Leuk MI, wat voor paard heb je?quote:Op zondag 30 oktober 2011 09:57 schreef Ml-etje het volgende:
Mogge! Boek v Annemarie Postma aan het lezen en peertje als ontbijt.
Zo lekker paardjeinspannen
Die vd buurmanquote:
quote:Op zondag 30 oktober 2011 10:31 schreef V1z0R het volgende:
Wakker geworden met een dikke knie en een ontstoken oogZal wel nasleep wezen van het oktoberfeest
Ik was in lederhosen gisteren, dat ook nog
Foooohooootoooo!quote:Op zondag 30 oktober 2011 10:31 schreef V1z0R het volgende:
Wakker geworden met een dikke knie en een ontstoken oogZal wel nasleep wezen van het oktoberfeest
Ik was in lederhosen gisteren, dat ook nog
ik was ook een paardemeisje vroeger! Inclusief de penny, posters van paarden, en hele zaterdagen op de manege...quote:Op zondag 30 oktober 2011 11:02 schreef V1z0R het volgende:
Heb geen foto's
Misschien dat er op FB wel wat verschijnt in de loop van de dag...Heb nu echt zo'n idee dat Ml-etje zo'n paardenmeisje was vroeger
Waarom las ik nou lama grapjes, i.p.v. lamme grapjesGelukkig ging het sushi rollen goed Maria. Dat kun je weer op je CV zetten natuurlijk
![]()
quote:Op zondag 30 oktober 2011 12:00 schreef V1z0R het volgende:
Ja, vind ik ook het grootste minpunt van paarden, geen shoarma.
Goh, hier maak in dan een te snelle lees-associatiefoutquote:Op zondag 30 oktober 2011 11:32 schreef loveli het volgende:
Ik ging juist vrij snel voor meer pk. Paar maanden pony gereden, daarna overgestapt op paarden. En meteen het grootste paard uitgekozen, kon er niet zonder hulp op klimmen. Toen ik er afflikkerde ;')
!! Nu mag je mijn kaak oprapen.quote:Op zondag 30 oktober 2011 12:57 schreef Ml-etje het volgende:
Paardenmeisjeneuh niet echt, kwam nooit op manege's en nadat ik zo goed ging rijden dat men vond dat stijgbeugels doorsnijden een optie werd ook niet meer op concours.
Al die meisjes die gratis paarden staan te poetsen omdat ze zo lief zijnquote:Heb de grootste fries van Nederland (op dat moment) gereden en verder vooral lekker het platteland op zag en zie het nut niet zo van dat gedoe.
Dat moet je me even uitleggen Liquote:Op zondag 30 oktober 2011 13:00 schreef loveli het volgende:
[..]
!! Nu mag je mijn kaak oprapen.
[..]
Al die meisjes die gratis paarden staan te poetsen omdat ze zo lief zijn...
Was het maar zoquote:Op zondag 30 oktober 2011 13:21 schreef loveli het volgende:
Had niet verwacht dat ze naar dat niveau zouden duikelen, dingen sabotteren. Dat lees je alleen in de Penny
"Dat ze zo lief" zijn bedoelde ik die paarden mee. Meisjes die als gratis poetshulp worden gebruikt. Nooit zo nagedacht over hoe het is als je een paard hebt, harde leerschool lijkt me.
Manege vol meisjes. Wat naar.quote:Op zondag 30 oktober 2011 13:29 schreef V1z0R het volgende:
Ik moest wel eens mee met m'n zus naar de manege, dus ik ken het
Mijn zusjes was een paardenmeisje, ik (en mijn broertje) gingen met haar op paardrijles. Ik vond het nog best een leuke zaterdagmiddagbesteding maar heb het nooit erg onder de knie gekregen en ook geen grote hartstocht voor paarden door ontwikkeld.quote:Op zondag 30 oktober 2011 13:29 schreef V1z0R het volgende:
Ik moest wel eens mee met m'n zus naar de manege, dus ik ken het
Stijgbeugels saboteren niet eigenlijk, best wel ernstig...
Vervang Zwiggelte door een andere plaatsnaam. Ook ramp. Groepsdwang, vreselijke kampleider en z'n dochter was er ook en die was geweeeeeeeldig. Marjolein. Ze zag er ook uit als een echte Marjolein. Met dito gedrag.quote:Op zondag 30 oktober 2011 13:35 schreef sigme het volgende:
Oh, een keer een weekje in de zomer paardenkamp, ergens in Zwiggelte. Dat was een ramp..
nu maar hopen dat het gaat sneeuwen...quote:Op zondag 30 oktober 2011 16:16 schreef Cocotrimonium het volgende:
Chipjes![]()
En ik heb net deze gekocht:
[ afbeelding ]
Kan ik lekker door de sneeuw banjerenIk wilde eerst een elegant(er) model, maar toen zag ik deze. Met roze. En sterren. Dus. Toen wilde ik deze hebben
![]()
Oh, en nu ga ik lekker Battlefield 3 spelen
Zo niet, dan schep ik af en toe gewoon wat ijs uit de vriezer, dump dat in de tuin en ga daarin rondspringenquote:Op zondag 30 oktober 2011 16:18 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
nu maar hopen dat het gaat sneeuwen...
Anders even naar de Ardennen of Sauerland rijden om ze te kunnen proberenquote:Op zondag 30 oktober 2011 16:18 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
nu maar hopen dat het gaat sneeuwen...
Gelukkig, ben ik niet de enige met een slecht lijstje.quote:Op zondag 30 oktober 2011 17:05 schreef progje het volgende:
Ik was pas om half 1 uit bed.
Lijstje
L: 2 crackers met kalfsfilet + ei + ui
T: 50 gram grillworst + kaas
T: druiven
D: nog geen idee
T: wijn
En verder zit ik de hele dag al op de bank niks te doen.. Heerlijk.
Ach liefje toch. Ga zo snel je durft naar hem toe en vertel hem waar je bang voor bent en praat daarna verder.quote:Op zondag 30 oktober 2011 17:07 schreef uniekhoorn het volgende:
Zo chargrijnig! Heb mijn schoonfamilie met mijn chargrijnigheid verjaagd en nu is vriend boos en ik weet niet of dit nog wel goed komt en nu ben ik bang.
Dat ja! Hoe komt het dat je zo chagrijnig bent?quote:Op zondag 30 oktober 2011 17:09 schreef sigme het volgende:
[..]
Ach liefje toch. Ga zo snel je durft naar hem toe en vertel hem waar je bang voor bent en praat daarna verder..
Ik heb dat "recept" in elkaar gegooid in Spanje en daar had ik alleen een maatbeker, maar dat werd toevallig hele lekkere deeg. Omgerekend naar grammen is het dit:quote:Op zondag 30 oktober 2011 17:04 schreef Ewelina het volgende:
Mar, je koekjes klinken heerlijk!![]()
Nu wil ik ook.
Het hangt in de lucht volgens mijquote:Op zondag 30 oktober 2011 17:07 schreef uniekhoorn het volgende:
Zo chargrijnig! Heb mijn schoonfamilie met mijn chargrijnigheid verjaagd en nu is vriend boos en ik weet niet of dit nog wel goed komt en nu ben ik bang.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
quote:Op zondag 30 oktober 2011 16:16 schreef Cocotrimonium het volgende:
Chipjes![]()
En ik heb net deze gekocht:
[ afbeelding ]
Kan ik lekker door de sneeuw banjerenIk wilde eerst een elegant(er) model, maar toen zag ik deze. Met roze. En sterren. Dus. Toen wilde ik deze hebben
![]()
Oh, en nu ga ik lekker Battlefield 3 spelen
quote:Op zondag 30 oktober 2011 16:49 schreef progje het volgende:
ik ben eindelijk overstag gegaan en heb een kitchenaid gekocht![]()
Volgens mij ook best een goede aanbieding:
http://www.cookplanet.co.(...)221_420_224_499.html
(heb hem trouwens voor de zekerheid via de Duitse site besteld)
Heb er ook nog een pasta/lasagna geval en deeghaak bijgedaan.
Nu hopen dat ie snel binnen is
Wel ook wat stevigs erdoor doen?quote:Op zondag 30 oktober 2011 16:56 schreef Ewelina het volgende:
Oh, en ik heb weer normale yoghurt gekocht, peren en bananen. Vanaf morgen smoothies bij het ontbijt.
Hoezo weggejaagd?quote:Op zondag 30 oktober 2011 17:07 schreef uniekhoorn het volgende:
quote:Op zondag 30 oktober 2011 17:07 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Gelukkig, ben ik niet de enige met een slecht lijstje.
Twee zelfs, weekendquote:Op zondag 30 oktober 2011 17:37 schreef Cocotrimonium het volgende:
En ik doe slecht lijstje-boks![]()
De dag goed begonnen met een uitsmijterEn toen afgezakt via een zakje chips naar frietjes met knakworst. Niet zo (!) gezond, maar wel omnomnom
![]()
Maarrrr... zoals Martijn al zei, één dag in de week mogen we best eens minder gezond eten (Martijn is ook begonnen met gezonder leven & gewicht kwijtraken),
Waarom? Ik eet gewoon nog boterhammen bij mijn ontbijt...quote:
Oh ok dat kon ik niet ruiken.quote:Op zondag 30 oktober 2011 17:39 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Waarom? Ik eet gewoon nog boterhammen bij mijn ontbijt...
Ik dacht even dat je een SOA op de lijst zette, maar google leert me dat het gewoon een lampionplant is. De moderne variëteiten smaken geloof ik wel wat beter dan die dingen die ik vroeger wel uit de tuin haalde. Hoop ik. Eet je een bord vol of een stuk of 3?quote:Op zondag 30 oktober 2011 18:12 schreef Ml-etje het volgende:
Lijstje:
O: Appel en peer (kon de frites zowat nog voelen zitten)
S: paard en wagen managen
L: 3 zuurdesempompoenboterhammen 1 met filet AM, 1 met geitenkaas, 1 met grillworst (dun)
T: Physalis
S: flink stuk doorstappen
D: Lasagnette by the Mr, met paprika, pastinaak, broccoli, kastanjechampi's en prei
T: nog geen idee chipjes maar liever nootjes
Ze zijn vooral zuur en ik eet een handje per keer.quote:Op zondag 30 oktober 2011 18:24 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik dacht even dat je een SOA op de lijst zette, maar google leert me dat het gewoon een lampionplant is. De moderne variëteiten smaken geloof ik wel wat beter dan die dingen die ik vroeger wel uit de tuin haalde. Hoop ik. Eet je een bord vol of een stuk of 3?
Die is gaafquote:Op zondag 30 oktober 2011 18:39 schreef motorbloempje het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hoe awesome!
En de groentensoep is ook bijna klaar
Hier ook al evenquote:Op zondag 30 oktober 2011 18:51 schreef motorbloempje het volgende:
Hip hè?! M'n eerste ooit!
en het ziet er heel gezellig uit! 't Is ook al donker!
