abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 15 november 2011 @ 12:19:00 #51
321876 Cherna
Fuck the System
pi_104390428
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 09:27 schreef WRH het volgende:
maar dat klinkt allemaal alsof jullie al 'klaar' zijn, alsof je nu alles al hebt en wat je hebt ervaar je als voldoende.
ik heb zelf juist het gevoel dat ik er nog langniet ben, ik moet nog zoveel.(nee niet moeten in de zin van 'druk')
ik ben nog lang niet waar ik zijn wil, ik kan nog veel meer, ik wil ook nog veel meer en ben er nog volop mee bezig.
sterker, pas sinds mijn 35ste weet ik een stuk beter wat ik wil en hoe ik het moet bereiken en daar ben ik vol voor aan het gaan.

de mensen die tevreden zijn met hun leven klinken zo.. alsof de koek op is, dit is het eindstation ofzo en het is genoeg, als het zo voortkabbeld dan is dat prima lijkt wel. zijn er dan geen wensen of dromen meer?
en dan bedoel ik echt wel wat anders dan de vakantielocatie van volgend jaar of die nieuwe eethoek.
Wat is af? Ik ben voorlopig ff klaar. Zodra mijn kinderen het huis uit zijn ga ik nog een stunt uithalen en weer een nieuwe start maken. Maar nu ik nog kinderen thuis heb wonen wil ik hun dat risco niet aandoen.
Ik heb op mijn 38e mijn hele leven en levensstijl omgegooid. Dat was nodig om een burn-out te voorkomen. Dat ik toen circa 1000 euro per maand vrijwillig heb ingeleverd is achteraf beter geweest dan het oplopen van een burn-out met alle gevolgen. En ondanks dat ik 1000 euro per maand heb ingeleverd voel ik me veel beter in mijn vel zitten incluis mijn gezin en had ik weer zin om leuke dingen te ondernemen. Daarbij is het werk wat ik nu doe altijd al een jongensdroom geweest.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_104397535
ik ben nog lang niet klaar met mijn leven hoor!
we hebben nog allerlei plannen, willen graag een motor-sailor om daarmee maanden over de middellandse zee te varen.
plannen om ons huis nog wat te verbouwen, zodat we daar nog prettiger in kunnen wonen.
dit zijn allemaal dingen die met geld te maken hebben, ik weet het, dus blijven we nog een tijdje werken en sparen daarvoor. maar we willen ook ieder jaar 2x een maand op vakantie, dus dat sparen gaat heel langszaam. ook niet erg, vakantie en reizen is geweldig.
  dinsdag 15 november 2011 @ 19:05:48 #53
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_104404575
Ook ik ben nog lang niet klaar hoor.... ook hier begint het net pas.
Ik heb veel oudere kennisen (sommigen van dik in de 80) en als ik dan zie wat die krasse knarren nog presteren dan teken ik daar ook voor.

Ik groei nog steeds door dingen te doen waar ik 15 jaar geleden "geestelijk" te jong voor was, bijv. het betreden van diverse bestuurlijke functies.

Uit deze functies put ik veel voldoening, ieder zijn ding maar ik zal bijv. niet zo snel in het bestuur van een buurtvereniging gaan zitten om de jaarlijkse bbq te organiseren.
Het moeten voor mij wel functies zijn waar ik "mijn tanden in kan zetten"
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  Moderator dinsdag 15 november 2011 @ 19:20:37 #54
9859 crew  Karina
Woman
pi_104405255
Als je me tien jaar geleden had gevraagd, is je leven zoals je het je had voorgesteld? Had ik volmondig ja gezegd, lieve vriend, mooi huis, leuke baan. Maar nu, tien jaar later, is daar niets meer van over.

Zo gaat dat soms.
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2011 17:19 schreef mrspoeZ het volgende:
Leven is vind ik sowieso niet zo geweldig, toch eigenlijk?
Eigenlijk dit dus.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_104406192
dat zijn dan in een notendop best wel 3 hele verschillende insteken in 'het leven'
ik had juist jaren geleden dat ik eigenlijk niet goed wist hoe en wat ik wenste, toen door nogal een diep dal gegaan (doen we dat niet ooit ergens allemaal?) en daar weer uitgekomen en toen wist ik pas echt wat ik allemaal wilde.
pijnlijk daaraan was dat ik mij toen ook realiseerde dat ik er verder van verwijdert was dan ooit.
inmiddels begint het allemaal weer wat dichterbij te komen, maar ook nu nog heb ik een soort van spijt gevoel wat ik allemaal eigenlijk juist niet gedaan heb.
en ondanks dat ik als veertiger echt nog niet met 1 been in het graf sta, heb ik inmiddels wel een gevoel van haast, angst dat ik het allemaal niet meer op tijd haal.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_104406962
quote:
99s.gif Op dinsdag 15 november 2011 19:20 schreef Karina het volgende:
Als je me tien jaar geleden had gevraagd, is je leven zoals je het je had voorgesteld? Had ik volmondig ja gezegd, lieve vriend, mooi huis, leuke baan. Maar nu, tien jaar later, is daar niets meer van over.

Zo gaat dat soms.

[..]

Eigenlijk dit dus.
:* komt wel goed met jou :Y
pi_104407694
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 19:39 schreef WRH het volgende:
dat zijn dan in een notendop best wel 3 hele verschillende insteken in 'het leven'
ik had juist jaren geleden dat ik eigenlijk niet goed wist hoe en wat ik wenste, toen door nogal een diep dal gegaan (doen we dat niet ooit ergens allemaal?) en daar weer uitgekomen en toen wist ik pas echt wat ik allemaal wilde.
pijnlijk daaraan was dat ik mij toen ook realiseerde dat ik er verder van verwijdert was dan ooit.
inmiddels begint het allemaal weer wat dichterbij te komen, maar ook nu nog heb ik een soort van spijt gevoel wat ik allemaal eigenlijk juist niet gedaan heb.
en ondanks dat ik als veertiger echt nog niet met 1 been in het graf sta, heb ik inmiddels wel een gevoel van haast, angst dat ik het allemaal niet meer op tijd haal.
De weg er naar toe is belangrijker dan de ''uitkomst'' toch?
Veel succes in ieder geval ^O^
Rustig aan.
  Moderator dinsdag 15 november 2011 @ 20:25:05 #58
9859 crew  Karina
Woman
pi_104408810
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 19:53 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

:* komt wel goed met jou :Y
Ik heb er een hard hoofd in ;)
niet zo tof doen
  dinsdag 15 november 2011 @ 21:07:25 #59
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_104411669
quote:
99s.gif Op dinsdag 15 november 2011 20:25 schreef Karina het volgende:

[Komt wel goed met je]

Definiëer 'goed' ?
Prrrrr
  Moderator dinsdag 15 november 2011 @ 21:38:07 #60
9859 crew  Karina
Woman
pi_104414318
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 november 2011 21:07 schreef mrspoeZ het volgende:

[..]

Definiëer 'goed' ?
Dat is een goede vraag ;)
niet zo tof doen
  dinsdag 15 november 2011 @ 22:52:35 #61
356012 Aleandra
It's just a name !!
pi_104420034
quote:
99s.gif Op dinsdag 15 november 2011 20:25 schreef Karina het volgende:

[..]

En zie je ook niet een ienie mienie klein lichtpuntje van verandering in de verte??
Nou ja ...in ieder geval iets wat weer de fun in het leven terug kan brengen?
  Moderator dinsdag 15 november 2011 @ 23:00:15 #62
9859 crew  Karina
Woman
pi_104420403
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 22:52 schreef Aleandra het volgende:

[..]

En zie je ook niet een ienie mienie klein lichtpuntje van verandering in de verte??
Nou ja ...in ieder geval iets wat weer de fun in het leven terug kan brengen?
Niet echt, maar dat betekent niet dat ik een zielepiet ben. Het gaat gewoon wat minder momenteel, dat heb je weleens. Ik probeer het af te schudden, maar dat lukt even niet.

Ik denk dat ik gewoon een schop onder mijn kont moet hebben, iets dat me weer oppept, dat komt vast wel :)
niet zo tof doen
  dinsdag 15 november 2011 @ 23:22:01 #63
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_104421394
Het kan zelfs zo stom zijn dat het met je kinderen best goed gaat, je een mooi huis hebt, je een leuke baan hebt en je in je vrije tijd ook genoeg gezellige dingen te doen hebt en dat je toch denkt, waar doe ik het eigenlijk voor? Is niet zielig inderdaad, is gewoon de leegheid voelen.
Prrrrr
  dinsdag 15 november 2011 @ 23:33:15 #64
356012 Aleandra
It's just a name !!
pi_104421979
Dat het wat minder gaat heeft iedereen wel eens.
Maar ik snap het. Herken het wel. Mijn fout was om der tegen te vechten. Moest en zou er controle over hebben en dat lukte natuurlijk voor geen meter. Al mijn energie ging er in op. Pas op het moment dat ik die controledrang liet vallen en dacht het zij zo en het zal me allemaal vort worst wezen, hield ik ineens weer energie over voor andere (nieuwe) dingen.
Duurde even maar de knop was om en voor de zekerheid heb ik hem in gedachte maar vastgezet met een duct-tapeje.
Nee, das gekheid natuurlijk, alles gaat me nu gewoon op een natuurlijke manier veel makkelijker af.
Klinkt afgezaagd maar heeft waarschijnlijk ook gewoon tijd nodig eer je je lichtje ziet.
pi_104422052
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 23:22 schreef mrspoeZ het volgende:
Het kan zelfs zo stom zijn dat het met je kinderen best goed gaat, je een mooi huis hebt, je een leuke baan hebt en je in je vrije tijd ook genoeg gezellige dingen te doen hebt en dat je toch denkt, waar doe ik het eigenlijk voor? Is niet zielig inderdaad, is gewoon de leegheid voelen.
Ik herken dat wel, al is dat (bij mij) bij vlagen.
Nou moet ik zeggen dat mijn leven nu ook niet helemaal is zoals ik vroeger (zo'n 15 jaar geleden) dacht dat het nu zou zijn. Daar ligt dan ook met name het bijstellen van de verwachtingen waar ik het eerder in 't topic over had. Daar kun je soms gewoon echt niet omheen.
Maar daarnaast ben ik niet iemand met grote ambities & dromen. Aan de andere kant wil ik ook niet alleen maar zo doorgaan op de automatische piloot.
Dus dat is soms even flink zoeken en proberen. En dan vind ik meestal toch wel weer een richting die prettig voelt, iets dat verrijkt en dat wat toevoegt voor mij.
pi_104423884
...zwaar onderwerp, denk er liever niet te diep over na, is 't leven te kort voor.
  Moderator woensdag 16 november 2011 @ 08:04:39 #67
9859 crew  Karina
Woman
pi_104425910
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 00:32 schreef Plumootje het volgende:
...zwaar onderwerp, denk er liever niet te diep over na, is 't leven te kort voor.
Is ook zo en als je wat ouder bent vliegt het ook voorbij. Mijn "dipje" duurt nu ook al zeker 2 jaar en ook dat is voorbijgevlogen.
niet zo tof doen
  woensdag 16 november 2011 @ 08:43:26 #68
162112 E-Lise
Nou, das dan duidelijk!
pi_104426262
Ik denk dat het bij TS meer dan een dipje is... komt op mij depressief over. Nou ja.. heb ook wel periodes gehad waarin het minder ging en ik teleurgesteld was. Totdat ik besefte dat de personen waarom het ging geen moment slaap verloren over wat er voorgevallen was. Ik besefte me dat ik 'de ander' teveel macht gaf.
Back from death
  Moderator woensdag 16 november 2011 @ 09:25:15 #69
9859 crew  Karina
Woman
pi_104426888
Ik weet niet precies waar een dip ophoudt en een depressie begint, geen verstand van, maar het zou kunnen inderdaad. Als ik tussen de regels doorlees denk ik dat hij/zij door iemand bedrogen is.

Maar goed dat is speculatie natuurlijk.
niet zo tof doen
  woensdag 16 november 2011 @ 09:36:59 #70
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_104427128
Het valt me op dat dit gevoel van leegte etc, afgaande op de posters hier, iets lijkt te zijn wat vrouwen misschien eerder hebben of het eerder zo beleven.

Of zie ik dit verkeerd? en als ik het goed zie, hou zou dit komen?
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  woensdag 16 november 2011 @ 09:39:04 #71
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_104427170
Ik denk dat er gewoon wat meer vrouwen in dit topic zitten.
The love you take is equal to the love you make.
pi_104427189
Als ik de OP lees denk ik dat die persoon gewoon teleurgesteld is in mensen in het algemeen,
bedrogen of belogen door mensen, hoeft niet persé ''de partner'' te zijn.

Volgens mij hebben we dat allemaal wel eens meegemaakt, één keer of meerdere malen
zelfs.
pi_104427241
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 09:36 schreef rechtsedirecte het volgende:
Het valt me op dat dit gevoel van leegte etc, afgaande op de posters hier, iets lijkt te zijn wat vrouwen misschien eerder hebben of het eerder zo beleven.

Of zie ik dit verkeerd? en als ik het goed zie, hou zou dit komen?
vrouwen lullen meer :')
pi_104427254
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 00:32 schreef Plumootje het volgende:
Zo is dat !

Ik ga aan de Brinta :Y)
pi_104427268
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 16:58 schreef Disana het volgende:
Mensen die het voor de wind gaat, denken vaak dat ze hun succes en welbevinden aan zichzelf te danken hebben.
Dat is natuurlijk voor een groot gedeelte ook zo.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')