Hm, maar ze kunnen al niet eens meer de rente lasten opbrengen, wat mag je dan nog verlangen? Maatregelen op een humanere manier ben ik het totaal mee eensquote:Op dinsdag 1 november 2011 13:33 schreef Weltschmerz het volgende:
Wiens probleem wordt ermee opgelost, dat van de Grieken?
We heben afspraken dat Brussel zich niet met een land mag bemoeien, Brussel mag zich niet met de HRA of het zorgkartel bemoeien.quote:Op dinsdag 1 november 2011 13:40 schreef paddy het volgende:
Wat gebeurt er eigenlijk met een failliet land? Komt die onder curatele te staan in Brussel?
Wat gaat er dan gebeuren met een failliet land?quote:Op dinsdag 1 november 2011 13:42 schreef meth77 het volgende:
[..]
We heben afspraken dat Brussel zich niet met een land mag bemoeien, Brussel mag zich niet met de HRA of het zorgkartel bemoeien.
Dat is afgesproken
Uiteraard mag Brussel wel zeggen dat alle huren extra omhoog moeten enz
Nee dat is niet zo, de Grondwet is bij het verdrag van Lissabon veranderd in een door de lidstaten ondertekend verdag maar juist bepaalde wettelijk raamwerk elementen moesten eruit, die het tot 'grondwet' amakten en de mogelijkheid hadden geschapen dat de EU als overkoepelende organisatie ook individuele dwarsliggende lidstaten bepaalde maatregelen 'oplegde'...quote:Op dinsdag 1 november 2011 13:27 schreef Viajero het volgende:
[..]
Je begrijpt het niet. WE HEBBEN DE EUROPESE GRONDWET, ALLEEN DE NAAM IS VERANDERD.
Die moet voor geld aankloppen bij het IMF, net als anderen.quote:Op dinsdag 1 november 2011 13:46 schreef paddy het volgende:
[..]
Wat gaat er dan gebeuren met een failliet land?
Dus een ambtenaar mag niet stemmen?quote:Op maandag 31 oktober 2011 19:46 schreef RM-rf het volgende:
gewoon een referendum met cijns-kiesrecht invoeren...
iedere griek die zn belasting ook daadwerkelijk betaald en niet meer geld ontvangt van de overheid dan dat hij betaald, mag stemmen
dan hebben degenen inspraak die ook betalen en nietdegenen die denken enkel gratis geld te mogen krijgen.
en vissers en groentetelers ook nietquote:Op dinsdag 1 november 2011 13:48 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Dus een ambtenaar mag niet stemmen?
een amnbtenaar die gewoon werkt ontvangt loon, en betaald overdat loon belasting en premies, en mag dus gewoon vol stemmen...quote:Op dinsdag 1 november 2011 13:48 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Dus een ambtenaar mag niet stemmen?
Mijn werkgever betaalt geen premies voor mij, geen stemrecht voor hem dus.quote:Op dinsdag 1 november 2011 14:04 schreef RM-rf het volgende:
[..]
een amnbtenaar die gewoon werkt ontvangt loon, en betaald overdat loon belasting en premies, en mag dus gewoon vol stemmen...
hooguit als iemand in de ziektewet zit is hij afhankelijker van de maatschapppij en verliest daardoor ook direkte inspraak....
Ik ben overigens niet voor het intrekken van stemrecht voor mensen die van een uitkering leven of om een anderereden geen belasting en/of premies betalen, maar hooguit dat mensen die meer belastingen en premies betalen méérrecht op inspraak hebbeen en hun stem zwaarder zou moeten tellen:
het is immers hún geld dat de politiek besteed.
quote:ma 31 okt 2011, 18:35
De volgende bubble staat op knappen
http://www.telegraaf.nl/d(...)at_op_knappen__.html
AMSTERDAM - Na een zomer die werd overschaduwd door de dreiging van een financiële ineenstorting, leek het zonnetje voor beleggers vorige week te gaan schijnen.
De markten veerden op nadat regeringsleiders een ‘totaalpakket’ overeen kwamen om de crisis in de eurozone het hoofd te bieden.
Maar helaas. Enkele dagen later ziet de markt de situatie al veel minder rooskleuring. En wie goed kijkt ziet nu het volgende probleem al om de hoek komen.
Beleggers let op: binnenkort gaat u heel veel zien en lezen over Credit Default Swaps.
Onzin, dat is helemaal niet veranderd. Wat het een grondwet maakte is dat het over de machtsverdeling ging, dat was ook nodig, uiteindelijk is die slechts cosmetisch veranderd.quote:Op dinsdag 1 november 2011 13:47 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Nee dat is niet zo, de Grondwet is bij het verdrag van Lissabon veranderd in een door de lidstaten ondertekend verdag maar juist bepaalde wettelijk raamwerk elementen moesten eruit, die het tot 'grondwet' amakten en de mogelijkheid hadden geschapen dat de EU als overkoepelende organisatie ook individuele dwarsliggende lidstaten bepaalde maatregelen 'oplegde'...
Nee hoor. Dat is al een politieke keuze. We kunnen ook met zijn allen op een partij stemmen die stelt dat het geld van iedereen is.quote:dat is een direkt gevolggeweest van de afwijzingen bij de [quote]Op dinsdag 1 november 2011 14:04 schreef RM-rf het volgende:
Ik ben overigens niet voor het intrekken van stemrecht voor mensen die van een uitkering leven of om een anderereden geen belasting en/of premies betalen, maar hooguit dat mensen die meer belastingen en premies betalen méérrecht op inspraak hebbeen en hun stem zwaarder zou moeten tellen:
het is immers hún geld dat de politiek besteed.
Ik zei het al eerder en zal het nog maar eens herhalen. Het lijkt steeds meer een komedie.quote:Op dinsdag 1 november 2011 15:03 schreef Confetti het volgende:
De Griekse minister van Financiën wist dus niet eens dat de premier een referendum zou aankondigen![]()
Wat een land
Meer een Griekse tragedie.quote:Op dinsdag 1 november 2011 15:10 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Ik zei het al eerder en zal het nog maar eens herhalen. Het lijkt steeds meer een komedie.
Monopolie met 17 spelersquote:Op dinsdag 1 november 2011 15:10 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Ik zei het al eerder en zal het nog maar eens herhalen. Het lijkt steeds meer een komedie spel.
Die waren soms ook grappig bedoeldquote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |