fok! was zijn lol, zijn kroeg, zijn plek voor (nieuwe) vrienden en geliefden, zijn discussie-manier om de wereld een beetje beter te maken. en natuurlijk was fok! zijn boksbal:)
[Dit bericht is gewijzigd door Conflict op 07-07-2002 17:48]
kwakje wat erg
nooit meer hoppen door de delftse grachten met kangaroo..
[Dit bericht is gewijzigd door just me op 07-07-2002 17:50]
wat zit de wereld soms toch oneerlijk in elkaar
Kwakje sterkte.
Alleen troost kan ik bieden.
Dat is alles wat ik heb.
Heel veel sterkte.
Ik heb er geen woorden voor...
Een quote van Hagelslag zelf :
quote:Zoiets raakt mij diep.
Ik merk dat aan mezelf iedere keer opnieuw: wanneer men aan de grens van alle wanhoop gekomen is en denkt dat men niet meer verder kan, dan slaat de weegschaal opeens door naar de andere kant en kan men lachen en het leven nemen zoals het is.
[Dit bericht is gewijzigd door zodiaque op 07-07-2002 17:59]
Ik kan alleen maar zeggen dat ik met je meeleef,
en je alle kracht toewensen die je nodig hebt.
Heel veel sterkte KWAKje.
Geconcoleerd met je verlies en dank je wel dat je het ons laat weten hier.
Heel veel sterkte, KWAKje.
Ik zeer zeker.
Ik kan alleen maar mijn diepe medeleven tonen aan KWAKje en de rest van de familie en bekenden van Bert.
..stil
Eng gewoon, dat het zomaar ineens afgelopen kan zijn.
'Een naam van iemand die niet meer bestaat,
blijft soms nog lang onder de mensen'(Achterberg)
Sterkte voor de familie en vrienden.
Wat een vreemde omgeving I-net eigenlijk, en wat een verdrietige gebeurtenis.
dankjuliewel voor de vele hartverwarmende reacties. ik had wel een idee dat Hagelslag iets had betekend op fok!, maar deze hoeveelheid reacties, en zo warm en vriendelijk, had ik niet verwacht.
quote:Ja,en ook confronterend,want met een knopje kan je de boel uitzetten maar niet zo gemaakkelijk in je hart,blijkbaar heeft internet een enorme impact en dit is een heel vervreemdend gebeuren.Woorden hebben een enorme kracht en
Op zondag 07 juli 2002 18:15 schreef yvonne het volgende:
Dit bericht raakt me meer dan ik zo kan uitleggen,
iedere user van de begintijd kent kanga/animal/hagelsag.
Kennen op een forum, is dat mogelijk?
Ja, zo voelt het wel, iemand "ken" je blijkbaar uit zijn posts, of door chatgesprekken, 1 op 1, het voelt zo vreemd.
Zeker omdat je zo'n beetje alle posts van hagelslag las en het altijd posts waren die iets te melden hadden.
Ook al waren het steggelposts met Danny, TOCH had hij iets te melden.
Kwakje, om iemand te moeten verliezen lijkt mij het ergste wat je kunt overkomen, wij "kennen" elkaar ook alleen maar van het Forum, maar toch kun je met iemand meeleven in dit soort gevallen.
Ik hoop dat je een heel klein beetje troost kunt halen wat mensen hier te zeggen hebben, lieve opbeurende berichten.Wat een vreemde omgeving I-net eigenlijk, en wat een verdrietige gebeurtenis.
quote:Hagelslag was een begrip op FOK!, zeker voor de mensen die hem vanaf het begin meegemaakt hebben.
Op zondag 07 juli 2002 18:20 schreef KWAKje het volgende:
geheel in de geest van Hagelslag heb ik er geen foto bij geplaatst.
ksnap wel dat je er naar vraagt.dankjuliewel voor de vele hartverwarmende reacties. ik had wel een idee dat Hagelslag iets had betekend op fok!, maar deze hoeveelheid reacties, en zo warm en vriendelijk, had ik niet verwacht.
*geen woorden*
sterkte iedereen
gecondoleerd
* Vision is er helemaal stil van
Sterkte aan de nabestaanden, ik zal zijn posts missen...
quote:Los daarvan was hij voor mij iemand met wie ik vele uren heb doorgebracht in de chat, die me ontelbare keren geholpen heeft als ik geen wijs werd uit mijn eigen zieleroerselen, die me het hexadecimaalsysteem tot in den treure heeft uit proberen te leggen en die me de mooiste muziek heeft gestuurd op cd.
Op zondag 07 juli 2002 18:24 schreef yvonne het volgende:
Hagelslag was een begrip op FOK!, zeker voor de mensen die hem vanaf het begin meegemaakt hebben.
Bert, je was een wijs man, ik heb ontiegelijk veel van je geleerd. Dank je wel
Gecondoleerd...
het samen herinneringen ophalen is erg prettig. want iedereen weet toch weer net iets anders over hem. ook dingen waar ik amper weet van heb.
quote:Zonde dat iemand zo een afscheid kent. Niemand had het kunnen weten. Sterkte voor de mensen die hem kennen.
Op zondag 07 juli 2002 17:47 schreef KWAKje het volgende:
Na zijn weekban eind mei is Hagelslag plotseling erg ziek geworden.
Natuurlijk weet je dat je leven weinig meer is dan de afwezigheid van een onverwachte ziekte of fataal ongeval, maar in ogenblikken als deze word je daar wel weer heel hardhandig aan herinnerd...
Zeker als je dezelfde leeftijd hebt...
Gecondoleerd en heel veel sterkte, KWAKje.
Gecondoleerd KWAKje.
Kwakje en alle familie, heel veel sterkte de komende tijd en gecondoleerd.....
quote:Oh my god.. meen je dit?
Na zijn weekban eind mei is Hagelslag plotseling erg ziek geworden. Hij bleek een acute alvleesklierontsteking te hebben. Aan de gevolgen daarvan is Hagelslag/Kangaroo/Animal dinsdag 25 juni op 43 jarige leeftijd overleden.fok! was zijn lol, zijn kroeg, zijn plek voor (nieuwe) vrienden en geliefden, zijn discussie-manier om de wereld een beetje beter te maken. en natuurlijk was fok! zijn boksbal:)
Ik vroeg me al af waar hij gebleven was....
Hagelslag en ik waren het structureel enorm oneens op dit forum, en we hebben elkaar regelmatig voor heel rotte vis uitgemaakt......maar zowel hij als ik konden dat makkelijk hebben en daar om lachen.
Zo iets verwacht en wens je niemand toe natuurlijk....
Gecondoleerd allen die hem persoonlijk kenden...
Raymond.
Mijn condoleances voor alle mensen die hem lief waren
en KWAKje sterkte.
Gecondoleerd KWAKje en andere nabestaanden.
...
Met hoogachting.
*stil*
Sterkte.
Gecondoleerd
Ik "kende" Hagelslag niet heel goed, maar goed genoeg om te kunnen zeggen dat hij een zeer positieve bijdrage aan dit forum levere...
Kwakje, ik ken je niet maar wil je langs deze weg heel veel sterkte wensen met dit enorme verlies van een (in mijn ogen althans) sterke persoonlijheid.
Ik schrok. Hoewel ik zelf niet heel veel met Hagelslag zelf heb gechat, ben ik wel redelijk vaak met hem in discussie geweest in dit en andere fora. En natuurlijk was Hagelslag vast onderdeel van #filosofie. Ik wist helemaal niet dat hij ziek was, zijn afwezigheid viel wel op. Dit is enorm treurig. Sterkte voor alle betrokkenen.
Gecondoleerd en veel sterkte.
Bert, rust vredig.
gecondoleerd Kwakje...
Hoe dan ook, je zult op FOK! worden gemist.
* twi zwaait naar Hagelslag
Heel veel sterkte aan de nabestaanden...
hij was degene die het hardst om alles kon lachen op de mini-eindhoven meet.
Kwakje, ik wens je echt heel erg veel sterkte met het verwerken van dit verlies.
Ik weet verder niet wat ik moet zeggen
quote:
Op zondag 07 juli 2002 22:59 schreef TheMarco het volgende:
Ik ben ook een fokker van de stokoude garde en ik ben echt gigantisch aangeslagen van dit berichtKwakje, ik wens je echt heel erg veel sterkte met het verwerken van dit verlies.
Ik weet verder niet wat ik moet zeggen
Ten eerste zou ik KWAKje en alle andere nabestaanden willen condoleren en erg veel sterkte willen toewensen.
Ik kende Hagelslag niet persoonlijk, maar aan zijn posts te zien was hij duidelijk een persoon die zijn hart op de goede plaats had.
Hij trok zich niets aan van de verrechtsing binnen Fok! en draagde trots en zonder blad voor de mond zijn idealistische standpunten uit.
Ik heb slechts in één topic contact met hem gehad. Toen konden we ons goed vinden in elkaar's uitspraken.
43 jaar is veel te jong. Hij verdiende beter.
Hagelslag, het ga je goed...
gecondoleerd kwakje, heel veel sterkte
Hagelslag was te jong, veel te jong.
Sterkte iedereen!
Veel sterkte, KWAKje.
Gecondoleerd en veel sterkte Kwakje
Wat schrik ik hiervan.
Heel, heel, heel erg veel sterkte Kwakje.
quote:Gecondoleerd...
Na zijn weekban eind mei is Hagelslag plotseling erg ziek geworden. Hij bleek een acute alvleesklierontsteking te hebben. Aan de gevolgen daarvan is Hagelslag/Kangaroo/Animal dinsdag 25 juni op 43 jarige leeftijd overleden.fok! was zijn lol, zijn kroeg, zijn plek voor (nieuwe) vrienden en geliefden, zijn discussie-manier om de wereld een beetje beter te maken. en natuurlijk was fok! zijn boksbal:)
I hope you've got your head up
Even when the road is hard
Never give up
Heel veel sterkte aan de nabestaanden in deze moeilijke periode.
Gecondoleerd en heel veek sterkte voor zijn familie en vrienden.
quote:gecondoleerd namens merel
Schrok me rot..Zou iemand in dat topic KWAKje namens mij kunnen condoleren? Ben weer eens geband
Ik ben geen heel actieve poster, maar wel een bijzonder actieve lurker en heb Hagelslag dan ook al vanaf de begintijd op het forum gevolgd. Een fijne user die zijn mening goed kon verwoorden en er ook voor bleef staan. Iemand met interessante gedachten en een orginele kijk op de dingen. Ik zal zijn posts missen.
Graag wil ik iedereen die hem een warm hart toedraagt veel sterkte wensen.
Gecondoleerd KWAKje en alle andere nabestaanden!
Wat Hagelslag zei in een topic over God en geloven:
quote:
Of iets bestaat of niet, hangt af van het aanwezig of afwezig zijn van een ervaring. Want de ervaring leert ons of iets bestaat of niet. Maar zelfs als die ervaring ontbreekt of aanwezig is, valt er niet een eenduidig antwoord te geven op de vraag of iets bestaat of niet.
het schokt me dat er mensen toch weer op zo'n jonge leeftijd dood kunnen gaan.... 43 ....veel ste jong...
Mijn Condoleances aan KWAKje en nabestaanden
Stefan
Gecondoleerd.
Toen ik dit topic zag staan dacht ik: "goh, Hagelslag houdt er zeker mee op." Ik opende het in de veronderstelling dat ik goedgeformuleerd en onderbouwd zou lezen waarom Hagelslag er eventjes geen zin meer in had.
Fokkers kunnen namelijk niet doodgaan. Dat zijn namen die in jouw hoofd leven, waar je je eigen film bij maakt. Die je laten lachen, boos maken, ervoor zorgen dat je hoofdschuddend achter je computer zit of juist hardop roept Goed zo, je hebt gelijk. Net als de favoriete personages in je lievelingsboek, de karakters in de series die je volgt zijn zij er altijd. Sommigen zijn je vrienden, sommigen kan je niet uitstaan, weer anderen zijn de dorpsgek die je gemakshalve maar negeert.
Soms vergeet ik dat er achter die namen ook echte mensen schuilgaan. Dat er achter die woorden, meningen, zinnen die ik zo goed ken dat ik ze zelfs zonder naam zou herkennen ook iemand zit die eet en drinkt en lacht en huilt. Iemand die een gezicht heeft en een naam. Iemand die dus ook opeens zomaar dood kan zijn.
Woorden kunnen niet doodgaan, mensen helaas wel.
Omdat ik de woorden van Hagelslag zo goed gekend heb, voelt het bijna nog vreemder als wanneer ik de mens gekend had.
Ik wil iedereen die de mens achter de woorden wel gekend heeft, heel erg veel sterkte wensen met jullie verlies. Gecondoleerd.
quote:Zo ontzettend goed verwoord!
Op maandag 08 juli 2002 15:20 schreef absolutelyarrogant het volgende:
Ik ben niet echt een actieve poster, maar wel een al jaren trouwe lezer.
quote:* keek naar icoon tijn, snapte het niet, keek naar beneden en dacht... kan niet, en de lurker hierboven verwoord waarom.
Ik ben niet echt een actieve poster, maar wel een al jaren trouwe lezer.Toen ik dit topic zag staan dacht ik: "goh, Hagelslag houdt er zeker mee op." Ik opende het in de veronderstelling dat ik goedgeformuleerd en onderbouwd zou lezen waarom Hagelslag er eventjes geen zin meer in had.
Fokkers kunnen namelijk niet doodgaan. Dat zijn namen die in jouw hoofd leven, waar je je eigen film bij maakt. Die je laten lachen, boos maken, ervoor zorgen dat je hoofdschuddend achter je computer zit of juist hardop roept Goed zo, je hebt gelijk. Net als de favoriete personages in je lievelingsboek, de karakters in de series die je volgt zijn zij er altijd. Sommigen zijn je vrienden, sommigen kan je niet uitstaan, weer anderen zijn de dorpsgek die je gemakshalve maar negeert.
Soms vergeet ik dat er achter die namen ook echte mensen schuilgaan. Dat er achter die woorden, meningen, zinnen die ik zo goed ken dat ik ze zelfs zonder naam zou herkennen ook iemand zit die eet en drinkt en lacht en huilt. Iemand die een gezicht heeft en een naam. Iemand die dus ook opeens zomaar dood kan zijn.
Woorden kunnen niet doodgaan, mensen helaas wel.
Omdat ik de woorden van Hagelslag zo goed gekend heb, voelt het bijna nog vreemder als wanneer ik de mens gekend had.
Ik wil iedereen die de mens achter de woorden wel gekend heeft, heel erg veel sterkte wensen met jullie verlies. Gecondoleerd.
Gecondoleerd.
quote:mooi verwoord, klopt helaas wel
-verhaal-
Daarom mijn condoleances naar iedereen, maar vooral de direct betrokkenen, met enorm veel sterkte om dit verlies een beetje te kunnen dragen.
Met een brok in mijn keel en heel bewogen,
Ben ik stilletjes ontroerd met betraande ogen,
Want Hagelslag was een aanwinst voor het forum,
Met weinig onzin en ook niet kranjorum,
En kon hij op serieuzere topics bogen.
Ik kan het nog nauwelijks geloven,
Dat de kracht van zijn redenaties is gaan doven,
Zijn topics zijn een speciaal plaatsje waard,
Diep in ons hart wat dus nooit meer verjaart,
Misschien dat hij luistert, ergens daar boven.
Mijn oprechte condoleances voor familie, vrienden en kennissen van Hagelslag.
quote:Ik sluit me hier volledig bij aan. Tjeemig, dit is een heel groot verlies als user. Gecondoleerd voor diegenen die het voorrecht hebben gehad hem ook als persoon te hebben gekend.
Op maandag 08 juli 2002 01:28 schreef Xenia het volgende:
Hagelslag, iemand die écht bereid was te knokken voor zijn idealen. Zijn hartstocht om bij te dragen aan Fok! middels de CWG was indrukwekkend.Wat schrik ik hiervan.
Heel, heel, heel erg veel sterkte Kwakje.
..maar na het lezen van die eerste paar posts kreeg ik al snel een ongelooflijk rotgevoel..
Gecondoleerd...
Gecondoleerd...
43 jaar, dan hoor je nog lang niet dood te zijn. Heel triest.
Gecondoleerd.
Hier schrik ik heel erg van, je begint met melding te maken van een forum ban, terwijl dat forum dat een grote hobby van hem was.
Je hebt het volste recht kwaad te zijn, op degene die hem bande, op Hagelslag die het ongeluk had jou in de steek te moeten laten.
Heel veel sterkte kwakkie jouw, je familie, zijn familie en jullie vrienden, mijn medeleven.
Ik wens jou en iedereen die hem dierbaar was heel veel sterkte.
verschrikkelijk, veel sterkte allemaal.
Ik zal de discussies missen....
quote:Sterkte Kwakje, ik hoop dat je troost vindt voor dit verlies.
Nu 't rouwrumour rondom jou is verstomd
de stoet voorbij is de schuivelende voeten
nu voel ik dat er een diepe stilte komt
en in die stilte zal ik je opnieuw ontmoeten
en telkens weer zal ik je tegenkomen
we zeggen veel te gauw: het is voorbij
hij heeft alleen je lichaam weggenomen
niet wie je was en ook niet wat je zei
ik zal nog altijd grapjes met je maken
we zullen samen door het stille landschap gaan
nu je mijn handen niet meer aan kan raken
raak je mijn hart nog duidelijk aan.
Toon Hermans
Requiem in pace,
Rust in vrede, hagelslag.
Altijd nuchter, nooit vervelend.
Een goed mens, voor zo ver ik uit zijn posts opmaakte.
Mijn condoleances aan de nabestaanden.
quote:Die had voordat hij op vakantie ging gepost Zij die gaan sterven, groeten U.... dat was ook zo bizar...
Op dinsdag 09 juli 2002 13:32 schreef Mr_Knoxville het volgende:
naam komt me vaag bekend voor maar toch maakt het veel indruk op me net zoals het gebeuren van irrelevant op tweakers.net die toen ook overleed
Ik kende hem niet irl life maar ik zat zo vaak met hem te idle'n op irc dat je toch ff moet slikken als je dit hoort. Zo veel soms rare maar meestal goede inzichten.....
Slaap zacht.
Sterkte Hedda .
Ik was toen op vakantie en heb dit blijkbaar gemist. Ik ben er eigenlijk een beetje stil van ...
rust zacht hagelslag
[Dit bericht is gewijzigd door Tijn op 31-07-2002 02:20]
Desondanks gun je dit niemand en wens ik de nabestaanden veel sterkte toe!
Dit is zo vreemd, nog nooit gezien nog nooit gehoord maar wel tranen in mijn ogen...
KWAKje en andere nabestaanden, heel veel sterkte!!
*hier word ik wel even stil van (lees t nu pas) *
Net als Barb ergens in het begin van dit topic schrijft, heb ik vaak tot diep in de nacht met hem zieleroerselen door zitten nemen, hij was iemand waarbij je graag je hart uitstortte, omdat je wist dat je hem kon vertrouwen. Een man die ondanks veel wijsheid en levenservaring zijn strijdlust en idealisme niet was verloren, die met vreselijk veel hartstocht vocht voor de goede zaak, zelfs als hij bij voorbaat al wist dat hij het niet kon winnen. Er zouden meer, véél meer mensen zoals hij moeten zijn in deze wereld.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |