abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 1 november 2011 @ 16:31:53 #101
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_103834788
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 16:08 schreef RemcoDelft het volgende:
Dat kost alleen al aan vergaderingen tonnen, zo houden ze zichzelf aan het werk.
Precies... gewoon de zoveelste afleidingsmanoeuvre. Terwijl men achter gesloten deuren belangrijke zaken als het ESM gewoon even versnelt door de kamer liet gaan. Over triviale zaken waar men de bevolking mee verdeelt kan houden wordt ruim de tijd besteed. Als buitenaardse wezens ooit onze planeet zouden aandoen en dit zouden gadeslaan dan zouden ze in hun onderzoeksrapport kunnen melden dat er geen sprake is van intelligent leven op aarde :|W

Althans... het onderzoek loopt nog :P
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
  dinsdag 1 november 2011 @ 18:18:52 #102
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_103839645
Wordt tijd dat ze de dubbele hypotheekaftrek van te koopstaande woningen (mensen die al nieuw hebben gekocht) vanaf 2012 weer terugbrengen van 3 naar 2 jaar. Mijn voorkeur gaat zelfs uit naar 1 jaar. De 2008 en begin 2009 slachtoffers zijn dan netjes opgelost. Daarbij worden te koopstaande woning nu vaak onderverhuurd en zakken amper in prijs omdat de huurinkomsten vaak hoger zijn dan de hypotheekkosten.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_103840084
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 18:18 schreef Bayswater het volgende:
Wordt tijd dat ze de dubbele hypotheekaftrek van te koopstaande woningen (mensen die al nieuw hebben gekocht) vanaf 2012 weer terugbrengen van 3 naar 2 jaar. Mijn voorkeur gaat zelfs uit naar 1 jaar. De 2008 en begin 2009 slachtoffers zijn dan netjes opgelost. Daarbij worden te koopstaande woning nu vaak onderverhuurd en zakken amper in prijs omdat de huurinkomsten vaak hoger zijn dan de hypotheekkosten.
Dat is al geregeld.
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
  dinsdag 1 november 2011 @ 20:04:39 #104
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_103845223
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 18:18 schreef Bayswater het volgende:
Zelfs 1 jaar vind ik nog erg lang, wat mij betreft wordt na 1 jaar i.p.v. een aftrekpost een bijtelling! Motivatie om niet langdurig een huis leeg te laten staan in de hoop op koerswinst.
censuur :O
  dinsdag 1 november 2011 @ 20:18:57 #105
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_103846104
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 20:04 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Zelfs 1 jaar vind ik nog erg lang, wat mij betreft wordt na 1 jaar i.p.v. een aftrekpost een bijtelling! Motivatie om niet langdurig een huis leeg te laten staan in de hoop op koerswinst.
Lijkt mij ook, 6 maanden zou ook goed kunnen. Laat mensen maar eerst verkopen voordat ze kopen. (tenzij de oude woning geheel is afgelost)
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  dinsdag 1 november 2011 @ 22:00:49 #106
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_103852223
Het grote probleem is momenteel dat iedereen opelkaar zitten wachten, het bekende kip en ei verhaal.

Waarom verplichten we banken niet om huizen van hypotheek eigenaren terug te nemen voor een prijs van 10% onder de WOZ waarde. Hierdoor is de belemmering op de markt weggenomen en kan de huizenmarkt weer snel opgang komen. Banken kunnen de huizen verhuren of weer op de markt zetten.

Ik ben er van overtuigt dat dit werkt. Ik ken namelijk veel mensen die willen doorstromen naar een grotere woning maar dit niet doen totdat de eigen woning verkocht is.

Een auto kan je immers ook altijd inruilen bij een dealer zodat je elders een nieuwe kan kopen.
pi_103852533
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 22:00 schreef Revolution-NL het volgende:
Het grote probleem is momenteel dat iedereen opelkaar zitten wachten, het bekende kip en ei verhaal.

Waarom verplichten we banken niet om huizen van hypotheek eigenaren terug te nemen voor een prijs van 10% onder de WOZ waarde. Hierdoor is de belemmering op de markt weggenomen en kan de huizenmarkt weer snel opgang komen. Banken kunnen de huizen verhuren of weer op de markt zetten.

Ik ben er van overtuigt dat dit werkt. Ik ken namelijk veel mensen die willen doorstromen naar een grotere woning maar dit niet doen totdat de eigen woning verkocht is.

Een auto kan je immers ook altijd inruilen bij een dealer zodat je elders een nieuwe kan kopen.
Ja. Mijn auto kan ik immers ook verplicht laten inruilen bij een dealer tegen 10% onder de ANWB dagwaarde. _O-

Kom op hee... waarom zou in godsnaam een bank verplicht moeten worden om een onderpand in te kopen?
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
  dinsdag 1 november 2011 @ 22:05:07 #108
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_103852543
quote:

Ik heb een auto van een jaar oud, maar de garage wil dat ik er 3500 euro op laat voor een nieuwe , dat moet de overheid dan ook verbieden,

Of dat de overheid mij subsidie geef voor een nieuwe
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  dinsdag 1 november 2011 @ 22:09:27 #109
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_103852824
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 22:04 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ja. Mijn auto kan ik immers ook verplicht laten inruilen bij een dealer tegen 10% onder de ANWB dagwaarde. _O-

Kom op hee... waarom zou in godsnaam een bank verplicht moeten worden om een onderpand in te kopen?
Laat de banken maar eens wat terug doen voor de maatschappij. Anders mag een andere instantie deze taak op zich nemen. Richt hier bijvoorbeeld een fonds voor op. Dit kost in het begin geld echter zal dit snel "terugverdient" zijn als de markt weer inbeweging komt. De gezonde huizenmarkt is immers een belangrijk component in de economische groei.

Zie het als een kickstart voor de huizenmarkt :)
pi_103852932
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 22:09 schreef Revolution-NL het volgende:
Laat de banken maar eens wat terug doen voor de maatschappij. Anders mag een andere instantie deze taak op zich nemen. Richt hier bijvoorbeeld een fonds voor op. Dit kost in het begin geld echter zal dit snel "terugverdient" zijn als de markt weer inbeweging komt. De gezonde huizenmarkt is immers een belangrijk component in de economische groei.
Ow, stel dan gewoon gelijk voor dat de staat hypotheken gaat verstrekken. Dan vloeit de HRA van elke hypotheek direct terug in de staatskas.
  dinsdag 1 november 2011 @ 22:17:12 #111
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_103853403
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 22:10 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ow, stel dan gewoon gelijk voor dat de staat hypotheken gaat verstrekken. Dan vloeit de HRA van elke hypotheek direct terug in de staatskas.
Heb jij een beter alternatief dan om de huizenmarkt weer op gang te krijgen?
Ik ben ervan overtuigt dat mijn oplossing werkt. Dan laat ik even buitenbeschouwing of de vorm wenselijk is of niet.
pi_103853564
LOL er zijn hier blijkbaar nog luitjes die denken dat het mogelijk is om de huizenmarkt op korte termijn weer op gang te krijgen... :')
pi_103853577
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 22:17 schreef Revolution-NL het volgende:
Heb jij een beter alternatief dan om de huizenmarkt weer op gang te krijgen?
Die gaf ik je net toch? Laat de overheid het geld uitlenen tegen 4 a 5%.

quote:
Ik ben ervan overtuigt dat mijn oplossing werkt. Dan laat ik even buitenbeschouwing of de vorm wenselijk is of niet.
Ik ook. Maar dan laat ik even buiten beschouwing dat de banken ompleuren.
pi_103853657
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 22:19 schreef asfyxiaatje123 het volgende:
LOL er zijn hier blijkbaar nog luitjes die denken dat het mogelijk is om de huizenmarkt op korte termijn weer op gang te krijgen... :')
Dat is maar een enkeling. Er zijn er vele malen meer die denken dat ze binnenkort wel een woning kunnen kopen terwijl het al die jaren niet kon. ^O^
pi_103854645
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 22:20 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Dat is maar een enkeling. Er zijn er vele malen meer die denken dat ze binnenkort wel een woning kunnen kopen terwijl het al die jaren niet kon. ^O^
No way. Alleen als je cash hebt en dat zijn er maar weinigen.
pi_103855320
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 22:34 schreef asfyxiaatje123 het volgende:
No way. Alleen als je cash hebt en dat zijn er maar weinigen.
Dan zijn we het toch nog ergens over eens. ;)
pi_103855759
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 22:43 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Dan zijn we het toch nog ergens over eens. ;)
Ja, maar dat is geen positief nieuws voor de huizenmarkt hoor. ;)
pi_103855968
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 22:49 schreef asfyxiaatje123 het volgende:
Ja, maar dat is geen positief nieuws voor de huizenmarkt hoor. ;)
Jij wilt zeggen dat wij samen de huizenmarkt domineren :?

:P
  dinsdag 1 november 2011 @ 22:54:37 #119
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_103856114
quote:
Overgefinancierde huizen remmen mobiliteit

Met grove pennenstreken schetst Sweder van Wijnbergen de huidige financiėle stand van zaken.
Er is te veel schuld in de wereld. Dat is duidelijk.
Niet alleen bij overheden, maar ook bij private spelers. Er zijn problemen en er komen er meer aan. Dat wordt allemaal verergerd, doordat er een ‘housing boom is geweest.
Zeker in de Verenigde Staten en Spanje, wat minder in Nederland.
Een housing boom betekent meestal ook dat mensen te veel schuld op zich hebben genomen. Er was een enorme bubbel, een huizenprijzenexplosie en die is weer weg.
Rijkdom is niet af te meten aan een bubbel in de huizenmarkt, net zo min aan een daling.
Mensen zullen moeten accepteren dat huizen minder waard worden
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  dinsdag 1 november 2011 @ 22:56:21 #120
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_103856220
Ik heb de indruk dat jullie er wel een beetje verstand van hebben.. wat denken jullie dat verstandig is? Ik wil naar mijn oude stad Amsterdam terug. Huren is absurd duur daar dus ik dacht aan kopen.

Maar hoewel ik merk dat de koopprijzen wel iets lager zijn dna een paar jr geleden, is het in Amsterdam nog niet spectaculair gedaald. Ik zag laatst een leuke woning voor een redelijke prijs (160.000,-) en die was binnen een week verkocht... Lijkt niet echt op een kopersmarkt...

Anyway, is het verstandig om nu iets te kopen voor zo'n soort bedrag of is de kans groot dat ik het over 5 jaar nooit meer kwijt raak zonder restschuld? Of is Amsterdam zo populair dat het altijd wel een verkopersmarkt blijft? Ik neig zelf naar het laatste (ook dat je altijd nog kan verhuren in A'dam) maar ik ben niet objectief. :)
pi_103856570
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 22:56 schreef Vandaag... het volgende:
Anyway, is het verstandig om nu iets te kopen voor zo'n soort bedrag of is de kans groot dat ik het over 5 jaar nooit meer kwijt raak zonder restschuld?
Waarom zou je over 5 jaar al weer willen verkopen? Als je nu al weet dat de woning niet iets is waarin je langer dan 5 jaar zou willen blijven wonen zou ik hem huren. (Kort door de bocht dan he, ik zou persoonlijk een woning kopen waar ik 30 jaar wil blijven)
pi_103856588
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 22:56 schreef Vandaag... het volgende:
Ik heb de indruk dat jullie er wel een beetje verstand van hebben.. wat denken jullie dat verstandig is? Ik wil naar mijn oude stad Amsterdam terug. Huren is absurd duur daar dus ik dacht aan kopen.

Maar hoewel ik merk dat de koopprijzen wel iets lager zijn dna een paar jr geleden, is het in Amsterdam nog niet spectaculair gedaald. Ik zag laatst een leuke woning voor een redelijke prijs (160.000,-) en die was binnen een week verkocht... Lijkt niet echt op een kopersmarkt...

Anyway, is het verstandig om nu iets te kopen voor zo'n soort bedrag of is de kans groot dat ik het over 5 jaar nooit meer kwijt raak zonder restschuld? Of is Amsterdam zo populair dat het altijd wel een verkopersmarkt blijft? Ik neig zelf naar het laatste (ook dat je altijd nog kan verhuren in A'dam) maar ik ben niet objectief. :)
Amsterdam blijft altijd een kopersmarkt en de prijzen zullen altijd omhoog blijven gaan! Daar kun je dus geen buil aan vallen.

Amsterdammers moeten lekker in Amsterdam blijven...
  dinsdag 1 november 2011 @ 23:19:16 #123
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_103857454
quote:
Als de verkopers zakken met hun onrealistische vraagprijs zijn we er snel uit hoor.

quote:

Wil je nu serieus dat banken gaan opdraaien voor onrealistische vraagprijzen zodat de grootleners kunnen doorstromen naar een nog groter huis :D
Tuurlijk... gaat vast gebeuren :')

quote:
Tegen een flinke afschrijving is er een hoop mogelijk.... ooh wacht.... afschrijven op woningen.... dat is voor veel mensen nog een taboe. Als je wilt vergelijken met auto's is dat prima maar dan moet je het wel realistisch houden :)
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
  dinsdag 1 november 2011 @ 23:22:14 #124
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_103857634
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 22:09 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Zie het als een kickstart voor de huizenmarkt :)
De maatschappij? Hoezo heeft degene die verstandig spaart en niet op te grote voet leeft daar wat aan? Terugverdienen? Hoe dan? Door nog meer fictieve waarde op fictieve waarde te stapelen? Echt te gek voor woorden dat je dit voorstelt, de banken zien er al reeds geen brood meer in, dus met een ander vehikel het stokje overnemen? Haha.... je moet het eens in Den Haag voorstellen, er zijn vast wel wat gewillige oren voor dit soort plannen :D _O- w/
  woensdag 2 november 2011 @ 00:26:51 #125
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_103860433
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 23:02 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Waarom zou je over 5 jaar al weer willen verkopen? Als je nu al weet dat de woning niet iets is waarin je langer dan 5 jaar zou willen blijven wonen zou ik hem huren. (Kort door de bocht dan he, ik zou persoonlijk een woning kopen waar ik 30 jaar wil blijven)
Ik kan nu alleen een starterswoning financieren in m'n eentje, dus sowieso geen type woning om 30 jaar in te zitten. Huren in A'dam is onmogelijk anders zou ik dat doen.

Maar goed, een mens moet toch ergens wonen dus het zal waarschijnlijk wel kopen worden. Wilde alleen graag weten wat de risico's ongeveer zijn, specifiek voor A'dam omdat dat toch een wat andere markt lijkt. Dan kan ik zoveel mogelijk bewust kiezen. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')