Goed bezig!!quote:Op maandag 21 november 2011 21:07 schreef Gnomestein het volgende:
Het is raar hoe iets kan lopen... weken geleden nog niet aan een baan, nu sinds vorige week maandag aan het werk en inmiddels al naar een nieuwe beter aansluitende functie met de daarbij behorende voordeeltjes...
Ik heb er in elk geval ééntje eruit gegooid, maar was echt te moe om de tweede te schrijven. Dan krijg je idd weinig nuttigs/leuks meer op papier. De motivatie zit wel in mijn hoofd voor die vacature, morgenavond even uitwerkenquote:Op maandag 21 november 2011 22:27 schreef MariaEtcetera het volgende:
Gnome, fijn!
Zusje, succes met de sollicitaties!Ik begrijp helemaal wat je bedoelt - als je weinig puf hebt, heeft een brief schrijven niet zoveel zin. Ik krijg er iig niet echt iets bijzonders/origineels uit dan
Hopelijk lukt het nu wel
Vanmiddag even naar timing voor een gesprek. (naar aanleiding van mijn sollicitatie gister). Spannend. Ze hebben 4 kandidaten waarvan ze er 2 gaan voorstellen.quote:Op zondag 20 november 2011 22:37 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
Ohh frustrerend inderdaad.. maar blijven hopen dat je binnenkort ook een x op gesprek mag komen voor die leuke vacature!
Wat is het voor een baan? Vind het wel hele brutale vragen! Ik zou geneigd zijn om hele rare antwoorden te geven maar dan krijg je de baan waarschijnlijk nietquote:Op dinsdag 22 november 2011 14:25 schreef KwadeAfdronk het volgende:
Ik heb gesolliciteerd ergens en ik mag morgenop gesprek komen. Nou heb in een formulier van hun ontvangen die ik moet invullen. Allerlei informatie vragen ze o.a. beroep van mijn ouders, wat ik heb verdient bij mijn vorige werkgevers of ik rook en drink, mijn lengte en gewicht. Ik vind hetnogal.. apart. Hebbn jullie ooit zoiets meegemaakt. Van sommige dingen denk ik echt dat gaat je geen reet aan
Tis maar een simpel baantje bij een sauna, als het nou bij de politie ofzo was okquote:Op dinsdag 22 november 2011 14:43 schreef Janena het volgende:
Mijn gesprek zat er er ook met een half uurtje op.
Zegt op zich niet alles denk ik en het zal ook afhankelijk zijn van de functie.
Voor een administratieve parttime baan op mbo niveau is een half uurtje denk ik vrij standaard. Al mijn gesprekken duren tussen de 20 en 45 minuten.
Bij grotere bedrijven soms iets langer omdat je dan wel eens 2 gesprekken voert (eerst met HR en daarna met het afdelingshoofd of zo).
[..]
Wat is het voor een baan? Vind het wel hele brutale vragen! Ik zou geneigd zijn om hele rare antwoorden te geven maar dan krijg je de baan waarschijnlijk niet.
Idd, en ze mogen best mijn ouders beroep weten dat is geen geheim maar het gaat me meer om het principequote:Op dinsdag 22 november 2011 14:56 schreef Janena het volgende:
Ik snap dat ook niet.
Het stomme is dat ze voor de simpele baantjes vraag de meeste (idiote) informatie vragen terwijl ze voor relatief goede banen op kantoor soms niks controleren.
Pasfoto's vind ik ook zoiets.
Nu staat de mijne vaak wel in mijn cv hoor (dan zien ze meteen je gezicht erbij) maar ik hou er niet van dat bedrijven je verplichten om er 1 mee te sturen/mailen.
Zou best kunnen ja. Nu was dit geen administratieve baan op MBO-niveau, maar toch.quote:Op dinsdag 22 november 2011 14:43 schreef Janena het volgende:
Mijn gesprek zat er er ook met een half uurtje op.
Zegt op zich niet alles denk ik en het zal ook afhankelijk zijn van de functie.
