Ik denk dat ik dit van het weekend wel ga maken, maar heb ik voor vandaag geen tijd meer voor. Lijkt me erg leuk om pizza's te maken. Heb me vriendin belooft het vanavond voor haar te maken. Maar koopsman pakje is echt geen optie? Anders moet ik wat anders bedenken om vanavond te eten.quote:Op dinsdag 22 november 2011 10:36 schreef MaximusTG het volgende:
Ja, dat is echt smerig. Tis dan ook "deeg" met bakpoeder, niet met gist.
Heb het iemand een keer zien maken;met de hoeveelheid water als op het pakje wordt het ook nog eens superplakkerig.
Voor een simpele pizza, als je dat een keer wil proberen:
500 gram bloem
300 gram water, lauw
Half zakje gist (zakje van 7 gram)
Theelepeltje zout.
Zout door bloem mengen. Gist door bloem mengen. Water erbij. Met lepel omroeren tot het gemengd is. Afdekken en 15 min. wachten. Dan kneden met de hand, handen bebloemd of met olie insmeren. Ongeveer 10-15 min. kneden. Daarna in twee bollen verdelen, in kommetjes die je met olie invetten.
Twee uur rijzen, kamertemperatuur. Oven voorverwarmen, heetst. Pak stuk bakpapier, neem een bal, bebloem een stuk aanrecht, druk de bal plat, en rek het deeg uit. Eventueel pak je een deegroller. Doe deeg op bakpapier, leg van te voren iets hards onder het papier, snijplank of zo. Smeer wat tomatensaus erop, en laat het papier met pizza en al op de ovenplaat glijden. Bak een paar minuten voor, tot de rand gerezen is maar nog niet bruin. Haal eruit, beleg verder en bak af.
Ik denk dat je dan genoeg pizza hebt voor twee/drie personen, die je goed zal smaken.
Wil je de volgende keer wat verder gaan, kijk dan eens naar het recept in mn ondertitel.
Ziet er weer goed uit. Omdat ik een beetje puristische neigingen heb (valt meestal wel mee hoor) zag ik vroeger ananas op een pizza niet erg zitten. Maar heb voor kennissen met kinderen een keer een uitzondering gemaakt en tot mijn verbazing vind ik het best lekker.quote:Op maandag 21 november 2011 21:04 schreef Yvesss het volgende:
De lunch-hawaii van Zaterdag:
[ afbeelding ]
Jups, prima maar nog lekkerder om verse kruiden erdoor te doenquote:Op woensdag 23 november 2011 13:27 schreef peerte het volgende:
Heeft er iemand weleens een smaak-olijfolie door zijn deeg gebruikt? bijv. olijfolie met toscaanse kruiden, of olijfolie met knoflook?
Ik zag deze bij de oil en vinegar en lijkt me weleens leuk om te proberen.
Ja! ik heb hem ook net geprobeerdquote:Op dinsdag 22 november 2011 10:37 schreef motorbloempje het volgende:
Ik heb het gisteren trouwens met die gooi methode gedaan van dat filmpje ergens hier in het topic, en dat werkte eigenlijk best goed moet ik zeggen!
Verbranden die verse kruiden niet bij het bakken?quote:Op woensdag 23 november 2011 13:44 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Jups, prima maar nog lekkerder om verse kruiden erdoor te doenveel meer smaak afgifte.
Nee, geen last van, anders zou mijn hele deeg meteen verbrand zijnquote:Op woensdag 23 november 2011 14:42 schreef peerte het volgende:
[..]
Verbranden die verse kruiden niet bij het bakken?
Ik draai door mijn deeg een handje met italiaanse kruiden .. smaakt primaquote:Op woensdag 23 november 2011 13:44 schreef MissHobje het volgende:
Jups, prima maar nog lekkerder om verse kruiden erdoor te doenveel meer smaak afgifte.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |