quote:
Op vrijdag 4 november 2011 19:37 schreef md89 het volgende:Vandaag weer pizza gemaakt.

Ik heb alleen een vraag over de saus..die van mij proef ik bijna niet. Als je hem zo 'los' proeft is hij gewoon lekker maar zodra hij op de pizza zit proef je er bijna niets van weer. Het is niet zo dat de andere ingredienten op de pizza overheersen want ik gebruik alleen mozzarella en wat basilicum. Meer saus is misschien een optie maar dan wordt het al snel te nat..iemand een idee?
De laatste voor vandaag ....
Ik maak de saus aan "hoog op smaak" zoals ze het tegenwoordig noemen op de tv :|
De zuurgraad mag best 'te hoog' zijn als je hem los proeft, de tomaten ontwikkelen nog wat suikers tijdens het afbakken.
Wat ik ook graag doe is hem "net" te pittig maken bij de bereiding.
De kaas ( mengeling van pittig oud 40+ en belegen kaas, samen met de Mozarella ) zwakken dat uiteindelijk toch weer af uiteindelijk
Ik gebruik voor mijn pizzasaus :
Gefruit uitje met (veel) knoflook
de basissaus van Grand Italia, blokjes tomaat met knoflook, en die met Basilicum of pepertjes.
![attachment-TM9M9U.jpg]()
Daarbij gepelde tomaat uit blik ( lekker zoet )
en italiaanse kruidenmix van Silvo
Tegen het einde verse basilicum erdoor, en mee laten trekken
Het geheel uiteindelijk met staafmixer tot gewenste moes pureren, en OVER smaak brengen met zout, peper en Worchestershiresaus
Soms zelfs wat suiker ( bruine basterd, als ik een barbeque-tintje wil ) en een spaans pepertje