abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103733196
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_103733211
ik ga zo maar eens een klein rondje hardlopen. Door alle drukte is dat er compleet bijingeschoten de laatste tijd...
pi_103733213
Dankzij mn vorige post merkte ik dat t wintertijd is.!
pi_103733244
DaD, dikke knuf. Het gaat je allemaal niet in de koude kleren zitten hè? Neem je tijd, het is ook niet niks. :*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_103734006
Zo, 5 km. hardgelopen. Nu eens douchen!
pi_103734060
10 uur pas! Nog mooi 2 uur om op te ruimen voor ik ga sporten en deel 2 van de shopsessie ga trotseren...
pi_103734108
Mogge! Boek v Annemarie Postma aan het lezen en peertje als ontbijt.
Zo lekker paardjeinspannen
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_103734297
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 09:57 schreef Ml-etje het volgende:
Mogge! Boek v Annemarie Postma aan het lezen en peertje als ontbijt.
Zo lekker paardjeinspannen
Leuk MI, wat voor paard heb je?
Be someone that makes you happy
pi_103734711
Wakker geworden met een dikke knie en een ontstoken oog :{ Zal wel nasleep wezen van het oktoberfeest :') Ik was in lederhosen gisteren, dat ook nog :D
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  Vis een optie? zondag 30 oktober 2011 @ 10:36:13 #10
70532 loveli
N
pi_103734806
Ja hoi pics.
crap in = crap out
pi_103735088
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 10:09 schreef Nallie het volgende:

[..]

Leuk MI, wat voor paard heb je?
Die vd buurman ;) heb te weinig tijd voor een eigen paard, wel altijd gehad bewust voor gekozen niet meer te doen.

quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 10:31 schreef V1z0R het volgende:
Wakker geworden met een dikke knie en een ontstoken oog :{ Zal wel nasleep wezen van het oktoberfeest :') Ik was in lederhosen gisteren, dat ook nog :D
:D @delederhosen dan ;)
De rest trekt wel weg na een dagje rustig aan.
  zondag 30 oktober 2011 @ 10:49:36 #12
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_103735131
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 10:31 schreef V1z0R het volgende:
Foooohooootoooo! :Y *O* En *aai* voor de knie en *pat op het hoofd* voor het oog! (oog aaien/patten leek me een slecht idee :P)

Ohai :7 Was gezellig met/bij zus en haar vriendje! Eerst samen gelunched en gebrainstormed voor ons paperdinges, daarna lamme grapjes gemaakt met haar vrienden en geholpen met eten maken :Y) Ik heb voor het eerst sushi gerold :D Ging nog best goed! Er waren wat trein-issues, dus om zeker te zijn dat ik weer thuis kwam had ik om 21.45 de trein weer terug, maar dat was wel prima want ik was gaar :P En toen ik om 00.00 op het station was heeft vriendje het niet-meekomen goed gemaakt door me even op te pikken O+ :+
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_103735166
Foto V1Z!
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  Vis een optie? zondag 30 oktober 2011 @ 11:01:35 #14
70532 loveli
N
pi_103735421
F5 voor foto.
crap in = crap out
pi_103735438
Heb geen foto's :P
Misschien dat er op FB wel wat verschijnt in de loop van de dag...

:D Heb nu echt zo'n idee dat Ml-etje zo'n paardenmeisje was vroeger :P

Waarom las ik nou lama grapjes, i.p.v. lamme grapjes :') Gelukkig ging het sushi rollen goed Maria. Dat kun je weer op je CV zetten natuurlijk :D :P
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_103736028
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 11:02 schreef V1z0R het volgende:
Heb geen foto's :P
Misschien dat er op FB wel wat verschijnt in de loop van de dag...

:D Heb nu echt zo'n idee dat Ml-etje zo'n paardenmeisje was vroeger :P

Waarom las ik nou lama grapjes, i.p.v. lamme grapjes :') Gelukkig ging het sushi rollen goed Maria. Dat kun je weer op je CV zetten natuurlijk :D :P
ik was ook een paardemeisje vroeger! Inclusief de penny, posters van paarden, en hele zaterdagen op de manege...
  Vis een optie? zondag 30 oktober 2011 @ 11:25:04 #17
70532 loveli
N
pi_103736083
Pennyagenda, check!
crap in = crap out
pi_103736141
Verzorgpony? :D
  zondag 30 oktober 2011 @ 11:28:34 #19
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_103736170
Mijn zus was een paardenmeiske dus ik las ook de Penny :7 Ik vond Rakker supertof 8-)

Ik heb alleen de hype over paarden als 'nobel dier met geen poten maar benen' nooit zo begrepen, doe mij maar een shetlander dan, grappige eigenwijze paardjes met piekhaar O+
  Vis een optie? zondag 30 oktober 2011 @ 11:32:24 #20
70532 loveli
N
pi_103736279
Ik ging juist vrij snel voor meer pk. Paar maanden pony gereden, daarna overgestapt op paarden. En meteen het grootste paard uitgekozen, kon er niet zonder hulp op klimmen. Toen ik er afflikkerde ;')
crap in = crap out
  Vis een optie? zondag 30 oktober 2011 @ 11:42:06 #21
70532 loveli
N
pi_103736595
En geen shoarma, volgens mij zijn de meesten na 3 uur dicht.
crap in = crap out
pi_103737125
Ja, vind ik ook het grootste minpunt van paarden, geen shoarma.
  zondag 30 oktober 2011 @ 12:04:57 #23
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_103737272
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 12:00 schreef V1z0R het volgende:
Ja, vind ik ook het grootste minpunt van paarden, geen shoarma.
_O-
pi_103737987
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 11:32 schreef loveli het volgende:
Ik ging juist vrij snel voor meer pk. Paar maanden pony gereden, daarna overgestapt op paarden. En meteen het grootste paard uitgekozen, kon er niet zonder hulp op klimmen. Toen ik er afflikkerde ;')
Goh, hier maak in dan een te snelle lees-associatiefout :').
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  Vis een optie? zondag 30 oktober 2011 @ 12:26:15 #25
70532 loveli
N
pi_103738047
_O- _O-
crap in = crap out
pi_103738461
Uitslapen O+
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
pi_103739167
Paardenmeisje :D neuh niet echt, kwam nooit op manege's en nadat ik zo goed ging rijden dat men vond dat stijgbeugels doorsnijden een optie werd ook niet meer op concours.

Heb de grootste fries van Nederland (op dat moment) gereden en verder vooral lekker het platteland op zag en zie het nut niet zo van dat gedoe.
  Vis een optie? zondag 30 oktober 2011 @ 13:00:07 #28
70532 loveli
N
pi_103739235
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 12:57 schreef Ml-etje het volgende:
Paardenmeisje :D neuh niet echt, kwam nooit op manege's en nadat ik zo goed ging rijden dat men vond dat stijgbeugels doorsnijden een optie werd ook niet meer op concours.
!! Nu mag je mijn kaak oprapen.
quote:
Heb de grootste fries van Nederland (op dat moment) gereden en verder vooral lekker het platteland op zag en zie het nut niet zo van dat gedoe.
Al die meisjes die gratis paarden staan te poetsen omdat ze zo lief zijn :X ...
crap in = crap out
pi_103739631
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 13:00 schreef loveli het volgende:

[..]

!! Nu mag je mijn kaak oprapen.

[..]

Al die meisjes die gratis paarden staan te poetsen omdat ze zo lief zijn :X ...
Dat moet je me even uitleggen Li :D

Al die meisjes die bevriend willen zijn omdat ze gratis paard willen poetsen en met name rijden :X heb vroeg geleerd dat vriendschap nep of te koop is :')
  Vis een optie? zondag 30 oktober 2011 @ 13:21:07 #30
70532 loveli
N
pi_103740017
Had niet verwacht dat ze naar dat niveau zouden duikelen, dingen saboteren. Dat lees je alleen in de Penny :')

"Dat ze zo lief" zijn bedoelde ik die paarden mee. Meisjes die als gratis poetshulp worden gebruikt. Nooit zo nagedacht over hoe het is als je een paard hebt, harde leerschool lijkt me.

[ Bericht 0% gewijzigd door loveli op 30-10-2011 14:01:57 ]
crap in = crap out
pi_103740195
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 13:21 schreef loveli het volgende:
Had niet verwacht dat ze naar dat niveau zouden duikelen, dingen sabotteren. Dat lees je alleen in de Penny :')

"Dat ze zo lief" zijn bedoelde ik die paarden mee. Meisjes die als gratis poetshulp worden gebruikt. Nooit zo nagedacht over hoe het is als je een paard hebt, harde leerschool lijkt me.
Was het maar zo :') haat, nijd en eigenprofijt ;)

Had er meer dan 1 en kreeg regelmatig het verwijt dat ik ze nooit allemaal zelf kon verzorgen enz. dat was nadat ik had geleerd dat die meiden over het algemeen alleen problemen opleverden en steeds opdringeriger werden.
pi_103740222
:')
pi_103740286
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 13:26 schreef V1z0R het volgende:
:')
:W lunchtijd :9
pi_103740330
Ik moest wel eens mee met m'n zus naar de manege, dus ik ken het :P
Stijgbeugels saboteren niet eigenlijk, best wel ernstig... :{
  Vis een optie? zondag 30 oktober 2011 @ 13:30:43 #35
70532 loveli
N
pi_103740383
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 13:29 schreef V1z0R het volgende:
Manege vol meisjes. Wat naar.
crap in = crap out
pi_103740589
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 13:29 schreef V1z0R het volgende:
Stijgbeugels saboteren niet eigenlijk, best wel ernstig... :{
Mijn zusjes was een paardenmeisje, ik (en mijn broertje) gingen met haar op paardrijles. Ik vond het nog best een leuke zaterdagmiddagbesteding maar heb het nooit erg onder de knie gekregen en ook geen grote hartstocht voor paarden door ontwikkeld.
Oh, een keer een weekje in de zomer paardenkamp, ergens in Zwiggelte. Dat was een ramp. :').

Misschien neem ik er ooit nog wel een. Om voor een kar (niet een sjees) te spannen. Maar vermoedelijk dan nog eerder een ezel, om op te zadelen met bagage.
pi_103741018
Ben op moment ook meer fan van het wagentje al is met zadel wel sneller en makkelijker.
  Vis een optie? zondag 30 oktober 2011 @ 13:52:26 #38
70532 loveli
N
pi_103741238
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 13:35 schreef sigme het volgende:
Oh, een keer een weekje in de zomer paardenkamp, ergens in Zwiggelte. Dat was een ramp. :').
Vervang Zwiggelte door een andere plaatsnaam. Ook ramp. Groepsdwang, vreselijke kampleider en z'n dochter was er ook en die was geweeeeeeeldig. Marjolein. Ze zag er ook uit als een echte Marjolein. Met dito gedrag.
En oh ja. Alle paarden/ponies waren zielig/van de slacht gered of op wat voor manier dan ook goedkoop verkregen. Als je op kamp gaat wil je rijden, geen dierenpsycholoog moeten spelen.

[ Bericht 10% gewijzigd door loveli op 30-10-2011 14:06:33 ]
crap in = crap out
pi_103741475
Ik heb niets met paarden en ook nooit paardgereden. Was van kleins af aan al gek op katten. O+
Brrrr, sabotage. :{ Werd daar niets aan gedaan dan?
pi_103741974
_O- die arme paarden hebben veel op hun geweten.

Foto van westrijdterrein als voorbeeld, daar ga je nooit niet uitvinden hoe je spullen kapot komen.
Reservesetje meenemen was het devies.
  Vis een optie? zondag 30 oktober 2011 @ 15:12:21 #41
70532 loveli
N
pi_103744288
Banketstaaf :9
crap in = crap out
pi_103746921
Chipjes :9

En ik heb net deze gekocht:

Kan ik lekker door de sneeuw banjeren :) Ik wilde eerst een elegant(er) model, maar toen zag ik deze. Met roze. En sterren. Dus. Toen wilde ik deze hebben :')

Oh, en nu ga ik lekker Battlefield 3 spelen *O*
pi_103747043
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 16:16 schreef Cocotrimonium het volgende:

[ afbeelding ]

Kan ik lekker door de sneeuw banjeren :) Ik wilde eerst een elegant(er) model, maar toen zag ik deze. Met roze. En sterren. Dus. Toen wilde ik deze hebben :')

nu maar hopen dat het gaat sneeuwen...
pi_103747198
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 16:18 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Zo niet, dan schep ik af en toe gewoon wat ijs uit de vriezer, dump dat in de tuin en ga daarin rondspringen :s)

Serieus, de afgelopen twee jaar steeds geen snowboots gekocht, want het zal toch wel niet gaan sneeuwen. Tadaaaa, sneeuw }:| En toen vond ik bijna nergens meer snowboots. Dus, dit jaar ga ik het anders aanpakken :7 (zul je idd zien dat het nu niet gaat sneeuwen :+ )
pi_103747258
pi_103747386
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 16:18 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Anders even naar de Ardennen of Sauerland rijden om ze te kunnen proberen 8-)

Bah, ik ben de hele dag al misselijk ;( Ik denk dat het aan de omelet met champignons en ontbijtspek ligt die ik vanmorgen heb gegeten, al was ik daarvoor ook al niet helemaal lekker.

Mijn moeder had gisteren weer een kookexperiment, daar kan het ook van zijn. Spaghetti met olie en knof, vis uit de oven met iets erop en gegrilde paprika met daarin een tomaat en een mengsel van olie, knof en kruiden.

Ik ga weer in bed liggen :') had nog wel vanalles willen doen vandaag. Och ja.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_103748086
Ik heb honger. :') Mijn maag is nog ingesteld op de zomertijd geloof ik. :')
pi_103748277
ik ben eindelijk overstag gegaan en heb een kitchenaid gekocht *O* O+

Volgens mij ook best een goede aanbieding:
http://www.cookplanet.co.(...)221_420_224_499.html
(heb hem trouwens voor de zekerheid via de Duitse site besteld)

Heb er ook nog een pasta/lasagna geval en deeghaak bijgedaan.
Nu hopen dat ie snel binnen is O+
pi_103748383
Lijst
• yoghurt & muesli
• 2:15 uur wandelen met lief & hondjes
• pond groente / fruit (ok, wortels & appel wat gedeeld met de hondjes)
• stuk hartige taart
• kommetje soep
• half glas zoete rode "wijn"
witlof, gebakken varkenshaasje
pi_103748535
Sigme, waarom staat wijn tussen aanhalingstekens?

Eigen lijstje is ook niet al te best vandaag, naja, te weinig. Wel redelijk gezond. Prop er vanavond nog wel wat bij.

O: yoghurt, stuk kruidkoek
L: augurkjes in ham gewikkeld
T: peer
D: heel groot bord chili con carne met creme fraiche en rijst :Y)
T: ? gok op yoghurt, komkommer, evt nog wat brood.

Activiteitenniveau van vandaag was overigens nul. Tenzij je een kattenbak schoonmaken en de zak naar beneden sjouwen als sport telt. :')
pi_103748544
tof projge!

Mijn lijstje:

T: knackebrod met hagelslag
S: half uur/35 minuten hardlopen
O: wentelteefjes van zuurdesembrood met wat basterdsuiker, 3 bekers melk
L: bietjessalade met appel en feta
T: 2 zelfgebakken chocolatechipcookies
T: wat chipjes en een wijntje?
D: stoofpot met aardappelpuree
T: nog een chocolatechipcookie?
pi_103748569
Oh, en ik heb weer normale yoghurt gekocht, peren en bananen. Vanaf morgen smoothies bij het ontbijt. :9
pi_103748771
Wintertijdmaag ook hier!! Heb nu al trek..

Ietwat slechter maar lekker lijstje :) ik heb megagoede koekjes gebakken vandaag voor de visite en onszelf.
"Moest" ook want ik dook weer naar beneden in gewicht...

O: havermout
T's: half plakje appelcake, appel, peer., cappuccino
L: broodje zure haring, twee crackers kaas, karnemelk
T: koekies O+ (varianten: chocochip, sinaasappelamandel, hazelnoothoning en gewoon vanille)
D: bloemkoolsoep, kaaspannekoekje
T: griesmeel
pi_103748828
Mar, je koekjes klinken heerlijk! :9

Nu wil ik ook. }:|
pi_103748853
Ik was pas om half 1 uit bed.

Lijstje
L: 2 crackers met kalfsfilet + ei + ui
T: 50 gram grillworst + kaas
T: druiven
D: nog geen idee
T: wijn

En verder zit ik de hele dag al op de bank niks te doen.. Heerlijk.
pi_103748856
Ik ben wel blij met de wintertijd, want mijn ritme is toch stuk dus dan ben ik niet de enige :+. Feestjes gisteren waren wel gezellig :P.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_103748908
quote:
1s.gif Op zondag 30 oktober 2011 17:05 schreef progje het volgende:
Ik was pas om half 1 uit bed.

Lijstje
L: 2 crackers met kalfsfilet + ei + ui
T: 50 gram grillworst + kaas
T: druiven
D: nog geen idee
T: wijn

En verder zit ik de hele dag al op de bank niks te doen.. Heerlijk.
Gelukkig, ben ik niet de enige met een slecht lijstje. :')
  zondag 30 oktober 2011 @ 17:07:26 #58
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_103748912
Zo chargrijnig! Heb mijn schoonfamilie met mijn chargrijnigheid verjaagd en nu is vriend boos en ik weet niet of dit nog wel goed komt en nu ben ik bang.
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_103748987
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 17:07 schreef uniekhoorn het volgende:
Zo chargrijnig! Heb mijn schoonfamilie met mijn chargrijnigheid verjaagd en nu is vriend boos en ik weet niet of dit nog wel goed komt en nu ben ik bang.
Ach liefje toch. Ga zo snel je durft naar hem toe en vertel hem waar je bang voor bent en praat daarna verder.

:*.
  zondag 30 oktober 2011 @ 17:10:36 #60
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_103749023
Lijst:
O: boterham ham, beschuit kaas, beker melk
B: 1.15 uur wandelen
L: gekookt ei, appel
T's: zoute stokjes, druiven, pennywafel, blokje choco
S: 1.30 uur hometrainen
D: patatje, kroket en een bak salade
T: kwark en vla
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_103749033
quote:
11s.gif Op zondag 30 oktober 2011 17:09 schreef sigme het volgende:

[..]

Ach liefje toch. Ga zo snel je durft naar hem toe en vertel hem waar je bang voor bent en praat daarna verder.

:*.
Dat ja! Hoe komt het dat je zo chagrijnig bent?
  zondag 30 oktober 2011 @ 17:12:34 #62
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_103749079
Zijn zoon is er nog, die brengt hij na het eten (ze zijn naar de cafetaria) weer naar huis.
En chagrijnig omdat die zeikmoeder van hem van 3 tot 7 zou blijven en eten, zoals gewoonlijk en en,,, Nou ja, we zien wel...
pi_103749122
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 17:04 schreef Ewelina het volgende:
Mar, je koekjes klinken heerlijk! :9

Nu wil ik ook. }:|
Ik heb dat "recept" in elkaar gegooid in Spanje en daar had ik alleen een maatbeker, maar dat werd toevallig hele lekkere deeg. Omgerekend naar grammen is het dit:

360 gram bloem
200 gram boter
125 gram suiker
1 eidooier
1 snufje zout

Dat verdeel je dan in vier bollen en dan doe je dit:

1e bol: Voor de sinaasappelamandel: na kneden van deeg voeg je geraspte schil van 1 sinaasappel, de sap van 1 halve sinaasappel en 1 theelepen amandelextract toe.

2e bol: De honinghazelnoot: doe twee handjes hazelnoten in een stevig plasticzakje (diepvrieszakjes doen het goed) en timmer ze kapot (doe ik met een vleeshamer) Gooi ze door het deeg. Grote theelepel of kleine dessertlepel honing over het deeg doen, deeg opnieuw kneden maar hou het een beetje ruig zodat de honing er in draden doorheen komt en niet helemaal gelijkmatig in zit.

3e bol: De chocola: blok pure chocola net als de hazelnootjes in een zak en kapot timmeren, vervolgens door het deeg kneden.

4e bol: half theelepeltje vanilleextract doorheen kneden.

Van elk bolletje kan je 8 a 10 koekjes maken, van die met hazelnoot iets meer als je er maar genoeg hazelnoot doorheen gooit :) De koekjes doe je zo: je maakt bolletjes die je een heel klein beetje plat duwt, maar niet helemaal. Van binnen blijft het dan een heel klein beetje zachter en da's lekker :)

20 tot 25 minuten in de oven op 180 graden.
pi_103749125
quote:
Het hangt in de lucht volgens mij :{

Komt goed O+
Worry is a misuse of imagination
pi_103749147
Komt heus goed Uniek, een beetje een relatie moet zoiets toch wel een keer kunnen hebben? :*
pi_103749455
Uniek :*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Vis een optie? zondag 30 oktober 2011 @ 17:27:57 #67
70532 loveli
N
pi_103749582
Uniek tof mens!
crap in = crap out
pi_103749659
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 16:16 schreef Cocotrimonium het volgende:

[ afbeelding ]

_O- ze zijn wel leuk.

quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 16:49 schreef progje het volgende:
ik ben eindelijk overstag gegaan en heb een kitchenaid gekocht *O* O+

Volgens mij ook best een goede aanbieding:
http://www.cookplanet.co.(...)221_420_224_499.html
(heb hem trouwens voor de zekerheid via de Duitse site besteld)

Heb er ook nog een pasta/lasagna geval en deeghaak bijgedaan.
Nu hopen dat ie snel binnen is O+
*O*
quote:
14s.gif Op zondag 30 oktober 2011 16:56 schreef Ewelina het volgende:
Oh, en ik heb weer normale yoghurt gekocht, peren en bananen. Vanaf morgen smoothies bij het ontbijt. :9
Wel ook wat stevigs erdoor doen?

quote:
Hoezo weggejaagd?
pi_103749811
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 17:07 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Gelukkig, ben ik niet de enige met een slecht lijstje. :')
O-)
pi_103749867
He uniekje -O- Weet zeker dat het goedkomt, af en toe mag je best boos op elkaar zijn. En zoals loveli al zegt, jij bent leuk O+ Dus binnen no time zijn jullie weer helemaal blij met elkaar :) *;
pi_103749880
Pak gescoord! 2 zelfs. Eentje 210 euro, de andere 90. Vriendje mag beoordelen welke het beste staat.

Coco, toffe snowboots!!

En :* voor Uniek, komt goed, ruzie komt in de beste families relaties voor
pi_103749881
Uniek :*
pi_103749939
En ik doe slecht lijstje-boks :7

De dag goed begonnen met een uitsmijter :Y) En toen afgezakt via een zakje chips naar frietjes met knakworst. Niet zo (!) gezond, maar wel omnomnom :9

Maarrrr... zoals Martijn al zei, één dag in de week mogen we best eens minder gezond eten (Martijn is ook begonnen met gezonder leven & gewicht kwijtraken),
pi_103749971
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 17:37 schreef Cocotrimonium het volgende:
En ik doe slecht lijstje-boks :7

De dag goed begonnen met een uitsmijter :Y) En toen afgezakt via een zakje chips naar frietjes met knakworst. Niet zo (!) gezond, maar wel omnomnom :9

Maarrrr... zoals Martijn al zei, één dag in de week mogen we best eens minder gezond eten (Martijn is ook begonnen met gezonder leven & gewicht kwijtraken),
Twee zelfs, weekend :9
pi_103749995
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 17:29 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Wel ook wat stevigs erdoor doen?

Waarom? Ik eet gewoon nog boterhammen bij mijn ontbijt...
pi_103750031
Mijn lijstje:

O: dubbele bth kaas
S: bodycombat
L: tomatensoep en 2 gekookte eieren
T: appeltaart, 2 blokjes choco, mandarijn
D: iets met broccoli.
pi_103750890
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 17:39 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Waarom? Ik eet gewoon nog boterhammen bij mijn ontbijt...
Oh ok dat kon ik niet ruiken.
pi_103751032
Lijstje:

O: Appel en peer (kon de frites zowat nog voelen zitten)
S: paard en wagen managen ;)
L: 3 zuurdesempompoenboterhammen 1 met filet AM, 1 met geitenkaas, 1 met grillworst (dun)
T: Physalis
S: flink stuk doorstappen
D: Lasagnette by the Mr, met paprika, pastinaak, broccoli, kastanjechampi's en prei
T: nog geen idee chipjes maar liever nootjes :9
pi_103751510
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 18:12 schreef Ml-etje het volgende:
Lijstje:

O: Appel en peer (kon de frites zowat nog voelen zitten)
S: paard en wagen managen ;)
L: 3 zuurdesempompoenboterhammen 1 met filet AM, 1 met geitenkaas, 1 met grillworst (dun)
T: Physalis
S: flink stuk doorstappen
D: Lasagnette by the Mr, met paprika, pastinaak, broccoli, kastanjechampi's en prei
T: nog geen idee chipjes maar liever nootjes :9
Ik dacht even dat je een SOA op de lijst zette, maar google leert me dat het gewoon een lampionplant is. De moderne variëteiten smaken geloof ik wel wat beter dan die dingen die ik vroeger wel uit de tuin haalde. Hoop ik. Eet je een bord vol of een stuk of 3?
pi_103751972

Hoe awesome! :P

En de groentensoep is ook bijna klaar :9
Ja doei.
pi_103752000
Ohh pompoen. O+ Ik maak er normaal elk jaar een, maar ben het deze keer helemaal vergeten..

Lijstje:
O) Havermout
T) Wortels
L) 2x snee brood met kaas
T) Blokjes kaas
D) Aardappeltjes uit de oven, paprika fritatta, sperziebonen, klein beetje broccoli
T) Appel

En nu moet ik morgen écht eens boodschappen gaan doen want ik heb nu officieel niks meer in huis. :')
pi_103752164
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 18:24 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik dacht even dat je een SOA op de lijst zette, maar google leert me dat het gewoon een lampionplant is. De moderne variëteiten smaken geloof ik wel wat beter dan die dingen die ik vroeger wel uit de tuin haalde. Hoop ik. Eet je een bord vol of een stuk of 3?
Ze zijn vooral zuur en ik eet een handje per keer.

Ze zijn vrij prijzig helaas maar een goede en gezonde snoepvervanger.
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 18:39 schreef motorbloempje het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

En de groentensoep is ook bijna klaar :9
Die is gaaf :D
pi_103752382
Hip hè? :D! M'n eerste ooit! O+

en het ziet er heel gezellig uit! 't Is ook al donker! :o
Ja doei.
pi_103752575
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 18:51 schreef motorbloempje het volgende:
Hip hè? :D! M'n eerste ooit! O+

en het ziet er heel gezellig uit! 't Is ook al donker! :o
Hier ook al even :Y
Hij is erg leuk ja O+
pi_103752635
Kus voor Uniek! :*

Ik heb de afwas gedaan, niet hoeven kotsen, dus ook nog maar de strijk gedaan en toen in bad gaan liggen. Ben niet meer misselijk *O* Ik heb alleen een beetje honger, maar als ik eet komt het weer terug }:| dus ik hou het maar bij cola light. En me niet al te enthousiast ingesmeerd met m'n nieuwe bodylotion, die ruikt nogal sterk en ik wil die niet gaan associeren met misselijkheid :')

Nu series kijken in bed :9
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_103752647
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 18:39 schreef motorbloempje het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Cool!
pi_103752800
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 18:44 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Ze zijn vooral zuur en ik eet een handje per keer.
[ afbeelding ]

Ze zijn vrij prijzig helaas maar een goede en gezonde snoepvervanger.

Oh gedroogd! Dat ken ik helemaal niet. Dan lijkt me de zurigheid wel een stuk beter te doen. In rauwe verse en ouderwets zure vorm vond ik ze ook wel lekker, maar dan net zoals een citroen wel lekker is. Licht huiverend en in kleine beetjes.

Waar haal je ze?
pi_103752931
quote:
14s.gif Op zondag 30 oktober 2011 19:03 schreef sigme het volgende:

[..]

Oh gedroogd! Dat ken ik helemaal niet. Dan lijkt me de zurigheid wel een stuk beter te doen. In rauwe verse en ouderwets zure vorm vond ik ze ook wel lekker, maar dan net zoals een citroen wel lekker is. Licht huiverend en in kleine beetjes.

Waar haal je ze?
Ik ken ze dus helemaal niet vers :D
Ja aan een plant.

Haal ze bij de plaatselijke bio winkel, bruine verpakking oranje etiketje.
pi_103753064
Had een oud Kweekkasje staan dat weg mocht, gratis af te halen op MP gezet..
Enorm veel reacties en degene die het eerste mailde die kwam hem net halen, nam ze een pak gevulde speculaas mee O+
Toch lief!
pi_103753252
quote:
14s.gif Op zondag 30 oktober 2011 19:03 schreef sigme het volgende:

[..]

Waar haal je ze?
mn collega heeft een plant in zn kantoor staan, en hier kun je ze ook wel vers in de super kopen. Ik vind het wel lekker. Niet zo zuur als een citroen, maar wel lekker!
  zondag 30 oktober 2011 @ 20:17:18 #91
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_103756311
O: banaan
S: RPM op kneuzenniveau ;(
L: havermoutpap
T: chocorozijnen
D: zuurkoolstamp met worst.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_103756861
Je hebt weer gesport *O* . Niet gek dat je niveau wat minder is, maar dat komt wel weer.

Mo, awesome!!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_103757157
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 19:16 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

mn collega heeft een plant in zn kantoor staan, en hier kun je ze ook wel vers in de super kopen. Ik vind het wel lekker. Niet zo zuur als een citroen, maar wel lekker!
Oeh vers!
Verse thee (buuf is van de theetjes en ik waardeer de verse met blaadjes) en 4 passievruchten :9
pi_103758050
quote:
1s.gif Op zondag 30 oktober 2011 20:17 schreef XcUZ_Me het volgende:
O: banaan
S: RPM op kneuzenniveau ;(
L: havermoutpap
T: chocorozijnen
D: zuurkoolstamp met worst.
Laiverd, prop er de volgende keer een fatsoenlijk ontbijt in. :*
  zondag 30 oktober 2011 @ 20:55:05 #95
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_103759122
Lijstje
o. Boterham speculoos, boterham humus, boterham jam
s. Uurtje wandelen
t. Negerzoen
l. Boerenkool met kwart worst en 2 eetlepels uitgebakken spek
t. 3 koekjes en stuk appeltaart
d. Glas jenever, bord kippensoep, bakje karamelijs
t. 2 zakjes chips en bakje frambozen
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  zondag 30 oktober 2011 @ 21:06:08 #96
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_103760031
Gisteren was trouwens prima met kwark, heeeeeeeeeel veel groente, fruit en volkorenbrood.
  zondag 30 oktober 2011 @ 21:40:03 #97
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_103762641
Je hebt gesport XM!

Tink, lekker lijstje :D

thanks all..
Vind het soms gewoon moeilijk, veel weekenden niet samen, veel weekenden gebroken, het werk is onrustig, teveel contact met zijn ex, zijn zoon heeft het moeilijk, weet niet zo goed ermee om te gaan en dan zo;n schoonmoeder..
Soms is het bij mij ook even op :') en dan word ik heeeeeeeeeeeeeeeeeeel onredelijk.
Maar enfin, ik ga slapen.
Bedankt liefjens
pi_103762729
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 21:40 schreef uniekhoorn het volgende:
Je hebt gesport XM!

Tink, lekker lijstje :D

thanks all..
Vind het soms gewoon moeilijk, veel weekenden niet samen, veel weekenden gebroken, het werk is onrustig, teveel contact met zijn ex, zijn zoon heeft het moeilijk, weet niet zo goed ermee om te gaan en dan zo;n schoonmoeder..
Soms is het bij mij ook even op :') en dan word ik heeeeeeeeeeeeeeeeeeel onredelijk.
Maar enfin, ik ga slapen.
Bedankt liefjens
is het alweer beter? En ik snap dat dat lastig is..

Ik ga ook zo slapen geloof ik..Hoop dat m'n huisgenote snel thuis komt, want ik ben bang dat ze me wakker maakt en ik dan niet meer kan slapen..
  zondag 30 oktober 2011 @ 21:55:49 #99
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_103763628
Oordopjes indoen proberen niet op haar thuiskomst te liggen wachten.
pi_103763773
Dilemma, ik moet morgen om 11 uur iets afhebben. Het maken zal minstens 4 uur duren. Nu doen en laat slapen, of nu gaan slapen en morgen vroeg opstaan. Ik ben nu wat moe, feestje vannacht was leuk en laat en ik mag blij zijn dat ik veel water gedronken heb :'). Weet alleen niet of ik morgen nog scherp genoeg ben. Al ben ik dat nu ook niet.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')