Jammer alleen dat de overheid zichzelf weer 1000 miljard schuld aansmeert om de banken te redden door het ECB 100000000000000 te laten intikken op een computer en dat wij daar rente over mogen betalen. Toch vreemd. We kunnen heel veel miljarden uit het niets verzinnen om gratis aan banken te geven maar we kunnen dat niet doen aan degenen die hun spaargeld verliezen bij het omvallen van een bank zodat ze hun nieuw verzonnen geld bij een verantwoordelijke bank deponeren.quote:Op maandag 31 oktober 2011 22:33 schreef ComplexConjugate het volgende:
Griekenland moet de banksters gewoon de middelvinger laten zien, moet je maar geen geld uitlenen aan wanbetalers
Inderdaad. Of ze zeggen dat ze naar het volk luisteren, er komt geen hulppakket. Er komt een steunpakket. In een andere kleur envelop, en in een ander font geschreven.quote:Op maandag 31 oktober 2011 19:38 schreef LXIV het volgende:
Dan komt er een nieuw hulppakket met nieuwe bezuinigingen. Of de president verteld dat "de bevolking het referendum niet goed begrepen heeft" en negeert het verder. Z
Europese democratie FTW!quote:Op maandag 31 oktober 2011 20:57 schreef Revolution-NL het volgende:
Dan doopt de regering het om in "het verdrag van lissabon". Beproefde techniek, succes verzekert
Helemaal mee eens, Dat is het probleem, het heeft verder niet direct veel met Grieken te maken.quote:Op dinsdag 1 november 2011 00:06 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Jammer alleen dat de overheid zichzelf weer 1000 miljard schuld aansmeert om de banken te redden door het ECB 100000000000000 te laten intikken op een computer en dat wij daar rente over mogen betalen. Toch vreemd. We kunnen heel veel miljarden uit het niets verzinnen om gratis aan banken te geven maar we kunnen dat niet doen aan degenen die hun spaargeld verliezen bij het omvallen van een bank zodat ze hun nieuw verzonnen geld bij een verantwoordelijke bank deponeren.
Natuurlijk zijn de Grieken geen slaaf van de EU geworden. Griekenland is nog altijd een soeverein land en kan dus heel goed besluiten niet verder mee te gaan in de heilloze weg die de EU nu bewandelt en die Griekenland veel schade berokkend.quote:Op dinsdag 1 november 2011 00:09 schreef Hexagon het volgende:
Wat de grieken ook stemmen. Ik denk dat de EU Griekenland wel dusdanig onder druk zet om het uit te voeren. De Grieken hebben het zelf verneukt dus zijn niet echt in de positie eisen te stellen.
Ik zie het als een zoethoudertje. Reken maar dat de pleuris losbreekt als de bevolking nee stemt, en de overheid doet vrolijk een ''ja.''quote:Op dinsdag 1 november 2011 00:21 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn de Grieken geen slaaf van de EU geworden. Griekenland is nog altijd een soeverein land en kan dus heel goed besluiten niet verder mee te gaan in de heilloze weg die de EU nu bewandelt en die Griekenland veel schade berokkend.
Ik ben overigens zeer benieuwd naar de uitvoering van het referendum, er moet ergens een addertje onder het gras zitten, want ik kan mij niet voorstellen dat men ineens het hele programma laat imploderen, hoe verstandig dat misschien ook mag zijn.
Het zou ook kunnen dat hij zich bewust onder druk wil laten zetten door de EU om het referendum weer af te blazen. Dan kan hij de Grieken vertellen dat het niet mag van het grote boze Europa.quote:Op dinsdag 1 november 2011 00:21 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn de Grieken geen slaaf van de EU geworden. Griekenland is nog altijd een soeverein land en kan dus heel goed besluiten niet verder mee te gaan in de heilloze weg die de EU nu bewandelt en die Griekenland veel schade berokkend.
Ik ben overigens zeer benieuwd naar de uitvoering van het referendum, er moet ergens een addertje onder het gras zitten, want ik kan mij niet voorstellen dat men ineens het hele programma laat imploderen, hoe verstandig dat misschien ook mag zijn.
Ditquote:Op dinsdag 1 november 2011 00:06 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Jammer alleen dat de overheid zichzelf weer 1000 miljard schuld aansmeert om de banken te redden door het ECB 100000000000000 te laten intikken op een computer en dat wij daar rente over mogen betalen. Toch vreemd. We kunnen heel veel miljarden uit het niets verzinnen om gratis aan banken te geven maar we kunnen dat niet doen aan degenen die hun spaargeld verliezen bij het omvallen van een bank zodat ze hun nieuw verzonnen geld bij een verantwoordelijke bank deponeren.
Zo werkt het niet.quote:Op dinsdag 1 november 2011 00:06 schreef Glazenmaker het volgende:
Jammer alleen dat de overheid zichzelf weer 1000 miljard schuld aansmeert om de banken te redden door het ECB 100000000000000 te laten intikken op een computer en dat wij daar rente over mogen betalen.
Dus voor iedere euro/dollar schuld, is er ook echt fysiek geld dat representatief staat voor die euro of dollar?quote:Op dinsdag 1 november 2011 01:37 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Zo werkt het niet.Die 1000 miljard is een bedrag waarvoor de diverse overheden besloten hebben dat zij daarvoor garant willen staan. Die garanties zijn nodig omdat EFSF anders geen AAA-rating kan krijgen, waardoor het voordeel om goedkoop geld te lenen op kapitaalmarkt vervalt. Er wordt geen geld verzonnen.
Er is geen schuld, er zijn garanties. Dat wil dus zeggen dat pas als EFSF een deel van het geleende geld niet kan aflossen doordat bijvoorbeeld de Griekse overheid besluit tot een wanbetaling, de garanties in werking treden. Pas dan moet er echt geld van overheden over de brug komen. Het geld waarmee EFSF nu gevuld wordt komt gewoon van de kapitaalmarkt. Dat is een markt waarop jij, ik, pensioenfondsen, bedrijven en andere partijen met een overvloed aan geld dat geld uit kunnen lenen door obligaties te kopen. Ook hier gaat het gewoon om echt geld.quote:Op dinsdag 1 november 2011 01:43 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Dus voor iedere euro/dollar schuld, is er ook echt fysiek geld dat representatief staat voor die euro of dollar?
Het is ook wel een btje naar de bekende weg vragen, zo'n referendum. Ik geloof niet dat de gemiddelde Christos de Griek zit te wachten op de voorwaarden die bij het hulppakket horen.quote:Op dinsdag 1 november 2011 07:30 schreef Bastard het volgende:
Eurotop na crisisberaad na spoedoverleg verder komen we tot de conclusie dat we de Grieken blijven steunen, enorme bedragen worden er genoemd, schulden worden weggepoetst en wat doet Griekenland, die op de rand van de afgrond staat... "Laten we daar eerst eens over peilen of we de hulp wel willen."
Het is toch ook 1 grote poppenkast ook met zn allen he![]()
Alsjeblieft, dat doet me net zo kokhalzen als Brangelina.quote:
Ik hou het op een Griekse tragedie.quote:Op dinsdag 1 november 2011 09:37 schreef Boris_Karloff het volgende:
Het begint wel steeds meer op een komedie te lijken.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |