abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103723909
Voor in de meeste gevallen gaat het principe op van meer toeren draaien, dit in meer vermogen resulteert.

Als je ziet dat vrij oude blokken als RB26DETT uit Nissan Skyline's R34's, al in staat zijn om 10.000 toeren te draaien.. dan vraag je af waarom fabrikanten van snelle wagens, zoals Porsche's, of BMW M3, enz. het al voor gezien houden tussen 7000/8000 toeren :?.

Kosten kunnen toch geen factor zijn bij zulke wagens, waarin amper compromis bestaat tussen kosten en vermogen.
pi_103724150
Zou het niet zomaar kunnen dat hoe meer toeren je maakt, hoe harder de auto gaat zuipen?
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_103724264
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 23:22 schreef Daffodil31LE het volgende:
Zou het niet zomaar kunnen dat hoe meer toeren je maakt, hoe harder de auto gaat zuipen?
1. Je denkt dat ze continu op hun piekvermogen rijden? :').
2. Met zo'n dure sportwagen, gebouwd voor hoge prestaties, denk je dat ze zich druk maken om verbruik?
pi_103724396
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 23:25 schreef Proletenjager het volgende:

[..]

1. Je denkt dat ze continu op hun piekvermogen rijden? :').
2. Met zo'n dure sportwagen, gebouwd voor hoge prestaties, denk je dat ze zich druk maken om verbruik?
Het was maar een gedachtenkronkel.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
  zaterdag 29 oktober 2011 @ 23:32:24 #5
201197 kabelhaspel
Keep on rollin'!
pi_103724557
Waarom wel? RB26DETT doet standaard iig geen 10.000 rpm.
Veel vermogen binnen kleiner toerenbereik is veel efficienter en maakt lichtere onderdelen mogelijk.
Goed verhaal. Lekker kort.
  zaterdag 29 oktober 2011 @ 23:35:47 #6
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_103724672
Een van de belangrijkste gevolgen van hogere toeren is veel, heel veel meer slijtage.

Voor BMW en Porsche is meer vermogen op heel andere manieren te halen, het probleem dat ze hebben is eerder om het vermogen dat ze in een betreffend model kunnen en willen stoppen, ook op een bruikbare, betrouwbare manier op de weg te krijgen. Het zijn geen Amerikaanse auto's die waanzinnig snel kunnen accelereren, maar bij de eerste flauwe bocht tot kruipsnelheid moeten terugvallen.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_103724693
Ze hebben er echt wel over nagedacht hoor. Er zijn zoveel variabelen; slag, boring, inhoud, belasting, weet ik veel wat allemaal.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_103725027
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 23:36 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ze hebben er echt wel over nagedacht hoor. Er zijn zoveel variabelen; slag, boring, inhoud, belasting, weet ik veel wat allemaal.
Daarom vraag ik ook in dit topic naar de reden, slimbo.
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2011 23:35 schreef mvdejong het volgende:
Een van de belangrijkste gevolgen van hogere toeren is veel, heel veel meer slijtage.
Het is niet zo dat je continu toeren boven 10k+ moet gaan rijden. Maar 3000 extra toeren zou net fijn zijn, voor acceleratie.
  zondag 30 oktober 2011 @ 01:14:38 #9
357438 Bananenvlaflip
eerherstel voor de pisang
pi_103728091
In hoeverre speelt de massa van het voort te bewegen object een rol? Motorfietsen komen veel vaker tot toerentallen van 10000 toeren per minuut.
In hoeverre is de efficiëntie van een motor afhankelijk van het toerental? Speelt het koppel geleverd bij een bepaald toerental hier een beslissende rol?
  zondag 30 oktober 2011 @ 08:23:25 #10
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_103733238
Hoog toerental staat niet gelijk aan snel accelereren. Je kunt beter een motor hebben die zijn hoge vermogen en koppel over een breed toerental levert dat misschien bij 7000 ophoudt dan een motor die op zijn tenen moet lopen bij 10.000rpm om nog een beetje vermogen te leveren. Niet alleen levert dat enorme slijtage op en een veel hoger verbruik, het resultaat is uiteindelijk hetzelfde dus je bereikt er niets mee.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  zondag 30 oktober 2011 @ 08:37:28 #11
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_103733292
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 08:23 schreef Barcaconia het volgende:
Hoog toerental staat niet gelijk aan snel accelereren. Je kunt beter een motor hebben die zijn hoge vermogen en koppel over een breed toerental levert dat misschien bij 7000 ophoudt dan een motor die op zijn tenen moet lopen bij 10.000rpm om nog een beetje vermogen te leveren. Niet alleen levert dat enorme slijtage op en een veel hoger verbruik, het resultaat is uiteindelijk hetzelfde dus je bereikt er niets mee.
Dit inderdaad. Buiten dat lopen dat soort motoren gelijkmatiger en is de slijtage veel minder.
Half bezopen is weggegooid geld.
  zondag 30 oktober 2011 @ 08:49:07 #12
321874 Cucumissativus
* * * * * * * * * * * * * * *
pi_103733365
Ik was altijd een BMW fan, maar de M3 motor uit de E46 is maar een fragile dingetje met de snel scheuren koppakkingen.

De hele auto is trouwens niet bijzonder geschikt voor de M Power. :@




  zondag 30 oktober 2011 @ 08:51:47 #13
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_103733389
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 08:49 schreef Cucumissativus het volgende:
Ik was altijd een BMW fan, maar de M3 motor uit de E46 is maar een fragile dingetje met de snel scheuren koppakkingen.

De hele auto is trouwens niet bijzonder geschikt voor de M Power. :@

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Is dat jouw auto? Maak eens gouw een eigen topic met dit verhaal dan :o
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  zondag 30 oktober 2011 @ 08:58:12 #14
321874 Cucumissativus
* * * * * * * * * * * * * * *
pi_103733425
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 08:51 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Is dat jouw auto? Maak eens gouw een eigen topic met dit verhaal dan :o
Nee, dit is mijn auto niet, maar dit kwam ik tegen toen ik een maand geleden een M3 wilde kopen. Scheuren in het subframe komen vaker voor:


Verder bleek dat de M3's tussen 2001 en 2003 veel motorproblemen hebben en de meeste in de garantieperiode een nieuwe motor hebben gekregen. Bij beide M3's die ik vond was dit niet door de garage aan te tonen.

[ Bericht 12% gewijzigd door Cucumissativus op 30-10-2011 09:09:09 ]
pi_103733927
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 08:58 schreef Cucumissativus het volgende:

[..]

Nee, dit is mijn auto niet, maar dit kwam ik tegen toen ik een maand geleden een M3 wilde kopen. Scheuren in het subframe komen vaker voor:


Verder bleek dat de M3's tussen 2001 en 2003 veel motorproblemen hebben en de meeste in de garantieperiode een nieuwe motor hebben gekregen. Bij beide M3's die ik vond was dit niet door de garage aan te tonen.
Niet alleen de M3 maar ook bij meerdere modellen van bmw(volgen miij tussen een bepaald bouwjaar reeks)

Over de toeren. Ik denk ook dat slijtage een grote rol speelt. Zoveel mogelijk vermogen met zo weinig mogelijk toeren eruit persen betekend dat de motor langer zou meegaan.

Nou heb ik eigenlijk alleen ervaring met (non-M)bmw's maar die durf ik in ieder geval wel met 3 ton op de teller te kopen.
  zondag 30 oktober 2011 @ 10:07:02 #16
349047 BritchesAndHose
Fine Ladies' Clothing
pi_103734241
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 09:45 schreef Gokhan03 het volgende:

[..]

Niet alleen de M3 maar ook bij meerdere modellen van bmw(volgen miij tussen een bepaald bouwjaar reeks)
In 2001 is de E46 gefacelift waarbij een en ander versterkt is. Daarvoor ('98-'01) had je met een 323 al kans dat je het subframe losrijdt.
  zondag 30 oktober 2011 @ 10:58:11 #17
201197 kabelhaspel
Keep on rollin'!
pi_103735345
Freude am fahren, uhu :')
Goed verhaal. Lekker kort.
  zondag 30 oktober 2011 @ 12:16:52 #18
317910 Executioner
AK-47's for everyone!
pi_103737693
Niet alleen BMW M3's inderdaad. Over de gehele lijn waren er auto's met gescheurde subframes. Ook 318i's hadden er last van...
- RELIGION - Treat it like your penis, don't show it off in public and don't shove it down your children's throat.
  zondag 30 oktober 2011 @ 21:11:49 #19
53151 T42
Pinball Wizard
pi_103760450
mijn RC auto maakt veel meet toeren en toch kan ik er maar 50kmh uit persen...

licht ook aan je bak natuurlijk ;)
pi_103763887
Maar aan de andere kant.... stel je hebt 2 motoren met vergelijkbare vermogenscurve en gelijk vermogen, alleen de ene gaat 6000 toeren en de ander 9000. Die hoogtoerige zal minder koppel hoeven te leveren, dus dat zou toch ook moeten resulteren in minder slijtage op de onderdelen?

Waar zit het overgangspunt mbt slijtage tussen koppel maken of toeren maken? ....

Lijkt mij dat het afhankelijk is van het algehele motorontwerp, maar wat heeft een grotere impact? Iemand?

De mijne vindt hoge toeren alleen maar lekker....hoe meer hoe beter... (mits warm)
pi_103765710
Drivablilty....

Een motor die 10000 kan lopen. kan niet normaal stationair lopen. Je zou met heel veel koppelingslip moeten wegrijden. Maw je koppeling is dus in notime weg, je maakt veel herrie en inparkeren zal ook niet lekker meer gaan.
.
  FOK!fotograaf zondag 30 oktober 2011 @ 22:27:41 #22
145146 Andyy
pi_103765776
Over dat acceleratie, je kan ook een koppelrijke motor hebben en je versnellingsratio's verbreden. Kom je net zover mee.
pi_103765787
Koppelslip valt mee met 10k hoor. Niet echt meer dan bij andere auto's.
pi_103766225
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 23:15 schreef Proletenjager het volgende:
Voor in de meeste gevallen gaat het principe op van meer toeren draaien, dit in meer vermogen resulteert.

Als je ziet dat vrij oude blokken als RB26DETT uit Nissan Skyline's R34's, al in staat zijn om 10.000 toeren te draaien.. dan vraag je af waarom fabrikanten van snelle wagens, zoals Porsche's, of BMW M3, enz. het al voor gezien houden tussen 7000/8000 toeren :?.

Kosten kunnen toch geen factor zijn bij zulke wagens, waarin amper compromis bestaat tussen kosten en vermogen.
omdat boven die 7000/8000 het vermogen gewoon niet meer (evenredig) toeneemt. bij die motor zit op 6800 de meeste pk en op de 4400 de meeste koppel.


De wankelmotoren van mazda die in de rx7 zat die voelt zich wel prettig bij toeren rond de 10krpm

[ Bericht 0% gewijzigd door Ra-z op 30-10-2011 22:44:54 ]
pi_103782551
die hoogtoerige motoren hebben over het algemeen kleine cilinderinhouden per zuiger, dit ivm de massastraagheidsmomenten van zuigers, kleppen e.d, dat is de grootste beperkende factor, bijvoorbeeld om te voorkomen dat de kleppen gaan "zweven"zijn weer veel zwaardere klepveren nodig wat weer vermogen kost wat dan het rendement van de hoge toeren weer teniet doet

tweetactmotoren kunnen door hun bouw -geen kleppen- wat makkelijker hoge toeren aan
bijvoorbeeld de VanVeen kreidlers die indertijd met 50 cc wel 150000 toeren draaiden
-(maar ze gingen dan ook niet zo lang mee)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')