Volgens mij heeft de 9016 1 knop (alleen voor temperatuur). De 9070 heeft er 2. Eentje voor temperatuur en de andere om de boven- of onderwarmte te regelen.quote:Op woensdag 2 november 2011 21:44 schreef Yvesss het volgende:
In jouw link Maximus, zie je dat er 2 temperaturen opgegeven worden voor de Bestron dld9016? 450 voor das altes Modell en 380 voor das neues. Ik weet niet welke ik heb, wel weet ik dat ik destijds 3 weken op het ding heb moeten wachten en een periode daarna het ding compleet niet leverbaar was. Zal met die EU-regelgeving te maken hebben die je pizza-oven eigenlijk degradeert tot een soort broodrooster. Tuning is dan een must, supertoll om te doen ook. Mijn bestron heeft ook een mindere periode gehad, dat kwam door een zware fik door teveel beleg. Vlammen sloegen eruit, heeft waarschijnlijk ook de thermostaat wat aangetast. Maar de bestron heeft zich gestabiliseerd, wordt weer wat heter nu. Nu zijn dit de gemiddelde resultaten en daar doe ik dan niet echt moeite voor. Over het algemeen best een lekker hapje.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zou kunnen. Ik doe alles precies volgens je recept namelijk. Deze keer had ik de hoeveelheid ook goed (i.t.t. de vorige keer). In de koelkast was het eigenlijk niet gerezen.quote:Op donderdag 3 november 2011 19:59 schreef MaximusTG het volgende:
Hmm, jammer zeg, gek dat je deeg niet gerezen is.
Zelf enig idee waarom niet?
Gist te oud?
Volgens je recept. Tijdens het mengen van bloem/water/gist/zout met een lepel, wat trouwens ook maar een minuut duurt voordat het gemengd is.quote:Op donderdag 3 november 2011 20:10 schreef MaximusTG het volgende:
En hoe kneed je het? Echt gek, krijg zelf altijd van dat mooie deeg..
Ja, in tweeën, en dan opbollen en in geoliede bakjes in de koelkast? Koelkast niet te koud? Stonden ze tegen de achterwand? Gist in direct contact met het zout geweest? Hoe warm/koud was het water?quote:Op donderdag 3 november 2011 20:19 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Volgens je recept. Tijdens het mengen van bloem/water/gist/zout met een lepel, wat trouwens ook maar een minuut duurt voordat het gemengd is.
Na de eerste 20min. mengen met de mixer+deeghaken.
Na de tweede 20min. vorm ik het naar een soort van bal (dus niet kneden) en snij ik het in tweeën.
Heb je die mega grote onderlegger van de ikea al? daar kun je echt prima op knedenquote:Op woensdag 2 november 2011 17:56 schreef _Loki het volgende:
[..]
Ha, heb ik ook een keer gedaan, ze geloofde niet dat dat gewoon met water, meel en gist kon
Trouwens he, ik zie ineens dat jij hetzelfde soort aanrecht hebt als ik. Hoe kneed jij je deeg dan? Ik kan namelijk niet daarop kneden omdat dat niet 100% schoon te krijgen is door die bobbeltjes, en gebruik nu een onhandige placemet
Ja, in tweeën, enigszins een bal maken en in geoliede bakjes. Koelkast is iets van 6-7 graden. Niet tegen de achterwand. Zout zou zeker in contact geweest kunnen zijn met het gist (pleur de ingrediënten gewoon bij elkaar), gewoon (koud) water uit kraan.quote:Op vrijdag 4 november 2011 11:36 schreef MaximusTG het volgende:
[..]
Ja, in tweeën, en dan opbollen en in geoliede bakjes in de koelkast? Koelkast niet te koud? Stonden ze tegen de achterwand? Gist in direct contact met het zout geweest? Hoe warm/koud was het water?
Zal het (proberen) te onthouden. Maar voorlopig even geen pizza's maken meer. Met slecht rijzend deeg en een ramp met vormen nodigt niet echt uit om het nog een keer te doen.quote:Op vrijdag 4 november 2011 13:26 schreef MaximusTG het volgende:
Nee, temperatuur water mag best koud zijn, maar gist mag idd niet tegen de zoutkristallen komen. Ik doe meestal bloem in een kom, dan de gist links en het zout rechts (of andersom natuurlijk). Dan meng ik de gist een beetje erdoor, dan het zout, en dan alles. En dan het water erbij.
quote:Op woensdag 2 november 2011 21:44 schreef Yvesss het volgende:
In jouw link Maximus, zie je dat er 2 temperaturen opgegeven worden voor de Bestron dld9016? 450 voor das altes Modell en 380 voor das neues. Ik weet niet welke ik heb, wel weet ik dat ik destijds 3 weken op het ding heb moeten wachten en een periode daarna het ding compleet niet leverbaar was. Zal met die EU-regelgeving te maken hebben die je pizza-oven eigenlijk degradeert tot een soort broodrooster. Tuning is dan een must, supertoll om te doen ook. Mijn bestron heeft ook een mindere periode gehad, dat kwam door een zware fik door teveel beleg. Vlammen sloegen eruit, heeft waarschijnlijk ook de thermostaat wat aangetast. Maar de bestron heeft zich gestabiliseerd, wordt weer wat heter nu. Nu zijn dit de gemiddelde resultaten en daar doe ik dan niet echt moeite voor. Over het algemeen best een lekker hapje.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Heel vriendelijk van jequote:Op vrijdag 4 november 2011 13:46 schreef vriendelijkevriend het volgende:
Even een bevestiging van Maximus' recept: bij mij rees 't deeg uitstekend, heb gewoon het recept gevolgd, geen speciale ingrediënten gebruikt en ik heb zeker geen gouden vingers
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |