De Lexus lijkt mij een tikje onwaarschijnlijk, maar niet onmogelijk. Op Gaspedaal.nl staan nu twee Lexussen voor 1000 euro. Een paar deuken, lelijke plekjes en een verlopen APK erbij en 700 euro zou te halen moeten zijn. Nog steeds meer dan de bedoelde 500, maar het is niet vele malen meer dan het budget.quote:Op zondag 1 juli 2012 23:32 schreef DDDDDaaf het volgende:
Voor ons zal het avontuur volgende week maandag waarschijnlijk héél erg vroeg beginnen, we moeten nl. vanuit midden-Limburg richting Hardenberg komen. Maar dat nadeel is na afloop een voordeel; we zullen immers een aantal uurtjes eerder thuis zijn als iedereen die nog helemaal naar het hoge noorden moet.
Bij o.a. die Lexus en de piekfijne Audi 80 cabrio die op de infodag stond kun je je idd afvragen of de dagwaarde niet vele malen hoger is als 500 euro...
Deze is misschien gekocht voor iets meer, maar er moesten nieuwe luchtveren onder enzo. Punt is dat het qua aanschaf wel te doen is, maar dan moet je er daarna geen onderhoud meer in steken, en dát gebeurt niet.quote:Op maandag 2 juli 2012 00:25 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
De Lexus lijkt mij een tikje onwaarschijnlijk, maar niet onmogelijk. Op Gaspedaal.nl staan nu twee Lexussen voor 1000 euro. Een paar deuken, lelijke plekjes en een verlopen APK erbij en 700 euro zou te halen moeten zijn. Nog steeds meer dan de bedoelde 500, maar het is niet vele malen meer dan het budget.
Waar gaan jullie niet de dag van tevoren ook bij Veurink staan, vijf minuten van de startplek? Wij komen uit Nijmegen en gaan er de dag van tevoren heen. Kun je alvast wat teams meeten (staan er zo'n 25), ken je al wat mensen en het bespaart je wat km's voor de dag erna. Want op zich is Hardenberg - Dresden ook al vrij fors in een oud barrel.quote:Op zondag 1 juli 2012 23:32 schreef DDDDDaaf het volgende:
Voor ons zal het avontuur volgende week maandag waarschijnlijk héél erg vroeg beginnen, we moeten nl. vanuit midden-Limburg richting Hardenberg komen. Maar dat nadeel is na afloop een voordeel; we zullen immers een aantal uurtjes eerder thuis zijn als iedereen die nog helemaal naar het hoge noorden moet.
Bij o.a. die Lexus en de piekfijne Audi 80 cabrio die op de infodag stond kun je je idd afvragen of de dagwaarde niet vele malen hoger is als 500 euro...
Toevallig een foto van die Audi? Ik zag namelijk vorige week hier in Hoogkerk een Audi cabrio rijden met stickers van de Carbagerun eropquote:Op zondag 1 juli 2012 23:32 schreef DDDDDaaf het volgende:
Bij o.a. die Lexus en de piekfijne Audi 80 cabrio die op de infodag stond kun je je idd afvragen of de dagwaarde niet vele malen hoger is als 500 euro...
Van die Audi cabrio heb ik geen foto's gemaakt, maar vermoedelijk heb je die idd gezien. Hij stond iig op witte lichtmetalen velgen.quote:Op maandag 2 juli 2012 09:40 schreef Albert86 het volgende:
[..]
Toevallig een foto van die Audi? Ik zag namelijk vorige week hier in Hoogkerk een Audi cabrio rijden met stickers van de Carbagerun eropWas een rooie Audi.
Ik snap je punt. Volgens mij staat ook ergens in de regels dat je best meer mag uitgeven, maar dan aan het pimpen van de auto. Het voorbeeld dat zij noemden was een auto aanschaffen met defecte motor geloof ik.quote:Op maandag 2 juli 2012 08:03 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Deze is misschien gekocht voor iets meer, maar er moesten nieuwe luchtveren onder enzo. Punt is dat het qua aanschaf wel te doen is, maar dan moet je er daarna geen onderhoud meer in steken, en dát gebeurt niet.
Wij hebben dat bewust wel gedaan: oude bak gekocht en er is alleen een sensortje vervangen, meer niet. Verder is 't (op technisch gebied) gewoon gaan met die banaan en we zien wel hoe ver we komen!
Ja precies. Dat pimpen doet ook niet veel voor de dagwaarde, dus da's prima en leuk. Maar al die mensen met andere projecten... ik zag ook al een defecte Range Rover voorbij komen. Hebben ze een wrak uit de UK gekocht en alles overgebouwd. Dat ding doet in de verkoop wel een paar duizend euro, da's geen sport meer dus.quote:Op maandag 2 juli 2012 20:02 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Ik snap je punt. Volgens mij staat ook ergens in de regels dat je best meer mag uitgeven, maar dan aan het pimpen van de auto. Het voorbeeld dat zij noemden was een auto aanschaffen met defecte motor geloof ik.
Wij hebben koelvloeistof vervangen nadat de motor een keer was gaan koken (dat moest dus wel), de remblokken voor de veiligheid en een temperatuursensor.
100 gemiddeld red je alleen als je bepaalde onbegrensde stukken aardig doorrijdt en niet te vaak stopt inderdaad. Reken je niet te rijk. Bovendien zitten er ook nog opdrachten bijquote:Op maandag 2 juli 2012 17:59 schreef HenkXL het volgende:
Denk dat hardenberg - dresden zon 6uur zou zijn incl. tussenstops. Als er nog stukken tussen zitten waar je maximaal mag knappen zou het rond de 5uur zijn denk ik? Is in ieder geval niet de leukste dag qua rijden, alleen maar kilometers vreten.
Maar goed je gaat al om 9 uur weg las ik ( kan wat uitlopen ) en je kan je pas melden om 16:00 dan dan kan je beter nog ergens iets gaan bekijken ofzo![]()
Wat doet een dergelijke landrover rijdend en wel in de verkoop dan? Geen idee, maar ik denk dat je lang mag zoeken om er 1 te vinden voor 500.quote:Op maandag 2 juli 2012 20:54 schreef Miniem het volgende:
Die Landrover was aangespoeld en kwam uit de UK.
Hier hebben ze een reserve Landrover voor gekocht er 1 van gemaakt.
Precies!quote:Op maandag 2 juli 2012 21:23 schreef Mikkie het volgende:
Het idee aan de dagwaarde van 500 euro is ook dat ze niet compleet gereviseerd en opgeknapt zijn, maar juist dat je ook het risico loopt dat er iets stuk gaat, da's onderdeel van de 'spanning'. Een dure velg of een preventief beurtje doet niemand moeilijk over, maar als jij de halve auto onderhuids vervangt is de dagwaarde dusdanig gestegen dat ie er eigenlijk niet meer bij hoort. Dat vind ik wel jammer.
Ik weet niet of je een Wagon R+ kan vinden die oud genoeg is. Voor dit jaar moeten de auto's namelijk van 1996 of eerder zijn. Pin je ook niet te veel vast op een specifiek model, want wie weet wat voor moois je dan moet missen?quote:Op maandag 2 juli 2012 22:56 schreef Meike26 het volgende:
Zou hier zo graag eens aan mee willen doen, dat ik al een paar keer voor de grap heb gekeken wat mijn auto zou moeten worden.
Keuze 1 :
[ afbeelding ]
Want: Betrouwbaar, makkelijk aan te sleutelen en dat panorama dak
Keuze 2
[ afbeelding ]
Want: Betrouwbaar en toekomstig cultwagentje + grote kans een automaat te vinden = relaxed![]()
Zijn vast nog wel meer leuke dingen te vinden, 1 ding duidelijk, politie thema is nu toch wel uit hé jongens ?
Is er ook algemeen topic over Carbagerun met foto's, filmpjes enzo of moet ik dan op Carbagerun zelf zijn ?
Mee eensquote:Op maandag 2 juli 2012 21:23 schreef Mikkie het volgende:
Precies. Ik snap het projectidee wel, maar het punt is vooral dat dat niet het idee van de CR vertegenwoordigt. De goedkoopsten op MP doen rond de 1.500 euro, maar die hebben allemaal gebreken (kapotte luchtvering, kapot blok etc) en hebben 3,5 ton gelopen. Rijdende auto's gaan vanaf zo'n 3k. Mja, da's niet helemaal fair natuurlijk. Die knakkers die die Reliant compleet nieuw opbouwen zijn dan weer wél okee, want dat blijft een gammele bak met een beperkte waarde.
Het idee aan de dagwaarde van 500 euro is ook dat ze niet compleet gereviseerd en opgeknapt zijn, maar juist dat je ook het risico loopt dat er iets stuk gaat, da's onderdeel van de 'spanning'. Een dure velg of een preventief beurtje doet niemand moeilijk over, maar als jij de halve auto onderhuids vervangt is de dagwaarde dusdanig gestegen dat ie er eigenlijk niet meer bij hoort. Dat vind ik wel jammer.
Wij wachten af hoe de run bevalt en zien daarna wel weer verderquote:Op maandag 2 juli 2012 23:14 schreef Dingest het volgende:
Op het carbagerun forum staan wel teams die foto's hebben gepostOf dat je via hun onderschrift bij een fotoboek uit kan komen.
[..]
Ik denk eigenlijk dat steeds ruimer worden van de begrippen 'barrel' en 'pimpen', de toenemende interesse/massaliteit met tegelijk het feit dat veel teams ieder jaar blijven 'hangen' met weinige originele toevoegingen dan, en de strengere regels door de omvang voor ons een reden zal zijn om te zeggen dat één keer leuk is, en de volgende zomer gewoon weer wat anders
Ik vind het sowieso te vroeg om nu al over mijn vakantie van volgend jaar na te denkenquote:Op maandag 2 juli 2012 23:30 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Wij wachten af hoe de run bevalt en zien daarna wel weer verder
Dat geouwehoer daar inderdaad.quote:Op maandag 2 juli 2012 23:04 schreef Hawaii_Tim het volgende:
carbagerunforum.nl en tussen het geouwehoer doorscrollen naar de foto's
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |