abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103811494
Griekenland moet de banksters gewoon de middelvinger laten zien, moet je maar geen geld uitlenen aan wanbetalers :W
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_103815395
Ach de grieken laten eerst de toxic waste van hun banken in het EFSF dumpen waarna wij er mee zitten :{ . En vervolgens gaan ze alsnog failliet. De taktiek is zo veel mogelijk gratis geld naar binnen harken zolang het kan.
Als ze eenmaal failliet zijn gegaan kunnen wij via het IMF er nog weer eens extra geld in gaan pompen _O-
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_103816150
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 22:33 schreef ComplexConjugate het volgende:
Griekenland moet de banksters gewoon de middelvinger laten zien, moet je maar geen geld uitlenen aan wanbetalers :W
Jammer alleen dat de overheid zichzelf weer 1000 miljard schuld aansmeert om de banken te redden door het ECB 100000000000000 te laten intikken op een computer en dat wij daar rente over mogen betalen. Toch vreemd. We kunnen heel veel miljarden uit het niets verzinnen om gratis aan banken te geven maar we kunnen dat niet doen aan degenen die hun spaargeld verliezen bij het omvallen van een bank zodat ze hun nieuw verzonnen geld bij een verantwoordelijke bank deponeren.
  dinsdag 1 november 2011 @ 00:09:15 #29
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_103816293
Wat de grieken ook stemmen. Ik denk dat de EU Griekenland wel dusdanig onder druk zet om het uit te voeren. De Grieken hebben het zelf verneukt dus zijn niet echt in de positie eisen te stellen.
  dinsdag 1 november 2011 @ 00:11:29 #30
111528 Viajero
Who dares wins
pi_103816389
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 19:38 schreef LXIV het volgende:
Dan komt er een nieuw hulppakket met nieuwe bezuinigingen. Of de president verteld dat "de bevolking het referendum niet goed begrepen heeft" en negeert het verder. Z
Inderdaad. Of ze zeggen dat ze naar het volk luisteren, er komt geen hulppakket. Er komt een steunpakket. In een andere kleur envelop, en in een ander font geschreven.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  dinsdag 1 november 2011 @ 00:13:18 #31
111528 Viajero
Who dares wins
pi_103816447
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 20:57 schreef Revolution-NL het volgende:
Dan doopt de regering het om in "het verdrag van lissabon". Beproefde techniek, succes verzekert :7
Europese democratie FTW! ^O^
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  dinsdag 1 november 2011 @ 00:16:37 #32
111528 Viajero
Who dares wins
pi_103816593
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 00:06 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Jammer alleen dat de overheid zichzelf weer 1000 miljard schuld aansmeert om de banken te redden door het ECB 100000000000000 te laten intikken op een computer en dat wij daar rente over mogen betalen. Toch vreemd. We kunnen heel veel miljarden uit het niets verzinnen om gratis aan banken te geven maar we kunnen dat niet doen aan degenen die hun spaargeld verliezen bij het omvallen van een bank zodat ze hun nieuw verzonnen geld bij een verantwoordelijke bank deponeren.
Helemaal mee eens, Dat is het probleem, het heeft verder niet direct veel met Grieken te maken.
pi_103816790
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 00:09 schreef Hexagon het volgende:
Wat de grieken ook stemmen. Ik denk dat de EU Griekenland wel dusdanig onder druk zet om het uit te voeren. De Grieken hebben het zelf verneukt dus zijn niet echt in de positie eisen te stellen.
Natuurlijk zijn de Grieken geen slaaf van de EU geworden. Griekenland is nog altijd een soeverein land en kan dus heel goed besluiten niet verder mee te gaan in de heilloze weg die de EU nu bewandelt en die Griekenland veel schade berokkend.

Ik ben overigens zeer benieuwd naar de uitvoering van het referendum, er moet ergens een addertje onder het gras zitten, want ik kan mij niet voorstellen dat men ineens het hele programma laat imploderen, hoe verstandig dat misschien ook mag zijn.
  Forum Admin dinsdag 1 november 2011 @ 00:26:16 #34
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_103816930
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 00:21 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Natuurlijk zijn de Grieken geen slaaf van de EU geworden. Griekenland is nog altijd een soeverein land en kan dus heel goed besluiten niet verder mee te gaan in de heilloze weg die de EU nu bewandelt en die Griekenland veel schade berokkend.

Ik ben overigens zeer benieuwd naar de uitvoering van het referendum, er moet ergens een addertje onder het gras zitten, want ik kan mij niet voorstellen dat men ineens het hele programma laat imploderen, hoe verstandig dat misschien ook mag zijn.
Ik zie het als een zoethoudertje. Reken maar dat de pleuris losbreekt als de bevolking nee stemt, en de overheid doet vrolijk een ''ja.''

Wat dat betreft zijn wij als Nederlanders onze vechtlust wel verloren. ;(
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  dinsdag 1 november 2011 @ 00:28:19 #35
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_103816993
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 00:21 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Het zou ook kunnen dat hij zich bewust onder druk wil laten zetten door de EU om het referendum weer af te blazen. Dan kan hij de Grieken vertellen dat het niet mag van het grote boze Europa.
pi_103818170
Het probleem lijkt gewoon niet oplosbaar. Ben wel benieuwd hoe de situatie is voor die griek die niet aan het rellen is. Is er nog werk, zijn de supermarkten nog niet leeg en komt er nog geld uit de pinautomaten?
pi_103818307
quote:

[..]

Dit
pi_103818567
quote:
Jammer alleen dat de overheid zichzelf weer 1000 miljard schuld aansmeert om de banken te redden door het ECB 100000000000000 te laten intikken op een computer en dat wij daar rente over mogen betalen.
Zo werkt het niet. ;) Die 1000 miljard is een bedrag waarvoor de diverse overheden besloten hebben dat zij daarvoor garant willen staan. Die garanties zijn nodig omdat EFSF anders geen AAA-rating kan krijgen, waardoor het voordeel om goedkoop geld te lenen op kapitaalmarkt vervalt. Er wordt geen geld verzonnen.
pi_103818630
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 01:37 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Zo werkt het niet. ;) Die 1000 miljard is een bedrag waarvoor de diverse overheden besloten hebben dat zij daarvoor garant willen staan. Die garanties zijn nodig omdat EFSF anders geen AAA-rating kan krijgen, waardoor het voordeel om goedkoop geld te lenen op kapitaalmarkt vervalt. Er wordt geen geld verzonnen.
Dus voor iedere euro/dollar schuld, is er ook echt fysiek geld dat representatief staat voor die euro of dollar?
pi_103818744
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 november 2011 01:43 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Dus voor iedere euro/dollar schuld, is er ook echt fysiek geld dat representatief staat voor die euro of dollar?
Er is geen schuld, er zijn garanties. Dat wil dus zeggen dat pas als EFSF een deel van het geleende geld niet kan aflossen doordat bijvoorbeeld de Griekse overheid besluit tot een wanbetaling, de garanties in werking treden. Pas dan moet er echt geld van overheden over de brug komen. Het geld waarmee EFSF nu gevuld wordt komt gewoon van de kapitaalmarkt. Dat is een markt waarop jij, ik, pensioenfondsen, bedrijven en andere partijen met een overvloed aan geld dat geld uit kunnen lenen door obligaties te kopen. Ook hier gaat het gewoon om echt geld.

Mensen vergissen zich denk ik nog wel eens in hoe groot de kapitaalmarkt is, daar gaan echt honderden biljoenen aan Euro's, Dollars en Yens in om. Dat ene biljoen kan EFSF met gemak lenen op die markt.
  dinsdag 1 november 2011 @ 07:30:42 #42
8372 Bastard
Persona non grata
pi_103819543
Eurotop na crisisberaad na spoedoverleg verder komen we tot de conclusie dat we de Grieken blijven steunen, enorme bedragen worden er genoemd, schulden worden weggepoetst en wat doet Griekenland, die op de rand van de afgrond staat... "Laten we daar eerst eens over peilen of we de hulp wel willen."
Het is toch ook 1 grote poppenkast ook met zn allen he _O- :D
The truth was in here.
pi_103820061
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 07:30 schreef Bastard het volgende:
Eurotop na crisisberaad na spoedoverleg verder komen we tot de conclusie dat we de Grieken blijven steunen, enorme bedragen worden er genoemd, schulden worden weggepoetst en wat doet Griekenland, die op de rand van de afgrond staat... "Laten we daar eerst eens over peilen of we de hulp wel willen."
Het is toch ook 1 grote poppenkast ook met zn allen he _O- :D
Het is ook wel een btje naar de bekende weg vragen, zo'n referendum. Ik geloof niet dat de gemiddelde Christos de Griek zit te wachten op de voorwaarden die bij het hulppakket horen. :')
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  dinsdag 1 november 2011 @ 08:55:15 #44
324665 meth77
to do or not to do
pi_103820539
Ze kunnen toch niet uit de euro en de EU gezet worden, dus waarom zouden ze het accepteren, gelijk hebben ze
Ze krijgen echt wel geld, want als ze default gaan kost het de EU veel meer geld
pi_103820663
Goed, inmiddels is er gereageerd vanuit de eurolanden: Sarkozy is geschokt en Merkel denkt dat de Grieken hopen zo onder de afspraken uit te kunnen komen. Bron: NOS nieuws op de radio.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_103821269
Merkozy heet dat.
Op zondag 5 februari 2012 19:00 schreef Voorschrift het volgende:
Welk sprookjespompoen kom jij uitgestapt?
pi_103821335
Wat een soap, wie heeft er nog GTST nodig.
Gelukkig is Nee, Ja in het Grieks dus, oogjes dicht, snaveltjes toe.
Handgemaakt | Doggerlandse klimaatvluchteling
pi_103821473
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 09:25 schreef De_Nuance het volgende:
Merkozy heet dat.
Alsjeblieft, dat doet me net zo kokhalzen als Brangelina. :r

Zo'n twee-eenheid is het trouwens ook weer niet. Er zijn toch wel wat krasjes in die relatie.
pi_103821569
Het begint wel steeds meer op een komedie te lijken.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_103821627
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 09:37 schreef Boris_Karloff het volgende:
Het begint wel steeds meer op een komedie te lijken.
Ik hou het op een Griekse tragedie.

Maar okee, hier en daar zijn wel wat slapstick-elementen te vinden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')