ook niet altijd even spannend meer, maar waarom gaan ze dan een tweede relatie aan?quote:Op dinsdag 1 november 2011 12:38 schreef GoWithIt het volgende:
[..]
Idd, dan weet je dus dat diegene al een relatie heeft. Lijkt me heel vreemd. Wat zou je daar in vredesnaam uit moeten halen? Echt alleen voor een beetje spanning en seks?
Dat zeg ik toch ook, dat de situatie zoals in Sister wives geen vreemdgaan is.quote:Op dinsdag 1 november 2011 12:42 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
dit ging niet over vreemd gaan, dit ging over kinderen opvoeden in een polygame gezinsvorm
staat er dus helemaal los van verder
even goed lezen
Jij zegt dus dat ik nadat mijn kinderen van school terugkomen nog ff moet reviewen wat ze allemaal geleerd hebben om er voor te zorgen dat er geen bezwaarlijke waarden tussen zitten? Want wat je nu zegt slaat op het erg veelomvattende alles, niet alleen polygamie. Laten we dan ook gelijk de wet af schaffen die mensen strafbaar maakt dat ze niet een 11 jarig kind het bed in mogen lullen. Ik bedoel... hadden de ouders dat kind maar eerder wat bij moeten brengen toch?quote:Op dinsdag 1 november 2011 12:40 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Nogmaals ja, want ook op die manier (andermans mening in te perken) probeer je weer de samenleving een bepaalde kant op te sturen terwijl die samenleving prima zelf kan bepalen wat voor richting zij opwellen. En het opvoeden van je kinderen is jouw verantwoordelijk, niet die van alle anderen.
er zijn landen waar er niet wordt opgetreden tegen dit soort dingen. Het zijn nou niet bepaald landen waar ik mijn kinderen zou willen opvoeden.quote:Op dinsdag 1 november 2011 12:41 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Inderdaad
Ik herinner me een relletje om een gouden bikini en christenen die die reclame wilde verbieden
dat is dan toch van het zelfde niveau?
Omdat jij een bepaald normen en waarden systeem aanhangt moet iedereen dat aanhangen?
dat is pas dictatoriaal
Ik weet niet hoe dat in de rest van het land zit, maar hier in Limburg zijn nog altijd enorm veel katholieke basisscholen over waar precies datgene wordt verteld wat jij graag hebt? Ik zie niet in waarom alle scholen dan gelijk aan jouw levensbeschouwing moeten worden aangepast omdat het anders zo moeilijk is voor jou om je kinderen op te voeden?quote:Op dinsdag 1 november 2011 12:45 schreef Epsix het volgende:
[..]
Jij zegt dus dat ik nadat mijn kinderen van school terugkomen nog ff moet reviewen wat ze allemaal geleerd hebben om er voor te zorgen dat er geen bezwaarlijke waarden tussen zitten? Want wat je nu zegt slaat op het erg veelomvattende alles, niet alleen polygamie. Laten we dan ook gelijk de wet af schaffen die mensen strafbaar maakt dat ze niet een 11 jarig kind het bed in mogen lullen. Ik bedoel... hadden de ouders dat kind maar eerder wat bij moeten brengen toch?
Maar de rest van de samenleving wil schijnbaar wel die kant op, wat maakt jou dan zo belangrijk dat jij die verandering mag tegenhouden?quote:Op dinsdag 1 november 2011 12:48 schreef Epsix het volgende:
[..]
er zijn landen waar er niet wordt opgetreden tegen dit soort dingen. Het zijn nou niet bepaald landen waar ik mijn kinderen zou willen opvoeden.
En ik zeg dat je 2 discussies aan elkaar probeert te koppelen die langs elkaar lopenquote:Op dinsdag 1 november 2011 12:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch ook, dat de situatie zoals in Sister wives geen vreemdgaan is.
wtf? waar heb je het over?quote:Op dinsdag 1 november 2011 12:45 schreef Epsix het volgende:
[..]
Jij zegt dus dat ik nadat mijn kinderen van school terugkomen nog ff moet reviewen wat ze allemaal geleerd hebben om er voor te zorgen dat er geen bezwaarlijke waarden tussen zitten? Want wat je nu zegt slaat op het erg veelomvattende alles, niet alleen polygamie. Laten we dan ook gelijk de wet af schaffen die mensen strafbaar maakt dat ze niet een 11 jarig kind het bed in mogen lullen. Ik bedoel... hadden de ouders dat kind maar eerder wat bij moeten brengen toch?
en waarom is liegen verwerpelijk? is dat niet een waarde die je opgelegd is door de huidige samenleving? Er zijn talloze voorbeelden te noemen waar liegen tot win-win-win situaties hebben geleid. Waar liegen gewoon de beste oplossing was.quote:Op dinsdag 1 november 2011 12:26 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Je kunt toch ook over alle waarden filosoferen?
Ik snap niet waarom dat niet mag omdat het over vreemdgaan gaat
Het blijft gewoon een ongeschreven afspraak
En als niemand zich meer aan die afspraak wil houden, heeft de afspraak dan nog wel waarde?
ik zou mijn nageslacht opvoeden met het feit dat ik liegen verwerpelijk vind
Maar als mijn zoon/dochter ooit thuis komt met: ik hou van 2 mensen en die mensen vinden het prima, we hebben het heerlijk met zijn 3e dan zou ik zeggen prima kind! geniet er van
Maar dat maakt me vast een linkse hippie waardoor je mijn posts helemaal nie tmeer gaat lezen
Ja dat is vooral in afrika maar polygamie is echt niet waarom er honger is in afrika hoorquote:Op dinsdag 1 november 2011 12:48 schreef Epsix het volgende:
[..]
er zijn landen waar er niet wordt opgetreden tegen dit soort dingen. Het zijn nou niet bepaald landen waar ik mijn kinderen zou willen opvoeden.
ik geef mijn mening, maar jij spreekt voor de rest van de samenleving?quote:Op dinsdag 1 november 2011 12:49 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Maar de rest van de samenleving wil schijnbaar wel die kant op, wat maakt jou dan zo belangrijk dat jij die verandering mag tegenhouden?
honger is ook niet de reden waarom ik niet in afrika wil wonen.quote:Op dinsdag 1 november 2011 12:50 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Ja dat is vooral in afrika maar polygamie is echt niet waarom er honger is in afrika hoor
De rest van de samenleving heeft al gesproken door dit soort reclames toe te laten op de radio, dat jij de enige bent die er zo'n probleem van maakt is daar al een teken van dat je niet bepaald de meerderheid vertegenwoordigt.quote:Op dinsdag 1 november 2011 12:51 schreef Epsix het volgende:
[..]
ik geef mijn mening, maar jij spreekt voor de rest van de samenleving?
Ik zeg dat ik persoonlijk liegen verwerpelijk vind en dus persoonlijk mijn kinderen daar mee op zou voedenquote:Op dinsdag 1 november 2011 12:50 schreef Epsix het volgende:
[..]
en waarom is liegen verwerpelijk? is dat niet een waarde die je opgelegd is door de huidige samenleving? Er zijn talloze voorbeelden te noemen waar liegen tot win-win-win situaties hebben geleid. Waar liegen gewoon de beste oplossing was.
En ben maar niet bang, ik ben linkser dan iedereen op fok. Alleen vind ik niet dat dit iets met politieke kleur te maken heeft.
Nee, dat probeer ik helemaal niet, ik reageerde puur op die post...quote:Op dinsdag 1 november 2011 12:49 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
En ik zeg dat je 2 discussies aan elkaar probeert te koppelen die langs elkaar lopen
het is als een argument uit de discussie groen is geen geel gebruiken in de discussie blauw is geen rood
wat dan wel?quote:Op dinsdag 1 november 2011 12:51 schreef Epsix het volgende:
[..]
honger is ook niet de reden waarom ik niet in afrika wil wonen.
Dat zegt hij niet.quote:Op dinsdag 1 november 2011 12:23 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Want monogaam zijn is het enige wat ons redt van een dictatuur? Ik zie niet echt in hoe dat in het rijtje past?
je zoekt het wel erg simpel. ik zal geen causale verbanden tussen honger, conflicten, hygiëne, ziektes en polygamie claimen te zien. Maar het is maar de vraag of ze niks met elkaar te maken hadden. Ik had het eigenlijk ook niet over afrika. Ik doelde op het gouden bikini bord in Utrecht, en daarmee op de VS en andere hyperkapitalistische landen.quote:Op dinsdag 1 november 2011 12:52 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
wat dan wel?
dat er burgeroorlogen zijn komt ook niet bepaald door polygamie
Dat iets "prima" is wil natuurlijk niet zeggen dat er geen behoefte is aan verandering. Wat ik dus bedoel te zeggen: als een meerderheid een bepaalde situatie prima vindt, wil dat niet zeggen dat er niet een minderheid is die het graag anders zou willen zien. En het is hun goed recht om wat met die ideeen te doen. Als ze aanslaan zijn er blijkbaar meer mensen die er zo over denken. En slaat het niet aan dan blijft de situatie zoals ie was.quote:Op dinsdag 1 november 2011 12:55 schreef Gamesua het volgende:
[..]
Dat zegt hij niet.
Een maatschappij waar vreemdgaan normaal is, is een alternatief voor de huidige maatschappij.
De vraag is, waarom zouden wij niet naar die alternatief moeten gaan?
De antwoord is, we hoeven niet meteen een alternatief aan te nemen, alleen omdat het er is. Een dictatuur of anarchie is ook een alternatief voor het huidig maatschappelijk systeem, maar we doen dat niet, omdat wat we nu hebben prima is. Ergo, zo is het ook voor het feit dat vreemdgaan niet normaal is.
En ik zei er ook al eerder bij onze maatschappij niet afhangt van het bestaan van elke norm en waarde, die kunnen veranderen zonder dat er meteen een compleet nieuwe maatschappij voor nodig is (er is iets meer dan alleen zwart en wit in het leven). En waarom plaats je vreemdgaan eigenlijk gelijk in het rijtje dictatuur of anarchie?quote:Op dinsdag 1 november 2011 12:55 schreef Gamesua het volgende:
[..]
Dat zegt hij niet.
Een maatschappij waar vreemdgaan normaal is, is een alternatief voor de huidige maatschappij.
De vraag is, waarom zouden wij niet naar die alternatief moeten gaan?
De antwoord is, we hoeven niet meteen een alternatief aan te nemen, alleen omdat het er is. Een dictatuur of anarchie is ook een alternatief voor het huidig maatschappelijk systeem, maar we doen dat niet, omdat wat we nu hebben prima is. Ergo, zo is het ook voor het feit dat vreemdgaan niet normaal is.
je snapt het nog steeds niet. schrap die dictatuur en anarchie maar. Ik ben blijkbaar slecht in het uitleggen van dingen.quote:Op dinsdag 1 november 2011 12:57 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
En ik zei er ook al eerder bij onze maatschappij niet afhangt van het bestaan van elke norm en waarde, die kunnen veranderen zonder dat er meteen een compleet nieuwe maatschappij voor nodig is (er is iets meer dan alleen zwart en wit in het leven). En waarom plaats je vreemdgaan eigenlijk gelijk in het rijtje dictatuur of anarchie?
De VS verbied polygamie en jaagt actief mensen op die dit uitoefenenquote:Op dinsdag 1 november 2011 12:57 schreef Epsix het volgende:
[..]
je zoekt het wel erg simpel. ik zal geen causale verbanden tussen honger, conflicten, hygiëne, ziektes en polygamie claimen te zien. Maar het is maar de vraag of ze niks met elkaar te maken hadden. Ik had het eigenlijk ook niet over afrika. Ik doelde op het gouden bikini bord in Utrecht, en daarmee op de VS en andere hyperkapitalistische landen.
ik vind jou zo links nog niet.
Gezien het feit dat er markt is voor 'vreemdgaan' is er dus bij een groot deel behoefte aan veranderingquote:Op dinsdag 1 november 2011 13:01 schreef Epsix het volgende:
[..]
je snapt het nog steeds niet. schrap die dictatuur en anarchie maar. Ik ben blijkbaar slecht in het uitleggen van dingen.
De enige vraag die ik probeerde te stellen was, ookal zijn er zoveel alternatieven mogelijk, wil je dat de samenleving anders is dan dat die nu is?
Jou antwoord is dus ja, zoals je eerder gereageerd hebt.
vreemd genoeg ben ik het met je eens, ik zou het ook absoluut niet accepteren als mijn vriendin vreemd zou gaan en ik vindt die reclames ook onzin. Maar aangezien het gros van de Nederlanders er geen klachten over schijnt te hebben vinden zij het wel acceptabel, en ik zie niet in waarom mijn mening zo belangrijk zou zijn dat die die van de meerderheid zou overrulen.quote:Op dinsdag 1 november 2011 13:01 schreef Epsix het volgende:
[..]
je snapt het nog steeds niet. schrap die dictatuur en anarchie maar. Ik ben blijkbaar slecht in het uitleggen van dingen.
De enige vraag die ik probeerde te stellen was, ookal zijn er zoveel alternatieven mogelijk, wil je dat de samenleving anders is dan dat die nu is?
Jou antwoord is dus ja, zoals je eerder gereageerd hebt.
ik had het ook niet over polygamie in de VS, maar over het uithangen van schaars geklede dames in de VS.quote:Op dinsdag 1 november 2011 13:02 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
De VS verbied polygamie en jaagt actief mensen op die dit uitoefenen
je krijgt daar gerust een gevangenis straf hoor, genoeg voorbeelden van
ik durf best de hypothese te droppen dat polygamie niets te maken heeft met honger, conflicten, hygiëne en ziektes
En ik wil ook best, als ik meer tijd heb, mijn best gaan doen deze te bewijzen
En ik heb nooit geclaimt links te te zijn? ik heb gezegd je vind me nu vast een linkse hippie
dat is wat anders
aandachtiger lezen
schaars geklede dames leiden wel tot anarchie?quote:Op dinsdag 1 november 2011 13:04 schreef Epsix het volgende:
[..]
ik had het ook niet over polygamie in de VS, maar over het uithangen van schaars geklede dames in de VS.
Ik zeg ook niet dat je links bent, ik constateer alleen dat ik je niet links vind na aanleiding van je linkse hippie opmerking.
dat is wat anders
aandachtiger lezen
ik denk dat je voorbarig bent in je conclusie dat deze reclame alom geaccepteerd is. Veel mensen zullen er niet om malen, veel mensen zullen hem ook nog niet gezien hebben. Maar de discussie is al laaiende op veel fora. Dit krijgt nog wel een staartje.quote:Op dinsdag 1 november 2011 13:04 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
vreemd genoeg ben ik het met je eens, ik zou het ook absoluut niet accepteren als mijn vriendin vreemd zou gaan en ik vindt die reclames ook onzin. Maar aangezien het gros van de Nederlanders er geen klachten over schijnt te hebben vinden zij het wel acceptabel, en ik zie niet in waarom mijn mening zo belangrijk zou zijn dat die die van de meerderheid zou overrulen.
Op zich heb je wel gelijk, zo werkt het ook. Maar als de meerderheid juist de huidige normen wilt beschermen betekent dat dat er geen meerderheid is voor verandering (even ongeacht of ze door hun conservatisme hun eigen mening belemmeren, misschien zouden ze een verandering wel waarderen als ze er een kans aan hadden gegeven).quote:Op dinsdag 1 november 2011 12:57 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Dat iets "prima" is wil natuurlijk niet zeggen dat er geen behoefte is aan verandering. Wat ik dus bedoel te zeggen: als een meerderheid een bepaalde situatie prima vindt, wil dat niet zeggen dat er niet een minderheid is die het graag anders zou willen zien. En het is hun goed recht om wat met die ideeen te doen. Als ze aanslaan zijn er blijkbaar meer mensen die er zo over denken. En slaat het niet aan dan blijft de situatie zoals ie was.
ik ben al zo vaak verkeerd begrepen in deze thread dat ik eigenlijk geen zin meer heb...quote:Op dinsdag 1 november 2011 13:06 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
schaars geklede dames leiden wel tot anarchie?
Serieus je bent me helemaal kwijt nu
Emancipatie heeft ook tot hoog oplopende discussies geleid (niet op foraquote:Op dinsdag 1 november 2011 13:06 schreef Epsix het volgende:
[..]
ik denk dat je voorbarig bent in je conclusie dat deze reclame alom geaccepteerd is. Veel mensen zullen er niet om malen, veel mensen zullen hem ook nog niet gezien hebben. Maar de discussie is al laaiende op veel fora. Dit krijgt nog wel een staartje.
quote:Op dinsdag 1 november 2011 12:17 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Om een verandering in gang te zetten is ook in beginsel geen meerderheid nodig. Kijk even naar de vreemdgaan reclames... Ondanks dat er maar een klein deel van de bevolking positief staat tegenover vreemdgaan (althans daar gaan we even vanuit), en gebruik maakt van de betreffende websites, zie je aan de reacties van mensen die er niet positief tegenover staan wel dat ze over het algemeen niet tegen die reclames zijn. Dat betekent dus dat de maatschappij inmiddels wel aan het veranderen is, men leeft steeds meer volgens het principe "live and let live", in plaats van eigen normen en waarden op te dringen aan anderen en alles proberen te verbieden waar ze zelf niet achter staan. Daardoor zal ook vreemdgaan waarschijnlijk op een gegeven moment meer maatschappelijk geaccepteerd worden, maar dat zegt uiteraard niks over de ideeen die mensen zélf hanteren. Je hoeft ook geen homo te zijn om homofilie te accepteren.quote:Op dinsdag 1 november 2011 13:07 schreef Gamesua het volgende:
[..]
Op zich heb je wel gelijk, zo werkt het ook. Maar als de meerderheid juist de huidige normen wilt beschermen betekent dat dat er geen meerderheid is voor verandering (even ongeacht of ze door hun conservatisme hun eigen mening belemmeren, misschien zouden ze een verandering wel waarderen als ze er een kans aan hadden gegeven).
bedankt voor deze post! hier kan ik wat mee!quote:Op dinsdag 1 november 2011 13:13 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Emancipatie heeft ook tot hoog oplopende discussies geleid (niet op foramaar toch) en in het begin was de meerderheid ook echt niet voor
en het kreeg ook een staartje ja
Ik bedoel te zeggen dat als het zaadje voor dit soort veranderingen eenmaal geplant is, het misschien nog wel jaren duurt voor het een volgroeide plant is maar dat de het niet meer zomaar de kop in kunt drukken
De manier waarop wij naar relaties kijken is al jaren een discussie punt, ook zonder deze reclames
ik meen daar uit op te kunnen maken dat dit inderdaad een staartje gaat krijgen en gaat leiden tot het opnieuw bekijken naar hoe wij relaties vorm geven en veranderingen daar in
Als je alleen al kijkt naar het aantal mensen dat gaat scheiden en samengestelde gezinnen etc
Homo's die kinderen adopteren en opvoeden, bewust alleen staande ouders etc
Het is gewoon aan het veranderen en ik denk dat dit een van die veranderingen is
Gaat het er uiteindelijk niet om dat je kinderen gelukkig zijn? Als zij gelukkig zijn met 1 partner dan zullen ze er vast voor kiezen om hun leven met 1 partner te delen, maar als ze gelukkiger zijn met 2 partners dan is dat toch ook prima?quote:Op dinsdag 1 november 2011 13:18 schreef Epsix het volgende:
[..]
bedankt voor deze post! hier kan ik wat mee!
op alles wat je zegt ben ik het met je eens. Toch kies ik ervoor om mijn kinderen te leren dat ze maar 2 ouders hebben, en dat die ouders ontzettend veel van ze houden, en dat ik hoop dat zij hetzelfde geluk ook een keer mogen meemaken. Ik raad ze vreemdgaan en polygamie ten zeerste af, en ik hoop dat de samenleving dit niet ontzettend moeilijk voor me gaat maken door de wetten van de jungle toe te passen.
Ik vind je toch behoorlijk ver gaan door waar jij het niet mee eens bent te bestempelen als wetten van de junglequote:Op dinsdag 1 november 2011 13:18 schreef Epsix het volgende:
[..]
bedankt voor deze post! hier kan ik wat mee!
op alles wat je zegt ben ik het met je eens. Toch kies ik ervoor om mijn kinderen te leren dat ze maar 2 ouders hebben, en dat die ouders ontzettend veel van ze houden, en dat ik hoop dat zij hetzelfde geluk ook een keer mogen meemaken. Ik raad ze vreemdgaan en polygamie ten zeerste af, en ik hoop dat de samenleving dit niet ontzettend moeilijk voor me gaat maken door de wetten van de jungle toe te passen.
Het is het zoveelste ding wat mensen aanmoedigt om (tijdelijk) 'geluk' buiten zichzelf te zoeken, georganiseerd door mensen die zelf met zulke leegtes zitten en dit soort gedrag vertonen en graag willen zien dat het 'normaal' wordt om het zo voor zichzelf goed te praten.quote:Op dinsdag 1 november 2011 12:11 schreef brickster het volgende:
Gewoon iets wat mij de laatste tijd opvalt.
Op internet maar ook op de radio is er steeds meer reclame voor "Vreemdgaan"
Dit door middel van sites zoals second love. Nu vind ik dit persoonlijk een vrij bizar fenomeen, ik bedoel vreemdgaan is toch ja not done. En door middel van deze reclames word het ( mijn mening ) toch steeds "normaler". Mijn mening is dat dit een slechte vooruitgang is. Wat vind de rest van fok hiervan. Ben benieuwd.
Was ook meer een reactie op degene waarop ik reageerde, omdat die over poygamie en kinderen begon.quote:Op dinsdag 1 november 2011 12:40 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, maar dat is dus geen vreemdgaan, die hebben nog niet eens gezoend voordat de andere vrouwen op de hoogte zijn.
Zelfs de eerste date was met instemming van de andere vrouwen.
Niet dat dat wel mijn keuze zou zijn, maar ik vind dat toch iets heel anders dan vreemdgaan.
als iemand zegt: "de samenleving doet maar waar het zin in heeft, de opvoeding van je kind is je eigen probleem", dan moet je niet raar opkijken dat mensen dat de wetten van de jungle noemen. Dat vind ik wel achterhaald en primitief ja, en ik denk dat 99% van de mensen dat vindt.quote:Op dinsdag 1 november 2011 13:24 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Ik vind je toch behoorlijk ver gaan door waar jij het niet mee eens bent te bestempelen als wetten van de jungle
jouw ideaal lijkt mij ook helemaal niks maar ik roep toch ook niet dat ik hoop dat mijn kinderen niet in een achterhaalde, belachelijke christenmoraal op moeten groeien?
Ik gaf een voorbeeld om mijn punt te verduidelijkenquote:Op dinsdag 1 november 2011 13:34 schreef Epsix het volgende:
[..]
als iemand zegt: "de samenleving doet maar waar het zin in heeft, de opvoeding van je kind is je eigen probleem", dan moet je niet raar opkijken dat mensen dat de wetten van de jungle noemen. Dat vind ik wel achterhaald en primitief ja, en ik denk dat 99% van de mensen dat vindt.
Ik zie dat je negatieve gevoelens naar christenen hebt? Deze emoties hoef je niet op mij te ventileren? ik profileer mezelf niet als christen namelijk.
quote:Op dinsdag 1 november 2011 13:22 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Gaat het er uiteindelijk niet om dat je kinderen gelukkig zijn? Als zij gelukkig zijn met 1 partner dan zullen ze er vast voor kiezen om hun leven met 1 partner te delen, maar als ze gelukkiger zijn met 2 partners dan is dat toch ook prima?
misschien neem ik jullie woorden te letterlijk, maar dan kun je ze zelf misschien wat zorgvuldiger kiezen.quote:Op dinsdag 1 november 2011 13:36 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Ik gaf een voorbeeld om mijn punt te verduidelijken
ik heb geen negatieve gevoelens richting christenen
ik zeg ook niet dat je je profileert als christenen, je normen en waarden zou je kunnen bestempelen als christelijk en dat deed ik dus vanwege de kracht van het voorbeeld
en het blijft jouw mening dat dat wetten van de jungle zijn... niet die van de samenleving
en je schopt hier wel een hoop mensen met hun eigen ideaal mee onderuit in mijn ogen
ja vind ik heel moeilijk om op te reageren. Het geluk van je kind is ontzettend belangrijk. Maar het geluk van andere kinderen vind ik ook ontzettend belangrijk. Het milieu van de toekomst bepaald dat voor zowel je eigen als alle andere kinderen, en ik vind het daarom ook ontzettend belangrijk dat wij, de huidige generatie, iets neerzetten waar zij wat aan hebben. En op het gebied van polygamie vind ik dat je het niet moet verbieden, maar dat het beter is dat je van huis uit leert dat je 2 ouders hebt die jou samen opvoeden. Zo heb je een rolmodel voor een vrouw en een man, en een rolmodel voor hoe een man en een vrouw op een hele mooie manier met elkaar om kunnen gaan. Het is mijn mening dat polygamie dat onnodig moeilijk maakt.quote:Op dinsdag 1 november 2011 13:44 schreef kwiwi het volgende:
Epsix, zou je op onderstaande ook kunnen reageren? Ben daar eigenlijk wel benieuwd naar.
[..]
Ik vind dat iedereen vrij is zijn kinderen op te voeden zoals hij of zij wilquote:Op dinsdag 1 november 2011 13:44 schreef Epsix het volgende:
[..]
misschien neem ik jullie woorden te letterlijk, maar dan kun je ze zelf misschien wat zorgvuldiger kiezen.
Wat ik lees is dat de samenleving geen reet uitmaakt voor jullie, en dat de opvoeding van je kind maar je eigen verantwoordelijkheid is. Ik heb zelf als kind ook een tijdje in een 3de wereldland geleefd. Het is echt te verschrikkelijk om te zien hoe het daar aan toe gaat en het geeft je een vertekent beeld van de waarde van een mens (of een werkelijker beeld, mag je zelf kiezen). Om te zeggen dat de huidige staat van de samenleving niet belangrijk is vind ik naief. Mensen picken hun normen en waarde op uit de samenleving, en ik vind daarom dat de samenleving maatgevend moet zijn voor hoe je naar een betere toekomst werkt. Daar passen discussies in, en daar past provocatie ook in. Maar het moet niet 'waarden'loos zijn zoals ik mensen hier een paar keer heb horen zeggen.
Misschien slaat het daarom wel zo aan, omdat mensen zich massaal aanmelden om te zien of hun partner erop staatquote:Op dinsdag 1 november 2011 13:54 schreef Trommeldaris het volgende:
Uiteindelijk is het juist makkelijk vreemdgangers vinden. Je kijkt gewoon even of je je vriend/vriendin op die site ziet, et voila.
En dan meldt de ander zich pas later aan en ziet zijn of haar partner daar staan.quote:Op dinsdag 1 november 2011 13:55 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Misschien slaat het daarom wel zo aan, omdat mensen zich massaal aanmelden om te zien of hun partner erop staat
quote:Op dinsdag 1 november 2011 13:18 schreef Epsix het volgende:
Toch kies ik ervoor om mijn kinderen te leren dat ze maar 2 ouders hebben, en dat die ouders ontzettend veel van ze houden, en dat ik hoop dat zij hetzelfde geluk ook een keer mogen meemaken. Ik raad ze vreemdgaan en polygamie ten zeerste af, en ik hoop dat de samenleving dit niet ontzettend moeilijk voor me gaat maken door de wetten van de jungle toe te passen.
ik schrijf geen enkele samenleving af, ik geef alleen mijn voorkeur dat we onze huidige samenleving voortzetten zonder dat we alle normen en waarden het raam uit mikken. Als het toch zo moge zijn dat het gebeurd, dan verkas ik wel. Ik snap ook wel dat ik niet tegen een samenleving in kan gaan. Ik probeer gewoon het beste milieu te vinden om mijn kinderen in op te voeden. Ik dacht dat dat Nederland was, maar deze reclame doet me er aan twijfelen (nou ja, een beetje overdreven dan). Ik hoop dat het gecorrigeerd gaat worden, zo niet... dan moet ik mezelf een paar serieuze vragen gaan stellen. Is daar iets mis mee?quote:Op dinsdag 1 november 2011 13:55 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Ik vind dat iedereen vrij is zijn kinderen op te voeden zoals hij of zij wil
en daardoor is het wel een privé aangelegenheid ja....
Als iemand er voor kiest om zijn kinderen te leren dat de geesten van opa en oma in een boom wonen so what? lekker doen
Ik zie niet waarom dat geregeld moet worden door de samenleving
Daarmee wil ik niet zeggen dat er geen overkoepelende waarden en normen moeten zijn in een samenleving... Dat is niet eens mogelijk, die zullen er altijd zijn, dat is inherent aan mensen die met elkaar afspreken in een samenleving te gaan wonen
Los daarvan: er zijn wel zo ontzettend veel verschillende vormen van samenlevingen... Ik vind niet dat je daarvan 1 vorm kunt verheven boven andere vormen
Dat er een stam is in weet ik veel waar die polygaam is maakt die samenleving toch niet minder waard dan die van ons?
Een samenleving afschrijven omdat hij niet is zoals de samenleving waarin jij bent opgevoed is erg etnocentristisch
Vooral op het gebied van relaties... Iedereen moet toch zelf weten wat voor vorm zij daarvoor kiezen? Wie ben jij (of zijn wij als samenleving) om daarin beslissingen te maken voor andere?
Iedereen leert zijn/haar kinderen natuurlijk uiteindelijk wat hij/zij denk dat het beste is, en dat is ook logischquote:Op dinsdag 1 november 2011 13:51 schreef Epsix het volgende:
[..]
ja vind ik heel moeilijk om op te reageren. Het geluk van je kind is ontzettend belangrijk. Maar het geluk van andere kinderen vind ik ook ontzettend belangrijk. Het milieu van de toekomst bepaald dat voor zowel je eigen als alle andere kinderen, en ik vind het daarom ook ontzettend belangrijk dat wij, de huidige generatie, iets neerzetten waar zij wat aan hebben. En op het gebied van polygamie vind ik dat je het niet moet verbieden, maar dat het beter is dat je van huis uit leert dat je 2 ouders hebt die jou samen opvoeden. Zo heb je een rolmodel voor een vrouw en een man, en een rolmodel voor hoe een man en een vrouw op een hele mooie manier met elkaar om kunnen gaan. Het is mijn mening dat polygamie dat onnodig moeilijk maakt.
Er bestaan geen samenlevingen zonder normen en waardenquote:Op dinsdag 1 november 2011 14:01 schreef Epsix het volgende:
[..]
ik schrijf geen enkele samenleving af, ik geef alleen mijn voorkeur dat we onze huidige samenleving voortzetten zonder dat we alle normen en waarden het raam uit mikken. Als het toch zo moge zijn dat het gebeurd, dan verkas ik wel. Ik snap ook wel dat ik niet tegen een samenleving in kan gaan. Ik probeer gewoon het beste milieu te vinden om mijn kinderen in op te voeden. Ik dacht dat dat Nederland was, maar deze reclame doet me er aan twijfelen (nou ja, een beetje overdreven dan). Ik hoop dat het gecorrigeerd gaat worden, zo niet... dan moet ik mezelf een paar serieuze vragen gaan stellen. Is daar iets mis mee?
je bent heel selectief in wat je met precisie leest en wat niet. Ik zeg alleen dat ik niet compatibel ben met een Nederland dat deze norm het raam uitflikkert. En ik zeg dat een samenleving die conflicterende normen heeft de wetten van de jungle hanteert. That's it, en daar kun je niet over twisten. Polygamie komt trouwens ook vaker in de jungle voor, maar dat is een toeval waar ik niet rekening mee hield. Misschien moet ik erbij vermelden dat ik niks negatiefs aan een jungle koppel hoor. Het zijn vaak allermooiste omgevingen. Ik vind de VS ook een jungle, maar ik verkas er volgend jaar wel (tijdelijk) naartoe. Als zakenman is zo'n jungle natuurlijk paradijs. Ik kan me voorstellen dat ouders er minder warm voor lopen.quote:Op dinsdag 1 november 2011 14:06 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Er bestaan geen samenlevingen zonder normen en waarden
Dus ze gaan niet helemaal het raam uit? Dat jij je niet meer kunt vinden in de veranderingen wil niet zeggen dat het een 'waarde'loze samenleving word
En daarmee impliceer je dat bepaalde vormen van samenleving (of iig diegene die niet jouw persoonlijke normen en waardepatroon ondersteunen) minder zijn omdat je het voor doet komen alsof ze leeg zijn... zonder waarde en normen.... vol mensen zonder moraal
ik vind dat persoonlijk storend en in lijn daarmee vind ik het storend dat je dingen zegt als wetten van de jungle
je schoffelt daarmee de dingen waar jij het persoonlijk niet mee eens bent onder tafel en ik vind dat vervelend
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |