quote:Op maandag 31 oktober 2011 01:49 schreef Mint_Clansell het volgende:
Het is redelijk maf dat er op de Adecco site nog vacatures staan van begin dit jaar. Sowieso één van de meest gebruiksonvriendelijke sites die er is wat uitzendbureau's betreft. Het zoeken bv werkt voor geen meter.
quote:Op maandag 31 oktober 2011 14:27 schreef Janena het volgende:
Adecco is inderdaad waardeloos (de site dan).
Nationalevacaturebank en jobrapido vind ik persoonlijk fijne en gebruikersvriendelijke websites.
Ik heb vanmorgen mijn sollicitatiegesprek gehad, ben al met al een half uurtje zoet geweest met het gesprek, het verliep in een ontspannen sfeer. We zijn niet heel erg diep ingegaan op de baan, dat is wellicht iets voor een (hopelijk) 2e gesprek.
Ik heb begrepen dat er 5 mensen voor een gesprek zijn uitgenodigd en dat er ruim 100 reacties zijn binnengekomen op deze vacature. Ik voldoe aan alle eisen en woon op 5 minuutjes fietsen van het bedrijf af. De vraag is dus of ze een klik met mij voelden. Als het goed is weet ik morgen of woensdag meer.
quote:Op maandag 31 oktober 2011 14:34 schreef Augustus_Thijs het volgende:
Meh, mailde het traineebureau dat ze een mooi project hadden gevonden. Komen ze de volgende werkdag met de mededeling dat het bedrijf niet in zee wil met externen.
Had persoonlijk toch gedacht dat ze dat eerst hadden uitgevogeld voordat ze mij contacteerden
Herkenbaar ja.....Ik heb 1 langere werkervaring opgedaan (5 jaar) en verschillende kortere ervaringen en dan wordt je daar soms op afgerekend.quote:Op maandag 31 oktober 2011 15:53 schreef Mint_Clansell het volgende:
Afgewezen voor een simpele callcenterfunctie omdat ik teveel losse baantjes op mijn cv heb staan. Ja, daar wil ik juist vanaf, maar de schoorsteen moet wel blijven roken he! Waar is de tijd gebleven dat ik binnen een maand een andere baan had? Nu heb ik wel de werkervaring, maar niet de opleiding en mijn leeftijd zit ook al niet mee... Maar we blijven 'vrolijk' doorzoeken!
Goed om te horen, gefeliciteerd!quote:Op maandag 31 oktober 2011 16:43 schreef Spiegelei het volgende:
Ik meld me ook weer en met goed nieuws! Ik ben aangenomen!
Nu mag ik niet klagen, want ik had/heb nog een baan, maar door allerlei omstandigheden ging ik daar het afgelopen jaar met tegenzin naar het werk.
Ik had dus een sollicitatie lopen, maar ik had even bewust niet te veel gepost hier omdat je nooit weet wie er meelezen. Na mijn 2e gesprek kreeg ik namelijk een telefoontje met de vraag of ze wat referenties mochten bellen.
Ik was helemaal verbaasd, maar goed, ik heb me niet beter voorgedaan dan ik ben, dus geen probleem. Is dat normaal trouwens, referenties bellen?
Nou goed, vandaag dus uitsluitsel gekregen, ik ben het geworden, alles geregeld en meteen huidige baan opgezegd. Pff er valt een last van me af zeg.
Okee en heel veel succes voor alle werkzoekenden hier, Janena jij hebt toch binnenkort een gesprek?
Nah er staat dat duits een pré is dus niet noodzakelijk. En ze kunnen natuurlijk nogal wat vragen aangezien toch graag de 'beste' mensen hebben. Als ze daar alleen neerzetten goed Nederlands kunnen schrijven en verder voldoen aan de volgende persoonlijke eigenschappen ..... dan solliciteerd straks half werkloos nederland.quote:Op maandag 31 oktober 2011 17:18 schreef Mint_Clansell het volgende:
Draaft Nederland niet een beetje door in diplomageilheid? Dit is voor een data entry functie:
Functie eisen
Voor deze leuke administratieve functie zijn wij op zoek naar een kandidaat die in het bezit is van een afgeronde HBO opleiding richting administratie, ervaring heeft met het verwerken van orders, de Nederlandse en Engelse taal goed beheerst (Duits is een pré), fulltime beschikbaar is, geen 9 to 5 mentaliteit heeft en een baan zoekt voor langere tijd.
HBO administratief en 3 talen kunnen spreken voor data entry... Wat de fok!?!
Toen ik begon met werken had ik geen enkele ervaring in de adminstratie en werd ik na reactie op een data entry functie gelijk geplaatst, zonder daarvoor ook maar een sollicitatieprocedure te hoeven doen.
Mijn referenties houden mij op de hoogte van het contact, maar van de diverse gesprekken die ik in de afgelopen tijd heb mogen hebben is er maar één uitzendbureau die concreet naar één van mijn referenties heeft gebeld. Ik mag zometeen via hen ook ergens op gesprek, alsmede dankzij "de steun" van die referentie.quote:Op maandag 31 oktober 2011 17:13 schreef Daboman het volgende:
Bellen van referenties; maakt nogal uit bij het bedrijf waar je solliciteert. Uzb's doen het eigenlijk altijd wel, maar bedrijven vinden het soms minder van belang.
Leuk is dat he..quote:Op maandag 31 oktober 2011 18:39 schreef ebayaccountje het volgende:
ik ben zelf trouwens inmiddels al een maandje werkloos... net afgestudeerd met hbo en buitenlandse master. 1x op gesprek geweest afgewezen vanwege te weinig kennis van bedrijf en functie en enigzins onzeker overkomen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |