abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103733196
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_103733211
ik ga zo maar eens een klein rondje hardlopen. Door alle drukte is dat er compleet bijingeschoten de laatste tijd...
pi_103733213
Dankzij mn vorige post merkte ik dat t wintertijd is.!
pi_103733244
DaD, dikke knuf. Het gaat je allemaal niet in de koude kleren zitten hè? Neem je tijd, het is ook niet niks. :*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_103734006
Zo, 5 km. hardgelopen. Nu eens douchen!
pi_103734060
10 uur pas! Nog mooi 2 uur om op te ruimen voor ik ga sporten en deel 2 van de shopsessie ga trotseren...
pi_103734108
Mogge! Boek v Annemarie Postma aan het lezen en peertje als ontbijt.
Zo lekker paardjeinspannen
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_103734297
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 09:57 schreef Ml-etje het volgende:
Mogge! Boek v Annemarie Postma aan het lezen en peertje als ontbijt.
Zo lekker paardjeinspannen
Leuk MI, wat voor paard heb je?
Be someone that makes you happy
pi_103734711
Wakker geworden met een dikke knie en een ontstoken oog :{ Zal wel nasleep wezen van het oktoberfeest :') Ik was in lederhosen gisteren, dat ook nog :D
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  Vis een optie? zondag 30 oktober 2011 @ 10:36:13 #10
70532 loveli
N
pi_103734806
Ja hoi pics.
crap in = crap out
pi_103735088
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 10:09 schreef Nallie het volgende:

[..]

Leuk MI, wat voor paard heb je?
Die vd buurman ;) heb te weinig tijd voor een eigen paard, wel altijd gehad bewust voor gekozen niet meer te doen.

quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 10:31 schreef V1z0R het volgende:
Wakker geworden met een dikke knie en een ontstoken oog :{ Zal wel nasleep wezen van het oktoberfeest :') Ik was in lederhosen gisteren, dat ook nog :D
:D @delederhosen dan ;)
De rest trekt wel weg na een dagje rustig aan.
  zondag 30 oktober 2011 @ 10:49:36 #12
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_103735131
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 10:31 schreef V1z0R het volgende:
Foooohooootoooo! :Y *O* En *aai* voor de knie en *pat op het hoofd* voor het oog! (oog aaien/patten leek me een slecht idee :P)

Ohai :7 Was gezellig met/bij zus en haar vriendje! Eerst samen gelunched en gebrainstormed voor ons paperdinges, daarna lamme grapjes gemaakt met haar vrienden en geholpen met eten maken :Y) Ik heb voor het eerst sushi gerold :D Ging nog best goed! Er waren wat trein-issues, dus om zeker te zijn dat ik weer thuis kwam had ik om 21.45 de trein weer terug, maar dat was wel prima want ik was gaar :P En toen ik om 00.00 op het station was heeft vriendje het niet-meekomen goed gemaakt door me even op te pikken O+ :+
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_103735166
Foto V1Z!
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  Vis een optie? zondag 30 oktober 2011 @ 11:01:35 #14
70532 loveli
N
pi_103735421
F5 voor foto.
crap in = crap out
pi_103735438
Heb geen foto's :P
Misschien dat er op FB wel wat verschijnt in de loop van de dag...

:D Heb nu echt zo'n idee dat Ml-etje zo'n paardenmeisje was vroeger :P

Waarom las ik nou lama grapjes, i.p.v. lamme grapjes :') Gelukkig ging het sushi rollen goed Maria. Dat kun je weer op je CV zetten natuurlijk :D :P
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_103736028
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 11:02 schreef V1z0R het volgende:
Heb geen foto's :P
Misschien dat er op FB wel wat verschijnt in de loop van de dag...

:D Heb nu echt zo'n idee dat Ml-etje zo'n paardenmeisje was vroeger :P

Waarom las ik nou lama grapjes, i.p.v. lamme grapjes :') Gelukkig ging het sushi rollen goed Maria. Dat kun je weer op je CV zetten natuurlijk :D :P
ik was ook een paardemeisje vroeger! Inclusief de penny, posters van paarden, en hele zaterdagen op de manege...
  Vis een optie? zondag 30 oktober 2011 @ 11:25:04 #17
70532 loveli
N
pi_103736083
Pennyagenda, check!
crap in = crap out
pi_103736141
Verzorgpony? :D
  zondag 30 oktober 2011 @ 11:28:34 #19
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_103736170
Mijn zus was een paardenmeiske dus ik las ook de Penny :7 Ik vond Rakker supertof 8-)

Ik heb alleen de hype over paarden als 'nobel dier met geen poten maar benen' nooit zo begrepen, doe mij maar een shetlander dan, grappige eigenwijze paardjes met piekhaar O+
  Vis een optie? zondag 30 oktober 2011 @ 11:32:24 #20
70532 loveli
N
pi_103736279
Ik ging juist vrij snel voor meer pk. Paar maanden pony gereden, daarna overgestapt op paarden. En meteen het grootste paard uitgekozen, kon er niet zonder hulp op klimmen. Toen ik er afflikkerde ;')
crap in = crap out
  Vis een optie? zondag 30 oktober 2011 @ 11:42:06 #21
70532 loveli
N
pi_103736595
En geen shoarma, volgens mij zijn de meesten na 3 uur dicht.
crap in = crap out
pi_103737125
Ja, vind ik ook het grootste minpunt van paarden, geen shoarma.
  zondag 30 oktober 2011 @ 12:04:57 #23
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_103737272
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 12:00 schreef V1z0R het volgende:
Ja, vind ik ook het grootste minpunt van paarden, geen shoarma.
_O-
pi_103737987
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 11:32 schreef loveli het volgende:
Ik ging juist vrij snel voor meer pk. Paar maanden pony gereden, daarna overgestapt op paarden. En meteen het grootste paard uitgekozen, kon er niet zonder hulp op klimmen. Toen ik er afflikkerde ;')
Goh, hier maak in dan een te snelle lees-associatiefout :').
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  Vis een optie? zondag 30 oktober 2011 @ 12:26:15 #25
70532 loveli
N
pi_103738047
_O- _O-
crap in = crap out
pi_103738461
Uitslapen O+
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
pi_103739167
Paardenmeisje :D neuh niet echt, kwam nooit op manege's en nadat ik zo goed ging rijden dat men vond dat stijgbeugels doorsnijden een optie werd ook niet meer op concours.

Heb de grootste fries van Nederland (op dat moment) gereden en verder vooral lekker het platteland op zag en zie het nut niet zo van dat gedoe.
  Vis een optie? zondag 30 oktober 2011 @ 13:00:07 #28
70532 loveli
N
pi_103739235
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 12:57 schreef Ml-etje het volgende:
Paardenmeisje :D neuh niet echt, kwam nooit op manege's en nadat ik zo goed ging rijden dat men vond dat stijgbeugels doorsnijden een optie werd ook niet meer op concours.
!! Nu mag je mijn kaak oprapen.
quote:
Heb de grootste fries van Nederland (op dat moment) gereden en verder vooral lekker het platteland op zag en zie het nut niet zo van dat gedoe.
Al die meisjes die gratis paarden staan te poetsen omdat ze zo lief zijn :X ...
crap in = crap out
pi_103739631
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 13:00 schreef loveli het volgende:

[..]

!! Nu mag je mijn kaak oprapen.

[..]

Al die meisjes die gratis paarden staan te poetsen omdat ze zo lief zijn :X ...
Dat moet je me even uitleggen Li :D

Al die meisjes die bevriend willen zijn omdat ze gratis paard willen poetsen en met name rijden :X heb vroeg geleerd dat vriendschap nep of te koop is :')
  Vis een optie? zondag 30 oktober 2011 @ 13:21:07 #30
70532 loveli
N
pi_103740017
Had niet verwacht dat ze naar dat niveau zouden duikelen, dingen saboteren. Dat lees je alleen in de Penny :')

"Dat ze zo lief" zijn bedoelde ik die paarden mee. Meisjes die als gratis poetshulp worden gebruikt. Nooit zo nagedacht over hoe het is als je een paard hebt, harde leerschool lijkt me.

[ Bericht 0% gewijzigd door loveli op 30-10-2011 14:01:57 ]
crap in = crap out
pi_103740195
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 13:21 schreef loveli het volgende:
Had niet verwacht dat ze naar dat niveau zouden duikelen, dingen sabotteren. Dat lees je alleen in de Penny :')

"Dat ze zo lief" zijn bedoelde ik die paarden mee. Meisjes die als gratis poetshulp worden gebruikt. Nooit zo nagedacht over hoe het is als je een paard hebt, harde leerschool lijkt me.
Was het maar zo :') haat, nijd en eigenprofijt ;)

Had er meer dan 1 en kreeg regelmatig het verwijt dat ik ze nooit allemaal zelf kon verzorgen enz. dat was nadat ik had geleerd dat die meiden over het algemeen alleen problemen opleverden en steeds opdringeriger werden.
pi_103740222
:')
pi_103740286
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 13:26 schreef V1z0R het volgende:
:W lunchtijd :9
pi_103740330
Ik moest wel eens mee met m'n zus naar de manege, dus ik ken het :P
Stijgbeugels saboteren niet eigenlijk, best wel ernstig... :{
  Vis een optie? zondag 30 oktober 2011 @ 13:30:43 #35
70532 loveli
N
pi_103740383
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 13:29 schreef V1z0R het volgende:
Manege vol meisjes. Wat naar.
crap in = crap out
pi_103740589
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 13:29 schreef V1z0R het volgende:
Stijgbeugels saboteren niet eigenlijk, best wel ernstig... :{
Mijn zusjes was een paardenmeisje, ik (en mijn broertje) gingen met haar op paardrijles. Ik vond het nog best een leuke zaterdagmiddagbesteding maar heb het nooit erg onder de knie gekregen en ook geen grote hartstocht voor paarden door ontwikkeld.
Oh, een keer een weekje in de zomer paardenkamp, ergens in Zwiggelte. Dat was een ramp. :').

Misschien neem ik er ooit nog wel een. Om voor een kar (niet een sjees) te spannen. Maar vermoedelijk dan nog eerder een ezel, om op te zadelen met bagage.
pi_103741018
Ben op moment ook meer fan van het wagentje al is met zadel wel sneller en makkelijker.
  Vis een optie? zondag 30 oktober 2011 @ 13:52:26 #38
70532 loveli
N
pi_103741238
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 13:35 schreef sigme het volgende:
Oh, een keer een weekje in de zomer paardenkamp, ergens in Zwiggelte. Dat was een ramp. :').
Vervang Zwiggelte door een andere plaatsnaam. Ook ramp. Groepsdwang, vreselijke kampleider en z'n dochter was er ook en die was geweeeeeeeldig. Marjolein. Ze zag er ook uit als een echte Marjolein. Met dito gedrag.
En oh ja. Alle paarden/ponies waren zielig/van de slacht gered of op wat voor manier dan ook goedkoop verkregen. Als je op kamp gaat wil je rijden, geen dierenpsycholoog moeten spelen.

[ Bericht 10% gewijzigd door loveli op 30-10-2011 14:06:33 ]
crap in = crap out
pi_103741475
Ik heb niets met paarden en ook nooit paardgereden. Was van kleins af aan al gek op katten. O+
Brrrr, sabotage. :{ Werd daar niets aan gedaan dan?
pi_103741974
_O- die arme paarden hebben veel op hun geweten.

Foto van westrijdterrein als voorbeeld, daar ga je nooit niet uitvinden hoe je spullen kapot komen.
Reservesetje meenemen was het devies.
  Vis een optie? zondag 30 oktober 2011 @ 15:12:21 #41
70532 loveli
N
pi_103744288
Banketstaaf :9
crap in = crap out
pi_103746921
Chipjes :9

En ik heb net deze gekocht:

Kan ik lekker door de sneeuw banjeren :) Ik wilde eerst een elegant(er) model, maar toen zag ik deze. Met roze. En sterren. Dus. Toen wilde ik deze hebben :')

Oh, en nu ga ik lekker Battlefield 3 spelen *O*
pi_103747043
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 16:16 schreef Cocotrimonium het volgende:

[ afbeelding ]

Kan ik lekker door de sneeuw banjeren :) Ik wilde eerst een elegant(er) model, maar toen zag ik deze. Met roze. En sterren. Dus. Toen wilde ik deze hebben :')

nu maar hopen dat het gaat sneeuwen...
pi_103747198
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 16:18 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Zo niet, dan schep ik af en toe gewoon wat ijs uit de vriezer, dump dat in de tuin en ga daarin rondspringen :s)

Serieus, de afgelopen twee jaar steeds geen snowboots gekocht, want het zal toch wel niet gaan sneeuwen. Tadaaaa, sneeuw }:| En toen vond ik bijna nergens meer snowboots. Dus, dit jaar ga ik het anders aanpakken :7 (zul je idd zien dat het nu niet gaat sneeuwen :+ )
pi_103747258
pi_103747386
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 16:18 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Anders even naar de Ardennen of Sauerland rijden om ze te kunnen proberen 8-)

Bah, ik ben de hele dag al misselijk ;( Ik denk dat het aan de omelet met champignons en ontbijtspek ligt die ik vanmorgen heb gegeten, al was ik daarvoor ook al niet helemaal lekker.

Mijn moeder had gisteren weer een kookexperiment, daar kan het ook van zijn. Spaghetti met olie en knof, vis uit de oven met iets erop en gegrilde paprika met daarin een tomaat en een mengsel van olie, knof en kruiden.

Ik ga weer in bed liggen :') had nog wel vanalles willen doen vandaag. Och ja.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_103748086
Ik heb honger. :') Mijn maag is nog ingesteld op de zomertijd geloof ik. :')
pi_103748277
ik ben eindelijk overstag gegaan en heb een kitchenaid gekocht *O* O+

Volgens mij ook best een goede aanbieding:
http://www.cookplanet.co.(...)221_420_224_499.html
(heb hem trouwens voor de zekerheid via de Duitse site besteld)

Heb er ook nog een pasta/lasagna geval en deeghaak bijgedaan.
Nu hopen dat ie snel binnen is O+
pi_103748383
Lijst
• yoghurt & muesli
• 2:15 uur wandelen met lief & hondjes
• pond groente / fruit (ok, wortels & appel wat gedeeld met de hondjes)
• stuk hartige taart
• kommetje soep
• half glas zoete rode "wijn"
witlof, gebakken varkenshaasje
pi_103748535
Sigme, waarom staat wijn tussen aanhalingstekens?

Eigen lijstje is ook niet al te best vandaag, naja, te weinig. Wel redelijk gezond. Prop er vanavond nog wel wat bij.

O: yoghurt, stuk kruidkoek
L: augurkjes in ham gewikkeld
T: peer
D: heel groot bord chili con carne met creme fraiche en rijst :Y)
T: ? gok op yoghurt, komkommer, evt nog wat brood.

Activiteitenniveau van vandaag was overigens nul. Tenzij je een kattenbak schoonmaken en de zak naar beneden sjouwen als sport telt. :')
pi_103748544
tof projge!

Mijn lijstje:

T: knackebrod met hagelslag
S: half uur/35 minuten hardlopen
O: wentelteefjes van zuurdesembrood met wat basterdsuiker, 3 bekers melk
L: bietjessalade met appel en feta
T: 2 zelfgebakken chocolatechipcookies
T: wat chipjes en een wijntje?
D: stoofpot met aardappelpuree
T: nog een chocolatechipcookie?
pi_103748569
Oh, en ik heb weer normale yoghurt gekocht, peren en bananen. Vanaf morgen smoothies bij het ontbijt. :9
pi_103748771
Wintertijdmaag ook hier!! Heb nu al trek..

Ietwat slechter maar lekker lijstje :) ik heb megagoede koekjes gebakken vandaag voor de visite en onszelf.
"Moest" ook want ik dook weer naar beneden in gewicht...

O: havermout
T's: half plakje appelcake, appel, peer., cappuccino
L: broodje zure haring, twee crackers kaas, karnemelk
T: koekies O+ (varianten: chocochip, sinaasappelamandel, hazelnoothoning en gewoon vanille)
D: bloemkoolsoep, kaaspannekoekje
T: griesmeel
pi_103748828
Mar, je koekjes klinken heerlijk! :9

Nu wil ik ook. }:|
pi_103748853
Ik was pas om half 1 uit bed.

Lijstje
L: 2 crackers met kalfsfilet + ei + ui
T: 50 gram grillworst + kaas
T: druiven
D: nog geen idee
T: wijn

En verder zit ik de hele dag al op de bank niks te doen.. Heerlijk.
pi_103748856
Ik ben wel blij met de wintertijd, want mijn ritme is toch stuk dus dan ben ik niet de enige :+. Feestjes gisteren waren wel gezellig :P.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_103748908
quote:
1s.gif Op zondag 30 oktober 2011 17:05 schreef progje het volgende:
Ik was pas om half 1 uit bed.

Lijstje
L: 2 crackers met kalfsfilet + ei + ui
T: 50 gram grillworst + kaas
T: druiven
D: nog geen idee
T: wijn

En verder zit ik de hele dag al op de bank niks te doen.. Heerlijk.
Gelukkig, ben ik niet de enige met een slecht lijstje. :')
  zondag 30 oktober 2011 @ 17:07:26 #58
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_103748912
Zo chargrijnig! Heb mijn schoonfamilie met mijn chargrijnigheid verjaagd en nu is vriend boos en ik weet niet of dit nog wel goed komt en nu ben ik bang.
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_103748987
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 17:07 schreef uniekhoorn het volgende:
Zo chargrijnig! Heb mijn schoonfamilie met mijn chargrijnigheid verjaagd en nu is vriend boos en ik weet niet of dit nog wel goed komt en nu ben ik bang.
Ach liefje toch. Ga zo snel je durft naar hem toe en vertel hem waar je bang voor bent en praat daarna verder.

:*.
  zondag 30 oktober 2011 @ 17:10:36 #60
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_103749023
Lijst:
O: boterham ham, beschuit kaas, beker melk
B: 1.15 uur wandelen
L: gekookt ei, appel
T's: zoute stokjes, druiven, pennywafel, blokje choco
S: 1.30 uur hometrainen
D: patatje, kroket en een bak salade
T: kwark en vla
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_103749033
quote:
11s.gif Op zondag 30 oktober 2011 17:09 schreef sigme het volgende:

[..]

Ach liefje toch. Ga zo snel je durft naar hem toe en vertel hem waar je bang voor bent en praat daarna verder.

:*.
Dat ja! Hoe komt het dat je zo chagrijnig bent?
  zondag 30 oktober 2011 @ 17:12:34 #62
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_103749079
Zijn zoon is er nog, die brengt hij na het eten (ze zijn naar de cafetaria) weer naar huis.
En chagrijnig omdat die zeikmoeder van hem van 3 tot 7 zou blijven en eten, zoals gewoonlijk en en,,, Nou ja, we zien wel...
pi_103749122
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 17:04 schreef Ewelina het volgende:
Mar, je koekjes klinken heerlijk! :9

Nu wil ik ook. }:|
Ik heb dat "recept" in elkaar gegooid in Spanje en daar had ik alleen een maatbeker, maar dat werd toevallig hele lekkere deeg. Omgerekend naar grammen is het dit:

360 gram bloem
200 gram boter
125 gram suiker
1 eidooier
1 snufje zout

Dat verdeel je dan in vier bollen en dan doe je dit:

1e bol: Voor de sinaasappelamandel: na kneden van deeg voeg je geraspte schil van 1 sinaasappel, de sap van 1 halve sinaasappel en 1 theelepen amandelextract toe.

2e bol: De honinghazelnoot: doe twee handjes hazelnoten in een stevig plasticzakje (diepvrieszakjes doen het goed) en timmer ze kapot (doe ik met een vleeshamer) Gooi ze door het deeg. Grote theelepel of kleine dessertlepel honing over het deeg doen, deeg opnieuw kneden maar hou het een beetje ruig zodat de honing er in draden doorheen komt en niet helemaal gelijkmatig in zit.

3e bol: De chocola: blok pure chocola net als de hazelnootjes in een zak en kapot timmeren, vervolgens door het deeg kneden.

4e bol: half theelepeltje vanilleextract doorheen kneden.

Van elk bolletje kan je 8 a 10 koekjes maken, van die met hazelnoot iets meer als je er maar genoeg hazelnoot doorheen gooit :) De koekjes doe je zo: je maakt bolletjes die je een heel klein beetje plat duwt, maar niet helemaal. Van binnen blijft het dan een heel klein beetje zachter en da's lekker :)

20 tot 25 minuten in de oven op 180 graden.
pi_103749125
quote:
Het hangt in de lucht volgens mij :{

Komt goed O+
Worry is a misuse of imagination
pi_103749147
Komt heus goed Uniek, een beetje een relatie moet zoiets toch wel een keer kunnen hebben? :*
pi_103749455
Uniek :*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Vis een optie? zondag 30 oktober 2011 @ 17:27:57 #67
70532 loveli
N
pi_103749582
Uniek tof mens!
crap in = crap out
pi_103749659
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 16:16 schreef Cocotrimonium het volgende:

[ afbeelding ]

_O- ze zijn wel leuk.

quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 16:49 schreef progje het volgende:

*O*
quote:
14s.gif Op zondag 30 oktober 2011 16:56 schreef Ewelina het volgende:
Oh, en ik heb weer normale yoghurt gekocht, peren en bananen. Vanaf morgen smoothies bij het ontbijt. :9
Wel ook wat stevigs erdoor doen?

quote:
Hoezo weggejaagd?
pi_103749811
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 17:07 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Gelukkig, ben ik niet de enige met een slecht lijstje. :')
O-)
pi_103749867
He uniekje -O- Weet zeker dat het goedkomt, af en toe mag je best boos op elkaar zijn. En zoals loveli al zegt, jij bent leuk O+ Dus binnen no time zijn jullie weer helemaal blij met elkaar :) *;
pi_103749880
Pak gescoord! 2 zelfs. Eentje 210 euro, de andere 90. Vriendje mag beoordelen welke het beste staat.

Coco, toffe snowboots!!

En :* voor Uniek, komt goed, ruzie komt in de beste families relaties voor
pi_103749881
Uniek :*
pi_103749939
En ik doe slecht lijstje-boks :7

De dag goed begonnen met een uitsmijter :Y) En toen afgezakt via een zakje chips naar frietjes met knakworst. Niet zo (!) gezond, maar wel omnomnom :9

Maarrrr... zoals Martijn al zei, één dag in de week mogen we best eens minder gezond eten (Martijn is ook begonnen met gezonder leven & gewicht kwijtraken),
pi_103749971
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 17:37 schreef Cocotrimonium het volgende:
En ik doe slecht lijstje-boks :7

De dag goed begonnen met een uitsmijter :Y) En toen afgezakt via een zakje chips naar frietjes met knakworst. Niet zo (!) gezond, maar wel omnomnom :9

Maarrrr... zoals Martijn al zei, één dag in de week mogen we best eens minder gezond eten (Martijn is ook begonnen met gezonder leven & gewicht kwijtraken),
Twee zelfs, weekend :9
pi_103749995
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 17:29 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Wel ook wat stevigs erdoor doen?

Waarom? Ik eet gewoon nog boterhammen bij mijn ontbijt...
pi_103750031
Mijn lijstje:

O: dubbele bth kaas
S: bodycombat
L: tomatensoep en 2 gekookte eieren
T: appeltaart, 2 blokjes choco, mandarijn
D: iets met broccoli.
pi_103750890
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 17:39 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Waarom? Ik eet gewoon nog boterhammen bij mijn ontbijt...
Oh ok dat kon ik niet ruiken.
pi_103751032
Lijstje:

O: Appel en peer (kon de frites zowat nog voelen zitten)
S: paard en wagen managen ;)
L: 3 zuurdesempompoenboterhammen 1 met filet AM, 1 met geitenkaas, 1 met grillworst (dun)
T: Physalis
S: flink stuk doorstappen
D: Lasagnette by the Mr, met paprika, pastinaak, broccoli, kastanjechampi's en prei
T: nog geen idee chipjes maar liever nootjes :9
pi_103751510
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 18:12 schreef Ml-etje het volgende:
Lijstje:

O: Appel en peer (kon de frites zowat nog voelen zitten)
S: paard en wagen managen ;)
L: 3 zuurdesempompoenboterhammen 1 met filet AM, 1 met geitenkaas, 1 met grillworst (dun)
T: Physalis
S: flink stuk doorstappen
D: Lasagnette by the Mr, met paprika, pastinaak, broccoli, kastanjechampi's en prei
T: nog geen idee chipjes maar liever nootjes :9
Ik dacht even dat je een SOA op de lijst zette, maar google leert me dat het gewoon een lampionplant is. De moderne variëteiten smaken geloof ik wel wat beter dan die dingen die ik vroeger wel uit de tuin haalde. Hoop ik. Eet je een bord vol of een stuk of 3?
pi_103751972

Hoe awesome! :P

En de groentensoep is ook bijna klaar :9
Ja doei.
pi_103752000
Ohh pompoen. O+ Ik maak er normaal elk jaar een, maar ben het deze keer helemaal vergeten..

Lijstje:
O) Havermout
T) Wortels
L) 2x snee brood met kaas
T) Blokjes kaas
D) Aardappeltjes uit de oven, paprika fritatta, sperziebonen, klein beetje broccoli
T) Appel

En nu moet ik morgen écht eens boodschappen gaan doen want ik heb nu officieel niks meer in huis. :')
pi_103752164
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 18:24 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik dacht even dat je een SOA op de lijst zette, maar google leert me dat het gewoon een lampionplant is. De moderne variëteiten smaken geloof ik wel wat beter dan die dingen die ik vroeger wel uit de tuin haalde. Hoop ik. Eet je een bord vol of een stuk of 3?
Ze zijn vooral zuur en ik eet een handje per keer.

Ze zijn vrij prijzig helaas maar een goede en gezonde snoepvervanger.
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 18:39 schreef motorbloempje het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

En de groentensoep is ook bijna klaar :9
Die is gaaf :D
pi_103752382
Hip hè? :D! M'n eerste ooit! O+

en het ziet er heel gezellig uit! 't Is ook al donker! :o
Ja doei.
pi_103752575
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 18:51 schreef motorbloempje het volgende:
Hip hè? :D! M'n eerste ooit! O+

en het ziet er heel gezellig uit! 't Is ook al donker! :o
Hier ook al even :Y
Hij is erg leuk ja O+
pi_103752635
Kus voor Uniek! :*

Ik heb de afwas gedaan, niet hoeven kotsen, dus ook nog maar de strijk gedaan en toen in bad gaan liggen. Ben niet meer misselijk *O* Ik heb alleen een beetje honger, maar als ik eet komt het weer terug }:| dus ik hou het maar bij cola light. En me niet al te enthousiast ingesmeerd met m'n nieuwe bodylotion, die ruikt nogal sterk en ik wil die niet gaan associeren met misselijkheid :')

Nu series kijken in bed :9
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_103752647
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 18:39 schreef motorbloempje het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Cool!
pi_103752800
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 18:44 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Ze zijn vooral zuur en ik eet een handje per keer.
[ afbeelding ]

Ze zijn vrij prijzig helaas maar een goede en gezonde snoepvervanger.

Oh gedroogd! Dat ken ik helemaal niet. Dan lijkt me de zurigheid wel een stuk beter te doen. In rauwe verse en ouderwets zure vorm vond ik ze ook wel lekker, maar dan net zoals een citroen wel lekker is. Licht huiverend en in kleine beetjes.

Waar haal je ze?
pi_103752931
quote:
14s.gif Op zondag 30 oktober 2011 19:03 schreef sigme het volgende:

[..]

Oh gedroogd! Dat ken ik helemaal niet. Dan lijkt me de zurigheid wel een stuk beter te doen. In rauwe verse en ouderwets zure vorm vond ik ze ook wel lekker, maar dan net zoals een citroen wel lekker is. Licht huiverend en in kleine beetjes.

Waar haal je ze?
Ik ken ze dus helemaal niet vers :D
Ja aan een plant.

Haal ze bij de plaatselijke bio winkel, bruine verpakking oranje etiketje.
pi_103753064
Had een oud Kweekkasje staan dat weg mocht, gratis af te halen op MP gezet..
Enorm veel reacties en degene die het eerste mailde die kwam hem net halen, nam ze een pak gevulde speculaas mee O+
Toch lief!
pi_103753252
quote:
14s.gif Op zondag 30 oktober 2011 19:03 schreef sigme het volgende:

[..]

Waar haal je ze?
mn collega heeft een plant in zn kantoor staan, en hier kun je ze ook wel vers in de super kopen. Ik vind het wel lekker. Niet zo zuur als een citroen, maar wel lekker!
  zondag 30 oktober 2011 @ 20:17:18 #91
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_103756311
O: banaan
S: RPM op kneuzenniveau ;(
L: havermoutpap
T: chocorozijnen
D: zuurkoolstamp met worst.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_103756861
Je hebt weer gesport *O* . Niet gek dat je niveau wat minder is, maar dat komt wel weer.

Mo, awesome!!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_103757157
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 19:16 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

mn collega heeft een plant in zn kantoor staan, en hier kun je ze ook wel vers in de super kopen. Ik vind het wel lekker. Niet zo zuur als een citroen, maar wel lekker!
Oeh vers!
Verse thee (buuf is van de theetjes en ik waardeer de verse met blaadjes) en 4 passievruchten :9
pi_103758050
quote:
1s.gif Op zondag 30 oktober 2011 20:17 schreef XcUZ_Me het volgende:
O: banaan
S: RPM op kneuzenniveau ;(
L: havermoutpap
T: chocorozijnen
D: zuurkoolstamp met worst.
Laiverd, prop er de volgende keer een fatsoenlijk ontbijt in. :*
  zondag 30 oktober 2011 @ 20:55:05 #95
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_103759122
Lijstje
o. Boterham speculoos, boterham humus, boterham jam
s. Uurtje wandelen
t. Negerzoen
l. Boerenkool met kwart worst en 2 eetlepels uitgebakken spek
t. 3 koekjes en stuk appeltaart
d. Glas jenever, bord kippensoep, bakje karamelijs
t. 2 zakjes chips en bakje frambozen
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  zondag 30 oktober 2011 @ 21:06:08 #96
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_103760031
Gisteren was trouwens prima met kwark, heeeeeeeeeel veel groente, fruit en volkorenbrood.
  zondag 30 oktober 2011 @ 21:40:03 #97
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_103762641
Je hebt gesport XM!

Tink, lekker lijstje :D

thanks all..
Vind het soms gewoon moeilijk, veel weekenden niet samen, veel weekenden gebroken, het werk is onrustig, teveel contact met zijn ex, zijn zoon heeft het moeilijk, weet niet zo goed ermee om te gaan en dan zo;n schoonmoeder..
Soms is het bij mij ook even op :') en dan word ik heeeeeeeeeeeeeeeeeeel onredelijk.
Maar enfin, ik ga slapen.
Bedankt liefjens
pi_103762729
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 21:40 schreef uniekhoorn het volgende:
Je hebt gesport XM!

Tink, lekker lijstje :D

thanks all..
Vind het soms gewoon moeilijk, veel weekenden niet samen, veel weekenden gebroken, het werk is onrustig, teveel contact met zijn ex, zijn zoon heeft het moeilijk, weet niet zo goed ermee om te gaan en dan zo;n schoonmoeder..
Soms is het bij mij ook even op :') en dan word ik heeeeeeeeeeeeeeeeeeel onredelijk.
Maar enfin, ik ga slapen.
Bedankt liefjens
is het alweer beter? En ik snap dat dat lastig is..

Ik ga ook zo slapen geloof ik..Hoop dat m'n huisgenote snel thuis komt, want ik ben bang dat ze me wakker maakt en ik dan niet meer kan slapen..
  zondag 30 oktober 2011 @ 21:55:49 #99
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_103763628
Oordopjes indoen proberen niet op haar thuiskomst te liggen wachten.
pi_103763773
Dilemma, ik moet morgen om 11 uur iets afhebben. Het maken zal minstens 4 uur duren. Nu doen en laat slapen, of nu gaan slapen en morgen vroeg opstaan. Ik ben nu wat moe, feestje vannacht was leuk en laat en ik mag blij zijn dat ik veel water gedronken heb :'). Weet alleen niet of ik morgen nog scherp genoeg ben. Al ben ik dat nu ook niet.
pi_103763828
Resultaten uit mijn verleden zeggen, nu doen :Y
pi_103763974
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 21:57 schreef Chicolate het volgende:
Dilemma, ik moet morgen om 11 uur iets afhebben. Het maken zal minstens 4 uur duren. Nu doen en laat slapen, of nu gaan slapen en morgen vroeg opstaan. Ik ben nu wat moe, feestje vannacht was leuk en laat en ik mag blij zijn dat ik veel water gedronken heb :'). Weet alleen niet of ik morgen nog scherp genoeg ben. Al ben ik dat nu ook niet.
Bed in :Y je bent morgen vast frisser.
pi_103763990
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 21:58 schreef V1z0R het volgende:
Resultaten uit mijn verleden zeggen, nu doen :Y
:D
pi_103764011
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 22:00 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Bed in :Y je bent morgen vast frisser.
Ja doei.
pi_103764195
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 21:57 schreef Chicolate het volgende:
Deel nu en de rest morgenochtend?
pi_103764205
Terug van eten bij de griek met familie van vriendje, heb gebakken forel op.
Hoop dat t bezinkt allemaal uniek :*

Chico, zo grappig! Normaal postte je s nachts dat je nog moest studeren, nu dat je feest :)
Ik zou meegaan met v1z, morgen is je bed te lekker!
pi_103764239
Heb mezelf net een van de albums van afrojack gekocht, grappig hij staat naast rieu in mijn afspeellijst :D

Prima fietsmuziek O+
pi_103764348
Ben je een avond- of ochtendmens Chico? :+ Ik zou het zelf 's avonds doen omdat ik 's ochtends niks waard ben, maar als dat bij jou andersom is werkt dat natuurlijk anders. :s)
pi_103764382
Zijn er al foto's van het sprookjesbal :)?
pi_103764406
Ik doe nog een lijstje:

O: appel, kiwi, yoghurt 2 eetl muesli en 1 eetl lijnzaad
L: 2 grote speltcrackers, eentje met avocado en zalm, ander met bietenpasta en geitenkaas
T: 3 dropjes, hand pepernoten, koffie verkeerd
D: uit eten, 2 slibtongetjes, klein bakje rode kool en 10 frietjes :{
T: boterham pindakaas en beschuitje met jam, want karige D
T: 2 stukjes Turkish Delight :9
pi_103764441
Slapen kan tijdens college ook, datgene afmaken waarschijnlijk niet. :Z
pi_103764463
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 22:06 schreef Probability het volgende:
Zijn er al foto's van het sprookjesbal :)?
Uhm ja, maar niet echt goeie... vriendinnetje dr camera bleek op zwart wit te staan.. handig wel ;)
Ik zal ff kijken!
  zondag 30 oktober 2011 @ 22:08:05 #113
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_103764465
Nu een uurtje, dan naar bed. 6 uur opstaan en dan de rest afmaken.
pi_103764662
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 22:06 schreef Lago het volgende:
Ben je een avond- of ochtendmens Chico? :+ Ik zou het zelf 's avonds doen omdat ik 's ochtends niks waard ben, maar als dat bij jou andersom is werkt dat natuurlijk anders. :s)
Avondmens in principe. Ik begin er ook nu maar aan ja, dan hoef ik het morgen alleen maar af te maken.
pi_103764735
Ze staan ook al op facebook nallie!
pi_103764881
@Uniek: ben niet echt bijgelezen, dus weet het fijne er niet van.
Maar soms moet je even serieus rust nemen en even wat tijd voor jezelf inplannen.
Al is het maar een uurtje op een bank in het park zitten of hard je favo muziek aanzetten: het kan wonderen doen :*
pi_103764924
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 22:11 schreef Probability het volgende:
Ze staan ook al op facebook nallie!
Ja zag t maar sta er niet op! Vriendinnetjes wel, de hartenkoningin meisjes, met de schmink en de kaarten!
pi_103765033
Vond t trouwens best wel tegenvallen, was helemaal niet zo druk en ook best veel mensen niet verkleed! Maar de wel verklede mensen hadden wel echt hun best gedaan dus dat was wel heel tof. Voelde me wel enigszins underdressed ;)
pi_103765791
Ook nog even een dikke :* voor DaD.
Ik hoop dat je je snel wat beter voelt.
Het is nogal wat, sterkte. :*

En :W voor Sigme, loveli, Maria, MoBlo, Co, Vik, XM, Tink, de Arnhemmer met iedere keer een andere naam :') :D ;) , Vizor en alle andere oudgedienden.
Ik lees zo af en toe bij, maar ben momenteel te licht om af te willen vallen dus ik heb hier niet heel veel meer te zoeken. (Daarbij wil ik juist graag wat aankomen, zie OUD. :P ).
Misschien moeten jullie gewoon wat minder babbelen zodat ik het bij kan houden. }:| :P
pi_103766921
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 16:49 schreef progje het volgende:

:o

ik hoop dat ie bevalt. Ik wil er ook 1, maar eigenlijk mag ik 'm pas als we de keuken hebben verbouwd want ik kan 'm nu onmogelijk kwijt in de keuken....

en we moeten nog beginnen met sparen voor de verbouwing
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_103767345
lijstje van vandaag is ook rubbish

O: 3 witte bolletjes, met schuddebuikjes en leverworst en ei. Nootjes
T: kwark met havermout, bessen en nootjes
L: uitsmijter met ham en kaas en 3 eieren
D: 4 rijstewafels met pindakaas
T: kwark

Ik ga van de week weer minimaal 3x sporten, ik verander weer langzaam in een bolletje }:|

En ik kan Sigme een high five voor de familieperikelen en ik heb nog wel wat andere bronnen van stress. Ben iig blij dat lief en ik redelijk rustig zijn onder alles *;
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_103768210
oh en parkietje, waar ben je nou eindelijk geslaagd voor je pakken ? /aagje
pi_103771592
Oooh ik heb geen zin om dit af te maken. Maar ik ben al halverwege zo ongeveer en het is ook zonde om nu te stoppen en dan morgenochtend te stressen :+ *nog even doorgaat met schrijven*.
pi_103771767
Ja ga nog even door, nog beter: maak het af! Want de laatste beetjes zijn meestal toch het langst..
pi_103771918
Nog een motivatiebrief kunnen schrijven dan probability?
Het enige probleem is het kiezen van de oplossing
pi_103772018
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 00:30 schreef uw_koninklijke_sneuheid het volgende:
Nog een motivatiebrief kunnen schrijven dan probability?
Nee ben niet zo gemotiveerd en al 2 dagen intens chagrijnig
pi_103772076
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 00:26 schreef Probability het volgende:
Ja ga nog even door, nog beter: maak het af! Want de laatste beetjes zijn meestal toch het langst..
Dat zal in dit geval gelukkig meevallen (moet een soort stappenplan schrijven en elke stap kost mij evenveel tijd om uit te werken). Ben nu alleen aan het zoeken naar een goed voorbeeld en kan het even zo niet bedenken eigenlijk en dat is vervelend.
pi_103772171
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 00:32 schreef Probability het volgende:

[..]

Nee ben niet zo gemotiveerd en al 2 dagen intens chagrijnig
Oei, watdan?
pi_103772183
quote:
1s.gif Op maandag 31 oktober 2011 00:38 schreef uw_koninklijke_sneuheid het volgende:

[..]

Oei, watdan?
Ja gemoedstoestand he
pi_103772307
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 00:38 schreef Probability het volgende:

[..]

Ja gemoedstoestand he
Oh, irritant altijd. Maar het komt goed hè
pi_103774592
Hai :W
pi_103774642
Ik heb gisteren een les body balance gedaan en nu heb ik spierpijn!

Lijstje!
O havermout, melk, appel
T banaan
L wrap met zalm en avocado, dubbele boterham pindakaas
T fruit
D broccolisoep
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_103774657
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 22:43 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

:o

ik hoop dat ie bevalt. Ik wil er ook 1, maar eigenlijk mag ik 'm pas als we de keuken hebben verbouwd want ik kan 'm nu onmogelijk kwijt in de keuken....

en we moeten nog beginnen met sparen voor de verbouwing
Geweldig ding :Y maar vrij prijzig dat wel.
Ik wil van Progje graag een verslag hoe de pureerder werkt (scheelt weer een blender kopen en ergens kwijt moeten :P ).

Enne mogge!

Lijstje to be:

O: 3 eieren met lijnzaad, paprika, champi's, enz.
T: handje nootjes vermoed ik en een plak zuurdesembrood met filet AM
L: tomaat-komkommer-pepertje
T: zuurdesemplak met grillworst
D: Snijbonen met witte bonen in tomatensaus en hamburgertje
T: fruit.

Oh en op tijd naar huis om nog een 10 km te mountainbiken en in tuin te werken :+ +1 kg dit weekend.
pi_103774659
Goedemorgen!
pi_103774674
Morguh! Na een weekje vakantie nu weer aan de slag :)
  maandag 31 oktober 2011 @ 07:43:28 #136
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_103774759
Succes Coco :)

Ik moet dit jaar ook nog een week opnemen, aangezien ik er nog 2 heb en max 1 mag meenemen naar volgend jaar. Zal eind december wel worden.
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_103774781
quote:
1s.gif Op maandag 31 oktober 2011 07:43 schreef XcUZ_Me het volgende:
Succes Coco :)

Ik moet dit jaar ook nog een week opnemen, aangezien ik er nog 2 heb en max 1 mag meenemen naar volgend jaar. Zal eind december wel worden.
Het is tegenwoordig wel bij steeds meer werkgevers zo dat je maar een beetje mag meenemen naar volgend jaar valt me op :)
pi_103774805
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 23:03 schreef _aurum_ het volgende:
oh en parkietje, waar ben je nou eindelijk geslaagd voor je pakken ? /aagje
1 bij esprit en 1 bij mango. Die eerste zit op zich ok, de tweede iets minder maar is wel 120 euro goedkoper :')
pi_103774824
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 07:45 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Het is tegenwoordig wel bij steeds meer werkgevers zo dat je maar een beetje mag meenemen naar volgend jaar valt me op :)
Ja is bij ons ook zo. Op zich ook wel een beetje logisch, gaan al je werknemers in een keer 2 maanden weg :P :D
pi_103774843
quote:

[..]
Dat is ter voorkoming van vakantiedagen stuwmeren.
Ik had bergen adv en dat is nu omgezet in een flexibel budget waar ik dan alsnog weer verlofdagen van koop. Maar ik heb ook collega's die jarenlang 38 verlofdagen per jaar hadden en daar maar de helft van opnamen en dus nog een berg dagen hebben staan waar ze niet doorheen komen. Ik heb zomaar het idee dat bedrijven daar vanaf willen.
Doe wat je niet durft.
pi_103774866
quote:
1s.gif Op maandag 31 oktober 2011 07:53 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Dat is ter voorkoming van vakantiedagen stuwmeren.
Ik had bergen adv en dat is nu omgezet in een flexibel budget waar ik dan alsnog weer verlofdagen van koop. Maar ik heb ook collega's die jarenlang 38 verlofdagen per jaar hadden en daar maar de helft van opnamen en dus nog een berg dagen hebben staan waar ze niet doorheen komen. Ik heb zomaar het idee dat bedrijven daar vanaf willen.
Daar is de nieuwe vakantiewetgeving vanuit de overheid ook voor inderdaad.

Moet zeggen dat ik ze ook opspaar om dan gewoon langer weg te gaan en tussendoor weekjes op te nemen.
pi_103774883
Kan er ook niet echt om juichen, als er dan "iets" is dat geen ziekte is dan kan een medewerker geen kant op omdat ze vakantiedagen toch al op zijn.
pi_103775040
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 07:57 schreef Ml-etje het volgende:
Kan er ook niet echt om juichen, als er dan "iets" is dat geen ziekte is dan kan een medewerker geen kant op omdat ze vakantiedagen toch al op zijn.
Daar is toch buitengewoon verlof voor?
Doe wat je niet durft.
pi_103775110
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 08:16 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Daar is toch buitengewoon verlof voor?
Afhankelijk van de CAO soms wel.
pi_103775138
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 08:25 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Afhankelijk van de CAO soms wel.
En daarnaast ben je nog enigszins afhankelijk van een werkgever die wel of niet mee wil werken. En is het afhankelijk van het soort werk wat je doet.
Doe wat je niet durft.
pi_103775184
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 08:28 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

En daarnaast ben je nog enigszins afhankelijk van een werkgever die wel of niet mee wil werken. En is het afhankelijk van het soort werk wat je doet.
Klopt :) maar over het algemeen sta ik niet te juichen.
  maandag 31 oktober 2011 @ 08:36:28 #147
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_103775221
Ik ben er ook niet zo blij mee, zeker gezien het feit dat ik al niet zoveel verlof héb in een jaar (180 uur op jaarbasis, bij 36urige werkweek). Dus het is al met al niet zo royaal en als je dan idd iets hebt, waar je je niet ziek voor kan melden en wat geen urgent verlof toelaat, dan zit je mooi met die gebakken peren. Bijvoorbeeld kapotte cv en een monteur die alleen tussen 10-14 op dinsdag kan komen.
pi_103775257
Maar om het topic nog enigszin interessant te houden: is een weekje weg geen optie XM? :) Lekker richting de zon zo over een paar weekjes?

En in het geval wat jij noemt XM, dan kun je toch prima thuiswerken?
Doe wat je niet durft.
pi_103775263
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 08:36 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik ben er ook niet zo blij mee, zeker gezien het feit dat ik al niet zoveel verlof héb in een jaar (180 uur op jaarbasis, bij 36urige werkweek). Dus het is al met al niet zo royaal en als je dan idd iets hebt, waar je je niet ziek voor kan melden en wat geen urgent verlof toelaat, dan zit je mooi met die gebakken peren. Bijvoorbeeld kapotte cv en een monteur die alleen tussen 10-14 op dinsdag kan komen.
Dat ja.
  maandag 31 oktober 2011 @ 08:39:56 #150
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_103775271
Ja, ík kan dat idd. Maar er zijn hier zat collega's die die luxe niet hebben!

En Henk, goed plan, ware het niet dat Duuf niet zoveel dagen meer heeft :').
pi_103775398
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 08:39 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ja, ík kan dat idd. Maar er zijn hier zat collega's die die luxe niet hebben!

En Henk, goed plan, ware het niet dat Duuf niet zoveel dagen meer heeft :').
Mij is uitgelegd dat de vrije dag om de week (bij een 36urige werkweek) ook bedoelt is voor plannen van monteurbezoekjer ed.
Geen idee hoeveel er openstaat...
pi_103775399
Mogge. :z

Lijstje van gister kan worden aangevuld met popcorn, yoghurt en een banaan.
  maandag 31 oktober 2011 @ 08:53:25 #153
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_103775445
quote:
1s.gif Op maandag 31 oktober 2011 08:50 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Mij is uitgelegd dat de vrije dag om de week (bij een 36urige werkweek) ook bedoelt is voor plannen van monteurbezoekjer ed.
Geen idee hoeveel er openstaat...
Ja en daar gebruik ik 'm ook voor. Maar soms gaat dat niet, bijv. in het cv-voorbeeld. Denk ik dan.
pi_103775487
Mogguh!

Oog nog ontstoken, knie nog dikker dan gisteren en ook nog eens hoofdpijn achter waar de nek begint. :{ Dus een aleve genomen en nu ben ik zo duf als Armand :')
pi_103775502
Nou ja, en buiten dat, je hebt toch een contract voor 36 uur en niet voor 40... het is toch niet aan je manager om te bepalen waar die vrije uren in gaan zitten :P

Overigens vind ik die 180 uur (dat is 22.5 dag) zo sllecht nog niet, vrij gangbaar zou ik zelfs denken. Ik heb 25 dagen, bij 40 uur (officieell).
pi_103775508
Heb vandaag voor het eerst 2 broekmaten kleiner aan, terwijl ik nog steeds teveel pensvet heb. Bmi is helemaal de goede kant op aan het gaan, nu dus alleen dat buikje nog. Nog maar eens mijn eentonige lijstje:

O: Havermout met kaneel en honing (van Euroshopper naar Quaker, ik proef toch wel verschil)
S: Uur fietsen, 21 km
T: Gekookt ei
L: 2 volkoren boterhammen, kop soep
T: Appel, volkoren boterham
S: Uur fietsen, 21 km
D: Tahoe Chow Mein (Bami, groenten, Tofu)
T: Yoghurt met verse ananas en aardbeien
pi_103775509
Hoe was je verjaardag Perr? Leuke cadeautjes gekregen?
  maandag 31 oktober 2011 @ 08:57:53 #158
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_103775513
Ah ok. Iedereen om me heen heeft er meer. Dus dan krijg ik wel het beeld dat het niet zoveel is :').
pi_103775531
24 dagen bij 40uur trouwens
pi_103775575
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 08:59 schreef V1z0R het volgende:
24 dagen bij 40uur trouwens
28 dagen bij 40 uur....Hier gaat het op leeftijd. Zodra ik 30 wordt krijg ik 31 dagen...
pi_103775582
Oh en de rem moet er weer op!

Planning
T: 2 mandarijntjes
L: salade, soep, 1 bth met kaas
T: 150 ml yoghurt
B: 2x20 minuten fietsen
T: banaan
S: bootycamp
D: makreel, broccolisoep, 2 bth
pi_103775584
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 09:01 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Hier gaat het op leeftijd. Zodra ik 30 wordt krijg ik 31 dagen...
Dat vind ik trouwens wel raar. :{
pi_103775603
Netjes, Kees.

Wat doe je trouwens op die boterhammen? Zo zonder beleg zou ik nl. zeggen dat je vrij hoog in de KH's zit.
pi_103775618
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 09:01 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Waarom? ik zie er de logica wel van in :P

Jagar, geldt dat dan voor alle beroepen of alleen (semi)-overheid?
pi_103775622
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 08:57 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ah ok. Iedereen om me heen heeft er meer. Dus dan krijg ik wel het beeld dat het niet zoveel is :').
28 dagen bij 40 uur ;)

Maar had er hiervoor 37 bij 40 uur, dat was wel lekker.
Nu meer salaris minder vakantie.
pi_103775623
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 09:01 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Oudjes hebben meer rust nodig ;)

en mogge iedereen :*

lijstje voor vandaag
T: cappuccino, peer
L: bloemkoolsoep, 2 crackers met kaas, verse sinaasappelsap
T: appel, cappuccino
D: weet ik nog niet, in elk geval weer iets met veel groente as usual.
T: kwark met gepureerd fruit.
pi_103775628
Je krijgt hier na je 54e? toch ook oude lullen dagen?
pi_103775632
quote:

[..]

28 dagen bij 40 uur....Hier gaat het op leeftijd. Zodra ik 30 wordt krijg ik 31 dagen...
Zit daar ook nog een minimum aan?

Dus 20 of 25 als minimum?
pi_103775644
In mijn bedrijf krijgen we trouwens iedere 3 jaar 1 vakantiedag erbij :') en we kunnen niet thuiswerken/flexwerken. Haha.
pi_103775654
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 09:04 schreef V1z0R het volgende:
Je krijgt hier na je 54e? toch ook oude lullen dagen?
Afh. van CAO hier miv 46 jr.
pi_103775670
@Tink je vroeg laatst wanneer ik me voor het laatst beter voelde dan de week ervoor; dat is in Mei van dit jaar geweest bedacht ik me vannacht.
pi_103775671
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 08:57 schreef XcUZ_Me het volgende:
Dat probleem heb ik idd ook. Mijn collega's die onder een oude regeling vallen hebben iets van 37 dagen :') ik heb er 20 op basis van 32 u. Dus zij hebben er 12 meer (zou op basis v 40 u dus 25 krijgen).
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
  maandag 31 oktober 2011 @ 09:10:06 #173
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_103775714
Onze CAO kent geen oudelullendagen helaas.
pi_103775762
quote:

[..]

Hier ook idd. Ik vind het wel logisch, er waren hier voorheen werknemers die zo ongeveer het hele jaar vrij hadden kunnen nemen na 20 jaar te weinig opgenomen te hebben. :')
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_103775798
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 09:03 schreef Perruche het volgende:

[..]

Waarom? ik zie er de logica wel van in :P

Jagar, geldt dat dan voor alle beroepen of alleen (semi)-overheid?
ik heb geen idee. Ik kan me voorstellen dat dit wettelijk geregeld is..
pi_103775827
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 09:02 schreef V1z0R het volgende:
Netjes, Kees.

Wat doe je trouwens op die boterhammen? Zo zonder beleg zou ik nl. zeggen dat je vrij hoog in de KH's zit.
Op die boterhammen zit ham en rookvlees. Ik zit regelmatig wat te hoog in KH's, moet wat meer eiwitten en vetten binnen zien te krijgen. Ik kan vanavond in ieder geval een handje cashew-nootjes bij de Chow Mein doen.
pi_103775831
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 09:04 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Zit daar ook nog een minimum aan?

Dus 20 of 25 als minimum?
Voor mijn beroep is 28 het minimum. Zodra je 30 wordt is het dus 31, en bij 40 en alles daarboven is het 35 dagen...
pi_103775901
Oh, en lieve iedereen,

Ik ben ontzettend ontevreden met m'n lichaam nu. Ik ben niet streng genog ten opzichte van mezelf, en er mag minstens 5 kilo, maar het liefst 10 kilo af. Ik heb steeds redenen om van mezelf te mogen snoepen. 'het is zo koud buiten'. 'ik ben zo druk'. 'ik heb bezoek'. 'de duutser is hier' of 'ik ben bij de duutser'. Zo schiet het dus niet op. Ik wil strenger zijn naar mezelf, maar willen jullie ook strenger zijn naar mij? Zo heb ik al in geen tijden lijstjes gepost, zouden jullie mij daar aan willen herinneren?

Bij deze een planning voor vandaag:

O: yoghurt met kellogs
L: restje stoofpot met aardappelpuree
T: rode bietjes salade
D: ?
pi_103775926
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 09:15 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Voor mijn beroep is 28 het minimum. Zodra je 30 wordt is het dus 31, en bij 40 en alles daarboven is het 35 dagen...
Ah ik zat al in de droomwereld van 54 jaar en 54 vakantiedagen :P
pi_103775967
Hier ook 25 bij 40 uur, dacht dat dat het wettelijk minimum was?

Bij mijn 'vorige' baan kon ik zo veel flexwerken als ik wilde. Dat is het enige wat ik enorm ga missen.

Wakker geworden met een hoofdpijn waar je U tegen zegt. Kan niet ziek worden, morgen eerste dag!

Goedemorgen!
pi_103775978
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 09:15 schreef NutKees het volgende:

[..]

Op die boterhammen zit ham en rookvlees. Ik zit regelmatig wat te hoog in KH's, moet wat meer eiwitten en vetten binnen zien te krijgen. Ik kan vanavond in ieder geval een handje cashew-nootjes bij de Chow Mein doen.
Als je voor jezelf weet hoe de ideale verhouding is, zou je kunnen proberen om in elke maaltijd zoveel mogelijk die verhouding aan te houden. Eventueel met iets als kwark balanceren als je niet veel KH's kan verdragen.

* genoteerd Jagar * :Y Kellogs.... }:| ? :P
pi_103776031
Ik heb eerlijk gezegd geen idee wat mijn ideale verhoudingen zijn. Ik probeer E:30% - K:55% - V:15% aan te houden op advies van internet, is dat een goede richtlijn?
  maandag 31 oktober 2011 @ 09:25:44 #183
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_103776047
Lijstjes opschrijven helpt ook he Jeager, jij weet heus wel wat je niet en wel kan. In je hoofd is je eetlijst vaak heel anders :')

Krijg net een sms dat hij van mij houdt dus dat komt hopelijk goed, thanks.

Lijst:
Pre O: beschuit appelstroop
S: 6.4 km met 11.1/uur
O: 450 magere kwark
T: appel, peer
L: 2 boterhammen kaas, beker melk
T: triangelbroodje bij Bakker Bart met kipfilet of FA :9 en een cappuccino, blokje choco
D: Nog geen idee, zuurkoolschotel misschien
pi_103776081
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 09:25 schreef uniekhoorn het volgende:
Lijstjes opschrijven helpt ook he Jeager, jij weet heus wel wat je niet en wel kan. In je hoofd is je eetlijst vaak heel anders :')

Krijg net een sms dat hij van mij houdt dus dat komt hopelijk goed, thanks.

Lijst:
Pre O: beschuit appelstroop
S: 6.4 km met 11.1/uur
O: 450 magere kwark
T: appel, peer
L: 2 boterhammen kaas, beker melk
T: triangelbroodje bij Bakker Bart met kipfilet of FA :9 en een cappuccino, blokje choco
D: Nog geen idee, zuurkoolschotel misschien
Gelukkig Uniek!!
pi_103776174
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 09:25 schreef NutKees het volgende:
Ik heb eerlijk gezegd geen idee wat mijn ideale verhoudingen zijn. Ik probeer E:30% - K:55% - V:15% aan te houden op advies van internet, is dat een goede richtlijn?
Ligt aan je lichaamstype. Maar als jij daarbij afvalt, zou ik het niet wijzigen. Ik heb ook dat de laatste plek waar het af gaat m'n buik is. :{

:') Ik voel me echt half-stoned :D en dat van 1 pijnstillertje :')
pi_103776192
Goedemorgen allemaal!!! O+ :W
Ja doei.
pi_103776215
Fijn uniek. Ruzie is naar, maar bang zijn dat het niet meer goed komt, is nog veel vervelender. En nergens voor nodig meestal :* .

Jagar, staat genoteerd. Over je lijstje van vandaag: erg veel koolhydraten. Kellog's (weet niet welke je hebt), banaan, bietjes en aardappelpuree zijn niet de beste keuzes. In ieder geval zou ik ze niet op één dag eten als ik zou willen afvallen.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_103776264
Fijn Uniek! :*
  Vis een optie? maandag 31 oktober 2011 @ 09:39:19 #189
70532 loveli
N
pi_103776306
quote:

[..]

Hoe zit dat wettelijk? Ik mag officieel een week vakantie en een week adv meenemen. Overschot adv vervalt, vakantie wordt omgezet in een andere pot.
crap in = crap out
pi_103776336
Over vakantie-uren: Standaard heb ik 185,6 uur, maar daar komt nog 76,8 uur bij omdat wij standaard geen 40-urige werkweek hebben. Je kan dan kiezen voor 'gewoon' 8 uur per dag werken en de rest aan extra vakantiedagen krijgen (uit laten betalen is helaas niet mogelijk). Totaal kom ik dus op 262,4 uur *O* . En ik werk 32 uur, dus ook nog elke vrijdag vrij.

De secundaire arbeidsvoorwaarden zijn echt ideaal, jammer dat de lonen wat lager zitten :+ .

Oh ja, er staat tegenover dat thuiswerken geen optie is, hoewel het prima zou kunnen wil men er hier niet aan.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_103776339
Jagär: ondanks dat 't hier wel redelijk gaat (maar niet uitmuntend!) doe ik met je mee! :)

Uniek: :*

Lijstje heb ik nog niet helemaal duidelijk, maar D wordt weer gevulde groentensoep, want daar staat nog een grote pan van na gisteravond! O+ :9
Ja doei.
pi_103776342
Fijn Uniekje! Het komt heus goed, zoals ik al zei: een beetje een relatie kan tegen een ruzie, ook tegen onredelijke ruzies.

:*
pi_103776358
Planning voor vandaag:

O: 2 boterhammen komkommersalade
T: appel
L: pistolet met ?
T: appel
D: chili con carne met rijst en creme fraiche
T: yoghurt
pi_103776363
Oh, en mijn mams is jarig vandaag O+ en we hebben net voor haar gezongen door de telefoon (Heppie bursdeej toe joeeeeeeeeeeeeee) en normaal zeg je dan 'tot vanavond!' ofzo, maar nu dus niet. En da's wel even wennen :@
Ja doei.
pi_103776379
Gefeliciteerd met je mams Mo en *knuf* :*
pi_103776388
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 09:42 schreef motorbloempje het volgende:
Oh, en mijn mams is jarig vandaag O+ en we hebben net voor haar gezongen door de telefoon (Heppie bursdeej toe joeeeeeeeeeeeeee) en normaal zeg je dan 'tot vanavond!' ofzo, maar nu dus niet. En da's wel even wennen :@
Gefeliciteerd!
pi_103776413
quote:
1s.gif Op maandag 31 oktober 2011 09:39 schreef loveli het volgende:

[..]

Hoe zit dat wettelijk? Ik mag officieel een week vakantie en een week adv meenemen. Overschot adv vervalt, vakantie wordt omgezet in een andere pot.
Moet ik nakijken :)
Heb nl geen idee of bij CAO afgeweken mag worden vd regeling.
pi_103776438
Thanks O+ En dan gaat ze ook nog zeggen 'zo jammer dat jullie er niet waren zaterdag' (toen ze het vierde) :') ;( want we wilden nog wel even kijken wat 't zou kosten als we 'even' op en neer zouden gaan, maar dat zou echt zonde zijn van 't geld, dus bewaren we dat voor kerst..

Mr.Mo's ouders waren helemaal verbaasd, daarentegen, dat we met kerst naar hen toe komen :')! _O-
Ja doei.
  Vis een optie? maandag 31 oktober 2011 @ 09:47:44 #199
70532 loveli
N
pi_103776467
quote:
9s.gif Op maandag 31 oktober 2011 09:10 schreef XcUZ_Me het volgende:
Onze CAO kent geen oudelullendagen helaas.
Gevaar is dat het als leeftijdsdiscriminatie wordt gezien. Alleen als aantoonbaar is dat door de aard van het werk ouderendagen verdedigbaar zinn mag het nog. Als een jonge werknemer naar laten we zeggen de europese commissie stapt, zouden die kunnen besluiten dat de ouderendagen onrechtmatig zijn. Heikel punt.
crap in = crap out
pi_103776476
Fijn zo'n sms Uniek :*

En Phaidra, snap niet zo goed hoe het precies werkt bij jullie, maar wat veel!! :)

Voor de grap mijn lijstje van gister:
O kwark, banaan, havermout
S 2,5 uur wandelen
L 1 stroopwafel, 1 plakje ontbijtkoek
D aardappelpuree, gehaktbal, rode kool
T beetje havermoutpap
T speculaasbrokken bij de thee

Ik zie verbetermogelijkheden *O*
pi_103776595
quote:
1s.gif Op maandag 31 oktober 2011 09:48 schreef anna82 het volgende:
Fijn zo'n sms Uniek :*

En Phaidra, snap niet zo goed hoe het precies werkt bij jullie, maar wat veel!! :)

Voor de grap mijn lijstje van gister:
O kwark, banaan, havermout
S 2,5 uur wandelen
L 1 stroopwafel, 1 plakje ontbijtkoek
D aardappelpuree, gehaktbal, rode kool
T beetje havermoutpap
T speculaasbrokken bij de thee

Ik zie verbetermogelijkheden *O*
Full-time is bij ons 38 uur (of 36 dat weet ik nooit :') ). Ik werk 0,8 deel hiervan. We mogen dan kiezen of we exact die uren maken (en dan heb je rare werktijden), minder werken ter compensatie of meer. Bij de eerste optie lever je wat vakantiedagen in, bij de tweede krijg je extra dagen wegens meer gewerkte uren. :)

Als wij wandelen eet ik ook vaak slechter. Twee weken geleden gingen we bijvoorbeeld pannenkoeken eten na afloop :9 .
Venus in pocketformaat
© loveli
  Vis een optie? maandag 31 oktober 2011 @ 09:54:19 #202
70532 loveli
N
pi_103776602
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 09:44 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Moet ik nakijken :)
Heb nl geen idee of bij CAO afgeweken mag worden vd regeling.
Bij ons zijn ze er jaren flexibel mee omgegaan, de laatste jaren houden ze zich steeds beter aan de CAO wat dat betreft. Logisch, want over meegenomen uren betaal je ook loonsverhoging. Adv vervalt, vakantie is een recht en moet binnen vijf jaar worden opgenomen/uitbetaald.
crap in = crap out
pi_103776685
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 09:40 schreef Phaidra het volgende:
Over vakantie-uren: Standaard heb ik 185,6 uur, maar daar komt nog 76,8 uur bij omdat wij standaard geen 40-urige werkweek hebben. Je kan dan kiezen voor 'gewoon' 8 uur per dag werken en de rest aan extra vakantiedagen krijgen (uit laten betalen is helaas niet mogelijk). Totaal kom ik dus op 262,4 uur *O* . En ik werk 32 uur, dus ook nog elke vrijdag vrij.

De secundaire arbeidsvoorwaarden zijn echt ideaal, jammer dat de lonen wat lager zitten :+ .

Oh ja, er staat tegenover dat thuiswerken geen optie is, hoewel het prima zou kunnen wil men er hier niet aan.
Dan wil ik bij deze nooit meer horen dat ik veel verlof heb! B-)
Jij hebt gewoon ruim 8 weken.
Kom ik aan met mijn 160 uur verlof op jaarbasis. -O- En ja mensen, dat is een schamele 4 weken! >:O
De rest heb ik allemaal eerlijk bijgekocht!
Doe wat je niet durft.
pi_103776789
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 09:57 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Dan wil ik bij deze nooit meer horen dat ik veel verlof heb! B-)
Jij hebt gewoon ruim 8 weken.
Kom ik aan met mijn 160 uur verlof op jaarbasis. -O- En ja mensen, dat is een schamele 4 weken! >:O
De rest heb ik allemaal eerlijk bijgekocht!
Jij verdient ook 2x zoveel als ik (minstens). En mijn lief heeft niet zoveel dagen, noch heb ik geld om elke keer op vakantie te gaan }:| . Maar verder is het wel fijn :+ .
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_103776960
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 10:02 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Jij verdient ook 2x zoveel als ik (minstens). En mijn lief heeft niet zoveel dagen, noch heb ik geld om elke keer op vakantie te gaan }:| . Maar verder is het wel fijn :+ .
Nu mag ik absoluut niet klagen over mijn salaris, maar als ik het dubbele krijg van wat jij krijgt, dan krijg jij wel heel erg weinig betaald hoor!

Owja, en die vakanties van mij zijn lang niet zo duur als de meeste mensen denken. Meestal kom ik uit op zo'n 2000 euro voor een maand weg inclusief ticket en alle uitgaven ter plekke.
10 dagen Roemenie en Bulgarije was vorig jaar 600 euro ofzo, inclusief ticket.
Doe wat je niet durft.
pi_103776975
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 09:07 schreef MarMar het volgende:
@Tink je vroeg laatst wanneer ik me voor het laatst beter voelde dan de week ervoor; dat is in Mei van dit jaar geweest bedacht ik me vannacht.
O he bah, dat is lang geleden -O-
pi_103776995
Iemand in het VK topic hier op FOK! is weer op zoek naar nieuwe woonruimte in London.. het mag haar maximaal 2000gbp kosten.. PER MAAND.

2000... da's 1400 gbp duurder dan waar wij nu voor wonen.. da's 1400 euro per maand dat naar vakanties zou kunnen gaan O+ of onze wereldreis natuurlijk O+
Ja doei.
pi_103777055
Location, location, location!
Doe wat je niet durft.
pi_103777074
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 10:11 schreef motorbloempje het volgende:
Iemand in het VK topic hier op FOK! is weer op zoek naar nieuwe woonruimte in London.. het mag haar maximaal 2000gbp kosten.. PER MAAND.

2000... da's 1400 gbp duurder dan waar wij nu voor wonen.. da's 1400 euro per maand dat naar vakanties zou kunnen gaan O+ of onze wereldreis natuurlijk O+
Verklaar u nader :D
pi_103777076
Ja, duh.

Maar vraag me nog steeds af waarom iemand zoveel geld aan een woning uit wil geven, ook al kún je het betalen, waarom zóu je? ;( Ze krijgt voor die 2000gbp wrsch ook nog 's minder ruimte dan wij nu hebben :')_!
Ja doei.
pi_103777105
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 10:14 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Verklaar u nader :D
De wereldreis?
Ja doei.
pi_103777125
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 10:14 schreef motorbloempje het volgende:
Ja, duh.

Maar vraag me nog steeds af waarom iemand zoveel geld aan een woning uit wil geven, ook al kún je het betalen, waarom zóu je? ;( Ze krijgt voor die 2000gbp wrsch ook nog 's minder ruimte dan wij nu hebben :')_!
Mjah datzelfde vind ik in NL ook wel eens ;) Dan zie ik huizen te koop voor drie ton en dan zie ik mijn fijne huis wat je daar minstens 2 keer voor kan kopen..
pi_103777141
Ik werd wakker van de wekker van de boven/onder buurjongen
pi_103777144
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 10:16 schreef MarMar het volgende:

[..]

Mjah datzelfde vind ik in NL ook wel eens ;) Dan zie ik huizen te koop voor drie ton en dan zie ik mijn fijne huis wat je daar minstens 2 keer voor kan kopen..
Ja, dat had ik ook al toen wij in Nijmegen woonden en ik keek naar wat je voor een zelfde prijs in Den Haag zou krijgen.. -O-
Ja doei.
pi_103777150
quote:
14s.gif Op maandag 31 oktober 2011 10:13 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Location, location, location!
Dat. :) Ik zie hier ook huizen met prijzen waarvan ik denk... nou... :X
pi_103777157
In dat kader is het jammer dat ik zo gek ben op Amsterdam.
pi_103777163
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 10:15 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

De wereldreis?
Nee snapte het niet zo dacht dat je ene kamer wilde verhuren :D
pi_103777179
Nee, wat we er op 'besparen', zeg maar :P
Ja doei.
  Vis een optie? maandag 31 oktober 2011 @ 10:24:48 #219
70532 loveli
N
pi_103777333
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 10:18 schreef motorbloempje het volgende:
Nee, wat we er op 'besparen', zeg maar :P
Er zijn ook huizen van 3000 pond die je niet huurt. Bespaar je nog meer op.
crap in = crap out
pi_103777345
Mensen met verstand van medicijnen/pijnstillers, is het normaal dat ik van 1 aleve (220mg naproxennatrium) een beetje wazig kijk en met moeite wakker blijf?!
pi_103777346
KUN JE NAGAAN!!!111!_1
Ja doei.
  maandag 31 oktober 2011 @ 10:29:13 #222
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_103777430
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 10:25 schreef V1z0R het volgende:
Mensen met verstand van medicijnen/pijnstillers, is het normaal dat ik van 1 aleve (220mg naproxennatrium) een beetje wazig kijk en met moeite wakker blijf?!
Nee.

Tenzij je het nooooooooooooooooooooooooit neemt.

Maar dit is soms de helft van mijn bijna dagelijkse dosis :'). En ik merk er geen fluit van.

Niet dat ik dagelijks pijnstillers neem, maar wel regelmatig.
pi_103777455
quote:
Lijkt me niet. Waarom heb je een pijnstiller genomen? Verklaart dat misschien je verschijnselen? Wat staat er in de bijsluiter?
pi_103777517
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 10:14 schreef motorbloempje het volgende:
Ja, duh.

maar goed, london zal ook wel minstens 2x zo duur zijn dan hull! En jullie huren nu een heel huis voor 600 gbp? Ik huur hier een 40m2 appartement voor 400 euro....en dat is nog heel erg goedkoop..
pi_103777545
quote:
Als je dat niet gewend bent kan dat goed.
pi_103777550
Minstens. Oh, wacht, ik zei 600? We betalen zelfs maar 495 :') 500 dus _O- maar 600 inclusief, ongeveer :) Voor een heel huis ja, met 4 kamers.

Maar naast dat we London gewoon niet leuk vinden was het bij het solliciteren naar deze beurs ook gewoon duidelijk dat we NIET naar een universiteit daar wilden: de huizenprijzen zijn té hoog en dat hebben we er niet voor over... :{w

Straks in Wales/East-Midlands wordt het nog beter _O_ :')!
Ja doei.
  Vis een optie? maandag 31 oktober 2011 @ 10:37:41 #227
70532 loveli
N
pi_103777648
De een geeft geld uit aan een huis, de ander aan een wereldreis, ik kies voor schoenen, auto, motor. Zolang ik dat met m'n eigen geld doe en er verder niemand kwaad mee doe, who cares?
crap in = crap out
pi_103777703
Ja. Inderdaad.

Ik ga maar 's aan de studie! :W
Ja doei.
pi_103777772
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 10:29 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Nee.

Tenzij je het nooooooooooooooooooooooooit neemt.

Maar dit is soms de helft van mijn bijna dagelijkse dosis :'). En ik merk er geen fluit van.

Niet dat ik dagelijks pijnstillers neem, maar wel regelmatig.
Neem eigenlijk nooit pijnstillers nee. Eerste in 1,5jr of zo?
Zoals anna zei maar even de bijsluiter opgezocht, maar slaperigheid/licht gevoel in hoofd is een vaker voorkomende bijwerking :{

Bij mijn lengte en gewicht zou ik toch verwachten dat ik er niet veel last van zou moeten hebben?
Maar ja, na m'n knieoperatie kreeg ik van die dikke roze ibuprofen mee, en daarvan lag ik na een half uur ook altijd al te slapen.
Zal wel gevoelig wezen voor die dingen :')
pi_103777845
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 10:41 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Neem eigenlijk nooit pijnstillers nee. Eerste in 1,5jr of zo?
Zoals anna zei maar even de bijsluiter opgezocht, maar slaperigheid/licht gevoel in hoofd is een vaker voorkomende bijwerking :{

Bij mijn lengte en gewicht zou ik toch verwachten dat ik er niet veel last van zou moeten hebben?
Maar ja, na m'n knieoperatie kreeg ik van die dikke roze ibuprofen mee, en daarvan lag ik na een half uur ook altijd al te slapen.
Dat kan heel goed en dat is het waarschijnlijk ook. Ik ben ook altijd heel gevoelig voor de versuffende werking van medicijnen als ik iets "nieuws" krijg of ze een tijdje heb laten staan.
pi_103777920
Uniek ik begrijp je zo goed :* Het is soms ook niet makkelijk he.. pfff..
* Dikke knuffel * :*
  Vis een optie? maandag 31 oktober 2011 @ 10:48:20 #232
70532 loveli
N
pi_103777952
quote:

[..]

Jag, je taal gaat achteruit. Wil je daar ook commentaar op, net als op je lijstjes? Zie vaker dignen langskomen in jouw posts.

Verder zijn je lijstjes standaard carbig. Je kunt je strak aan lijstjes gaan houden zonder beloning van chocola omdat de duutser er niet is, je kunt bv. ook dingen in je eetpatroon veranderen en meer ruimte laten voor beloningen (zijn vast nog meer opties dan de 2 keuzes die ik erbij haal). Wat hou je het makkelijskt vol?

Als de Kellogs op je lijstje cornflakes zijn, dan zou ik er meteen mee stoppen. Mais heeft niet de eigenschappn die je in je voedingspatroon wilt. Liever havermout (ondanks magnetronhuisgenootassociatie).
crap in = crap out
  Vis een optie? maandag 31 oktober 2011 @ 10:48:56 #233
70532 loveli
N
pi_103777968
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 10:41 schreef V1z0R het volgende:
Lekker toch? Ben je goedkoop stoned.
crap in = crap out
pi_103778006
Ik heb 25 vakantie dagen bij officieel 40 uur. Ik werk gemiddeld zo'n 50 - 55 uur per week...
Maar ga aandelen in het bedrijf krijgen, dus dan behoor je niet te zeuren he ;)
pi_103778024
loveli, in jouw post aan Jagar staan ook nogal wat tikfouten... :P
  Vis een optie? maandag 31 oktober 2011 @ 10:53:54 #236
70532 loveli
N
pi_103778113
quote:
2s.gif Op maandag 31 oktober 2011 10:50 schreef Ewelina het volgende:
loveli, in jouw post aan Jagar staan ook nogal wat tikfouten... :P
crap :')
crap in = crap out
pi_103778167
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 10:48 schreef loveli het volgende:

[..]

Lekker toch? Ben je goedkoop stoned.
Nee, dat is helemaal niet fijn. Ik heb dat ook. Van 1/2 pil ben ik dagen van de wereld.
pi_103778173
Bovendien hou ik niet van stoned zijn.
pi_103778307
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 10:48 schreef loveli het volgende:

[..]

Jag, je taal gaat achteruit. Wil je daar ook commentaar op, net als op je lijstjes? Zie vaker dignen langskomen in jouw posts.

Verder zijn je lijstjes standaard carbig. Je kunt je strak aan lijstjes gaan houden zonder beloning van chocola omdat de duutser er niet is, je kunt bv. ook dingen in je eetpatroon veranderen en meer ruimte laten voor beloningen (zijn vast nog meer opties dan de 2 keuzes die ik erbij haal). Wat hou je het makkelijskt vol?

Als de Kellogs op je lijstje cornflakes zijn, dan zou ik er meteen mee stoppen. Mais heeft niet de eigenschappn die je in je voedingspatroon wilt. Liever havermout (ondanks magnetronhuisgenootassociatie).
taal is zo lastig, ik merk dat m'n zinsstructuur verandert, maar ook de basis gramatica. En de 'ability' om woorden goed te spellen.

De kellogs zijn de deur uit, was de laatste. Ze zijn zo lekker. Ik ga terug naar muesli, en zodra m'n huisgenote weg is (vrijdag!) terug naar de havermout.

Ik vind het lastig om de carbs te verwijderen uit m'n lijstje, omdat ik die altijd zo'n essentieel component van m'n maaltijd vind, en ik het idee heb dat ik zonder carbs binnen no time weer trek heb. Het probleem met beloningen is dat als ik het niet strikt doe, ik heel makkelijk denk ' ach, 1 stukje chocola kunnen er ook 2 worden en 2 ook 5, etc. etc. )
pi_103778376
Haha jagar, ik heb precies hetzelfde issue. Ik moet ook echt weer even streng, die bovenbenen :') verder wel tevreden. Maar goed.
  Vis een optie? maandag 31 oktober 2011 @ 11:02:39 #241
70532 loveli
N
pi_103778383
Bij mij zijn het juist de carbs die me weer willen laten eten, maar bij jou zitten ze in je systeem gebakken. Alleen maar volkorencarbs nemen, is dat handig? En als je carbs eet, iets eiwittigs erbij? Aurum heeft daar altijd leuke voorbeelden van.
crap in = crap out
pi_103778399
Ik heb dat ook met carbs, alsof ze onvermijdelijk zijn ofzo.
Ik hoef niet perse gewicht kwijt, maar wil wel beetje balans in wat ik binnenkrijg...
pi_103778403
Ik heb hetzelfde als Jagar... zonder carbs heb ik binnen no time weer honger, hoeveel ik ook eet. En dan ga ik dus meer kcal naar binnen werken. Doe mij maar carbs dan. Bovendien hou ik van brood. O+
pi_103778428
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 11:03 schreef Ewelina het volgende:
Ik heb hetzelfde als Jagar... zonder carbs heb ik binnen no time weer honger, hoeveel ik ook eet. En dan ga ik dus meer kcal naar binnen werken. Doe mij maar carbs dan. Bovendien hou ik van brood. O+
:Y maar dan wel vers donkervolkoren met pitjes enzo... van Vlaamsch Broodhuys of van Brood :9
pi_103778464
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 10:55 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Nee, dat is helemaal niet fijn.
Eens!
pi_103778557
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 11:04 schreef Nallie het volgende:

[..]

:Y maar dan wel vers donkervolkoren met pitjes enzo... van Vlaamsch Broodhuys of van Brood :9
Jaloers!
Vlaamsch Broodhuys heeft lekker brood.
En een goed alternatief is spelt en/of zuurdesembrood.
pi_103778580
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 11:08 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Jaloers!
Vlaamsch Broodhuys heeft lekker brood.
En een goed alternatief is spelt en/of zuurdesembrood.
Speltbrood vind ik ook heel lekker en heb t idee dat ik dat ook beter verdraag!
pi_103778628
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 11:09 schreef Nallie het volgende:

[..]

Speltbrood vind ik ook heel lekker en heb t idee dat ik dat ook beter verdraag!
Ik heb iets tegen de gist ben ik achter (opgeblazen buik) dus ik heb een spelt-zuurdesem besteld.
Ben benieuwd.
pi_103778646
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 11:10 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Ik heb iets tegen de gist ben ik achter (opgeblazen buik) dus ik heb een spelt-zuurdesem besteld.
Ben benieuwd.
Aah oke, interessant! Is dat het grote verschil met 'normaal' brood dan?
  Vis een optie? maandag 31 oktober 2011 @ 11:14:32 #250
70532 loveli
N
pi_103778744
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 11:10 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Ben benieuwd.
Anti-gist boks! Ik word er moe van.
crap in = crap out
  maandag 31 oktober 2011 @ 11:27:28 #251
215895 Sjaapje
Maar zeg Sjaap
pi_103779120
Ik moet ook echt dringend wat strenger worden, gisteren veel te veel snoepjes gegeten.
Vandaag is het trouwens 1 van mijn 20 vakantiedagen (met 60 uur werkweek).

Lijstje:
O: pruim
L: 3 stukjes stokbrood met gerookte zalm
T: soepje
D: verse pasta met een sausje
T: bak kwark
Ik bijt!
(Zachtjes)
pi_103779124
Niet meer pukey vandaag w/

O: Brinta
T: Beker karnemelk
L: Drie snee-en volkoren met gebraden karbonade (plakjes dus, geen heel stuk vleesch)
T: Appel
D: Stamppot van zuurkool en knolselder, Valess
T: ? Yoghurt ofzo
pi_103779218
Ik weet niet hoeveel dagen ik heb, veel :+ Vijf/zes weken zomer, 1 week herfst, 2 weken kerst (mss drie dit jaar) en dan nog een week in mei hondzitten en een week in juni. En de carnavalsvakantie geloof ik.

Maar ik had dit jaar wel veel over, dat is komend jaar dus niet zo.
pi_103779310
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 11:27 schreef Sjaapje het volgende:
Ik moet ook echt dringend wat strenger worden, gisteren veel te veel snoepjes gegeten.
Vandaag is het trouwens 1 van mijn 20 vakantiedagen (met 60 uur werkweek).

Lijstje:
O: pruim
L: 3 stukjes stokbrood met gerookte zalm
T: soepje
D: verse pasta met een sausje
T: bak kwark
Vind het wat weinig Sjaap! Mag wel wat groente en fruit nog bij!
En lange werkweek heb jij!
pi_103779365
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 11:29 schreef Syrena het volgende:
Ik weet niet hoeveel dagen ik heb, veel :+ Vijf/zes weken zomer, 1 week herfst, 2 weken kerst (mss drie dit jaar) en dan nog een week in mei hondzitten en een week in juni. En de carnavalsvakantie geloof ik.

Maar ik had dit jaar wel veel over, dat is komend jaar dus niet zo.
Volgens mij komen wij uit op 54 vakantiedagen. Dus dat is lekker veel :)
pi_103779509
Whow, 54, das meer dan het dubbele van de meesten hier :')
pi_103779611
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 11:37 schreef Perruche het volgende:
Whow, 54, das meer dan het dubbele van de meesten hier :')
Maar dan mag je ook na werktijd nog toetsen/tentamens nakijken met een beetje pech.
pi_103779710
quote:
Gister heerlijk wezen shoppen met mijn schatje! We zijn goed geslaagd allebei een jas en **** nog 2 truien... en mijn Iphone net binnen! Helemaal blij!
Sommige FB-berichten :D
pi_103779742
Er staat in ieder geval 'mijn' schatje, en niet 'me' schatje! O+
Ja doei.
pi_103779783
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 11:45 schreef motorbloempje het volgende:
Dat is dan ook voor het eerst :D
pi_103779853
quote:
^^
pi_103780081
Wat weinig Sjaap, 20 dagen!

Wij hebben er standaard 29, en net als bij Phaidra komt er nog wat bij als je 40 uur in plaats van 38 werkt, dus heb ik er 41. :@ Niet dat ik die ooit allemaal ga gebruiken, maar het is wel lekker dat het daar in elk geval niet aan zal liggen.
Alleen jammer dat je niet kunt laten uitbetalen wat je niet opneemt, maar dan nog mag ik niet klagen. :)

Ontopic, net eens even berekend hoeveel calorieën je eigenlijk extra verbrandt met 40 minuten fietsen: bijna 300. :o Had ik niet gedacht!
Know that while you sleep
Everything has changed
  maandag 31 oktober 2011 @ 11:56:49 #263
148689 Muis006
Unrustle thy jimmies, wench!
pi_103780118
~*Gistr heerlyk weze shoppe met me sgatje*~
Op zaterdag 4 juni 2016 21:46 schreef KaBuf het volgende:
Ik word graag nog #viezerdik voor jou.
pi_103780122
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 11:56 schreef Muis006 het volgende:
Ja doei.
  maandag 31 oktober 2011 @ 11:57:45 #265
148689 Muis006
pi_103780145
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 11:56 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Is tog mooi?
pi_103780185
Marcel van Dam :r /random kots

Zo, straks maar even lekker lunchen :) Heb zeeuws spek op brood :9~
pi_103780198
Ik heb ook honger.
pi_103780204
quote:
_O-
pi_103780220
quote:
9s.gif Op maandag 31 oktober 2011 11:59 schreef Ewelina het volgende:
Ik heb ook honger.
Eten dan :)
pi_103780240
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 11:59 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Eten dan :)
Ik heb pas lunchpauze over een uur.
pi_103780242
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 11:40 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Maar dan mag je ook na werktijd nog toetsen/tentamens nakijken met een beetje pech.
:W.
pi_103780245
quote:
6s.gif Op maandag 31 oktober 2011 11:57 schreef Muis006 het volgende:

[..]

Is tog mooi?
Onweis joh!
Ja doei.
pi_103780250
quote:
In dezelfde categorie als mn liefie, mn mannetje en mn ventje :')
  maandag 31 oktober 2011 @ 12:00:54 #274
148689 Muis006
pi_103780263
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 11:58 schreef V1z0R het volgende:
Marcel van Dam :r /random kots

Zo, straks maar even lekker lunchen :) Heb zeeuws spek op brood :9~
Je bent geen PvdA'ert I presume?

En smakelijk!
pi_103780268
Deja vu!
Ja doei.
  Vis een optie? maandag 31 oktober 2011 @ 12:01:40 #276
70532 loveli
N
pi_103780295
quote:
Die fout zal ze geen tweede keer maken.
crap in = crap out
  maandag 31 oktober 2011 @ 12:02:01 #277
148689 Muis006
pi_103780315
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 12:00 schreef motorbloempje het volgende:
Deja vu!
Wat een stom boek vond ik dat.
  Vis een optie? maandag 31 oktober 2011 @ 12:05:19 #278
70532 loveli
N
pi_103780443
Ik ken het nog niet.
crap in = crap out
pi_103780491
quote:
9s.gif Op maandag 31 oktober 2011 12:00 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Ik heb pas lunchpauze over een uur.
Tussendoortje pakken dan :9
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 12:01 schreef loveli het volgende:

[..]

Die fout zal ze geen tweede keer maken.
:X
  maandag 31 oktober 2011 @ 12:10:28 #280
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_103780632
Ik vond Marcel van Dam bij het Lagerhuis vroegahh ook altijd zo'n kwijlebabbel! En dat terwijl ik in beginsel niet echt wat heb tegen de PvdA :+
pi_103780726
Lijstje:
O: havermout met halfvolle melk en kaneel
T: snee brood met kaas, Wiener melange uit de automaat :@
L: 2x brood met kaas (moet ander beleg halen maar 4x hetzelfde is zo lekker makkelijk :+)
T: 1x brood met kaas
B: 2x 20 minuten fietsen
D: ravioli met saus/prutje van kipfilet, champignons, cherrytomaatjes, spinazie en pesto, glaasje wijn
T: kiwi, misschien een stukje chocolade

Dit weekend vroegen meerdere mensen of ik was afgevallen. O+ De weegschaal zegt dat het nog geen kilo is, maar als je van niks naar 4x per week 40 minuten fietsen gaat (en een boel (trap)lopen met zware tassen) moeten er ook wat spieren bij komen, toch? Misschien voortaan beter centimeters bijhouden.
Everything has changed
pi_103780928

:D! Ohai!
Ja doei.
  Vis een optie? maandag 31 oktober 2011 @ 12:19:28 #283
70532 loveli
N
pi_103780970
_O- Geweldig!
crap in = crap out
  maandag 31 oktober 2011 @ 12:19:52 #284
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_103780988
quote:
17s.gif Op maandag 31 oktober 2011 12:18 schreef motorbloempje het volgende:
[ afbeelding ]

:D
pi_103781025
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 11:40 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Dat wel. Maar dat compenseert zich dan wel weer op andere momenten is mijn ervaring. Dit blok (en komend blok) draai ik echt heel veel uren want veel vakken. Dus ook meer nakijkwerk dan anders. Maar in het vierde blok bijvoorbeeld, heb ik per week 2 lessen. Ook wel vergaderingen en wat andere dingen ernaast. Maar toch. Twee lessen (vier lesuren). Dus dan heb ik iedere week een of twee dagen die ik 'vrij' kan nemen :)
pi_103781084
quote:
17s.gif Op maandag 31 oktober 2011 12:18 schreef motorbloempje het volgende:
[ afbeelding ]

O+ !
pi_103781091
quote:
Je vergeet het random hoofdlettergebruik.

pi_103781155
quote:
1s.gif Op maandag 31 oktober 2011 12:00 schreef Muis006 het volgende:

[..]

Je bent geen PvdA'ert I presume?

En smakelijk!
Nope, maar dan had ik een nog grotere schijthekel aan hem gehad. }:| Wat een vieze nepsocialist is dat zeg :r

Edit: Mijn excuses voor het gebagger

[ Bericht 2% gewijzigd door V1z0R op 31-10-2011 12:36:15 ]
pi_103781531
Net mijn auto ingeleverd en nu sta ik te wachten op de bus. Naast mij laadt een knakker Mini's af, maar niet zonder met elke Mini langs mij te scheuren en uit het raam te hangen en te fluiten. Echt gast, zo leuk ben ik nou ook weer niet!

En ik kan ook slecht tegen MvD.
  Vis een optie? maandag 31 oktober 2011 @ 12:40:40 #290
70532 loveli
N
pi_103781674
quote:
1s.gif Op maandag 31 oktober 2011 12:35 schreef anna82 het volgende:
Echt gast, zo leuk ben ik nou ook weer niet!
I beg to differ :P
crap in = crap out
  maandag 31 oktober 2011 @ 12:44:04 #291
148689 Muis006
pi_103781784
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 12:23 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Nope, maar dan had ik een nog grotere schijthekel aan hem gehad. }:| Wat een vieze nepsocialist is dat zeg :r

Edit: Mijn excuses voor het gebagger
je weet in welk topic je post he?
pi_103781855
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 12:40 schreef loveli het volgende:

[..]

Maar hij is een auto-mannetje van begin 20 en ik heb nota bene een tweed-jasje aan! ;)
pi_103781870
Ik kan slechter tegen Maxime Verhagen, men wat heb ik me dood zitten ergeren zaterdag.
Zal het in een spoiler zetten vanwege bagger. :P
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Everything has changed
  Vis een optie? maandag 31 oktober 2011 @ 12:47:26 #294
70532 loveli
N
pi_103781905
TWEED????
I rest my case. Tweed dragen en twintigers van hun voeten swipen.
crap in = crap out
  maandag 31 oktober 2011 @ 12:47:52 #295
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_103781914
FEE is open dus ik heb zonet bij de Action een nieuwe kerstboom gekocht :')

Haha, dat plaatje :D

* uniekhoorn gaat was hangen
  maandag 31 oktober 2011 @ 12:49:51 #296
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_103781971
Anna O+

Nuff said 8-)

En lol:

:') :D
  maandag 31 oktober 2011 @ 12:52:05 #297
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_103782052
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 12:40 schreef loveli het volgende:

[..]

^^^
  maandag 31 oktober 2011 @ 12:53:22 #298
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_103782105
Heb voor st. Maarten een zak Bountys gekocht, die lust ik toch niet :')
pi_103782123
Morgen een halloweenfeestje! Ik heb iig al een lelijke diadeem met oranje (!!) heksenhoedje en een ketting met een skelet gekocht :')! Nu alleen nog een zwarte rok :')
Ja doei.
pi_103782136
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 12:53 schreef uniekhoorn het volgende:
Heb voor st. Maarten een zak Bountys gekocht, die lust ik toch niet :')
O+ BOUNTY O+
Ja doei.
  maandag 31 oktober 2011 @ 12:54:10 #301
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_103782137
XM... FEE is open!! *O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')