abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103828777
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 13:33 schreef Weltschmerz het volgende:

Wiens probleem wordt ermee opgelost, dat van de Grieken?
Hm, maar ze kunnen al niet eens meer de rente lasten opbrengen, wat mag je dan nog verlangen? Maatregelen op een humanere manier ben ik het totaal mee eens
pi_103828854
Volgens mij moest er nog gestemd worden of er überhaupt een referendum komtt?

Daarbij zeiden burgers ware woorden. Dit hadden ze moeten doen voor de tijd en niet nu. Nu gaat de regering de schuld bij de bevolking leggen.

Wat gebeurt er eigenlijk met een failliet land? Komt die onder curatele te staan in Brussel?
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  dinsdag 1 november 2011 @ 13:42:23 #128
324665 meth77
to do or not to do
pi_103828904
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 13:40 schreef paddy het volgende:

Wat gebeurt er eigenlijk met een failliet land? Komt die onder curatele te staan in Brussel?
We heben afspraken dat Brussel zich niet met een land mag bemoeien, Brussel mag zich niet met de HRA of het zorgkartel bemoeien.
Dat is afgesproken

Uiteraard mag Brussel wel zeggen dat alle huren extra omhoog moeten enz
pi_103829006
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 13:42 schreef meth77 het volgende:

[..]

We heben afspraken dat Brussel zich niet met een land mag bemoeien, Brussel mag zich niet met de HRA of het zorgkartel bemoeien.
Dat is afgesproken

Uiteraard mag Brussel wel zeggen dat alle huren extra omhoog moeten enz
Wat gaat er dan gebeuren met een failliet land?
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_103829028
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 13:27 schreef Viajero het volgende:

[..]

Je begrijpt het niet. WE HEBBEN DE EUROPESE GRONDWET, ALLEEN DE NAAM IS VERANDERD.
Nee dat is niet zo, de Grondwet is bij het verdrag van Lissabon veranderd in een door de lidstaten ondertekend verdag maar juist bepaalde wettelijk raamwerk elementen moesten eruit, die het tot 'grondwet' amakten en de mogelijkheid hadden geschapen dat de EU als overkoepelende organisatie ook individuele dwarsliggende lidstaten bepaalde maatregelen 'oplegde'...

dat is een direkt gevolggeweest van de afwijzingen bij de nederlandse en franse referenda die afdwongen dat de EU niet mocht ingrijpen in de soevereiniteit van enkele lidstaten en precies dàt is wat de grieken nu misbruiken...

De grieken zijn dus érg dankbaar voor al die mensen die Nee stemden tegen eenn grondwettelijke basis voor EU-beleid....
het was immers zo ontzettend gevaarlijk als Lidstaten zomaar macht overdroegen aan de EU..punt is echterdat je nu merkt dat niet enel de mensen in een enkele individuele lidstaat als griekenland betroffen zijn van besluiten in die ene lidstaat... bv over hoveeel schuld ze maken en hoe onzinnig beleid hun politici uitvoeren...
maardatdat dus invloed heeft ook op burgers en hun spaar- en pensioengeld in andere lidstaten...

Datwas ooit ook juist dé keuze om in 2000 al aanzet tegeven tot de ontwikkelingvan een grondwet, omdat de europese politici toen al inzagen dat europese politiek niet zomaar een optelsom was van de regeringen der lidstten omeen ronde tafel en iederdie zn eigen lokale belangen bleefbeheren...

Ook niet dat de regeringsleiders van Frankrijk en Duitsland altijd degene zijn 'die wel alles rechtbreien'...
die worden immers hooguit gekozen door ofwel het duitse of het franse volk...

DEafwijzing van de grondwet en hetdoorzetten van de 'verdrags-cultuur, wat neerkomt op hetbehoud van de volledige macht van de enkele lidstaten heeftde EU 10 jaar teruggeworpen en zeker in een huidige situatie heeft het én het bestaande probleem verergert maar ook onmogelijk gemaakt bv de grieken een bepaalde oplossingdie bij hénzelf impopulair is, maar domweg voortkomt uit hun eigen falende politiek voorheen, verplicht op te dwingen
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  dinsdag 1 november 2011 @ 13:47:43 #131
324665 meth77
to do or not to do
pi_103829047
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 13:46 schreef paddy het volgende:

[..]

Wat gaat er dan gebeuren met een failliet land?
Die moet voor geld aankloppen bij het IMF, net als anderen.
IMF zal dan de zaak afhandelen
  dinsdag 1 november 2011 @ 13:48:35 #132
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_103829074
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 19:46 schreef RM-rf het volgende:
gewoon een referendum met cijns-kiesrecht invoeren...

iedere griek die zn belasting ook daadwerkelijk betaald en niet meer geld ontvangt van de overheid dan dat hij betaald, mag stemmen :)

dan hebben degenen inspraak die ook betalen en nietdegenen die denken enkel gratis geld te mogen krijgen.
Dus een ambtenaar mag niet stemmen? :+
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  dinsdag 1 november 2011 @ 13:54:30 #133
324665 meth77
to do or not to do
pi_103829231
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 13:48 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

en vissers en groentetelers ook niet
pi_103829517
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 13:48 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

een amnbtenaar die gewoon werkt ontvangt loon, en betaald overdat loon belasting en premies, en mag dus gewoon vol stemmen...
hooguit als iemand in de ziektewet zit is hij afhankelijker van de maatschapppij en verliest daardoor ook direkte inspraak....

Ik ben overigens niet voor het intrekken van stemrecht voor mensen die van een uitkering leven of om een anderereden geen belasting en/of premies betalen, maar hooguit dat mensen die meer belastingen en premies betalen méérrecht op inspraak hebbeen en hun stem zwaarder zou moeten tellen:
het is immers hún geld dat de politiek besteed.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  dinsdag 1 november 2011 @ 14:19:30 #135
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_103829947
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 november 2011 14:04 schreef RM-rf het volgende:

[..]

een amnbtenaar die gewoon werkt ontvangt loon, en betaald overdat loon belasting en premies, en mag dus gewoon vol stemmen...
hooguit als iemand in de ziektewet zit is hij afhankelijker van de maatschapppij en verliest daardoor ook direkte inspraak....

Ik ben overigens niet voor het intrekken van stemrecht voor mensen die van een uitkering leven of om een anderereden geen belasting en/of premies betalen, maar hooguit dat mensen die meer belastingen en premies betalen méérrecht op inspraak hebbeen en hun stem zwaarder zou moeten tellen:
Mijn werkgever betaalt geen premies voor mij, geen stemrecht voor hem dus.
pi_103830488
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  dinsdag 1 november 2011 @ 14:43:30 #137
324665 meth77
to do or not to do
pi_103830668
alweer zo een mooi stukje

quote:
ma 31 okt 2011, 18:35
De volgende bubble staat op knappen
http://www.telegraaf.nl/d(...)at_op_knappen__.html
AMSTERDAM - Na een zomer die werd overschaduwd door de dreiging van een financiële ineenstorting, leek het zonnetje voor beleggers vorige week te gaan schijnen.
De markten veerden op nadat regeringsleiders een ‘totaalpakket’ overeen kwamen om de crisis in de eurozone het hoofd te bieden.
Maar helaas. Enkele dagen later ziet de markt de situatie al veel minder rooskleuring. En wie goed kijkt ziet nu het volgende probleem al om de hoek komen.
Beleggers let op: binnenkort gaat u heel veel zien en lezen over Credit Default Swaps.
pi_103831037
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 13:47 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Nee dat is niet zo, de Grondwet is bij het verdrag van Lissabon veranderd in een door de lidstaten ondertekend verdag maar juist bepaalde wettelijk raamwerk elementen moesten eruit, die het tot 'grondwet' amakten en de mogelijkheid hadden geschapen dat de EU als overkoepelende organisatie ook individuele dwarsliggende lidstaten bepaalde maatregelen 'oplegde'...
Onzin, dat is helemaal niet veranderd. Wat het een grondwet maakte is dat het over de machtsverdeling ging, dat was ook nodig, uiteindelijk is die slechts cosmetisch veranderd.

quote:
dat is een direkt gevolggeweest van de afwijzingen bij de [quote]1s.gif Op dinsdag 1 november 2011 14:04 schreef RM-rf het volgende:

Nee hoor. Dat is al een politieke keuze. We kunnen ook met zijn allen op een partij stemmen die stelt dat het geld van iedereen is.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 1 november 2011 @ 15:02:19 #139
324665 meth77
to do or not to do
pi_103831222
quote:
dan krijgen we verkiezingen en wordt papa herkozen
pi_103831261
De Griekse minister van Financiën wist dus niet eens dat de premier een referendum zou aankondigen :')

Wat een land :')
pi_103831447
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 november 2011 15:03 schreef Confetti het volgende:
De Griekse minister van Financiën wist dus niet eens dat de premier een referendum zou aankondigen :')

Wat een land :')
Ik zei het al eerder en zal het nog maar eens herhalen. Het lijkt steeds meer een komedie.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_103831517
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 15:10 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Ik zei het al eerder en zal het nog maar eens herhalen. Het lijkt steeds meer een komedie.
Meer een Griekse tragedie.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  dinsdag 1 november 2011 @ 15:12:26 #143
324665 meth77
to do or not to do
pi_103831523
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 15:10 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Ik zei het al eerder en zal het nog maar eens herhalen. Het lijkt steeds meer een komedie spel.
Monopolie met 17 spelers
pi_103831727
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 15:12 schreef Aether het volgende:

[..]

Meer een Griekse tragedie.
Die waren soms ook grappig bedoeld :D

Altijd blijven lachen mensen, ook als je als op zijn Grieks genomen word.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_103904511
Toch wel een held hoor die Papandrou, dat ie dit durft :D

Eerst roepen: we staan er achter, en dan nadat ie van de overleggen thuis is , zondags, zegt zn vrouw bij de souflaki: "Schat, je legt de wil van het volk naast je! 1000en jaren geleden deden ze dat toch ook niet, in ons klassieke Athene? Red de Griekse democratie!", en na een flinke wip zag ie het licht: we laten de EU even een (Grieks) poepie ruiken! Om maandags geheel fluitend het parlement in te stappen. "Verliefd, mijnheer de premier?". "Ik geef mijn verklaring zo!", om vervolgens een referendum aan het parlement voor te leggen :D _O-

Overigens is deze eurocrisis natuurlijk nog steeds een gevolg van de kredietcrisis hiervoor. Volgens mij zijn we al sinds 2007 continu in crisis, met tussendoor even een minioplevinkje.

De kredietcrisis zorgde voor verhoging van de staatschulden van landen die al een slecht financieel beleid hadden. Komt ook door de hechte banden tussen banken, kapitaalmarkt en overheid :{
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')