Voor een administratieve parttime baan op mbo niveau is een half uurtje denk ik vrij standaard. Al mijn gesprekken duren tussen de 20 en 45 minuten.
Bij grotere bedrijven soms iets langer omdat je dan wel eens 2 gesprekken voert (eerst met HR en daarna met het afdelingshoofd of zo).
Dat heeft daar natuurlijk ook helemaal niets mee te maken. Het zijn volgens mij ook dingen waar ze niet eens naar mogen vragen, dus als je het niet in wil vullen hebben ze gewoon keihard pech. Maar ja, in de praktijk zijn er dan natuurlijk genoeg andere mensen die het wél invullen, dus het ligt er ook een beetje aan hoe graag je dat baantje wil, denk ik.quote:Op dinsdag 22 november 2011 14:52 schreef KwadeAfdronk het volgende:
[..]
Tis maar een simpel baantje bij een sauna, als het nou bij de politie ofzo was ok![]()
Maar er staat het is van belang dat we achterliggende informatie hebben, zodat wij beterin staat zijn uw mogelijkheden binnen ons bedrijf te evaluereni.v.m doorgroeimogelijkheden.
Ik snap alleen niet wat mijn lengte, gewicht, of ik rook en het beroep van mijn ouders daarmee te maken heeft
Debiele vragen vragen om debiele antwoorden.quote:Op dinsdag 22 november 2011 14:25 schreef KwadeAfdronk het volgende:
Ik heb gesolliciteerd ergens en ik mag morgenop gesprek komen. Nou heb in een formulier van hun ontvangen die ik moet invullen. Allerlei informatie vragen ze o.a. beroep van mijn ouders, wat ik heb verdient bij mijn vorige werkgevers of ik rook en drink, mijn lengte en gewicht. Ik vind hetnogal.. apart. Hebbn jullie ooit zoiets meegemaakt. Van sommige dingen denk ik echt dat gaat je geen reet aan
Nog steeds niks gehoord.quote:Op donderdag 10 november 2011 16:35 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ik had net ook weer wat hoor:
Ik ben vorige week op gesprek geweest bij een speciale tak van een uitzendbureau, omdat ze daar in een bepaald soort baantjes bemiddelen. Leuk gesprek en ik zou voorgesteld worden op de functie en zou daar deze week meer over horen. Nu is er een week verstreken dus ik dacht: ik bel maar weer eens even... Het volgende gesprekje deed zich voor:
Ik: Hallo, is [naam] er ook?
UZB: Nee, die is ziek
Ik: Oh, okee, misschien kun je me verder helpen. Ik heb vorige week een gesprek gehad met haar en zou worden voorgesteld op een functie.
UZB: Wat is je naam?
Ik: Mint Clansell
UZB: Mink Brandel...
Ik: Nee, Mint. Clansell.
UZB: Smint Mansen?
Ik: (zucht) Nee, M-I-N-T C-L-A-N-S-E-L-L
UZB: Oooh, Mint Clansell!
Ik: he he
UZB: Ik ga even voor u kijken, heeft u een momentje?
UZB: (na een minuut) Ik zie u niet in ons systeem...
UZB: We nemen even contact op met degene die jou heeft ingeschreven en bellen je daarna terug!
Ik: okee...
UZB: (na 5 minuten) je staat in ons systeem, maar ik had het verkeerd gespeld! Volgens [naam] ben je wel voorgesteld, maar we hebben nog niks vernomen. We gaan er gelijk erachteraan! Mag ik je naam nog een keer?
Ik; Fijn zo, Mint Clansell en tot horens dan maar.
Waarom hebben dit soort mensen een baan en ik niet?
Niet invullen. Is een manier om te testen of je een ander gemakkelijk over je grenzen heen laat gaan.quote:Op dinsdag 22 november 2011 14:25 schreef KwadeAfdronk het volgende:
Daar ben ik het eigenlijk wel mee eens. Zijn ze gek ofzo.quote:Op dinsdag 22 november 2011 22:12 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Niet invullen. Is een manier om te testen of je een ander gemakkelijk over je grenzen heen laat gaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |