Dat wilde ik juist uitleggen, althans in de post die ik uiteindelijk besloot niet te schrijven want /care.quote:Op zondag 30 oktober 2011 22:24 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Ja jammer, ninja edit niet snel genoeg
Voor elke topman die gepakt wordt (of dat nu door de politie is of door de rivalen) staat er direct een nieuwe op.quote:Op zondag 30 oktober 2011 22:12 schreef NotYou het volgende:
[..]
Als ze nu daadwerkelijk sleutelfiguren voor dit kartel gaan outen denk ik dat de afloop je nog wel eens zou kunnen gaan verbazen. Uberhaupt moeten (zware) criminelen het vaak niet zo hebben van snitches en als de organisatie dan ook nog eens hard geraakt wordt zou het maar zo kunnen dat kosten noch moeite gespaard zullen blijven.
Leuk maar als die top er aan gaat dan weten ze wel met wie ze niet moeten fucken.quote:Op zondag 30 oktober 2011 22:56 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Voor elke topman die gepakt wordt (of dat nu door de politie is of door de rivalen) staat er direct een nieuwe op.
Zolang er enorm veel geld te verdienen is in deze business, zullen er veel mensen zijn die staan te trappelen om er een graantje van mee te pikken, ongeacht de risico's.
wat een eng filmpje zeg, achterlijke wereld leven we inquote:
quote:(The member was allegedly kidnapped in the western coastal city of Veracruz during an “Operation Paperstorm” demonstration.)
quote:According to private intelligence firm Stratfor: Loss of life will be a certain consequence if Anonymous releases the identities of individuals cooperating with cartels. Whether voluntarily or not, cooperating with criminal cartels in Mexico comes with the danger of retribution from rival cartels.
This is a problem. At the very least, its worth noting that taxi drivers working as lookouts or mules for the cartels does not mean the drivers do so willingly. As targets for extortion, exposing their identities could mean deadly reprisal attacks, such as what occurred during a wave of violence in the resort city of Acapulco in February that left a dozen taxi drivers and their passengers dead some decapitated by machete-wielding assassins as their cars were set ablaze.
Even worse, provoking the Zetas could lead to further attacks against social media users unrelated to Anonymous.
Anonymous activists can threaten to reveal information about cartels or launch cyberattacks, Stratfor says. But even if the cartels cannot track down the individuals directing cyberattacks or releasing information, the cartels will continue to commit acts of violence meant to warn the online community about such activities.
In other words, if Anonymous follows through (assuming theyre not just bluffing) then writing about the drug war could become even more dangerous for Mexican bloggers and wearing a Guy Fawkes mask on a Mexican street might just become a death warrant
Ik denk eerder dat die arme stakker nu in een keldertje met wat mexicaanse gansta's aan het babbelen is over wat en wie hij kent in Anonymous, en ik gok dat het er niet bepaalt vriendelijk aan toegaat. En als ze klaar zijn zullen ze een voorbeeld van hem maken.quote:Op zondag 30 oktober 2011 20:39 schreef StateOfMind het volgende:
Het zou toch wat zijn als het ze idd lukt om die arme stakker vrij te krijgen op deze manier.
Maar je zou aan de ene kant denken dat de zeer gevreesde Zeta's niet zo onder de indruk zullen zijn van het dreigement om namen en adressen vrij te geven, maar aan de andere kant zullen de concurrerende kartels maar wat graag de NAW-gegevens in handen krijgen.
Dus ècht kansloos lijkt het niet.
Maar ze tonen in ieder geval wel héle grote ballen door ze uit te dagen: per slot van rekening zijn die Mexicaanse drugskartels, en dan met name de Zeta's, toch zo'n beetje de wreedste organisaties die er zijn, wreder zelfs dan bijvoorbeeld de Taliban.
En daar kan ik toch wel diep respect voor opbrengen.
Je moet eens weten wat je met een paar honderd miljoen aan drugsgeld kan bereiken, en als internationale organisatie zullen ze vast wel contacten hebben met bv motorclubs zoals de bandidos die weer groot zijn in jouw voorbeeld duitsland , plus dat Los Zeta uit ex-militairen , agenten , officials etc bestaat met shitloads aan contacten , ook binnen oa de mexicaanse justitie.quote:Op zondag 30 oktober 2011 22:02 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Alhoewel ik me afvraag wat Los Zetas überhaupt buiten Mexico kan. Als ze buiten Mexico komen (bijv Duitsland) dan zijn ze gewoon zwaar de lul.
denk het niet, die stakker kent namelijk niemand van anonymous in het echte leven.quote:Op maandag 31 oktober 2011 00:05 schreef bubalus het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat die arme stakker nu in een keldertje met wat mexicaanse gansta's aan het babbelen is over wat en wie hij kent in Anonymous, en ik gok dat het er niet bepaalt vriendelijk aan toegaat. En als ze klaar zijn zullen ze een voorbeeld van hem maken.
Met deze onzin brengen ze hem juist in gevaar en nog veel meer mensen.
Ze hebben toch niets te verliezen? Diegene die ontvoerd is zal waarschijnlijk toch afgemaakt worden of dat is al gebeurd.quote:Op maandag 31 oktober 2011 00:05 schreef bubalus het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat die arme stakker nu in een keldertje met wat mexicaanse gansta's aan het babbelen is over wat en wie hij kent in Anonymous, en ik gok dat het er niet bepaalt vriendelijk aan toegaat. En als ze klaar zijn zullen ze een voorbeeld van hem maken.
Met deze onzin brengen ze hem juist in gevaar en nog veel meer mensen.
Sinds 2006 zijn 40.000 Mexicanen vermoord. Ik denk niet dat 1 dode veel verschil maakt voor de OP.quote:Op maandag 31 oktober 2011 00:09 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ze hebben toch niets te verliezen? Diegene die ontvoerd is zal waarschijnlijk toch afgemaakt worden of dat is al gebeurd.
quote:Mexican Drug Cartels Crack Down on Social Media, Gruesomely
Perhaps taking a page from Middle Eastern despots clinging to power, Mexican drug cartels are cracking down on their critics on social networks. The bodies of a man and a woman were found hanging from a pedestrian bridge in Nuevo Laredo, a border town, and nearby signs indicated the pair had been killed for denouncing the cartels on social networks, Mariano Castillo reports for CNN. "This is going to happen to all of those posting funny things on the internet... You better (expletive) pay attention. I'm about to get you," one sign said. The victims had been tortured, Castillo writes:
En dat geloven ze meteen ?quote:Op maandag 31 oktober 2011 00:09 schreef Plus_Ultra het volgende:
[..]
denk het niet, die stakker kent namelijk niemand van anonymous in het echte leven.
Ik bedoelde Anonymous heeft niets te verliezen omdat diegene waarschijnlijk al dood is en zoniet snel dood gaatquote:Op maandag 31 oktober 2011 00:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Sinds 2006 zijn 40.000 Mexicanen vermoord. Ik denk niet dat 1 dode veel verschil maakt voor de OP.
Niet het hele topic gelezen, maar de uitspraak remember remember the 5th of november was er toch al veel langer van anonymous of ben ik nou gek?quote:"If anything happens to him, you sons of (expletive) will always remember this upcoming November 5."
Het word een hele drukke dag. Iets met Occupy, OpFacebook, en nu ditquote:Op maandag 31 oktober 2011 00:21 schreef vosss het volgende:
[..]
Niet het hele topic gelezen, maar de uitspraak remember remember the 5th of november was er toch al veel langer van anonymous of ben ik nou gek?
Ja, van Guy Fawkesquote:Niet het hele topic gelezen, maar de uitspraak remember remember the 5th of november was er toch al veel langer van anonymous of ben ik nou gek?
Holy shit, dan heb ik inderdaad wat gemist.quote:Dan heb je het nieuws van de laatste 2 maanden gemist, kinderen doen dit werk ook al.
Ik doelde specifiek op de uitspraak van Anonymous en dat ging klaarblijkelijk over facebook.quote:Ja, van Guy Fawkes
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |