Dat maakt het juist leuk, toch? Wat jullie doen is deels veiligheid en nut en dus ook logisch. Wij hadden de banden wellicht ook vervangen maar doen het niet, ze lijken nog wel een run mee te kunnen.quote:Op maandag 2 juli 2012 23:46 schreef DDDDDaaf het volgende:
Het enige échte onderhoud dat wij gepleegd hebben, is het vervangen van de banden voor, de distributieriem (die was, naar later bleek, op 26 januari 2000 voor het laatst vervangen), het contactslot en het raammechanisme aan de bestuurderszijde. Desondanks ben ik er nog niet helemaal honderd procent gerust op, vooral doordat er door de vorige eigena(a)r(en) op elektronisch vlak wat afgebeund is en de twee sleutelaars (incl. mezelf) een hekel aan auto-elektronica hebben.
Je kunt best wel eens een punt hebben. We gaan 't zien dit jaar. Misschien nu met een praktisch maar lelijk barrel en dan volgend jaar nog eens met een onpraktisch maar blitse bakquote:Op maandag 2 juli 2012 23:14 schreef Dingest het volgende:
Op het carbagerun forum staan wel teams die foto's hebben gepostOf dat je via hun onderschrift bij een fotoboek uit kan komen.
[..]
Mee eensNou hebben wij best wel veel onderhoud gedaan op zich, maar we hebben ook geen auto waarmee dat automatisch wil zeggen dat-ie nou betrouwbaar(der) is
Overigens is eraan sleutelen op basis van veiligheid, zoals remmerij en zo, op een rit van zoveel kilometers ook nog best acceptabel.
De Run is zichzelf een beetje ontstegen denk ik, het idee van echte barrels is redelijk verdwenen en eigenlijk niet eens meer haalbaar. Helemaal als je diversiteit wilt behouden. Dat zie je ook in de kwaliteit van sommige modificaties, dat is zo keurig gemaakt dat het niet echt goedkoop of geklungel te noemen valt soms. Aan de andere kant wil je ook gewoon waar voor je geld en moeite. Het mes snijdt steeds aan twee kanten, hoewel sommige teams inderdaad maar aan één (de verkeerde) kant daarvan blijven.
Ik denk eigenlijk dat steeds ruimer worden van de begrippen 'barrel' en 'pimpen', de toenemende interesse/massaliteit met tegelijk het feit dat veel teams ieder jaar blijven 'hangen' met weinige originele toevoegingen dan, en de strengere regels door de omvang voor ons een reden zal zijn om te zeggen dat één keer leuk is, en de volgende zomer gewoon weer wat anders
Nee. De organisatie weet het waarschijnlijk niet eens. Zal wel dezelfde tijd zijn als afgelopen jaar.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 20:43 schreef Miniem het volgende:
Ik meen dat de inschrijvingen voor volgend jaar eind oktober / november zijn?
Weet iemand dit precies?
Als dat zo is klopt de schatting oktober/november waarschijnlijk wel. Misschien is het zelfs iets eerder.quote:Op woensdag 4 juli 2012 23:34 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Nee. De organisatie weet het waarschijnlijk niet eens. Zal wel dezelfde tijd zijn als afgelopen jaar.
Dan was dat wel de Audi die ik gezien heb. Zag hem woensdag ook weer hier voor m'n huis. De eigenaar bracht ermee zijn/haar kinderen naar schoolquote:Op maandag 2 juli 2012 13:40 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Van die Audi cabrio heb ik geen foto's gemaakt, maar vermoedelijk heb je die idd gezien. Hij stond iig op witte lichtmetalen velgen.
7,50 op Marktplaatsquote:Op donderdag 5 juli 2012 19:35 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Overigens, heeft een van de Fok!kers hier een SWR-meter in het bezet? De antenne van ons bakkie moet waarschijnlijk nog afgesteld worden, vandaar.
De prijs valt mee, maar ophalen of verzenden voor die tijd gaat misschien nog lastig wordenquote:
Omdat de dop niet goed afslootquote:Op zaterdag 7 juli 2012 00:15 schreef monsterd. het volgende:
Hoeveel wijkt je teller af dan? Hier is namelijk bijna geen afwijking te meten![]()
Ik zou trouwens een liter of 2-3 minerale olie meenemen, wij hebben toen tijdens de rit van 1000 km bijna een liter erbij gedaan
quote:Op donderdag 9 februari 2012 18:10 schreef Len93 het volgende:
[..]
Das een mooie, had dit jaar toch al vakantieplannen dus dan volgende zomer.
Kwam zelf uit op de Amsterdam-Dakar endurance rit - gezien ik verplicht automaat moet rijden lijkt een woestijn me echter niet al te handig.
Ik kan 120 op de oorspronkelijke teller rijden, wat op de teller van onze Picasso 96 isquote:Op zaterdag 7 juli 2012 00:15 schreef monsterd. het volgende:
Hoeveel wijkt je teller af dan? Hier is namelijk bijna geen afwijking te meten![]()
Ik zou trouwens een liter of 2-3 minerale olie meenemen, wij hebben toen tijdens de rit van 1000 km bijna een liter erbij gedaan
Toch mooi, zo'n lijst met dingen die je wel of niet moet doen met zo'n autoquote:Op zaterdag 7 juli 2012 00:22 schreef Dingest het volgende:
[..]
Ik kan 120 op de oorspronkelijke teller rijden, wat op de teller van onze Picasso 96 is![]()
Wat ik nu uit mijn hoofd kan hanteren is; de naald helemaal naar boven is 50, en de naald horizontaal naar rechts is 95/100-de max. Op de wijzer'plaat' die ik nu heb gemaakt gaan we 90 rijden, waarmee we vrachtwagens net voor zijn volgens mij.
We hebben een fles van 5 liter aan boord, als die halverwege op is moeten we toch even kritischer naar de achterste krukaskeerring kijkenMaar op de laatste 1000 km of zo heeft hij volgens mij geen abnormale hoeveelheden olie verbruikt.
Oliedop moet je niet volledig dichtdraaien kreeg ik als tip mee, maar een tandje terug. Anders sluit hij inderdaad niet goed af. Kleppendeksel moet ook absoluut niet te strak want dan deukt hij in en maken de tuimelaars contact, dus die wil ook wel eens uit voorzichtigheid iets te los zijn vastgedraaid en dan wat olie lekken.
quote:Op vrijdag 6 juli 2012 22:26 schreef Dingest het volgende:
Inmiddels 45 euro, 2 splitters en 1 12-volt plug verder om stroom te krijgen in de autoDe eerste splitter blies zichzelf op omdat we de draden verkeerd om hadden aangesloten (er stond geen + of - bij, en we dachten het wel te weten wat waarop hoorde). Toen heeft mijn teamgenoot zonder dat ik het wist de draadeinden al omgedraaid voor de juiste connector. Wat ik toen dus later weer terug heb omgewisseld omdat ik dacht dat het nog niet gebeurd was, waardoor ik ze alsnog op de verkeerde polen aansloot en de tweede splitter opblies
![]()
Daarna namen we geen enkel risico en hebben we een nieuwe 12-volt plug en wéér een nieuwe splitter gehaald waar + en - duidelijk op stond aangegeven en nu hebben we dan eindelijk stroom
![]()
Had wel zo'n 45 euro goedkoper gekund![]()
En de lijst met 'kleine dingen' die nog 'even' gedaan moeten worden wordt steeds korter
Onze stuurbekrachtiging heeft het vandaag begevenquote:Op zaterdag 7 juli 2012 11:11 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Wij zitten nog steeds met accuproblemen en komen er net achter dat we geen reservewiel hebben...
Niet als het probleem bij de riem ligtquote:Op zaterdag 7 juli 2012 23:15 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
@hawaii een tik met de hamer op de pomp wil nog een wel eens een goed lap middel wezen
Ha, dat ken ik vooral van de startmotorquote:Op zaterdag 7 juli 2012 23:15 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
@hawaii een tik met de hamer op de pomp wil nog een wel eens een goed lap middel wezen
Thanks voor het aanbod! Als het goed is, is het echter niet nodig. Vandaag op de valreep nog een nieuwe accu kunnen regelen dus die moet goed zijn. Als we nu nog problemen hebben ligt 't eerder aan de elektronica dan aan de accuquote:Op zaterdag 7 juli 2012 23:11 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Onze stuurbekrachtiging heeft het vandaag begeven
@Mikkie Ik heb een acculader waarmee je de accu via het stopcontact kan opladen. Ik ben van plan die mee te nemen, dus misschien hebben jullie daar wat aan
neem een panty meequote:Op zaterdag 7 juli 2012 23:18 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Niet als het probleem bij de riem ligtMaar bedankt voor de tip
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |