1. Je denkt dat ze continu op hun piekvermogen rijden?quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 23:22 schreef Daffodil31LE het volgende:
Zou het niet zomaar kunnen dat hoe meer toeren je maakt, hoe harder de auto gaat zuipen?
Het was maar een gedachtenkronkel.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 23:25 schreef Proletenjager het volgende:
[..]
1. Je denkt dat ze continu op hun piekvermogen rijden?.
2. Met zo'n dure sportwagen, gebouwd voor hoge prestaties, denk je dat ze zich druk maken om verbruik?
Daarom vraag ik ook in dit topic naar de reden, slimbo.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 23:36 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ze hebben er echt wel over nagedacht hoor. Er zijn zoveel variabelen; slag, boring, inhoud, belasting, weet ik veel wat allemaal.
Het is niet zo dat je continu toeren boven 10k+ moet gaan rijden. Maar 3000 extra toeren zou net fijn zijn, voor acceleratie.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 23:35 schreef mvdejong het volgende:
Een van de belangrijkste gevolgen van hogere toeren is veel, heel veel meer slijtage.
Dit inderdaad. Buiten dat lopen dat soort motoren gelijkmatiger en is de slijtage veel minder.quote:Op zondag 30 oktober 2011 08:23 schreef Barcaconia het volgende:
Hoog toerental staat niet gelijk aan snel accelereren. Je kunt beter een motor hebben die zijn hoge vermogen en koppel over een breed toerental levert dat misschien bij 7000 ophoudt dan een motor die op zijn tenen moet lopen bij 10.000rpm om nog een beetje vermogen te leveren. Niet alleen levert dat enorme slijtage op en een veel hoger verbruik, het resultaat is uiteindelijk hetzelfde dus je bereikt er niets mee.
Is dat jouw auto? Maak eens gouw een eigen topic met dit verhaal danquote:Op zondag 30 oktober 2011 08:49 schreef Cucumissativus het volgende:
Ik was altijd een BMW fan, maar de M3 motor uit de E46 is maar een fragile dingetje met de snel scheuren koppakkingen.
De hele auto is trouwens niet bijzonder geschikt voor de M Power.![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nee, dit is mijn auto niet, maar dit kwam ik tegen toen ik een maand geleden een M3 wilde kopen. Scheuren in het subframe komen vaker voor:quote:Op zondag 30 oktober 2011 08:51 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Is dat jouw auto? Maak eens gouw een eigen topic met dit verhaal dan
Niet alleen de M3 maar ook bij meerdere modellen van bmw(volgen miij tussen een bepaald bouwjaar reeks)quote:Op zondag 30 oktober 2011 08:58 schreef Cucumissativus het volgende:
[..]
Nee, dit is mijn auto niet, maar dit kwam ik tegen toen ik een maand geleden een M3 wilde kopen. Scheuren in het subframe komen vaker voor:
Verder bleek dat de M3's tussen 2001 en 2003 veel motorproblemen hebben en de meeste in de garantieperiode een nieuwe motor hebben gekregen. Bij beide M3's die ik vond was dit niet door de garage aan te tonen.
In 2001 is de E46 gefacelift waarbij een en ander versterkt is. Daarvoor ('98-'01) had je met een 323 al kans dat je het subframe losrijdt.quote:Op zondag 30 oktober 2011 09:45 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Niet alleen de M3 maar ook bij meerdere modellen van bmw(volgen miij tussen een bepaald bouwjaar reeks)
omdat boven die 7000/8000 het vermogen gewoon niet meer (evenredig) toeneemt. bij die motor zit op 6800 de meeste pk en op de 4400 de meeste koppel.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 23:15 schreef Proletenjager het volgende:
Voor in de meeste gevallen gaat het principe op van meer toeren draaien, dit in meer vermogen resulteert.
Als je ziet dat vrij oude blokken als RB26DETT uit Nissan Skyline's R34's, al in staat zijn om 10.000 toeren te draaien.. dan vraag je af waarom fabrikanten van snelle wagens, zoals Porsche's, of BMW M3, enz. het al voor gezien houden tussen 7000/8000 toeren.
Kosten kunnen toch geen factor zijn bij zulke wagens, waarin amper compromis bestaat tussen kosten en vermogen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |