abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 8 december 2011 @ 18:24:26 #101
220026 Treces
Hier had uw tekst kunnen staan
pi_105345840
Gister weer langs geweest en een tiental foto's gemaakt.

Daarvoor langsgeweest bij de Spoorbrug bij Vlijmen, helaas hebben ze die een half jaar geleden gerestaureerd..

pi_105348340
zit er bij die brug ook nog een tru waardig verhaal? O+
  donderdag 8 december 2011 @ 19:42:55 #103
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_105349107
Die brug moet ik ook nog eens heen. Woon er vlakbij en nog niet geweest. :')
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_116269256
Dit is het oude stoomgemaal van Gewande.

veel foto's en info vind je hier:

http://www.cubra.nl/speci(...)wandestoomgemaal.htm

ik ben er een jaar of 2 geleden eens geweest. toen werd het inderdaad voor criminele doeleinden gebruikt... over de kelder lag een groot zeil en er was duidelijk wiet geoogst in de kelder, het lag vol met kweekrotzooi.helaas geen toppen gevonden :P
  zondag 2 september 2012 @ 00:14:02 #105
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_116291409
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 14:20 schreef manchetknoop het volgende:
Dit is het oude stoomgemaal van Gewande.

veel foto's en info vind je hier:

http://www.cubra.nl/speci(...)wandestoomgemaal.htm

ik ben er een jaar of 2 geleden eens geweest. toen werd het inderdaad voor criminele doeleinden gebruikt... over de kelder lag een groot zeil en er was duidelijk wiet geoogst in de kelder, het lag vol met kweekrotzooi.helaas geen toppen gevonden :P
Interessant :)
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
pi_116308108
Dus zo eng is dat spookhuis ook weer niet..
pi_116337110
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 19:28 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
zit er bij die brug ook nog een tru waardig verhaal? O+
quote:
"De Zwarte Brug

Zo wordt hij genoemd in de volksmond. Het oude spoor loopt door mijn woonplaats heen. De Brug ligt vlakbij het schietoefenterrein. Loopt vanaf daar door naar Den Bosch, naar het natuurreservaat en daar is nog een brug. Een groot deel van deze brug is pas nog gerenoveerd.
Het spoor wordt niet meer gebruikt (al heel lang niet meer.) Mij is in de geschiedenisles verteld, dat deze brug vroeger is gebruikt voor deportatie. In de Tweede Wereldoorlog. Ik heb, voor ze mij dat vertelden, daar heel wat rare dingen meegemaakt.

Zo kwam ik daar met vrienden, vroeger oorlogje spelen. De brug is altijd ijskoud maar dat kan komen omdat het oud ijzer is. Maar de kou onder de brug, die is nog steeds onverklaarbaar, echt gewoon eronder staan en een koude lucht voelen die stroomt alsof het word meegetrokken door een trein. Maar het raarste is nog wel de spookauto's die daar zijn waargenomen. Ik wou laatst foto's gaan maken. Maar het moment dat ik onder de brug door ging om er foto's van te maken. Was de batterij leeg, nieuwe batterijen erin, leeg. Toen ik weg was van de brug, probeerde ik het nog eens, volle bak. Ook mijn telefoon deed raar, onder de brug en in de buurt geen bereik maar liep ik verder het weiland achter de brug in, deed hij het weer. Ging ik richting Vlijmen (mijn dorp) dan was er weer volle back.

Ook geluiden van treinen, auto's, schreeuwende mensen. Schreeuwen meer uit doodsangst dan iets anders. Maar dan ook echte doodsangst. Nu is het toppunt geweest. Ik moest daar langs, 's avonds (ik kwam terug van een feest ik was naar het station gefietst en fietste nu terug) De dingen die ik voelde en zag, mijn remmen die er mee stopten, (ik ging harder fietsen)
De extreme kou/warm verschil in mijn handen. De constante verandering van het gevoel te hebben achtervolgd te worden, tot het gevoel hebben dat er iets dwars door je heen gaat.

Ik ben toen geschrokken. Durf er niet naartoe te gaan. Niet alleen tenminste..."
  dinsdag 11 september 2012 @ 19:16:01 #108
203039 pirlo444
adelante chicos!!!!!!!!!!!!!!!
pi_116654116
quote:
7s.gif Op donderdag 8 december 2011 18:24 schreef Treces het volgende:
Gister weer langs geweest en een tiental foto's gemaakt.

[ Flickr Photoset ]

Daarvoor langsgeweest bij de Spoorbrug bij Vlijmen, helaas hebben ze die een half jaar geleden gerestaureerd..

[ Flickr Photoset ]
Weinig huis meer het is meer een muur dan een huis........
pi_129186842
Even het topic doorlezen en erg interessant! Zijn er nog meer 'spookhuizen' in Brabant? Wil er echt eentje gaan bezoeken.
pi_129470344

I'm no one… I don't want to be anyone. All I care about is completing the Eye of the Moon Plan.
This world is completely worthless… there is nothing left in it but misery."
  maandag 29 juli 2013 @ 17:05:40 #111
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_129474447
Welke is dat, Kapiteinlulhannes?
(Un)masking for the greater good.
  maandag 29 juli 2013 @ 19:09:16 #112
313458 Zonnetje1981
always look on the bright side
pi_129478183
quote:
Waar is deze?
pi_129478770
quote:
3s.gif Op maandag 29 juli 2013 17:05 schreef Natalie het volgende:
Welke is dat, Kapiteinlulhannes?
Dat is de Spookhuis Gewande :D
I'm no one… I don't want to be anyone. All I care about is completing the Eye of the Moon Plan.
pi_129478780
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 19:09 schreef Zonnetje1981 het volgende:

[..]

Waar is deze?
Empel,Oss(Noord-Brabant)
pi_129507996

Leuk om jezelf? in de foto neer te zetten als bezoeker ;)

Ten tweede mag het er wel uitzien als een verlaten geheel(spookhuis) maar ik vraag mij af in hoeverre het echt een spookhuis is van dolende geesten...

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 30-07-2013 15:36:15 ]
pi_129532005
Ik ben er al een aantal keer geweest, maar heb er niks spannends meegemaakt.
Er gaan wel verhalen in de rondte over spoken in de kelder, maar dat lijken me eerder door de hersenen ingevulde waanbeelden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')