Cool!quote:Op zondag 30 oktober 2011 18:39 schreef motorbloempje het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hoe awesome!
Oh gedroogd! Dat ken ik helemaal niet. Dan lijkt me de zurigheid wel een stuk beter te doen. In rauwe verse en ouderwets zure vorm vond ik ze ook wel lekker, maar dan net zoals een citroen wel lekker is. Licht huiverend en in kleine beetjes.quote:Op zondag 30 oktober 2011 18:44 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Ze zijn vooral zuur en ik eet een handje per keer.
[ afbeelding ]
Ze zijn vrij prijzig helaas maar een goede en gezonde snoepvervanger.
Ik ken ze dus helemaal niet versquote:Op zondag 30 oktober 2011 19:03 schreef sigme het volgende:
[..]
Oh gedroogd! Dat ken ik helemaal niet. Dan lijkt me de zurigheid wel een stuk beter te doen. In rauwe verse en ouderwets zure vorm vond ik ze ook wel lekker, maar dan net zoals een citroen wel lekker is. Licht huiverend en in kleine beetjes.
Waar haal je ze?
mn collega heeft een plant in zn kantoor staan, en hier kun je ze ook wel vers in de super kopen. Ik vind het wel lekker. Niet zo zuur als een citroen, maar wel lekker!quote:Op zondag 30 oktober 2011 19:03 schreef sigme het volgende:
[..]
Oh gedroogd! Dat ken ik helemaal niet. Dan lijkt me de zurigheid wel een stuk beter te doen. In rauwe verse en ouderwets zure vorm vond ik ze ook wel lekker, maar dan net zoals een citroen wel lekker is. Licht huiverend en in kleine beetjes.
Waar haal je ze?
Oeh vers!quote:Op zondag 30 oktober 2011 19:16 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
mn collega heeft een plant in zn kantoor staan, en hier kun je ze ook wel vers in de super kopen. Ik vind het wel lekker. Niet zo zuur als een citroen, maar wel lekker!
Laiverd, prop er de volgende keer een fatsoenlijk ontbijt in.quote:Op zondag 30 oktober 2011 20:17 schreef XcUZ_Me het volgende:
O: banaan
S: RPM op kneuzenniveau
L: havermoutpap
T: chocorozijnen
D: zuurkoolstamp met worst.
is het alweer beter? En ik snap dat dat lastig is..quote:Op zondag 30 oktober 2011 21:40 schreef uniekhoorn het volgende:
Je hebt gesport XM!
Tink, lekker lijstje
thanks all..
Vind het soms gewoon moeilijk, veel weekenden niet samen, veel weekenden gebroken, het werk is onrustig, teveel contact met zijn ex, zijn zoon heeft het moeilijk, weet niet zo goed ermee om te gaan en dan zo;n schoonmoeder..
Soms is het bij mij ook even open dan word ik heeeeeeeeeeeeeeeeeeel onredelijk.
Maar enfin, ik ga slapen.
Bedankt liefjens
Bed inquote:Op zondag 30 oktober 2011 21:57 schreef Chicolate het volgende:
Dilemma, ik moet morgen om 11 uur iets afhebben. Het maken zal minstens 4 uur duren. Nu doen en laat slapen, of nu gaan slapen en morgen vroeg opstaan. Ik ben nu wat moe, feestje vannacht was leuk en laat en ik mag blij zijn dat ik veel water gedronken heb. Weet alleen niet of ik morgen nog scherp genoeg ben. Al ben ik dat nu ook niet.
quote:Op zondag 30 oktober 2011 21:58 schreef V1z0R het volgende:
Resultaten uit mijn verleden zeggen, nu doen
quote:Op zondag 30 oktober 2011 22:00 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Bed inje bent morgen vast frisser.
Deel nu en de rest morgenochtend?quote:Op zondag 30 oktober 2011 21:57 schreef Chicolate het volgende:
Dilemma, ik moet morgen om 11 uur iets afhebben. Het maken zal minstens 4 uur duren. Nu doen en laat slapen, of nu gaan slapen en morgen vroeg opstaan. Ik ben nu wat moe, feestje vannacht was leuk en laat en ik mag blij zijn dat ik veel water gedronken heb. Weet alleen niet of ik morgen nog scherp genoeg ben. Al ben ik dat nu ook niet.
Uhm ja, maar niet echt goeie... vriendinnetje dr camera bleek op zwart wit te staan.. handig welquote:Op zondag 30 oktober 2011 22:06 schreef Probability het volgende:
Zijn er al foto's van het sprookjesbal?
Avondmens in principe. Ik begin er ook nu maar aan ja, dan hoef ik het morgen alleen maar af te maken.quote:Op zondag 30 oktober 2011 22:06 schreef Lago het volgende:
Ben je een avond- of ochtendmens Chico?Ik zou het zelf 's avonds doen omdat ik 's ochtends niks waard ben, maar als dat bij jou andersom is werkt dat natuurlijk anders.
Ja zag t maar sta er niet op! Vriendinnetjes wel, de hartenkoningin meisjes, met de schmink en de kaarten!quote:Op zondag 30 oktober 2011 22:11 schreef Probability het volgende:
Ze staan ook al op facebook nallie!
quote:Op zondag 30 oktober 2011 16:49 schreef progje het volgende:
ik ben eindelijk overstag gegaan en heb een kitchenaid gekocht![]()
Volgens mij ook best een goede aanbieding:
http://www.cookplanet.co.(...)221_420_224_499.html
(heb hem trouwens voor de zekerheid via de Duitse site besteld)
Heb er ook nog een pasta/lasagna geval en deeghaak bijgedaan.
Nu hopen dat ie snel binnen is
Nee ben niet zo gemotiveerd en al 2 dagen intens chagrijnigquote:Op maandag 31 oktober 2011 00:30 schreef uw_koninklijke_sneuheid het volgende:
Nog een motivatiebrief kunnen schrijven dan probability?
Dat zal in dit geval gelukkig meevallen (moet een soort stappenplan schrijven en elke stap kost mij evenveel tijd om uit te werken). Ben nu alleen aan het zoeken naar een goed voorbeeld en kan het even zo niet bedenken eigenlijk en dat is vervelend.quote:Op maandag 31 oktober 2011 00:26 schreef Probability het volgende:
Ja ga nog even door, nog beter: maak het af! Want de laatste beetjes zijn meestal toch het langst..
Oei, watdan?quote:Op maandag 31 oktober 2011 00:32 schreef Probability het volgende:
[..]
Nee ben niet zo gemotiveerd en al 2 dagen intens chagrijnig
Geweldig dingquote:Op zondag 30 oktober 2011 22:43 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
ik hoop dat ie bevalt. Ik wil er ook 1, maar eigenlijk mag ik 'm pas als we de keuken hebben verbouwd want ik kan 'm nu onmogelijk kwijt in de keuken....
en we moeten nog beginnen met sparen voor de verbouwing
Het is tegenwoordig wel bij steeds meer werkgevers zo dat je maar een beetje mag meenemen naar volgend jaar valt me opquote:Op maandag 31 oktober 2011 07:43 schreef XcUZ_Me het volgende:
Succes Coco
Ik moet dit jaar ook nog een week opnemen, aangezien ik er nog 2 heb en max 1 mag meenemen naar volgend jaar. Zal eind december wel worden.
1 bij esprit en 1 bij mango. Die eerste zit op zich ok, de tweede iets minder maar is wel 120 euro goedkoperquote:Op zondag 30 oktober 2011 23:03 schreef _aurum_ het volgende:
oh en parkietje, waar ben je nou eindelijk geslaagd voor je pakken ? /aagje
Ja is bij ons ook zo. Op zich ook wel een beetje logisch, gaan al je werknemers in een keer 2 maanden wegquote:Op maandag 31 oktober 2011 07:45 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Het is tegenwoordig wel bij steeds meer werkgevers zo dat je maar een beetje mag meenemen naar volgend jaar valt me op
Dat is ter voorkoming van vakantiedagen stuwmeren.quote:Op maandag 31 oktober 2011 07:45 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Het is tegenwoordig wel bij steeds meer werkgevers zo dat je maar een beetje mag meenemen naar volgend jaar valt me op
Daar is de nieuwe vakantiewetgeving vanuit de overheid ook voor inderdaad.quote:Op maandag 31 oktober 2011 07:53 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Dat is ter voorkoming van vakantiedagen stuwmeren.
Ik had bergen adv en dat is nu omgezet in een flexibel budget waar ik dan alsnog weer verlofdagen van koop. Maar ik heb ook collega's die jarenlang 38 verlofdagen per jaar hadden en daar maar de helft van opnamen en dus nog een berg dagen hebben staan waar ze niet doorheen komen. Ik heb zomaar het idee dat bedrijven daar vanaf willen.
Daar is toch buitengewoon verlof voor?quote:Op maandag 31 oktober 2011 07:57 schreef Ml-etje het volgende:
Kan er ook niet echt om juichen, als er dan "iets" is dat geen ziekte is dan kan een medewerker geen kant op omdat ze vakantiedagen toch al op zijn.
Afhankelijk van de CAO soms wel.quote:Op maandag 31 oktober 2011 08:16 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Daar is toch buitengewoon verlof voor?
En daarnaast ben je nog enigszins afhankelijk van een werkgever die wel of niet mee wil werken. En is het afhankelijk van het soort werk wat je doet.quote:
Kloptquote:Op maandag 31 oktober 2011 08:28 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
En daarnaast ben je nog enigszins afhankelijk van een werkgever die wel of niet mee wil werken. En is het afhankelijk van het soort werk wat je doet.
Dat ja.quote:Op maandag 31 oktober 2011 08:36 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik ben er ook niet zo blij mee, zeker gezien het feit dat ik al niet zoveel verlof héb in een jaar (180 uur op jaarbasis, bij 36urige werkweek). Dus het is al met al niet zo royaal en als je dan idd iets hebt, waar je je niet ziek voor kan melden en wat geen urgent verlof toelaat, dan zit je mooi met die gebakken peren. Bijvoorbeeld kapotte cv en een monteur die alleen tussen 10-14 op dinsdag kan komen.
Mij is uitgelegd dat de vrije dag om de week (bij een 36urige werkweek) ook bedoelt is voor plannen van monteurbezoekjer ed.quote:Op maandag 31 oktober 2011 08:39 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ja, ík kan dat idd. Maar er zijn hier zat collega's die die luxe niet hebben!
En Henk, goed plan, ware het niet dat Duuf niet zoveel dagen meer heeft.
Ja en daar gebruik ik 'm ook voor. Maar soms gaat dat niet, bijv. in het cv-voorbeeld. Denk ik dan.quote:Op maandag 31 oktober 2011 08:50 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Mij is uitgelegd dat de vrije dag om de week (bij een 36urige werkweek) ook bedoelt is voor plannen van monteurbezoekjer ed.
Geen idee hoeveel er openstaat...
Dat vind ik trouwens wel raar.quote:Op maandag 31 oktober 2011 09:01 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Hier gaat het op leeftijd. Zodra ik 30 wordt krijg ik 31 dagen...
Waarom? ik zie er de logica wel van inquote:
28 dagen bij 40 uurquote:Op maandag 31 oktober 2011 08:57 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ah ok. Iedereen om me heen heeft er meer. Dus dan krijg ik wel het beeld dat het niet zoveel is.
Oudjes hebben meer rust nodigquote:
Zit daar ook nog een minimum aan?quote:Op maandag 31 oktober 2011 09:01 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
28 dagen bij 40 uur....Hier gaat het op leeftijd. Zodra ik 30 wordt krijg ik 31 dagen...
Afh. van CAO hier miv 46 jr.quote:Op maandag 31 oktober 2011 09:04 schreef V1z0R het volgende:
Je krijgt hier na je 54e? toch ook oude lullen dagen?
Dat probleem heb ik idd ook. Mijn collega's die onder een oude regeling vallen hebben iets van 37 dagenquote:Op maandag 31 oktober 2011 08:57 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ah ok. Iedereen om me heen heeft er meer. Dus dan krijg ik wel het beeld dat het niet zoveel is.
Hier ook idd. Ik vind het wel logisch, er waren hier voorheen werknemers die zo ongeveer het hele jaar vrij hadden kunnen nemen na 20 jaar te weinig opgenomen te hebben.quote:Op maandag 31 oktober 2011 07:45 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
ik heb geen idee. Ik kan me voorstellen dat dit wettelijk geregeld is..quote:Op maandag 31 oktober 2011 09:03 schreef Perruche het volgende:
[..]
Waarom? ik zie er de logica wel van in
Jagar, geldt dat dan voor alle beroepen of alleen (semi)-overheid?
Op die boterhammen zit ham en rookvlees. Ik zit regelmatig wat te hoog in KH's, moet wat meer eiwitten en vetten binnen zien te krijgen. Ik kan vanavond in ieder geval een handje cashew-nootjes bij de Chow Mein doen.quote:Op maandag 31 oktober 2011 09:02 schreef V1z0R het volgende:
Netjes, Kees.
Wat doe je trouwens op die boterhammen? Zo zonder beleg zou ik nl. zeggen dat je vrij hoog in de KH's zit.
Voor mijn beroep is 28 het minimum. Zodra je 30 wordt is het dus 31, en bij 40 en alles daarboven is het 35 dagen...quote:Op maandag 31 oktober 2011 09:04 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Zit daar ook nog een minimum aan?
Dus 20 of 25 als minimum?
Ah ik zat al in de droomwereld van 54 jaar en 54 vakantiedagenquote:Op maandag 31 oktober 2011 09:15 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Voor mijn beroep is 28 het minimum. Zodra je 30 wordt is het dus 31, en bij 40 en alles daarboven is het 35 dagen...
Als je voor jezelf weet hoe de ideale verhouding is, zou je kunnen proberen om in elke maaltijd zoveel mogelijk die verhouding aan te houden. Eventueel met iets als kwark balanceren als je niet veel KH's kan verdragen.quote:Op maandag 31 oktober 2011 09:15 schreef NutKees het volgende:
[..]
Op die boterhammen zit ham en rookvlees. Ik zit regelmatig wat te hoog in KH's, moet wat meer eiwitten en vetten binnen zien te krijgen. Ik kan vanavond in ieder geval een handje cashew-nootjes bij de Chow Mein doen.
Gelukkig Uniek!!quote:Op maandag 31 oktober 2011 09:25 schreef uniekhoorn het volgende:
Lijstjes opschrijven helpt ook he Jeager, jij weet heus wel wat je niet en wel kan. In je hoofd is je eetlijst vaak heel anders
Krijg net een sms dat hij van mij houdt dus dat komt hopelijk goed, thanks.
Lijst:
Pre O: beschuit appelstroop
S: 6.4 km met 11.1/uur
O: 450 magere kwark
T: appel, peer
L: 2 boterhammen kaas, beker melk
T: triangelbroodje bij Bakker Bart met kipfilet of FAen een cappuccino, blokje choco
D: Nog geen idee, zuurkoolschotel misschien
Ligt aan je lichaamstype. Maar als jij daarbij afvalt, zou ik het niet wijzigen. Ik heb ook dat de laatste plek waar het af gaat m'n buik is.quote:Op maandag 31 oktober 2011 09:25 schreef NutKees het volgende:
Ik heb eerlijk gezegd geen idee wat mijn ideale verhoudingen zijn. Ik probeer E:30% - K:55% - V:15% aan te houden op advies van internet, is dat een goede richtlijn?
Hoe zit dat wettelijk? Ik mag officieel een week vakantie en een week adv meenemen. Overschot adv vervalt, vakantie wordt omgezet in een andere pot.quote:Op maandag 31 oktober 2011 07:45 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!quote:Op maandag 31 oktober 2011 09:42 schreef motorbloempje het volgende:
Oh, en mijn mams is jarig vandaagen we hebben net voor haar gezongen door de telefoon (Heppie bursdeej toe joeeeeeeeeeeeeee) en normaal zeg je dan 'tot vanavond!' ofzo, maar nu dus niet. En da's wel even wennen
Moet ik nakijkenquote:Op maandag 31 oktober 2011 09:39 schreef loveli het volgende:
[..]
Hoe zit dat wettelijk? Ik mag officieel een week vakantie en een week adv meenemen. Overschot adv vervalt, vakantie wordt omgezet in een andere pot.
Gevaar is dat het als leeftijdsdiscriminatie wordt gezien. Alleen als aantoonbaar is dat door de aard van het werk ouderendagen verdedigbaar zinn mag het nog. Als een jonge werknemer naar laten we zeggen de europese commissie stapt, zouden die kunnen besluiten dat de ouderendagen onrechtmatig zijn. Heikel punt.quote:Op maandag 31 oktober 2011 09:10 schreef XcUZ_Me het volgende:
Onze CAO kent geen oudelullendagen helaas.
Full-time is bij ons 38 uur (of 36 dat weet ik nooitquote:Op maandag 31 oktober 2011 09:48 schreef anna82 het volgende:
Fijn zo'n sms Uniek
En Phaidra, snap niet zo goed hoe het precies werkt bij jullie, maar wat veel!!
Voor de grap mijn lijstje van gister:
O kwark, banaan, havermout
S 2,5 uur wandelen
L 1 stroopwafel, 1 plakje ontbijtkoek
D aardappelpuree, gehaktbal, rode kool
T beetje havermoutpap
T speculaasbrokken bij de thee
Ik zie verbetermogelijkheden
Bij ons zijn ze er jaren flexibel mee omgegaan, de laatste jaren houden ze zich steeds beter aan de CAO wat dat betreft. Logisch, want over meegenomen uren betaal je ook loonsverhoging. Adv vervalt, vakantie is een recht en moet binnen vijf jaar worden opgenomen/uitbetaald.quote:Op maandag 31 oktober 2011 09:44 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Moet ik nakijken
Heb nl geen idee of bij CAO afgeweken mag worden vd regeling.
Dan wil ik bij deze nooit meer horen dat ik veel verlof heb!quote:Op maandag 31 oktober 2011 09:40 schreef Phaidra het volgende:
Over vakantie-uren: Standaard heb ik 185,6 uur, maar daar komt nog 76,8 uur bij omdat wij standaard geen 40-urige werkweek hebben. Je kan dan kiezen voor 'gewoon' 8 uur per dag werken en de rest aan extra vakantiedagen krijgen (uit laten betalen is helaas niet mogelijk). Totaal kom ik dus op 262,4 uur. En ik werk 32 uur, dus ook nog elke vrijdag vrij.
De secundaire arbeidsvoorwaarden zijn echt ideaal, jammer dat de lonen wat lager zitten.
Oh ja, er staat tegenover dat thuiswerken geen optie is, hoewel het prima zou kunnen wil men er hier niet aan.
Jij verdient ook 2x zoveel als ik (minstens). En mijn lief heeft niet zoveel dagen, noch heb ik geld om elke keer op vakantie te gaanquote:Op maandag 31 oktober 2011 09:57 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Dan wil ik bij deze nooit meer horen dat ik veel verlof heb!
Jij hebt gewoon ruim 8 weken.
Kom ik aan met mijn 160 uur verlof op jaarbasis.En ja mensen, dat is een schamele 4 weken!
![]()
De rest heb ik allemaal eerlijk bijgekocht!
Nu mag ik absoluut niet klagen over mijn salaris, maar als ik het dubbele krijg van wat jij krijgt, dan krijg jij wel heel erg weinig betaald hoor!quote:Op maandag 31 oktober 2011 10:02 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Jij verdient ook 2x zoveel als ik (minstens). En mijn lief heeft niet zoveel dagen, noch heb ik geld om elke keer op vakantie te gaan. Maar verder is het wel fijn
.
O he bah, dat is lang geledenquote:Op maandag 31 oktober 2011 09:07 schreef MarMar het volgende:
@Tink je vroeg laatst wanneer ik me voor het laatst beter voelde dan de week ervoor; dat is in Mei van dit jaar geweest bedacht ik me vannacht.
Verklaar u naderquote:Op maandag 31 oktober 2011 10:11 schreef motorbloempje het volgende:
Iemand in het VK topic hier op FOK! is weer op zoek naar nieuwe woonruimte in London.. het mag haar maximaal 2000gbp kosten.. PER MAAND.
2000... da's 1400 gbp duurder dan waar wij nu voor wonen.. da's 1400 euro per maand dat naar vakanties zou kunnen gaanof onze wereldreis natuurlijk
Mjah datzelfde vind ik in NL ook wel eensquote:Op maandag 31 oktober 2011 10:14 schreef motorbloempje het volgende:
Ja, duh.
Maar vraag me nog steeds af waarom iemand zoveel geld aan een woning uit wil geven, ook al kún je het betalen, waarom zóu je?Ze krijgt voor die 2000gbp wrsch ook nog 's minder ruimte dan wij nu hebben
_!
Ja, dat had ik ook al toen wij in Nijmegen woonden en ik keek naar wat je voor een zelfde prijs in Den Haag zou krijgen..quote:Op maandag 31 oktober 2011 10:16 schreef MarMar het volgende:
[..]
Mjah datzelfde vind ik in NL ook wel eensDan zie ik huizen te koop voor drie ton en dan zie ik mijn fijne huis wat je daar minstens 2 keer voor kan kopen..
Dat.quote:Op maandag 31 oktober 2011 10:13 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Location, location, location!
Nee snapte het niet zo dacht dat je ene kamer wilde verhurenquote:
Er zijn ook huizen van 3000 pond die je niet huurt. Bespaar je nog meer op.quote:Op maandag 31 oktober 2011 10:18 schreef motorbloempje het volgende:
Nee, wat we er op 'besparen', zeg maar
Nee.quote:Op maandag 31 oktober 2011 10:25 schreef V1z0R het volgende:
Mensen met verstand van medicijnen/pijnstillers, is het normaal dat ik van 1 aleve (220mg naproxennatrium) een beetje wazig kijk en met moeite wakker blijf?!
Lijkt me niet. Waarom heb je een pijnstiller genomen? Verklaart dat misschien je verschijnselen? Wat staat er in de bijsluiter?quote:Op maandag 31 oktober 2011 10:25 schreef V1z0R het volgende:
Mensen met verstand van medicijnen/pijnstillers, is het normaal dat ik van 1 aleve (220mg naproxennatrium) een beetje wazig kijk en met moeite wakker blijf?!
maar goed, london zal ook wel minstens 2x zo duur zijn dan hull! En jullie huren nu een heel huis voor 600 gbp? Ik huur hier een 40m2 appartement voor 400 euro....en dat is nog heel erg goedkoop..quote:Op maandag 31 oktober 2011 10:14 schreef motorbloempje het volgende:
Ja, duh.
Maar vraag me nog steeds af waarom iemand zoveel geld aan een woning uit wil geven, ook al kún je het betalen, waarom zóu je?Ze krijgt voor die 2000gbp wrsch ook nog 's minder ruimte dan wij nu hebben
_!
Als je dat niet gewend bent kan dat goed.quote:Op maandag 31 oktober 2011 10:25 schreef V1z0R het volgende:
Neem eigenlijk nooit pijnstillers nee. Eerste in 1,5jr of zo?quote:Op maandag 31 oktober 2011 10:29 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Nee.
Tenzij je het nooooooooooooooooooooooooit neemt.
Maar dit is soms de helft van mijn bijna dagelijkse dosis. En ik merk er geen fluit van.
Niet dat ik dagelijks pijnstillers neem, maar wel regelmatig.
Dat kan heel goed en dat is het waarschijnlijk ook. Ik ben ook altijd heel gevoelig voor de versuffende werking van medicijnen als ik iets "nieuws" krijg of ze een tijdje heb laten staan.quote:Op maandag 31 oktober 2011 10:41 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Neem eigenlijk nooit pijnstillers nee. Eerste in 1,5jr of zo?
Zoals anna zei maar even de bijsluiter opgezocht, maar slaperigheid/licht gevoel in hoofd is een vaker voorkomende bijwerking
Bij mijn lengte en gewicht zou ik toch verwachten dat ik er niet veel last van zou moeten hebben?
Maar ja, na m'n knieoperatie kreeg ik van die dikke roze ibuprofen mee, en daarvan lag ik na een half uur ook altijd al te slapen.
Zal wel gevoelig wezen voor die dingen
Jag, je taal gaat achteruit. Wil je daar ook commentaar op, net als op je lijstjes? Zie vaker dignen langskomen in jouw posts.quote:Op maandag 31 oktober 2011 09:01 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
28 dagen bij 40 uur....Hier gaat het op leeftijd. Zodra ik 30 wordt krijg ik 31 dagen...
Lekker toch? Ben je goedkoop stoned.quote:Op maandag 31 oktober 2011 10:41 schreef V1z0R het volgende:
Bij mijn lengte en gewicht zou ik toch verwachten dat ik er niet veel last van zou moeten hebben?
Maar ja, na m'n knieoperatie kreeg ik van die dikke roze ibuprofen mee, en daarvan lag ik na een half uur ook altijd al te slapen.
Zal wel gevoelig wezen voor die dingen
crapquote:Op maandag 31 oktober 2011 10:50 schreef Ewelina het volgende:
loveli, in jouw post aan Jagar staan ook nogal wat tikfouten...
Nee, dat is helemaal niet fijn. Ik heb dat ook. Van 1/2 pil ben ik dagen van de wereld.quote:Op maandag 31 oktober 2011 10:48 schreef loveli het volgende:
[..]
Lekker toch? Ben je goedkoop stoned.
taal is zo lastig, ik merk dat m'n zinsstructuur verandert, maar ook de basis gramatica. En de 'ability' om woorden goed te spellen.quote:Op maandag 31 oktober 2011 10:48 schreef loveli het volgende:
[..]
Jag, je taal gaat achteruit. Wil je daar ook commentaar op, net als op je lijstjes? Zie vaker dignen langskomen in jouw posts.
Verder zijn je lijstjes standaard carbig. Je kunt je strak aan lijstjes gaan houden zonder beloning van chocola omdat de duutser er niet is, je kunt bv. ook dingen in je eetpatroon veranderen en meer ruimte laten voor beloningen (zijn vast nog meer opties dan de 2 keuzes die ik erbij haal). Wat hou je het makkelijskt vol?
Als de Kellogs op je lijstje cornflakes zijn, dan zou ik er meteen mee stoppen. Mais heeft niet de eigenschappn die je in je voedingspatroon wilt. Liever havermout (ondanks magnetronhuisgenootassociatie).
quote:Op maandag 31 oktober 2011 11:03 schreef Ewelina het volgende:
Ik heb hetzelfde als Jagar... zonder carbs heb ik binnen no time weer honger, hoeveel ik ook eet. En dan ga ik dus meer kcal naar binnen werken. Doe mij maar carbs dan. Bovendien hou ik van brood.
Jaloers!quote:Op maandag 31 oktober 2011 11:04 schreef Nallie het volgende:
[..]maar dan wel vers donkervolkoren met pitjes enzo... van Vlaamsch Broodhuys of van Brood
Speltbrood vind ik ook heel lekker en heb t idee dat ik dat ook beter verdraag!quote:Op maandag 31 oktober 2011 11:08 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Jaloers!
Vlaamsch Broodhuys heeft lekker brood.
En een goed alternatief is spelt en/of zuurdesembrood.
Ik heb iets tegen de gist ben ik achter (opgeblazen buik) dus ik heb een spelt-zuurdesem besteld.quote:Op maandag 31 oktober 2011 11:09 schreef Nallie het volgende:
[..]
Speltbrood vind ik ook heel lekker en heb t idee dat ik dat ook beter verdraag!
Aah oke, interessant! Is dat het grote verschil met 'normaal' brood dan?quote:Op maandag 31 oktober 2011 11:10 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Ik heb iets tegen de gist ben ik achter (opgeblazen buik) dus ik heb een spelt-zuurdesem besteld.
Ben benieuwd.
Anti-gist boks! Ik word er moe van.quote:Op maandag 31 oktober 2011 11:10 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Ik heb iets tegen de gist ben ik achter (opgeblazen buik) dus ik heb een spelt-zuurdesem besteld.
Ben benieuwd.
Vind het wat weinig Sjaap! Mag wel wat groente en fruit nog bij!quote:Op maandag 31 oktober 2011 11:27 schreef Sjaapje het volgende:
Ik moet ook echt dringend wat strenger worden, gisteren veel te veel snoepjes gegeten.
Vandaag is het trouwens 1 van mijn 20 vakantiedagen (met 60 uur werkweek).
Lijstje:
O: pruim
L: 3 stukjes stokbrood met gerookte zalm
T: soepje
D: verse pasta met een sausje
T: bak kwark
Volgens mij komen wij uit op 54 vakantiedagen. Dus dat is lekker veelquote:Op maandag 31 oktober 2011 11:29 schreef Syrena het volgende:
Ik weet niet hoeveel dagen ik heb, veelVijf/zes weken zomer, 1 week herfst, 2 weken kerst (mss drie dit jaar) en dan nog een week in mei hondzitten en een week in juni. En de carnavalsvakantie geloof ik.
Maar ik had dit jaar wel veel over, dat is komend jaar dus niet zo.
Maar dan mag je ook na werktijd nog toetsen/tentamens nakijken met een beetje pech.quote:Op maandag 31 oktober 2011 11:37 schreef Perruche het volgende:
Whow, 54, das meer dan het dubbele van de meesten hier
Sommige FB-berichtenquote:Gister heerlijk wezen shoppen met mijn schatje! We zijn goed geslaagd allebei een jas en **** nog 2 truien... en mijn Iphone net binnen! Helemaal blij!
Dat is dan ook voor het eerstquote:Op maandag 31 oktober 2011 11:45 schreef motorbloempje het volgende:
Er staat in ieder geval 'mijn' schatje, en niet 'me' schatje!
^^quote:Op maandag 31 oktober 2011 11:45 schreef motorbloempje het volgende:
quote:Op maandag 31 oktober 2011 11:56 schreef Muis006 het volgende:
~*Gistr heerlyk weze shoppe met me sgatje*~
quote:Op maandag 31 oktober 2011 11:56 schreef Muis006 het volgende:
Ik heb pas lunchpauze over een uur.quote:
quote:Op maandag 31 oktober 2011 11:40 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Maar dan mag je ook na werktijd nog toetsen/tentamens nakijken met een beetje pech.
In dezelfde categorie als mn liefie, mn mannetje en mn ventjequote:Op maandag 31 oktober 2011 11:56 schreef Muis006 het volgende:
Je bent geen PvdA'ert I presume?quote:Op maandag 31 oktober 2011 11:58 schreef V1z0R het volgende:
Marcel van Dam/random kots
Zo, straks maar even lekker lunchenHeb zeeuws spek op brood
Die fout zal ze geen tweede keer maken.quote:Op maandag 31 oktober 2011 11:45 schreef motorbloempje het volgende:
Tussendoortje pakken danquote:Op maandag 31 oktober 2011 12:00 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Ik heb pas lunchpauze over een uur.
quote:Op maandag 31 oktober 2011 12:01 schreef loveli het volgende:
[..]
Die fout zal ze geen tweede keer maken.
Dat wel. Maar dat compenseert zich dan wel weer op andere momenten is mijn ervaring. Dit blok (en komend blok) draai ik echt heel veel uren want veel vakken. Dus ook meer nakijkwerk dan anders. Maar in het vierde blok bijvoorbeeld, heb ik per week 2 lessen. Ook wel vergaderingen en wat andere dingen ernaast. Maar toch. Twee lessen (vier lesuren). Dus dan heb ik iedere week een of twee dagen die ik 'vrij' kan nemenquote:Op maandag 31 oktober 2011 11:40 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Maar dan mag je ook na werktijd nog toetsen/tentamens nakijken met een beetje pech.
quote:
Je vergeet het random hoofdlettergebruik.quote:Op maandag 31 oktober 2011 11:56 schreef Muis006 het volgende:
Nope, maar dan had ik een nog grotere schijthekel aan hem gehad.quote:Op maandag 31 oktober 2011 12:00 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Je bent geen PvdA'ert I presume?
En smakelijk!
I beg to differquote:Op maandag 31 oktober 2011 12:35 schreef anna82 het volgende:
Echt gast, zo leuk ben ik nou ook weer niet!
je weet in welk topic je post he?quote:Op maandag 31 oktober 2011 12:23 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Nope, maar dan had ik een nog grotere schijthekel aan hem gehad.Wat een vieze nepsocialist is dat zeg
Edit: Mijn excuses voor het gebagger
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Know that while you sleep
Everything has changed
^^^quote:
quote:Op maandag 31 oktober 2011 12:53 schreef uniekhoorn het volgende:
Heb voor st. Maarten een zak Bountys gekocht, die lust ik toch niet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |