abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / KerstCrewQuizWinner maandag 2 juli 2012 @ 00:25:09 #251
39237 crew  H_T
2733
pi_113656648
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 23:32 schreef DDDDDaaf het volgende:
Voor ons zal het avontuur volgende week maandag waarschijnlijk héél erg vroeg beginnen, we moeten nl. vanuit midden-Limburg richting Hardenberg komen. Maar dat nadeel is na afloop een voordeel; we zullen immers een aantal uurtjes eerder thuis zijn als iedereen die nog helemaal naar het hoge noorden moet.

Bij o.a. die Lexus en de piekfijne Audi 80 cabrio die op de infodag stond kun je je idd afvragen of de dagwaarde niet vele malen hoger is als 500 euro...
De Lexus lijkt mij een tikje onwaarschijnlijk, maar niet onmogelijk. Op Gaspedaal.nl staan nu twee Lexussen voor 1000 euro. Een paar deuken, lelijke plekjes en een verlopen APK erbij en 700 euro zou te halen moeten zijn. Nog steeds meer dan de bedoelde 500, maar het is niet vele malen meer dan het budget.
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  maandag 2 juli 2012 @ 08:03:28 #252
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_113661831
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 00:25 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

De Lexus lijkt mij een tikje onwaarschijnlijk, maar niet onmogelijk. Op Gaspedaal.nl staan nu twee Lexussen voor 1000 euro. Een paar deuken, lelijke plekjes en een verlopen APK erbij en 700 euro zou te halen moeten zijn. Nog steeds meer dan de bedoelde 500, maar het is niet vele malen meer dan het budget.
Deze is misschien gekocht voor iets meer, maar er moesten nieuwe luchtveren onder enzo. Punt is dat het qua aanschaf wel te doen is, maar dan moet je er daarna geen onderhoud meer in steken, en dát gebeurt niet.
Wij hebben dat bewust wel gedaan: oude bak gekocht en er is alleen een sensortje vervangen, meer niet. Verder is 't (op technisch gebied) gewoon gaan met die banaan en we zien wel hoe ver we komen!
quote:
Voor ons zal het avontuur volgende week maandag waarschijnlijk héél erg vroeg beginnen, we moeten nl. vanuit midden-Limburg richting Hardenberg komen. Maar dat nadeel is na afloop een voordeel; we zullen immers een aantal uurtjes eerder thuis zijn als iedereen die nog helemaal naar het hoge noorden moet.

Bij o.a. die Lexus en de piekfijne Audi 80 cabrio die op de infodag stond kun je je idd afvragen of de dagwaarde niet vele malen hoger is als 500 euro...
Waar gaan jullie niet de dag van tevoren ook bij Veurink staan, vijf minuten van de startplek? Wij komen uit Nijmegen en gaan er de dag van tevoren heen. Kun je alvast wat teams meeten (staan er zo'n 25), ken je al wat mensen en het bespaart je wat km's voor de dag erna. Want op zich is Hardenberg - Dresden ook al vrij fors in een oud barrel.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_113662940
quote:
Toevallig een foto van die Audi? Ik zag namelijk vorige week hier in Hoogkerk een Audi cabrio rijden met stickers van de Carbagerun erop :P Was een rooie Audi.
Waar gehakt wordt, is het woensdag.
pi_113669589
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 09:40 schreef Albert86 het volgende:

[..]

Toevallig een foto van die Audi? Ik zag namelijk vorige week hier in Hoogkerk een Audi cabrio rijden met stickers van de Carbagerun erop :P Was een rooie Audi.
Van die Audi cabrio heb ik geen foto's gemaakt, maar vermoedelijk heb je die idd gezien. Hij stond iig op witte lichtmetalen velgen.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_113680326
De onze is bijna af, Bij jullie ook een bekend probleem? elke keer als je bijna klaar bent komen er weer zaken bij.

Maar ondertussen kunnen we onze medeweggebruikers wel laten genieten van.

1 nadeel, op max volume doet t zelfs pijn aan je oren als je binnen zit met alle ramen dicht 134Dba!!!!!

Vanavond nog wat stickers bestellen, en dan nog even kijken naar de remlichten. die schijnen het niet te doen.

Dan is het enige wat we nog hoeven te doen:
-bbq afmonteren
-alles afkitten.
  maandag 2 juli 2012 @ 17:56:12 #256
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_113680459
Ik kan ook stickers maken :))

Volgend jaar MOET ik hierbij zijn }:|
Calm down, please!
pi_113680558
Denk dat hardenberg - dresden zon 6uur zou zijn incl. tussenstops. Als er nog stukken tussen zitten waar je maximaal mag knappen zou het rond de 5uur zijn denk ik? Is in ieder geval niet de leukste dag qua rijden, alleen maar kilometers vreten.

Maar goed je gaat al om 9 uur weg las ik ( kan wat uitlopen ) en je kan je pas melden om 16:00 dan dan kan je beter nog ergens iets gaan bekijken ofzo :9
pi_113681478
Doe gewoon de opdrachten, daar ben je ook wat uurtjes zoet mee hoor :P

Denk dat wij er die dag wel een uur of 10 minimaal over gaan doen... Aan die 130+ zones hebben wij niets :+

En een bekend probleem inderdaad, de lijstje met taken is nu langer dan een paar weken geleden :') Als we muziek naar buiten toe gaan draaien, met het voor ons wel dit zijn 8-)
Hoeveel andere deelnemers kunnen zeggen dat ze een rocknummer over hun auto hebben? _O-
  Moderator / KerstCrewQuizWinner maandag 2 juli 2012 @ 20:02:24 #259
39237 crew  H_T
2733
pi_113685872
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 08:03 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Deze is misschien gekocht voor iets meer, maar er moesten nieuwe luchtveren onder enzo. Punt is dat het qua aanschaf wel te doen is, maar dan moet je er daarna geen onderhoud meer in steken, en dát gebeurt niet.
Wij hebben dat bewust wel gedaan: oude bak gekocht en er is alleen een sensortje vervangen, meer niet. Verder is 't (op technisch gebied) gewoon gaan met die banaan en we zien wel hoe ver we komen!
Ik snap je punt. Volgens mij staat ook ergens in de regels dat je best meer mag uitgeven, maar dan aan het pimpen van de auto. Het voorbeeld dat zij noemden was een auto aanschaffen met defecte motor geloof ik.

Wij hebben koelvloeistof vervangen nadat de motor een keer was gaan koken (dat moest dus wel), de remblokken voor de veiligheid en een temperatuursensor.
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  maandag 2 juli 2012 @ 20:18:10 #260
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_113686595
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 20:02 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Ik snap je punt. Volgens mij staat ook ergens in de regels dat je best meer mag uitgeven, maar dan aan het pimpen van de auto. Het voorbeeld dat zij noemden was een auto aanschaffen met defecte motor geloof ik.

Wij hebben koelvloeistof vervangen nadat de motor een keer was gaan koken (dat moest dus wel), de remblokken voor de veiligheid en een temperatuursensor.
Ja precies. Dat pimpen doet ook niet veel voor de dagwaarde, dus da's prima en leuk. Maar al die mensen met andere projecten... ik zag ook al een defecte Range Rover voorbij komen. Hebben ze een wrak uit de UK gekocht en alles overgebouwd. Dat ding doet in de verkoop wel een paar duizend euro, da's geen sport meer dus.
Die koelvloeistof is wel een goede tip, die ga ik bij ons nog even nakijken omdat de motor het vaak vlot warm krijgt en de radiator behoorlijk lang na staat te blazen.
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 17:59 schreef HenkXL het volgende:
Denk dat hardenberg - dresden zon 6uur zou zijn incl. tussenstops. Als er nog stukken tussen zitten waar je maximaal mag knappen zou het rond de 5uur zijn denk ik? Is in ieder geval niet de leukste dag qua rijden, alleen maar kilometers vreten.

Maar goed je gaat al om 9 uur weg las ik ( kan wat uitlopen ) en je kan je pas melden om 16:00 dan dan kan je beter nog ergens iets gaan bekijken ofzo :9
100 gemiddeld red je alleen als je bepaalde onbegrensde stukken aardig doorrijdt en niet te vaak stopt inderdaad. Reken je niet te rijk. Bovendien zitten er ook nog opdrachten bij :)

Wij doen gewoon 'rustig aan'. Tussen de 100 en 120 onderweg, geen gekke dingen. Dan maar een uurtje later aanwezig. Knallen doe ik wel in m'n eigen, veilige auto, daarmee vertrouw ik 200+ meer dan 120+ in dat oude barrel :')
Zerg schreef:
  Moderator / KerstCrewQuizWinner maandag 2 juli 2012 @ 20:41:13 #261
39237 crew  H_T
2733
pi_113687847
Belangrijke dienstmededeling voor wie nog geen reisverzekering heeft
Op hemaverzekeringen.nl kan je nu gratis een jaar lang een doorlopende reisverzekering krijgen, inclusief wintersportdekking. Je betaalt alleen wanneer je extra's wilt, zoals een annuleringsverzekering.
Ik ben de kleur MAGENTA
pi_113688518
Ik had dat project van die Range Rover ook gezien inderdaad. Naar mijn mening streeft dat project het idee achter de Carbagerun nogal voorbij. Wellicht was die in aanschaf 500.- maar er wordt ook nog even een paar duizend aan verspijkerd om hem uberhaupt rijdend te krijgen. Ik dacht ook dat ze na de dagwaarde keken bij de start, maar kennelijk niet of ze nemen het niet zo nauw.

Dat ze extra opties zoals velgen en preventief onderhoud etc. niet mee rekenen lijkt me logisch. Maar gehele projecten kan je daar niet onder scharen lijkt me.
pi_113688640
Die Landrover was aangespoeld en kwam uit de UK.
Hier hebben ze een reserve Landrover voor gekocht er 1 van gemaakt.
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_113688812
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 20:54 schreef Miniem het volgende:
Die Landrover was aangespoeld en kwam uit de UK.
Hier hebben ze een reserve Landrover voor gekocht er 1 van gemaakt.
Wat doet een dergelijke landrover rijdend en wel in de verkoop dan? Geen idee, maar ik denk dat je lang mag zoeken om er 1 te vinden voor 500.
pi_113689880
Klopt, maar ze hebben wel een go gehad van de organisatie.
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  maandag 2 juli 2012 @ 21:23:06 #266
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_113690310
Precies. Ik snap het projectidee wel, maar het punt is vooral dat dat niet het idee van de CR vertegenwoordigt. De goedkoopsten op MP doen rond de 1.500 euro, maar die hebben allemaal gebreken (kapotte luchtvering, kapot blok etc) en hebben 3,5 ton gelopen. Rijdende auto's gaan vanaf zo'n 3k. Mja, da's niet helemaal fair natuurlijk. Die knakkers die die Reliant compleet nieuw opbouwen zijn dan weer wél okee, want dat blijft een gammele bak met een beperkte waarde.

Het idee aan de dagwaarde van 500 euro is ook dat ze niet compleet gereviseerd en opgeknapt zijn, maar juist dat je ook het risico loopt dat er iets stuk gaat, da's onderdeel van de 'spanning'. Een dure velg of een preventief beurtje doet niemand moeilijk over, maar als jij de halve auto onderhuids vervangt is de dagwaarde dusdanig gestegen dat ie er eigenlijk niet meer bij hoort. Dat vind ik wel jammer.
Zerg schreef:
pi_113690610
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 21:23 schreef Mikkie het volgende:

Het idee aan de dagwaarde van 500 euro is ook dat ze niet compleet gereviseerd en opgeknapt zijn, maar juist dat je ook het risico loopt dat er iets stuk gaat, da's onderdeel van de 'spanning'. Een dure velg of een preventief beurtje doet niemand moeilijk over, maar als jij de halve auto onderhuids vervangt is de dagwaarde dusdanig gestegen dat ie er eigenlijk niet meer bij hoort. Dat vind ik wel jammer.
Precies!
pi_113696223
Zou hier zo graag eens aan mee willen doen, dat ik al een paar keer voor de grap heb gekeken wat mijn auto zou moeten worden.

Keuze 1 :

Want: Betrouwbaar, makkelijk aan te sleutelen en dat panorama dak O+

Keuze 2

Want: Betrouwbaar en toekomstig cultwagentje + grote kans een automaat te vinden = relaxed 8-)

Zijn vast nog wel meer leuke dingen te vinden, 1 ding duidelijk, politie thema is nu toch wel uit hé jongens ?

Is er ook algemeen topic over Carbagerun met foto's, filmpjes enzo of moet ik dan op Carbagerun zelf zijn ?
  Moderator / KerstCrewQuizWinner maandag 2 juli 2012 @ 23:04:42 #269
39237 crew  H_T
2733
pi_113696766
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 22:56 schreef Meike26 het volgende:
Zou hier zo graag eens aan mee willen doen, dat ik al een paar keer voor de grap heb gekeken wat mijn auto zou moeten worden.

Keuze 1 :
[ afbeelding ]
Want: Betrouwbaar, makkelijk aan te sleutelen en dat panorama dak O+

Keuze 2
[ afbeelding ]
Want: Betrouwbaar en toekomstig cultwagentje + grote kans een automaat te vinden = relaxed 8-)

Zijn vast nog wel meer leuke dingen te vinden, 1 ding duidelijk, politie thema is nu toch wel uit hé jongens ?

Is er ook algemeen topic over Carbagerun met foto's, filmpjes enzo of moet ik dan op Carbagerun zelf zijn ?
Ik weet niet of je een Wagon R+ kan vinden die oud genoeg is. Voor dit jaar moeten de auto's namelijk van 1996 of eerder zijn. Pin je ook niet te veel vast op een specifiek model, want wie weet wat voor moois je dan moet missen?

Politiethema lijkt wel redelijk veel voor te komen. Tijdens de introductiedag heb ik er minstens vier zien rondrijden. Daarnaast struikel je ook over de Volvo's, dus als je je een beetje wil onderscheiden moet je geen Volvo nemen en geen politiethema doen :P

Als je van veel teams wilt zien wat ze gedaan hebben kan je even rondkijken op carbagerunforum.nl en tussen het geouwehoer doorscrollen naar de foto's
Ik ben de kleur MAGENTA
pi_113697317
Dat ga ik zeker doen ! :Y

Dat van het bouwjaar snap ik wel ja en ook het staren naar model is niet handig, maar je moet toch ergens beginnen met wensen lijstje, die Colt Cabri heb ik zelf al gehad en dat dubbele glazendak is echt briljant :D

Denk dat het gewoon Marktplaats zou worden, zoeken op Auto, max prijs op 700 euro en van hoog naar laag sorteren.

Zo leuk om hier over te dagdromen :D
pi_113697331
Op het carbagerun forum staan wel teams die foto's hebben gepost :) Of dat je via hun onderschrift bij een fotoboek uit kan komen.

quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 21:23 schreef Mikkie het volgende:
Precies. Ik snap het projectidee wel, maar het punt is vooral dat dat niet het idee van de CR vertegenwoordigt. De goedkoopsten op MP doen rond de 1.500 euro, maar die hebben allemaal gebreken (kapotte luchtvering, kapot blok etc) en hebben 3,5 ton gelopen. Rijdende auto's gaan vanaf zo'n 3k. Mja, da's niet helemaal fair natuurlijk. Die knakkers die die Reliant compleet nieuw opbouwen zijn dan weer wél okee, want dat blijft een gammele bak met een beperkte waarde.

Mee eens :Y Nou hebben wij best wel veel onderhoud gedaan op zich, maar we hebben ook geen auto waarmee dat automatisch wil zeggen dat-ie nou betrouwbaar(der) is :') Overigens is eraan sleutelen op basis van veiligheid, zoals remmerij en zo, op een rit van zoveel kilometers ook nog best acceptabel.

De Run is zichzelf een beetje ontstegen denk ik, het idee van echte barrels is redelijk verdwenen en eigenlijk niet eens meer haalbaar. Helemaal als je diversiteit wilt behouden. Dat zie je ook in de kwaliteit van sommige modificaties, dat is zo keurig gemaakt dat het niet echt goedkoop of geklungel te noemen valt soms. Aan de andere kant wil je ook gewoon waar voor je geld en moeite. Het mes snijdt steeds aan twee kanten, hoewel sommige teams inderdaad maar aan één (de verkeerde) kant daarvan blijven.
Ik denk eigenlijk dat steeds ruimer worden van de begrippen 'barrel' en 'pimpen', de toenemende interesse/massaliteit met tegelijk het feit dat veel teams ieder jaar blijven 'hangen' met weinige originele toevoegingen dan, en de strengere regels door de omvang voor ons een reden zal zijn om te zeggen dat één keer leuk is, en de volgende zomer gewoon weer wat anders :@
  Moderator / KerstCrewQuizWinner maandag 2 juli 2012 @ 23:30:41 #272
39237 crew  H_T
2733
pi_113698178
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 23:14 schreef Dingest het volgende:
Op het carbagerun forum staan wel teams die foto's hebben gepost :) Of dat je via hun onderschrift bij een fotoboek uit kan komen.

[..]

Ik denk eigenlijk dat steeds ruimer worden van de begrippen 'barrel' en 'pimpen', de toenemende interesse/massaliteit met tegelijk het feit dat veel teams ieder jaar blijven 'hangen' met weinige originele toevoegingen dan, en de strengere regels door de omvang voor ons een reden zal zijn om te zeggen dat één keer leuk is, en de volgende zomer gewoon weer wat anders :@
Wij wachten af hoe de run bevalt en zien daarna wel weer verder :)
Ik ben de kleur MAGENTA
pi_113698914
Het enige échte onderhoud dat wij gepleegd hebben, is het vervangen van de banden voor, de distributieriem (die was, naar later bleek, op 26 januari 2000 voor het laatst vervangen), het contactslot en het raammechanisme aan de bestuurderszijde. Desondanks ben ik er nog niet helemaal honderd procent gerust op, vooral doordat er door de vorige eigena(a)r(en) op elektronisch vlak wat afgebeund is en de twee sleutelaars (incl. mezelf) een hekel aan auto-elektronica hebben. :P
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_113701607
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 23:30 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Wij wachten af hoe de run bevalt en zien daarna wel weer verder :)
Ik vind het sowieso te vroeg om nu al over mijn vakantie van volgend jaar na te denken :P
Voor hetzelfde geld is er volgend jaar helemaal geen Run, heb genoeg evenement meegemaakt die besloten op hun hoogtepunt te stoppen :)
  dinsdag 3 juli 2012 @ 01:22:25 #275
334225 Driftkikkerrrrr
100% failure in 72 hours.
pi_113702333
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 23:04 schreef Hawaii_Tim het volgende:

carbagerunforum.nl en tussen het geouwehoer doorscrollen naar de foto's
Dat geouwehoer daar inderdaad. :P

Ik gebruik onze auto nu zo af en toe als daily driver. Steeds meer mensen beginnen hem hier in de gemeente te kennen en werd laatst met oranje knipperlichten in de grill begroet door iemand van de wegenbouw die kennelijk dacht dat ik een collega o.i.d. was. :+
This conversation can serve no purpose anymore. Goodbye.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')