Volgens mij zijn er twee dingen.quote:Op woensdag 30 november 2011 20:40 schreef peerte het volgende:
Wat ik in deze topics meerdere malen terug zie komen is dat mensen nét niet helemaal tevreden zijn omdat ze van de pizzabodem uit de oven (ook met pizzasteen erin) toch blijven vinden dat de bodem een broodsmaak blijft hebben.
Is het een pizza-oven, bestron/ferrari die door de hitte echt het verschil kan maken tussen pizzeria bodemsmaak en thuisconstructie?
Nee nooit, juist niet.quote:Op dinsdag 6 december 2011 21:34 schreef sandsucker het volgende:
gebruiken jullie altijd een deegroller?
jummmmmmmmmmmmm, ook lekker met sla erbovenop!quote:Op woensdag 7 december 2011 12:02 schreef MaximusTG het volgende:
Ik ga vanavond flammekueche maken, een soort Duitse pizza. Met crème fraiche, kwark, spekjes en ui. Ik denk dat ik er een salade bij serveer.
Ik dus vaak wel. Is geen schande hoor. Als het deeg nog net wat te koud is, of te elastisch. Vaak een combinatie van hand- en deegroller. Maakt de pizza echt geen haar beter hoor, de hand-fetisj. Klinkt alleen stoer aan de borreltafel. Als je maar een goede basispizza hebt, hoe je dat doet maakt geen moer uit. De mensen die dat hier beweren te kunnen worden in Italië keihard uitgelachen. Ga dan korfballen.quote:Op dinsdag 6 december 2011 21:34 schreef sandsucker het volgende:
gebruiken jullie altijd een deegroller?
Ik wil zo graag een keer een pizza van je proevenquote:Op woensdag 7 december 2011 18:27 schreef MaximusTG het volgende:
Hmm, hij was erg lekker
[ link | afbeelding ]
Mijn absolute favoriet: tomatensaus, champignons, ham, kaas. That's it.quote:Op donderdag 8 december 2011 10:46 schreef DrukVout het volgende:
Ik zit wel vaak met het beleg te klooien. Wat is een goede combi? en ik zit ook vaak met moet je champignons nou wel of niet voorbakken. Net zoals ui en andere groente.
Het deeg en de saus lukt meestal wel goed met het recept van MaximusTG
Oeh dat klinkt echt lekker!quote:Op vrijdag 9 december 2011 12:34 schreef MaximusTG het volgende:
Mwa, het zou wel met de hand kunnen, maar dat kan ik niet aanraden. Als je het wil proberen, volg dan mijn recept, en als je 3/4 van de bloem bij het water gemengd hebt roer je dat een tijdje heel goed door, met een houten lepel. Roer dan de rest van de bloem erdoor. Het wordt dan veel steviger, maar is nog erg plakkerig. Stort het op een bebloemd werkblad en kneed het. Nu kan je dat op twee manieren doen, door je handen te bebloemen, of ze juist nat te maken. Je kan ze ook met olie insmeren.
Oh, en er is niks mis met je pizza rechthoekig maken hoor. Als je een bestaand recept wil omrekenen; neem de maat van je ovenplaat, bereken de oppervlakte. Doe dit voor je bestaande recept en vermeningvuldig de ingredienten verhoudingsgewijs.
Recept Flammkuchen; Omdat Flammkuchen oorspronkelijk werd gemaakt om de temperatuur van een oven te testen is het een snel deeg. Uurtje rijzen in bulk, daarna verdelen en opbollen. 10 minuutjes wachten, uitrollen, beleggen en bakken.
Voor 3 Flammkuchen:
500 gram bloem
7 gram instant gist (of minder als je het deeg net zoals de pizza een nachtje in de koelkast zet)
290 gram lauwwarm water
10 gram zout
10 gram olijfolie.
Meng droge ingredienten, dan olie en water. Kneed tot een soepel deeg. In geoliede kom afgedekt op warme plek uurtje rijzen. In 3en verdelen en opbollen. Afgedekt 10 minuten rijzen. Uitrollen tot cirkel.
Beleg met mengsel van creme fraiche en kwark, vooraf 1:1 mengen. Daarbovenop dungesneden ui, champignons, spekjes. Beetje versgemalen peper erop en wat zout. Op steen in oven op 250 graden ong. 10 minuten bakken.
Het wordt toch maar morgen dat ik 'm maakquote:Op zaterdag 10 december 2011 20:03 schreef MaximusTG het volgende:
Hoe smaakte de Flammkuchen vriendelijkevriend?
Oei, veel te vol naar mijn smaakquote:Op zaterdag 10 december 2011 20:25 schreef evo87 het volgende:
plaatpizza gemaakt. Pompoen, boerenkool, kastanje champignons, kip en mozarella. Op een tomatensaus. Beetje een herfst pizza, erg goed gelukt (super kip marinade). Beetje brakke foto, maar toch.
[ afbeelding ]
Goed! Een puik ding om aan m'n bescheiden arsenaal van smakelijke gemakkelijke gerechten toe te voegenquote:Op zaterdag 10 december 2011 20:03 schreef MaximusTG het volgende:
Hoe smaakte de Flammkuchen vriendelijkevriend?
waarom ben jij al getrouwd?quote:Op zondag 11 december 2011 21:05 schreef motorbloempje het volgende:
[ afbeelding ]
Fotootje van de eerste kleinede andere heb ik geen foto van, was niet zo bijzonder mooi
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |