abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104649978
Het is raar hoe iets kan lopen... weken geleden nog niet aan een baan, nu sinds vorige week maandag aan het werk en inmiddels al naar een nieuwe beter aansluitende functie met de daarbij behorende voordeeltjes... :)
pi_104653613
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 21:07 schreef Gnomestein het volgende:
Het is raar hoe iets kan lopen... weken geleden nog niet aan een baan, nu sinds vorige week maandag aan het werk en inmiddels al naar een nieuwe beter aansluitende functie met de daarbij behorende voordeeltjes... :)
Goed bezig!! :D
  maandag 21 november 2011 @ 22:27:02 #253
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_104655695
Gnome, fijn! :D

Zusje, succes met de sollicitaties! :Y Ik begrijp helemaal wat je bedoelt - als je weinig puf hebt, heeft een brief schrijven niet zoveel zin. Ik krijg er iig niet echt iets bijzonders/origineels uit dan :P Hopelijk lukt het nu wel *O*
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_104659319
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 22:27 schreef MariaEtcetera het volgende:
Gnome, fijn! :D

Zusje, succes met de sollicitaties! :Y Ik begrijp helemaal wat je bedoelt - als je weinig puf hebt, heeft een brief schrijven niet zoveel zin. Ik krijg er iig niet echt iets bijzonders/origineels uit dan :P Hopelijk lukt het nu wel *O*
Ik heb er in elk geval ééntje eruit gegooid, maar was echt te moe om de tweede te schrijven. Dan krijg je idd weinig nuttigs/leuks meer op papier. De motivatie zit wel in mijn hoofd voor die vacature, morgenavond even uitwerken :).
  dinsdag 22 november 2011 @ 11:43:12 #255
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_104669401
Die motivatie problemen herken ik helmaal! Mijn onzekerheid en mijn angst voor het nieuwe, onbekende arbeidsleven heeft ervoor gezorgd dat ik er gewoon zeker 3 maanden over heb gedaan om 1 brief op papier te krijgen(!!!!) Het zat er allemaal in. De motivatie, de wil om te werken, een inkomen en niet thuis te zitten. Helaas kwam er elke dag geen enkel woord op papier erbij! Uiteindelijk heb ik maar hulp ingeschakeld, een kennis hier thuis laten komen en samen hebben we mijn eerste brief afgemaakt. :')

:{ Wacht trouwens nog steeds op het telefoontje...Gggrrr! :{
  dinsdag 22 november 2011 @ 11:47:19 #256
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_104669561
Goed bezig zusje!

Bienelientje, de eerste brief is het halve werk *O* Vaak kan je die dan ook als 'model' gebruiken voor andere brieven in hetzelfde veld, uiteraard met aanvullingen gespitst op het bedrijf in kwestie. Dat was ook mijn plan maar in de praktijk herschrijf ik vaak de hele zut om iets anders te proberen :+ Nouja. Ik vind het overigens wel fijn om meerdere dingen te hebben lopen, dat je wanneer je een afwijzing krijgt nog wat dingen achter de hand hebt, voor je gevoel.
pi_104670181
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 22:37 schreef hetzusjevan het volgende:

[..]

Ohh frustrerend inderdaad.. maar blijven hopen dat je binnenkort ook een x op gesprek mag komen voor die leuke vacature :Y!
Vanmiddag even naar timing voor een gesprek. (naar aanleiding van mijn sollicitatie gister). Spannend. Ze hebben 4 kandidaten waarvan ze er 2 gaan voorstellen.
  dinsdag 22 november 2011 @ 14:00:13 #258
33350 Janena
To boldly go where no one has
pi_104673807
Mijn gesprek zit er op.

Er komen 5 mensen op gesprek en ik hoor begin volgende week meer.
Waarschijnlijk gaan er 2 kandidaten door naar een 2e ronde.

Het gesprek liep goed en prettig. De baan en het bedrijf lijken me leuk en de 2 mensen waar ik het gesprek mee had ook. Voelde me er op mijn gemak..
Het was geen heel uitgebreid gesprek op vakinhoudelijk gebied, mijn diploma's en ervaring spraken voor zich zeiden ze...
Ze hebben me het e.e.a. over de functie en de urenverdeling verteld. Vervelende vragen heb ik niet gehad. Zeker geen stijf en doorsnee gesprek.

Nou goed, nu moet ik gewoon even afwachten.....deze keer hopelijk geen concurrent met 'een betere klik'.
Live now. Make now always the most precious time. Now will never come again. JL Picard
  dinsdag 22 november 2011 @ 14:08:03 #259
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_104674080
Spannend Princess en Janena :Y

Janena, klinkt alsof je de klik in ieder geval zelf wel voelde, hopelijk was dat wederzijds *O*
pi_104674790
Ik heb gesolliciteerd ergens en ik mag morgenop gesprek komen. Nou heb in een formulier van hun ontvangen die ik moet invullen. Allerlei informatie vragen ze o.a. beroep van mijn ouders, wat ik heb verdient bij mijn vorige werkgevers of ik rook en drink, mijn lengte en gewicht. Ik vind hetnogal.. apart. Hebbn jullie ooit zoiets meegemaakt. Van sommige dingen denk ik echt dat gaat je geen reet aan :{
pi_104675059
Nog nooit meegemaakt. Grote onzin natuurlijk, ik zou dat echt niet invullen :P Dat is privé-informatie en totaal niet relevant voor wat dan ook.

Ik had gisteren een gesprek en die mensen willen me waarschijnlijk wel hebben :o Moet nu een ochtend "proefdraaien" en als dat bevalt dan kan ik daar aan de slag. Het is alleen niet echt mijn droombaan, dus ik vraag me wel af hoe lang het leuk blijft.
Zojuist ook nog op gesprek geweest voor een functie die me een stuk leuker lijkt. Ik weet alleen niet zo goed wat ik van het gesprek moet denken. Het duurde krap een half uurtje (slecht teken?), maar ik voelde me er wel op mijn gemak, aardige mensen en de sfeer was vrij ontspannen. Er zijn ook maar 3 andere kandidaten. Nou ja, als dit niks wordt (en daar ga ik maar vanuit) dan heb ik in ieder geval dat andere nog.
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
  dinsdag 22 november 2011 @ 14:43:46 #262
33350 Janena
pi_104675515
Mijn gesprek zat er er ook met een half uurtje op.
Zegt op zich niet alles denk ik en het zal ook afhankelijk zijn van de functie.

Voor een administratieve parttime baan op mbo niveau is een half uurtje denk ik vrij standaard. Al mijn gesprekken duren tussen de 20 en 45 minuten.
Bij grotere bedrijven soms iets langer omdat je dan wel eens 2 gesprekken voert (eerst met HR en daarna met het afdelingshoofd of zo).

quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 14:25 schreef KwadeAfdronk het volgende:
Ik heb gesolliciteerd ergens en ik mag morgenop gesprek komen. Nou heb in een formulier van hun ontvangen die ik moet invullen. Allerlei informatie vragen ze o.a. beroep van mijn ouders, wat ik heb verdient bij mijn vorige werkgevers of ik rook en drink, mijn lengte en gewicht. Ik vind hetnogal.. apart. Hebbn jullie ooit zoiets meegemaakt. Van sommige dingen denk ik echt dat gaat je geen reet aan :{
Wat is het voor een baan? Vind het wel hele brutale vragen! Ik zou geneigd zijn om hele rare antwoorden te geven maar dan krijg je de baan waarschijnlijk niet :o .

[ Bericht 54% gewijzigd door Janena op 22-11-2011 14:48:57 ]
Live now. Make now always the most precious time. Now will never come again. JL Picard
pi_104675866
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 14:43 schreef Janena het volgende:

Voor een administratieve parttime baan op mbo niveau is een half uurtje denk ik vrij standaard. Al mijn gesprekken duren tussen de 20 en 45 minuten.
Bij grotere bedrijven soms iets langer omdat je dan wel eens 2 gesprekken voert (eerst met HR en daarna met het afdelingshoofd of zo).

[..]

Wat is het voor een baan? Vind het wel hele brutale vragen! Ik zou geneigd zijn om hele rare antwoorden te geven maar dan krijg je de baan waarschijnlijk niet :o .
Tis maar een simpel baantje bij een sauna, als het nou bij de politie ofzo was ok :{
Maar er staat het is van belang dat we achterliggende informatie hebben, zodat wij beterin staat zijn uw mogelijkheden binnen ons bedrijf te evalueren :{ i.v.m doorgroeimogelijkheden.
Ik snap alleen niet wat mijn lengte, gewicht, of ik rook en het beroep van mijn ouders daarmee te maken heeft
  dinsdag 22 november 2011 @ 14:56:43 #264
33350 Janena
pi_104676008
Ik snap dat ook niet.

Het stomme is dat ze voor de simpele baantjes vraag de meeste (idiote) informatie vragen terwijl ze voor relatief goede banen op kantoor soms niks controleren.

Pasfoto's vind ik ook zoiets.

Nu staat de mijne vaak wel in mijn cv hoor (dan zien ze meteen je gezicht erbij) maar ik hou er niet van dat bedrijven je verplichten om er 1 mee te sturen/mailen.
  dinsdag 22 november 2011 @ 14:59:23 #265
33350 Janena
pi_104676109
Ik moest trouwens ook eens zo'n ellenlange lijst invullen voor een functie bij Plopsaland indoor.

Bijna tot mijn lievelingskleur en favoriete jongensgroepje aan toe! Het was net zo'n vriendenboekje van vroeger.
Ben er bijna 3 kwartier mee bezig geweest.
Alle datums moesten exact ingevuld worden (alsof ik nog weet op welke dag ik de mavo heb afgerond, ze mogen al blij zijn dat ik het jaar nog weet man) dus ik moest er van alles bij gaan zoeken.
pi_104676147
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 14:56 schreef Janena het volgende:
Ik snap dat ook niet.

Het stomme is dat ze voor de simpele baantjes vraag de meeste (idiote) informatie vragen terwijl ze voor relatief goede banen op kantoor soms niks controleren.

Pasfoto's vind ik ook zoiets.

Nu staat de mijne vaak wel in mijn cv hoor (dan zien ze meteen je gezicht erbij) maar ik hou er niet van dat bedrijven je verplichten om er 1 mee te sturen/mailen.
Idd, en ze mogen best mijn ouders beroep weten dat is geen geheim maar het gaat me meer om het principe :{ Maar ik zal het toch zo volledig mogelijk invullen
pi_104676206
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 14:43 schreef Janena het volgende:

Zou best kunnen ja. Nu was dit geen administratieve baan op MBO-niveau, maar toch.
Kreeg ook het idee dat die mensen zenuwachtiger waren voor het gesprek dan ik. Ze vergaten dingen (zo was het de bedoeling dat ik iets over mezelf vertelde maar dat werd geskipt) en maakten een beetje een nerveuze indruk. Steeds naar elkaar kijken, "Heb jij nog vragen?" :P Nou ja, ze gaan nu met elkaar in overleg en dan hoor ik het vandaag of morgen. Zo is elk gesprek toch weer anders, mijn gesprek van gisteren duurde minstens een uur en heb toen ook twee verschillende mensen gesproken (eerst iemand waar ik veel mee samen zou werken en vervolgens een (of dé :P) manager.

quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 14:52 schreef KwadeAfdronk het volgende:

[..]

Tis maar een simpel baantje bij een sauna, als het nou bij de politie ofzo was ok :{
Maar er staat het is van belang dat we achterliggende informatie hebben, zodat wij beterin staat zijn uw mogelijkheden binnen ons bedrijf te evalueren :{ i.v.m doorgroeimogelijkheden.
Ik snap alleen niet wat mijn lengte, gewicht, of ik rook en het beroep van mijn ouders daarmee te maken heeft
Dat heeft daar natuurlijk ook helemaal niets mee te maken. Het zijn volgens mij ook dingen waar ze niet eens naar mogen vragen, dus als je het niet in wil vullen hebben ze gewoon keihard pech. Maar ja, in de praktijk zijn er dan natuurlijk genoeg andere mensen die het wél invullen, dus het ligt er ook een beetje aan hoe graag je dat baantje wil, denk ik.
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
pi_104681192
quote:
Debiele vragen vragen om debiele antwoorden.

Of je zegt zoiets van 'vanwege pricacy redenen ben ik niet in staat om deze vraag te beantwoorden.' Zou ze er wel op aanspreken tijdens het sollicitatiegesprek, btw. Om wat voor een baan gaat het?
pi_104681700
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 16:35 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ik had net ook weer wat hoor:

Ik ben vorige week op gesprek geweest bij een speciale tak van een uitzendbureau, omdat ze daar in een bepaald soort baantjes bemiddelen. Leuk gesprek en ik zou voorgesteld worden op de functie en zou daar deze week meer over horen. Nu is er een week verstreken dus ik dacht: ik bel maar weer eens even... Het volgende gesprekje deed zich voor:

Ik: Hallo, is [naam] er ook?
UZB: Nee, die is ziek
Ik: Oh, okee, misschien kun je me verder helpen. Ik heb vorige week een gesprek gehad met haar en zou worden voorgesteld op een functie.
UZB: Wat is je naam?
Ik: Mint Clansell
UZB: Mink Brandel...
Ik: Nee, Mint. Clansell.
UZB: Smint Mansen?
Ik: (zucht) Nee, M-I-N-T C-L-A-N-S-E-L-L
UZB: Oooh, Mint Clansell!
Ik: he he
UZB: Ik ga even voor u kijken, heeft u een momentje?
UZB: (na een minuut) Ik zie u niet in ons systeem...
UZB: We nemen even contact op met degene die jou heeft ingeschreven en bellen je daarna terug!
Ik: okee...
UZB: (na 5 minuten) je staat in ons systeem, maar ik had het verkeerd gespeld! Volgens [naam] ben je wel voorgesteld, maar we hebben nog niks vernomen. We gaan er gelijk erachteraan! Mag ik je naam nog een keer?
Ik; Fijn zo, Mint Clansell en tot horens dan maar.

Waarom hebben dit soort mensen een baan en ik niet? ;(
Nog steeds niks gehoord. :')
pi_104683470
Weer een afwijzing binnen na een 1e gesprek. Heb nog geen reden gehoord waarom.
Krijg ik nog te horen.

De rest van deze week weer drie nieuwe gesprekken. Eentje heeft mij gevonden via een bekende vacbank.

Overigens mijn sol gesprekken duren meestal een uur.

Edit: De reden is bekend. Men vond dat ik de werkzaamheden te eentonig zou vinden en te enthousiast. De vacature was Voor een juniorfunctie waarin men iemand wil die doorgroeit....en dat ik die stappen te snel wou maken.

[ Bericht 29% gewijzigd door Woussie1987 op 22-11-2011 18:44:53 ]
pi_104697059
Hmm vandaag weer niets gehoord. Waarom hebben bedrijven geen fatsoen om even een afwijzing te sturen, dit is al de 3e keer in 3 sollicitaties, waarvan 2 zelfs intern. Vandaag sloeg m'n hart elke keer dat de telefoon ging over omdat het gesprek zo goed leek te gaan en omdat het iets is dat ik graag wilde en zij er ook een goed gevoel bij leken te hebben en omdat ze "begin volgende week" zouden bellen. Morgen maar eens uitgebreid informeren dan als ik weer op m'n huidige werk ben. En oh ja, note to self, goed is niet goed genoeg, volgende keer vraag ik hoe zij de ideale kandidaat zien, zodat ik kan inschatten of ze misschien meer overtuiging nodig hebben als er een klik lijkt te zijn.
pi_104697498
quote:
Niet invullen. Is een manier om te testen of je een ander gemakkelijk over je grenzen heen laat gaan.
pi_104704448
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 november 2011 22:12 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Niet invullen. Is een manier om te testen of je een ander gemakkelijk over je grenzen heen laat gaan.
Daar ben ik het eigenlijk wel mee eens. Zijn ze gek ofzo.

En mijn gesprek vanmiddag ging goed, maar ze vonden me te ambitieus voor deze functie. :') tjah... zucht. Ik was niet gelijk afgeschreven, maar ik verwacht er nog weinig van :(
pi_104704958
Te ambitieus :') Het is toch ook altijd wat.
  woensdag 23 november 2011 @ 09:43:23 #275
33350 Janena
pi_104709413
Nou, inderdaad zeg.....

Ze zeggen maar wat denk ik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')