Wat is af? Ik ben voorlopig ff klaar. Zodra mijn kinderen het huis uit zijn ga ik nog een stunt uithalen en weer een nieuwe start maken. Maar nu ik nog kinderen thuis heb wonen wil ik hun dat risco niet aandoen.quote:Op dinsdag 15 november 2011 09:27 schreef WRH het volgende:
maar dat klinkt allemaal alsof jullie al 'klaar' zijn, alsof je nu alles al hebt en wat je hebt ervaar je als voldoende.
ik heb zelf juist het gevoel dat ik er nog langniet ben, ik moet nog zoveel.(nee niet moeten in de zin van 'druk')
ik ben nog lang niet waar ik zijn wil, ik kan nog veel meer, ik wil ook nog veel meer en ben er nog volop mee bezig.
sterker, pas sinds mijn 35ste weet ik een stuk beter wat ik wil en hoe ik het moet bereiken en daar ben ik vol voor aan het gaan.
de mensen die tevreden zijn met hun leven klinken zo.. alsof de koek op is, dit is het eindstation ofzo en het is genoeg, als het zo voortkabbeld dan is dat prima lijkt wel. zijn er dan geen wensen of dromen meer?
en dan bedoel ik echt wel wat anders dan de vakantielocatie van volgend jaar of die nieuwe eethoek.
Eigenlijk dit dus.quote:Op zondag 13 november 2011 17:19 schreef mrspoeZ het volgende:
Leven is vind ik sowieso niet zo geweldig, toch eigenlijk?
quote:Op dinsdag 15 november 2011 19:20 schreef Karina het volgende:
Als je me tien jaar geleden had gevraagd, is je leven zoals je het je had voorgesteld? Had ik volmondig ja gezegd, lieve vriend, mooi huis, leuke baan. Maar nu, tien jaar later, is daar niets meer van over.
Zo gaat dat soms.
[..]
Eigenlijk dit dus.
De weg er naar toe is belangrijker dan de ''uitkomst'' toch?quote:Op dinsdag 15 november 2011 19:39 schreef WRH het volgende:
dat zijn dan in een notendop best wel 3 hele verschillende insteken in 'het leven'
ik had juist jaren geleden dat ik eigenlijk niet goed wist hoe en wat ik wenste, toen door nogal een diep dal gegaan (doen we dat niet ooit ergens allemaal?) en daar weer uitgekomen en toen wist ik pas echt wat ik allemaal wilde.
pijnlijk daaraan was dat ik mij toen ook realiseerde dat ik er verder van verwijdert was dan ooit.
inmiddels begint het allemaal weer wat dichterbij te komen, maar ook nu nog heb ik een soort van spijt gevoel wat ik allemaal eigenlijk juist niet gedaan heb.
en ondanks dat ik als veertiger echt nog niet met 1 been in het graf sta, heb ik inmiddels wel een gevoel van haast, angst dat ik het allemaal niet meer op tijd haal.
Ik heb er een hard hoofd inquote:Op dinsdag 15 november 2011 19:53 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]komt wel goed met jou
Definiëer 'goed' ?quote:Op dinsdag 15 november 2011 20:25 schreef Karina het volgende:
[Komt wel goed met je]
Ik heb er een hard hoofd in
En zie je ook niet een ienie mienie klein lichtpuntje van verandering in de verte??quote:
Niet echt, maar dat betekent niet dat ik een zielepiet ben. Het gaat gewoon wat minder momenteel, dat heb je weleens. Ik probeer het af te schudden, maar dat lukt even niet.quote:Op dinsdag 15 november 2011 22:52 schreef Aleandra het volgende:
[..]
En zie je ook niet een ienie mienie klein lichtpuntje van verandering in de verte??
Nou ja ...in ieder geval iets wat weer de fun in het leven terug kan brengen?
Ik herken dat wel, al is dat (bij mij) bij vlagen.quote:Op dinsdag 15 november 2011 23:22 schreef mrspoeZ het volgende:
Het kan zelfs zo stom zijn dat het met je kinderen best goed gaat, je een mooi huis hebt, je een leuke baan hebt en je in je vrije tijd ook genoeg gezellige dingen te doen hebt en dat je toch denkt, waar doe ik het eigenlijk voor? Is niet zielig inderdaad, is gewoon de leegheid voelen.
Is ook zo en als je wat ouder bent vliegt het ook voorbij. Mijn "dipje" duurt nu ook al zeker 2 jaar en ook dat is voorbijgevlogen.quote:Op woensdag 16 november 2011 00:32 schreef Plumootje het volgende:
...zwaar onderwerp, denk er liever niet te diep over na, is 't leven te kort voor.
vrouwen lullen meerquote:Op woensdag 16 november 2011 09:36 schreef rechtsedirecte het volgende:
Het valt me op dat dit gevoel van leegte etc, afgaande op de posters hier, iets lijkt te zijn wat vrouwen misschien eerder hebben of het eerder zo beleven.
Of zie ik dit verkeerd? en als ik het goed zie, hou zou dit komen?
Zo is dat !quote:Op woensdag 16 november 2011 00:32 schreef Plumootje het volgende:
...zwaar onderwerp, denk er liever niet te diep over na, is 't leven te kort voor.
Dat is natuurlijk voor een groot gedeelte ook zo.quote:Op zondag 6 november 2011 16:58 schreef Disana het volgende:
Mensen die het voor de wind gaat, denken vaak dat ze hun succes en welbevinden aan zichzelf te danken hebben.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |