abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103785824
Welkom in het enige echte Werkzoekend Topic.

In dit topic kun je terecht als je (binnenkort) werkzoekend bent. Een beetje mentale support en hulp bij vragen is de strekking van dit topic.

Mensen die zich heel geweldig voelen dat ze wel een baan hebben en daarover willen opscheppen, maak dan je eigen topic. We voelen ons al niet al te zelfverzekerd en hoeven dat gepoch er dus niet bij te hebben. Ook voor andere discussies over bijvoorbeeld uitkeringen en het recht daarop kunnen eigen topics geopend worden.

Het zou leuk zijn als we vermelden welke opleiding je gevolgd hebt, naar wat je op zoek bent en hoelang al.

Vorige 2 delen:
Werkzoekend # 28
Werkzoekend # 29
Werkzoekend # 31

De OP vind je hier.
Veel succes iedereen met het vinden van een baan.
..non est vivere sed valere vita est ..
pi_103785844
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 01:49 schreef Mint_Clansell het volgende:
Het is redelijk maf dat er op de Adecco site nog vacatures staan van begin dit jaar. Sowieso één van de meest gebruiksonvriendelijke sites die er is wat uitzendbureau's betreft. Het zoeken bv werkt voor geen meter.
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 14:27 schreef Janena het volgende:
Adecco is inderdaad waardeloos (de site dan).

Nationalevacaturebank en jobrapido vind ik persoonlijk fijne en gebruikersvriendelijke websites.

Ik heb vanmorgen mijn sollicitatiegesprek gehad, ben al met al een half uurtje zoet geweest met het gesprek, het verliep in een ontspannen sfeer. We zijn niet heel erg diep ingegaan op de baan, dat is wellicht iets voor een (hopelijk) 2e gesprek.
Ik heb begrepen dat er 5 mensen voor een gesprek zijn uitgenodigd en dat er ruim 100 reacties zijn binnengekomen op deze vacature. Ik voldoe aan alle eisen en woon op 5 minuutjes fietsen van het bedrijf af. De vraag is dus of ze een klik met mij voelden. Als het goed is weet ik morgen of woensdag meer.
quote:
99s.gif Op maandag 31 oktober 2011 14:34 schreef Augustus_Thijs het volgende:
Meh, mailde het traineebureau dat ze een mooi project hadden gevonden. Komen ze de volgende werkdag met de mededeling dat het bedrijf niet in zee wil met externen.

Had persoonlijk toch gedacht dat ze dat eerst hadden uitgevogeld voordat ze mij contacteerden :{
pi_103788239
Helaas moet ik me ook weer melden in het topic. Na een aantal maanden op m'n nieuwe plek blijkt de baan niet zo heel erg passend te zijn qua gevraagde en te bieden talenten en achtergrond. Eigenlijk komt het er gewoon op neer dat ik niet zo vaak kan doen waar ik goed in ben en dat ik dingen moet doen waar ik niet zo goed in ben.

Wel loopt m'n contract nog een tijdje door en heb ik nog een paar maanden om iets anders te zoeken voordat ik echt werkloos word. Doordat ik altijd wel veel inzet heb getoond en er alles aan deed om er wat van te maken doen ze er wel zoveel mogelijk aan om mijn positie zo gunstig mogelijk te maken. Dus mee helpen zoeken, positieve referentie, beetje netwerken binnen het bedrijf, niet te lang wachten met de definitieve beslissing over het contract (schijnt nog niet zo makkelijk geweest te zijn wegens hoge inzet, loyaal naar het bedrijf, wel andere kwaliteiten gespot). etc.
  maandag 31 oktober 2011 @ 15:44:46 #4
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_103788320
Zo, ik meld me ook eens in dit topic.

Momenteel heb ik een contract op uitzendbasis van slechts 32 uur bij een overheidsinstelling zonder uitzicht op vast werk én daarbij een vrij laag salaris, daarom ga ik trachten een andere betrekking te scoren van minimaal 36 uur met daarbij bij voorkeur uitzicht op vast werk en opleidingsmogelijkheden. Vooraleerst zal ik mijn CV eens updaten en een gelikte sollicitatiebrief in elkaar flansen, daarna zal ik een spervuur van (open) sollicitaties lanceren. Wat open sollicitaties betreft is de kans op succes uiteraard zeer klein, maar niet geschoten is altijd mis ...
pi_103788706
Afgewezen voor een simpele callcenterfunctie omdat ik teveel losse baantjes op mijn cv heb staan. Ja, daar wil ik juist vanaf, maar de schoorsteen moet wel blijven roken he! Waar is de tijd gebleven dat ik binnen een maand een andere baan had? Nu heb ik wel de werkervaring, maar niet de opleiding en mijn leeftijd zit ook al niet mee... Maar we blijven 'vrolijk' doorzoeken!
  maandag 31 oktober 2011 @ 15:53:38 #6
33350 Janena
To boldly go where no one has
pi_103788707
In welke richting en regio zijn jullie op zoek naar een baan?
Live now. Make now always the most precious time. Now will never come again. JL Picard
pi_103788751
Administratie, regio Utrecht. :)
  maandag 31 oktober 2011 @ 16:30:08 #8
33350 Janena
pi_103790260
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 15:53 schreef Mint_Clansell het volgende:
Afgewezen voor een simpele callcenterfunctie omdat ik teveel losse baantjes op mijn cv heb staan. Ja, daar wil ik juist vanaf, maar de schoorsteen moet wel blijven roken he! Waar is de tijd gebleven dat ik binnen een maand een andere baan had? Nu heb ik wel de werkervaring, maar niet de opleiding en mijn leeftijd zit ook al niet mee... Maar we blijven 'vrolijk' doorzoeken!
Herkenbaar ja.....Ik heb 1 langere werkervaring opgedaan (5 jaar) en verschillende kortere ervaringen en dan wordt je daar soms op afgerekend.

Bedrijf 1 moest bezuinigen en daarvoor kon ik als uitzendkracht vertrekken na 2 jaar.
Bedrijf 2 verhuisde naar Den Bosch (vanuit Drenthe), na 5 jaar op zoek naar wat nieuws.
Bedrijf 3 ging tijdens mijn zwangerschapsverlof failliet, jaartje ervaring opgedaan.
Bedrijf 4 was een baan waarvan op voorhand bekend was dat ik er een jaar zou kunnen werken (is uiteindelijk een jaar en 3 maanden geworden).

Tussendoor inderdaad nog wat baantjes om financiële redenen (tja, de rekeningen blijven wel binnenkomen) maar die zet ik niet eens meer op mijn cv.
Mijn huidige schoonmaakbaan staat wel op mijn cv omdat het gat anders alleen maar groter lijkt en het aangeeft dat ik niet te beroerd ben om alles aan te pakken.

Mijn ervaring is dat ze voor lullige (callcenter) baantjes via het uitzendbureau vaak nog meer noten op de zang hebben dan voor een leuke administratieve functie bij het bedrijf zelf.
Live now. Make now always the most precious time. Now will never come again. JL Picard
pi_103790767
Voor mij de farmaceutische industrie, in de Randstad.

Ik ben alweer uitgenodigd om te komen praten voor een interne vacature. Het wordt de eerste keer sinds een tijdje, dus ik ben heel benieuwd hoe het zal gaan. Bij mijn brief maakte ik ook weer een paar beginnersfoutjes, maar ik heb ze opgepoetst voordat ik m'n brief verstuurd heb. Wat voor mij waarschijnlijk vooral van belang is, is om mijn gesprekspartners aan te kijken.
  maandag 31 oktober 2011 @ 16:43:14 #10
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_103790828
Ik meld me ook weer en met goed nieuws! Ik ben aangenomen!

Nu mag ik niet klagen, want ik had/heb nog een baan, maar door allerlei omstandigheden ging ik daar het afgelopen jaar met tegenzin naar het werk.
Ik had dus een sollicitatie lopen, maar ik had even bewust niet te veel gepost hier omdat je nooit weet wie er meelezen. Na mijn 2e gesprek kreeg ik namelijk een telefoontje met de vraag of ze wat referenties mochten bellen.
Ik was helemaal verbaasd, maar goed, ik heb me niet beter voorgedaan dan ik ben, dus geen probleem. Is dat normaal trouwens, referenties bellen?

Nou goed, vandaag dus uitsluitsel gekregen, ik ben het geworden, alles geregeld en meteen huidige baan opgezegd. Pff er valt een last van me af zeg.

Okee en heel veel succes voor alle werkzoekenden hier, Janena jij hebt toch binnenkort een gesprek?
klerkje
pi_103791703
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 16:43 schreef Spiegelei het volgende:
Ik meld me ook weer en met goed nieuws! Ik ben aangenomen!

Nu mag ik niet klagen, want ik had/heb nog een baan, maar door allerlei omstandigheden ging ik daar het afgelopen jaar met tegenzin naar het werk.
Ik had dus een sollicitatie lopen, maar ik had even bewust niet te veel gepost hier omdat je nooit weet wie er meelezen. Na mijn 2e gesprek kreeg ik namelijk een telefoontje met de vraag of ze wat referenties mochten bellen.
Ik was helemaal verbaasd, maar goed, ik heb me niet beter voorgedaan dan ik ben, dus geen probleem. Is dat normaal trouwens, referenties bellen?

Nou goed, vandaag dus uitsluitsel gekregen, ik ben het geworden, alles geregeld en meteen huidige baan opgezegd. Pff er valt een last van me af zeg.

Okee en heel veel succes voor alle werkzoekenden hier, Janena jij hebt toch binnenkort een gesprek?
Goed om te horen, gefeliciteerd!
pi_103792265
Gefeliciteerd.

Bellen van referenties; maakt nogal uit bij het bedrijf waar je solliciteert. Uzb's doen het eigenlijk altijd wel, maar bedrijven vinden het soms minder van belang.
pi_103792477
Draaft Nederland niet een beetje door in diplomageilheid? Dit is voor een data entry functie:

Functie eisen

Voor deze leuke administratieve functie zijn wij op zoek naar een kandidaat die in het bezit is van een afgeronde HBO opleiding richting administratie, ervaring heeft met het verwerken van orders, de Nederlandse en Engelse taal goed beheerst (Duits is een pré), fulltime beschikbaar is, geen 9 to 5 mentaliteit heeft en een baan zoekt voor langere tijd.

HBO administratief en 3 talen kunnen spreken voor data entry... Wat de fok!?! :')

Toen ik begon met werken had ik geen enkele ervaring in de adminstratie en werd ik na reactie op een data entry functie gelijk geplaatst, zonder daarvoor ook maar een sollicitatieprocedure te hoeven doen.
pi_103795681
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 17:18 schreef Mint_Clansell het volgende:
Draaft Nederland niet een beetje door in diplomageilheid? Dit is voor een data entry functie:

Functie eisen

Voor deze leuke administratieve functie zijn wij op zoek naar een kandidaat die in het bezit is van een afgeronde HBO opleiding richting administratie, ervaring heeft met het verwerken van orders, de Nederlandse en Engelse taal goed beheerst (Duits is een pré), fulltime beschikbaar is, geen 9 to 5 mentaliteit heeft en een baan zoekt voor langere tijd.

HBO administratief en 3 talen kunnen spreken voor data entry... Wat de fok!?! :')

Toen ik begon met werken had ik geen enkele ervaring in de adminstratie en werd ik na reactie op een data entry functie gelijk geplaatst, zonder daarvoor ook maar een sollicitatieprocedure te hoeven doen.
Nah er staat dat duits een pré is dus niet noodzakelijk. En ze kunnen natuurlijk nogal wat vragen aangezien toch graag de 'beste' mensen hebben. Als ze daar alleen neerzetten goed Nederlands kunnen schrijven en verder voldoen aan de volgende persoonlijke eigenschappen ..... dan solliciteerd straks half werkloos nederland.
pi_103795854
ik ben zelf trouwens inmiddels al een maandje werkloos... net afgestudeerd met hbo en buitenlandse master. 1x op gesprek geweest afgewezen vanwege te weinig kennis van bedrijf en functie en enigzins onzeker overkomen.

vandaag ook ingeschreven voor 2 uitzendbureaus en verder nog 3x afgewezen 1x door domme test (geen eens een assessment..) 2x vanwege geen plaats voor mensen met mijn profiel. Maar wel weer een uitnodiging voor gesprek donderdag en binnekort gesprek voor een klusje van een week:P moet wat he...
pi_103819294
oO<
pi_103864311
En nu op weg naar de volgende sollicitatie, nog steeds niets definitiefs van Randstad gehoord omtrent eerdere sollicitatie in Haarlem... Ze lieten wel via Randstad weten enthousiast te zijn over me, maar dat er alsnog intern een kandidaat bij was gekomen die volgens protocol voor moest worden gelaten...

quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 17:13 schreef Daboman het volgende:
Bellen van referenties; maakt nogal uit bij het bedrijf waar je solliciteert. Uzb's doen het eigenlijk altijd wel, maar bedrijven vinden het soms minder van belang.
Mijn referenties houden mij op de hoogte van het contact, maar van de diverse gesprekken die ik in de afgelopen tijd heb mogen hebben is er maar één uitzendbureau die concreet naar één van mijn referenties heeft gebeld. Ik mag zometeen via hen ook ergens op gesprek, alsmede dankzij "de steun" van die referentie. :)

[ Bericht 61% gewijzigd door Gnomestein op 02-11-2011 08:55:32 ]
pi_103866854
quote:
15s.gif Op maandag 31 oktober 2011 18:39 schreef ebayaccountje het volgende:
ik ben zelf trouwens inmiddels al een maandje werkloos... net afgestudeerd met hbo en buitenlandse master. 1x op gesprek geweest afgewezen vanwege te weinig kennis van bedrijf en functie en enigzins onzeker overkomen.

Leuk is dat he..
Nota bene een master op zak, maar dan nog niet (meteen) aan de bak kunnen. Zijn we toch 6 jaar te laat afgestudeerd, toen kreeg je zo nog een auto en laptop mee als je de uni uitwandelde :{
  woensdag 2 november 2011 @ 10:58:13 #19
33350 Janena
pi_103867495
Maandag op gesprek geweest maar ik ben het helaas niet geworden.
Ik heb nog wel een terugkoppeling gehad en ze gaven aan dat ze het een positief gesprek vonden, geen op of aanmerkingen dus, er was iemand die er uitsprong en helaas was ik dat niet.

Nu weer fanatiek op zoek naar vacatures maar het is droevig gesteld....vanmiddag komt onze regiokrant met vacatures, hopelijk staat daar nog wat in.
Wel een vacature de deur uit gedaan in een werkveld waarin ik ervaring heb, hopelijk wordt dat wat.

Ik ben het meest ervaren als administratief medewerker maar kijk ook een beetje rond in de detailhandel. Ik ben dol op antiek en curiosa en zou het best leuk vinden om in zo'n zaakje te werken maar ik vind alleen vrijwilligersfuncties in deze regio (ov/dr). Nou goed, nog maar even wat harder zoeken naar bedrijven voor mijn open sollicitaties dan....
pi_103869116
Ik word echt moe van die nietszeggende afwijzingen ( "Iemand die beter aansluit, etc") . Ik kreeg gisteren een aanbieding van het UWV om te werken voor 8-9 weken bij een zorgverzekeraar, mutaties doorvoeren etc. Op zich niet heel erg en minimaal HBO was gevraagd (Dus wellicht ook leuk salaris) Probleem was alleen dat het IEDERE werkdag werktijden 13.00 - 21.00 waren. Oftewel dag compleet sociaal leven. Ik heb ze vriendelijk bedankt.

Hoe meer ik bezig ben met vacatures en sollicitaties (en de bijbehorende afwijzingen etc) hoe meer ik aan 't kijken ben naar een buitenlands avontuur. Ben momenteel 23 jaar, heb HBO Commerciële Economie en ca. 1,5 jaar fulltime werkervaring na mijn HBO. Het enige wat ik me afvraag,stel ik zou nu een jaar weggaan ben ik 24 als ik terugkom...tot welke leeftijd ben je voor bedrijven nog interessant etc?
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_103869297
Mijn parttime baantje is nu wel heel erg parttime geworden: iedereen kan nog maar maximaal 2 dagdelen per week werken omdat we gewoon te snel door het werk heengaan. Omdat het via een uitzendbureau is kunnen ze dit nog maken ook. Zo word je weer eens gestraft voor het goed je best doen. :{
pi_103869588
Meh, omdat ik tijdens mn studie niet fulltime gewerkt heb, kan ik ook geen ww-uitkering krijgen natuurlijk.
En om nou bijstandsuitkering aan te vragen voor die x dagen/weken/maanden dat ik nog geen goede baan heb gevonden. Volgens mij kan dat nieteens :{ , en ergens voelt dat ook niet goed..
  woensdag 2 november 2011 @ 12:11:19 #23
33350 Janena
pi_103869821
Kalinkhos, ik denk dat 24 jaar nog geen problemen zal opleveren....

`Balisto: balen!

[ Bericht 17% gewijzigd door Janena op 02-11-2011 12:25:36 ]
  woensdag 2 november 2011 @ 12:24:57 #24
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_103870297
Oh blargh Janena, ik zag dat je gepost had en hoopte op een positieve update! Balen zeg. Maar goed om te horen dat je fanatiek verder gaat :Y

Überhaupt regent het niet echt goed nieuws hier de laatste tijd! -O- Hopelijk hebben we binnenkort allemaal een toffe baan of iig uitzicht daarop w/
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_103870845
Steeds die reclames op de radio voor het worden van postbezorger... Ik hoop echt dat ik wat anders gevonden heb voordat ik ook dit jaar geen andere keus meer heb dan dat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')